Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ο.Σ.ΥΠ.Ε.: Ψηφίσματα έκτακτου συνεδρίου

  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 16 λεπτά
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ο.Σ.ΥΠ.Ε.
Μέλος Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Δραγατσανίου 8, Τ.Κ. 10110, τηλ.: 2105226008 , fax:
2103215924, Email: [email protected], website: www.osype.gr

ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΑΘΗΝΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΚΑΙ ΠΕΜΠΤΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Ο.Σ.ΥΠ.Ε.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Για τις επιχειρούμενες αλλαγές στα εργασιακές σχέσεις, οι εργαζόμενοι του Υπουργείου Εργασίας δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα αποδεχθούμε προτάσεις περαιτέρω εξαθλίωσης των εργαζομένων, όπως αυτές κυοφορούνται στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους εταίρους-δανειστές.

Η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, η βελτίωση του οικονομικού και επενδυτικού περιβάλλοντος και η ανάκαμψη της οικονομίας δεν μπορούν και πάλι να στηριχθούν σε νέα μείωση του κόστους εργασίας.

- Δεν δεχόμαστε νέες μειώσεις μισθών
- Δεν συζητούμε για απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων και επαναφορά του lock out (ανταπεργία)
- Απαιτούμε την ενίσχυση των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, την επαναφορά του θεσμού της επεκτασιμότητας και υποχρεωτικότητας των ΣΣΕ/ΔΑ
- Απαιτούμε την προστασία του δικαιώματος της απεργίας
- Αρνούμαστε τις προσχηματικές συζητήσεις για το συνδικαλιστικό νόμο (ν. 1264/1982)

ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ - ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΘΥΣΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ.

Για τις επιχειρούμενες αλλαγές στα εργασιακές σχέσεις, οι εργαζόμενοι του Υπουργείου Εργασίας δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα αποδεχθούμε προτάσεις περαιτέρω εξαθλίωσης των εργαζομένων, όπως αυτές κυοφορούνται στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους εταίρους-δανειστές.

Η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, η βελτίωση του οικονομικού και επενδυτικού περιβάλλοντος και η ανάκαμψη της οικονομίας δεν μπορούν και πάλι να στηριχθούν σε νέα μείωση του κόστους εργασίας.

Τα τελευταία χρόνια, υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης και των Μνημονίων, των μεγάλων δημοσιονομικών ελλειμμάτων και του δυσθεώρητου χρέους υπήρξαν πολύ μεγάλες αλλαγές στο εργασιακό τοπίο της χώρας. Οι αλλαγές αυτές έγιναν με την επίκληση της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, αλλά επέφεραν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας και στο βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων εργαζομένων.

Στη χώρα μας οι αλλαγές, μετά τα Μνημόνια εκδηλώθηκαν σε 4 βασικούς άξονες του περιεχομένου της μισθωτής εργασίας:

Στην υποβάθμιση του ρόλου της πλήρους και σταθερής απασχόλησης υπέρ των ευέλικτων μορφών εργασίας, που συνεπάγονται περιορισμένες αμοιβές και δικαιώματα.

Στην αποδιάρθρωση και την απαξίωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, των συλλογικών συμβάσεων και της διαιτησίας, με την αντίστοιχη επίπτωση στον τρόπο καθορισμού των αποδοχών. Στην ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας, με την απόλυτη προσαρμογή του στις ανάγκες της επιχείρησης.

Στην άμβλυνση των όρων της προστασίας από τις απολύσεις, με την αναμόρφωση του πλαισίου της αποζημίωσης αλλά και την επιχειρούμενη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων.
Επιπλέον η εκτεταμένη παράνομη ευελιξία που συνδέεται με την παραβίαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, με ενδεικτικό το φαινόμενο της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας σε ποσοστό πάνω από 30%, ιδίως την περίοδο της τελευταίας εξαετίας, ενίσχυαν τις πολιτικές διαχείρισης του χαμηλού εργατικού κόστους στην Ελλάδα. Οι αλλαγές όμως αυτές, υπαγορευμένες από το νεοφιλελεύθερο υπόδειγμα, που υπηρετεί η κρατούσα κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όχι μόνο δεν απέδωσαν αλλά οδήγησαν σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, κατάρρευσης του εθνικού εισοδήματος σε ποσοστό άνω του 25% από το 2010 και στη λεηλασία των αποδοχών των εργαζομένων. Είναι πέρα από κάθε βεβαιότητα ότι απαιτούνται άλλες αλλαγές, τομές και μεταρρυθμίσεις, που δεν μπορεί να έχουν ως αντικείμενο την συνεχή μείωση του εργατικού κόστους.

H Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που ανέλαβε τη διακυβέρνηση του τόπου το Γενάρη του 2015, μετά την «ηρωική» διαπραγμάτευσή της που κόστισε μερικές δεκάδες δις στις πλάτες του Λαού και των Εργαζομένων, "ξεχνώντας" τις προεκλογικές της υποσχέσεις, έχει αποδεχτεί τη συζήτηση για νέες δυσμενείς αλλαγές στους μισθούς και στο εργασιακό καθεστώς.
Η θέση μας σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα είναι σαφής και ξεκάθαρη.

Η προστασία της εργασίας, οι συλλογικές διαπραγματεύσεις και συμβάσεις εργασίας, ο κατώτατος μισθός, εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για τους εργαζόμενους, αλλά και συμβάλλουν και στη δημιουργία νέου πλούτου, συνιστούν σημαντικό παράγοντα για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων της χώρας και καθιστούν βιώσιμο το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.
Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα προκαλέσει τόνωση της ζήτησης και του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα θα εισρεύσουν επί πλέον έσοδα στα Δημόσια Ταμεία.
Σε μια χώρα με 1,5 εκατομμύριο ανέργους, χρειάζεται η άμεση εφαρμογή ενός αναπτυξιακού πακέτου μέτρων που ενισχύουν την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή. Η μετάβαση της οικονομίας σε βιώσιμη και ανάπτυξη με απασχόληση και κοινωνική συνοχή είναι μείζονος σημασίας.

ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ:

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ

Κατάργηση του συστήματος καθορισμού από 1.1.2017 του κατώτατου μισθού με υπουργική απόφαση (σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν. 4172/2013).

Να θεσμοθετηθεί και πάλι η καθολικότητα ισχύος και δεσμευτικότητα του συνόλου των όρων (μισθολογικών και μη) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) και ο κατώτατος μισθός και ημερομίσθιο να καθορίζονται και πάλι αποκλειστικά με ΕΓΣΣΕ, κατόπιν διαπραγματεύσεων μεταξύ των κορυφαίων οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ, Η ΜΕΙΩΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΕΤΙΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΣΣΕ)

Να αποκατασταθεί η δυνατότητα επέκτασης και κήρυξης γενικά υποχρεωτικών κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών ΣΣΕ.

Να αποκατασταθεί η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης στη συρροή κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών με επιχειρησιακές ΣΣΕ και να καταργηθεί η πρόβλεψη του ν. 4024/2011, άρθρο 37 παρ. 7, σύμφωνα με την οποία η επιχειρησιακή ΣΣΕ υπερισχύει κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών ΣΣΕ, κατά παρέκκλιση τη ς αρχής της ισχύος της ευνοϊκότερης για τον εργαζόμενο διάταξης.

Να καταργηθεί η ικανότητα των ενώσεων προσώπων να συνάπτουν επιχειρησιακές ΣΣΕ.

Οι κανονιστικοί όροι ΣΣΕ που έληξε ή καταγγέλθηκε, να εξακολουθούν να ισχύουν για ένα εξάμηνο και να εφαρμόζονται και στους εργαζόμενους που προσλαμβάνονται στο διάστημα αυτό .

Να αποκατασταθεί η μετενέργεια του συνόλου των όρων της ΣΣΕ μετά την πάροδο του 6μήνου.

Να αυστηροποιηθούν οι ποινικές κυρώσεις του άρθρου 21 του ν. 1876/1990 και να προβλέπεται ότι εργοδότης ή εκπρόσωποι αυτού που παραβιάζουν όρους ισχύουσας ΣΣΕ ή Διαιτητικής Απόφασης (ΔΑ) ή Υπουργικής Απόφασης (ΥΑ) τιμωρούνται εκτός από χρηματική ποινή και με ποινή φυλάκισης.

Να καταργηθεί ο δεύτερος βαθμός διαιτησίας και η δυνατότητα άσκησης έφεσης κατά των διαιτητικών αποφάσεων, ενώπιον Πενταμελούς Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Διαιτησίας.

Να αποκατασταθούν οι ελεύθερες ΣΣΕ και στο χώρο των Δημοσίων Επιχ/σεων και Οργανισμών, που επλήγησαν βάναυσα με τα μνημονιακά νομοθετήματα της τελευταίας εξαετίας. 

ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΛΑΙΣΙΟ:

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΘΝΙΚΗ, ΚΛΑΔΙΚΗ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ).

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ) ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΚΛΑΔΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΩΣ ΔΥΝΗΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΥΓΕΙΩΝ ΟΡΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ.

ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΥΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ-ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ, ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΓΝΗΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ


Απαιτούμε να ενισχυθεί η προστασία των εργαζομένων από τις ομαδικές απολύσεις και να επανέλθουν τα όρια του Ν. 1387/1983.

Η ευνοϊκότερη ρύθμιση του ελληνικού δικαίου, όπως εκφράζεται με τη διοικητική έγκριση των ομαδικών απολύσεων είναι απόλυτα δικαιολογημένη και επιβεβλημένη από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας καθώς και την απουσία κοινωνικού σχεδίου προστασίας των απολυμένων. Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαία, εκτός των άλλων, και η ενίσχυση του ρόλου του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας (ΑΣΕ), ως γνωμοδοτικού οργάνου σε σχέση με την απόφαση του εργοδότη για ομαδικές απολύσεις.

ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - ΑΣΕ (ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ).

Το ΑΣΕ πρέπει να ενισχυθεί θεσμικά, ώστε να μπορεί να αναλάβει ευθύνες σε θέματα ενίσχυσης της απασχόλησης και προστασίας των ανέργων, με την κατάλληλη υποστηρικτική βοήθεια του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ (Ν. 1264/1982)

Ο συνδικαλιστικός νόμος, δηλαδή ο ν. 1264/1982, αποτελεί ιστορικό και εμβληματικό μεταπολιτευτικό νομοθέτημα, το οποίο σε ευρωπαϊκό επίπεδο αποτελεί ορόσημο για τα θεμελιώδη δημοκρατικά δικαιώματα. Περιέχει την ελάχιστη προστασία της ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης και ειδικά για την απεργία θέτει πολλές και αυστηρότατες προϋποθέσεις για την κήρυξή της (σύγκληση γεν ικής συνέλευσης, μυστική ψηφοφορία, τήρηση προθεσμιών προειδοποίησης, τοποθέτηση προσωπικού ασφαλείας ή ελάχιστης λειτουργίας για τις κοινωφελείς επιχειρήσεις).

Για τις συνδικαλιστικές άδειες: Ο ν. 1264/1982 περιέχει ένα αυστηρό πλαίσιο χορήγησης αδειών απουσίας από την εργασία των εκλεγμένων εργαζομένων σε θέσεις ευθύνης στα διοικητικά συμβούλια των συνδικαλιστικών οργανώσεων, με κλιμάκωση ανάλογα με τον αριθμό των εκπροσωπούμενων εργαζόμενων και το βαθμό της εκπροσώπησης. Στο χρόνο αυτό οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι πρέπει να μπορούν να είναι στο πλευρό των συναδέλφων τους στην επιχείρηση, στον κλάδο, στο επάγγελμα, στην πόλη, την περιφέρεια, αλλά και όλη την επικράτεια σε κάθε στιγμή που θα τους χρειαστούν απέναντι στους εργοδότες, σε δικαστήρια, σε επιθεωρήσεις εργασίας, σε ασφαλιστικές καταγγελίες, σε διαπραγματεύσεις, σε θεσμικές εκπροσωπήσεις σε υπουργεία και κρατικούς φορείς, αλλά και σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς εκπροσώπησης και όργανα. Στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είναι εκλεγμένοι μέσα από γενικές συνελεύσεις και δημοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι αμειβόμενα επαγγελματικά στελέχη, όπως είναι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Για την προστασία των εκλεγμένων συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εργαζομένων: Τα στοιχεία απολύσεων, παρακώλυσης συνδικαλιστικής δράσης και ποινικών διώξεων καταδεικνύουν ότι το πλαίσιο προστασίας από την απόλυση και τις βλαπτικές μεταβολές των όρων εργασίας των εκλεγμένων εκπροσώπων των εργαζομένων πρέπει να ενισχυθεί. Οι προωθούμενες αλλαγές στη διαπραγμάτευση των δανειστών και της κυβέρνησης (ομαδικές απολύσεις, ΣΣΕ, συνδικαλιστικός νόμος, απεργία) αποκαλύπτει ότι εξυπηρετεί την αποδυνάμωση των συνδικάτων και των εργαλείων συλλογικής εκπροσώπησης και δράσης τους ενόψει ριζικών διαρθρωτικών αλλαγών σε συγκεκριμένους τομείς δραστηριότητας (πχ Τράπεζες, ιδιωτικοποιήσεις), ταυτόχρονα με την εξουδετέρωση της συλλογικής εκπροσώπησης των εργαζομένων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΣΠΙΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΟΥΝ, ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Ν 1264/1982, ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ.

ΑΠΕΡΓΙΑ - ΑΝΤΑΠΕΡΓΙΑ (lockout)

Η απεργία, που προστατεύεται από το Σύνταγμα (άρθρο 23 παρ. 2) υποβάλλεται ήδη σε αυστηρούς νομοθετικούς περιορισμούς (προθεσμίες, αιτιολόγηση των αιτημάτων, ειδικές ρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις του δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, προσωπικό ασφαλείας, προσωπικό λειτουργίας κ.ο.κ. - άρθρα 19,20,21 Ν.1264/82).

Τους νομοθετικούς περιορισμούς συμπληρώνει και η δικαστηριακή πρακτική, που έχει οδηγήσει σε νομολογιακή απορρύθμιση του απεργιακού δικαιώματος, και κατ' αποτέλεσμα σε αδυναμία άσκησής του. Τυχόν ρύθμιση που θα αξιώνει για τη λήψη απόφαση για κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης την απόλυτη πλειοψηφία των εγγεγραμμένων μελών της οργάνωσης θα ήταν αντίθετη στη δημοκρατική αρχή, θα καθιστούσε περίπου αδύνατη την άσκηση του δικαιώματος και θα αντέβαινε στο άρθρο 23 παρ. 2 του Συντάγματος για την αποτελεσματική προστασία και άσκηση του δικαιώματος απεργίας.

ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΊ Η ΑΠΑΓΌΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΠΕΡΓΊΑΣ (LOCKOUT) ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΎΣΕΙ ΣΕ ΌΛΕΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΈΣ ΤΗΣ (ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ - ΑΜΥΝΤΙΚΗ).

Επίσημες μελέτες καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα έχει ένα σταθμισμένα αυστηρό πλαίσιο προϋποθέσεων άσκησης του δικαιώματος απεργίας, και μάλιστα συλλογικής (δηλ μέσω των σωματείων), καθώς σε αρκετές χώρες το δικαίωμα μπορεί να ασκηθεί και ατομικά. Στις ευρωπαϊκές χώρες που «φαίνεται» ότι έχουν πιο αυστηρό πλαίσιο, ισχύει παράλληλα και αυστηρή προστασία και σεβασμός των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και της προστατευτικής εργατικής νομοθεσίας.

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Ο.Σ.ΥΠ.Ε.


ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ

Τα τελευταία χρόνια, εργαζόμενοι και κοινωνία έχουμε υποστεί τις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές της βίαιης δημοσιονομικής προσαρμογής, της αποσάθρωσης των εργασιακών, μισθολογικών, ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών, συλλογικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, της κατάλυσης της συλλογικής αυτονομίας και των θεμελιωδών συνταγματικών
δικαιωμάτων, της δυσβάσταχτης φοροεπιδρομής.

Από την εφαρμογή των ακραίων νεοφιλελεύθερων μνημονιακών πολιτικών και της συνεχιζόμενης σκληρής λιτότητας, υποβαθμίστηκε δραματικά η θέση των εργαζομένων σε μια απορυθμισμένη αγορά εργασίας με υψηλό φάσμα ανεργίας, δημιουργήθηκαν εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων με την αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων και την επιβολή ελαστικών και ευέλικτων μορφών απασχόλησης, ενώ η ασφαλιστική αντιμεταρρύθμιση άλλαξε το χαρακτήρα του συστήματος κοινωνική ασφάλισης.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η αναδιοργάνωση του Υπουργείου θα πρέπει να υπηρετεί, την προάσπιση και προαγωγή των εργασιακών σχέσεων και την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, τη διασφάλιση αξιοπρεπών συντάξεων στα πλαίσια ενός καθολικού, δημόσιου και αναδιανεμητικού συστήματος ασφάλισης, την κοινωνική αλληλεγγύη μέσω των υπηρεσιών της πρόνοιας.

Το Υπουργείο μας, βασικός πυλώνας στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και στην επανάκτηση των απωλεσάντων κοινωνικών και εργατικών δικαιωμάτων των τελευταίων χρόνων, με άξονες προτεραιότητας την απασχόληση, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική αλληλεγγύη, χρειάζεται ένα σύγχρονο οργανισμό που να ανταποκρίνεται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του κοινωνικοοικονομικού και εργασιακού περιβάλλοντος.

Έναν Οργανισμό που θα ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες της κοινωνίας, των εργαζομένων, των ανέργων και συνταξιούχων και όχι στις ανάγκες της Τρόικα και του νεοφιλελευθερισμού.

ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΗ ΤΗΣ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΣΤΑ ΕΞΗΣ:

- Καμία περαιτέρω μείωση/συγχώνευση δομών
- Καμία περαιτέρω μείωση του αριθμού των οργανικών θέσεων εργασίας
- Αύξηση των οργανικών θέσεων στις περιφερειακές υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε.
- Άμεση ενίσχυση όλων των Υπηρεσιών μας σε ανθρώπινο δυναμικό με νέες προσλήψεις
- Πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων στο σύνολο του Υπουργείου
- ΕΝΙΑΙΟ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με τις θεματικές της Εργασίας, της Κοινωνικής Ασφάλισης, της Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.).
- Κατάργηση των νέων Ειδικών Γραμματειών που συστήθηκαν με τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες και ένταξη του αντικειμένου τους στην οργανωτική δομή του Υπουργείου, με οργανικές μονάδες επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης
- Διόρθωση των λαθών και των προβλημάτων που δημιούργησε η εφαρμογή του ΠΔ 113/2014 (Επαναλειτουργία περιφερειακών Υπηρεσιών ΣΕΠΕ, π.χ. Περ/κή Δ/νση Β. και Ν. Αιγαίου, Τμήματα Λευκάδας, Ηγουμενίτσας κ.α., επαναφορά της Γενικής Δ/νσης Συνθηκών Εργασίας και των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης στο Υπουργείο μας, ένταξη των αυτοτελών Τμημάτων στις Γενικές Δ/νσεις κ.α.)
- Αύξηση των οργανικών μονάδων, σε επίπεδο Διεύθυνσης της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Ασφάλισης της ΓΓΚΑ, λόγω επιτακτικών αναγκών που δημιούργησε το νέο ασφαλιστικό σύστημα και ο ΕΦΚΑ
- Διαφύλαξη της υφιστάμενης οργανωτικής δομής των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως ξεχωριστών δομών, λόγω του αυξημένου αντικειμένου του Υπουργείου μας (Ασφαλιστικά Ταμεία, Προνοιακά Ιδρύματα και Εποπτευόμενοι Φορείς).

Έχοντας ως στόχο και απώτερο σκοπό την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των Υπηρεσιών μας, των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του μέσω της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της διαρκούς επιμόρφωσής του στα ζητήματα εργασιακών σχέσεων, εφαρμογής εργατικής και κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας, για αποτελεσματικότερη, ποιοτικότερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, προτείνουμε επίσης να δημιουργηθεί ένα ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ εντός της οργανωτικής δομής του Υπουργείου μας, όπου θα υλοποιεί με ευελιξία και ταχύτητα προγράμματα που θα ανταποκρίνονται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του εργασιακού και κοινωνικοασφαλιστικού περιβάλλοντος.

Τέλος, προτείνουμε τη σύσταση εντός του Υπουργείου μας, μιας Ειδικής Υπηρεσίας - οργανωτικής μονάδας δημιουργίας και ενημέρωσης βάσης δεδομένων και πληροφοριών εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας (ελλείψει κωδικοποίησης).

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Ο.Σ.ΥΠ.Ε.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

- Μια άλλη οικονομική και κοινωνική πολιτική που θα προωθεί την κοινωνική σύγκλιση και θα έχει στο επίκεντρο τις δυνάμεις της εργασίας, τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
- Την ενίσχυση της προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
- Τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας, τη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, των όρων αμοιβής και των προοπτικών εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού των Υπηρεσιών μας.
- Ασφαλείς συνθήκες εργασίας. Να διασφαλιστεί για το σύνολο των Υπηρεσιών του Υπουργείου ένα εργασιακό περιβάλλον με επαρκείς υποδομές, κατάλληλες για ' εκπλήρωση της αποστολής του και τ εξυπηρέτηση των πολιτών.
- Ανατροπή των αντεργατικών μνημονιακών πολιτικών και νόμων
- Αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις.
- Υπεράσπιση του δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος δημόσιας υγείας.
- Σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών στις συντάξεις μέσω αυξήσεων.
- Ανατροπή της άδικης και ταξικής, σε βάρος των εργαζομένων και των αδύναμων στρωμάτων της κοινωνίας, φορολογίας με την άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και την εφαρμογή ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος.
- Υπεράσπιση της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς.
- Άμεση ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό (νέες προσλήψεις, κινητικότητα), για την πλήρη και ουσιαστική στελέχωση των Υπηρεσιών μας με προσωπικό που να καλύπτει αποτελεσματικά τις ανάγκες όλης της Επικράτειας. Οι Υπηρεσίες μας ουδέποτε ήταν πλήρως στελεχωμένες, ιδιαίτερα δε τα τελευταία χρόνια μετά και τις αθρόες αποχωρήσεις συναδέλφων λόγω συνταξιοδότησης, υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, τόσο στις Κ.Υ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όσο και στις Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ.
- Την ενιαία διαδικασία αναδιάρθρωσης του Οργανισμού του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αποκλειστικά μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας έκδοσης προεδρικού διατάγματος.
- Την ενίσχυση του μηχανισμού ελέγχου του Σ.ΕΠ.Ε. και την αναβίωση εκείνων των Υπηρεσιών μας που λειτουργούσαν πριν την κατάργησή τους με το νέο Οργανισμό (Π.Δ. 113/2014), η λειτουργία των οποίων κρίνεται απολύτως απαραίτητη και επιβεβλημένη για την ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών. (π.χ. Δ/νση Β. και Ν. Αιγαίου, Τμήματα Λευκάδας, Ηγουμενίτσας, κ.α.).
- Την πλήρωση όλων των υφιστάμενων στον Οργανισμό κενών οργανικών θέσεων.
- Την επαναφορά όλων των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και άλλων Πόρων στο Υπουργείο.
- Την πλήρη και ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου της Γεν. Γραμματείας Πρόνοιας ως ενός από τους τρεις βασικούς πυλώνες της πολιτικής του Υπουργείου (Εργασία, Κοινωνική Ασφάλιση, Κοινωνική Αλληλεγγύη).
- Τον άμεσο επανασχεδιασμό των πολιτικών με σκοπό την προστασία του ΜΤΠΥ, την οικονομική βιωσιμότητά του και την προάσπιση των δικαιωμάτων Μετόχων & Μερισματούχων. Να διασφαλιστεί μια βιώσιμη λύση για να συνεχίσει το ΜΤΠΥ να εξυπηρετεί το σκοπό του.
- Επαναφορά της κράτησης 3% υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. από τις δαπάνες του Δημοσίου.
- Ρευστοποίηση ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων από φορείς του Δημοσίου προς το Μ.Τ.Π.Υ.
- Ενίσχυση των υπηρεσιών του Μ.Τ.Π.Υ. με ανθρώπινο δυναμικό.-
- Τη μεταστέγαση της Γεν. Γραμματείας Πρόνοιας και της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΕΠΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.
- Την αύξηση των οργανικών μονάδων, σε επίπεδο Διεύθυνσης της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Ασφάλισης της ΓΓΚΑ, λόγω επιτακτικών αναγκών που δημιούργησε το νέο ασφαλιστικό σύστημα και ο ΕΦΚΑ.
- Την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των Υπηρεσιών μας, μέσω της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσής του, με σκοπό την βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του, για αποτελεσματικότερη, ποιοτικότερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Προς επίτευξη του σκοπού, προτείνουμε να δημιουργηθεί ένα ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ εντός της οργανωτικής δομής του Υπουργείου μας, όπου θα υλοποιεί με ευελιξία και ταχύτητα προγράμματα που θα ανταποκρίνονται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του εργασιακού και κοινωνικοασφαλιστικού περιβάλλοντος.
- Άμεση πραγματοποίηση της αρχικής ειδικής εκπαίδευσης των νέων υποψηφίων Επιθεωρητών Εργασίας σύμφωνα με το ν. 3996/11 και τις υπουργικές αποφάσεις 4431/165/26-03-2012 (Β' 1179) και 9409/147/02-04¬2013 (Β'860)] από τις υπηρεσίες - δομές του Υπουργείου μας (ΚΥ και Σ.ΕΠ.Ε.) ώστε να επιτυγχάνεται η σωστή και ουσιαστική εκπαίδευση στις διαδικασίες ελέγχου, εργατικής διαφοράς και συμφιλίωσης.
- Άμεση οριζόντια εκπαίδευση στα νέα πληροφοριακά συστήματα της Επιθεώρησης Εργασίας.
- Άμεση αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων που σχετίζονται με τα πληροφοριακά συστήματα του ΣΕΠΕ. Να γίνουν έγκαιρα όλες οι αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις των πληροφοριακών συστημάτων, με στόχο την πραγματική απλούστευση των ακολουθούμενων διαδικασιών, επ' ωφελεία των εργαζομένων, των πολιτών και ολόκληρης της κοινωνίας. Να δοθεί παράταση στην υποχρεωτική εφαρμογή τους, εξασφαλίζοντας επαρκείς περιόδους πιλοτικής - δοκιμαστικής λειτουργίας.
- Ενίσχυση των υπηρεσιών Πληροφορικής του Υπουργείου αλλά και των διευθύνσεων επιθεωρήσεων εργασίας με εξειδικευμένο προσωπικό πληροφορικής για την υποστήριξη και την άρτια λειτουργία των νέων πληροφοριακών του ΣΕΠΕ αλλά και των υπολοίπων συστημάτων του Υπουργείου μας.
- Τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις για την άμεση διόρθωση όλων των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή της 27397/122/19.8.2013 Υ.Α., σχετικά με την επιβολή διοικητικών κυρώσεων για τις ευθέως αποδεικνυόμενες παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, κατά δέσμια αρμοδιότητα του Επιθεωρητή Εργασίας.
- Την εξάλειψη της περιττής γραφειοκρατίας στις Υπηρεσίες μας. Απαιτείται συνεργασία της Πολιτικής Ηγεσίας με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και τα συνδικαλιστικά μας όργανα, ώστε να αντληθούν προτάσεις που θα αποκρυσταλλώνουν τις παρεμβάσεις που μπορούν να απλουστεύσουν «βαριές» διοικητικές διαδικασίες.
- Τη σύσταση εντός του Υπουργείου μας, μιας Ειδικής Υπηρεσίας - οργανωτικής μονάδας δημιουργίας και ενημέρωσης βάσης δεδομένων και πληροφοριών εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας (ελλείψει κω δικοπο ίησης).
- Την αύξηση των ωρών υπερωριακής απασχόλησης και του ποσού αποζημίωσης ελέγχων.
- Την μονιμοποίηση των ΙΔΑΧ και πλήρη αξιοποίησή τους στο Υπουργείο μας και
στην Επιθεώρηση Εργασίας.
- Την εξασφάλιση πρόσβασης των παιδιών των υπαλλήλων σε κατασκηνώσεις.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

1. Ενημέρωση - γνωστοποίηση προς τους συναδέλφους, για τα αποτελέσματα του έκτακτου συνεδρίου ΟΣΥΠΕ (ψηφίσματα, θέσεις κλπ) και επικοινωνία αυτών στους κοινωνικούς εταίρους.

2. Διοργάνωση Γενικών ενημερωτικών Συνελεύσεων, οι οποίες θα καθοριστούν από τα Α'θμιαΣωματεία.

3. Εξουσιοδότηση Δ.Σ. ΟΣΥΠΕ να καθορίσει σε συνεργασία με την ΑΔΕΔ Υ πρόγραμμα απεργιακών κινητοποιήσεων. Επιδίωξη συντονισμού αγώνα με Ιδιωτικό Τομέα.

4. Εξουσιοδότηση Δ.Σ. ΟΣΥΠΕ, για διαμόρφωση ενός μεσοπρόθεσμου προγράμματος δράσης, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία και ιεράρχηση προτεραιοτήτων, αφού ληφθούν προηγουμένως υπόψη οι αποφάσεις των Α'θμιων Σωματείων.


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης