Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Είκοσι ανώτατα στελέχη του ΥΠΟΙΚ διέγραψαν πρόστιμα 1 δισ.

Μια σημαντική πτυχή του σκανδάλου, που πέρασε στα χέρια των δικαστικών αρχών, είναι να αποδειχθεί αν και κατά πόσον οι συγκεκριμένοι δημόσιοι λειτουργοί, με παράνομες πράξεις, προκάλεσαν ζημία στο Δημόσιο, παρεμβαίνοντας ακόμη και στο έργο της Δικαιοσύνης!

Από τον Αύγουστο του 2007 γνώριζαν, ο τότε υπουργός Γιώργος Αλογοσκούφης, οι υφυπουργοί Αν. Μπέζας και Ν. Λέγκας, αλλά και ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιτζής, ως αποδέκτες σοβαρών και στοιχειοθετημένων καταγγελιών, την παράνομη δραστηριότητα 20 ανώτατων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, που με τη μέθοδο κυρίως της επανεξέτασης, κάτω από τις οδηγίες του τότε γενικού επιθεωρητή προϊσταμένου τους, διέγραφαν πρόστιμα σε δεκάδες ιδιώτες, εταιρείες και οργανισμούς. Η ζημία για τα δημόσια ταμεία από τη δραστηριότητα αυτή εκτιμάται ότι ανέρχεται σε μερικά δισ. ευρώ!

Η αναφορά - φωτιά επιθεωρήτριας του υπουργείου Οικονομικών, για τις μεθοδεύσεις της «φάμπρικας διαγραφής οφειλών», που προκάλεσε την πρόσφατη εισαγγελική έρευνα για το ενδεχόμενο σοβαρών κακουργηματικών πράξεων, παρέμεινε για χρόνια στο συρτάρι αρμοδίων, που απέφυγαν να κινήσουν διαδικασία έρευνας. Το περιεχόμενό της αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής». Στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου η αναφορά της επιθεωρήτριας έφτασε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που διαπίστωσε ότι πλήθος υποθέσεων δικής του αρμοδιότητας διεκπεραίωναν παράνομα και με άνωθεν εντολές συγκεκριμένοι επιθεωρητές, διαγράφοντας χωρίς να έχουν δικαίωμα τα πρόστιμα, παρέπεμψε αμέσως την υπόθεση στον εισαγγελέα και για πρώτη φορά γίνεται πλέον σε βάθος έρευνα για το θέμα.

Η επιθεωρήτρια απαριθμεί στην αναφορά της πλήθος μη σύννομων ενεργειών, στις οποίες προέβησαν συνάδελφοί της, με εντολή του γενικού επιθεωρητή του υπουργείου Οικονομικών.

Ο «ενορχηστρωτής» γενικός επιθεωρητής του υπουργείου Οικονομικών διαβεβαίωνε τους επιθεωρητές, που είχαν εκφράσει αντιρρήσεις για τη νομιμότητα αυτών των πράξεων, ότι όλα είναι νόμιμα και φυσικά όσα γίνονται είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας. Σύμφωνα με καταγγελίες, ο ίδιος διευκόλυνε πολλούς από τους ενδιαφερομένους και για τη διατύπωση της αίτησης, που στη συνέχεια σημείωνε στο έγγραφο σε ποιον επιθεωρητή ανατίθεται η επανεξέταση.

ΤΟ ΤΡΙΚ
Βάφτιζαν το έλλειμμα «θετική ζημιά»

Σε συγκεκριμένη αναφορά αναλύεται πώς διαστρεβλώνονταν από τα μέλη της συμμορίας τα στοιχεία μιας υπόθεσης με τέτοιον τρόπο, που ακόμη και γνώστες μπορούσαν να εξαπατηθούν. Ετσι επεδίωκαν η επανεξέταση να γίνει από τις λιγότερο εξειδικευμένες υπηρεσίες φροντίζοντας να χαρακτηρίσουν την κολάσιμη πράξη που επέσυρε το πρόστιμο από «έλλειμμα», «θετική ζημία».

Ετσι για παράδειγμα αν το «έλλειμμα» σε υποθέσεις ατασθαλιών σε ταμεία «βαφτιζόταν» ως «θετική ζημία» -με δεδομένο ότι τα όρια των δύο εννοιών δεν είναι ευδιάκριτα για τους μη ειδικούς-, ο περιφερειάρχης, στον οποίο παραπεμπόταν η υπόθεση, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 183 ΠΔ410/95 περί παραγραφής, ικανοποιούσε το αίτημα του ενδιαφερομένου.

Μια σημαντική πτυχή του σκανδάλου, που πέρασε στα χέρια των δικαστικών αρχών, είναι να αποδειχθεί αν και κατά πόσον οι συγκεκριμένοι δημόσιοι λειτουργοί, με παράνομες πράξεις, προκάλεσαν ζημία στο Δημόσιο, παρεμβαίνοντας ακόμη και στο έργο της Δικαιοσύνης! Πώς γινόταν αυτό; Οταν έχει επιβληθεί ένα πρόστιμο από έφορο ή ελεγκτή του ΣΔΟΕ και ο ενδιαφερόμενος έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ζητώντας ακύρωση, δεν έχει το δικαίωμα κανένας επιθεωρητής να διατάξει στο διάστημα έως την εκδίκαση τον επανέλεγχο της υπόθεσης, πολύ δε περισσότερο να αλλοιώσει, με οποιοδήποτε σκεπτικό, την αιτία για την ποινή. Αρμόδιο είναι μόνο το δικαστήριο.

Οι επιθεωρητές αγνόησαν σε πολλές υποθέσεις αυτές τις βασικές αρχές και όχι μόνο προχωρούσαν στην επανεξέταση, αλλά λέγεται ότι υπήρξαν και περιπτώσεις όπου εμφανίστηκαν στο δικαστήριο τα αποτελέσματα της... επανεξέτασης και ενδεχομένως παραπλάνησαν ακόμη και τους δικαστές παρουσιάζοντας την υπόθεση ως «περαιωθείσα».

Εξαφάνισε το υπομνημά μου
O προϊστάμενος με διέταζε να παρανομήσω

Χαρακτηριστικά είναι τα αποσπάσματα από την αναφορά - καταγγελία της επιθεωρήτριας:

- «Ο κ. (...), ως εκ της θέσεώς του, μου δίνει εντολές οι οποίες δεν στηρίζονται στην ισχύουσα Νομοθεσία, είναι καταχρηστικές και πρωτόγνωρες για την Οικονομική Επιθεώρηση, δεν συνάδουν δε με αυτά που διακηρύσσει ο Πρωθυπουργός της Χώρας (αναφερόταν στον Κ. Καραμανλή), περί διαφάνειας, σεμνότητας, μηδενικής ανοχής στη διαφθορά, που πιστεύω ότι είναι και προσωπικές σας θέσεις», αναφέρεται στην αναφορά προς τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

«Ο προϊστάμενος με διέταξε, με επισημειώσεις του πάνω στα σχετικά έγγραφα, να προβώ σε ενέργειες οι οποίες δεν στηρίζονται σε διατάξεις νόμων. Ενδεικτικά θα αναφερθώ σε 7 εντολές επανελέγχου, υποθέσεων καταλογισμού που μου είχε δώσει. Για τις δύο εκ των οποίων ενώ είχα καταθέσει υπόμνημα (συν. 1) για να συμπεριληφθεί στην έρευνα ανωνύμου καταγγελίας (...) αυθαιρέτως κατά την άποψή μου, δεν συμπεριελήφθη στην υπ' αριθ. ΕΜΠ.124/20-7-07 κατατεθείσα έκθεση...».

- «Παραθέτω απλά τις διατάξεις του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου της Οικονομικής Επιθεώρησης, από τις οποίες καταφανώς προκύπτει ότι η Διεύθυνσή μας δεν νομιμοποιείται για τη διενέργεια επανελέγχων. Με την άποψη αυτή βεβαίως συντάσσεται και ο προϊστάμενος του Γραφείου του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και Αντιπρόεδρος του Ν.Σ.Κ. κ. Τσεκούρας, τον οποίο συμβουλεύτηκα».

«Το επιχείρημα της κ. (...), ότι η υπηρεσία μας είχε εκδώσει και πριν την εποχή του κ. (?) εντολή επανελέγχου, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, διότι η συγκεκριμένη εντολή αφορούσε Ν.Π.Ι.Δ. που διαχειρίστηκε συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Κ. προγράμματα και επομένως σύμφωνα με την παρ. Γβ του άρθρου 3 του Π.Δ.211/96 ήταν εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων μας».

Μαζέψου γιατί θα σε μαζέψω
Εγώ «έφαγα» τον Ρεγκούζα, εσύ θα γλιτώσεις;

Είχα προγραμματίσει συνάντηση με τους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Διευθύνσεων της Επιθεώρησης στην οδό Κολωνού 2 και κατόπιν με τους Επιθεωρητές για καθαρώς υπηρεσιακά και σοβαρά θέματα της Διεύθυνσής μου» περιγράφει σε άλλο σημείο της αναφοράς της η επιθεωρήτρια.

«Με πήρε τηλέφωνο (ο γενικός επιθεωρητής του υπουργείου) και ωρυόμενος μου είπε: ''Ετοίμασες κίνηση ορλοφικά, εγώ όμως θα την καταπνίξω, όπως και στην επανάσταση! Μαζέψου, γιατί θα σε μαζέψω! Εγώ έφαγα τον Ρεγκούζα και δεν θα φάω εσένα...».

Μια άλλη ατάκα του «ενορχηστρωτή» του πρωτοφανούς σκανδάλου του υπουργείου Οικονομικών είναι το αμίμητο που είπε σε συγκέντρωση επιθεωρητών, θέλοντας να τους εμφυσήσει υπερηφάνεια για το γεγονός ότι δεν είναι «όποιοι κι όποιοι»: «Μην ξεχνάτε ότι από το Σώμα των επιθεωρητών αναδείχθηκαν στη Γαλλία τρεις πρόεδροι Δημοκρατίας»!

Οι δώδεκα μεγάλες υποθέσεις
Ξεχωριστό κεφάλαιο με παράνομους επανελέγχους αποτελούν οι 12 μεγάλες υποθέσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από πρόστιμα που είχαν επιβάλει εφοριακοί και ελεγκτές του ΣΔΟΕ και ήρθαν εκ των υστέρων οι επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών και με τη μέθοδο των επανελέγχων μείωσαν ή μηδένισαν τα πρόστιμα.

Μάλιστα σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις, υπήρξαν οικονομικοί έφοροι που εξέφρασαν σοβαρές επιφυλάξεις λέγοντας ότι «αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε, είναι παράνομο».

Ηδη το «Εθνος της Κυριακής» με σειρά δημοσιευμάτων την τελευταία 2ετία αποκάλυψε πολλά στοιχεία με σημαντικές πτυχές του μεγάλου αυτού σκανδάλου.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή του συνόλου των παράνομων επανελέγχων σε όλη τη χώρα, κάτι που αναμένεται να εντοπίσει ο εισαγγελικός έλεγχος, με δεδομένο ότι είναι πολλές δεκάδες υποθέσεων μόνο στην Περιφέρεια Πειραιά.

Παρά τις «λαδιές»
Κάποιοι απ' αυτούς έχουν πάρει προαγωγή

Ορισμένοι από τους επιθεωρητές αρνούνταν να κάνουν επανεξέταση και το εξέφραζαν ευθαρσώς, επικαλούμενοι τους Νόμους, αλλά αυτή η αντίδρασή τους δεν ήταν χωρίς συνέπειες!

Για μια σειρά υποθέσεων και καταγγελιών προς έλεγχο δινόταν εντολή να μην εξετασθούν (!), ενώ ένας άλλος σημαντικός αριθμός υποθέσεων σκόπιμα κρατούνταν στο συρτάρι ή στέλνονταν σε... αναρμόδιες υπηρεσίες (!), ώσπου με τη χρονοτριβή επερχόταν η παραγραφή, παρά τις προειδοποιήσεις αρμόδιων υπαλλήλων.

Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι «είναι κοινό μυστικό στους διαδρόμους του υπουργείου ότι υπάρχουν και ελεγκτές με πολυτελή σπίτια στα βόρεια προάστια και άλλα περιουσιακά στοιχεία, που δύσκολα μπορούν να δικαιολογήσουν ότι προέρχονται από τον μισθό τους, γι' αυτό και θα βρεθούμε προ εκπλήξεων αν γίνει ένας ''ουσιαστικός έλεγχος'' περιουσίας και τραπεζικών καταθέσεων των εμπλεκομένων στις υποθέσεις των επανελέγχων».

Παρόλα αυτά οι περισσότεροι από τους επιθεωρητές που εμπλέκονται στο μεγάλο σκάνδαλο και τις... «λαδιές» του υπουργείου Οικονομικών παραμένουν ατιμώρητοι στις θέσεις τους, ορισμένοι μάλιστα έχουν... προαχθεί!

Πρόστιμα
Η «ατυχία» τους, όμως, συνδυάζεται και με το γεγονός ότι είχαν διαγράψει μια σειρά προστίμων του ΣΔΟΕ και σήμερα γενικός γραμματέας του υπουργείου είναι ένας γνώστης όχι μόνο των τεχνασμάτων που κάλυπταν την παρανομία, αλλά και ο κατάλληλος άνθρωπος να κάνει επιτέλους κάθαρση, ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ!

Η ατιμωρησία και η αποσιώπηση μέχρι σήμερα του σκανδάλου είχαν ως συνέπεια για τους λίγους που τόλμησαν να αντισταθούν, εκφράζοντας ήδη από το 2007 τις αντιρρήσεις τους, να έχουν υποστεί πλήθος ταλαιπωρίες, με πρόστιμα και κατακράτηση του μισθού τους για κατασκευασμένα πειθαρχικά παραπτώματα, παράνομες μειωμένες βαθμολογήσεις, οικονομική και ψυχική εξουθένωση, αλλά και δεκάδες μηνύσεις για συκοφαντία του προϊσταμένου, που τους ταλαιπωρούν να πηγαίνουν κάθε τόσο στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Πηγη Πηγή: ΕτΚ





Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο