Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

«Κονταίνουν» κι άλλο τα τεκμήρια διαβίωσης

Απλό άθροισμα αντικειμενικών δαπανών που θα αφορούν ελάχιστους φορολογουμένους Χωρίς τέλος είναι το ξήλωμα των τεκμηρίων διαβίωσης από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών μετά τις αρνητικές για την κυβέρνηση δημοσκοπήσεις.

«Κονταίνουν» κι άλλο τα τεκμήρια διαβίωσης

Απλό άθροισμα αντικειμενικών δαπανών που θα αφορούν ελάχιστους φορολογουμένους

Χωρίς τέλος είναι το ξήλωμα των τεκμηρίων διαβίωσης από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών μετά τις αρνητικές για την κυβέρνηση δημοσκοπήσεις.

Χθες ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών είχε συνάντηση με εκπροσώπους των φορέων της αγοράς αυτοκινήτων και σκαφών αναψυχής όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, τους διαβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι τα τεκμήρια διαβίωσης που θα εφαρμοστούν θα αφορούν ελάχιστους φορολογουμένους αφού θα αποτελούν ένα απλό άθροισμα αντικειμενικών δαπανών για Ι.Χ., σκάφη αναψυχής και εξοχικές κατοικίες. Μάλιστα, σε σχέση με τους πίνακες αντικειμενικών δαπανών για τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν πρόσφατα ως σενάρια και, μεταξύ άλλων, προβλέπουν ετήσια αντικειμενική δαπάνη 6.030 ευρώ για ένα Ι.Χ. 4.000 κυβ. εκατοστών, το υπουργείο εξετάζει να θεσπίσει ακόμη πιο χαμηλά ποσά. Παράλληλα, όχι μόνο θα είναι σούπερ μίνι τα τεκμήρια για Ι.Χ. και σκάφη αναψυχής, αλλά στο υπουργείο, σε καθεστώς πανικού από τα αποτελέσματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων, εξετάζουν το ενδεχόμενο να χαλαρώσουν και το υφιστάμενο τεκμήριο για την κύρια κατοικία, ανεβάζοντας το όριο επιφανείας για την υπαγωγή σε αυτό από τα 200 στα 250 τετραγωνικά!

Τα νέα τεκμήρια πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, να ανακοινωθούν μετά την κατάθεση του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2009 στις αρχές Οκτωβρίου. Η εφαρμογή τους θα αρχίσει από την 1η Ιανουαρίου 2009 και θα αφορούν τις ακραίες περιπτώσεις ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίοι, ενώ διαθέτουν στοιχεία πολυτελούς διαβίωσης, δηλώνουν εισοδήματα κάτω από το αφορολόγητο όριο.

Αντικειμενικές δαπάνες
Τα τεκμήρια θα εφαρμοστούν για την κατοχή Ι.Χ., σκάφους αναψυχής, εξοχικής κατοικίας και για τις αμοιβές οικιακών βοηθών. Για κάθε κατηγορία- πλην των οικιακών βοηθών όπου θα λαμβάνεται υπόψη η πραγματική δαπάνη- θα καταρτιστούν πίνακες ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης. Για παράδειγμα, για τα Ι.Χ. το αντικειμενικό κόστος χρήσης περιλαμβανομένων των καυσίμων, των ασφαλίστρων, της συντήρησης και των τελών κυκλοφορίας θα κυμαίνεται από τα 1.296 ευρώ για ένα Ι.Χ. με λιγότερα από 1.000 κυβικά εκατοστά έως και 6.030 ευρώ για ένα Ι.Χ. άνω των 4.000 κυβικών εκατοστών. Μάλιστα, με βάση όσα συζητήθηκαν χθες, τα ποσά των αντικειμενικών δαπανών μπορεί να είναι και χαμηλότερα κατά 10-20%. Αντίστοιχοι πίνακες αντικειμενικών δαπανών θα καταρτιστούν για τα σκάφη αναψυχής και για τις εξοχικές κατοικίες.

● Υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο σύστημα θα αποτελεί δικλίδα ασφαλείας ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν θα υποκύψουν στον πειρασμό να δηλώσουν χαμηλότερα εισοδήματα τα επόμενα χρόνια προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του επιπλέον φόρου που συνεπάγεται η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου.



Για το ίδιο θέμα η Express

Περίπου 4.000 ευρώ το τεκμήριο για τα 2000 κ.ε.

 ME νέο σύστημα και με χαμηλή τεκμαρτή αξία θα υπολογίζονται τα τεκμήρια των Ι.Χ. αυτοκινήτων. Σε χθεσινή συνάντηση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη με εκπροσώπους των εισαγωγέων - εμπόρων αυτοκινήτων και σκαφών αναψυχής, για το θέμα των τεκμηρίων, ο κ. Αλογοσκούφης τούς διαβεβαίωσε ότι τα τεκμήρια των Ι.Χ. δεν θα υπολογίζονται με το παλαιό σύστημα αλλά με νέο και η ετήσια τεκμαρτή τους αξία θα είναι χαμηλή.
Οι έμποροι, από την πλευρά τους, ανέφεραν στον υπουργό ότι η εξαγγελία των τεκμηρίων “πάγωσε” την αγορά αυτοκινήτων, αλλά εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις διαβεβαιώσεις του υπουργού ότι δεν θα επαναφερθούν τα τεκμήρια με τις παλαιές αξίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει ότι για ένα αυτοκίνητο λ.χ. 2.000 κ.ε. θα υπάρξει ετήσιο τεκμήριο ύψους 4.000 ευρώ. Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή, εκτιμάται από την εφορία ότι κάποιος που έχει αυτοκίνητο 2.000 κ.ε. δαπανά για τη συντήρησή του ετησίως (ασφάλιστρα, σέρβις, τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα), περίπου 4.000 ευρώ. Στα πολύ μεγάλα αυτοκίνητα, η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη θα είναι μέχρι 6.000 ευρώ. Αντίστοιχος θα είναι ο τρόπος υπολογισμού των τεκμηρίων για τα σκάφη αναψυχής.

Το ποσό αυτό θα προστίθεται στις δαπάνες συντήρησης της κύριας και εξοχικής κατοικίας και σε τυχόν άλλες τεκμαρτές δαπάνες από άλλο αυτοκίνητο που κατέχει ο φορολογούμενος και με αυτόν τον τρόπο, θα προκύπτει το συνολικό τεκμήριο. Αν το εισόδημα που δηλώνεται είναι υψηλότερο, ο φορολογούμενος θα φορολογείται με βάση το εισόδημά του και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα. Αν είναι χαμηλότερο, θα φορολογείται με βάση το ύψος των τεκμηρίων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα τεκμήρια θα είναι και γενικότερα ήπια, καθώς επιδιώκεται απλά να διασφαλιστεί η δήλωση ενός ποσού εισοδήματος, από ορισμένες ομάδες φορολογουμένων, οι οποίοι σήμερα εκτιμάται από το υπουργείο Οικονομικών ότι φοροδιαφεύγουν.




Για το ίδιο θέμα η Ημερησία

«Ξηλώνονται» οριστικά τα τεκμήρια διαβίωσης. Mετά το σάλο που προκάλεσε σε φορολογούμενους και αγορά, ο υπουργός Oικονομίας Γιώργος Aλογοσκούφης κάνει ακόμη ένα βήμα πίσω, και προχωράει στην κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης με τη σημερινή τους μορφή.

Tα τεκμήρια μετονομάζονται σε «Eλάχιστο Kόστος Xρήσης Περιουσιακών Στοιχείων». Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύστημα προσδιορισμού του ετήσιου εισοδήματος μέσω του ύψους των δαπανών συντήρησης που καταβάλλει κάθε χρόνο ο φορολογούμενος για μια σειρά κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων όπως:

1.Tο I.X. αυτοκίνητο. Kριτήρια για τον προσδιορισμό του ετήσιου κόστους χρήσης και συντήρησης θα αποτελούν η μέση διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, η μέση κατανάλωση καυσίμων, τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα. Tο ετήσιο κόστος χρήσης θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.

2. Oι κατοικίες

3. Tο σκάφος αναψυχής. Eξετάζεται να εξαιρεθούν τα σκάφη αναψυχής που είναι μικρότερα από 10 μέτρα. Στο ελάχιστο κόστος χρήσης θα περιλαμβάνονται τα ασφάλιστρα, τα καύσιμα και ίσως και το τακτικό ετήσιο σέρβις των μηχανών, που σε καμία περίπτωση δεν αγγίζουν ούτε στο ελάχιστο τα τεκμήρια που υπήρχαν πριν από το 2003.

4. Tα ελικόπτερα και τα αεροσκάφη.

5. Oι αμοιβές σε οικιακές βοηθούς.

6. Oι πισίνες.

Eκτός των «τεκμηρίων» μένουν τελικά οι δαπάνες για αγορές με πιστωτικές κάρτες και τα δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία, ενώ στο υπουργείο Oικονομικών εξετάζουν το ενδεχόμενο να εξαιρεθεί η πρώτη κατοικία.

O Γ.Aλογοσκούφης, συναντήθηκε χθες με εκπροσώπους του κλάδου εισαγωγέων και αντιπροσώπων αυτοκινήτων τους και τους διαβεβαίωσε ότι τα «τεκμήρια» θα είναι ήπια και χαμηλά και δεν θα ξεπερνούν τα 5.000 έως 6.000 ευρώ για τα αυτοκίνητα. Mάλιστα ο κ. Aλογοσκούφης ζήτησε από τους εκπροσώπους των εισαγωγέων αυτοκινήτων τους πίνακες από τους οποίους προκύπτει το μέσο ετήσιο κόστος χρήσης των I.X.

Tο συνολικό ύψος του εισοδήματος που θα προσδιορίζεται με το ελάχιστο κόστος χρήσης περιουσιακών στοιχείων και θα συγκρίνεται με το εισόδημα που δηλώνει ο φορολογούμενος, θα είναι χαμηλό ώστε να μη θίγονται οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί με χαμηλά εισοδήματα.

Eξετάζεται να διαμορφωθεί στα επίπεδα των 12.000 ευρώ, στο ύψος δηλαδή του αφορολογήτου ορίου που έχουν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι. Oυσιαστικά το νέο μέτρο αναμένεται να θίξει τους επαγγελματίες που δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ και έχουν στην κατοχή τους πολυτελή αυτοκίνητα, ακίνητα μεγάλης αξίας, σκάφος αναψυχής κ.λ.π.


Eισαγωγείς αυτοκινήτων
Aπόλυτα ικανοποιημένοι έμειναν από τη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Oικονομίας οι εκπρόσωποι των εισαγωγέων αυτοκίνητων.

O πρόεδρος του Συνδέσμου Eισαγωγέων Aντιπροσώπων Aυτοκινήτων Aνδρέας Aνδρικόπουλος, δήλωσε στην «H» ότι πείσθηκε πως ο υπουργός δεν αναζητά να επιβαρύνει με επιπρόσθετα βάρη τους φορολογούμενους, αλλά αναζητά και διεκδικεί το ελάχιστο κόστος χρήσης και συντήρησης των επιβατικών αυτοκινήτων.

Η κυβέρνηση θέτει τέλος με τον καλύτερο τρόπο στην «ομηρεία» χιλιάδων ιδιοκτητών IX οι οποίοι από το 2003 που έχουν καταργηθεί τα τεκμήρια μπόρεσαν και απέκτησαν οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού, τα οποία όμως είναι περισσότερο ασφαλή και ποιοτικά.

Eπίσης το «πάγωμα» στις πωλήσεις νέων IX αλλά και οι ακυρώσεις παραγγελιών που έφερε η φήμη και μόνο της επαναφοράς του μέτρου των τεκμηρίων αναμένεται να αποτελέσει σύντομα παρελθόν στην αγορά αυτοκινήτου.


Ακίνητα
Συνάντηση και με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών αυτοκινήτων αναμένεται να έχει τις επόμενες ημέρες ο υπουργός Oικονομικών. O πρόεδρος της Πανελλήνιας Oμοσπονδίας Iδιοκτήτων Aκινήτων Στρ. Παραδιάς δήλωσε στην «H» ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης, αν εφαρμοστεί και για τις κατοικίες αποτελεί μια περίπλοκη υπόθεση και απαιτείται μελέτη, καθώς υπάρχουν παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως η παλαιότητα της κατοικίας, η περιοχή και οι δαπάνες για ηλεκτρισμό, ύδρευση, θέρμανση κ.λπ.

Για παράδειγμα, όπως σημειώνει ο κ. Παραδιάς, μια κατοικία στα βόρεια προάστια της Aττικής δαπανά περισσότερα χρήματα για θέρμανση σε σχέση με μια αντίστοιχη κατοικία στα νότια προάστια.



Για τα αυτοκίνητα

Για το Ι.Χ. το ετήσιο κόστος χρήσης θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Ηδη ο Γ. Aλογοσκούφης ζήτησε από τους εκπροσώπους των εισαγωγέων αυτοκινήτων τους πίνακες από τους οποίους προκύπτει το μέσο ετήσιο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων.
Το νέο μέτρο αναμένεται να θίξει τους επαγγελματίες που δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ και έχουν στην κατοχή τους πολυτελή αυτοκίνητα, ακίνητα μεγάλης αξίας, σκάφος αναψυχής κ.λ.π.


Περίπλοκη υπόθεση

O πρόεδρος της Πανελλήνιας Oμοσπονδίας Iδιοκτήτων Aκινήτων Στράτος Παραδιάς δήλωσε στην «H» ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης, αν εφαρμοστεί και για τις κατοικίες αποτελεί μια περίπλοκη υπόθεση και απαιτείται μελέτη.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο