Ειδήσεις Ανασκοπήσεις - Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας

Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης

Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven



 

 

Καλημέρα καλή εβδομάδα και καλό μήνα σε όλους.

Σαν σήμερα πριν από 12 χρόνια, -αλήθεια πως πέρασαν;- η Ελλάδα έκανε την Ευρώπη να παραμιλάει όταν κατέκτησε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, νικώντας στο τελικό την Πορτογαλία με 1-0. Ακόμα και τώρα, μετά από τόσα χρόνια λίγοι μπορούν να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος της έκπληξης που έκανε η Ελλάδα. Ήταν και αυτή μια από τις περιπτώσεις στον αθλητισμό, όπου η ψυχή και η θέληση, υπερέβησαν το ταλέντο. Θυμηθείτε εδώ σε ένα 4λεπτο video τον άθλο της Εθνικής.

Στα δικά μας τώρα. Μια γεμάτη εβδομάδα ήταν η εβδομάδα που πέρασε, πλούσια σε ειδησιογραφία αλλά και σε αποφάσεις. Μέτρησα περίπου 84 αποφάσεις μέσα σε 5 μόλις ημέρες!!!. Θα προσπαθήσω (αν και νομίζω ότι δεν θα τα καταφέρω) να συμπεριλάβω μόνο τα πιο σημαντικά από αυτά που μας απασχόλησαν.

 

Παράταση δηλώσεων

Η σημαντικότερη εξέλιξη της περασμένης εβδομάδας δεν ήταν άλλη από την ανακοίνωση της παράτασης  στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων φυσικών και νομικών προσώπων. Ο συντάκτης της ανακοίνωσης έκανε πάλι το "θαύμα" του, αφού ένας από τους λόγους που επικαλέστηκε για την παράταση, ήταν η αποχή των λογιστών. Λόγος φυσικά, για τους άλλους λόγους που οδήγησαν στην παράταση δεν έγινε. Ίσως... θα μου πείτε γιατί ο κλάδος τους γνωρίζει σχεδόν όλους... [Η παράταση των δηλώσεων και οι «άλλοι λόγοι»].

Οι αντιδράσεις του κλάδου ήταν αναμενόμενες, όπως άλλωστε και η αντίδραση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, ο οποίος  προέβη σε διορθωτικές δηλώσεις. [Τ. Αλεξιάδης: «Δεν ευθύνονται οι λογιστές για τις καθυστερήσεις στην υποβολή των δηλώσεων»].

Στο δια ταύτα τώρα. Με βάση και την απόφαση που ακολούθησε (ΠΟΛ.1090/2016) αλλά και τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 67 του Κ.Φ.Ε.,  η καταληκτική ημερομηνία για τις δηλώσεις φυσικών προσώπων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα με απλογραφικά βιβλία, είναι η 15η Αυγούστου, και όχι η 30η Ιουλίου. Η εξέλιξη αυτή ίσως δημιουργήσει πρόβλημα στην εκκαθάριση του Εν.Φ.Ι.Α., γιαυτό και το Υπ.Οικονομικών σκέφτεται με κάποιο τρόπο να το αλλάξει αυτό. Θα ξέρουμε σύντομα πιστεύω...


Ανευθυνότητες

Επανέρχομαι για λίγο στο θέμα των δήθεν «ευθυνών» μας, για να αναφερθώ σε ένα νέο έγγραφο που κατέθεσε η Κα Θ.Φωτίου στην βουλή, σχετικά με τα οικογενειακά επιδόματα. Η αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης για δεύτερη φορά επιρρίπτει μέρος της ευθύνης για την καταβολή του μισού οικογενειακού επιδόματος στην αποχή των λογιστών, και νομίζω ότι πλέον αυτή η κωμωδία πρέπει κάποια στιγμή να λάβει τέλος. Αν και οι αναφορά αυτή της Κας Θ.Φωτίου δεν χρήζει περαιτέρω κριτικής, ωστόσο θα επαναλάβω για μια ακόμη φορά, ότι πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί στα γραφόμενά μας, ειδικά  όταν απευθυνόμαστε στην βουλή. Η σπίλωση ενός κλάδου με σκοπό τον αποπροσανατολισμό και την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων επιφέρει συνήθως τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκούν οι εμπνευστές τέτοιων κειμένων.  [Δείτε εδώ τί αναφέρει το σχετικό έγγραφο]

 


Γενικές συνελεύσεις και ΓΕΜΗ

Την περασμένη εβδομάδα ψηφίστηκε -επιτέλους- και το νομοσχέδιο με το οποίο παρατείνεται η δυνατότητα σύγκλησης της Τακτικής Γενικής συνέλευσης των Εταιριών ΑΕ-ΕΠΕ-ΙΚΕ, ενώ  αναμένεται να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ εντός της εβδομάδος.

Υπενθυμίζω ότι βάσει των διατάξεων που ψηφίστηκαν και σε συνδυασμό με την παράταση των δηλώσεων νομικών προσώπων, οι γενικές Συνελεύσεις μπορούν να συγκληθούν το αργότερο έως 15.9.2016
 

Νομική μορφή
 

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής φορολογικής δήλωσης Ημερομηνία σύγκλησης ετήσιας Γενικής Συνέλευσης

 
Σχετικό ΔΤ
 
το αργότερο έως
Ανώνυμες εταιρίες 15/7/2016 15/9/2016
Εταιρίες περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ) 15/7/2016 15/9/2016
Ι.Κ.Ε. 15/7/2016 15/9/2016

 Η υποβολή των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ εφόσον η Γ.Σ. οριστεί στις 15.9.2016 έχει ως εξής: 

Νομική μορφή
 

Ημερομηνία σύγκλησης ετήσιας Γενικής Συνέλευσης Υποβολή Πρόσκλησης σε Γ.Σ. Ημερομηνία υποβολής των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ (20 ημέρες πριν την σύγκληση της γενικής συνέλευσης) Υποβολή απόφασης Γ.Σ. στο ΓΕΜΗ

 
το αργότερο έως το αργότερο έως το αργότερο έως το αργότερο έως
Ανώνυμες εταιρίες 15/9/2016 25.8.2016 26.08.2016 05/10/2016
Εταιρίες περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ) 15/9/2016 - 26.08.2016 (προαιρετική)
 
Ι.Κ.Ε. 15/9/2016 - -
 
(προαιρετική)

Προσοχή !!.  Σε ό,τι αφορά τις Ι.Κ.Ε., δυστυχώς η προθεσμία για την υποβολή των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ έχει παρέλθει, αφού δεν είναι συνδεδεμένη με την ημερομηνία σύγκλησης της Γ.Σ. των εταίρων, όπως στην περίπτωση των ΑΕ - ΕΠΕ. (σχετική διάταξη παρ. 2 άρθρου 98 ν.4072/2012)

Επίσης σχετικά με την πρόσκληση για τον υπολογισμό της προθεσμίας των 20 ημερών που προβλέπεται στο άρθρο  26 παρ. 1 του ν.2190/1920, υπενθυμίζω ότι  δεν  συμπεριλαμβάνονται οι εξαιρετέες ημέρες, ενώ δεν υπολογίζονται η ημέρα της δημοσίευσης της πρόσκλησης και η ημέρα της συνεδρίασης. (σχετική διάταξη άρθρου  26 παρ. 1 εδ. β' του ν. 2190/1920). Συνεπώς με ποινή ακυρότητας της Γ.Σ., η πρόσκληση πρέπει να σταλεί στο ΓΕΜΗ  στις 25.8 και όχι στις 26 όπως λανθασμένα αναγράφεται σε διάφορες άλλες ιστοσελίδες.

Το σχετικό άρθρο με περαιτέρω ανάλυση αλλά και με τους σχετικού πίνακες για την υποβολή δήλωσης φόρου μερισμάτων μπορείτε να το δείτε εδώ.

 

Λοιπές σημαντικές διατάξεις νόμου

Ο νόμος βέβαια δεν περιέχει μόνο την παράταση της σύγκλησης των γενικών συνελεύσεων  για το 2015, αλλά και τις νέες διατάξεις που θα διέπουν πλέον την δημοσιότητα  και τον χρόνο σύγκλησης των γενικών συνελεύσεων για χρήσεις που λήγουν μετά την δημοσίευσή  του στο Φ.Ε.Κ..

Αν και είναι νωρίς ακόμα, δείτε εδώ τι θα ισχύει πλέον για την σύγκληση των Γενικών Συνελεύσεων των Α.Ε.-Ε.Π.Ε.-Ι.Κ.Ε, καθώς και Πότε υποβάλλονται στο Γ.Ε.ΜΗ. οι εγκεκριμένες οικονομικές καταστάσεις των επιχειρήσεων - Τι ισχύει πλέον για την έκθεση διαχείρισης

 

Αλλαγές στην αντιμετώπιση των κουπονιών από πλευράς ΦΠΑ

Στις 27 Ιουνίου 2016 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εξέδωσε οδηγία με στόχο την αύξηση της ασφάλειας δικαίου για τις συναλλαγές που αφορούν τα κουπόνια με την εναρμόνιση των εθνικών κανόνων περί ΦΠΑ στον εν λόγω τομέα.

Η οδηγία (ΕΕ) 2016/1065 η οποία δημοσιεύθηκε από τον κόμβο προβλέπει ότι οι νέες διατάξεις θα ισχύσουν από 1.1.2019.
Οι εν λόγω νέοι κανόνες καλύπτουν μόνο τα κουπόνια που χρησιμοποιούνται για εξαργύρωση έναντι παράδοσης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών. Ωστόσο, οι κανόνες αυτοί δεν θα  εφαρμόζονται στα μέσα που παρέχουν στον κάτοχο δικαίωμα για έκπτωση κατά την αγορά αγαθών ή υπηρεσιών αλλά όχι δικαίωμα για λήψη των εν λόγω αγαθών ή υπηρεσιών.

Σύμφωνα με την οδηγία, όταν η αντιμετώπιση από πλευράς ΦΠΑ της σχετικής παράδοσης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών μπορεί να προσδιοριστεί με βεβαιότητα ήδη από τη στιγμή έκδοσης ενός κουπονιού συγκεκριμένου σκοπού, ο ΦΠΑ θα πρέπει να χρεώνεται σε κάθε μεταβίβαση, συμπεριλαμβανομένης και της έκδοσης του κουπονιού συγκεκριμένου σκοπού.

Φυσικά όλα όσα προβλέπει η νέα οδηγία θα ισχύσουν στην χώρα μας μετά από την σχετική νομοθετική εναρμόνιση του ν. 2859/2000.  'Όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να δείτε την οδηγία εδώ.

 

← ●●●● § ●●●● →

Τα briefing της περασμένης εβδομάδας

  Το briefing της ημέρας (01.07.2016)

  Το briefing της ημέρας (30.06.2016)

  Το briefing της ημέρας (29.06.2016)

  Το briefing της ημέρας (28.06.2016)

  Το briefing της ημέρας (27.06.2016)

 

 

Επισημάνσεις

 

 

Η κολακεία κάνει φίλους, η αλήθεια εχθρούς.

 

 

← ●●●● § ●●●● →

Σημαντικές Φορολογικές αποφάσεις

 

'Εκπτωση Δαπανών

ΠΟΛ.1094/2016 Συμπλήρωση της ΠΟΛ.1113/2015 εγκυκλίου μας, σχετικά με τις εκπιπτόμενες και μη δαπάνες

Με την συγκεκριμένη απόφαση δίνονται διευκρινίσεις για ορισμένες περιπτώσεις δαπανών.
  • Ζημία που προκύπτει σε βάρος επιχείρησης από την εκκαθάριση εταιρείας στην οποία συμμετέχει, καθώς και λόγω μείωσης μετοχικού κεφαλαίου της τελευταίας
  • Ζημία από τη μεταβίβαση εταιρικών ομολόγων του ν.3156/2003
  • Φορολογική μεταχείριση τόκων υπερημερίας που προκύπτουν λόγω οφειλής φόρων, τελών, εισφορών προς το Δημόσιο ή ΝΠΔΔ
  • Χρόνος έκπτωσης δαπανών σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής υπηρεσίας η οποία ολοκληρώνεται σε επόμενη χρήση
  • Χρόνος έκπτωσης του αγγελιοσήμου
  • Φορολογική μεταχείριση ασφαλιστικών εισφορών εταίρων ΕΠΕ/ΙΚΕ που είναι ταυτόχρονα και διαχειριστές, καθώς και μελών ΔΣ ΑΕ που κατέχουν άνω του 3% του μετοχικού κεφαλαίου της Α.Ε.
  • Φορολογική μεταχείριση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.)
  • Φορολογική μεταχείριση των δαπανών σίτισης και διαμονής που πραγματοποιούν οι φαρμακευτικές εταιρείες, για οργάνωση και διεξαγωγή ενημερωτικών ημερίδων και συναντήσεων
 

 

Νέο έντυπο ΦΠΑ και οδηγίες συμπλήρωσης

ΠΟΛ.1084/2016 Τύπος και περιεχόμενο του εντύπου της δήλωσης ΦΠΑ «050 -ΦΠΑ ΕΚΔΟΣΗ 2016, Φ2 TAXIS»

Προσοχή !!! Το νέο έντυπο ισχύει για δηλώσεις ΦΠΑ που αφορούν πράξεις που πραγματοποιούνται από 1.7.2016 και εφεξής ανεξαρτήτως του χρόνου υποβολής των δηλώσεων, για όλους τους υποκείμενους που έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης ΦΠΑ, ανεξαρτήτως εάν υποχρεούνται σε τήρηση διπλογραφικού, απλογραφικού λογιστικού συστήματος, ή είναι μη υπόχρεοι σε τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.

Το υφιστάμενο έντυπο συνεχίζει να ισχύει για πράξεις που πραγματοποιούνται έως και 30.6.2016. Εκ του λόγου αυτού οι πράξεις που πραγματοποιούνται από 1.6.2016 έως και 30.6.2016 και υπάγονται λόγω της μεταβολής των συντελεστών ΦΠΑ με το Ν. 4389/2016 στον συντελεστή ΦΠΑ εικοσιτέσσερα τοις εκατό (24%) ή δεκαεπτά τοις εκατό (17%), που δεν αναγράφεται ωστόσο στο έντυπο, καταχωρούνται ως εξής σε αυτό:

α) Η φορολογητέα αξία καταχωρείται στους κωδικούς «303» και «306» αντίστοιχα.

β) Ο φόρος που αναλογεί στην ανωτέρω φορολογητέα αξία, υπολογιζόμενος με συντελεστή είκοσι τρία (23%) ή δεκαέξι τοις εκατό (16%) καταχωρείται στους κωδικούς «333» και «336» αντίστοιχα και η διαφορά του φόρου μεταξύ των δύο συντελεστών, ήτοι είκοσι τρία (23%) και είκοσι τέσσερα τοις εκατό (24%) καθώς και μεταξύ δεκαέξι (16%) και δεκαεπτά τοις εκατό (17%), καταχωρείται στον κωδικό «422» του εντύπου «Λοιπά αφαιρούμενα ποσά».

 

 

 

 

Ζημιές

ΠΟΛ.1088/2016 Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 - 4 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 περί μεταφοράς ζημιών

 

Μια πολύ σημαντική απόφαση με την οποία οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 27 του ν. 4172/2013 και ειδικότερα για την αντιμετώπιση των ζημιών σε διάφορες περιπτώσεις.

Συνοπτικά αυτές είναι :

- Μεταφορά ζημιών στα επόμενα πέντε (5) φορολογικά έτη
  -Πεδίο εφαρμογής - Έναρξη ισχύος
  -Χρόνος μεταφοράς ζημίας
  -Φορολογική μεταχείριση ζημίας σε περίπτωση εκκαθάρισης
  -Μείωση μετοχικού κεφαλαίου με συμψηφισμό φορολογικών ζημιών
-Φορολογική μεταχείριση χρεωστικής διαφοράς (ζημίας) λόγω ανταλλαγής ομολόγων (PSI)
-Φορολογική μεταχείριση χρεωστικής διαφοράς (ζημίας) λόγω διαγραφής χρεών οφειλετών στο πλαίσιο του ν. 4307/2014
-Φορολογική μεταχείριση ζημιών που προκύπτουν στην αλλοδαπή
 

Δώστε προσοχή όμως σε 2 σημεία τα οποία είναι σημαντικά :

α) Για την αναγνώριση της ζημιάς δεν απαιτείται η ζημία να έχει αναγραφεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέχρι το τέλος του οικείου οικονομικού έτους που προέκυψε, αλλά αυτή μπορεί να δηλωθεί οποτεδήποτε, μέσα στην πενταετία, με την υποβολή εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης με βάση τα οριζόμενα στα άρθρα 18 και 19 του Κ.Φ.Δ. (ν. 4174/2013)

β) Στις περιπτώσεις που ατομική επιχείρηση εμφάνισε ζημία και για το έτος αυτό το εισόδημα του φορολογούμενου προσδιορίστηκε με βάση τα τεκμήρια, το επόμενο φορολογικό έτος ο φορολογούμενος εκ του γεγονότος αυτού και με βάση τις προηγούμενες διατάξεις, απώλεσε το δικαίωμα συμψηφισμού της εν λόγω ζημίας. Ωστόσο, εφόσον ο φορολογούμενος με τροποποιητική δήλωση καλύψει την προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων με ανάλωση κεφαλαίου, τότε η δηλωθείσα ζημία μεταφέρεται για συμψηφισμό κατά τις κείμενες διατάξεις (σχετ. η ΠΟΛ.1076/2015 εγκύκλιός ).

Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν έχει δηλώσει τη μεταφερόμενη ζημία στην επόμενη χρήση κατά την υποβολή της αρχικής δήλωσης, πρέπει λόγω της διαδοχικότητας του συμψηφισμού, να τη δηλώσει εμπρόθεσμα ή εκπρόθεσμα, σε κάθε περίπτωση, με τροποποιητική δήλωση στο επόμενο έτος που αφορά, ανεξαρτήτως εάν υπάρχουν δηλωθέντα κέρδη χρήσης ή ζημία χρήσης σε αυτό το έτος. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής με ζημία, ακόμη και μετά τη λήξη του οικείου οικονομικού έτους, η υπόψη ζημία συμψηφίζεται εντός της πενταετίας.

 

 

Παροχή σε έιδος οχήματος

 ΔΕΑΦ 1096157 ΕΞ 2016/ 22.6.2016 Φορολογική μεταχείριση των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων που παραχωρούνται ....

Σύμφωνα με το έγγραφο ΔΕΑΦ 1096157 ΕΞ 2016/22.6.16, όσον αφορά στη φορολογική μεταχείριση της παροχής οχήματος στα στελέχη μιας επιχείρησης ανεξαρτήτως:

α) της διάρκειας χρήσης του οχήματος και

β) της δραστηριότητας της επιχείρησης η παροχή αυτή αποτελεί παροχή σε είδος για τον εργαζόμενο, η οποία για σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 13 του ΚΦΕ αποτιμάται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4172/2013, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4389/2016.

 

 

Τέλος στην συνδρομητικη τηλεόραση

ΠΟΛ.1086/2016 Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 54 του ν. 4389/2016...

 

Από 1.6.2016 ξεκινά η επιβολή του τέλοςυ στην συνδορμητική τηλεόραση.

Το τέλος αυτό επιβάλλεται επί κάθε μηνιαίου λογαριασμού κάθε σύνδεσης σε συνδρομητική τηλεόραση και υπολογίζεται ως ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού, περιλαμβανομένου και του παγίου τέλους που εισπράττεται υπέρ της επιχείρησης, προ του φόρου προστιθέμενης αξίας.

 

 

Συμπληρωματικό φόρος ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια φυσικών προσώπων

ΠΟΛ.1082/2016 Τροποποίηση της απόφασης ΠΟΛ 1184/2014

 

Με την απόφαση αυτή γίνονται οι απαραίτητες τροποποιήσεις στις διατάξεις της ΠΟΛ.1184/2014, για τον συνυπολογισμό της αξίας των δικαιωμάτων επί των γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού, στον συμπληρωματικό φόρο των φυσικών προσώπων για το 2016.

Υπενθυμίζουμε ότι η μεταβολή αυτή έγινε με τον νόμο 4389/2016.
 

Δείτε την ΠΟΛ.1082/23.6.2016 καθώς και την κωδικοποιημένη ΠΟΛ.1184/30.7.2014

 

-Δεν θα επιβάλλεται πλέον εισφορά αλληλεγγύης στο τεκμαρτό εισόδημα εφόσον αυτό κσαλύπτεται από τεκμηρια.

-Και στους δύο συζύγους η μέιωση φόρου λόγω τέκνων.

-Στο 80% του κόστους των οχημάτων η παροχή σε είδος.

 ΠΟΛ.1087/2016 Κοινοποίηση διατάξεων ν.4387/2016 (ΦΕΚ 85 Α) και ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94 Α') που αφορούν φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων

α) Μέσω της ανωτέρω εγκυκλίου -που βρίσκει έρεισμα και στις διατάξεις του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 στο οποίο έχει ενσωματωθεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης- η Γ.Γ.Δ.Ε. δίνει λύση σε ένα πρόβλημα που είχε ανακύψει από το παρελθόν. Να θυμίσουμε ότι μέχρι και το φορολογικό έτος 2015 βάσει των διατάξεων του ν. 3986/2011, για την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης λαμβάνονταν υπόψη και το τεκμαρτό εισόδημα πριν όμως τις μειώσεις του άρθρου 19 του προγενέστερου Κ.Φ.Ε. (σημ. 2238/1994). Δηλαδή, όλα αυτά τα χρόνια αν ένας φορολογούμενος είχε τεκμαρτό εισόδημα μεγαλύτερο από το πραγματικό και έκανε χρήση των δυνατοτήτων που προέβλεπε ο νόμος 2238/1994 (βλ. άρθρο 19) ή όσων προβλέπει ο νυν Κ.Φ.Ε. (βλ. άρθρο 34 του ν.4172/2013), τότε παρόλο που για τη φορολογία εισοδήματος κάλυπτε τα τεκμήριά του (αντικειμενικές δαπάνες), για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης δεν μπορούσε να γίνει κάτι, αφού αυτή όπως αναφέραμε υπολογιζόταν επί του τεκμαρτού εισοδήματος που ήταν μεγαλύτερο.

Αυτή η στρέβλωση που ίσχυε στο άρθρο 29 του ν. 3986/2011 ουσιαστικά δεν υφίσταται στο νέο άρθρο 43Α του ν. 4172/2013 και έτσι μέσω και της ΠΟΛ. 1087/2016 δίνεται λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν πολλοί φορολογούμενοι οι οποίοι καλούνταν να πληρώσουν ειδική εισφορά αλληλεγγύης που υπολογιζόταν επί των τεκμαρτών τους εισοδημάτων, παρόλο που έκαναν χρήση των διατάξεων που μειώνουν την τεκμαρτή τους δαπάνη (π.χ. ανάλωση κεφαλαίου).

Σχετική με το θέμα ήταν και απόφαση ΣτΕ 2563/2015 σύμφωνα με την οποία η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποιος φορολογούμενος είχε μεν μεγαλύτερο τεκμαρτό εισόδημα σε σχέση με το πραγματικό, αλλά προέβη δε, σε ανάλωση κεφαλαίου για να καλύψει την προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων, δεν θα πρέπει να υπολογίζεται βάσει του μεγαλύτερου τεκμαρτού εισοδήματος, αλλά βάσει του τελικού ποσού με το οποίο πράγματι αυτός φορολογήθηκε.
Να σημειώσουμε ότι τα ανωτέρω, σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση ισχύουν από το φορολογικό έτος 2016 και μετά.

β) Στην περίπτωση των έγγαμων συζύγων, τις μειώσεις φόρου λόγω εξαρτώμενων τέκνων του άρθρου 11 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος δικαιούνται και οι δύο σύζυγοι, εφόσον αυτοί είναι μισθωτοί ή συνταξιούχοι, ή ο ένας εκ των δύο συζύγων που έχει την ιδιότητα του μισθωτού ή συνταξιούχου και ανεξάρτητα από το αν αυτός είναι ο υπόχρεος ή η σύζυγος.

Στην περίπτωση διαζευγμένων συζύγων, τις προαναφερόμενες μειώσεις φόρου λόγω εξαρτώμενων τέκνων δικαιούται ο ένας εκ των δύο συζύγων, που έχει την επιμέλεια των τέκνων και εφόσον αυτός είναι μισθωτός ή συνταξιούχος.

Προσοχή λοιπόν. Οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας θα πρέπει από 27.5.2016 (άντε από 1.6.2016) να υπολογίζουν το Φ.Μ.Υ. με βάση τα νέα αυτά δεδομένα.

γ) Για τα φορολογικά έτη 2016 και επόμενα, (δηλαδή και για τα φετινά εισοδήματα) η παροχή σε είδος οχημάτων αποτιμάται πλέον σε ποσοστό 80% του κόστους των αποσβέσεων, των τελών κυκλοφορίας, του κόστους των επισκευών και συντηρήσεων καθώς και του χρηματοδοτικού κόστους αγοράς ή μίσθωσης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης.

 

Παρακράτηση φόρου τόκων ομολογιακών δανείων

Αριθ. πρωτ.: ΔΕΑΦ Β 1097116 ΕΞ 2016/ 23.6.2016 Παρακράτηση φόρου σε τόκους ομολογιακού δανείου το ποσό των ...

Σύμφωνα με την εγκύκλιο ΔΕΑΦ Β 1097116 ΕΞ 2016/23.6.16, στην περίπτωση των τόκων ομολογιακού δανείου οι οποίοι καταβάλλονται κατά το χρόνο που καθίστανται ληξιπρόθεσμοι (άρα και απαιτητοί) μέσω κεφαλαιοποίησής τους με έκδοση νέων ομολογιών (καταβολή σε είδος), η υποχρέωση παρακράτησης γεννάται κατά τον χρόνο της κεφαλαιοποίησης.
 
Σε περίπτωση που κεφαλαιοποιούνται (μέσω της καταβολής σε είδος) ήδη ληξιπρόθεσμοι τόκοι με την έκδοση νέων ομολογιών, η υποχρέωση παρακράτησης υπάρχει όχι κατά το χρόνο της κεφαλαιοποίησης αλλά κατά το χρόνο που αυτοί είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμοι, οπότε και θα έπρεπε να είχαν πιστωθεί στα βιβλία της εταιρείας (σχετ. η υπ' αριθμ. ΠΟΛ.1011/2.1.2014 εγκύκλιος).

Ο παρακρατούμενος φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 15%, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 62 και 64 του ν. 4172/2013, επιφυλασσομένων των διατάξεων των Σ.Α.Δ.Φ. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που για κάποιους από τους ομολογιούχους δανειστές έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 150 του ν. 4261/2014 (π.χ. ημεδαπά πιστωτικά ιδρύματα), σχετικά με τη μη λογιστικοποίηση τόκων, δεν υφίσταται η πιο πάνω υποχρέωση διενέργειας παρακράτησης φόρου, για το χρονικό διάστημα μετά το αναφερόμενο στις διατάξεις αυτές τρίμηνο, εφόσον πληρούνται οι οριζόμενες στις ίδιες διατάξεις προϋποθέσεις.

 

'Εντυπο Ν και καταχώρηση μερισμάτων ειδικής περίπτωσης.

ΔΕΑΦΒ 1097106 ΕΞ 2016/ 24.6.2016 Καταχώριση στο έντυπο (Ν) ...

Σύμφωνα με την απόφαση αυτή  τα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που εισπράττουν μερίσματα από εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία του ν. 2778/1999 θα τα αναγράφουν στον κωδικό 466 του εντύπου δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων «Έντυπο Ν», προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων αποτελεσμάτων τους και περαιτέρω, σε περίπτωση τυχόν διανομής τους κατά το τρέχον φορολογικό έτος θα συμπληρώνουν τον κωδικό 384 δεδομένου ότι για τα διανεμόμενα αυτά ποσά, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 47 του ν.4172/2013.

 

Μη επιβολή τέλους επιτηδεύματος σε υποκατάστημα Ελληνικής εταιρίας στην αλλοδαπή

ΠΟΛ.1095/2016 Οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, ...

Με την απόφαση αυτή το υπ.οικονομικών έκανε δεκτή την γνωμοδότηση του ΝΣΚ 124/2016 σύμφωνα με την οποία δεν επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος σε υποκατάστημα  ημεδαπής εταιρείας στην αλλοδαπή.

 

Εφαρμογή των νέων διατάξεων περί «Φόρου Διαμονής», «Τέλους συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας», τυχερών παιγνίων - Κατάργηση φόρου επί ζύθου και ειδικού τέλους στα παίγνια της ΟΠΑΠ Α.Ε.

ΠΟΛ.1091/2016 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 53, 55, 56 και 57 του ν. 4389/2016 ..

Με την απόφαση αυτή  κοινοποιούνται ορισμένες διατάξεις του ν. 4389/2016 και παρέχονται οδηγίες σχετικά με :

-Τον φόρο διαμονής (από 1.1.2018)

-Το τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (από 1.1.2017)

η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα από τυχερά παίγνια

ην κατάργηση του φόρου επί του ζύθου και

ην κατάργηση του ειδικού τέλους ανά στήλη στα παίγνια της ΟΠΑΠ ΑΕ.

 

Ενεργοποίηση νέων μεθόδων έμμεσων τεχνικών ελέγχου της Γ.Γ.Δ.Ε.

Δ.ΟΡΓ.Β 1098087 ΕΞ 2016/ 28.6.2016 Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Ομάδας Εργασίας στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.)....

 

Με απόφαση της Γ.Γ.Δ.Ε. συστήνεται ομάδα εργασίας για τη σύνταξη μελέτης που αφορά στον ορισμό, στο περιεχόμενο και στον τρόπο εφαρμογής των τεχνικών ελέγχου «της αρχής των αναλογιών» και «της σχέσης της τιμής πώλησης προς το συνολικό όγκο κύκλου εργασιών», καθώς και για την κατάρτιση των αντίστοιχων σχεδίων αποφάσεων.

Ήδη μέχρι σήμερα η φορολογική διοίκηση χρησιμοποιεί τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου των περιπτώσεων (β, γ, ε) του ως άνω άρθρου, με βάση τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις  ΠΟΛ.1050/17.2.2014 και  ΠΟΛ.1094/7.4.2014 .

Οι έμμεσες τεχνιές ελέγχου όπως προβλέπονται στο άρθρο 27 του ΚΦΔ

α) της αρχής των αναλογιών,
β) της ανάλυσης ρευστότητας του φορολογούμενου,
γ) της καθαρής θέσης του φορολογούμενου,
δ) της σχέσης της τιμής πώλησης προς το συνολικό όγκο κύκλου εργασιών και
ε) του ύψους των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά.
Με τις ως άνω τεχνικές μπορούν να προσδιορίζονται τα φορολογητέα εισοδήματα των φορολογουμένων, τα ακαθάριστα έσοδα, οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη των υπόχρεων βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής.

 

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα

ΠΟΛ.1083/2016 Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 117 του ν. 4387/12-5-2016...

 

Κοινοποιήθηκε η ως άνω απόφαση και παρέχονται οδηγίες για την είσπραξη αναλογικών τελών κυκλοφορίας, εξαιρετικά για το 2016, στην περίπτωση άρσης ακινησίας ΙΧ οχήματος, αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας

Επαναλαμβάνω ότι για το 2016 παρέχεται η δυνατοτητα για:

-άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός με την καταβολή των 2/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας
-άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών με την καταβολή των 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας
-άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού (31.12.2016) με την καταβολή των δωδεκάτων του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.
 

Προσοχή, εάν επιλεγεί άρση για δεύτερη φορά μέσα στο έτος, θα πρέπει να πληρωθεί το τέλος όλης της χρονιάς, εφόσον βέβαια αφαιρεθούν τα ποσά που έχουν ήδη πληρωθεί.

Σχετική ανάλυση έγινε και στο Το briefing της ημέρας (27.06.2016)

 

Παράταση προθεσμιών δόσεων και οφειλών

ΠΟΛ.1092/2016 Παράταση προθεσμιών δόσεων ρυθμίσεων ...

Με την απόφαση αυτή παρατείνονται μέχρι και 7.7.2016 οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών και βεβαιωμένων μη ρυθμισμένων οφειλών στις Δ.Ο.Υ. και τα Ελεγκτικά Κέντρα της Φορολογικής Διοίκησης, των δικαιούχων των μηνιαίων συντάξεων του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ). Η προθεσμία που παρατείνεται αφορά τις φορολογικές υποχρεώσεις των προσώπων αυτών που έληγαν στις 30.6.2016.

 

Ακόμα και τα χαλασμένα ρολόγια δείχνουν δυο φορές το εικοσιτετράωρο τη σωστή ώρα.

← ●●●● § ●●●● →

ΣΛΟΤ

Σ.ΛΟ.Τ. αριθμ. πρωτ.: 1153 ΕΞ 1.6.2016 Απεικόνιση φόρων στις Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις Α.Ε.

  • Με την γνωμάτευση αυτή υπενθυμίζεται μεταξύ άλλων ότι οι φόροι που δεν προσδιορίζονται με βάση το εισόδημα, όπως το τέλος επιτηδεύματος, δεν αποτελούν φόρο εισοδήματος, αλλά λοιπά έξοδα και καταχωρούνται ως τέτοια στην κατάσταση αποτελεσμάτων.

Σ.ΛΟ.Τ. αριθμ. πρωτ.: 1158 ΕΞ 1.6.2016 Προσδιορισμός των ιδίων κεφαλαίων και της εσωτερικής λογιστικής αξίας των μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο μετοχών Α.Ε.

  • Το ΣΛΟΤ γνωματεύει σχετικά ότι εφόσον υπάρχουν παρατηρήσεις των ορκωτών ελεγκτών που αφορούν παραβίαση του λογιστικού πλαισίου και δεν αμφισβητούνται από τη διοίκηση της οντότητας, οι επιπτώσεις τους λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό της λογιστικής καθαρής θέσης και των αποτελεσμάτων. Η αρχή αυτή ίσχυε και στα πλαίσια του Ε.Γ.Λ.Σ.

Σ.ΛΟ.Τ. αριθμ. πρωτ.: 1156 ΕΞ 1.6.2016 Εφαρμογή ΔΠΧΑ σε θυγατρικές συνεταιριστικών τραπεζών

  • Πιστωτικό ίδρυμα με νομική μορφή Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης, τα μερίδια ή άλλες κινητές αξίες του οποίου δεν είναι εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν έχει υποχρέωση σύνταξης  χρηματοοικονομικών καταστάσεων βάσει των ΔΠΧΑ


 

 

← ●●●● § ●●●● →

Εργατικά ασφαλιστικά

Η αύξηση των εισφορών του Ι.Κ.Α και η μισθοδοσία του Ιουνίου 2016

Αριθ. πρωτ.: Φ 80020/οικ 22104/Δ15. 405/ 30.6.2016 Αύξηση των καταβαλλόμενων στο Ε.Τ.Ε.Α. ασφαλιστικών εισφορών σύμφωνα με το ν. 4387/2016
 

Α. Μισθωτοί

α) Από 1.6.2016 και μέχρι 31.5.2019 αυξάνεται το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς για επικουρική ασφάλιση στο ΕΤΕΑ για όλους τους μισθωτούς που έχουν ασφαλιστεί πριν και μετά την 1.1.1993 και υπολογίζεται σε ποσοστό 3,5% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 3,5% για τον εργοδότη. Η βάση υπολογισμού των καταβαλλόμενων ασφαλιστικών εισφορών είναι οι ασφαλιστέες αποδοχές του εργαζομένου, όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 38 του ν. 4387/2016, για το οποίο θα εκδοθεί διευκρινιστική εγκύκλιος από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.


 
β) Από 1.6.2019 και μέχρι 31.5.2022, το ανωτέρω ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς για επικουρική ασφάλιση στο ΕΤΕΑ για όλους τους μισθωτούς που έχουν ασφαλιστεί πριν και μετά την 1.1.1993 διαμορφώνεται σε 3,25% για τον ασφαλισμένο και σε ισόποσο ποσοστό 3,25% για τον εργοδότη επί των ασφαλιστέων αποδοχών του εργαζομένου, όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 38 του ν. 4387/2016.

 
Το ποσοστό της ως άνω μηνιαίας εισφοράς επανέρχεται μετά το πέρας της εξαετίας (1.6.2022) στο ύψος που ίσχυε κατά τις 31.12.2015, (δηλ. ποσοστό 3% για τον ασφαλισμένο και ποσοστό 3% για τον εργοδότη, όπως ορίζεται στις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ν. 4225/2014, ΦΕΚ 2 Α'/7-1-2014).

 
Β. Αυτοαπασχολούμενοι - Ελεύθεροι Επαγγελματίες

 
α) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 97 από 1.6.2016 και μέχρι 31.5.2019, το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς όλων των αυτοαπασχολούμενων, ελευθέρων επαγγελματιών, που έχουν ασφαλισθεί πριν και μετά την 1.1.1993 στο ΕΤΕΑ και στα εντασσόμενα σε αυτό ταμεία, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς υπολογίζεται σε ποσοστό 7%. Ως προς τη βάση υπολογισμού των ως άνω ποσοστών ασφαλιστικών εισφορών εφαρμόζονται έως 31/12/2016 τα ισχύοντα κατά την έναρξη ισχύος του νόμου 4387/2016. Από 1-1-2017, όμως, ημερομηνία έναρξης ισχύος των άρθρων 39 και 98 του ν. 4387/2016, το ανωτέρω ποσοστό εισφοράς αυτής της κατηγορίας ασφαλισμένων θα καταβάλλεται επί του εισοδήματός τους, όπως αυτό προσδιορίζεται στα δύο προαναφερόμενα άρθρα, για τις διατάξεις των οποίων θα εκδοθούν διευκρινιστικές εγκύκλιοι από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.

 
β) Από 1.6.2019 και μέχρι τις 31.5.2022, το ποσοστό μηνιαίας εισφοράς υπέρ ΕΤΕΑ όλων των αυτοαπασχολούμενων, ελευθέρων επαγγελματιών, ασφαλισμένων πριν και μετά την 1-1-1993 στο ΕΤΕΑ υπολογίζεται σε ποσοστό 6,5% επί του εισοδήματος, όπως ειδικότερα προσδιορίζεται στα άρθρα 39 και 98 του παρόντος νόμου.

 
Το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς μετά το πέρας της εξαετίας, ήτοι από 1.6.2022, επανέρχεται στο ύψος που ίσχυε την 31.12.2015 (παρ. 2 άρθρου 5 ν.4225/2014).

 

Επιπλέον οδηγίες σχετικά με την πρόσβαση ανασφαλίστων πολιτών στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας
Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αριθ. πρωτ.: ΔΒ4Α/οικ. 24730/28.6.2016 Σχετικά με πρόσβαση ανασφαλίστων πολιτών στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας Σε συνέχεια των οδηγιών που έχουν δοθεί (Α3(γ)/ΓΠ/οικ.25132/4.4.2016) και αφορούν στην παροχή υπηρεσιών υγείας σε ανασφάλιστους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δίνει περαιτέρω οδηγίες.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Οι ανασφάλιστοι που διαθέτουν ΑΜΚΑ ή νομιμοποιητικά έγγραφα διαμονής ή Κ.Υ.Π.Α. δικαιούνται παροχή φαρμάκων με τις προϋποθέσεις συμμετοχής που ορίζονται στην Κ.Υ.Α (σχετικό 2), ενώ εξαιρούνται από οποιαδήποτε συμμετοχή μόνο οι δικαιούχοι των παρ. 2, 8 και 9 του άρθρου 6 αυτής. Φάρμακα υψηλού κόστους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 33 του Ν.4368/2016, παρέχονται αποκλειστικά από τα φαρμακεία των νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ. Επίσης δίδεται πλέον η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης των απαραίτητων φαρμάκων μέσα από το σύστημα της ΗΔΙΚΑ με τη χρήση του ΑΜΚΑ και μόνον.

Σύμφωνα με το άρθρο 7, παρ. 1 της Κ.Υ.Α., οι υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων που ασκούν αρμοδιότητες κοινωνικής προστασίας εξετάζουν τις αιτήσεις για δωρεάν φαρμακευτική περίθαλψη που κατατίθεται από τους δικαιούχους της παρ. 2Β και 8 του άρθρου 6 της Κ.Υ.Α. (σχετικό 2) και εκδίδουν για τους ανωτέρω αποφάσεις παροχής δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης.

Είναι λογικό ότι πρέπει να μεσολαβήσει ένα χρονικό διάστημα προκειμένου οι αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και τα πληροφοριακά συστήματα να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα. Για το λόγο αυτό, μέχρι την έκδοση των σχετικών αποφάσεων απαλλαγής από τη συμμετοχή και μέχρι τις 15 Ιουλίου 2016 (αντί για την 1η Ιουνίου που είχε αρχικώς ορισθεί), για τους ανωτέρω ασφαλισμένους ισχύουν, αναφορικά με τις δαπάνες για φαρμακευτική αγωγή, οι όροι και οι προϋποθέσεις ελέγχων και συμμετοχών που ισχύουν κατά τη συνταγογράφηση των φαρμάκων αυτών σε ασφαλισμένους, κατά τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. Γ.Π./ΟΙΚ. 56432/28.6.2014 (Β' 1753). Αυτό σημαίνει ότι η συμμετοχή τους καθορίζεται αποκλειστικά με βάση την αναγραφόμενη διάγνωση.
 

 

(ΛΑΕΚ 1-25): Πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης σε μικρές επιχειρήσεις έτους 2016

1449/27/31.5.2016 Υλοποίηση προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων σε μικρές επιχειρήσεις έτους 2016 (ΛΑΕΚ 1-25 έτους 2016)

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για την υλοποίηση προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων σε μικρές επιχειρήσεις έτους 2016 (ΛΑΕΚ 1-25 έτους 2016).

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ:

Στο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης εντάσσονται οι επιχειρήσεις που:

• επιθυμούν να καταρτίσουν το προσωπικό τους και είναι μέλη των φορέων εκπροσώπησης εργοδοτών του κλάδου τους, που θα αναλάβουν την υλοποίηση του προγράμματος κατάρτισης.
• καταβάλουν στο Ι ΚΑ την εργοδοτική εισφορά ΛΑΕΚ (0,24%) για τους εργαζόμενους της επιχείρησης τους για το έτος 2016.
• απασχολούν από 1 έως 25 εργαζόμενους.
• το πρόγραμμα κατάρτισης στο οποίο συμμετέχουν δεν χρηματοδοτείται από άλλο φορέα.
• δεν χρηματοδοτούνται από άλλο πρόγραμμα κατάρτισης του O.A.Ε.Δ. και του ΛΑΕΚ για τους εργαζόμενους που λαμβάνουν μέρος στο συγκεκριμένο πρόγραμμα κατάρτισης.

 

Διαδικασία χορήγησης και καταβολής του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες

Ο.Γ.Α. 5/28.6.2016 Διαδικασία χορήγησης και καταβολής του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων...

Με την απόφαση αυτή ρυθμίζονται τα εξής  θέματα σχετικά με την καταβολή του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.

Α .Υποβολή αίτησης - Απαιτούμενα δικαιολογητικά (άρθρα 3 και 4)
Β. Έλεγχος αιτήσεων -φακέλου δικαιούχου ( άρθρο 5)
Γ. Αναστολή - επαναχορήγηση επιδομάτων
Δ. Διακοπή επιδομάτων
Ε. Άσκηση προσφυγής ( Άρθρο 8)
ΣΤ. Χρόνος και τρόπος καταβολής των επιδομάτων -συμψηφισμός (άρθρα 2 και 9 )

 

← ●●●● § ●●●● →

Χρηστικά άρθρα του κόμβου

  1. Άρθρα Η αίτηση αναστολής ενώπιον της ΔΕΔ
  2. (Ανανεωμένο) Πρόστιμα εκπρόθεσμων αρχικών και εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων εισοδήματος φορολογικού έτους 2015
  3. (Ανανεωμένο) Η υποβολή οικονομικών καταστάσεων στο Γ.Ε.ΜΗ. και οι προθεσμίες υποβολής δηλώσεων φόρου μερισμάτων μετά την παράταση των δηλώσεων
  4. Υπόδειγμα Ενοποιημένου Προσαρτήματος Ν. 4308/2014 - ΣΟΛ Α.Ε.
  5. Άρθρα Χρόνος κτήσης εισοδήματος και παρακράτησης φόρου στις Α.Ε., Ο.Ε. - Ε.Ε. και Ε.Π.Ε.
  6. Εγχειρίδιο ερωτήσεων-απαντήσεων σε φορολογικά θέματα (Ιούνιος 2016)
     

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Φορολογικές υποχρεώσεις εβδομάδας.

Την εβδομάδα που ξεκινά από σήμερα δεν έχουμε σημαντικές φορολογικές υποχρεώσεις.  Δείτε όμως τις σημαντικότερες φορολογικές και λοιπές υποχρεώσεις του  Ιουλίου, και προσέξτε τις επισημάνσεις που πάντα κάνουμε.

Σχετικά με την υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής φορολογικού πιστοποιητικού, να αναφέρω ότι μάλλον πάει για παράταση. Πιστεύω ότι εντός της εβδομάδας θα έχουμε νεώτερα.

← ●●●● § ●●●● →



Επίλογος

Στον επίλογο του σημερινού σχολίου θέλω να καταθέσω την άποψή μου σχετικά με ένα θέμα που δημιούργησε αρκετό θόρυβο, για τους λάθος λόγους όμως. Αναφέρομαι φυσικά στο άρθρο του μέλους της επιστημονικής ομάδας του κόμβου Κ. Γραβιά :  "Η αύξηση των εισφορών του Ι.Κ.Α και η μισθοδοσία του Ιουνίου 2016".

Στο συγκεκριμένο άρθρο έγινε μια αναφορά στο αδιέξοδο που βρίσκονται οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας σε ό,τι αφορά στην αύξηση από 1.6.2016 των εισφορών της επικουρικής ασφάλισης (ΕΤΕΑ) από 3,00 % σε 3,25% και στηλιτεύτηκε επίσης η καθυστέρηση του ΙΚΑ στην έκδοση της εγκυκλίου με την οποία θα δοθούν (ακόμα δεν έχει δημοσιευθεί)  μεταξύ άλλων και οι απαραίτητες  οδηγίες για την υποβολή των Α.Π.Δ. της περιόδου Ιουνίου. Δυστυχώς μετά την δημοσίευση του άρθρου ξεκίνησε μια επίθεση στο πρόσωπο του Κ. Γραβιά η οποία έφτασε στα όρια της συκοφαντικής δυσφήμισης, και μάλιστα για λόγους που είναι πλήρως ανυπόστατοι.  Συνάδελφοι λοιπόν σχολιάζοντας -ανωνύμως ή χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα- άλλο παρόμοιο άρθρο που αναρτήθηκε μετά από ώρες στον ιστοχώρο  συγκεκριμένης εταιρίας λογισμικού, υπεραμυνόμενοι προφανώς της απόφασης της εταιρίας να μην δώσει επιλογή στους εκκαθαριστές μισθοδοσίας να "τρέξουν" τη μισθοδοσία με τα νέα αυξημένα ποσοστά που προβλέπει ο νόμος, αλλά και η εγκύκλιος του υπ. Εργασίας πλέον -πράγμα που άλλες εταιρίες έκαναν-  εξαπέλυσαν μια αναίτια επίθεση στο πρόσωπο του κ. Γραβιά αναφέροντας μάλιστα ότι παροτρύνει τους συναδέλφους σε ενέργειες που μπορεί να έχουν επιπτώσεις για τους ίδιους αλλά και για τους πελάτες τους (πρόστιμα, κ.λπ.).

Δεν θα σχολιάσω άλλο την ακατανόητη για μένα στάση των συναδέλφων αυτών, απλά θα πω ότι όποιος έχει μάτια βλέπει, και όποιος έχει αυτιά ακούει.

Θα περίμενα ωστόσο από τους υπευθύνους της εταιρίας να πάρουν θέση στα συγκεκριμένα σχόλια που δεν έχουν καμία βάση και που συκοφαντούν αναίτια τον κόμβο, αλλά και το μέλος της επιστημονικής μας ομάδας.  

Εκτός βέβαια και εάν τα υιοθετεί, οπότε θα πρέπει να μας εξηγήσει γιατί και η ίδια έχει επιλέξει τον κόμβο, -εφόσον τον θεωρεί αναξιόπιστο- για να διαφημίζει τα προϊόντα της όπως κάνουν σχεδόν όλες οι εταιρίες του χώρου. 

Για την ουσία της υπόθεσης, στο συγκεκριμένο άρθρο αλλά και στο briefing της ημέρας εκείνης δεν γίνεται καμία παρότρυνση προς τους συναδέλφους να ακολουθήσουν είτε την μια ή την άλλη λύση. Γίνεται απλά μια αναφορά ότι θα έπρεπε, -εφόσον το ΙΚΑ δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο- να υπάρχουν και οι δύο λύσεις από τις εταιρίες που έχουν προγράμματα μισθοδοσίας και την τελική επιλογή να την κάνει ο εκκαθαριστής. Ο Κ.Γραβιάς στο briefing τοποθετήθηκε εκ νέου και ανέφερε το πως θα πράξει ο ίδιος σχετικά με το δίλημμα στο οποίο έχουμε σαν εκκαθαριστές αποτέλεσμα της κωλυσιεργίας του ΙΚΑ. Η αναφορά αυτή φυσικά ούτε επιρρίπτει ευθύνη σε κάποια εταιρία που δεν έδωσε και τις δύο επιλογές στους εκκαθαριστές, ούτε αποτελεί δυσφήμιση προς το συγκεκριμένο πρόγραμμα της εταιρίας. Και φυσικά η αναφορά αυτή σε απλά ελληνικά, αλλά και σε πιο σύνθετα, δεν αποτελεί  προτροπή ούτε υπόδειξη προς τους συναδέλφους. Αντιθέτως έμμεση προτροπή αποτελεί η μη δυνατότητα άλλης επιλογής από το λογισμικό. Δυστυχώς λοιπόν για τους συκοφάντες απ' όπου και εάν προέρχονται, τα γραπτά μένουν, και τα video παίζουν.

Σε ότι αφορά το δίλημμα, καλό θα ήταν το ΙΚΑ να βρει την βέλτιστη λύση και για τις δύο περιπτώσεις, έτσι ώστε  να καλυφθούν χωρίς προβλήματα όλοι οι συνάδελφοι, είτε έχουν υπολογίσει με τα νέα είτε με τα παλαιά ποσοστά. Και για να προλάβω τους καλοθελητές, εγώ έχω υπολογίσει την μισθοδοσία του Ιουνίου με τα παλαιά ποσοστά. Δεν ξέρω όμως τι θα έκανα εάν είχα και άλλη επιλογή...

Καλή συνέχεια σε όλους.

 

Ο φθόνος ποτέ δεν έκανε έναν άνθρωπο καλύτερο.

 

 

Υ.Γ. Σε ότι αφορά την νομοθεσία και την νομολογία της εβδομάδας υπενθυμίζω ότι έρχεται αυτόματα στο email σας μέσω της εβδομαδιαίας ανασκόπησης (weekly newsletter) του κόμβου.  Της περασμένης εβδομάδας το newsletter μπορείτε να το δείτε εδώ. Περιέχει όλες τις αποφάσεις που δεν συμπεριέλαβα στο σχόλιο.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο