Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Μείωση του τέλους ταξινόμησης για να τονωθεί η αγορά

Τιμές μειωμένες κατά 1.000 έως 2.000 ευρώ στα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα θα φέρει η προωθούμενη απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει δραστικά- ή ακόμη και να μηδενίσει- για ένα τετράμηνο το ειδικό τέλος ταξινόμησης, με στόχο να τονώσει την αγορά αυτοκινήτου που περνά βαθιά κρίση.

Φορο-μπόνους για αγορά Ι.Χ.

Μείωση του τέλους ταξινόμησης για να τονωθεί η αγορά

  
Τιμές μειωμένες κατά 1.000 έως 2.000 ευρώ στα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα θα φέρει η προωθούμενη απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει δραστικά- ή ακόμη και να μηδενίσει- για ένα τετράμηνο το ειδικό τέλος ταξινόμησης, με στόχο να τονώσει την αγορά αυτοκινήτου που περνά βαθιά κρίση.

Η μείωση εξετάζεται να επεκταθεί και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, εφόσον εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από τη ρύθμιση, ωστόσο, θα επωφεληθούν κυρίως τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, αφού σε αυτά επιβάλλεται αναλογικά υψηλότερο τέλος. Για παράδειγμα, σε μια λιμουζίνα 3.200 κ.εκ. αξίας 85.000 ευρώ, το τέλος φτάνει τα 20.000 ευρώ. Αντίθετα, σε ένα αυτοκίνητο 1.200 κ.εκ. αξίας 12.000 ευρώ, το τέλος είναι μόλις 800 ευρώ. Υψηλόβαθμη πηγή του υπουργείου Οικονομίας υποστηρίζει ότι τα κίνητρα της ρύθμισης δεν είναι ψηφοθηρικά, αλλά η ανακούφιση της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία βιώνει τη διεθνή οικονομική κρίση με μεγάλη ένταση. Οι πωλήσεις των αντιπροσωπειών μειώθηκαν κατά 37% στο δίμηνο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου 2009, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008, και τα πρώτα λουκέτα έκαναν την εμφάνισή τους, ενώ πολλοί εργαζόμενοι έχουν απολυθεί ή κινδυνεύουν με απόλυση.

Η αρχική ιδέα
Ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Παπαθανασίου ανέλαβε την πρωτοβουλία να προωθήσει τη ρύθμιση, ύστερα από συνεννόηση με τους εκπροσώπους της αγοράς αυτοκινήτου. Η αρχική ιδέα αφορούσε τη μείωση του τέλους ταξινόμησης μόνο για τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εισαχθεί και είναι σε στοκ. Όμως, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, η ιδέα αυτή απορρίφθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία υποστήριξε ότι θα συνιστούσε παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού, καθώς θα αφορούσε μόνο τα στοκαρισμένα αυτοκίνητα.

Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η επιφύλαξη της Επιτροπής θα αρθεί αν η μείωση εφαρμοσθεί σε όλα τα αυτοκίνητα και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Στην ουσία, υποστηρίζει, με αυτό τον τρόπο θα πουληθούν κυρίως όσα βρίσκονται σε στοκ. Η σκέψη είναι η μείωση να ισχύσει για 3-4 μήνες. Το τέλος εξετάζεται να μειωθεί κατά 50% ή και να καταργηθεί εντελώς.

Απώλεια εσόδων
Το μέτρο θα οδηγήσει, όμως, σε απώλεια σημαντικών φορολογικών εσόδων, τη στιγμή που η κυβέρνηση αναζητά νέους φόρους για να ενισχύσει τα έσοδα και να μειώσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού, έτσι όπως απαιτεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα 1.065 εκατ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων, αν και λόγω της κρίσης αυτά δεν θα ξεπερνούσαν τα 600 εκατ. ευρώ. Εφόσον καταργηθεί το τέλος, πάντως, όλοι θα σπεύσουν να αγοράσουν αυτοκίνητο την περίοδο του τετραμήνου που θα ισχύσει το μέτρο και τα έσοδα θα κινδυνεύσουν να μηδενισθούν ή στην καλύτερη περίπτωση να μειωθούν κατά 50%. Οι απώλειες, συνεπώς, θα είναι 300-600 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι η έκτακτη εισφορά που επέβαλε η κυβέρνηση πρόσφατα υπολογίζεται να αποφέρει στον προϋπολογισμό έσοδα 275 εκατ. ευρώ, ενώ το πάγωμα μισθών στους δημοσίους υπαλλήλους έγινε για να εξασφαλισθούν περίπου 400 εκατ. ευρώ.


Πηγή Τα Νέα




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο