Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Ριζικές ανατροπές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο.

Ακροβατούσης της χώρας μεταξύ της αβέβαιης συνδρομής της ΕΕ και της προσφυγής στο ΔΝΤ, η κυβέρνηση δημοσιοποιεί σήμερα το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, επιχειρώντας αφενός να πείσει τους εταίρους ότι οι στόχοι του Προγράμματος Σταθερότητας είναι επιτεύξιμοι και αφετέρου τους ίδιους τους φορολογούμενους ότι το αποτέλεσμα των μέτρων δεν θα πέσει το ίδιο βαρύ επί δικαίων και αδίκων.

Ριζικές ανατροπές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο.

Ακροβατούσης της χώρας μεταξύ της αβέβαιης συνδρομής της ΕΕ και της προσφυγής στο ΔΝΤ, η κυβέρνηση δημοσιοποιεί σήμερα το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, επιχειρώντας αφενός να πείσει τους εταίρους ότι οι στόχοι του Προγράμματος Σταθερότητας είναι επιτεύξιμοι και αφετέρου τους ίδιους τους φορολογούμενους ότι το αποτέλεσμα των μέτρων δεν θα πέσει το ίδιο βαρύ επί δικαίων και αδίκων.

Τη στιγμή που η χώρα εξακολουθεί να ακροβατεί ανάμεσα στην αβέβαιη Κοινοτική συνδρομή και την προσφυγή στο ΔΝΤ, η κυβέρνηση δίνει σήμερα στη δημοσιότητα το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, επιχειρώντας από τη μία πλευρά να πείσει την ΕΕ ότι οι στόχοι του Προγράμματος Σταθερότητας είναι επιτεύξιμοι και από την άλλη τους ίδιους τους φορολογούμενους ότι το αποτέλεσμα των μέτρων δεν θα είναι το ίδιο βαρύ επί δικαίων και αδίκων.

Η ονομασία άλλωστε του νομοσχεδίου με τον τίτλο «Αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής» προδίδει τις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου έστω κι αν αρκετές από τις διατάξεις υπέστησαν σημαντικές αλλαγές κυριολεκτικά μέχρι την τελευταία στιγμή και λίγο πριν τη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Μεταξύ αυτών η φορολογική αντιμετώπιση της πρώτης κατοικίας, η άμβλυνση του αφορολόγητου ορίου υπέρ των οικογενειών με παιδιά, ο περαιτέρω εξορθολογισμός των τεκμηρίων διαβίωσης και η μη αναβολή του λογιστικού προσδιορισμού των εισοδημάτων για το επόμενο έτος, παρά τις αντιδράσεις. Πριν την οριστικοποίηση και αυτών των αλλαγών έφθαναν καθημερινά στο Μέγαρο Μαξίμου εισηγήσεις που επεσήμαναν ότι δεν είναι δυνατόν μισθωτοί και συνταξιούχοι να κληθούν να καταβάλλουν και πάλι τη μερίδα του λέοντος, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες και επιτηδευματίες να μένουν στο απυρόβλητο μέσω της αναβολής ενός προβεβλημένου μέτρου που θα οδηγούσε στην αντικειμενικότερη φορολόγησή τους.


Ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ωστόσο, έσπευσε, χθες, να τονίσει στη Βουλή ότι δεν υπήρξε ποτέ πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να αναβάλει για τις καλένδες παρόμοιου είδους αλλαγές. Υπενθυμίζεται πάντως ότι η αρχική απόφαση προέβλεπε ότι ορισμένες κατηγορίες επαγγελματιών (ταξί, φορτηγά, λεωφορεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, λιανοπωλητές, πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, βενζινάδικα και περίπτερα) θα συνέχιζαν για όλο το 2010 να φορολογούνται τεκμαρτά και όχι με βάση το πραγματικό τους εισόδημα.

Μετά τις εισηγήσεις η απόφαση τροποποιήθηκε και έτσι η εγκατάσταση ταμειακών μηχανών καθίσταται υποχρεωτική από την 1/7/2010, οπότε και τα εισοδήματα όλων των επιτηδευματιών θα φορολογούνται λογιστικά με βάση τα βιβλία. Για δε το α' εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα φορολογούνται τεκμαρτά με το τεκμαρτό ωστόσο εισόδημα να αυξάνεται κατά 50% σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα.

Ταυτόχρονα στον λογιστικό προσδιορισμό εντάσσονται και οι επιτηδευματίες που παρέχουν υπηρεσίες από επαγγελματική εγκατάσταση ακόμη και αν δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 5.000 ευρώ (κομμωτήρια, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι). Πέραν αυτών και σύμφωνα με χθεσινή απόφαση του ΥΣ εντάσσονται στον ΦΠΑ όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες πλην των γιατρών για τους οποίους διατηρείται ξεχωριστό καθεστώς.


ΕΥΝΟΪΚΟΤΕΡΗ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ

Μόλις χθες κλείδωσε και η νέα φορολογική κλίμακα με σημαντική αύξηση του αφορολόγητου ορίου στην περίπτωση των οικογενειών με παιδιά. Συγκεκριμένα το αφορολόγητο όριο για τις οικογένειες με ένα παιδί διαμορφώνεται στα 13.500 ευρώ, για τις οικογένειες με δύο παιδιά στα 15.000 ευρώ και για τις οικογένειες με τρία παιδιά 23.500. Για κάθε ένα παιδί από το τέταρτο και μετά το αφορολόγητο αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ.

Κατά άλλα η διασύνδεση του αφορολόγητου με αποδείξεις και θεσμοθέτηση ανώτατου φορολογικού συντελεστή 45% για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αλλαγές της νέας ενιαίας φορολογικής κλίμακας που καθιερώνει το νομοσχέδιο. Μία κλίμακα την οποία ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου χαρακτήρισε χθες στη Βουλή δίκαιη, καθώς μειώνει τη φορολογική επιβάρυνση στα ατομικά εισοδήματα από 40.000 ευρώ και κάτω και αυξάνει την επιβάρυνση για τα υψηλότερα.

Ο νέος τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων μειώνει, σύμφωνα με τον υπουργό, τη φορολογική επιβάρυνση για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο, ελεύθερο επαγγελματία, με ετήσιο ατομικό εισόδημα από 12.000 έως 40.000 ευρώ ή για μηνιαίο ατομικό εισόδημα χαμηλότερο από 3.300 ευρώ. Μία οικογένεια, εξάλλου, με δύο εργαζομένους έχει από μηδενική επιβάρυνση έως ελάφρυνση για ετήσιο εισόδημα από 80.000 ευρώ και κάτω.

Γενικότερα, δε, περισσότεροι από 9 στους 10 φορολογούμενους έχουν είτε ελάφρυνση είτε καμία επιβάρυνση. Αντίθετα επιβάρυνση θα υπάρξει για λιγότερο από 5% των συνολικών φορολογικών δηλώσεων, με βάση τη νέα κλίμακα.

Μετά από αρκετές διαβουλεύσεις αμβλύνθηκε σημαντικά και ο τρόπος «κτισίματος» του αφορολόγητου με αποδείξεις. Ετσι για ατομικό εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών. Για εισόδημα έως 12.000 ευρώ ο φορολογούμενος χρειάζεται να προσκομίσει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματός του. Από 12.000 και άνω χρειάζεται να προσκομίζει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος για τις πρώτες 12.000 και 30% του εισοδήματος για το τμήμα του εισοδήματος που είναι πάνω από τις 12.000 ευρώ.

Στα καλά νέα εξάλλου συγκαταλέγεται και η επαναφορά της έκπτωσης 1,5% από τον φόρο στην περίπτωση της εφάπαξ καταβολής του.


ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ

Σημαντικές αλλαγές επέρχονται και στη φορολογική αντιμετώπιση της πρώτης κατοικίας καθώς καταργείται το αφορολόγητο των 200 τ.μ. για την αγορά πρώτης κατοικίας που ισχύει σήμερα και το νέο αφορολόγητο διασυνδέεται με την αξία του ακινήτου αλλά και την οικογενειακή κατάσταση του αγοραστή.

Ετσι για τον άγαμο προβλέπεται αφορολόγητο όριο 200.000 ευρώ και για τον έγγαμο 250.000 ευρώ με προσαύξηση κατά 20.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα παιδιά και 30.000 ευρώ για το τρίτο και κάθε ένα από τα επόμενα. Σημειώνεται ότι στο ποσό της απαλλαγής συμπεριλαμβάνεται και η αξία μίας θέσης στάθμευσης αυτοκινήτου και ενός αποθηκευτικού χώρου έως 20 τ.μ. εφόσον βρίσκονται στο ίδιο συμβόλαιο αγοράς και αποκτώνται ταυτόχρονα.

Για λόγους εναρμόνισης με το Κοινοτικό Δίκαιο, αλλά και για την αποφυγή προσφυγών που υπήρξαν παλαιότερα καταδικαστικές για το ελληνικό Δημόσιο, στο νομοσχέδιο έχει προβλεθεί τα νέα αφορολόγητα όρια εκτός των Ελλήνων να ισχύουν και για όλους τους πολίτες της ΕΕ, τους ομογενείς αλλά και τους πολίτες τρίτων χωρών που κατοικούν μόνιμα στην Ελλάδα.

Πέραν αυτών σε όλες τις αγοραπωλησίες παλαιών κτισμάτων, οικοπέδων, αγροτεμαχίων και λοιπών εδαφικών εκτάσεων θα επιβάλλεται φόρος μεταβίβασης ακινήτων, ο οποίος θα επιβαρύνει αποκλειστικά τον αγοραστή. Θα υπολογίζεται με συντελεστή 8% για τα πρώτα 20.000 ευρώ της αντικειμενικής ή της δηλωθείσας αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου και τα υπόλοιπα με συντελεστή 10% (ανεξαρτήτως της ύπαρξης πυροσβεστικής υπηρεσίας).

Υπενθυμίζεται ότι οι συντελεστές φόρου μεταβίβασης ακινήτων που ισχύουν σήμερα ανέρχονται σε 7% και 9% σε περιοχές που δεν λειτουργεί πυροσβεστική υπηρεσία και σε 9% και 11% για τα εντός σχεδίου πόλεως ακίνητα των δημοτικών διαμερισμάτων, στα οποία λειτουργεί πυροσβεστική υπηρεσία.

Σε περίπτωση πρώτης κατοικίας ο συντελεστής του φόρου μεταβίβασης ακινήτων θα είναι ενιαίος, θα ανέρχεται στο 10% και θα επιβάλλεται στο τμήμα της αξίας που υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο. Στο νομοσχέδιο θα ορίζεται επίσης ότι οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων θα αναπροσαρμοσθούν το 2011, με παράλληλη όμως αύξηση του αφορολόγητου.


ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

Μετά από αρκετές παλινωδίες οριστικοποιήθηκαν και οι διάταξεις για τα τεκμήρια διαβίωσης με ουσιαστικότερη προσθήκη τη διασύνδεση του τεκμηρίου της κατοικίας όχι μόνον με τα τετραγωνικά αλλά και με την αντικειμενική αξία του ακινήτου. Ετσι σε περιοχές όπου η αντικειμενική τιμή ζώνης ξεπερνά τα 3.000 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης θα προσαυξάνεται με έναν επιπλέον συντελεστή.

Κατά τα άλλα για τον υπολογισμό των τεκμηρίων διαβίωσης θα λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο κόστος συντήρησης και λειτουργίας κατοικιών, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, εναέριων μέσων, πισινών, διδάκτρων, οικιακών βοηθών. Στόχος είναι ο εντοπισμός αδήλωτων εισοδημάτων, κυρίως από τους φορολογούμενους που ενώ διάγουν πολυτελή βίο δηλώνουν στην εφορία ελάχιστα εισοδήματα. Ο προσδιορισμός της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης της ιδιοκατοικούμενης ή μισθούμενης κύριας κατοικίας θα γίνεται κλιμακωτά ανάλογα με την επιφάνεια των κύριων και βοηθητικών χώρων.
Για κύρια κατοικία με επιφάνεια μέχρι 80 τ.μ. το τεκμήριο υπολογίζεται με 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, για τα επόμενα 81 μέχρι και 200 τ.μ. με εξήντα ευρώ το τ.μ. και για το πλέον των 200 τ.μ. με 100 ευρώ το τ.μ. Σύμφωνα έτσι με τα παραπάνω μία πρώτη κατοικία 80 τ.μ. θα οδηγεί σε τεκμήριο εισοδήματος 3.200 ευρώ, ενώ για μία κατοικία 100 τετραγωνικών μέτρων το τεκμήριο διαμορφώνεται σε 4.400 ευρώ ετησίως.

Γενικότερα, το υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται στην καθιέρωση ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος 3.000 ευρώ για τον άγαμο και 5.000 ευρώ για τον έγγαμο ανεξάρτητα αν ο φορολογούμενος διαθέτει ή όχι περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, αυτοκίνητα κ.λπ.). Το ελάχιστο αυτό τεκμαρτό εισόδημα θα αυξάνεται ανάλογα με τα περιουσιακά στοιχεία του κάθε φορολογούμενου.

Προφανώς καταργούνται και όλες οι εξαιρέσεις που ισχύουν σήμερα και συγκεκριμένα για την πρώτη κατοικία έως 200 τ.μ., οι δευτερεύουσες έως 150 τ.μ., τα αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας έως 50.000 ευρώ και σκάφος αναψυχής έως 10 μέτρα. Ειδικότερα και σύμφωνα με τις χθεσινές αποφάσεις για αυτοκίνητο π.χ. 1.200 κυβικών, το τεκμήριο θα είναι 1.500 - 2.000 ευρώ, ενώ για κάθε 100 κ.ε. και άνω εξετάζεται να αυξάνεται κατά 200 ευρώ.

Το τεκμήριο για βοηθητικό προσωπικό προσδιορίζεται μεταξύ 4.000 και 5.000 ευρώ τον χρόνο, ενώ για δίδακτρα θα υπολογίζονται κλιμακωτά ανάλογα με τη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Για τις πισίνες το τεκμήριο θα προσδιορίζεται με βάση τα μέτρα και αν η πισίνα είναι εσωτερική ή εξωτερική. Ανάλογα με τα μέτρα και την ιπποδύναμη θα προσδιορίζεται το τεκμήριο για τα σκάφη αναψυχής - αεροσκάφη.


ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΦΟΡΟ 5% ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ

Σε αλλαγή της τελευταίας στιγμής αποδίδεται και η διάταξη βάσει της οποίας θα επιστρέφεται το 50% του φόρου των επαναπατρισθέντων κεφαλαίων στην περίπτωση που αυτά θα επενδύονται σε ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου.
Γενικότερα το κίνητρο για τον επαναπατρισμό έχει ως εξής: Καταθέσεις σε τράπεζες στην αλλοδαπή που εντός έξι μηνών θα μεταφερθούν σε ετήσιο προθεσμιακό λογαριασμό στην Ελλάδα εξαιρούνται του ελέγχου πόθεν έσχες εφόσον καταβληθεί φόρος 5% επί της αξίας του κεφαλαίου.

Μετά το πέρας της περιόδου των έξι μηνών οι ελληνικές αρχές θα ενεργοποιήσουν κάθε διεθνή ή ευρωπαϊκή συμφωνία προκειμένου να λάβουν γνώση των καταθέσεων Ελλήνων φορολογουμένων σε τράπεζες της αλλοδαπής. Για τα επαναπατρισθέντα κεφάλαια που επενδύονται επιστρέφεται μέρος του φόρου αυτού.


ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΙΧΤΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ

Σημαντικές αλλαγές επέρχονται και στον τρόπο αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, καθώς από 1.1.2011 όλες οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων θα πραγματοποιούνται μέσω τραπεζών, ενώ τιμολόγια άνω των 3.000 ευρώ θα γίνονται δεκτά μόνον ηλεκτρονικά. Επίσης δεν θα θεωρείται νόμιμη κάθε συναλλαγή μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων ή μεταξύ επιχειρήσεων, αξίας μεγαλύτερης των 1.500 ευρώ εάν αυτή γίνεται με μετρητά.

Παράλληλα συγκροτείται περιουσιολόγιο όλων των φυσικών προσώπων, εφαρμόζονται κριτήρια επικινδυνότητας στις διασταυρώσεις στοιχείων, ενώ δεν θα αναγνωρίζονται οι δαπάνες που προκύπτουν από συναλλαγές με εξωχώριες εταιρείες. Ειδικότερα οι νέου τύπου έξυπνες διασταυρώσεις, η ενθάρρυνση και επιβράβευση όσων «καρφώνουν» φοροφυγάδες, η επιτάχυνση των διαδικασιών καταβολής προστίμων αλλά και ο «μπαμπούλας» του κλεισίματος των επιχειρήσεων που θα συλληφθούν να μην εκδίδουν αποδείξεις, αποτελούν την γραμμή άμυνας του νέου νομοσχεδίου κατά της φοροδιαφυγής.

Πέραν αυτού θα υιοθετηθούν δραστικές μέθοδοι σύλληψης των ανείσπρακτων χρεών για όσους αποδεικνύεται ότι έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν. Αυτό θα εφαρμοσθεί μέσω της σύνδεσης των εκκρεμών χρεών με στοιχεία από την ηλεκτρονική καταγραφή της ακίνητης περιουσίας, καθώς και με τη δυνατότητα «κατάσχεσης εις χείρας τρίτων» σε ό,τι αφορά τραπεζικούς λογαριασμούς.

Στις καινοτομίες του νέου νομοσχεδίου θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί και η δυνατότητα των ελεγκτών εκτός από τα φορολογικά να ελέγχουν και το εάν και κατά πόσο ο ελεγχόμενος επιχειρηματίας έχει καταβάλει στα ταμεία τις ασφαλιστικές εισφορές που του αναλογούν. Μετά τον έλεγχο μάλιστα το συνεργείο θα αποστέλλει αναφορά στον σχετικό ασφαλιστικό φορέα.

Δείτε στο συνημμένο αρχείο το Φορολογικό Νομοσχέδιο χωρίς τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής.





Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description Ύποπτος | Μαρτίου 19, 2010 10:13 π.μ. | Reply
ΦΠΑ στους δικηγόρους; Επιτέλους!
image description ΑΞΙΟΣ | Μαρτίου 19, 2010 10:43 π.μ. | Reply
ΒΕΒΑΙΑ, ΠΑΡΕΧΕΙΣ ΚΟΙΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ, ΕΣΥ ΚΟΒΕΙΣ ΜΕ ΦΠΑ ΕΝΩ ΑΥΤΟΣ ΟΧΙ.
image description ΣΤΑΘΗΣ | Μαρτίου 19, 2010 2:23 μ.μ. | Reply
ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΥΡΙ ΜΟΛΙΣ ΠΑΡΟΥΝ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΗ ΦΑΚΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ??????????????
image description DIM2000 | Μαρτίου 19, 2010 3:11 μ.μ. | Reply
ΤΟ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ.
image description Μανόλης Μ. | Μαρτίου 19, 2010 11:53 μ.μ. | Reply
Πολύ "Χαρούμενους" σας βλέπω παιδιά.
1) Αν δεν κάνω λάθος ο ΦΠΑ είναι "νόμω και έργω" φόρος που επιβάλλεται στον τελικό καταναλωτή. Μην τον μπερδεύουμε με τον Φ.Κ.Ε. κλπ που καταβάλλεται από τον επιτηδευματία.
Δηλαδή επιβάλλεται και μετακυλίεται στην κατανάλωση. Αυτό σημαίνει αυτόματα αύξηση του τελικού κόστους κάθε προϊόντος και υπηρεσίας που επιβάλλεται.
Πόσο θα χαρείτε λοιπόν όταν όλα θα επιβαρύνονται με ΦΠΑ, που θα τον πληρώσουμε όλοι μας ; ( Εκπαίδευση, ιατρικά, ενοίκια κλπ ). Μέχρι τώρα πληρώνουμε πχ 100,00 στο Φροντιστήριο. Με την επιβολή ΦΠΑ πρέπει να πληρώσουμε 121,00. Ή μήπως νομίζουμε ότι οι έμποροι, επαγγελματίες κλπ "πρέπει" να απορροφήσουν τον ΦΠΑ ;
2) Σε επόμενο σχόλιο (αν έχω χρόνο να τα μαζέψω) θα γράψω τα ... άπειρα Ν/Σ κλπ που γίνονται νόμοι, με τον ίδιο ακριβώς ή παρεμφερή τίτλο, τα τελευταία 50 χρόνια. Δεν το γνωρίζετε ή κάνω λάθος ;
3) Όταν θέλουμε πραγματικά να μιλήσουμε για φορολογική ανισοκατανομή, πρέπει να δούμε τη σχέση Έμμεσων-Άμεσων Φόρων. Στην Ελλάδα βέβαια έχουμε τη χειρότερη σχέση σχεδόν με όλο το κόσμο. Έτσι κάθε μέρα για τα ψώνια, μικρο-υπηρεσίες κλπ τα ακουμπάμε κανονικά στο κράτος (μέσω του ΦΠΑ κυρίως). Ποιός είναι ο μεγάλος χαμένος ; O οικονομικά αδύναμος. Πως μπορεί να ανατραπεί αυτό εσωτερικά στη Φορολογία Εισοδήματος, όταν η σχέση Έμμεσων-Άμεσων Φόρων είναι ας πούμε 80%-20% ;
image description Τ | Μαρτίου 21, 2010 11:33 π.μ. | Reply
"ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ" - ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ????? ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ ΦΙΛΕ ΜΑΝΩΛΗ.
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο