Αποτελέσματα live αναζήτησης

Πέφτουν τα τείχη σε αγορές και κλειστά επαγγέλματα

22 Μάιου 2010 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά
  • Σε τέσσερις μήνες από σήμερα τίποτα δεν θα θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν από τη μεταπολίτευση και μετά οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα. Και σε ακριβώς έναν χρόνο τίποτα δεν θα θυμίζει τους όρους άσκησης του επαγγέλματος του δικηγόρου, του φαρμακοποιού, του συμβολαιογράφου, του αρχιτέκτονα, του μηχανικού και του ορκωτού λογιστή.
ΠΛΗΡΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΟΙ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ.

Πέφτουν τα τείχη σε αγορές και κλειστά επαγγέλματα
   
Σε τέσσερις μήνες από σήμερα τίποτα δεν θα θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν από τη μεταπολίτευση και μετά οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα. Και σε ακριβώς έναν χρόνο τίποτα δεν θα θυμίζει τους όρους άσκησης του επαγγέλματος του δικηγόρου, του φαρμακοποιού, του συμβολαιογράφου, του αρχιτέκτονα, του μηχανικού και του ορκωτού λογιστή.

Το μνημόνιο οικονομικής πολιτικής που συμφώνησε η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα των αγορών και των κλειστών επαγγελμάτων. Ετσι, ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν δύο προηγούμενες κυβερνήσεις επί μία δεκαετία θα γίνει τώρα μέσα σε έναν χρόνο και μάλιστα με ουσιαστικό τρόπο και χωρίς υπεκφυγές. Είναι βέβαιο ότι τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΔΝΤ δεν θα επιτρέψουν υπαναχωρήσεις και η κυβέρνηση είναι ανίσχυρη από τη στιγμή που η εφαρμογή του μνημονίου είναι προϋπόθεση για να εισπράττεται κάθε τρίμηνο η δόση του δανείου του Ελληνικού Δημοσίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Βρυξέλλες διεμήνυσαν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν τον τρόπο με τον οποίο ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας σχεδίαζε να ανοίξει το επάγγελμα των οδικών μεταφορών, γιατί έκριναν ότι δεν αποτελεί ουσιαστικό άνοιγμα αλλά συνέχιση της προστασίας των σημερινών μεταφορέων. Ετσι, τώρα αναμένεται να γίνουν οι ανάλογες προσαρμογές.

Τι προβλέπει το μνημόνιο
Σύμφωνα λοιπόν με το περίφημο μνημόνιο, που καθορίζει πλέον τις ζωές όλων μας, η Ελλάδα πρέπει ώς το τέλος του τρίτου τριμήνου, δηλαδή ώς το τέλος Σεπτεμβρίου, να έχει ψηφίσει τον νόμο «για τις οδικές μεταφορές φορτίων που θα άρει τους περιορισμούς που δεν προβλέπονται στην Οδηγία 96/26/ΕΕ της 29ης Απριλίου 1996 σχετικά με την είσοδο στο επάγγελμα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και τις ελάχιστες σταθερές τιμές».

Ώς το τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2010 πρέπει να έχει προτείνει τη νομοθεσία για τους δικηγόρους, τους φαρμακοποιούς, τους συμβολαιογράφους, τους αρχιτέκτονες, τους μηχανικούς και τους ορκωτούς λογιστές. Και ώς το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2011 πρέπει να την έχει υιοθετήσει.

Απολύτως ενήμεροι του καθεστώτος που διέπει τα εν λόγω επαγγέλματα, η Ε.Ε. και το ΔΝΤ προσδιορίζουν μάλιστα και τους συγκεκριμένους περιορισμούς που πρέπει να αρθούν σε καθένα από αυτά:

● Στους δικηγόρους, αυτοί που αφορούν την ελάχιστη αμοιβή, την ουσιαστική απαγόρευση διαφήμισης και γεωγραφικούς περιορισμούς σχετικά με το πού μπορούν να δρουν στην Ελλάδα.

● Στους φαρμακοποιούς, για τον αριθμό των φαρμακείων και το ελάχιστο περιθώριο κέρδους.

● Στους συμβολαιογράφους, για την ελάχιστη αμοιβή, τον αριθμό των συμβολαιογράφων και τους γεωγραφικούς περιορισμούς σχετικά με την περιοχή δράσης τους, καθώς και την απαγόρευση διαφήμισης.

● Στους αρχιτέκτονες, μηχανικούς και ορκωτούς λογιστές σχετικά με την ελάχιστη αμοιβή.


Πιο φθηνές άδειες κατ΄ απαίτησιν των Βρυξελλών

 Σε μειώσεις του κόστους απόκτησης των νέων αδειών για τα φορτηγά και βυτιοφόρα Δ.Χ. προχωρεί το υπουργείο Μεταφορών, που ετοιμάζει αλλαγές στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες.

Πρόκειται για αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, οι οποίες δρομολογούνται μετά και τις πιέσεις των Βρυξελλών για το συγκεκριμένο θέμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στις τροποποιήσεις που θα γίνουν μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης περιλαμβάνονται:

● Η κλιμακωτή μείωση της εισφοράς που θα δίνει κάποιος στο Δημόσιο για την απόκτηση μιας νέας άδειας φορτηγού ή βυτιοφόρου Δ.Χ. Υπενθυμίζεται ότι βάσει του σχεδίου νόμου που παρουσιάστηκε από το υπουργείο, το κόστος μιας άδειας θα κυμαίνεται μεταξύ 19.000 ευρώ για φορτηγό 4 τόνων και 94.000 ευρώ για φορτηγό 40 τόνων και από 40.000 ευρώ έως 192.000 ευρώ για βυτιοφόρα Δ.Χ. ως 42 τόνους.

● Η δρομολόγηση σειράς φορολογικών ελαφρύνσεων για τους υφιστάμενους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, ώστε να επιτευχθεί μία σταδιακή απόσβεση των αδειών τους, οι οποίες θεωρούνται περιουσιακό τους στοιχείο. Πρακτικά εξετάζεται μία μορφή συμψηφισμού ώστε το κόστος των παλιών αδειών να αφαιρείται σταδιακά (ανά έτος) από τη φορολογία τους.

● Η ανά διετία επανεξέταση της εισφοράς για τις νέες άδειες με στόχο περαιτέρω μειώσεις, κάτι που άλλωστε προβλέπεται και από το σχέδιο νόμου.

Την πρόθεση της κυβέρνησης να επανεξετάσει το ύψος των εισφορών για την απόκτηση άδειας έκανε γνωστή και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας πριν από λίγες ημέρες. «Θα επανεξετάσουμε όλα τα δεδομένα και το ύψος των εισφορών με βάση τις προτάσεις που έχουν γίνει», είπε χαρακτηριστικά.

Αντιδράσεις από ιδιοκτήτες φορτηγών
Για κίνδυνο πλήρους απαξίωσης των παλαιών μεταφορέων κάνουν λόγο, από την πλευρά τους, οι σημερινοί ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., ο αριθμός των οποίων φτάνει τους 33.000. Οι ίδιοι εκφράζουν την αντίθεσή τους στις περαιτέρω μειώσεις των αδειών και ζητούν να υπάρξει μια σταδιακή και όχι βίαιη απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Αντιδράσεις πάντως υπάρχουν και από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, οι εκπρόσωποι του οποίου ζητούν την πλήρη απελευθέρωση του κομίστρου και στον κλάδο των βυτιοφόρων, ενώ σημειώνουν ότι στο νομοσχέδιο, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση δεν γίνεται αναφορά στην απελευθέρωση των αδειών ΦΙΧ βυτιοφόρων αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετική τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Πηγή Τα Νέα


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης