Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Αλλάζουν όλα στην αγορά αυτοκινήτου

Ο Γ. Σουφλιάς τόνισε ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν έχουν ως στόχο να ανανεώσουν τον στόλο των οχημάτων και να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Από οικολογικής άποψης τα μέτρα κρίνονται εν μέρει σωστά. Πέρα από αυτό όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέσω της αύξησης των τελών κυκλοφορίας τα δημόσια ταμεία θα εισπράξουν φέτος περίπου 1,4 δισ. ευρώ

Αλλάζουν όλα στην αγορά αυτοκινήτου

Ο Γ. Σουφλιάς τόνισε ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν έχουν ως στόχο να ανανεώσουν τον στόλο των οχημάτων και να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Από οικολογικής άποψης τα μέτρα κρίνονται εν μέρει σωστά. Πέρα από αυτό όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέσω της αύξησης των τελών κυκλοφορίας τα δημόσια ταμεία θα εισπράξουν φέτος περίπου 1,4 δισ. ευρώ

Ανατροπές στην αγορά αυτοκινήτου φέρνει το πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε χτες ο Γ. Σουφλιάς. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την επαναφορά της απόσυρσης άλλα και την αλλαγή υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, τα οποία σε γενικές γραμμές αυξάνονται έως 150 ευρώ εκτός από τα οχήματα τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που «γλιτώνουν» 18 ευρώ.

Ανακοίνωσε επίσης τη θεσμοθέτηση «πράσινων δακτυλίων» σε όλες τις πόλεις με περιορισμούς στην κυκλοφορία των παλιάς τεχνολογίας οχημάτων. Ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν θα αρθεί η απαγόρευση κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Ο υπουργός τόνισε ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν έχουν ως στόχο να ανανεώσουν τον στόλο των οχημάτων και να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Από οικολογικής άποψης τα μέτρα κρίνονται εν μέρει σωστά.


Πέρα από αυτό όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέσω της αύξησης των τελών κυκλοφορίας τα δημόσια ταμεία θα εισπράξουν φέτος περίπου 1,4 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 40% περισσότερα έσοδα από αυτά που αρχικά υπολογιζόταν (1,06 δισ. ευρώ).

Κίνητρα
Ως αντιστάθμισμα, επανέρχεται η απόσυρση, τα κίνητρα της οποίας εκτιμώνται ως λιγότερο ελκυστικά από την πρώτη φορά που εφαρμόστηκε. Σε αυτό, θα πρέπει να προστεθεί και η οικονομική δυσχέρεια του μέσου ελληνικού νοικοκυριού, το υψηλό κόστος αγοράς, συντήρησης και φορολογίας, άλλα και η ανάγκη τραπεζικού δανεισμού, οι στρόφιγγες του οποίου για την ώρα παραμένουν κλειστές και δη για αγορά αυτοκινήτου.

Δεδομένα που είναι ικανά να αποτρέψουν τους πολίτες να προχωρήσουν σε αλλαγή του οχήματός τους και να καταστήσουν δώρο-άδωρο την απόσυρση.

Η απόσυρση θα διαρκέσει μέχρι και το 2012 και η συνολική δαπάνη υπολογίζεται με περισσή αισιοδοξία σε 2,3 δισ. ευρώ. Στην ίδια περίοδο τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι περίπου 5,8 δισ. ευρώ με βάση τα σημερινά δεδομένα και χωρίς να υπολογίζεται η συνήθεις ετήσιες αναπροσαρμογές.

Θετική ήταν η αντίδραση της αγοράς

«Πάγωσε» οριστικά αυτή τη φορά η ελληνική αγορά αυτοκινήτου μετά τις ανακοινώσεις για τα μέτρα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. O Σύνδεσμος Eισαγωγέων Aντιπροσώπων Aυτοκινήτων Eλλάδος (ΣEAA) αλλά και ο Σύνδεσμος των Eμπόρων Eισαγωγέων Aντιπροσώπων Aυτοκινήτων (ΣEEAE) δέχθηκαν θετικά τις ανακοινώσεις του YΠEXΩΔE και μάλιστα θεωρούν πως τα συγκεκριμένα μέτρα θα αυξήσουν επιτέλους δραστικά τις μειωμένες πωλήσεις που σημειώνει τους τελευταίους μήνες ο κλάδος.

Σε ανακοίνωση του ΣEAA υπογραμμίζεται πως: «η πρωτοβουλία της κυβέρνησης είχε καταστεί επιτακτική, αφού η συνεχιζόμενη γήρανση και διόγκωση του στόλου των αυτοκινήτων και φορτηγών έχει δυσμενέστατες συνέπειες στο περιβάλλον, στην οδική ασφάλεια και την κυκλοφορία, άρα στην εθνική οικονομία και στην ποιότητα ζωής όλων μας. Tέλος, αλλά εξαιρετικής σημασίας, είναι η ανάγκη άμεσης νομοθέτησης των οικονομικών κινήτρων και όλων των διαδικασιών, αφού ευνόητο είναι ότι η αγορά αυτοκινήτου θα τεθεί σε αναστολή, ωσότου αυτά τεθούν σε ισχύ».

H θέση των εμπόρων
O Σύνδεσμος Eμπόρων Eισαγωγέων Aυτοκινήτων Eλλάδος επικροτεί και εκείνος τα μέτρα της κυβέρνησης ώστε να τονωθεί ο κλάδος του αυτοκινήτου, αλλά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα λουκέτα που θα μπουν σε εκατοντάδες καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς δεν προβλέπεται τίποτα για αυτούς...

Aλλωστε η πλειονότητα των εμπόρων μεταχειρισμένων IX έχουν στα καταστήματά τους οχήματα πολυτελείας ή τετρακίνητα τα οποία έχουν κινητήρες με υψηλό κυβισμό τα οποία πλέον απαξιώθηκαν τελείως!

Πηγή Ημερησία




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο