Αποτελέσματα live αναζήτησης

«Ενώπιον αρμοδίου» - Διαδικτυακή Ομάδα Παρέμβασης Λογιστών Φοροτεχνικών

14 Ιούνιου 2018 Σχόλια
«Ενώπιον αρμοδίου» - Διαδικτυακή Ομάδα Παρέμβασης Λογιστών Φοροτεχνικών
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά



Στα  πλαίσια μιας νέας, εναλλακτικής παρέμβασης, ύστερα από πρωτοβουλία και συνεργασία μιας 5μελους ομάδας συναδέλφων λογιστών-μέλων της Διαδικτυακής Ομάδας Παρέμβασης Λογιστών-Φοροτεχνικών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 29 Μαΐου 2018 προγραμματισμένη συνάντηση με ανώτερο διευθυντικό στέλεχος της ΑΑΔΕ, αρμόδιο για θέματα φορολογίας,στο υπηρεσιακό του γραφείο.

Στόχος της  πρωτοβουλίας αυτής είναι η ουσιαστική ενημέρωση των συναδέλφων μέσω της επικοινωνίας, "πρόσωπο με πρόσωπο", με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους της Διοίκησης, αρμοδίους για το θέμα και την εγκυρότητα των απαντήσεων σε μια σειρά από σύντομα και στοχευμένα ερωτήματα, όπως αυτά αντλούνται καθημερινά από την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των συναδέλφων στην Δ.Ο. και όχι μόνο.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, παράλληλα με τις απαντήσεις, δίνεται η ευκαιρία και στη Διοίκηση να αποκτά αμεσότερη γνώση και αντίληψη του αντίκτυπου και των συνεπειών που έχει καθημερινά ο καταιγισμός των νομοθετικών ρυθμίσεων και των αποφάσεων της στον κλάδο των Λογιστών-Φοροτεχνικών.

Η συνάντηση με τον αρμόδιο εξελίχθη σε πολύ φιλικό κλίμα και βγήκαν σημαντικά και χρήσιμα συμπεράσματα, αν κρίνουμε από την ανταπόκριση του στα ερωτήματα που του τέθηκαν.

Δυστυχώς όμως η πρωτοβουλία αυτή είχε άτυπο χαρακτήρα και η όλη διαδικασία χαρακτηρίστηκε ως ανακόλουθη με την προσήκουσα που προβλέπεται υπηρεσιακά.

Οι απαντήσεις και τα ατομικά στοιχεία του αρμόδιου στελέχους της ΑΑΔΕ δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν διότι δεν δεσμεύουν ούτε τον ίδιο, ούτε φυσικά την διοίκηση της ΑΑΔΕ.

Μπορούμε όμως να σας κοινοποιήσουμε το ερωτηματολόγιο αυτής της συνάντησης, μαζί και την έντονη προτροπή μας να εξετάσετε, τυχόν ενέργειες θεσμικών παρεμβάσεων, μέσω των συλλόγων, με την προώθηση και υποβολή προς την ΑΑΔΕ ερωτημάτων, που κρίνεται πως έχουν ενδιαφέρον και άμεσο όφελος στην αντιμετώπιση των καθημερινών δυσκολιών στην άσκηση της εργασίας των συναδέλφων λογιστών φοροτεχνικών.

Αυτή ήταν και η προτροπή του ίδιου του αρμόδιου υπηρεσιακού στελέχους της ΑΑΔΕ κατά την αποχώρηση μας από το γραφείο του.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η συντονιστική ομάδα της πρωτοβουλίας.   



Α.Α.Δ.Ε. - Τρίτη 29/5/2018

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ


-Επαγγελματικός λογαριασμός επιχειρήσεων.
-Ηλεκτρονική τιμολόγηση.
-Συγκεντρωτικές καταστάσεις (ΜΥΦ). Ποινές εκπρόθεσμης υποβολής.
-Φορολογικά έντυπα ,έλεγχος και η ευθύνη των λογιστών.

-Eρώτηση: Πόσο σίγουρη είναι η φορολογική αρχή ότι στις πολύ μικρές εταιρείες και επιχειρήσεις, ο επαγγελματικός λογαριασμός που υποχρεωτικά ζητά να δηλωθεί στην ηλεκτρ. πλατφόρμα της η ΑΑΔΕ αλλά και το νέο έντυπο Ε3, περιλαμβάνει κινήσεις που αφορούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ την επαγγελματική δραστηριότητα του δικαιούχου ώστε να αξιοποιηθεί ελεγκτικά;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Δεδομένων των τραπεζικών περιορισμών λόγω των capital control, η ανάγκη των επιχειρήσεων για ρευστότητα στρέφεται είτε στη φοροδιαφυγή είτε στην καθυστέρηση πληρωμής οφειλών προς το δημόσιο προκειμένου να επιβιώσουν.Το μήνυμα της αγοράς είναι ξεκάθαρο. Τι σας εμποδίζει τελικά να προτείνετε σχέδιο νόμου που θα ορίζει τον παραπάνω επαγγελματικό λογαριασμό ως ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΟ;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Πέρα από τους προμηθευτές υπάρχουν και οι μισθοί του προσωπικού καθώς και άλλες επείγουσες υποχρεώσεις που είναι ζωτικές για την συνέχιση της λειτουργίας μιας επιχείρησης.Πως θα μπορούσε να λυθεί αυτό;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο λόγος που οι Λογιστές-Φοροτεχνικοί ζητούν παρατάσεις;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Για ποιο λόγο υπάρχει απαίτηση από τις ΔΟΥ, όταν κάποια επιχείρηση κάνει διακοπή εργασιών, να προσκομίζουν την ΜΥΦ με τακτοποιημένες τις διαφορές άνω των 100€; Υπάρχει κοινοποιημένη διαταγή-απόφαση ή εσωτερική οδηγία γι αυτή την υποχρέωση ή πρόκειται περί αυθαιρεσίας;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Υπάρχει η πληροφορία ότι σε αρκετές Δ.Ο.Υ έχουν παραδοθεί καταστάσεις από το Taxis και προετοιμάζονται (βάσει της ΠΟΛ.1026/2018) να επιβάλλουν πρόστιμα ΄΄100 ευρώ για κάθε εκπρόθεσμη δήλωση, ανεξάρτητα από το πλήθος των μεταβαλλόμενων στοιχείων και ξεχωριστό πρόστιμο για κάθε εκπρόθεσμη υποβολή εκάστου τριμήνου’’. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα επιβαρυνθούν με 400 ευρώ για κάθε χρήση που υπάρχουν εκπρόθεσμες υποβολές.
Επειδή αυτή η διαδικασία θα επιφέρει τεράστια επιβάρυνση στους συναδέλφους και θα είναι θέμα μεγάλων προστριβών με τους πελάτες μας υπάρχει η πρόθεση από το Υ.Ο και την ΑΑΔΕ να μεριμνήσει ώστε να μην ευτελιστεί η διαδικασία υποβολής των ΜΥΦ από ένα εργαλείο στη διάθεση του ελεγκτικού μηχανισμού σε μια βιομηχανία επιβολής προστίμων που επιβαρύνουν τις ήδη δυσβάσταχτα επιφορτισμένες με χρέη και οφειλές επιχειρήσεις και λογιστικά γραφεία;
Δεν θα ήταν προτιμότερο να υφίσταται ένα πρόστιμο ανά χρήση;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Αν ισχύσει το μέτρο όπως προβλέπει ο ισχύων Νόμος θα επιβαρυνθεί κάθε επιχείρηση 1.600 ευρώ για τα 4 έτη που παρουσιάζει εκπρόθεσμες υποβολές ΜΥΦ.
Αυτή η εξέλιξη θα είναι ένα τεράστιο αντικείμενο προστριβών με τους πελάτες μας για το ποιος ευθύνεται για αυτά τα πρόστιμα και θα δημιουργηθούνε έκρυθμες καταστάσεις.
Ένα μέσο λογιστικό γραφείο με 50 πελάτες θα επιβαρυνθεί 80.000 ευρώ γεγονός που αυτόματα το οδηγεί σε λουκέτο.
Πως σκοπεύετε να χειριστείτε το ζήτημα;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Πριν 7 χρόνια και με τo Ν.3943/2011 ψηφίστηκε και ερχόταν με μεγάλες προσδοκίες η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS. Μια μεγάλη μερίδα επαγγελματιών τότε ''ΕΤΡΕΞΕ'' αναγκαστικά, αναλαμβάνοντας και το ανάλογο κόστος φυσικά, να προμηθευτεί συμβατά ταμειακά συστήματα και μηχανές, προκειμένου να είναι έτοιμοι μπροστά σε αυτή την νέα υποχρέωση.
Η διασύνδεση όμως δεν ήρθε ποτέ... Πριν λίγες ημέρες επίσημες ανακοινώσεις και δελτία τύπου της διοίκησης ενημερώνουν τις επιχειρήσεις και τους φοροτεχνικούς, πως από την 1/1/2019 έρχεται αρχικά η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ στις επιχειρήσεις και από 1/1/2020 θα ολοκληρωθεί το σχέδιο, με την διασύνδεση ΚΑΙ των ταμειακών μηχανών με το Taxis. Γνωρίζετε και γνωρίζουμε πως παρά τις συνεχείς βελτιώσεις και τις φιλότιμες προσπάθειες των τεχνικών και του προσωπικού της ΓΓΔΕ, το σύστημα TAXIS σε συνθήκες και περιόδους υψηλών απαιτήσεων έχει δείξει πως δεν μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς στις ανάγκες. Καταρρέει απροειδοποίητα προκαλώντας πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις στα λογιστήρια και στους πολίτες.
Επειδή όπως αντιλαμβάνεστε η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα υποστηρίξει την ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ των επιχειρήσεων από την 1/1/2019 πρέπει να λειτουργεί συνεχώς 24ωρες το 24ωρο, απρόσκοπτα και χωρίς την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ καθυστέρηση, θέλουμε να μας πείτε αν και αυτή θα είναι προσαρμοσμένη στο ήδη υπάρχον σύστημα TAXIS ή πρόκειται για ένα νέο και ανεξάρτητο ψηφιακό σύστημα, αποκλειστικά προσαρμοσμένο στη λειτουργία αυτή;
Έχουν προχωρήσει τόσο οι δοκιμές της και έχει ανταποκριθεί θετικά σε συνθήκες ακραίων απαιτήσεων ώστε να ενεργοποιηθεί την 1/1/2019 όπως έχει ανακοινωθεί;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Πρόσφατα επιβλήθηκε σε συνάδελφο πρόστιμο 60.000 ευρώ γιατί δεν εξέδιδε ΤΠΥ ανά τρίμηνο στα απλογραφικά και μήνα στα διπλογραφικά. Δεν είχε γραπτή συμφωνία. Μόνο προφορική.
Σε αρκετά απλογραφικά η συμφωνία είναι για ετήσια πληρωμή μαζί με την ετήσια δήλωση ενώ μέσα στην χρήση υποβάλλονται κανονικά οι περιοδικές ΦΠΑ.
Όπως λειτουργεί τώρα ο Νόμος ο Λ-Φ πρέπει να τιμολογεί και να αποδίδει ΦΠΑ που δεν έχει καν εισπράξει.
Δεν είναι προτιμότερο να δίνεται η δυνατότητα να εκδίδεται ένα ΤΠΥ ανά χρήση όπως είναι το πραγματικό γεγονός;
Γιατί να επιβαρύνεται ο Λ-Φ με καταβολές φόρων που δεν έχει εισπράξει;

Aπάντηση αρμοδίου:

-Eρώτηση: Με την ΠΟΛ.1044/2018 οι πίνακες (με τα αναλυτικά στοιχεία για τους φόρους (παρακρατούμενους ή επιρριπτόμενους) που οφείλει να πληρώσει η εταιρία και τι έως τώρα έχει αποδώσει στο κράτος μέχρι την υποβολή της φορολογικής δήλωσης) αντικαταστάθηκαν από μια υπεύθυνη δήλωση του λογιστή για τις επιχειρήσεις, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
«Δηλώνω υπεύθυνα ότι έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων (παρ. 3 άρθρου 38 ν. 2873/2000)».
Όπως είναι διατυπωμένη η δήλωση αυτή αφήνει την δυνατότητα να ερμηνευθεί από τον οποιοδήποτε εμπλεκόμενο στην ελεγκτική διαδικασία ότι ο Λογιστής δηλώνει ότι έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις, δηλαδή, ακόμη και για παραστατικά που δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψη του και δεν γνωρίζει την ύπαρξη τους (αμέλεια του εντολέα να παραδώσει το παραστατικό στον Λ-Φ π.χ)
Δεν είναι προτιμότερο να υπάρχει στο λεκτικό της δήλωσης η αναφορά ΄΄σύμφωνα με τα παραστατικά που προσκομίσθησαν΄΄;
Η ευθύνη του Λ-Φ σύμφωνα με το Π.Δ. 340/1998 είναι για την ορθή μεταφορά των δεδομένων από τα στοιχεία στα βιβλία και αντίστοιχα στις δηλώσεις.
Δεν θεωρείται ότι είναι άκρως αναγκαίο να υπάρχει διάκριση στην ευθύνη μεταξύ του Λ-Φ και του επιχειρηματία;
Γιατί μετατίθεται η πλήρης ευθύνη στις πλάτες του Λ-Φ;

Aπάντηση αρμοδίου:


Οργάνωση-Συντονισμός πρωτοβουλίας
Φραγκοπούλου Μαρία
Ντάλλας Απόστολος
Κοντός Θανάσης
Πολύζου Ρόζα
Καραχάλιος Αποστόλης

Επιμέλεια-Επεξεργασία ερωτηματολογίου
Κοντός Θανάσης
Ντάλλας Απόστολος
Φραγκοπούλου Μαρία



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης