Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

ΙΧ: Και ιδιώτες στις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων

Ανοίγει ο δρόμος να αποκτούν οι ιδιώτες ΙΧ σε δημοπρασίες. Οι τράπεζες -χρηματοδότες των εμπόρων αυτοκινήτων μέσω του leasing, αλλά και λόγω κατασχέσων- βρέθηκαν ξαφνικά με απίστευτο στοκ αυτοκινήτων στα χέρια τους, όταν «πάγωσε» η αγορά των ΙΧ.

Ανοίγει ο δρόμος να αποκτούν οι ιδιώτες ΙΧ σε δημοπρασίες.

Οι τράπεζες -χρηματοδότες των εμπόρων αυτοκινήτων μέσω του leasing, αλλά και λόγω κατασχέσων- βρέθηκαν ξαφνικά με απίστευτο στοκ αυτοκινήτων στα χέρια τους, όταν «πάγωσε» η αγορά των ΙΧ.

Στους τελωνειακούς χώρους σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο  βρίσκονται σήμερα παρκαρισμένα κοντά στα 30.000 αυτοκίνητα, όλων των κυβικών, η κυριότητα των οποίων ανήκει σε τράπεζες. Τα οχήματα αυτά στην συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία καταναλωτικών οργανώσεων το πρώτο τρίμηνο του έτους κατασχέθηκαν 9.000 αυτοκίνητα, όταν πέρυσι όλο το χρόνο είχαν κατασχεθεί 12.500 Ι.Χ.

Μάλιστα τουλάχιστον πέντε τράπεζες έχουν  θυγατρικές εταιρείες μέσω των οποίων διαθέτουν είτε χονδρικώς τα συγκεκριμένα οχήματα είτε λιανικώς σε καλούς πελάτες τους.

Προς το παρόν οι δημοπρασίες δεν έχουν ανοίξει στο ευρύ κοινό, αλλά σε εκείνους που διαθέτουν ?κατά το κοινώς λεγόμενο- τις άκρες, σε  τιμές που είναι κατά 30% χαμηλότερες, σε σχέση με την αγορά.

Όμως, επειδή το δίκτυο των εμπόρων αδυνατεί να απορροφήσει  όλα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν οι τράπεζες, οι τελευταίες έχουν προγραμματίσει να «ανοίξουν» τις πωλήσεις  σε εργαζόμενους, πελάτες, αλλά και άλλους ιδιώτες. Πράγμα που το κάνουν μέσω των θυγατρικών τους.

Η Τράπεζα Πειραιώς  έχει την θυγατρική Auto Multi Fin, με μεγάλο δίκτυο αντιπροσώπων πανελλαδικά. Μάλιστα μέσω του διαδικτύου ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να πληροφορηθεί για τα διαθέσιμα μοντέλα και τις τιμές.

Η Millennium  έχει επίσης θυγατρική την Millennium Fin μέσω της οποίας διαθέτει τόσο χονδρική σε εμπόρους όσο και σε ιδιώτες αυτοκίνητα που έχουν περιέλθει στην κυριότητα της. Πρόσφατα μάλιστα βρέθηκε με μερικές δεκάδες πολύ ακριβά ΙΧ, τα οποία προήλθαν από το «κανόνι» που έσκασε στη αγορά ο έμπορος πολυτελών ΙΧ Απέργης. Κάποια από τα ακριβά αυτά ΙΧ τα διαθέτει η Millennium Fin  σε ιδιώτες.

Η Εμπορική επίσης έχει έντονη παρουσία στην αγορά αυτοκινήτου και μέσω της θυγατρικής της Credicom.

Η Eurobank έχει τη θυγατρική   Eurobank Fin @ Rent.

Αλλά και η Marfin Egnatia Bank, διαθέτει αυτοκίνητα σε εμπόρους μέσω της  Marfin Fin  (ας σημειωθεί ότι η Εγνατία Τράπεζα που εξαγόρασε ο όμιλος της Marfin είχε ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στις χρηματοδοτήσεις αυτοκινήτων).

Και η Marfin Fin  βρέθηκε με 60 πολυτελή αυτοκίνητα στα χέρια της καθώς η τράπεζα ήταν χρηματοδότης του κ. Απέργη. Το πακέτο αυτών των πολυτελών ΙΧ διατέθηκε σύμφωνα με πληροφορίες σε εταιρεία εμπορίας, αλλά και σε επιλεγμένους καλούς πελάτες.

Η αγορά αυτοκινήτων ήταν από τις πρώτες που «κτύπησε» η κρίση. Οι εταιρείες εμπορίας ΙΧ  βρέθηκαν σε δεινή θέση, καθώς χάθηκαν οι αγοραστές. Όμως τα αυτοκίνητα τα είχαν αποκτήσει μέσω τραπεζικής χρηματοδότησης (το λεγόμενο stock finance, που είναι μία μορφή εταιρικού δανεισμού). Δηλαδή η τράπεζα χρηματοδοτούσε και κρατούσε την κυριότητα του αυτοκινήτου. Όταν βρισκόταν ο αγοραστής ο έμπορος πλήρωνε και έπαιρνε τα χαρτιά του ΙΧ. Όταν κάποιος έμπορος δεν πήγαινε καλά, η τράπεζα ήταν εξασφαλισμένη διότι είχε τα ΙΧ στα χέρια της.

Σήμερα όμως οι έμποροι διανύουν τη χειρότερη περίοδο στην ιστορία τους και σχεδόν το 1 στα 6 καταστήματα εμπορίας ΙΧ απειλείται με λουκέτο.

Θεωρούν δε ότι αν οι τράπεζες ανοίξουν τις  δημοπρασίες και σε ιδιώτες τότε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγηθούν σε κλείσιμο.

Προς το παρόν βέβαια αναζητείται η νομική φόρμουλα για να ανοίξουν οι δημοπρασίες στο ευρύ κοινό.

Μάλιστα όπως αναφέρει τραπεζίτης στο ΕΘΝΟΣ: «ο έμπορος σήμερα έχει πρόβλημα?φοβάται ότι θα με έχει ανταγωνιστή  του. Μέχρι τώρα όμως με πίεζε να δώσω δάνειο στον πελάτη που μου έστελνε, με χαμηλό επιτόκιο, ενώ ο ίδιος έβγαζε μεγάλη προμήθεια από το δάνειο?».

Ωστόσο υπάρχει και η αντίθετη άποψη.

Στέλεχος μεγάλης τράπεζας αναφέρει στο ΕΘΝΟΣ είναι και δύσκολο και ασύμφορο το άνοιγμα των δημοπρασιών σε πελάτες λιανικής. «Προτιμώ, λέει, να δώσω όλο το πακέτο των αυτοκινήτων σε ένα έμπορο προς 100 ευρώ για παράδειγμα, παρά να τα πουλήσω μεμονωμένα. Διότι στο πακέτο θα υπάρχουν και τα λεγόμενα «σαπάκια». Αντίθετα αν μπω στη διαδικασία λιανικής τα αυτοκίνητα που θα μου μείνουν στα χέρια  θα είναι  πολλά».
Βέβαια όπως αναφέρουν και τα τραπεζικά στελέχη, οι τιμές στις δημοπρασίες είναι περίπου 30% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες στην λιανική αγορά, ανάλογα πάντα με τον κυβισμό και το χρόνο πρώτης άδειας του μεταχειρισμένου ΙΧ».

Πηγή Ημερησία




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο