Με λουκέτο απειλούνται οι εταιρείες πολυτελών μεταχειρισμένων Ι.Χ.

Επιχειρήσεων Νέα

30 Ιούνιος 2009
Τα πάνω κάτω ήρθαν πάλι στην αγορά αυτοκινήτου μετά την ανακοίνωση από τον υπουργό Οικονομίας για θέσπιση έκτακτου ετήσιου φόρου στους ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κ. εκ. Taxheaven.gr

Με λουκέτο απειλούνται οι εταιρείες πολυτελών μεταχειρισμένων Ι.Χ.


Τα πάνω κάτω ήρθαν πάλι στην αγορά αυτοκινήτου μετά την ανακοίνωση από τον υπουργό Οικονομίας για θέσπιση έκτακτου ετήσιου φόρου στους ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κ. εκ.

Μάλιστα κάποιες εισαγωγικές εταιρείες με πολυτελή ΙΧ μεγάλου κυβισμού αναμένεται να δουν τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν εξαιτίας κυρίως της φοβίας των καταναλωτών για επιπλέον φόρους, ενώ κάποιες άλλες με πολυτελή αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού να δουν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται...

Ο Γ. Παπαθανασίου ωστόσο δήλωσε: «Πήραμε ένα μέτρο για 4 μήνες και μειώσαμε σε όλα τα ΙΧ τα Τέλη Ταξινόμησης, τώρα εάν κάποιοι πήγαν και αγόρασαν οχήματα με κινητήρες 2,5 λίτρων αντί 1,4 λίτρων δεν σπρώξαμε κανέναν προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλωστε το μέτρο πάρθηκε ώστε να φύγει το στοκ των αυτοκινήτων που είχαν οι επιχειρήσεις και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας. Κλείνανε οι επιχειρήσεις η μία μετά την άλλη και το ξέρουμε.».

Τα «αγκάθια» του μέτρου
Ο έκτακτος φόρος στα αυτοκίνητα αναμένεται να αποτελέσει το κύκνειο άσμα για πολλούς εμπόρους μεταχειρισμένων οχημάτων πολυτελείας αλλά και να ρίξει ακόμη πιο χαμηλά τις τιμές ανταλλαγής και πώλησης στα μεταχειρισμένα.

Παράλληλα ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί αν θα πρέπει να καταβάλουν το αντίτιμο του φόρου που κυμαίνεται από 150 έως 650 ευρώ οι έμποροι αυτοκινήτων που έχουν στα καταστήματά τους χιλιάδες μεταχειρισμένα ΙΧ άνω των 1.929 κ. εκ. ή οι ιδιώτες που θα τα αποκτήσουν...

Το ίδιο συμβαίνει καιι με τις εταιρείες Leasing οι οποίες διαθέτουν εκατοντάδες ΙΧ που έχουν διαθέσει στους πελάτες τους με «κλειδωμένο» μηνιαίο μίσθωμα για 3 ή 5 χρόνια και δεν μπορούν να χρεώσουν τον έκτακτο φόρο στους πελάτες τους...

Στο... σκοτάδι και οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων οι οποίες διαθέτουν αρκετά μεγάλο στόλο που περιλαμβάνει εκατοντάδες ΙΧ με κυβισμό άνω των 1.929 κ. εκ.Τέλος οι τράπεζες που διαθέτουν περισσότερα από 30.000 κατασχεμένα αυτοκίνητα και άλλες τόσες χιλιάδες αυτοκίνητα που χρηματοδοτούν μέσω Stock Finance και βρίσκονται στα καταστήματα εμπορίας ΙΧ δεν έχει ξεκαθαριστεί αν και εκείνες θα πρέπει να πληρώσουν τον φόρο ή θα τον πληρώσει ο πελάτης της λιανικής που θα αγοράσει κάποιο από αυτά.

Σε αδιέξοδο και οι ιδιώτες
Οι ιδιώτες που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ. εκ. και επιθυμούν να τα ανταλλάξουν μάλλον θα τα κρατήσουν, καθώς οι τιμές ανταλλαγής ή αγοράς που θα τους δώσουν οι έμποροι μόνο εξευτελιστικές θα μπορούν να χαρακτηριστούν.

Μάλιστα μέχρι πρότινος όσοι είχαν αυτοκίνητα με άνω των 3.000 κ. εκ. είχαν βιώσει για τα καλά την απαξίωση του αυτοκινήτου τους ενώ με το νέο μέτρο η συρρίκνωση των τιμών διάθεσης περνά πλέον και σε μικρότερες κατηγορίες που αφορούν σε μεσαία σεντάν και οικογενειακά αυτοκίνητα που διαθέτουν οι περισσότεροι.

Πηγή Ημερησία