Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Επιχείρηση σκούπα στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.

Στην άμεση ανακοίνωση των προγραμμάτων εξυγίανσης των πλέον ζημιογόνων ΔΕΚΟ, του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ, προχωρεί το επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Οπως ήδη έχει γίνει γνωστό, στην προσπάθειά του για δραστική μείωση των τεράστιων ελλειμμάτων - 10 δισ. ευρώ ο ΟΣΕ και 3 δισ. ευρώ ο ΟΑΣΑ - το υπουργείο έχει εκπονήσει σχέδια, σύμφωνα με το οποία, θα υπάρξουν μειώσεις προσωπικού, συγχωνεύσεις εταιρειών, περικοπές αμοιβών, αυξήσεις εισιτηρίων, ενώ προβλέπεται και είσοδος ιδιωτών σε συγκεκριμένους τομείς των εν λόγω εταιρειών.

Επιχείρηση σκούπα στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.

Στην άμεση ανακοίνωση των προγραμμάτων εξυγίανσης των πλέον ζημιογόνων ΔΕΚΟ, του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ, προχωρεί το επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Οπως ήδη έχει γίνει γνωστό, στην προσπάθειά του για δραστική μείωση των τεράστιων ελλειμμάτων - 10 δισ. ευρώ ο ΟΣΕ και 3 δισ. ευρώ ο ΟΑΣΑ - το υπουργείο έχει εκπονήσει σχέδια, σύμφωνα με το οποία, θα υπάρξουν μειώσεις προσωπικού, συγχωνεύσεις εταιρειών, περικοπές αμοιβών, αυξήσεις εισιτηρίων, ενώ προβλέπεται και είσοδος ιδιωτών σε συγκεκριμένους τομείς των εν λόγω εταιρειών.
Οι τελευταίες λεπτομέρειες, πριν από την ανακοίνωση των σχεδίων, τέθηκαν επί τάπητος στη χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας και ο υπουργός Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκης.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ

Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελεί η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, που κάθε χρόνο δημιουργεί έλλειμμα 1 δισ. ευρώ, δηλαδή όσων χρημάτων εξοικονομεί εφέτος η κυβέρνηση από την περικοπή των δώρων και των επιδομάτων στο Δημόσιο (1,1 δισ. ευρώ). Παρ' ότι το σχέδιο είναι έτοιμο εδώ και καιρό, παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στην παρουσίασή του, γεγονός που έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια αρκετών εκ των συναδέλφων του κ. Ρέππα. Εφόσον δεν υπάρξει άλλη αναβολή, το σχέδιο θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα.
Οι βασικοί άξονες του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ περιλαμβάνουν κλείσιμο ζημιογόνων δρομολογίων, μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού (περίπου1.000 εργαζόμενοι θα μεταταγούν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ενώ περίπου 1.500 άτομα αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν εφέτος) και μείωση των αποδοχών τους, πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη επενδυτή και εκχώρηση του management (ενδιαφέρον έχουν επιδείξει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι), αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, κατασκευή εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο Πεδίο (έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός) και στη Θεσσαλονίκη.


ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΟΑΣΑ
ΣΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ
Οσον αφορά τον ΟΑΣΑ, την άλλη μεγάλη «ανοιχτή πληγή» της κυβέρνησης, οι αλλαγές που δρομολογούνται αφορούν στη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα αστικών συγκοινωνιών στον οποίο θα υπάγονται όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και τα ΚΤΕΛ Αττικής και στις συγχωνεύσεις των μέσων σταθερής τροχιάς σε δύο φορείς που ο ένας θα περιλαμβάνει τον ηλεκτρικό, το μετρό, το τραμ και τον προαστιακό και ο άλλος τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%.

ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ
ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Επίσης, δρομολογείται η είσοδος ιδιωτών στον τομέα του ελέγχου των εισιτηρίων, προκειμένου να περιοριστεί δραστικά το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης στα μέσα, που κοστίζει στον Οργανισμό περί τα 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οι ιδιώτες θα αναλάβουν κατόπιν διαγωνισμού και μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα τα δύο μεγάλα έργα του ΟΑΣΑ, το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου (έξυπνο εισιτήριο) και το σύστημα τηλεματικής (έξυπνες στάσεις και ενημέρωση επιβατών) στην ΕΘΕΛ και τον ΗΛΠΑΠ, τα οποία έχουν ανακοινωθεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Επίσης, στο σχέδιο για τον ΟΑΣΑ προβλέπει αύξηση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου από το 2011, ενώ θα υπάρξει και ειδική ρύθμιση για τους εργαζομένους, οι οποίοι ανάλογα με τις ανάγκες θα μετακινούνται από τη μία εταιρεία στην άλλη.
Το υπουργείο Υποδομών καλείται άμεσα να προχωρήσει στον περιορισμό των δαπανών των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, όχι μόνο γιατί αποτελεί απαίτηση της τρόικας, αλλά γιατί αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας που στο μέλλον θα επιδεινωθούν εάν δεν θα μπορούν να δανείζονται με την εγγύηση του Δημοσίου.
Στη χθεσινή σύσκεψη συζητήθηκαν, επίσης, τα σχέδια νόμου που αφορούν την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών όπου προβλέπονται βελτιωτικές αλλαγές ως προς το τελικό κόστος έκδοσης των αδειών, στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στο πρόγραμμα για τη δημιουργία δικτύου οπτικών ινών, ενώ αναφορά έγινε και στα μεγάλα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, όλα τα παραπάνω νομοσχέδια είναι έτοιμα, καθώς και εκείνα που αφορούν τα ΚΤΕΟ και τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Πηγή Κέρδος




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο