Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Πριμ στα καινούργια και ακριβά Ι.Χ.

Σήμερα ή το αργότερο αύριο πρόκειται να καταθέσει η κυβέρνηση στη Βουλή τις διατάξεις για τη μείωση της φορολογίας των αυτοκινήτων, καθώς η αγορά έχει παγώσει εν αναμονή των σχετικών ρυθμίσεων.

Πριμ στα καινούργια και ακριβά Ι.Χ.


Σήμερα ή το αργότερο αύριο πρόκειται να καταθέσει η κυβέρνηση στη Βουλή τις διατάξεις για τη μείωση της φορολογίας των αυτοκινήτων, καθώς η αγορά έχει παγώσει εν αναμονή των σχετικών ρυθμίσεων.

O υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Παπαθανασίου συναντήθηκε χθες με τους εκπροσώπους του κλάδου αυτοκινήτων και, σύμφωνα με πληροφορίες, το σενάριο που φέρεται να προωθείται αναφορικά με τη μείωση των τιμών είναι η μείωση κατά 50% του τέλους ταξινόμησης για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών.

Πρόκειται για ρύθμιση η οποία ωφελεί κυρίως τους αγοραστές Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, όλους τους εισαγωγείς καινούργιων και μεταχειρισμένων Ι.Χ., καθώς και τις τράπεζες. Αντίθετα, από τις ρυθμίσεις χάνει «ζεστό» χρήμα το δημόσιο ταμείο, ενώ χαμένοι θα είναι επίσης οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες Ι.Χ., καθώς και οι μάντρες με μεταχειρισμένα.

Ειδικότερα η ρύθμιση, σύμφωνα με τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών, θα προβλέπει:

● Τη μείωση στο μισό του ειδικού τέλους ταξινόμησης που επιβάλλεται σε όλα τα Ι.Χ., πλην των υβριδικών. Το τέλος υπολογίζεται ως ποσοστό της εργοστασιακής αξίας του Ι.Χ. και κυμαίνεται για τα τελευταίας αντιρρυπαντικής οδηγίας αυτοκίνητα από 5% έως 50%. Η μείωση αυτή σημαίνει ότι οι τελικές τιμές των καινούργιων Ι.Χ. θα μειωθούν ανάλογα με την αξία και τον κυβισμό τους από 500 έως και 36.000

ευρώ (για πολυτελή οχήματα μεγάλου κυβισμού).

● Το μειωμένο τέλος ταξινόμησης θα τεθεί σε ισχύ για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, θα ισχύσει έως και το τέλος Ιουλίου (τέσσερις μήνες από την κατάθεση της σχετικής διάταξης).

Παράλληλα, το υπουργείο εξετάζει να αναστείλει για το ίδιο χρονικό διάστημα και το τέλος μεταβίβασης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, το οποίο κυμαίνεται από 30 έως 205 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του μεταβιβαζόμενου Ι.Χ. Το μέτρο αυτό εξετάζεται να ληφθεί ως κίνητρο για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. που έχουν ήδη τεθεί σε κυκλοφορία και θα υποστούν, λόγω του μέτρου, μείωση της αγοραίας αξίας τους. Αν ισχύσει τελικά η μείωση κατά 50% του τέλους ταξινόμησης, η τελική τιμή ενός Daihatsu Sirion 1.300 κυβικών εκατοστών, από 12.050 ευρώ που είναι σήμερα αναμένεται να πέσει στα 11.505 (όφελος 545 ευρώ για τον αγοραστή). Ωστόσο, το όφελος εκτινάσσεται για τους πολύ λίγους που θα αγοράσουν πολύ ακριβά οχήματα. Για παράδειγμα, όποιος- προφανώς εύπορος- αγοράσει μια Μercedes SL 600 ΑΜG, αντί για 300.100 ευρώ θα καταβάλει, λόγω της μείωση του τέλους ταξινόμησης, 264.100, δηλαδή 36.000 ευρώ λιγότερα. Κερδισμένοι εισαγωγείς, τράπεζες
Από τις αλλαγές μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι και οι εισαγωγείς καινούργιων και μεταχειρισμένων Ι.Χ., καθώς η μείωση των τιμών τους θα αυξήσει τη ζήτηση και τις πωλήσεις. Κερδισμένες θα είναι και οι τράπεζες, οι οποίες αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τα καταναλωτικά δάνεια για αγορά Ι.Χ. και από το γεγονός ότι το μέτρο αναμένεται να δώσει ανάσα στην αγορά και στις εταιρείες εμπορίας τις οποίες έχουν δανείσει. Στους χαμένους των αλλαγών συγκαταλέγονται οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. και οι έμποροι μεταχειρισμένων, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ελλάδα, καθώς η μείωση των τιμών στα καινούργια θα συμπαρασύρει προς τα κάτω και τις τιμές των μεταχειρισμένων.

Πηγή Τα Νέα




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο