Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΣΑΧΙΝΙΔΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟ Ρ/Σ «ΣΚΑΪ 100,3» ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Β. ΛΥΡΙΤΖΗ ΚΑΙ Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΙΚΗΣ 5-7
10180 ΑΘΗΝΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : [email protected]

Αθήνα, 7 Οκτωβρίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΣΑΧΙΝΙΔΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟ Ρ/Σ «ΣΚΑΪ 100,3» ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Β. ΛΥΡΙΤΖΗ ΚΑΙ Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ



    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε τώρα στον κύριο Φίλιππο Σαχινίδη, Υφυπουργό Οικονομικών, να τον καλημερίσουμε, να μας δώσει ίσως με τον πιο επίσημο τρόπο…

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Καλημέρα.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Καλημέρα, κύριε Σαχινίδη. Ακούσαμε και κάποια λόγια από τον Πρωθυπουργό στην Κοινοβουλευτική Ομάδα, όσα μπορέσαμε εδώ, εσείς έχετε καλύτερη εικόνα φυσικά.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Για να είμαι ειλικρινής, ήμουν στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και έπρεπε να απαντήσω σε μία ερώτηση και δεν είχα τη δυνατότητα να ακούσω την ομιλία του Πρωθυπουργού.

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Καλά, δεν είναι θέμα τώρα σχολιασμού της ομιλίας του Πρωθυπουργού, εμάς μας ενδιαφέρει, κύριε Σαχινίδη, να ακούσουμε από τον εκπρόσωπο του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης, εάν η αναδιάρθρωση - να το πω έτσι - του ελλείμματος σημαίνει και αναδιάρθρωση του μνημονίου, δηλαδή νέα μέτρα.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Μισό λεπτό, να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Τον Απρίλιο του 2010, σε μία έκθεση που είχε κάνει η Eurostat ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τα στοιχεία που αφορούν το έλλειμμα του 2009 και το χρέος του 2009 - και αναφέρομαι πάντα στο έλλειμμα και το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης - δεν είναι οριστικά. Υπάρχουν ορισμένα ζητήματα, για τα οποία θα ζητούσαν περισσότερα στοιχεία από τις ελληνικές αρχές για να οριστικοποιήσουν κάποια στιγμή τα αποτελέσματα.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δηλαδή αυτό ζούμε τώρα, λέτε;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Ναι. Ενδεικτικά αναφερόταν τότε ότι το εύρος των πιθανών μεταβολών των στοιχείων του ελλείμματος θα ήταν κάπου μεταξύ 0,3% και 0,5% - αν θυμάμαι καλά - και στο ζήτημα του χρέους γύρω στις πέντε ποσοστιαίες μονάδες.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι παραπάνω βέβαια τώρα, απ’ ό,τι φαίνεται.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Αυτά ανέφερε το κείμενο της Eurostat το 2010 τον Απρίλιο.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Σαχινίδη, να μην μείνουμε σ’ αυτό, γιατί αυτό είναι μια παράμετρος.

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Ακούσαμε χθες τον εκπρόσωπο του κ. Ρεν ότι τα αφήνει όλα ανοιχτά, και την αναθεώρηση του μνημονίου και την επιβολή νέων μέτρων

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Παρότι το θυμάμαι αυτό που λέτε, κύριε Σαχινίδη, όντως υπάρχει αυτό που λέτε, υπάρχει όμως και κάτι άλλο, ότι το προσχέδιο του Προϋπολογισμού που δώσατε στη δημοσιότητα χτες-προχτές στηρίζεται στο 13,8 δεν στηρίζεται στο 15%.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Ακριβώς, γιατί από την στιγμή που δεν ξέρουμε ποια είναι η τελική απόφαση της Eurostat, εμείς δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε μια αναθεώρηση των στοιχείων. Κινηθήκαμε με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η ίδια η Eurostat. Δεν έχουμε εικόνα, αλλά μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι, στο βαθμό που εμείς θα προσεγγίσουμε και θα πετύχουμε τους στόχους, τους οποίους έχουμε θέσει για την επίτευξη του ελλείμματος του 2010, δεν διατρέχουμε κάποιον κίνδυνο να υποχρεωθούμε στη λήψη πρόσθετων μέτρων.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Για το 2010 μιλάτε τώρα;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Για το 2010 μιλάω. Η ελληνική Κυβέρνηση, υπογράφοντας την συμφωνία για τα 110 δισ., ανέλαβε την υποχρέωση να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2010 κοντά στα 18,5 δισεκατομμύρια και το 2011 να το μειώσει περίπου στα 16,5 δισ.. Εμείς έχουμε βάλει ένα στόχο λίγο μεγαλύτερο, να το κατεβάσουμε κάπου στα 16 δισεκατομμύρια. Ακριβώς επειδή γνωρίζουνε ότι υπάρχουν και μεταβολές που αφορούν το ΑΕΠ, δεν βάζουν στόχο να παρακολουθούνε αποκλειστικά και μόνο το χρέος και το έλλειμμα ως ποσοστό του ΑΕΠ, αλλά θέτουνε και απόλυτους στόχους.

    Στον βαθμό, λοιπόν, που εμείς θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους, δεν πρόκειται αυτή τη στιγμή να κληθεί η ελληνική Κυβέρνηση να προχωρήσει στη λήψη πρόσθετων μέτρων, γιατί εμείς τους στόχους που έχουν τεθεί μέσα στο μνημόνιο τους πετυχαίνουμε.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι, αλλά αλλάζουν τα δεδομένα, κύριε Υπουργέ μου, σωστό είναι αυτό που λέτε, αυτοί είναι οι στόχοι μας, τους βάλαμε, θα τους πετύχουμε, μακάρι να πάμε καλά. Όμως όταν αλλάζουν τα δεδομένα, δεν αλλάζουν και οι στόχοι;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Όχι. Θα σας απαντήσω. Πρώτον, θα πρέπει να καθήσουμε να δούμε τι ήταν αυτό το οποίο προκάλεσε την αναθεώρηση των στοιχείων την περίοδο 2006 - 2009 και αν αυτή η αναθεώρηση μπορεί να επηρεάσει την επίτευξη του στόχου που έχουμε θέσει για το 2010. Διότι αν δεν επηρεάζει την επίτευξη του στόχου που έχουμε βάλει για το 2010, επειδή αφορά σε παρελθόντα έτη και αφορά στην καταγραφή με τον νέο τρόπο που επιδιώκει και επιθυμεί η Eurostat, τότε, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν προκύπτει ανάγκη αναθεώρησης του μνημονίου και νέων μέτρων.

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Αν όμως επηρεάζει;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Γι αυτό βλέπετε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικός να κάνει οποιαδήποτε τοποθέτηση.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι αλλά τα άφησε ανοιχτά τα θέματα όλα, ενώ εσίς τώρα πάτε να το κλείσετε χωρίς και σεις να είστε κατηγορηματικός

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Ο κύριος Σαχινίδης τα λέει αυτά, ότι δεν επηρεάζει. Αν όμως επηρεάζει;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Εγώ είμαι απόλυτα σαφής σε αυτό το οποίο δηλώνω. Έχουμε μια συμφωνία, η οποία προσδιορίζει τρόπους συγκεκριμένους για επίτευξη των στόχων.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι, κύριε Σαχινίδη, δεν είστε σαφής. Θα μου επιτρέψετε, εγώ θέλω ν’ ακούσω από σας και οι ακροατές μας αν μπορείτε να μας διαβεβαιώσετε ότι δεν θα έχουμε νέα μέτρα. Αυτό είναι κατηγορηματικό. Μπορείτε να το πείτε;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Σας έβαλα τις προϋποθέσεις και σας είπα ότι στο βαθμό που θα πετύχουμε - και εμείς πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε - να μειώσουμε το έλλειμμα το 2010 στα 18,5 δισεκατομμύρια, δεν τίθεται ζήτημα λήψης νέων μέτρων. Είναι τόσο απλά. Ο στόχος είναι να μειώσουμε το 2010 το έλλειμμα στα 18,5 δισεκατομμύρια. Αν εμείς πετύχουμε να μειώσουμε το έλλειμμα το 2010 στα 18,5 δισεκατομμύρια, δεν υπάρχει κανένας λόγος για μέτρα.

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Μα πώς θα το πετύχετε, κύριε Υπουργέ, όλα όσα λέτε έχουν βαθμό επισφάλειας 8 στα 10.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Κύριε Λυριτζή, μέχρι στιγμής, τα δείγματα γραφής που έχουμε δώσει στους εννέα μήνες εκτέλεσης του Προϋπολογισμού δείχνουν ότι εμείς μπορούμε να πετύχουμε την επίτευξη του στόχου. Κοντός ψαλμός αλληλούϊα, σε τρεις μήνες το αργότερο θα φανεί αν τελικά τα έχουμε καταφέρει.

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Μου επιτρέπετε; Εγώ λοιπόν να πω ότι επιτυγχάνετε τους στόχους, καμμία αντίρρηση. Για να προχωρήσουμε τη συζήτηση παρακάτω. Ο Προϋπολογισμός έτσι όπως έχει διαμορφωθεί για το 2011, είναι Προϋπολογισμός του ’11 δεν είναι του ’10.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Βεβαίως, το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού.

    Β. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ: Ναι, το Προσχέδιο. Στηρίζεται λοιπόν σε ορισμένα δεδομένα. Ένα εκ των δεδομένων είναι το 13,8. Αυτό λοιπόν το δεδομένο ανατρέπεται. Αυτό σημαίνει τώρα και αναθεώρηση του σχεδίου του Προϋπολογισμού; Για το ’11 μιλάμε τώρα, όχι για τους δύο μήνες του ’10.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Κατ’ αρχάς, να ξεκαθαρίσουμε κάτι, η αναθεώρηση στην οποία αναφερθήκατε αφορά στο 2009. Μέσα, λοιπόν, στον Προϋπολογισμό έχουμε τις πραγματοποιήσεις του 2010 και τι προβλέπουμε ότι θα συμβεί το 2011. Επομένως, όπως καταλαβαίνετε, γυρίζουμε πίσω στην αρχική ερώτηση, αν το τελικό αποτέλεσμα του 2009 θα επηρεάσει την επίτευξη του αποτελέσματος του 2010. Σας είπα ότι θεωρώ ότι δεν θα το επηρεάσει.

    Πάμε τώρα στο δεύτερο ερώτημα που θέσατε. Αντιλαμβάνεστε ότι η διαδικασία κατάθεσης του Προσχεδίου στο σώμα δεν είναι μια τυπική διαδικασία, που φέρνουμε το Προσχέδιο στους συναδέλφους Βουλευτές και τους λέμε «αυτό είναι, θα το συζητήσουμε και δεν πρόκειται να γίνει καμμία αναθεώρηση». Γιατί ο λόγος για τον οποίο έγινε η αναθεώρηση του Κανονισμού της Βουλής και προβλέφθηκε η συζήτηση επί του Προσχεδίου και μετά η κατάθεση του κανονικού Προϋπολογισμού, είναι ακριβώς για να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους Βουλευτές να καταθέσουν τις απόψεις τους επί του Προσχεδίου. Και έτσι, η Κυβέρνηση αφού λάβει υπόψη της τις απόψεις που θα κατατεθούν μέσα στη Βουλή, θα προχωρήσει στην κατάρτιση του τελικού κειμένου.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εντάξει, κύριε Σαχινίδη μου, αλλά επειδή είμαστε και σεις είστε σοβαρός άνθρωπος στο οικονομικό επιτελείο, και εμείς επιχειρούμε να είμαστε σοβαροί επίσης, ξέρουμε και οι δύο ότι όποια άποψη και να καταθέσουνε οι βουλευτές, οι πολίτες, οι κοινωνικές οργανώσεις, οι ενδιαφερόμενοι φορείς και τα λοιπά, όποια άποψη, υπάρχει ο περιορισμός του πλαισίου του μνημονίου. Αυτό δεν αλλάζει, και το ξέρετε και σεις, το ξέρω και εγώ. Επομένως τι απόψεις να συζητήσουμε;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Θα πρέπει, όμως, να κάνετε μία διάκριση ανάμεσα στην επίτευξη του κεντρικού στόχου, που είναι η μείωση του ελλείμματος από τα 18,5 δισεκατομμύρια στα 16 δισεκατομμύρια και στα μέσα τα οποία χρησιμοποιεί κάποιος. Αν, λοιπόν, κατά τη διάρκεια του διαλόγου μέσα στη Βουλή κατατεθεί κάποια πρόταση, που κρίνουμε ότι ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες που έχει η κοινωνία, θα την υιοθετήσουμε. Έχουμε δείξει καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών ότι έχουμε υιοθετήσει προτάσεις, που έχουν κατατεθεί. Να πάρουμε μία χαρακτηριστική περίπτωση;

    Β. ΛΥΡΙΤΖΗΣ: Να πάρετε μία, για να σας δώσω κι εγώ άλλη μία.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Για παράδειγμα, αύξηση του ΦΠΑ του 30% των αγαθών και υπηρεσιών από το 11%, στο 23%, με προσδοκώμενα έσοδα ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Προφανώς, όπως αντιλαμβάνεστε και έχετε διαπιστώσει και εσείς, διαβάζοντας το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού, εμείς επιφυλαχθήκαμε να τοποθετηθούμε ως προς το ποια θα είναι η απόφαση την οποία θα πάρουμε στο συγκεκριμένο ζήτημα.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εντάξει, τι σημασία έχει αυτό, κύριε Υπουργέ, πρέπει να μαζέψετε ένα δις, το πώς θα το κάνετε δεν έχει σημασία.

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Όχι, έχει ιδιαίτερη σημασία.

    Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχει σημασία, κύριε Υπουργέ, γιατί αυτό μπορεί να είναι σε τελική ανάλυση ένα τρυκ, δηλαδή αν εσείς κατεβάσετε δύο προϊόντα στο πεντέμιση τοις εκατό και ανεβάσετε 102 στο 13 και στο 23, τι σημασία έχει;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Όχι, υπάρχουν και εναλλακτικές δυνατότητες. Αντί να επιδιώξουμε να μαζέψουμε το σύνολο του ποσού που αναγράφεται στο Προϋπολογισμό, δηλαδή το ένα δισ. μόνο από τους φόρους, μπορούμε εναλλακτικά να επιδιώξουμε ένα μέρος να το εξοικονομήσουμε από περιστολή των δαπανών και το υπόλοιπο να προκύψει από κάποια αύξηση του φορολογικού συντελεστή. Επομένως έχει ιδιαίτερη σημασία να καταγράψουμε και τις απόψεις που θα διατυπώσουν οι Βουλευτές.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία, είναι δηλαδή ανοικτό

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Πηγαίνοντας από το 11% στο 23% η μεταθέτοντας ορισμένα προϊόντα από το 11%, στο 12%-13%.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα αυτό μένει ανοικτό είναι δηλαδή ανοικτό αντίστοιχα και το ενδεχόμενο

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Επειδή θεωρώ ότι κάνουμε μια υπεύθυνη συζήτηση, να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα. Πιστεύω ότι θα συμφωνήσετε και εσείς, ο κεντρικός στόχος της πολιτικής είναι να μειωθεί το έλλειμμα. Οι επιμέρους παράμετροι, όμως, μπορεί να διαμορφωθούν και από τους συναδέλφους Βουλευτές μέσα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του προσχεδίου.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί να διαμορφωθούν αλλά με συγχωρείτε πάρα πολύ είναι ας πούμε, είναι ανοικτό για τη κυβέρνηση το ενδεχόμενο προκειμένου να αναθερμανθεί η αγορά και εξαιτίας της αναθέρμανσης της αγοράς να μπορέσει να εισπράξει περισσότερα μεγαλύτερα ποσά και στο ΦΠΑ και από τους φόρους κτλ να ας πούμε μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές σε ορισμένους τομείς που αποδείχθηκε ότι η αύξηση τους δεν απέδωσε όπως για παράδειγμα στο τομέα του αυτοκινήτου;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Τονίζω και πάλι ότι ένα πράγμα που αποδείχθηκε στο παρελθόν είναι ότι δεν οδηγεί σε διατηρήσιμη ανάπτυξη ο δανεισμός των ιδιωτών που χρηματοδοτούσε την κατανάλωση, προκειμένου να φαίνεται ότι έχουμε υψηλούς ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης. Εμείς λέμε ότι όλος ο δανεισμός που έκαναν οι ιδιώτες και το Δημόσιο την προηγούμενη δεκαετία και συντηρούσε ψηλά τα επίπεδα κατανάλωσης και υψηλούς τους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης, αποδείχθηκε από την πρόσφατη κρίση ότι δίνει μια μορφή ανάπτυξης, η οποία δεν είναι διατηρήσιμη, δεν μπορεί να εξασφαλίσει θέσεις εργασίας και να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων. Λέμε, λοιπόν, ότι πρέπει να στραφούμε σε νέες επιλογές.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και από πού θα βρει λεφτά η αγορά

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Αυτές οι νέες επιλογές είναι κατ’ αρχάς, να αλλάξουμε το περιβάλλον και να πείσουμε όσους έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επενδύσεις στην Ελλάδα. Γι’ αυτό ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός την μείωση του φορολογικού συντελεστή από το 24% στο 20% σε όσες επιχειρήσεις έχουν κέρδη και δεν τα διανέμουν και θέλουν να κάνουν επενδύσεις μέσα στο 2011. Για να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις, οι οποίες αυτή την στιγμή βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται, παρόλα αυτά θέλουν να προστατεύσουν τους εργαζόμενους τους.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να τους στηρίξετε τους βάζετε μια έκτακτη εισφορά έτσι τους στηρίζετε

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και φωνάζει όλη η αγορά όπως είδατε

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Στις επιχειρήσεις στις οποίες μειώνεται ο τζίρος τους, αλλά δεν διώχνουν τους εργαζόμενους, θα έχουν χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή. Είναι δηλαδή μια πρόνοια που έχουμε μέσα στο φορολογικό νόμο, για να προστατεύσουμε αυτές τις επιχειρήσεις.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνετε αυτή την πρόνοια και κάνετε ταυτόχρονα την πρόβλεψη που θα ανέβει η ανεργία

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα, κύριε Σαχινίδη μόνοι σας παραδέχεστε με ένα τρόπο ότι αυτό είναι αναποτελεσματικό θα οδηγηθούμε σε αύξηση της ανεργίας ούτως η άλλως, το δίνετε τα στοιχεία εσείς

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Κύριε Λυριτζή, όταν κάνεις την μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή της μεταπολεμικής περιόδου και επιδιώκεις να μειώσεις ένα έλλειμμα από 32 δισ., σε ένα πάρα πολύ χαμηλό επίπεδο, κοντά στα πέντε έξι δισ. σε μια διαδρομή τεσσάρων-πέντε χρόνων, πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος; Χωρίς η οικονομία να γνωρίσει τραντάγματα;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, μαγικοί τρόποι δεν υπάρχουν.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μαγικοί τρόποι και έλλειψη τρανταγμάτων προφανές είναι ότι δεν υπάρχουν να δούμε όμως ποιοι θα τρανταχτούν και σε ποιο βαθμό και τι σχέδιο υπάρχει για ανάπτυξη κύριε Υπουργέ γιατί ακούμε ανάπτυξη και δεν βλέπουμε σε κανένα τομέα ούτε καν σχέδιο ούτε όραμα για ανάπτυξη το να μαζεύουμε λεφτά συνεχώς είναι εύκολος τρόπος

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Κύριε Οικονόμου, ο τρόπος με τον οποίο έρχεται η ανάπτυξη είναι πολύ συγκεκριμένος: ή θα αυξήσεις τη δημόσια και την ιδιωτική κατανάλωση - και το ερώτημα είναι πώς θα γίνει αυτό - ή θα επιδιώξεις να έχεις ανάπτυξη μέσα από αύξηση των εξαγωγών και προσέλκυση των επενδύσεων.

    Εμείς, σε αυτή την κρίσιμη φάση για την χώρα, κάνουμε μια συνειδητή επιλογή και λέμε ότι θέλουμε να αλλάξουμε τη χώρα, θέλουμε να μετασχηματίσουμε το παραγωγικό πρότυπο της οικονομίας και να δώσουμε έμφαση και δυνατότητες σε επιχειρήσεις να στραφούν στο εξωτερικό, να ενισχύσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα. Και βέβαια, να προσελκύσουμε επενδύσεις. Και κινούμαστε προς όλες τις κατευθύνσεις.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μειώνετε ταυτόχρονα τα χρήματα των Δημοσίων επενδύσεων

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Ναι, να σας απαντήσω και για αυτό, επειδή πολλές φορές λένε κάποιοι ότι μειώνονται τα χρήματα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν λένε κάποιοι εσείς το λέτε

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Όχι, εννοώ σχολιαστές που παρακολουθούνε τα μεγέθη. Ξέρετε, μέσα σε αυτό το ποσό, το οποίο μειώνουμε, υποκρύπτονται αμοιβές γεωτεχνικών και μηχανικών. Αυτό το ποσό που μειώνεται, δεν είναι ποσό που γινόταν έργα. Ήταν ένα ποσό το οποίο υπέκρυπτε και αμοιβές. Κυριολεκτώ και μπορώ να σας δώσω τα στοιχεία από τα οποία προκύπτουν ότι υποκρύπτονταν επιδόματα. Λέω, λοιπόν, ότι από τούδε και στο εξής τα χρήματα που Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων δεν μπορούν να γίνονται πελατειακές σχέσεις. Διότι διαπιστώσαμε ότι, το 2009, ένα μεγάλο μέρος από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ήταν ενισχύσεις σε μια σειρά από συλλόγους, καθώς επίσης υπέκρυπταν μέσα επιδόματα και μισθούς. Αυτό ηταν Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μη παραγωγικά λέτε αυτό λέτε είναι μη παραγωγικό

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Αυτό το οποίο κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε την διαδικασία. Λέμε ότι έστω και ένα ευρώ που διατίθεται μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα διατίθεται αποκλειστικά και μόνο για την πραγματοποίηση παραγωγικής επένδυσης και δεν θα είναι ένας κρυφός δρόμος, για να δώσουμε επιδόματα σε κάποιους.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ; Εντάξει, αλλά ξέρετε όμως τι λέει ο πολύς κόσμος λέει αυτό που ζει δηλαδή λέει αυτοί εδώ λένε για ανάπτυξη να ανοίξουμε να βοηθήσουμε να προχωρήσουμε και να-να-να λεφτά στα νοσοκομεία δεν έχουν να δώσουν τους λείπουν τα χανζαπλάστ οι άλλοι θα σταματήσουν να δίνουν τα προϊόντα τους στα Νοσοκομεία, μεθαύριο δεν θα έχουμε γάζες, χρήματα δεν έχουν ακούω και θέλω να μου το διευκρινίσετε. Γιατί εσείς στο οικονομικό επιτελείο, οι εφορίες αδυνατούν πολλές των περιπτώσεων δεν είναι μια και δύο να δώσουν την επιστροφή φόρου σε πολίτες οι οποίοι πηγαίνουν με τα εκκαθαριστικά τους και τους παραπέμπουν. Οι βενζινοπώλες δεν θα ξεκινήσουν καν το πετρέλαιο γιατί δεν θα μπορούν να το πάρουν στη διπλάσια τιμή δηλαδή όσο έχει το κίνησης και το θέρμανσης και μετά να τους επιστρέψετε τα λεφτά συνεδριάζουν αύριο Σάββατο, τι θα κάνετε;

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Σε ό,τι αφορά στα χρέη προς τα νοσοκομεία, όπως ξέρετε, πήραμε την πρωτοβουλία να εξοφλήσουμε με μετρητά όλα τα ποσά που υπήρχαν μέχρι και το έτος 2007 και ουσιαστικά, έχουν φύγει οι υποχρεώσεις. Έχουν καταβληθεί, ήδη, τα 345 εκ. ευρώ. Και τώρα βρισκόμαστε στην διαδικασία υλοποίησης της νομοθετικής πρωτοβουλίας που είχαμε πάρει, με την οποία προβλέπεται η εξόφληση όλων των χρεών των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές με ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, θα λήξει λέτε το θέμα αυτό, πάει

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Βεβαίως, και σας διαβεβαιώνω ότι έχουμε αλλεπάλληλες συσκέψεις γι’ αυτό.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα το δούμε την Δευτέρα γιατί οι προμηθευτές έχουν εξαγγείλει απεργία γιατί οι προμηθευτές έχουν εξαγγείλει απεργία εάν δεν γίνει θα πιστέψουμε εσάς

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ; Έχουν γίνει αλλεπάλληλες συσκέψεις με όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, έτσι ώστε να μην υπάρχει το πρόβλημα το οποίο θέτουν οι προμηθευτές. Υπάρχει ενδεχομένως για τις δαπάνες του 2010. Αλλά και ως προς αυτό, εμείς μετά από μια συνάντηση που είχαμε με τα αρμόδια Υπουργεία θα πάρουμε μια πρόνοια.

    Πάμε στο θέμα του πετρελαίου. Όπως ξέρετε και όπως έχετε δει, και για το θέμα της επιστροφής του ΦΠΑ, η Κυβέρνηση έχει ήδη επιστρέψει πάνω από 3,2 δισ. με την μορφή των επιστροφών του ΦΠΑ. Επομένως, αυτό το οποίο ακούγεται, ότι υπάρχουν τεράστιες χρονικές υστερήσεις ή ότι υπάρχει μια διαδικασία με την οποία καθυστερεί η επιστροφή του ΦΠΑ, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Μάλιστα, πρόσφατα, προχωρήσαμε σε μια ρύθμιση, όπου για ποσά μέχρι και 30 χιλ. ευρώ μηνιαίως επιστροφή δεν χρειάζεται να γίνει αυτός ο προσωρινός έλεγχος. Για το δε ζήτημα της εξίσωσης του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, δεν έχουμε ανακοινώσει κάτι σχετικό, διότι δεν υπάρχει κάποια απόφαση.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάει για το έντεκα αυτό:

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Αν δεν διασφαλίσουμε ότι θα υπάρχει ένας μηχανισμός, μπορεί να τον εφαρμόσουμε τον Οκτώβριο του 2011. Αλλά, σας διαβεβαιώνω ότι δεν τίθεται ζήτημα να εφαρμοστεί ούτε τον Οκτώβριο του 2010, ούτε τον Ιανουάριο του 2011, διότι δεν έχουμε το μηχανισμό που θέλουμε.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τελεία κύριε Υπουργέ να έρθετε στην τηλεόραση με μεγαλύτερη άνεση γιατί το ράδιο μας πιέζει ο χρόνος από την τηλεόραση στην τηλεόραση έχουμε τέσσερις ώρες μπροστά μας να τα πούμε και να τα συζητήσουμε

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για όλα τα θέματα γιατί έχουμε αφήσει πολλά μεγάλα κεφάλαια αφήσαμε τις αποδείξεις που πρέπει να γράφουμε από πάνω με το στυλό, θα τα πούμε όλα. Καλημέρα, κύριε Σαχινίδη

    Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Καλημέρα.





Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description LIAROMMATIS | Οκτωβρίου 8, 2010 8:07 μ.μ. | Reply
ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΤΟΣΟ ΕΥΤΙΧΕΙΣΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΧΑΜΠΑΡΙ?? ΤΟΣΟ ΣΤΡΑΒΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ???????????
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο