Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Στο στόχαστρο 2 εκατ. φορολογούμενοι

Όσοι δεν έχουν τα εισοδήματα για να καλύψουν τα τεκμήρια διαβίωσης που έχει αποφασίσει να επαναφέρει η κυβέρνηση θα κληθούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά φόρου

Στο στόχαστρο 2 εκατ. φορολογούμενοι

Όσοι δεν έχουν τα εισοδήματα για να καλύψουν τα τεκμήρια διαβίωσης που έχει αποφασίσει να επαναφέρει η κυβέρνηση θα κληθούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά φόρου

«Φορο-παγίδα» για περίπου 2 εκατομμύρια φορολογούμενους αναμένεται να γίνουν τα περιουσιακά στοιχεία τους, όπως το εξοχικό, ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, το φουσκωτό σκάφος ή ακόμη και η κύρια κατοικία τους. Όσοι δεν έχουν τα εισοδήματα για να καλύψουν τα τεκμήρια διαβίωσης που έχει αποφασίσει να επαναφέρει η κυβέρνηση θα κληθούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά φόρου για υποθετικά εισοδήματα.

«Χαμένοι» των νέων ρυθμίσεων θα είναι κυρίως οι μισθωτοί, αφού τα εισοδήματα που δηλώνουν δεν καλύπτουν τις τεκμαρτές δαπάνες που προσδιορίζονται με βάση διάφορα περιουσιακά στοιχεία τους.

Εχουν τρόπο...
Αντίθετα, οι φορολογούμενοι με υψηλά εισοδήματα καταφέρνουν να ξεγλιστρούν από τις παγίδες των τεκμηρίων διαβίωσης και του «πόθεν έσχες» «μεταβιβάζοντας» σκάφη αναψυχής, πολυτελή Ι.Χ. αυτοκίνητα, βίλες και εξοχικά σε off shore εταιρείες ή αγοράζοντας πολυτελή αυτοκίνητα με τον θεσμό του leasing που δεν μπαίνουν στα τεκμήρια διαβίωσης.

Το υπουργείο Οικονομίας, το οποίο μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει τη φοροδιαφυγή, αποφάσισε να καταφύγει στον μηχανισμό των τεκμηρίων διαβίωσης για να εντοπίσει αδήλωτα εισοδήματα μέσα από τους φορολογούμενους που εμφανίζουν στην εφορία χαμηλά εισοδήματα και παράλληλα κατέχουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού ή συντηρούν εξοχική κατοικία ή είναι ιδιοκτήτες σκάφους αναψυχής.

Ποιοι κινδυνεύουν
Σύμφωνα με όσα τουλάχιστον δηλώνονται στην εφορία, στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών με την επαναφορά των τεκμηρίων διαβίωσης βρίσκονται κυρίως:

1 Πάνω από 1.000.000 ιδιοκτήτες κατοικιών. Με το νέο καθεστώς τεκμηρίων που εξετάζει να εφαρμόσει το οικονομικό επιτελείο:

Κάθε ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής κύριας κατοικίας θα υπόκειται σε τεκμήριο διαβίωσης, εφόσον η συνολική έκταση της κατοικίας αυτής υπερβαίνει τα 120 τετραγωνικά μέτρα. Για τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος θα συνυπολογίζονται και οι βοηθητικοί χώροι (αποθήκες, γκαράζ) σε ποσοστό 20%, αλλά και οι ημιυπαίθριοι χώροι, οι οποίοι έχουν κλειστεί και έχουν μετατραπεί σε κύριους. Συνεπώς, ακόμη και ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές κατοικιών με έκταση κυρίων χώρων μικρότερη των 120 τ.μ. θα υπάγονται στο νέο τεκμήριο, αφού το σύνολο της επιφάνειας, με συνυπολογισμό του 20% των βοηθητικών χώρων και του 100% των ημιυπαίθριων, θα ξεπερνά το νέο χαμηλό όριο των 120 τ.μ.

Κάθε ιδιοκτήτης εξοχικής ή άλλης δευτερεύουσας κατοικίας θα υπάγεται στο τεκμήριο διαβίωσης εφόσον η συνολική επιφάνεια των κατοικιών αυτών υπερβαίνει τα 50 τ.μ. Το τεκμήριο αυτό απειλεί περισσότερους από 600.000 φορολογούμενους που δηλώνουν σήμερα εξοχική κατοικία.

2 Περισσότεροι από 1.000.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Το τεκμήριο διαβίωσης θα εφαρμοστεί για όλα τα αυτοκίνητα. Τα κριτήρια με βάση τα οποία θα προσδιορισθούν τα νέα ποσά των τεκμηρίων για τα Ι.Χ. θα είναι ο αριθμός των φορολογήσιμων ίππων, τα έτη κυκλοφορίας, αλλά και η εργοστασιακή τιμολογιακή αξία, όπως αυτή υπολογίζεται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης. Όσο μεγαλύτερη είναι η αξία αυτή τόσο υψηλότερο θα είναι το τεκμήριο. Η επαναφορά του τεκμηρίου για τα Ι.Χ. θίγει κυρίως τους φορολογούμενους που αγόρασαν τα τελευταία πέντε έτη καινούρια Ι.Χ. αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, όσοι απέκτησαν αυτοκίνητα τύπου τζιπ και περίπου 800.000 οικογένειες που έχουν δύο Ι.Χ. Επιβαρύνσεις κινδυνεύουν, όμως, να υποστούν και χιλιάδες χαμηλοσυνταξιούχοι των οποίων τα ετήσια εισοδήματα δεν θα επαρκούν για να καλύψουν τα νέα υψηλά τεκμήρια που θα ισχύουν ακόμη και για Ι.Χ. χαμηλού κυβισμού, τα οποία αυτοί έχουν αποκτήσει.

Στο σχέδιο της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών για τα τεκμήρια διαβίωσης περιλαμβάνονται ακόμη όλα τα σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 10 μέτρων, όλες οι μοτοσικλέτες, τα δίδακτρα σε ιδιωτικό σχολείο, οι αμοιβές σε οικιακό προσωπικό και οι αγορές με πιστωτικές κάρτες.

Παραδείγματα
Μισθωτός με εισόδημα 30.000 ευρώ, το 2004 αγόρασε τζιπ και έχει ένα φουσκωτό σκάφος μήκους πέντε μέτρων. Ο φορολογούμενος αυτός δεν θα φορολογηθεί για το εισόδημά του, αλλά θα πιαστεί στην παγίδα των τεκμηρίων και θα φορολογηθεί για εισόδημα 60.000 ευρώ, αφού αυτό το ποσό θα υπολογίσει η εφορία για το Ι.Χ. και το σκάφος.

Φόρος για το δηλωθέν εισόδημα: 5.220 ευρώ.

Φόρος για το τεκμαρτό εισόδημα: 16.185 ευρώ.

Αύξηση φορολογικής επιβάρυνσης: 210%

Μισθωτός με δύο παιδιά έχει εισόδημα 25.000 ευρώ, Ι.Χ. 1.600 κ.ε., αγορές με πιστωτικές κάρτες 5.000 ευρώ και πληρώνει δίδακτρα σε ιδιωτικό σχολείο 12.000 ευρώ ετησίως.

Φόρος για το δηλωθέν εισόδημα: 2.970 ευρώ.

Φόρος για το τεκμαρτό εισόδημα: 4.760 ευρώ.

Αύξηση φορολογικής επιβάρυνσης: 60,3%

Συνταξιούχος με ετήσιο εισόδημα 11.000 ευρώ. Έχει ένα σπίτι 130 τ.μ. και ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικά εκατοστά.

Φόρος για το δηλωθέν εισόδημα: 0 ευρώ.

Φόρος για το τεκμαρτό εισόδημα της κατοικίας και του αυτοκινήτου: 5.200 ευρώ.

Έγγαμος με δύο παιδιά έχει εισόδημα 35.000 ευρώ. Μαζί με την σύζυγό του έχουν πρώτη κατοικία 120 τ.μ. με 35 τ.μ. βοηθητικούς χώρους, εξοχικό 110 τ.μ. με 40 τ.μ. βοηθητικούς χώρους, δύο Ι.Χ. 1.600 κ.ε. και 1.300 κ.ε. και αγορές με πιστωτικές κάρτες 5.000 ευρώ.

Φόρος για το δηλωθέν εισόδημα: 6.170 ευρώ.

Φόρος για το τεκμαρτό εισόδημα: 7.058 ευρώ.

Αύξηση φορολογικής επιβάρυνσης: 14,4%

Πηγή Ημερησία




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο