Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Η απεργία των τελωνειακών «παγώνει» την επιχειρηματική δράση στην Ελλάδα

Tα σοβαρά προβλήματα στην αγορά, αναμένεται να ενταθούν από αύριο εάν συνεχισθεί η απεργία των τελωνειακών, επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο οποίος σημειώνει ότι, αν δεν δοθεί άμεσα λύση, θα είναι μεγάλο πλήγμα για την ελληνική επιχειρηματικότητα, η οποία άλλωστε ταλανίζεται από την πολύμηνη απεργία των λιμανιών.

Η απεργία των τελωνειακών «παγώνει» την επιχειρηματική δράση στην Ελλάδα                                             
TA σοβαρά προβλήματα στην αγορά, αναμένεται να ενταθούν από αύριο εάν συνεχισθεί η απεργία των τελωνειακών, επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο οποίος σημειώνει ότι, αν δεν δοθεί άμεσα λύση, θα είναι μεγάλο πλήγμα για την ελληνική επιχειρηματικότητα, η οποία άλλωστε ταλανίζεται από την πολύμηνη απεργία των λιμανιών.

Hδη η αγορά άρχισε να εμφανίζει τα πρώτα προβλήματα. Στα πρατήρια χθες το 5%-10% από αυτά αντιμετώπιζαν πρόβλημα εφοδιασμού, ενώ, όπως σημειώνουν εκπρόσωποι των βενζινοπωλών η συνεχιζόμενη απεργία θα οδηγήσει σε ελλείψεις, ενώ δεν αποκλείεται να εμφανισθούν στην αγορά και φαινόμενα κερδοσκοπίας. Την ίδια ώρα έχει σταματήσει η τροφοδοσία της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών από την Κυριακή το βράδυ –τα αποθέματα που υπάρχουν φθάνουν για 2-3 ημέρες ακόμα - ενώ όπως σημειώνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου το επόμενο διήμερο, εφόσον η απεργία συνεχισθεί, θα εμφανισθούν και οι πρώτες ελλείψεις οπωροκηπευτικών.

Από την άλλη πλευρά έντονη είναι η αντίδραση και άλλων παραγωγικών φορέων, ενώ την ίδια ώρα στη Βόρεια Ελλάδα καταγράφονται ουρές χιλιομέτρων στους μεθοριακούς σταθμούς και ελλείψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Προβλήματα στη Βόρεια Ελλάδα

Νέα 48ωρη απεργία ξεκινούν από σήμερα οι τελωνιακοί υπάλληλοι, με εμφανείς τις πρώτες ελλείψεις στην αγορά καυσίμων της Bόρειας Ελλάδας και τις ουρές φορτηγών αυτοκινήτων που σχηματίζονται στους μεθοριακούς σταθμούς Ευζώνων Κιλκίς και Προμαχώνα Σερρών, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και στα άλλα τελωνεία της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Στους μεθοριακούς σταθμούς δεν πραγματοποιείται καμία δραστηριότητα εισαγωγών-εξαγωγών προϊόντων. Από τη διακοπή των εκτελωνισμών σε κίνδυνο βρίσκονται φορτία με ευπαθή εμπορεύματα, ενώ αυξημένη ήταν χθες η κίνηση στα πρατήρια της Θεσσαλονίκης από τον φόβο των οδηγών ότι οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες των τελωνειακών θα εξαντλήσουν τα αποθέματα βενζίνης. Στις οδικές εισόδους της χώρας διακινήθηκαν χθες μόνο στρατιωτικά εφόδια, υγειονομικό υλικό, καύσιμα για τις ανάγκες των νοσοκομείων και των μέσων μαζικής μεταφοράς και εμπορεύματα πρώτης ανάγκης.

Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτικής Ελλάδος

Την άμεση λήψη μέτρων για την ομαλή διακίνηση των ευπαθών προϊόντων προς εξαγωγή ζητεί από τον υπουργό Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτικής Ελλάδος Βασίλης Σπηλιόπουλος. Oπως τονίζει ο κ. Σπηλιόπουλος, οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις καλούνται σε ένα έντονα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, να προωθήσουν τα ελληνικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα λόγω της παρατεταμένης ανωμαλίας στα δύο βασικά λιμάνια της χώρας, με αποτέλεσμα να χάνονται συνεχώς αγορές και πελάτες, να σαπίζουν στα λιμάνια τα αγροτικά προϊόντα και οι επιχειρήσεις να ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί διακυβεύοντας και την ίδια τους την ύπαρξη.

Το ΕΒΕ Πειραιώς

Πλήρη εικόνα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συναλλασσόμενοι με τις τελωνειακές υπηρεσίες είχε την ευκαιρία να αποκομίσει ο γενικός διευθυντής των Τελωνείων Αττικής Ν. Βερναδάκης, ο οποίος συμμετείχε σε συνεδρίαση της διοίκησης του ΕΒΕ Πειραιώς υπό τον Γ. Κασιμάτη. Τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν από τον πρόεδρο και τα μέλη του δ.σ. του Επιμελητηρίου αφορούσαν στο αίτημα των παραγωγικών τάξεων για 24ωρη λειτουργία του ΓΆ Τελωνείου Εξαγωγής, τις σοβαρές καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες της τελωνειακής υπηρεσίας του Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», την κατάργηση της υπηρεσίας Αξιών, το άδικο όπως χαρακτηρίστηκε ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων, τον εξορθολογισμό είσπραξης των ΔΕΤΕ, τον καταλογισμό δασμών στα ναυτιλιακά εφόδια, τα προβλήματα στους εφοδιασμούς πλοίων, την επαναφορολόγηση του ΦΠΑ στην αξία των εμπορευμάτων αλλά και τον τεράστιο όγκο των ελεγχόμενων πιστοποιητικών κ.ά.

«Μπλάκ άουτ» στα λιμάνια

Υπόλογοι νομικά ακόμη και με την κατηγορία της λαθρεμπορίας κινδυνεύουν να βρεθούν χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και οι επικεφαλής των υπηρεσιών των λιμανιών στην περίπτωση που δεν ακολουθηθούν οι συνήθεις διαδικασίες περί «δηλωτικών». Ουσιαστικά πρόκειται περί ιδιόμορφης κατάστασης που δημιουργήθηκε εξαιτίας των σε εξέλιξη ευρισκόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων των τελωνειακών, καθώς αναδείχθηκε η ισχύς των γραφειοκρατικών διαδικασιών, που έχουν λάβει νομική διάσταση και αφορούν την αποτύπωση και καταγραφή στις τελωνειακές υπηρεσίες των διαμετακομιζόμενων εμπορευμάτων.

Κατά παγία τακτική, η διακίνηση εμπορευμάτων προϋποθέτει την εμπρόθεσμη κατάθεση δηλωτικών και την εν συνεχεία εγγραφή τους στις οικείες λίστες καταγραφής εμπορευμάτων που τηρούνται από τις τελωνειακές αρχές, οι οποίες φαίνεται να έχουν αποστείλει, όπως αποκάλυψε δικτυακός τόπος χθες, σχετική προειδοποιήσει καθώς παραβίαση της τακτικής αυτής επισύρει ποινές.

Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων έχουν ήδη εκφράσει την απογοήτευσή τους για το γεγονός αυτό, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση πλέον έχει ξεφύγει. Οι συνέπειες, τονίζουν, είναι εμφανείς για την οικονομία και η χρονική στιγμή που αυτά διαδραματίζονται, άκαιροι συγκυριακά, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης. Μάλιστα σε χθεσινή ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, με την οποία και απευθύνει έκκληση τόσο στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας όσο και στην Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων να επανεξετάσουν το όλο ζήτημα, μεταξύ άλλων σημειώνει πως ο κίνδυνος γενικευμένης καθίζησης της αγοράς είναι πλέον ορατός, αφού μετά την ιδιότυπη πολύμηνη απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια, οι δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων συμπληρώνονται με τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες των τελωνειακών, που εύκολα μπορούν να κλείσουν σύνορα, λιμάνια, αεροδρόμια και διυλιστήρια.

Στην ίδια ανακοίνωση επίσης ο ΕΣΠ ασκεί σκληρή κριτική τόσο στους χειρισμούς της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας όσο και έναντι της φιλοσοφίας των Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών σημειώνοντας πως είναι «άδικο για το εμπόριο, τη βιομηχανία, τις εισαγωγικές και εξαγωγικές και εφοδιαστικές δραστηριότητες, να πληρώνουν το 0,5% επί της αξίας των εμπορευμάτων, για τα δικαιώματα εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών, που αποτελούν ανταποδοτικές αποζημιώσεις των τελωνειακών υπαλλήλων και στο τέλος να είναι αυτοί που ζημιώνονται ανεπανόρθωτα, που χάνουν την αξιοπιστία τους εντός και εκτός Ελλάδας και βλέπουν τις πωλήσεις τους σε ελεύθερη πτώση, αδύναμοι να αντιδράσουν».

Πηγή Express




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο