Ειδήσεις Διεθνείς φορολογικές εξελίξεις

Ο φόρος ψηφιακών υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου



Το Ηνωμένο Βασίλειο πρόκειται να εισαγάγει μονομερείς φορολογικούς κανόνες για τις μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Ο Καγκελάριος του Θησαυροφυλακίου Philip Hammond έχει δικαιολογήσει την απόφαση λέγοντας ότι οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να «πληρώσουν το δίκαιό τους μερίδιο» τη στιγμή που η χώρα χρειάζεται περισσότερα φορολογικά έσοδα για να χρηματοδοτήσει τις δημόσιες υπηρεσίες της.

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά στην παρουσίαση του προϋπολογισμού του Ηνωμένου Βασιλείου ο οποίος περιλάμβανε επίσης και ορισμένα καλά νέα για τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα ανακοινώθηκε η καθυστέρηση των κανόνων εργασίας εκτός μισθοδοσίας, γνωστού ως IR35, μέχρι τον Απρίλιο του 2020. Επιπλέον, ο ορισμός της μόνιμης εγκατάστασης και το πάγωμα του κατώτατου ορίου του ΦΠΑ,  παρουσιάστηκαν στα συνοδευτικά έγγραφα του προϋπολογισμού, όπως επίσης και η υιοθέτηση στο δίκαιο του Ηνωμένου βασιλείου της οδηγίας της Ευρωπαϊκής ένωσης για την φοροαποφυγή.

Η παρουσίαση του προϋπολογισμού δεν περιλάμβανε δυσάρεστες εκπλήξεις για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία πετρελαίου της Βόρειας Θάλασσας, καθώς ο Καγκελάριος δεν επέλεξε τον συγκεκριμένο κλάδο για να καλύψει τις απώλειες από την προγραμματισμένη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των εταιρειών στο 17% μέχρι το 2020.

Ο φόρος ψηφιακών υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου (DST)

Το σχέδιο για την φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου προβλέπει την εισαγωγή εισφοράς ύψους 2% στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ψηφιακή οικονομία από τον Απρίλιο του 2020. Η εισφορά αυτή αναμένεται να αυξήσει κατά  440 εκατομμύρια λίρες (560 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως τα έσοδα του κράτους.

Η εισφορά αυτή θα εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις και ομίλους με συνολικό κύκλο εργασιών άνω των 500 εκατομμυρίων λιρών ετησίως και δεν προβλέπεται να ισχύσει για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις (start-ups).

Το σχέδιο προβλέπει επίσης την απαλλαγή ορισμένων εταιριών
από τον φόρο αυτό, στις περιπτώσεις που αυτές παρουσιάζουν ζημιά ή έχουν ένα πολύ μικρό περιθώριο κέρδους.

Οι απαλλαγές αυτές είναι σημαντικές δεδομένου ότι στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας υπάρχουν επιχειρήσεις με μεγάλο τζίρο, αλλά πολύ χαμηλά καθαρά κέρδη ή ακόμη και ζημιές.

Κλασικό παράδειγμα αποτελεί  η Airbnb η οποία σημείωσε μόλις το πρώτο κερδοφόρο έτος της και δεν είναι σαφές εάν ο φόρος 2% θα βοηθήσει την εταιρία να διατηρήσει την κερδοφορία της και το επόμενο έτος.
Εν τω μεταξύ, εφαρμογές όπως το Uber και το Deliveroo δεν έχουν ακόμη αρχίσει να παρουσιάζουν κερδοφορία.

Πρέπει να σημειωθεί επίσης ό,τι η πρόταση του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ηπιότερη από την προσωρινή πρόταση της ΕΕ για φόρο επί του κύκλου εργασιών κατά 3%.


Παρ 'όλα αυτά, ο Καγκελάριος έσπευσε να διευκρινίσει ότι το DST (
Digital Service Tax) του Ηνωμένου Βασιλείου δεν θα λειτουργούσε ως φόρος επί των αγαθών που πωλήθηκαν στο διαδίκτυο, αλλά μάλλον ως φόρος επί των ακαθάριστων εσόδων των μεγαλύτερων εταιρειών τεχνολογίας.

Η Wendy Nicholls, συνεργάτης του Grant Thornton, χαρακτήρισε την απόφαση ως "μια μεγάλη μετατόπιση από όλα τα διεθνή φορολογικά πρότυπα, όπου οι εταιρικοί φόροι βασίζονται στα κέρδη".

Ο Καγκελάριος
Philip Hammond τόνισε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τον ΟΟΣΑ και τη G20 για να επιτύχει μια παγκόσμια συμφωνία για τον ψηφιακό φόρο. Εάν ο ΟΟΣΑ υποβάλει πρόταση, το Ηνωμένο Βασίλειο θα καταργήσει τον DST υπέρ του παγκόσμιου προτύπου.

Η Catherine Hall, συνεργάτης της Mazars, παρατήρησε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει αναλάβει να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει ένα διεθνές δίλημμα με τοπικά φορολογικά μέτρα. Το πρώτο βήμα θα είναι η διαβούλευση με τις επιχειρήσεις σχετικά με την εφαρμογή της πρότασης.

Κάθε χώρα μπορεί να επιθυμεί μια παγκόσμια συμφωνία για τον ψηφιακό φόρο, αλλά σαφώς δεν είναι δυνατόν κάθε χώρα να περιμένει μια τέτοια παγκόσμια συναίνεση. Όπως δήλωσε ο κ. Hammond στην ομιλία του προς το Κοινοβούλιο, η πρόοδος για την εξεύρεση μιας τέτοιας συμφωνίας είναι "οδυνηρά αργή".




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο