Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου - Τι προβλέπεται για την εργασιακή εφεδρεία και το ενιαίο μισθολόγιο.

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου - Τι προβλέπεται για την εργασιακή εφεδρεία και το ενιαίο μισθολόγιο.


Από τις δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, μετά το Υπουργικό Συμβούλιο, για τις διαρθρωτικές αλλαγές που αποφάσισε η Κυβέρνηση.

Εργασιακή Εφεδρεία
Η αναδιάρθρωση των φορέων μας φέρνει στην τρίτη μεγάλη απόφαση που πήρε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο, που είναι η άμεση ενεργοποίηση και η διεύρυνση του θεσμού της εργασιακής εφεδρείας. Στον ιδιωτικό τομέα, εάν μια επιχείρηση έχει πλεονάζον προσωπικό, σεβόμενη την εργατική νομοθεσία, οδηγεί το προσωπικό αυτό σε απόλυση και επεμβαίνει ο ΟΑΕΔ. Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχουμε τον θεσμό της εργασιακής εφεδρείας με τη θεσμική εγγύηση του ΑΣΕΠ, το οποίο είναι αρμόδιο να προσλάβει εξειδικευμένες εταιρείες αξιολόγησης του προσωπικού, ώστε όχι μόνες τους οι διοικήσεις, αλλά με θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και τελικά υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, να έχουμε τον κατάλογο του πλεονάζοντος προσωπικού. Το πλεονάζον προσωπικά θα τεθεί σε εργασιακή εφεδρεία.

Εδώ τονίζω ότι η Κυβέρνηση έχει υιοθετήσει μια πρόταση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί εργασιακής εφεδρείας. Εργασιακή εφεδρεία σημαίνει ότι υπάρχουν δυνατότητες επανεκπαίδευσης και επανακατάρτισης. Υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίοι μπορούν να μεταφερθούν σε άλλον φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα γιατί εκεί είναι χρήσιμοι. Υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίο είναι πολύ κοντά στα όρια της συνταξιοδότησης και άρα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο, όπως συμβαίνει και με τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, να διανύσουν επωφελώς για την κοινωνία αυτό το διάστημα. Και υπάρχει και η δυνατότητα να αξιοποιούνται μέσα από τον θεσμό της σύμβασης ορισμένου χρόνου ή της μερικής απασχόλησης, ανάλογα και με το προφίλ του κάθε εργαζόμενου.

Στο στενό Δημόσιο, εκεί που έχουμε να κάνουμε με δημοσίους υπαλλήλους, τώρα προχωράμε με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στον κρατικό υπάλληλο, στον υπάλληλο του κράτους και όχι συγκεκριμένου υπουργείου ή συγκεκριμένου νομικού προσώπου του στενού δημόσιου τομέα. Και εκεί, επειδή οι οργανικές θέσεις είναι ενιαίες, μπορούμε να κάνουμε τη μεγάλη αναδιάταξη του προσωπικού, ώστε αν κάπου υπάρχουν ελλείψεις ή κάπου υπάρχουν πλεονάσματα, αυτό να εξισορροπηθεί με όσο γίνεται ταχύτερο τρόπο, προς όφελος του Δημοσίου, δηλαδή προς όφελος του πολίτη.



Ενιαίο Μισθολόγιο.
Το Μισθολόγιο ταυτίζεται με την θεσμική αλλαγή του νέου βαθμολογίου. Το νέο βαθμολόγιο, όπως προετοιμάστηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αντικρίζεται με το νέο μισθολόγιο. Πρέπει να σπάσουμε έναν φαύλο κύκλο. Χρόνιες αδικίες και ανισότητες, χρόνιες τυχαίες καταστάσεις, πίσω από τις οποίες κρύβονται αφανή προνόμια, τώρα πλέον φτάνουν στο τέλος τους.

Το Ενιαίο Μισθολόγιο θα είναι πραγματικά ενιαίο, δίκαιο, διαφανές και θα βασίζεται στην ισότητα και την αξιοκρατία. Άρα, όταν κάποιος έχει κάποια προσόντα που ανήκουν σε μία κατηγορία, δεν μπορεί να αμείβεται πιο πολύ από ένα συνάδελφό του, των ίδιων προσόντων, της ίδιας κατηγορίας, του ίδιου αντικειμένου που έτυχε να βρίσκεται σε άλλη υπηρεσία.

Όποιος έχει μία θέση ευθύνης και φέρνει αποτέλεσμα, υπογράφει μία σύμβαση παραγωγικότητας και ξεπερνάει τα αποτελέσματα, είτε αυτό είναι η είσπραξη δημοσίων εσόδων, είτε είναι ποιότητα εκπαιδευτικής υπηρεσίας γιατί το σχολείο αξιολογείται με πάρα πολύ καλό βαθμό, είτε είναι κατάρτιση μεγάλου αριθμού περιβαλλοντικών μελετών για να προχωρήσουν οι επενδύσεις, βεβαίως και θα έχει ένα μπόνους, θα έχει ένα πριμ παραγωγικότητας και αυτό θα αντιστοιχεί στο αποτέλεσμα και θα του δίνει πραγματικό κίνητρο.

Η παρέμβαση στο μισθολόγιο και το βαθμολόγιο, βεβαίως συναντά ένα όριο που είναι η συνταξιοδοτική δαπάνη, γιατί επηρεάζει την συνταξιοδοτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα παρέμβουμε στη νομοθεσία ώστε όλα αυτά θα εξομαλυνθούν και να μην έχουμε άλλου τύπου αδικίες και προβλήματα.

Η προσωπική διαφορά για την οποία έχει γίνει τόσος πολύς λόγος δεν μπορεί να διατηρηθεί. Μπορεί να διατηρηθεί μόνον με την έννοια του πριμ παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας, γιατί δεν είναι δυνατόν κάποιος να έχει διαφορετική μισθολογική μεταχείριση τυχαία, επειδή βρέθηκε σε κάποιο υπουργείο και όχι σε άλλο υπουργείο. Αυτός, όμως, που έχει μία θέση ευθύνης, έστω και μικρότερη, όχι αναγκαστικά διευθυντική, αλλά θέση ευθύνης με συγκεκριμένο έργο, με προδιαγραφές απασχόλησης και με σύμβαση αποτελεσματικότητας, αυτός μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει ένα πολύ σοβαρό πριμ παραγωγικότητας, ένα μπόνους.

Το δημοσιονομικό όφελος από την παρέμβαση αυτή θα είναι σημαντικό, θα ξεπεράσουμε τις έως τώρα προσδοκίες και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να δώσουμε αυτό το πριμ παραγωγικότητας εκεί που πρέπει, όπως πρέπει, με διαφάνεια και με άμιλλα, να δώσεις κίνητρο στο δημόσιο υπάλληλο, στον δημόσιο λειτουργό να αποδίδει.

Άρα, το νέο σύστημα έχει και ηθική βάση, έχει και επιχειρησιακή βάση, γιατί δίνει απάντηση και σε όλες τις ηθικές ενστάσεις που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία, για αδικίες και ανισότητες που δεν πρέπει να αναπαραχθούν και να διατηρηθούν αλλά έχει και μία λειτουργική επιχειρησιακή στόχευση πολύ συγκεκριμένη, γιατί θέλουμε ένα κράτος αποτελεσματικό, παραγωγικό, στην υπηρεσία του πολίτη, στην υπηρεσία της ανάπτυξης, στην υπηρεσία της νέας γενιάς.



Από την συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου στους δημοσιογράφους:

Δ. Μποτώνης (ΕΡΤ): Κύριε Υπουργέ ήθελα να σας ρωτήσω για την εργασιακή εφεδρεία, αν έχετε αποφασίσει το ύψος των αποδοχών και πόσο μπορεί να διαρκεί όταν μπει σ’ αυτό το καθεστώς;

Ευ. Βενιζέλος: Σε σχέση με την εργασιακή εφεδρεία υπάρχει μια ισχύουσα διάταξη του Εφαρμοστικού Νόμου του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος. Η εργασιακή εφεδρεία, όπως προβλέπεται στον νόμο, διαρκεί 12 μήνες και οι αποδοχές είναι στο 60%. Βεβαίως, τώρα, προσθέτουμε και νέα στοιχεία. Προσθέτουμε δηλαδή τα στοιχεία που συνδέονται με την εκπαίδευση, την επανακατάρτιση και την συμμετοχή του ΟΑΕΔ στην προσπάθεια αυτή.

Άρα, μπορεί όλο αυτό το πλέγμα να είναι και δελεαστικό και με προοπτική για τον εργαζόμενο, ιδίως αν ο εργαζόμενος είναι νέος και μπορεί να βρει νέες ευκαιρίες και νέα πεδία δραστηριότητας. Αλλά και για αυτόν που είναι σε μια ηλικία κοντά στην συνταξιοδότηση πάντα υπάρχει μέριμνα, γιατί κανένας δεν μπορεί να είναι μοναχικό και απροστάτευτο θύμα της κρίσης. Πάντα θα υπάρχει ένα κοινωνικό δίχτυ ασφάλειας για όλους. Και όταν θα εξειδικεύσουμε, τώρα, άμεσα, τις προσεχείς ημέρες, τις αποφάσεις μας αυτές θα δει ο κάθε ενδιαφερόμενος πως ακριβώς λειτουργεί αυτό το δίχτυ προστασίας.

Ι. Χασαπόπουλος (Mega): Υπουργέ μέχρι τώρα για την εργασιακή εφεδρεία λέγατε ότι θα μπούνε οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε 11 επιχειρήσεις που συγχωνεύονται ή σε άλλους οργανισμούς. Τώρα καταλαβαίνουμε ότι επεκτείνεται σε όλο τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, έχετε μια εκτίμηση πόσους εργαζόμενους μπορεί να αφορά; Όχι ποιοι θα βγουν στην εργασιακή εφεδρεία;

Ευ. Βενιζέλος: Έχω πει κατ’ επανάληψη ότι δεν είναι καθόλου λογικό η εργασιακή εφεδρεία να αφορά μόνο ένδεκα φορείς που έτυχε να αναδιαρθρωθούν, διότι εκεί μπορεί να υπάρχουν πάρα πολλοί καλοί εργαζόμενοι, επιστήμονες με προσόντα, με εμπειρία. Αυτοί είναι χρήσιμοι για το Δημόσιο και τον δημόσιο τομέα. Υπάρχουν άλλοι φορείς, μεγάλοι, που δεν μπορεί να πάψουν να υπάρχουν, οι οποίοι έχουν πλεονάζον προσωπικό. Και μπορεί το προσωπικό αυτό να είναι προσωπικό χωρίς ιδιαίτερα προσόντα, προσωπικό που δεν προσφέρει τώρα κάτι.

Άρα, όλη η δεξαμενή του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι στην διάθεσή μας, μέσα από αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες, με χρήση ειδικών συμβούλων, αλλά υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, ώστε να κάνουμε την καλύτερη επιλογή, την δίκαιη επιλογή, την αιτιολογημένη επιλογή, σε σχέση με το πλεονάζον προσωπικό. Και αυτό δεν είναι άπαξ, δηλαδή δεν θα γίνει τώρα και τελείωσε. Θα είναι μια διαρκής διαδικασία, διότι μπορεί κάποιος τώρα να είναι σε μια κατάσταση Α, ενεργός, και μετά να αποδειχθεί ότι δεν έχει αντικείμενο, δεν έχει διάθεση, άλλαξαν τα δεδομένα στην οικονομία, στην αποστολή ενός οργανισμού. Άρα αυτό θα είναι μια διαρκής διαδικασία, όχι μια διαρκής απειλή. Αλλά είναι και ένα κίνητρο ώστε κάποιος που αμείβεται από τον δημόσιο προϋπολογισμό άμεσα ή έμμεσα, να τιμά τα χρήματα που παίρνει από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Πιτταράς (Alpha): Θέλω να σταθώ λίγο σ’ αυτό το θέμα με την εργασιακή εφεδρεία, τις αλλαγές στα εργασιακά σε συνδυασμό μ’ αυτό που είπατε για την αναδιάρθρωση των φορέων. Αυτό που αναφέρατε τώρα λίγο νωρίτερα για την καλύτερη και δίκαιη επιλογή, αυτό περιλαμβάνει ως πρόβλεψη ή ως σκεπτικό ή ως σχεδιασμό ακόμα και το ενδεχόμενο απολύσεων; Μπορείτε να είστε κατηγορηματικός γι’ αυτό ακριβώς, δηλαδή θα υπάρχουν απολύσεις;

Ευ. Βενιζέλος: Κοιτάξτε. Απολύσεις, στην φάση αυτή, δεν υπάρχουν γιατί προβλέπεται ότι το στάδιο της εργασιακής εφεδρείας δίνει ευκαιρίες στον εργαζόμενο. Εάν ένας εργαζόμενος δεν αξιοποιήσει καμία ευκαιρία, τότε βεβαίως η εργασιακή του σχέση θα λυθεί. Αλλά, όπως σας είπα, αν είναι μεγάλης ηλικίας μπορεί αυτό να τον οδηγήσει στην σύνταξη. Εάν είναι νέας ή μεσαίας ηλικίας και δεν έχει μπορέσει να προσαρμοστεί, τότε θα ισχύσει ό,τι ισχύει αναλογικά και στον ιδιωτικό τομέα, ό,τι ισχύει με τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

Αλλά φαντάζομαι ότι ο κάθε εργαζόμενος έχει κάθε λόγο να αξιοποιήσει στο έπακρο αυτό το διάστημα της εργασιακής εφεδρείας και να βρει την καλύτερη λύση για τον εαυτό του και θα του προσφέρουμε την δυνατότητα αυτή. Θα του την προσφέρουμε διότι ο αριθμός αυτών που θα ενταχθούν σε εφεδρεία μας επιτρέπει, γιατί είναι περιορισμένος, δεν πρόκειται για απεριόριστο αριθμό προσώπων, να έχουμε ένα σχέδιο επανένταξης για τον καθένα από αυτούς. Εδώ στόχος του Υπουργείου Εργασίας είναι να υπάρχει για κάθε άνεργο ένα τέτοιο προσωπικό σχέδιο ένταξης στην αγορά εργασίας, πολύ περισσότερο για αυτούς που προέρχονται από τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.

Κούτρας: Μία διευκρίνιση κατ’ αρχάς για την εργασιακή εφεδρεία αν αφορά και τους ΟΤΑ, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης το συγκεκριμένο ζήτημα;

Ευ. Βενιζέλος: Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ. Κούτρα, οι ίδιοι είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Διακαίου. Άρα, ισχύει ό,τι ισχύει για τους υπαλλήλους των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, σύμφωνα με το Σύνταγμα. Έχουν όμως δημοτικές επιχειρήσεις, έχουν προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, άρα βεβαίως μπορεί να υπάρχει πλεονάζον προσωπικό σε μια δημοτική επιχείρηση. Οι δημοτικές επιχειρήσεις, όπως βλέπουμε τώρα, έχουν και πολύ σοβαρά προβλήματα υπερβάσεων στις αποδοχές. Αδικαιολογήτων υπερβολών. Δεν ξέρω τι έκταση έχει το φαινόμενο αυτό, το διερευνά και το Υπουργείο Εσωτερικών και εμείς. Θα ξέρουμε σε λίγο την πλήρη εικόνα, αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν υπερβολές και υπερβάσεις.

Δημοσιογράφος: Και θέλω να σας ρωτήσω κιόλας αυτό το πρόγραμμα το εμπροσθοβαρές που ανακοινώσατε των διαρθρωτικών αλλαγών σημαίνει, ότι στην διαπραγμάτευση με την Τρόικα έχουμε ζητήσει κάποια χαλάρωση των στόχων; Δηλαδή ο στόχος για τη μείωση του ελλείμματος το 2011 παραμένει ο ίδιος;

Ευ. Βενιζέλος: Οι διαρθρωτικές αλλαγές είναι διαρθρωτικές αλλαγές. Δεν είναι επιβεβλημένες έξωθεν, αλλά αναγκαίες οίκοθεν. Πρέπει η χώρα να αποκτήσει ρυθμό, σκοπό, να γίνει ανταγωνιστική, να έχει μέλλον.

Τώρα, το περιβάλλον των διαρθρωτικών αλλαγών, πράγματι, εάν πείσουμε ότι αποφασίζουμε και εφαρμόζουμε τις αποφάσεις, θα λειτουργήσει ως το πιο κατάλληλο κλίμα και για τα δημοσιονομικά θέματα, γιατί θα δείξει ότι έχουμε αίσθηση των υποχρεώσεων και των αναγκών μας. Των αναγκών μας κυρίως και λιγότερο των υποχρεώσεων μας, σε σχέση με τους εταίρους και πιστωτές μας.

Αλλά οι δημοσιονομικοί στόχοι, όπως σας είπα, συνδέονται άμεσα, σχεδόν γραμμικά, με τα μακροοικονομικά δεδομένα. Η βαθύτερη ύφεση -διότι η ύφεση είναι πολύ βαθύτερη από αυτή που είχε προβλέψει και η τρόικα τον Μάιο, όταν συμφωνήθηκε το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα- η βαθύτερη λοιπόν ύφεση, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αλλάζει αυτομάτως και τον δημοσιονομικό στόχο. Το θέμα δεν είναι να μπούμε σε μια συζήτηση περί αριθμών. Το ζήτημα είναι να στείλουμε ένα μήνυμα και στους εταίρους μας και στους Έλληνες πολίτες καις τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ότι έχουμε συνείδηση της κατάστασης και πλήρη βούληση να προχωρήσουμε με συνέπεια και αποφασιστικότητα.

Μουρελάτος (Αθήνα 9,84): Υπουργέ ήθελα να ρωτήσω αν μετά τις σημερινές ανακοινώσεις και την ανακοίνωση ενός τολμηρού σχεδίου το δίχως άλλο μπορείτε να προβείτε στην πολιτική εκτίμηση ότι είναι εξασφαλισμένη η έκτη δόση, εκταμίευση της έκτης δόσης εντός Σεπτεμβρίου όπως το είπατε την προηγούμενη εβδομάδα. Ευχαριστώ.

Ευ. Βενιζέλος: Δεν ετέθη ποτέ ζήτημα εκταμίευσης της έκτης δόσης και σας έχω πει από την προηγούμενη Παρασκευή ότι δεν υπήρξε κανένα έκτακτο γεγονός. Όταν άρχισαν οι συζητήσεις μας με την τρόικα ξέραμε ότι πρόγραμμα είναι να αποχωρήσουν την Πέμπτη το βράδυ και να επανέλθουν σε δέκα ημέρες.

Άρα, σε δέκα ημέρες θα ξανασυζητήσουμε για όλα αυτά θα θέματα. Επίσης, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ποιες είναι οι ταμειακές μας ανάγκες, τις ελέγχουμε απολύτως και θέλουμε η επόμενη δόση να είναι μια δόση η οποία θα ληφθεί από την Ελλάδα με τους καλύτερους όρους και με το μικρότερο κόστος δανεισμού, γιατί όπως ξέρετε υπάρχει μια διαφορά μεταξύ παλαιού και νέου δανείου.

Δημοσιογράφος: Άρα λοιπόν, επιδιώκουμε την πρώτη δόση του νέου δανείου;

Ευ. Βενιζέλος: Επιδιώκουμε να γίνει έτσι ο χειρισμός ώστε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, το καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα μακροπροθέσμως.

Δημοσιογράφος: Κύριε Αντιπρόεδρε, είπατε, ότι θέλετε να στείλουμε ένα μήνυμα ότι έχουμε συνείδηση της κατάστασης προς το εξωτερικό, φαντάζομαι και στο εσωτερικό. Το ερώτημα είναι απλό, επί δύο χρόνια δεν είχαμε συνείδηση της κατάστασης, γιατί δεν προχωρήσαμε σε ένα εξίσου ή αντίστοιχα τολμηρό πρόγραμμα επί κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου έχοντας συνείδηση της κρισιμότητας των στιγμών της Κυβέρνησης;

Ευ. Βενιζέλος: Ξέρετε στην κοινωνία μας, στη χώρα μας, δεν υπάρχει μόνον η κυβέρνηση και μόνη η κυβέρνηση. Έχω πει και στο παρελθόν όταν ήμουν Υπουργός Εθνικής Άμυνας ότι η κυβέρνηση δεν είναι μια ομάδα μονομάχων μέσα σε ένα στάδιο ρωμαϊκό που δίνει μια μάχη με τα θηρία και όλοι οι άλλοι κάθονται στις κερκίδες, παρακολουθούν και κραυγάζουν είτε ζήτω, είτε θάνατος.

Είμαστε όλοι μέσα στην αρένα, όλοι. Άρα χρειαζόμαστε υψηλή συνείδηση ευθύνης και υψηλή συνείδηση κατεπείγοντος, όχι μόνο από την κυβέρνηση, όχι μόνο από την αντιπολίτευση, όχι μόνο από τα Μέσα Ενημέρωσης που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του φρονήματος και της πεποίθησης του ελληνικού λαού, αλλά και από τους παράγοντες της αγοράς και γενικότερα της οικονομίας και από τις κοινωνικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις, από την κάθε Ελληνίδα και τον κάθε Έλληνα.

Η αλήθεια είναι ότι η κοινωνία έχει μια αντιφατική στάση. Δεν θέλει φυσικά κανείς να ξεβολευτεί, δεν θέλει κανένας να χάσει τα κεκτημένα, δεν θέλει κανείς να του λες ότι μπορεί να έχει μικρότερο εισόδημα, ή ότι μπορεί να κινδυνεύει η εργασιακή του ασφάλεια.

Αυτό είναι απολύτως κατανοητό και νιώθουμε και σεβόμαστε έναν εργαζόμενο του ευρύτερου δημόσιου τομέα, πολύ περισσότερο του ιδιωτικού τομέα που έχει πολύ λιγότερες εγγυήσεις, που έχει οικογένεια, που έχει υποχρεώσεις, που έχει στεγαστικά δάνεια που έχει παιδιά σε σχολεία ή σε πανεπιστήμια σε άλλη πόλη ή στο εξωτερικό και ξαφνικά βρίσκεται αντιμέτωπος με το φάσμα αλλαγής των όρων της ζωής του.

Είμαστε μέσα στην ψυχή του και στο μυαλό του, αλλά εδώ πρέπει να δούμε πώς κινείται το ζήτημα του γενικού συμφέροντος, πρέπει να δούμε πώς σώζεται η οικονομία, πώς σώζεται η χώρα, για να μπορέσουμε όλοι μαζί να ξαναδιαμορφώσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες και σε προσωπικό και σε οικογενειακό επίπεδο.

Άρα δεν αρκεί να συνειδητοποιεί η κυβέρνηση. Πρέπει να συνειδητοποιεί η κοινωνία, η χώρα, το έθνος. Γιατί εδώ δεν χειριζόμαστε μια υπόθεση συμβατική. Είναι σήμερα το ΠΑΣΟΚ, αύριο είναι η Νέα Δημοκρατία, μεθαύριο είναι ένας άλλος ο οποίος θα ανατρέψει το πολιτικό σύστημα το οποίο αντί να ανατραπεί βλέπω να διεκδικεί την επιστροφή του στις πιο συντηρητικές του εκδοχές, αν αυτό είναι το μέλλον της χώρας, αν αυτό είναι το νέο στοιχείο στη πολιτική ζωή της χώρας και η απάντηση της κοινωνίας των πολιτών στο πολιτικό σύστημα.

Αλλά αυτά είναι για συνηθισμένες καταστάσεις, συμβατικές καταστάσεις, τώρα έχουμε πόλεμο και έχουμε έναν ιδιόρρυθμο πόλεμο. Έχουμε ένα οικονομικό και νομισματικό πόλεμο που εάν κερδηθεί κανείς δεν θα καταλάβει ότι κερδήθηκε γιατί θα του μείνει η αίσθηση ότι έχασε ίσως κάποια κεκτημένα.

Εάν χαθεί θα έχουν χαθεί όλα. Γι’ αυτό ο πόλεμος αυτός είναι ασύμμετρος και εξαιρετικά επικίνδυνος. Δεν μπορεί κανείς να πει με ευκολία ότι τον κερδίσαμε, αλλά εάν διαπιστώσει ότι τον χάσαμε θα είναι πάρα πολύ αργά.

Δημοσιογράφος: Αναφορικά με την εργασιακή εφεδρεία και με δεδομένο ότι η μεγαλύτερη δαπάνη του προϋπολογισμού είναι η μισθοδοσία ήθελα να ρωτήσω αν έχετε εκτιμήσει περίπου τι δημοσιονομικό όφελος θα υπάρξει από την αξιοποίηση αυτής της δυνατότητας που δίδεται;

Ευ. Βενιζέλος: Θα υπάρξει δημοσιονομικό όφελος από το νέο μισθολόγιο και από την εργασιακή εφεδρεία μεγαλύτερο απ’ αυτό που είχε υπολογιστεί από την Τρόικα. Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες γιατί πρέπει να αποφανθεί το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους που είναι πάρα πολύ αυστηρό, αλλά πάντως οι υπολογισμοί που έχουμε κάνει, είναι υπολογισμοί που δείχνουν ότι υπάρχει πραγματικό όφελος για τον πολίτη.

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ κάνετε mea Culpa στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, διότι εσείς ουσιαστικά καταργείτε τους προηγούμενους νόμους και για τους φαρμακοποιούς και για τους δικηγόρους.

Ευ. Βενιζέλος: Όχι, όχι, καθόλου. Όπου υπάρχουν προθεσμίες οι προθεσμίες αυτές δεν πρέπει να εξαντληθούν. Ο νόμος δεν προβλέπει εξάντληση των προθεσμιών και αν κάπου χρειάζονται διευκρινίσεις, αυτές οι διευκρινίσεις ναι θα γίνουν με νεώτερη νομοθετική ρύθμιση.

Δημοσιογράφος: Είπατε θα κλείσουμε κενά, οπότε δεν ανοίξανε, όπως ήθελε η Τρόικα;

Ευ. Βενιζέλος: Θα ανοίξουμε τα επαγγέλματα κλείνοντας κενά που κλείνουν τα επαγγέλματα αφού μου το θέτετε έτσι εν είδη λογοπαιγνίου.

Δημοσιογράφος: Και κάτι άλλο. Καλά όλα αυτά την Κοινοβουλευτική Ομάδα την ρωτήσατε, διότι έχουμε σοβαρές ενδείξεις ότι ήδη το ?

Ευ. Βενιζέλος: Εμείς υπάρχουμε ως κυβέρνηση χάρη στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Και ο Πρωθυπουργός και εγώ και όλοι οι Υπουργοί είμαστε πρωτίστως βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Δεν έχουμε καμία διαφορά εμείς που είμαστε στη κυβέρνηση από τους υπόλοιπους συναδέλφους μας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ που δεν είναι στη κυβέρνηση.

Υπάρχουμε επειδή μας στηρίζει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, είμαστε μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σηκώνουν ένα τεράστιο βάρος. Τα διλήμματα είναι ιστορικά, τα διλήμματα είναι εθνικά, πορευόμαστε όλοι μαζί. Πρέπει η ελληνική κοινωνία να καταλάβει τι κάνουμε και η ελληνική κοινωνία να μας στηρίξει.

Αντιλαμβάνομαι πόσο δύσκολο είναι για τον καθένα. Ξέρετε διασταυρώνονται πάρα πολλά επιμέρους συμφέροντα, για κάθε θέμα υπάρχει διαφορετική τοποθέτηση. Άλλο για τις ιδιωτικοποιήσεις, άλλο για την εφεδρεία, άλλο για την αναδιάρθρωση των φορέων, άλλο για το μισθολόγιο.

Αυτό φανταστείτε το ως ένα πλέγμα το οποίο στην πραγματικότητα ανακόπτει κάθε κίνηση προς τα εμπρός και πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να προχωρήσουμε, να σπάσουμε αυτό τον τοίχο, για το καλό όλων των πολιτών, στο όνομα του εθνικού και του γενικού συμφέροντος.

Αυτό δεν είναι εύκολο. Γιατί στην πραγματικότητα πρέπει να ξαναγνωριστούμε, ως κοινωνία, ως οικονομία, ως κράτος, θα ξαναγνωρίσουμε την σχέση κράτους - οικονομίας και αυτό βλέπετε ότι αφορά και τους μικρούς, τους ταπεινούς, αυτούς που έχουν μικρές αποδοχές, αφορά και πολύ μεγάλα συμφέροντα, αφορά τις τράπεζες, αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις, αφορά όλο τον παραγωγικό ιστό της χώρας και όλα πρέπει να γίνουν με διαφάνεια, δικαιοσύνη και μια νέα αντίληψη για την δημόσια ηθική, αλλιώς δεν θα κάνουμε τίποτα.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο