ΣΕΠΕ - Κοινοποίηση εγγράφων και πράξεων ηλεκτρονικά στους λογαριασμούς των εργοδοτών μέσω του ΟΠΣ - Ενεργοποίηση από 15 Ιουλίου




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 03-07-2019

Πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα 1η Ιουλίου, ημερίδα απολογισμού του σχεδίου δράσης για τη χρήση εργαλείων ανάλυσης κινδύνου για την καταπολέμηση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, που υλοποίησε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) από την 1η Φεβρουαρίου ως τις 31 Μάιου 2019.

Κατά τη διάρκεια του σχεδίου δράσης επιχειρήθηκε σε τέσσερα Τμήματα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων o συνδυασμός των Πληροφοριακών Συστημάτων “ΕΡΓΑΝΗ” και ΟΠΣ-ΣΕΠΕ για τη στόχευση των ελέγχων με τη χρήση πρακτικών ανάλυσης κινδύνου. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά μέσα, επιτυγχάνονται αυξημένες επιδόσεις στον εντοπισμό της παραβατικότητας.

Μέσα από το σχέδιο αναδείχθηκε μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία για τη στόχευση των ελέγχων, την παρακολούθηση της συμμόρφωσης των παραβατικών επιχειρήσεων και τη χρήση προληπτικών μέσων, όπως η αποστολή ενημερωτικών επιστολών. Η προσέγγιση αυτή, η οποία είναι μια καλή πρακτική που χρησιμοποιούν διεθνώς οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, μπορεί να αναβαθμίσει κατακόρυφα την αποτελεσματικότητα του Σ.ΕΠ.Ε.

Παράλληλα, ενεργοποιείται η κοινοποίηση εγγράφων και πράξεων του Σώματος ηλεκτρονικά στους λογαριασμούς των εργοδοτών μέσω του ΟΠΣ-ΣΕΠΕ. Η υπηρεσία θα αρχίσει να χρησιμοποιείται από τις 15 Ιουλίου, εξοικονομώντας ετησίως πάνω από 200.000 ευρώ, κάνοντας πιο φιλική τη σχέση του με τον πολίτη και επιταχύνοντας τις διαδικασίες διεκπεραίωσης των ελέγχων.

Η  ενδυνάμωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας έχει φέρει σημαντικά αποτελέσματα, μειώνοντας την αδήλωτη εργασία περισσότερες από 11 ποσοστιαίες μονάδες το διάστημα 2014-18 και βάζοντας κανόνες στην τήρηση των ωραρίων.

Η εφαρμογή πρακτικών ανάλυσης κίνδυνου και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής εποχής αποτελούν κρίσιμα βήματα για ένα ακόμα πιο αποτελεσματικό Σ.ΕΠ.Ε.


https://www.taxheaven.gr