Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

ΙΧ: Αλλάζει η φορολογία - Καταργείται ο φόρος Πολυτελείας.

ΙΧ: Αλλάζει η φορολογία - Καταργείται ο φόρος Πολυτελείας.

Ριζικά αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στην ελληνική αγορά ΙΧ το φθινόπωρο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της “ΗτΣ”, καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πρέπει να παρουσιάσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το τελικό σχέδιο που πρόκειται να εφαρμόσουν στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης αλλά και τις αλλαγές ή ακόμη και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας


Ριζικά αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το φθινόπωρο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της “ΗτΣ”, καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πρέπει να παρουσιάσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το τελικό σχέδιο που πρόκειται να εφαρμόσουν στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης Τέλη Ταξινόμησης αλλά και τις αλλαγές ή ακόμη και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας τα οποία βέβαια θα είναι συμβατά με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.

Η αρχή έγινε στα μέσα Ιουλίου όταν τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέμεναν από την κυβέρνηση την αιτιολογημένη άποψη για το θέμα της φορολόγησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ωστόσο τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν απέστειλαν απολύτως τίποτα και ο αρμόδιος Επίτροπος επικοινώνησε με το Ελληνα εκπρόσωπο στην ΕΕ ο οποίος τον διαβεβαίωσε πως τον Σεπτέμβριο το υπουργείο Οικονομικών θα παρουσιάσει μια συνολική λύση για το θέμα φορολόγησης των ΙΧ στην Ελλάδα.

Το νέο σύστημα

Το νέο σύστημα που θα παρουσιάσει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες για τα Τέλη Ταξινόμησης εξετάζεται ο τρόπος υπολογισμού τους να γίνεται βάσει των εκπομπών CO2 ή βάσει της λιανικής αξίας κάθε μοντέλου ώστε το σύστημα να είναι πιο ξεκάθαρο και δίκαιο ενώ από την άλλη μεριά θα σταματήσει και στο “παιχνίδι” κάποιων εισαγωγικών να αλλάζουν όποτε θέλουν τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους.

Παράλληλα εξετάζεται και μία ακόμη πρόταση στην οποία ωστόσο αντιδρούν έντονα κάποια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που αφορά σε πλήρη κατάργηση των Τελών Ταξινόμησης!

Πάντως οι επικρατέστερες προτάσεις είναι τα Τέλη να υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων είτε βάσει της λιανικής αξίας των μοντέλων.

Ωστόσο αν τελικά αποφασιστεί τα Τέλη Ταξινόμησης να υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων τότε οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ θα “παγώσουν” για τουλάχιστον 2 χρόνια ώστε να δημιουργηθεί ο ανάλογος στόλος στο εξωτερικό από μεταχειρισμένα ΙΧ που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και να μπορούν να εισαχθούν με ευνοϊκούς όρους.

Παράλληλα η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 θα είναι ασύμφορη και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ενάντια στο κοινοτικό δίκαιο με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε και πάλι στο Δικαστήριο της ΕΕ...

Αλλωστε είναι γνωστό πως κάθε φορά που αλλάζει η Κοινοτική Οδηγία που αφορά στις εκπομπές ρύπων αφορά αποκλειστικά και μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα ενώ τα μεταχειρισμένα διακινούνται ελεύθερα στα υπόλοιπα κράτη-μέλη χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση (επιβαρυμένα Τέλη Ταξινόμησης) και το μοναδικό κόστος αφορά στην αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας από το ένα κράτος μέλος στο άλλο που έχει εισαχθεί.

Φόρος Πολυτελείας

Ο Φόρος Πολυτελείας αποτέλεσε το “κερασάκι” στην τούρτα για την καθίζηση της αγοράς αυτοκινήτου καθώς από την μία μεριά ευνοήθηκαν τα μέγιστα κάποιες εισαγωγικές που αναπροσάρμοσαν τις εργοστασιακές του αξίες έτσι ώστε να γλιτώνουν το φόρο ενώ από την άλλη κάποιες άλλες είδαν τις πωλήσεις των μοντέλων τους να μηδενίζονται. Ωστόσο η επιβολή του Φόρου Πολυτελείας και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έκανε απαγορευτική την ταξινόμησή τους στη χώρα μας καθώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις η αξία τους ξεπερνούσε ακόμη και εκείνη των αντίστοιχων καινούριων μοντέλων!

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αναδιαμόρφωση του Φόρου Πολυτελείας ώστε να καταβάλλεται μόνο στα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα και να υπολογίζεται βάσει της αξίας λιανικής του κάθε μοντέλου ενώ στελέχη της αγοράς ασκούν πιέσεις ώστε να καταργηθεί εντελώς ο παράλογος φόρος που έχει μηδενίσει τις πωλήσεις σε μια κατηγορία οχημάτων ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τα κρατικά έσοδα.

Πηγή Ημερησία




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο