Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Φρένο στα έσοδα από την υπερφόρτωση του TAXISnet

Μειωµένα κατά 50% σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι τα έσοδα που έχουν βεβαιωθεί από την αρχή του έτους µέχρι σήµερα από την εκκαθάριση του φόρου εισοδήµατος. Αθροιστικά έχουν εκκαθαριστεί 1.646.623 δηλώσεις φόρου εισοδήµατος έναντι 1.960.548 δηλώσεων στο αντίστοιχο διάστηµα πέρυσι, δηλαδή 313.925 δηλώσεις λιγότερες. Από τις εκκαθαρισµένες φετινές δηλώσεις, ο φόρος που θαεισπράξει το ∆ηµόσιο είναι µόλις 159,9 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι ήταν 337 εκατ.

Η κατά 50% µείωση στα µέχρι στιγµής βεβαιωµένα έσοδα αποδίδεται όχι τόσο στο µέτρο των αποδείξεων που οδηγεί σε αυξηµένες επιστροφές όσο στην καθυστερηµένη υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και στις συνεχείς παρατάσεις που δίνονται εξαιτίας της αδυναµίας του TAXISnet να αντέξει µεγάλο όγκο δηλώσεων ταυτόχρονα.

Κοινή διαπίστωση είναι ότι το υπουργείο Οικονοµικών βιάστηκε να καθιερώσει από φέτος την υποχρεωτικότητα στην ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων που γίνεται µέσω λογιστών. Το σύστηµα ήταν ανέτοιµο να δεχτεί τις πάνω από 800.000 δηλώσεις επιχειρήσεων, επιτηδευµατιών και ελεύθερων επαγγελµατιών, εκ των οποίων πέρυσι είχαν υποβάλει ηλεκτρονικά λιγότεροι από τους µισούς.

Μιλώντας στα «ΝΕΑ», εφοριακοί και φοροτεχνικοί τονίζουν πως η διαδικασία που θεσπίστηκε για τη χορήγηση κωδικών και την ενεργοποίηση του περιβόητου πλέον κλειδάριθµου δηµιούργησε τεράστια γραφειοκρατία και ουρές χιλιοµέτρων στις εφορίες και τα ΚΕΠ. Παράλληλα σηµειώνουν πως µεγάλες καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει και τα προβλήµατα των εφαρµογών του TAXISnet που σε πολλές περιπτώσεις προκαλούν απώλειες δεδοµένων και απαιτείται επανασυµπλήρωση των ηλεκτρονικών εντύπων.

Από την πλευρά της, η ΓΓΠΣ αρνείται τις ευθύνες που τις αποδίδονται και υποστηρίζει ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στα λογιστικά γραφεία και τους φοροτεχνικούς που αντιµετωπίζουν δυσκολίες λόγω του όγκου εργασίας και των ελεγκτικών επαληθεύσεων. Απαντώντας στις αιτιάσεις του υπουργείου, ο φοροτεχνικός Αντώνης Μουζάκης, µέλος του ∆.Σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Φοροτεχνών Επιστηµόνων, δηλώνει πως «τα φετινά προβλήµατα στη λειτουργία του TAXISnet οφείλονται στο γεγονός ότι δεν υπήρξε επαρκής χρόνος για να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος µε διεξοδικές δοκιµές του συστήµατος προτού δοθεί για χρήση στο κοινό».

Προβάλλοντας την εκδοχή των υπηρεσιών του υπουργείου, ο εφοριακός Πέτρος Θάνος, µέλος του Συλλόγου Εργαζοµένων στις ∆ΟΥ Νοµού Αττικής και Κυκλάδων, αφήνει αιχµές για τις πολιτικές αποφάσεις: «∆εν µηδενίζουµε την προσπάθεια που καταβάλλεται για την ηλεκτρονική θωράκιση του υπουργείου Οικονοµικών. Εκτιµάµε όµως ότι εξαγγέλλονται νόµοι, αποφάσεις και µέτρα τα οποία δεν µπορεί να στηρίξει το TAXISnet».

Για τις τεχνικές αδυναµίες του συστήµατος, ο κ.Μουζάκης αναφέρει: «Το 2010 ελήφθη η απόφαση να περάσουµε στο νέο TAXISnet, που έπρεπε να προσαρµοστεί στα νέα δεδοµένα. Το εγχείρηµα από µόνο του ήταν δύσκολο και χρονοβόρο, αφού έπρεπε να αλλάξουµε τα δεδοµένα του συστήµατος που ήταν προσαρµοσµένα στη νοµοθεσία του 2007. Αν λάβουµε υπόψη ότι µεσολάβησε το καλοκαίρι του 2010 και ο ιδιώτης πάροχος του συστήµατος δεν µπορούσε να παράσχει τη βοήθεια που έπρεπε στη ΓΓΠΣ λόγω καλοκαιρινών αδειών του προσωπικού, καταλαβαίνει κανείς γιατί φτάσαµε στο σηµείο αυτό».




Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ online




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description PantelisCh | Ιουνίου 15, 2011 11:26 π.μ. | Reply
"οι καθυστερήσεις οφείλονται στα λογιστικά γραφεία και τους φοροτεχνικούς που αντιµετωπίζουν δυσκολίες λόγω του όγκου εργασίας και των ελεγκτικών επαληθεύσεων". Και ποιες ευθύνεται για τις δυσκολίες των λογιστών;; Ούτε για διαχειριστές πολυκατοικίας δεν είστε ικανοί αγαπητοί κύριοι του υπουργείου!!
image description ANDI | Ιουνίου 15, 2011 12:57 μ.μ. | Reply
Καμιά φορά αναρωτιέμαι αν πρέπει να τα ισοπεδώνουμε έτσι όλα. Δυστυχώς πρέπει.
image description nasy | Ιουνίου 15, 2011 12:57 μ.μ. | Reply
Φυσικα εμεις φταιμε που τους στελνουμε δηλωσεις με οδηγιες της τελευταιας στιγμης . Δεν επρεπε να στειλουμε καμμια.
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο