Ανακαλύφθηκε ένας νέος πλανήτης - νάνος στο ηλιακό μας σύστημα

Το ηλιακό μας σύστημα έχει έναν ακόμη πλανήτη και είναι… νάνος! Και το όνομα αυτού; Προς το παρών «2014 UZ224».

Η νέα ανακάλυψη φέρει τη σφραγίδα μιας ομάδας Αμερικανών αστρονόμων με επικεφαλής τον καθηγητή αστρονομίας Ντέιβιντ Γκέρντις του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. οι επιστήμονες του διαστήματος είχαν ανακαλύψει τον πλανήτη το 2014 με την Κάμερα Σκοτεινής Ενέργειας (DECam), αλλά χρειάσθηκαν δύο χρόνια, εωσότου επιβεβαιωθούν ότι όντως υπάρχει.

Ο «2014 UZ224», έχει διάμετρο περίπου 530 χιλιομέτρων και κινείται σε απόσταση 13,7 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Ήλιο, στην περιοχή πέρα από τον Πλούτωνα. Χρειάζεται γύρω στα 1.100 γήινα έτη (το έτος του) για να διαγράψει μια πλήρη τροχιά γύρω από το μητρικό άστρο μας, έναντι 248 γήινων ετών που διαρκεί το έτος του Πλούτωνα.

Πιθανώς ο νέος πλανήτης - νάνος να είναι το τρίτο πιο μακρινό αντικείμενο στο ηλιακό μας σύστημα.

Μένει τώρα η επίσημη «σφραγίδα» από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση ότι όντως ο νέος πλανήτης πρέπει να θεωρηθεί νάνος και να συμπεριληφθεί στην οικογένεια των νάνων, που ήδη περιλαμβάνει τέσσερα αναγνωρισμένα σώματα στο ηλιακό μας σύστημα, αν και μπορεί στην πραγματικότητα να υπάρχουν πάνω από 100.

Δύο άστρα, τρεις δίσκοι

Στο μεταξύ, αστρονόμοι ανακάλυψαν για πρώτη φορά δύο άστρα, τα οποία περιβάλλονται όχι από δύο πρωτοπλανητικούς δίσκους (όπως θα περίμενε κανείς), αλλά από τρεις. Σημειώνεται ότι οι δίσκοι αυτοί αερίων και σκόνης είναι τα «μαιευτήρια» όπου σταδιακά γεννιούνται οι νέοι πλανήτες.

Το «εξωτικό» διπλό αστρικό σύστημα με την ονομασία «IRS 43» ανακαλύφθηκε από Δανούς, Βρετανούς και Ολλανδούς ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Κρίστιαν Μπριντς του Ινστιτούτου Νιλς Μπορ του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal Letters».

Πηγή: http://tvxs.gr