Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Λαθρεμπόριο καυσίμων: Δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την πάταξη

Αν αποφασιστεί το κλείσιμο του πρατηρίου για έξι μήνες, θα βγει η άδεια στο όνομα της συζύγου του βενζινοπώλη και θα λειτουργήσει κανονικά".

Απίστευτες καταγγελίες για την ανοχή στο λαθρεμπόριο και τη νοθεία των υγρών καυσίμων έκαναν οι εκπρόσωποι των διυλιστηρίων και των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίοι ταυτόχρονα εξέφρασαν και τις έντονες ανησυχίες τους για "παράθυρα" που μπορεί να μείνουν ανοιχτά στην παράνομη διακίνηση με το νομοσχέδιο και την εξίσωση των ειδικών φόρων στο πετρέλαιο.

Για πρώτη φορά ο Σύνδεσμος Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας και τα δύο διυλιστήρια "Ελληνικά Πετρέλαια" και "Motor Oil" ένωσαν τις φωνές τους κατά του λαθρεμπορίου κατά τη διάρκεια παρουσίασης μελέτης του ΙΟΒΕ. Αυτή αφορούσε στην πρόταση για τον τρόπο ενίσχυσης της θέρμανσης των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων. Πάντως, αίσθηση προκάλεσε η απουσία - αν και είχαν προσκληθεί- από την εκδήλωση των αρμόδιων υπουργών ή υφυπουργών.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ. Γιάννης Κωστόπουλος αν και σημείωσε ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου είναι στη σωστή κατεύθυνση, εντούτοις υπογράμμισε "πως δεν υπάρχει η πολιτική βούληση. Είναι, ως συνήθως, ένας πολύ καλός νόμος αλλά εναπόκειται η εφαρμογή του σε πολλές υπουργικές αποφάσεις. Από νόμους έχουμε πλαντάξει...", είπε χαρακτηριστικά κι ανέφερε παραδείγματα: "Σήμερα αν τα Κλιμάκια Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) πάρουν ένα δείγμα βενζίνης από πρατήριο, θα το στείλουν στο Γενικό Χημείο του Κράτους. Εκεί θα μείνει τουλάχιστον έξι και επτά μήνες. Στο μεταξύ θα πάει ο μηχανικός του πρατηρίου και θα τα βρει με την υπηρεσία. Αν αποφασιστεί το κλείσιμο του πρατηρίου για έξι μήνες, θα βγει η άδεια στο όνομα της συζύγου του βενζινοπώλη και θα λειτουργήσει κανονικά".

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Ψυχογιός σημείωσε ότι "το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο κίνησης εκτιμάται στα 250 με 400 εκατ. ευρώ, ενώ στη βενζίνη είναι από 50 έως 100 εκατ. ευρώ. Η ζημιά στον οδηγό από την... πειραγμένη αντλία είναι από 6 έως 12 λεπτά το λίτρο. Ο ίδιος είπε πως υπάρχει κίνδυνος το νομοσχέδιο να έχει την... τύχη και των άλλων νόμων".

Στη μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσίασε ο Νίκος Καραβίτης τόνισε ότι οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης του ντίζελ (σήμερα 412 ευρώ ανά 1.000 λίτρα) και του θέρμανσης (30 ευρώ ανά 1.000 λίτρα) θα πρέπει να εξισωθούν στα 330 ευρώ. Το όφελος θα είναι 528 εκατ. ευρώ. Η πρόταση του υπουργείου Οικονομικών για ειδικό φόρο κατανάλωσης του θέρμανσης στο 80% του πετρελαίου κίνησης ναι μεν μπορεί να δίνει 821 εκατ. ευρώ, ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος ο όγκος του λαθρεμπορίου να αυξηθεί και τα έσοδα να πέσουν στα 700 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Κωστόπουλος έφερε ως παράδειγμα το φόβο έκρηξης λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο. Και πρότεινε ενιαίο τύπο ντίζελ κίνησης με ναυτιλιακό.

Αίσθηση προκάλεσαν και οι αποκαλύψεις του διευθυντή των ΚΕΔΑΚ Μιχάλη Αρτόπουλου ο οποίος είπε πως λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης από τα οκτώ οχήματα για έλεγχο βγαίνουν μόλις τα τέσσερα ημερησίως.

Επίδομα θέρμανσης με γεωγραφικά, οικογενειακά και εισοδηματικά κριτήρια προτείνει το ΙΟΒΕ.

Στη μελέτη που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση περιλαμβάνονται διάφορα σενάρια με την καθιέρωση ποσών από 20 ευρώ μέχρι 50 ευρώ, τα οποία θα πολλαπλασιάζονται με έναν συντελεστή, ανάλογα με την περιοχή διαμονής και των μελών της οικογένειας. Εκτιμάται ότι για το 2012 θα διατεθούν από 34 εκατ. ευρώ έως 211 εκατ. ευρώ και για το 2013 από 190 εκατ. ευρώ έως 263 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Γιάννης Κοσμαδάκης υπογράμμισε "πως πρέπει να κλείσουν τα παράθυρα του λαθρεμπορίου" τονίζοντας ότι είναι ανάγκη να ενισχυθούν θεσμοί όπως τα ΚΕΔΑΚ"

Πηγή Ημερησία




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο