Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το «ΕΡΓΑΝΗ» κλείνει, τα πρόστιμα έρχονται

29 Σεπτέμβριου 2016 Σχόλια
Το «ΕΡΓΑΝΗ» κλείνει, τα πρόστιμα έρχονται
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά

Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς
Πτυχιούχος Οικον. Παν/μίου Πειραιά
Λογιστής - φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN

 

 


Κάποια πράγματα σ΄ αυτή τη χώρα δεν λένε να αλλάξουν παρόλο που βρισκόμαστε εν έτει 2016. Προφανώς έχουμε κερδίσει με το σπαθί μας την 86η θέση που εσχάτως μας κατέταξε το παγκόσμιο οικονομικό φόρουμ από πλευράς ανταγωνιστικότητας. Σήμερα θα αναφερθώ σε ένα ζήτημα που σχετίζεται με το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. Βάσει των νέων δεδομένων (βλ. απόφαση 41815/Δ.10.199/16.9.2016), το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ από τις 28.9.2016 και μετά θα τίθεται εκτός λειτουργίας κάθε Τετάρτη από τις 16:00 έως 21:00 για λόγους τακτικής συντήρησης (σ.σ. προηγουμένως ήταν κάθε Τετάρτη από τις 18:00 έως 21:00).

Το γεγονός της μη λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ δεν είναι καινοφανές, αφού είναι γνωστό ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες είχαν αποφασίσει από καιρό να τίθεται το σύστημα εκτός λειτουργίας κάθε Τετάρτη  για ορισμένες ώρες. Βέβαια, δεν γνωρίζω με ποιο κριτήριο ορίστηκε να διακόπτει τις λειτουργίες της μία πλατφόρμα δημόσιας υπηρεσίας σε ώρες εργάσιμες μιας επίσης εργάσιμης ημέρας. Είθισται οι όποιες διακοπές λόγω εργασιών συντήρησης σε τέτοιες εφαρμογές να πραγματοποιούνται Σαββατοκύριακα ή μεταμεσονύχτιες ώρες, έτσι ώστε να περιορίζεται ο αριθμός των χρηστών που δεν θα μπορούν να κάνουν χρήση των λειτουργιών. Εδώ όμως τίθενται κάποια ερωτήματα:

α) Γιατί πρέπει κάθε Τετάρτη να κλείνει το σύστημα για τόσες ώρες;

β) Τι είδους τακτική συντήρηση είναι αυτή που πρέπει να κλείνει το σύστημα τόσες φορές το χρόνο;

γ) Γιατί δεν βρίσκουν οι προγραμματιστές που έστησαν την εφαρμογή μια άλλη λύση για να διευκολύνουν τους χρήστες;

δ) Από πότε οι υποχρεώσεις των εργοδοτών για την ηλεκτρονική υποβολή εντύπων, κ.λπ. στο ΕΡΓΑΝΗ, καθώς και τα χρονικά περιθώρια που έχουν στη διάθεσή τους πρέπει να προσαρμόζονται στις αμετροεπείς αποφάσεις των ιθυνόντων και να προγραμματίζονται αναλόγως;

ε) Για ποιο λόγο οι προθεσμίες που ισχύουν για την υποβολή των διαφόρων εντύπων πρέπει να ψαλιδίζονται επειδή κάθε Τετάρτη το σύστημα θα παραμένει κλειστό για τόσες ώρες;

Τα ερωτήματα είναι πολλά, αλλά θα σταματήσω εδώ. Ένα επίσης σοβαρό ζήτημα το οποίο με προβληματίζει εδώ και καιρό είναι το εξής. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες επιμένουν σε κάτι και δεν χάνουν την ευκαιρία να μας το τονίζουν κάθε φορά (σ.σ. το είχαν κάνει και παλαιότερα, δείτε τη σχετική είδηση), ότι οι ώρες της μη λειτουργίας της πλατφόρμας —λόγω των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης— δεν θεωρούνται ως τεχνικό πρόβλημα ή ως λόγος ανωτέρας βίας, οπότε όταν υποβάλλονται κάποια από τα προβλεπόμενα έντυπα εκπρόθεσμα, τότε θα επιβάλλονται τα σχετικά πρόστιμα έστω κι αν η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των εντύπων εμπίπτει στα χρονικά όρια κατά τα οποία το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» θα βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω της τακτικής συντήρησης.

Στην απόφαση 41815/Δ.10.199/16.9.2016 μεταξύ άλλων αναφέρονται τα ακόλουθα:

Από τις 28/09/2016 και στο εξής, το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» θα τίθεται εκτός λειτουργίας κάθε Τετάρτη από τις 16:00 έως 21:00 για λόγους τακτικής συντήρησης, αντί για τις 18:00 έως 21:00 που ισχύει έως σήμερα. Δεδομένου ότι η εν λόγω διακοπή είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιείται σε πάγια βάση, στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ έχει αναρτηθεί ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιείται στους χρήστες το συγκεκριμένο γεγονός.
Η προκαθορισμένη αυτή διακοπή σαφώς δεν συμπεριλαμβάνεται στις περιπτώσεις της παραγράφου (ζ) του άρθρου 4 της υπ' αριθ. 28153/126/28.8.2013 Απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ Β'2163/30.08.2013), βάσει της οποίας, όταν λόγω τεχνικών προβλημάτων ή ανωτέρας βίας διαπιστώνεται δυσλειτουργία του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, το ΣΕΠΕ και ο ΟΑΕΔ εκδίδουν οδηγίες προς τις περιφερειακές Υπηρεσίες τους, οι οποίες καθορίζουν, κατά περίπτωση, προθεσμίες υποβολής των εντύπων του άρθρου 2 της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, με προσέλευση στην αρμόδια υπηρεσία, γνωστοποιώντας ταυτόχρονα, μέσω διαδικτύου, την ορισθείσα εκ του Νομού προθεσμία της ανωτέρω υποβολής.
Επομένως, οι περιφερειακές υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και του ΟΑΕΔ θα αντιμετωπίζουν οποιεσδήποτε περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής εντύπων, έστω και αν η καταληκτική ημερομηνία υποβολής του εντύπου εμπίπτει στα χρονικά όρια κατά τα οποία το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» θα βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω τακτικής συντήρησης, βάσει των οριζόμενων στην παράγραφο (στ) του άρθρου 4 της υπ' αριθ. 28153/126/28.8.2013 ΥΑ και εντός των πλαισίων των αρμοδιοτήτων τους.


Θυμίζουμε ότι η παρ. στ' του άρθρου 4 της υπ΄ αριθμ. 28153/126/28.8.2013 ΥΑ αναφέρει τα ακόλουθα:

στ) Σε περίπτωση παρέλευσης των προβλεπόμενων προθεσμιών, ηλεκτρονική υποβολή δεν είναι δυνατή, αλλά ακολουθείται η διαδικασία της κατάθεσης με προσέλευση στην αρμόδια Υπηρεσία του ΣΕΠΕ ή/και του ΟΑΕΔ, με ανάλογη εφαρμογή των προβλεπόμενων κυρώσεων από την κείμενη νομοθεσία περί εκπρόθεσμης υποβολής των εντύπων του αρ. 2 της παρούσης.
 

Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους εργοδότες αναγκάζονται να υποβάλουν εκπρόθεσμα τα διάφορα έντυπα λόγω του ότι το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ έχει προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης σε ώρες και ημέρες εργάσιμες και μάλιστα καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Φρονώ ότι αυτή η τραγελαφική κατάσταση σχετικά με το εν λόγω ζήτημα πρέπει να αλλάξει άμεσα και η έσχατη λύση είναι —κατά την άποψή μου— η προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη. Δεν είναι δυνατόν να διαιωνίζονται τέτοια φαινόμενα αυθαιρεσίας, ούτε είναι δυνατόν η αγορά να προσαρμόζει τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις της βάσει των συνεχόμενων εργασιών συντήρησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενός υπουργείου.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης