Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις
Αλλες ειδήσεις

Σχετικά θέματα

Τι θα προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο - Πώς θα διαμορφωθεί ο φόρος στα διανεμόμενα κέρδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου οι οποίες εξετάσθηκαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο υπουργείο Οικονομικών.

Λίγα εικοσιτετράωρα πριν την έλευση του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας στην Αθήνα, για την τρίτη και πλέον κρίσιμη αξιολόγηση του Μνημονίου, το οικονομικό επιτελείο «κλειδώνει» το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θα επιχειρήσει να πείσει την τρόικα κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ότι με τα νέα αυστηρότερα μέτρα για τους φοροφυγάδες που προβλέπει το νομοσχέδιο θα αντιμετωπίσει τη φοροδιαφυγή και θα εξασφαλίσει φέτος πρόσθετα έσοδα ύψους 1,59 δις. ευρώ από την καταπολέμησή της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου οι οποίες εξετάσθηκαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο υπουργείο Οικονομικών αφορούν:

Καταβολή του ΦΠΑ σε τρεις δόσεις. Θα παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες να υποβάλλουν τη περιοδική δήλωση ΦΠΑ καταβάλλοντας το 40% του φόρου και το υπόλοιπο ποσό σε δυο ίσες μηνιαίες δόσεις (30% + 30%) με τις ανάλογες προσαυξήσεις. «Ο προσανατολισμός μας είναι να διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες,  να τους δώσουμε τη δυνατότητα τμηματικής απόδοσης, με συγκεκριμένες όμως προϋποθέσεις και ασφαλιστικές δικλείδες» υπογραμμίζει στην «Η» ο υφυπουργός Οικονομικών Δημ. Κουσελάς .

Μείωση του φορολογικού συντελεστή των αδιανέμητων κερδών στο 20% από 24%.
Διορθωτικές κινήσεις στη φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών. Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών, το σύνολο των κερδών μιας επιχείρησης (αδιανέμητα και διανεμόμενα) θα φορολογείται με συντελεστή 20%. Στη συνέχεια για όσα κέρδη διανεμηθούν η επιχείρηση θα παρακρατεί φόρο με συντελεστή 20% - 25% (δεν έχει ακόμη οριστεί το ποσοστό). Από την παρακράτηση φόρου θα απαλλάσσονται τα νομικά πρόσωπα που έχουν έδρα σε  χώρα της Ε.Ε. και κατέχουν πάνω από 10% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης για τουλάχιστον 2 χρόνια.

Σε διαρκές αδίκημα μετατρέπεται η μη απόδοση ΦΠΑ από ένα ποσό και πάνω  ώστε να μπορεί να κινηθεί οποτεδήποτε η διαδικασία του αυτόφωρου.
Καθιέρωση φορολογικής διαιτησίας. Στο νέο αυτό θεσμό θα μπορούν να επιλύονται φορολογικές διαφορές πάνω από 150.000 ευρώ με την απόφαση να εκδίδεται το αργότερο μέσα σε ένα εξάμηνο.

Τοποθέτηση οικονομικού εισαγγελέα στο υπουργείο Οικονομικών που θα ασχολείται αποκλειστικά με οικονομικά εγκλήματα.

Αύξηση από 25% σε 50% των προστίμων που θα πρέπει να καταβάλει ο φορολογούμενος για να μπορέσει να ασκήσει προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια.

Ρύθμιση για το κλείσιμο εκκρεμών υποθέσεων φορολογίας ακινήτων η οποία θα αφορά και τους 14.000 μεγαλοϊδιοκτήτες ακινήτων που είχαν «ξεχάσει» μέχρι το 2007 να υποβάλλουν δήλωση ΦΜΑΠ και να πληρώσουν στην εφορία φόρο για την ακίνητη περιουσία τους  Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και η ένταξη στην περαίωση ελεύθερων επαγγελματιών και ατομικών επιχειρήσεων με ακίνητη περιουσία άνω των 400.000 ευρώ που εξαιρέθηκαν από την αρχική ρύθμιση.
 

«Φοροκάρτα»

 Προαιρετική χρήση της «φοροκάρτας» η οποία μπαίνει στη ζωή μας από τον Απρίλιο.  Η κάρτα αποδείξεων θα καταγράφει απευθείας όλες τις αγορές των φορολογούμενων. Ωστόσο δεν θα τους απαλλάξει από τη «χαρτούρα» των αποδείξεων που απαιτούνται για να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ. Οι φορολογούμενοι θα συνεχίσουν να μαζεύουν αποδείξεις και να τις υποβάλλουν κάθε χρόνο στην εφορία. Και αυτό γιατί εάν αυτή η υποχρέωση δεν προβλέπονταν θα υπήρχε ο κίνδυνος το δημόσιο να χάσει έσοδα από την εφαρμογή του μέτρου. Ο χρήστης της κάρτας θα μπορούσε να δώσει τις αποδείξεις σε κάποιον άλλο που δεν έχει κάρτα ώστε να τις χρησιμοποιήσει για να καρπωθεί την φοροέκπτωση χωρίς να τη δικαιούται. Η «φοροκάρτα» θα είναι ανώνυμη.  Οι φορολογούμενοι θα την παραλαμβάνουν από τις τράπεζες και θα την ενεργοποιούν μέσω SMS ή του Taxisnet.
Δημιουργία μιας νέας εφορίας, στην οποία θα υπάγονται οι 1.200 μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας με τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ.

Κατάργηση - συγχώνευση 80 με 100 εφοριών.

Πόιντ σύστεμ για την αξιολόγηση όλων των εφοριακών .

Αυστηρότερο σύστημα ποινών για υπαλλήλους με χαμηλή απόδοση και   διαδικασίες εξπρές  για απολύσεις των επίορκων υπαλλήλων.

Κεντρικοποίηση της υποβολής δηλώσεων, της συλλογής οφειλών, των  έλεγχων, των διασταυρώσεων και της επεξεργασίας  των επιστροφών φόρων. 

Διάταξη με την οποία θα καθορίζεται η διαδικασία ελέγχου και παραγραφής των χρεών προς το Δημόσιο τα οποία θεωρούνται ανεπίδεκτα είσπραξης.
 

Για το ίδιο θέμα Η εφημερίδα "το Κέρδος" γράφει.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο θα προβλέπει τα εξής:

1. Η φοροδιαφυγή κρίνεται διαρκές αδίκημα έτσι ώστε αφενός να μην παραγράφεται αφετέρου να ξεπερνούνται οι νομικοί σκόπελοι για την κίνηση αυτόφωρης διαδικασίας. Εάν μάλιστα το συνολικό ποσό της φοροδιαφυγής ξεπερνά τα 75.000 ευρώ, τότε θα μετατρέπεται αυτομάτως από πλημμέλημα σε κακούργημα. Σημειώνεται ότι μία πρώτη αυστηροποίηση των διατάξεων για φορολογικές παραβάσεις είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Οκτώβριο και αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι αν οι νέα αυστηροποίηση θα ισχύσει αναδρομικά ή για παραβάσεις που θα διαπιστώνονται μετά την ψήφιση του νόμου.

2. Θεσπίζεται ευνοϊκότερο καθεστώς φορολόγησης των επιχειρήσεων όχι μόνο για τα αδιανέμητα αλλά και για τα διανεμόμενα κέρδη. Συγκεκριμένα μειώνεται από το 24% στο 20% ο φορολογικός συντελεστής για τα αδιανέμητα κέρδη, ενώ επιβάλλεται πρόσθετος φόρος στους δικαιούχους του μερίσματος και όχι στην εταιρεία με παρακράτηση από την επιχείρηση (20%-25%). Από την παρακράτηση θα εξαιρούνται επιχειρήσεις με έδρα στην ΕΕ που κατέχουν πάνω από το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής τους για τουλάχιστον 2 χρόνια. Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία μετά τη διαπίστωση ότι η φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών με συντελεστή 40% για όλους ανεξαιρέτως τους δικαιούχους των μερισμάτων, που επιβλήθηκε με τον τελευταίο φορολογικό νόμο και αφορά ακόμη και στις θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων, λειτουργεί ως αντικίνητρο για τις εταιρείες να παραμείνουν στη χώρα μας τη στιγμή που γειτονικές και νεοφώτιστες στον καπιταλισμό χώρες προσφέρουν πολύ χαμηλότερους συντελεστές. Ειδικά μάλιστα αν λάβει κανείς υπόψη ότι τα κέρδη που διανέμονται ως εισόδημα του μερισματούχου με συντελεστή 40% έχουν ήδη φορολογηθεί και στην πηγή με συντελεστή 24%, με αποτέλεσμα η συνολική φορολογική επιβάρυνση να είναι υψηλή.

3. Την επέκταση της ρύθμισης της περαίωσης των ανέλεγκτων υποθέσεων της δεκαετίας 2000-2009 και για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές επιχειρήσεις που κατέχουν ακίνητη περιουσία άνω των 400.000 ευρώ. Οι τελευταίοι είχαν εξαιρεθεί από την πρόσφατη ρύθμιση και το υπουργείο τους επεφύλασσε αυστηρούς φορολογικούς ελέγχους. Δεδομένου όμως ότι πρόκειται για περίπου 200.000 επαγγελματίες, η πλειονότητα των οποίων είναι μεγαλογιατροί, δικηγόροι και γενικά επαγγελματίες με μεγάλο τζίρο και εμφανίζονται πρόθυμοι να κλείσουν τα βιβλία τους αντί να ελεγχθούν, παράγοντες του υπουργείου κατατείνουν στην άμεση αναβίωση της περαίωσης και γι' αυτούς. Εκτιμούν δε ότι τα έσοδα θα υπερβούν το 1 δισ. ευρώ και όσο πιο γρήγορα θεσμοθετηθεί τόσο ευκολότερα θα δικαιολογηθεί η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης. Το ποσό αυτό μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο εάν υιοθετηθεί η άποψη της αύξησης του ελάχιστου ποσού στα 1.200 ευρώ από 700 ευρώ που θα πρέπει να καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι για να ενταχθούν στη ρύθμιση. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα τα συνολικά έσοδα από την περαίωση προσεγγίζουν το 1 δισ. ευρώ, ενώ οι επιπλέον φόροι που έχουν βεβαιωθεί από 600.000 περίπου φορολογούμενους τα 2 δισ. ευρώ.

4. Τη δυνατότητα συμψηφισμού του ΦΠΑ που οφείλει το κράτος με τις οφειλές των επιχειρήσεων προς αυτό αλλά και την αποσύνδεση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ από την καταβολή του φόρου, με προκαταβολή ενός ποσοστού της τάξης του 40% και εξόφληση του υπολοίπου δε δύο ή τρεις δόσεις. Πρόκειται για μέτρα τόνωσης της ρευστότητας της αγοράς τα οποία θα συνοδευτούν και από μία ακόμη ρύθμιση για την υποβολή παλαιότερων δηλώσεων ΦΠΑ που δεν είχαν υποβληθεί με την καταβολή των προβλεπόμενων προσαυξήσεων.

5. Τη θέσπιση του θεσμού του οικονομικού εισαγγελέα, ο οποίος θα απασχολείται μόνιμα στο υπουργείο Οικονομικών, θα παρεμβαίνει σε σημαντικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και θα εποπτεύει σημαντικές εκκρεμείς υποθέσεις δημοσίου συμφέροντος προκειμένου να προλαμβάνεται η παραγραφή τους.

6. Τη θέσπιση του φορο-διαμεσολαβητή για φορολογικές διαφορές άνω των 150.000 ευρώ που θα λειτουργεί εντός των εφοριών και στα πρότυπα του τραπεζικού διαμεσολαβητή. Ο θεσμός θα αποσκοπεί στο να μειωθούν οι υποθέσεις φορολογικών διαφορών ανάμεσα στους φορολογουμένους και τις φορολογικές Αρχές που καταλήγουν στα δικαστήρια και να μην καθυστερεί η είσπραξη των βεβαιωθέντων εσόδων.

7. Την αύξηση της προκαταβολής φόρου για προσφυγή στα δικαστήρια από το 25% στο 50% έτσι ώστε να καταστεί ασύμφορη και να μην λιμνάζουν οι υποθέσεις στα δικαστήρια.

8. Τη συντεταγμένη διαγραφή ανεπίδεκτων προς είσπραξη χρεών προς το Δημόσιο, με βάση συγκεκριμένα και καθορισμένα κριτήρια.

9. Τη ριζική αναδιάρθρωση των φορολογικών μηχανισμών με την κατάργηση τουλάχιστον 100 εφοριών και τελωνείων, τη δημιουργία υπερ-εφορίας για επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ αλλά και τη διατήρηση μόλις δύο διευθύνσεων που θα ασχολούνται η μεν πρώτη με θέματα διοικητικής υποστήριξη, η δε δεύτερη με θέματα φορολογικής πολιτικής. Ειδικά στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Πολιτικής θα ενταχθούν οι εξής διευθύνσεις: Κεφαλαίου, ΦΠΑ, ανάλυσης κινδύνου (νέα διεύθυνση), διεύθυνση επιχειρήσεων, ΦΠΑ, φορολογίας εισοδήματος, είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών (νέα διεύθυνση), εκπαίδευσης ελεγκτών (νέα διεύθυνση), είσπραξης δημοσίων εσόδων.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο