Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

14 αλλαγές στα πειθαρχικά. Βαριές καμπάνες στους επίορκους δημοσίους υπαλλήλους.

Με το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο η κυβέρνηση επιδιώκει, σύμφωνα με τους συντάκτες του νομοσχεδίου-τομή για τη δημόσια διοίκηση, «να βάλει τέλος σε έναν ανύπαρκτο πειθαρχικό έλεγχο, αλλά και στη χειραγώγηση των δημοσίων υπαλλήλων από τις άνομες συναλλαγές που έχουν διαλύσει το Δημόσιο».

Οριστική απόλυση από το Δημόσιο, χρηματικές ποινές έως και 100.000 ευρώ, βαθμολογικός υποβιβασμός και εξοβελισμός των συνδικαλιστών από τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Με «δρακόντειο νόμο» ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Γιάννης Ραγκούσης, ανατρέπει όλα όσα γνώριζαν μέχρι σήμερα οι δημόσιοι υπάλληλοι για το «στάτους» των θέσεών τους. Το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων, που έρχεται στη Βουλή αμέσως μετά το Πάσχα, βάζει οριστικό τέλος στην ατιμωρησία... των «πονηρών» της δημόσιας διοίκησης.

Οσοι μέχρι τώρα αλώνιζαν ανενόχλητοι στις υπηρεσίες, νιώθοντας σιγουριά λόγω της έλλειψης ποινών, πρέπει να αρχίζουν να ανησυχούν, γιατί εκτός όλων των άλλων η διαφθορά... πλέον θα τους κοστίζει πολύ ακριβά!

Σύμφωνα με το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο, που παρουσιάζει σήμερα αναλυτικά το «Εθνος της Κυριακής»:

1 Αλλάζουν εκ βάθρων τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Εκδιώκονται οι συνδικαλιστές από αυτά και τη θέση τους παίρνουν δικαστές. Συστήνονται 5μελή πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια, αποκλειστικά για πειθαρχικές υποθέσεις χωρίς τη συμμετοχή των εκλεγμένων εκπροσώπων των εργαζομένων. Οι συνδικαλιστές που συμμετέχουν σε αυτά μέχρι σήμερα έχουν «κατηγορηθεί» για μεροληψία υπέρ των συναδέλφων τους. Οι δημόσιοι λειτουργοί πλέον θα λογοδοτούν στην κοινωνία και όχι στους συναδέλφους τους.

2 Από 30.000-100.000 ευρώ θα κοστίζει στον επίορκο υπάλληλο η διαφθορά. Οι πειθαρχικές κυρώσεις θα συνοδεύονται από «βαριές οικονομικές καμπάνες», με αποτέλεσμα και τα χέρια των παρανομούντων να απομακρύνονται από το μέλι... αλλά και τα ταμεία του κράτους να γεμίζουν από όσους δεν ιδρώνει το αυτί τους παρά τις τιμωρίες. Μάλιστα, όταν επιβάλλεται οριστική παύση για οικονομικά θέματα ή για ανάρμοστη συμπεριφορά, προβλέπεται επιπλέον χρηματική ποινή 10.000-100.000 ευρώ.

3 Οσοι παραπέμπονται για δωροδοκία και υπεξαίρεση, μέχρι την έκδοση δικαστικής απόφασης θα παύουν να εργάζονται. Η πειθαρχική ποινή στις περιπτώσεις που αυτή επιβλήθηκε σε υπάλληλο που βρίσκεται στο κατώφλι της συνταξιοδότησης μετατρέπεται σε οικονομική, όταν αυτός περάσει στη συνταξιοδότηση. Με λίγα λόγια, η τιμωρία θα επιβληθεί βγει ή δεν βγει κάποιος στη σύνταξη.

4 Αυστηροποιούνται οι πειθαρχικές ποινές και επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι 12 μισθούς, υποβιβασμός έως 2 βαθμούς και παύση εργασίας για έναν ολόκληρο χρόνο με πλήρη στέρηση αποδοχών σε όσους έχουν βρεθεί να παρανομούν.

5 Μπαίνει τέλος στην παραγραφή των αδικημάτων, αφού διπλασιάζεται ο χρόνος που κάποιο παράπτωμα «πάει στον κάλαθο των αχρήστων» και από 5 χρόνια, που είναι σήμερα, γίνεται 10. Επίσης ο χρόνος θα μετρά από την ώρα που υπέπεσε στην αντίληψη της αρμόδιας υπηρεσίας η διαφθορά κι όχι από την ώρα που αυτή τελέστηκε.

Το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο αλλάζει ριζικά το περιβάλλον της δημόσιας διοίκησης, που χρόνια ταλανίζεται, όπως αποδεικνύουν και οι ετήσιες εκθέσεις του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακιντζή, από εκατοντάδες επίορκους υπαλλήλους με παραβατική συμπεριφορά. Κάθε χρόνο καταγράφονται περισσότερες από 2.500 υποθέσεις για παραπτώματα στις δημόσιες υπηρεσίες, παράνομο πλουτισμό, μίζες και λαδώματα και κατάχρηση εξουσίας. Η μεγάλη πληγή της δημόσιας διοίκησης ήταν πάντοτε ότι αυτοί οι υπάλληλοι έπεφταν «στα μαλακά», καθώς κρίνονται από συναδέλφους τους. Το σύνηθες είναι να μην τιμωρείται κανείς, με αποτέλεσμα την τρομερή διόγκωση της διαφθοράς. Είναι γνωστό ότι εξαιτίας ολίγων επίορκων λειτουργών υπηρεσίες όπως εφορίες, πολεοδομίες, νομαρχίες έχουν χαρακτηριστεί κατά καιρούς από τους ελεγκτές ως «εκτροφεία διαφθοράς»...

Με το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο η κυβέρνηση επιδιώκει, σύμφωνα με τους συντάκτες του νομοσχεδίου-τομή για τη δημόσια διοίκηση, «να βάλει τέλος σε έναν ανύπαρκτο πειθαρχικό έλεγχο, αλλά και στη χειραγώγηση των δημοσίων υπαλλήλων από τις άνομες συναλλαγές που έχουν διαλύσει το Δημόσιο».

Το παλιό και το νέο πειθαρχικό δίκαιο

Τι αλλάζει

  1. Ανεξάρτητα πειθαρχικά συμβούλια με πλειοψηφία δικαστών, χωρίς τους εκλεγμένους εκπροσώπους των εργαζομένων: Συστήνονται 5μελή πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια, αποκλειστικά για πειθαρχικές υποθέσεις χωρίς τη συμμετοχή (Πρόεδρος δικαστής, 2 μέλη, είτε του Νομικού συμβουλίου του Κράτους είτε εν ενεργεία δικαστές, και 2 μέλη διευθυντές από άλλα υπουργεία κατόπιν κληρώσεως με ετήσια θητεία).
  2. Περάτωση όλων των ΕΔΕ σε 1 μήνα: Τίθεται προθεσμία ενός μηνός για την υποβολή προκαταρκτικής εξέτασης, προθεσμία 1 μηνός για την ΕΔΕ με μέγιστη, μετά από αιτιολογημένη αίτηση, δυνατότητα παράτασης μόνο για ένα μήνα.
  3. Αυτοδίκαιη αργία για όσους παραπέμπονται για δωροδοκία και υπεξαίρεση: Αυτοδίκαιη αργία για τους υπαλλήλους που παραπέμπονται για τα αδικήματα της δωροδοκίας και της υπεξαίρεσης στην υπηρεσία, και μέχρι την έκδοση δικαστικής απόφασης.
  4. Κυρώσεις στους προϊσταμένους για μη επιβολή προβλεπόμενων πειθαρχικών μέτρων: Αναστολή άσκησης καθηκόντων του υπαλλήλου με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας αρχής όταν διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον. Η παράλειψη επιβολής του μέτρου αυτού από τον οικείο προϊστάμενο αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.
  5. Οικονομικές κυρώσεις ακόμη και μετά τη συνταξιοδότηση: Για τους υπαλλήλους που συνταξιοδοτούνται πριν την καταδίκη, επιβάλλεται πειθαρχική ποινή η οποία μετατρέπεται σε επιβολή οικονομικής κύρωσης, διότι η πειθαρχική ποινή δεν έχει πλέον νόημα.
  6. Αυστηροποίηση πειθαρχικών ποινών: Αυστηροποιούνται οι πειθαρχικές ποινές, πρόστιμο μέχρι 12 μήνες, υποβιβασμός έως 2 βαθμούς, προσωρινή παύση έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών.
  7. Δυνατότητα επιβολής ταυτόχρονα και πειθαρχικών και οικονομικών κυρώσεων: Επιπλέον της πειθαρχικής ποινής μπορεί να επιβάλλεται και οικονομική κύρωση από 3.000-30.000 €.
  8. Η οριστική παύση συνδυάζεται με οικονομικές κυρώσεις: Οταν επιβάλλεται οριστική παύση για οικονομικά θέματα ή ανάρμοστη συμπεριφορά προβλέπεται κύρωση από 10.000-100.000 €.
  9. Αύξηση χρόνου παραγραφής: Αυξάνεται ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων σε 5 και για σοβαρά παραπτώματα σε 10 χρόνια.
  10. Η παραγραφή ξεκινά μετά τη γνώση της πράξης: Για την παραγραφή των αδικημάτων με οικονομικό περιεχόμενο ορίζεται έναρξη αυτής από τη γνώση της τέλεσης της πράξης από την υπηρεσία.
  11. Συγκεκριμενοποίηση των πειθαρχικών αδικημάτων: Ρητή και συ­γκεκριμένη απαρίθμηση πειθαρχικών αδικημάτων και πρόβλεψη ειδικού παραπτώματος για απόκτηση οικονομικού οφέλους.
  12. Αύξηση ορίων των ποινών από προϊσταμένους: Αυξάνονται τα όρια των πειθαρχικών ποινών που επιβάλλουν οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι ως μονομελή όργανα.
  13. Στέρηση δικαιώματος προαγωγής: Καθιέρωση για πρώτη φορά της στέρησης δικαιώματος συμμετοχής για επιλογή προϊσταμένου από 1-5 έτη - αφαίρεση καθηκόντων προϊσταμένου.
  14. Πειθαρχικό αδίκημα η παραβίαση της Δι@ύγειας: Η μη ανάρτηση ή μη έγκαιρη ανάρτηση όλων των πράξεων στη Δι@ύγεια συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για τον υπάλληλο που έχει την ευθύνη για την ανάρτηση και συνεπάγεται τη στέρηση του δικαιώματος προαγωγής.

Τι ισχύει σήμερα

  1. Πενταμελή υπηρεσιακά συμβούλια που δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνα για τις πειθαρχικές υποθέσεις και στα οποία συμμετέχουν 3 διευθυντές και 2 αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων, προερχόμενοι όλοι από το ίδιο υπουργείο-φορέα.
  2. Δεν προβλέπεται καμιά προθεσμία, για την περάτωση της προκαταρκτικής εξέτασης και της ΕΔΕ.
  3. Δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
  4. Ο προϊστάμενος δεν αντιμετωπίζει καμιά κύρωση σε περίπτωση παράλειψης της επιβολής προβλεπόμενων πειθαρχικών μέτρων.
  5. Δεν προβλέπεται οικονομική κύ­ρωση μετά τη συνταξιοδότηση με αποτέλεσμα η τυχόν κα­τα­δικα­στι­κή πειθαρχική απόφαση να πα­ρα­μένει ανεκτέλεστη.
  6. Πρόστιμο μέχρι 3 μήνες, υποβιβασμός έως 1 βαθμό, προσωρινή παύση έως 6 μήνες.
  7. Δεν μπορεί να επιβληθούν και οι δύο ποινές μαζί.
  8. Δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
  9. Ο χρόνος παραγραφής είναι 2 και για σοβαρά παραπτώματα 5 χρόνια αντίστοιχα.
  10. Χρόνος έναρξης υπολογισμού της παραγραφής είναι ο χρόνος τέλεσης και όχι ο χρόνος γνώσης.
  11. Υπάρχει μόνο ενδεικτική απαρίθμηση των αδικημάτων.
  12. Χαμηλά όρια ποινών.
  13. Δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
  14. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη.

Γιατροί, εφοριακοί, πολεοδόμοι
Επεφταν στα μαλακά και συνέχιζαν το... έργο τους

Η μάχη για την καταπολέμηση της ατιμωρησίας στον δημόσιο τομέα αποτυπώνεται στο πλήθος των φακέλων που σωρεύονται στο γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Το 2010 ο αριθμός των υποθέσεων έφτασε τις 3.050, αυξημένος σε σημαντικό βαθμό από τον μέσο όρο των 2.500 περιπτώσεων των τελευταίων ετών.

Η ετήσια έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, που θα ανακοινωθεί τον Μάιο, περιλαμβάνει περιπτώσεις διασπάθισης δημοσίου χρήματος, επίορκους υπαλλήλους και περιστατικά με παράνομο πλουτισμό, λαδώματα ή κατάχρηση εξουσίας.

Γιατροί του ΕΣΥ με καταθέσεις εκατομμυρίων και άλλοι που κρύβονται πίσω από off shore εταιρείες και στελέχη πολεοδομιών με αναντίστοιχο πλουτισμό συγκαταλέγονται στις «συνήθεις» περιπτώσεις που καταγγέλλεται ότι συχνά «πέφτουν στα μαλακά» κρινόμενοι από συναδέλφους τους ενώ υπηρετούν στην ίδια θέση επί χρόνια μέχρι να υπάρξει οριστική απόφαση.

«Υπάρχει μια βελτίωση της κατάστασης, περιορίζονται τα βαριά αδικήματα όπως κλοπές και υπεξαιρέσεις» λέει ο κ. Λέανδρος Ρακιντζής, αλλά προσθέτει οτι οι παθογένειες του συστήματος δεν εξαλείφονται εύκολα.

«Η ατιμωρησία δεν αντιμετωπίζεται εύκολα και δεν αρκούν οι ποινές ως κατασταλτικό μέσο. Πρόσφατα έγινε γνωστό για έναν εφοριακό που διώχθηκε για κατάχρηση 8 εκατ. ευρώ. Το σημαντικό είναι η πρόληψη με τακτικούς ελέγχους. Μπορεί να εφαρμόστηκε η ''Διαύγεια'', να περνούν όλα στο Ιντερνετ, αλλά εκεί καταχωρίζονται και δαπάνες για μια γομολάστιχα».

Εφορίες, πολεοδομίες, νομαρχίες, έχουν χαρακτηριστεί κατά καιρούς από τους ελεγκτές ως εκτροφεία διαφθοράς. Στέλεχος ΔΟΥ είχε στην κατοχή του προσωπικές επιταγές φορολογουμένων ύψους άνω των 710.000 ευρώ τις οποίες παρέλειψε να προσκομίσει στις τράπεζες, ενώ ένας γιατρός του ΙΚΑ σε έναν χρόνο είχε συνταγογραφήσει 254 φορές συγκεκριμένο σκεύασμα με κόστος ύψους 363.474,74 €.

Το 2008 κοινοποιήθηκαν στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης 2.408 πειθαρχικές αποφάσεις που εξέδωσαν τα αρμόδια όργανα και σε 214 περιπτώσεις (8,8%) ζητήθηκε να κριθούν εκ νέου οι υποθέσεις από το ανώτερο πειθαρχικό όργανο. Στο 51% των περιπτώσεων είχε επιβληθεί επιεικής ποινή και στο 33,2% δεν είχε γίνει ορθή εκτίμηση των αποδείξεων. Εν ολίγοις έπεφταν στα μαλακά...

Γιατροί... μάλαμα.
Αντίστοιχα για το 2009 υπήρχαν 2.740 πειθαρχικές αποφάσεις και σε 198 περιπτώσεις (8,1%) υποβλήθηκε ένσταση. Το ίδιο έτος ο Επιθεωρητής ζήτησε σε 16 περιπτώσεις την άρση τραπεζικού απορρήτου, σε 14 του χρηματιστηριακού και σε 26 του φορολογικού αντίστοιχα.

Στη φετινή έκθεση του ΓΕΔΔ θα περιλαμβάνονται υποθέσεις που απασχόλησαν την κοινή γνώμη και άλλες λιγότερο γνωστές, όπως η περίπτωση 32 γιατρών σε νοσοκομείο της Αθήνας όπου ασθενείς είχαν εισαχθεί ως επείγοντα για να κάνουν διόρθωση μύτης ή ανόρθωση στήθους... Η χρέωση βάρυνε τα ασφαλιστικά ταμεία και στο πόρισμα γίνεται μνεία σε πλαστογραφημένες εργαστηριακές εξετάσεις, φακέλους χωρίς ιστορικό ασθενών και αντικατάσταση ονομάτων.

Σε πρώτο βαθμό οι γιατροί είχαν απαλλαγεί και ο Γενικός Επιθεωρητής ζήτησε την παραπομπή σε δευτεροβάθμιο συμβούλιο.

Μια άλλη σημαντική υπόθεση αφορά τις προμήθειες για χρήση ιατρικών ορθοπεδικών υλικών και ήδη σε δύο ιατρούς έχει ασκηθεί δίωξη.

Πηγή: Εθνος της Κυριακής




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο