Κ. Κόλλιας: Οι προτάσεις του ΟΕΕ για το νομοσχέδιο «Περί Ανωνύμων Εταιρειών» (Video)

Οικονομικές Ειδήσεις

12 Ιούνιος 2018
Taxheaven.gr


Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου μίλησε ο πρόεδρος του Ο.Ε.Ε. κ. Κ. Κόλλιας, καταθέτοντας παρατηρήσεις και προτάσεις του φορέα, για το νομοσχέδιο αναμόρφωσης του δικαίου των Ανωνύμων Εταιρειών (κ.ν.2190/1920).

Ο κ. Κόλλιας, μεταξύ άλλων, ανέφερε πως:

  • Πρέπει να επανεξεταστεί η παρ 3. του άρθρου 17 του νομοσχεδίου που αφορά στη σύνταξη έκθεσης αποτίμησης από δύο ορκωτούς ελεγκτές ή ελεγκτική εταιρεία, ή κατά περίπτωση από δύο πιστοποιημένους εκτιμητές της υποπ. 1γ του άρθ. 1 του ν.4152/2013, καθώς στο μητρώο πιστοποιημένων εκτιμητών του κλάδου άυλων αγαθών που τηρεί το Υ.Ο., δεν υπάρχει πιστοποιημένος εκτιμητής (εκτός από εννέα μηχανικούς εγγεγραμμένους στο Σ.Ο.Ε. το οποίο έχει καταργηθεί από το 2013). Σήμερα παρατηρείται πως η ποιότητα των εκθέσεων δεν είναι σύμφωνη με τις προβλεπόμενες διατάξεις, η αποτύπωσή τους δεν μπορεί να δώσει επαρκώς την πραγματική οικονομική και λογιστική εικόνα της επιχείρησης και από τα σοβαρά σφάλματά τους, διαπιστώνεται έλλειψη τεχνογνωσίας. Το Ο.Ε.Ε. αναγνωρίζοντας την ανάγκη πιστοποίησης των εκτιμητών του κλάδου εκτίμησης επιχειρήσεων και άυλων αγαθών, έχει προβεί σε διαδικασίες που προβλέπονται για την εθνική πιστοποίηση μέσω του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης. Προτείνεται η δημιουργία ειδικού μητρώου στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, σε συνεργασία με το Ο.Ε.Ε. και το Τ.Ε.Ε.
  • Στην παρ. 1 του άρθ. 147, αντί του όρου οικονομικές καταστάσεις, χρησιμοποιείται ο όρος χρηματοοικονομικές καταστάσεις και η σύνταξή τους προβλέπεται από τον κατά νόμο υπεύθυνο λογιστή. Καθώς ο δημόσιος φορέας εποπτείας των λογιστών φοροτεχνικών είναι το Ο.Ε.Ε. (ν.2515/1997), προτείνεται η συμπλήρωση του σημείου γ’, με αναφορά στον υπεύθυνο λογιστή φοροτεχνικό πιστοποιημένο από το Ο.Ε.Ε., κατόχου επαγγελματικής ταυτότητας Α’ τάξης, εγγεγραμμένου στο μητρώο λογιστών φοροτεχνικών.
Δείτε το σχετικό βίντεο:

 




New Page 1

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μητροπόλεως 12 14, 105 63 Αθήνα
Τηλ.: 2132141800,
FAX: 2132141873,
e-mail: [email protected]

Αθήνα, 12-06-2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την ανησυχία του ότι τα πολύ υψηλά πλεονάσματα εξασφαλίζονται με τους πολύ υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, που στραγγαλίζουν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα και πλήττουν την κατανάλωση και τις επενδύσεις, εξέφρασε ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας, μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο.

Όπως είπε, “το Οικονομικό Επιμελητήριο πιστεύει ότι το κλειδί για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας είναι η ανάπτυξη, μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων, η οποία φαίνεται δύσκολη με τον υφιστάμενο συνδυασμό υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης και υψηλών ασφαλιστικών εισφορών.

Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις, που αποτυπώνονται στο Μεσοπρόθεσμο για σημαντική αύξηση των επενδύσεων στην περίοδο 2018-2022, προϋποθέτουν σταθεροποίηση των προσδοκιών, σημαντική βελτίωση του επενδυτικού και επιχειρηματικού κλίματος και ευνοϊκή διεθνή συγκυρία”.

Ο κ. Κόλλιας στάθηκε ακόμα στα εξής σημεία:

• Επαναβεβαιώνεται η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, που οδηγεί αυτομάτως σε περικοπές έως και 18% στις κύριες συντάξεις το 2019

• Μειώνονται οι συντάξεις λόγω του επανυπολογισμού τους

• Μειώνεται το αφορολόγητο όριο από 1.1.2020, στα 5.686 ευρώ από τα 8.636 ευρώ που είναι σήμερα.

“Με την συρρίκνωση του εισοδήματος των συνταξιούχων, τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, που είναι αποτέλεσμα των παραπάνω περικοπών, πώς μπορούμε να μιλήσουμε για τόνωση της αγοράς μέσω της κατανάλωσης και ενίσχυση των επενδύσεων;”, είπε.

“Σε ό,τι αφορά τις φορολογικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

Οι τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ και συγκεκριμένα των άρθρων 19 και 39, που γίνονται με το άρθρο 111, είναι σε συμμόρφωση με την Κοινοτική Οδηγία, περιορίζουν θέματα υποτιμολογήσεων μεταξύ συνδεδεμένων επιχειρήσεων και καλύπτουν νομοθετικά κενά με περαιτέρω λειτουργικές βελτιώσεις.

Σε σχέση με τις τροποποιήσεις διατάξεων των άρθρων 10 και 11 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, που γίνονται στο άρθρο 112, θεωρούμε ότι κινούνται σε θετική κατεύθυνση και αποβλέπουν στην πρόληψη της φοροδιαφυγής. Με τις εν λόγω τροποποιήσεις καλύπτονται νομοθετικά κενά που αναφέρονται στην εγγύηση, προσδιορίζοντας σαφώς το ύψος και το είδος των οφειλών για τις οποίες απαιτείται εγγύηση και τέλος προβλέπονται νομοθετικές βελτιώσεις των συγκεκριμένων άρθρων.

Επίσης οι τροποποιήσεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος στο άρθρο 115 αφορούν σε βελτιώσεις νομοτεχνικές ήδη υφιστάμενων διατάξεων και κυρίως προσαρμογή σε αποφάσεις ΣτΕ και Ε.Ε .

Με το Νόμο 4509/2017 παρατάθηκε το μέτρο των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ μέχρι 30.6.2018 για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, λόγω της αύξησης των μεταναστευτικών ροών και της δύσκολης οικονομικής κατάστασής τους. Σε λίγες ημέρες καταργείται η ισχύς της παραπάνω διάταξης και καθώς δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι που επέβαλαν την παράτασή τους μέχρι 30.6.2018, με τις συνεχείς αυξανόμενες προσφυγικές ροές και τις απειλές της Τουρκίας για την λύση της συμφωνίας με την ΕΕ, κάνουμε έκκληση να συμπληρωθεί το άρθρο 111 με την παράταση ενός ακόμη έτους του ειδικού καθεστώτος μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, στα εν λόγω νησιά.

Σε σχέση με τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών και το Νόμο Κατσέλη:

Με το άρθρο 45 μπορούν πλέον να υπαχθούν στη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών και οφειλές του 2017. Και αυτό είναι πολύ θετικό. Είναι, όμως, απαραίτητο να υπάρξει παράταση και στο Νόμο Κατσέλη, που λήγει τέλος του έτους, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2019, για να μη μείνουν χωρίς καμία προστασία οι οφειλέτες. Υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την πρώτη κατοικία αυτών που έχουν πραγματική αδυναμία αποπληρωμής των δανείων τους.

Επίσης, για κάποιο ανεξήγητο λόγο δεν προκρίθηκε τελικά η αύξηση του ορίου υπαγωγής των οφειλών προς Εφορία και Ασφαλιστικούς Φορείς για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Τα κριτήρια αναφορικά με το ύψος των οφειλών που ισχύουν σήμερα δεν επαρκούν. Μένει εκτός ρυθμίσεων εξωδικαστικού μηχανισμού μεγάλος αριθμός ελευθέρων επαγγελματιών και νομικών προσώπων, δίχως να έχουν άλλη δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών τους. Επομένως και τα ληξιπρόθεσμα αυξάνονται – και αυτό το βλέπουμε μήνα με το μήνα - και παύουν τη δραστηριότητα τους ολοένα και περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες υπό το κράτος των αυξανόμενων χρεών.

Και ακόμα περιμένουμε την υπαγωγή των οφειλών των ελευθέρων επαγγελματιών προς τράπεζες και τρίτους. Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελευθέρων επαγγελματιών ανέρχεται στο 69,5%. Δεν τα χρειάζονται αυτά τα χρήματα οι τράπεζες;

Πριν λίγες μέρες κάναμε ως Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, από κοινού με το ΤΕΕ και το Δικηγορικό Σύλλογο, μια ολοκληρωμένη πρόταση τελευταίας ευκαιρίας για τον δανειολήπτη, που παρουσιάζει πραγματική αδυναμία πληρωμής, να εξαγοράσει ο ίδιος το δάνειό του, πατώντας πάνω στο μοντέλο της Κύπρου. Με το άρθρο 69 του νομοσχεδίου, καταργείται ακόμα και η ειδοποίηση του οφειλέτη 12 μήνες πριν την πώληση. Θα μπορεί πλέον να γίνεται και με ένα mail ή με ένα sms. Αυτό είναι κοινωνικά άδικο και καταχρηστικό και θέλουμε πραγματικά να μάθουμε: Σε ποια άλλη χώρα ισχύει κάτι παρόμοιο; Σε καμία.

Η χώρα θα βγει επιτέλους από τα μνημόνια και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πολύ σημαντικό είναι όμως να δομήσουμε ένα μοντέλο για την οικονομία μας, που δεν θα στραγγαλίζει με την υπερφορολόγηση φυσικά και νομικά πρόσωπα, που δεν θα σκοτώνει την κατανάλωση, τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα και, πρωτίστως, δεν θα βασίζεται στους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις”.

Δείτε πιο κάτω αναλυτικά την τοποθέτηση του κ. Κόλλια.


Γραφείο Τύπου του ΟΕΕ
Τηλ: 2132141866
2132141882
2132141870


ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΕΕ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ - ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2019 - 2022»

Το υπό συζήτηση πολυνομοσχέδιο και το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022, που το συνοδεύει, προβλέπουν τα τελευταία προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 4ης αξιολόγησης, με ορίζοντα το Eurogroup της 21ης Ιουνίου, ημερομηνία - κλειδί για την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια.

Οι ισχυρές δημοσιονομικές επιδόσεις που κατεγράφησαν το 2016 και το 2017, με πρωτογενή πλεονάσματα της τάξεως του 3,9% και 4,2% του ΑΕΠ, δημιουργούν αισιοδοξία για την πραγματοποίηση του στόχου για πρωτογενή πλεονάσματα της τάξεως του 3,5% του ΑΕΠ στο ΜΠΔΣ 2019-2022.

Οφείλουμε, όμως, να επισημάνουμε ότι αυτά τα πολύ υψηλά υπερπλεονάσματα εξασφαλίζονται με τους πολύ υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, που στραγγαλίζουν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα και πλήττουν την κατανάλωση και τις επενδύσεις.

Το Οικονομικό Επιμελητήριο πιστεύει ότι το κλειδί για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας είναι η ανάπτυξη, μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων, η οποία φαίνεται δύσκολη με τον υφιστάμενο συνδυασμό υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης και υψηλών ασφαλιστικών εισφορών.

Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις που αποτυπώνονται στο Μεσοπρόθεσμο για σημαντική αύξηση των επενδύσεων στην περίοδο 2018-2022, προϋποθέτουν σταθεροποίηση των προσδοκιών, σημαντική βελτίωση του επενδυτικού και επιχειρηματικού κλίματος και ευνοϊκή διεθνή συγκυρία.

Στο νομοσχέδιο επαναβεβαιώνεται η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, που οδηγεί αυτομάτως σε περικοπές έως και 18% στις κύριες συντάξεις το 2019, η μείωση των συντάξεων λόγω του επανυπολογισμού τους και η μείωση του αφορολόγητου ορίου από 1.1.2020, στα 5.686 ευρώ από τα 8.636 ευρώ που είναι σήμερα. Με την συρρίκνωση του εισοδήματος των συνταξιούχων, τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών που είναι αποτελεσμα των παραπάνω περικοπών, πως μπορούμε να μιλήσουμε για τόνωση της αγοράς μέσω της κατανάλωσης και ενίσχυση των επενδύσεων;

Σε ό,τι αφορά τις φορολογικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

Οι τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ και συγκεκριμένα των άρθρων 19 και 39, που γίνονται με το άρθρο 111, είναι σε συμμόρφωση με την Κοινοτική Οδηγία, περιορίζουν θέματα υποτιμολογήσεων μεταξύ συνδεδεμένων επιχειρήσεων και καλύπτουν νομοθετικά κενά με περαιτέρω λειτουργικές βελτιώσεις.

Σε σχέση με τις τροποποιήσεις διατάξεων των άρθρων 10 και 11 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, που γίνονται στο άρθρο 112, θεωρούμε ότι κινούνται σε θετική κατεύθυνση και αποβλέπουν στην πρόληψη της φοροδιαφυγής. Με τις εν λόγω τροποποιήσεις καλύπτονται νομοθετικά κενά που αναφέρονται στην εγγύηση, προσδιορίζοντας σαφώς το ύψος και το είδος των οφειλών για τις οποίες απαιτείται εγγύηση και τέλος προβλέπονται νομοθετικές βελτιώσεις των συγκεκριμένων άρθρων.

Επίσης οι τροποποιήσεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος στο άρθρο 115 αφορούν σε βελτιώσεις νομοτεχνικές ήδη υφιστάμενων διατάξεων και κυρίως προσαρμογή σε αποφάσεις ΣτΕ και Ε.Ε .

Με το Νόμο 4509/2017 παρατάθηκε το μέτρο των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ μέχρι 30.6.2018 για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, λόγω της αύξησης των μεταναστευτικών ροών και της δύσκολης οικονομικής κατάστασής τους. Σε λίγες ημέρες καταργείται η ισχύς της παραπάνω διάταξης και καθώς δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι που επέβαλαν την παράτασή τους μέχρι 30.6.2018, με τις συνεχείς αυξανόμενες προσφυγικές ροές και τις απειλές της Τουρκίας για την λύση της συμφωνίας με την ΕΕ, κάνουμε έκκληση να συμπληρωθεί το άρθρο 111 με την παράταση ενός ακόμη έτους του ειδικού καθεστώτος μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, στα εν λόγω νησιά.

Σε σχέση με τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών και το Νόμο Κατσέλη:

Με το άρθρο 45 μπορούν πλέον να υπαχθούν στη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών και οφειλές του 2017. Και αυτό είναι πολύ θετικό. Είναι, όμως, απαραίτητο να υπάρξει παράταση και στο Νόμο Κατσέλη, που λήγει τέλος του έτους, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2019, για να μη μείνουν χωρίς καμία προστασία οι οφειλέτες. Υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την πρώτη κατοικία αυτών που έχουν πραγματική αδυναμία αποπληρωμής των δανείων τους.

Επίσης, για κάποιο ανεξήγητο λόγο δεν προκρίθηκε τελικά η αύξηση του ορίου υπαγωγής των οφειλών προς Εφορία και Ασφαλιστικούς Φορείς για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Τα κριτήρια αναφορικά με το ύψος των οφειλών που ισχύουν σήμερα δεν επαρκούν.
Μένει εκτός ρυθμίσεων εξωδικαστικού μηχανισμού μεγάλος αριθμός ελευθέρων επαγγελματιών και νομικών προσώπων, δίχως να έχουν άλλη δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών τους. Επομένως και τα ληξιπρόθεσμα αυξάνονται - και αυτό το βλέπουμε μήνα με το μήνα - και παύουν τη δραστηριότητα τους ολοένα και περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες υπό το κράτος των αυξανόμενων χρεών.

Και ακόμα περιμένουμε την υπαγωγή των οφειλών των ελευθέρων επαγγελματιών προς τράπεζες και τρίτους. Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελευθέρων επαγγελματιών ανέρχεται στο 69,5%. Δεν τα χρειάζονται αυτά τα χρήματα οι τράπεζες;

Πριν λίγες μέρες κάναμε ως Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, από κοινού με το ΤΕΕ και το Δικηγορικό Σύλλογο, μια ολοκληρωμένη πρόταση τελευταίας ευκαιρίας για τον δανειολήπτη, που παρουσιάζει πραγματική αδυναμία πληρωμής, να εξαγοράσει ο ίδιος το δάνειό του, πατώντας πάνω στο μοντέλο της Κύπρου. Με το άρθρο 69 του νομοσχεδίου, καταργείται ακόμα και η ειδοποίηση του οφειλέτη 12 μήνες πριν την πώληση. Θα μπορεί πλέον να γίνεται και με ένα mail ή με ένα sms... Αυτό είναι κοινωνικά άδικο και καταχρηστικό και θέλουμε πραγματικά να μάθουμε: Σε ποια άλλη χώρα ισχύει κάτι παρόμοιο; Σε καμία.

Η χώρα θα βγει επιτέλους από τα μνημόνια και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πολύ σημαντικό είναι όμως να δομήσουμε ένα μοντέλο για την οικονομία μας, που δεν θα στραγγαλίζει με την υπερφορολόγηση φυσικά και νομικά πρόσωπα, που δεν θα σκοτώνει την κατανάλωση, τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα και, πρωτίστως, δεν θα βασίζεται στους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις.