Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Νομοσχέδιο - «ομπρέλα» για όλα τα κλειστά επαγγέλματα

Με νομοσχέδιο - «ομπρέλα» για όλα τα κλειστά επαγγέλματα η κυβέρνηση απαντά στις αντιδράσεις των επαγγελματιών δείχνοντας στην τρόικα πως θα είναι άτεγκτη. Μετά τα φορτηγά σειρά παίρνουν οι αστικές συγκοινωνίες, με τη δημιουργία δύο φορέων και μετατάξεις υπαλλήλων.

Με νομοσχέδιο - «ομπρέλα» για όλα τα κλειστά επαγγέλματα η κυβέρνηση απαντά στις αντιδράσεις των επαγγελματιών δείχνοντας στην τρόικα πως θα είναι άτεγκτη. Μετά τα φορτηγά σειρά παίρνουν οι αστικές συγκοινωνίες, με τη δημιουργία δύο φορέων και μετατάξεις υπαλλήλων.
 
Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και οι πολιτικές παρεμβάσεις στις ΔΕΚΟ με αρχή τις αστικές συγκοινωνίες εξετάστηκαν κατά τις χθεσινές αλλεπάλληλες συναντήσεις των αρμόδιων υπουργών με την τρόικα των ελεγκτών και τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Στο επίκεντρο της διαρθρωτικής πολιτικής, για την οποία οι αρμόδιοι υπουργοί εισπράττουν τις πρώτες ικανοποιήσεις από την τρόικα, καθώς κινούνται εντός όσων έχουν προσδιοριστεί από το Μνημόνιο, βρίσκονται:

1 Συγκοινωνιακοί φορείς. Τα πλέον των 2,5 δισ. ευρώ ελλείμματα καθιστούν επιτακτική την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της κυβερνητικής πολιτικής, τόνιζαν κύκλοι του υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα. Στα σχέδια είναι η δημιουργία δυο αστικών φορέων: ενός σταθερής τροχιάς που θα περιλαμβάνει τον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός), Τραμ και ΑΜΕΛ (μετρό) και ο δεύτερος φορέας θα απαρτίζεται από ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία) και ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ). Εξέλιξη που θα συνοδευτεί και από μετατάξεις εργαζομένων, καθώς -όπως έλεγαν αρμόδιοι παράγοντες- σε άλλους φορείς πλεονάζει το προσωπικό και σε άλλους υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις. «Στόχος μας είναι η τροφοδότηση των γραμμών του μετρό βάσει επιχειρησιακών και κοινωνικών αναγκών», δήλωνε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Μεταφορών.

Οι επεμβάσεις στις συγκοινωνίες θα αφορούν και τον εξορθολογισμό της λειτουργίας τους. Ενδεικτικό είναι ότι το κράτος χρωστά πάνω από 400 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΑ, καθώς έπεσε στο 30% το 70% της επιδότησης όταν στην Ευρώπη είναι 55-60%. Ειδικά για τις αστικές συγκοινωνίες θα οριστεί σύμβουλος από το υπουργείο Οικονομικών.

2 ΟΣΕ. Στην περίπτωση των σιδηροδρόμων πάνω από τα 7,5 δισ. ευρώ επί συνολικών ελλειμμάτων 10 δισ. ευρώ αφορούν δάνεια υποδομών, τα οποία έκανε η εταιρεία για λογαριασμό του κράτους, στο πλαίσιο της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής. Το σχέδιο για τον ΟΣΕ παρουσιάστηκε στην τρόικα, ενώ αύριο θα διερευνηθεί σε τεχνικό επίπεδο. «Θα συνεχίσουμε και θα τελειώσουμε για να μη χάσουμε τη στιγμή», δήλωνε ο ίδιος παράγοντας.

Η τρόικα εμφανίστηκε «ικανοποιημένη» από την πορεία των έργων του υπουργείου Μεταφορών.

3 Κλειστά επαγγέλματα. Η κατάθεση στη Βουλή ενός νομοσχεδίου - «ομπρέλα» που θα αφορά την απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων αποφασίστηκε κατά τη χθεσινή συνάντηση της τρόικας με την υπουργό Οικονομίας Λούκα Κατσέλη. Επιδίωξη είναι να οριστεί το γενικό πλαίσιο και να αποφευχθούν κινητοποιήσεις ανάλογες των ιδιοκτητών φορτηγών. Ο νόμος θα αφορά δικηγόρους, μηχανικούς, αρχιτέκτονες, νομικούς και φορολογικούς συμβούλους, λογιστές, τοπογράφους κ.ά. Το θέμα στο οποίο εστίασε η τρόικα είναι κατά πόσο η απελευθέρωση θα συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, ενώ διαπίστωσε το έντονο πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας.

Στο πλαίσιο αυτό θα ανατεθεί στο ΚΕΠΕ η σύνταξη μελέτης για τα αντικίνητρα (φορολογικά, εργατικά κ.λπ.) επέκτασης των επιχειρήσεων, ενώ ενισχυτικά θα λειτουργήσει και η προώθηση των μέτρων για τις διαδικασίες απλοποίησης στην ίδρυση επιχειρήσεων.

Το χθεσινό πρόγραμμα της τρόικας περιελάμβανε και τη συνάντηση με την υπουργό Υγείας που πραγματοποιήθηκε επίσης στο υπουργείο Οικονομικών. Ενώ οι υπουργοί Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης και Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος συναντήθηκαν με την τρόικα, χωρίς την παρουσία του Γιώργου Παπακωνσταντίνου. Στη συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Αμυνας εξετάστηκε η εκτέλεση του προϋπολογισμού του υπουργείου, με έμφαση στις αποδοχές (σ.σ. που περικόπηκαν) και τα εξοπλιστικά προγράμματα (πληρωμές και παραλαβές) των επόμενων ετών.

Το σημερινό πλάνο περιλαμβάνει συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Εργασίας Ανδρέα Λοβέρδο στην οδό Νίκης παρουσία του υπουργού Οικονομικών και τριμερή συνάντηση με τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος Γιώργο Προβόπουλο.

Πηγή Ελευθεροτυπία




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο