ΕΣΕΕ: «Εκκίνηση των φετινών χειμερινών εκπτώσεων με προσδοκίες για συνέχιση της βελτιωμένης κίνησης και του τζίρου στο εμπόριο από τις αρχές του 2018»

Οικονομικές Ειδήσεις

4 Ιανουάριος 2018
Taxheaven.gr

 

Αθήνα, 4 Ιανουαρίου 2018

Δελτίο Τύπου

«Εκκίνηση των φετινών χειμερινών εκπτώσεων με προσδοκίες για συνέχιση της βελτιωμένης κίνησης και του τζίρου στο εμπόριο από τις αρχές του 2018».

 
Η ΕΣΕΕ μετά την ολοκλήρωση της εορταστικής περιόδου, ενημέρωσε με επιστολή της τους Εμπορικούς Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες μέλη της για την έναρξη και τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2018, που αρχίζουν επίσημα τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018. Παράλληλα ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τις τάσεις της καταναλωτικής δαπάνης κατά τη διάρκεια της εορταστική αγοράς του Δεκεμβρίου (επισυνάπτεται).

Η ΕΣΕΕ στη σχετική εγκύκλιο επισημαίνει ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους. Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι την Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2018.  Να υπενθυμίσουμε στους συναδέλφους ότι το πλαίσιο ωραρίου για την ανωτέρω Κυριακή καθορίζεται από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00. Τέλος, η ΕΣΕΕ ζήτησε από την Υπουργό Εργασίας την κήρυξη ως υποχρεωτικής, της εθιμικής και θρησκευτικής αργίας των Θεοφανείων το Σάββατο 6/1/18, ώστε όλα τα εμπορικά καταστήματα να είναι όπως κάθε χρόνο κλειστά.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:

«Μόλις τελείωσε μία εορταστική περίοδος, η οποία όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, χαρακτηρίστηκε για πρώτη φορά εδώ και χρόνια από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο. Ελπίζουμε η τάση αυτή να συνεχιστεί την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, όπου κύριο χαρακτηριστικό θα είναι οι χαμηλές τιμές για τους καταναλωτές, απόρροια της συνολικής απορρόφησης της 1,5 μονάδας του πληθωρισμού από τις εμπορικές επιχειρήσεις. Φυσικά, ούτε οι απώλειες τζίρου που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια αντισταθμίζονται, ούτε φυσικά εξέλειψαν η υπερφορολόγηση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, η έλλειψη ρευστότητας και η οικονομική ανασφάλεια, παράγοντες οι οποίοι διαχρονικά έχουν πλήξει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης. Για να επουλωθούν αυτές οι πληγές, απαιτείται η σταθεροποίηση που παρατηρούμε να αποκτήσει διάρκεια και δυναμική όλο το 2018. Στόχος μας, λοιπόν, είναι να διατηρήσουμε το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις χειμερινές εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περυσινό τζίρο του πρώτου διμήνου των 5,5 δις ευρώ. Ωστόσο, φέτος κάτι διαφαίνεται να αλλάζει στη ψυχολογία της αγοράς, που μας επιτρέπει να προσδοκούμε σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης, καλύτερους τζίρους και μία επιτέλους καλύτερη νέα χρονιά για το εμπόριο. Οφείλουμε, τέλος, να αναγνωρίσουμε ότι η όποια βελτίωση των μεγεθών στον κλάδο του εμπορίου οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην υπομονή, την επιμονή και την ικανότητα των μικρομεσαίων εμπόρων, στους οποίους προσωπικά αποδίδω όλα τα εύσημα.»

Έρευνα (Δείτε συνημμένο αρχείο)

«Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2017»


Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το σύνολο των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο κινήθηκε στα ίδια και οριακά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι.

Αναλυτικότερα,

• Για το 55% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες ενώ για το  42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν.
• Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι για το 42% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).

Σύνοψη αποτελεσμάτων 

• Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.
• Η καλύτερη περίοδος  των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
• Σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι.
• Η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δεν φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου.