Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους τα πρώτα ηλεκτρονικά σημειώματα για την είσπραξη των παλιών τελών κτηματογράφησης, 1995-2007 - Τι ειπώθηκε για τη διασύνδεση του Κτηματολογίου με τη βάση του Ε9

ΕΚΧΑ Α.Ε.
http://www.ktimatologio.gr/

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ της ΕΚΧΑ ΑΕ

«Παρουσίαση και προγραμματισμός του έργου για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου της χώρας»

Στις 4/10/2013 έγινε η προκήρυξη ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού (KTIMA-13), για την ανάθεση 28 συμβάσεων, που αφορούσαν στην κτηματογράφηση των υπόλοιπων μη κτηματογραφημένων περιοχών της χώρας, προϋπολογισμού 570 εκ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 70 μήνες.

Η χρηματοδότηση των συμβάσεων του διαγωνισμού αυτού προβλεπόταν αφενός, από τα τέλη κτηματογράφησης που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες σύμφωνα με το Ν. 2308/1995, αφετέρου από κοινοτικούς πόρους στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 ή/και του ΣΕΣ 2014-2020.

Η καθυστέρηση επίτευξης συμφωνίας στους όρους χρηματοδότησης του έργου, αποτέλεσε το βασικό εμπόδιο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού, την κατακύρωση του αποτελέσματός του και την έγκαιρη υπογραφή των συμβάσεων.

Είναι προφανές ότι σήμερα το 70μηνο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, όπως προβλεπόταν στα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού της «KTIMA-13», καθιστά αδύνατη την επίτευξη του μνημονιακού στόχου για την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης του υπόλοιπου της χώρας ως το 2020, ακόμα και στην περίπτωση που θα ήταν δυνατή η άμεση υπογραφή των συμβάσεων.

Ήταν αναγκαίο λοιπόν, η ΕΚΧΑ ΑΕ να επανασχεδιάσει το έργο, ώστε να επιτευχθεί σύντμηση του χρονοδιαγράμματος του, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα του έργου.

Τα βασικά στοιχεία του επανασχεδιασμού του έργου της κτηματογράφησης του υπόλοιπου της χώρας είναι:

• Έμφαση στην υποβολή δήλωσης μέσω διαδικτύου, δεδομένου ότι οι δικαιούχοι των ακινήτων στις περιοχές που πρόκειται να κτηματογραφηθούν, σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50% κατοικούν σε μεγάλα αστικά κέντρα, με δημιουργία νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής υποβολής δήλωσης, φιλικής προς τον χρήστη, που θα παρέχει και νέες δυνατότητες εντοπισμού των ακινήτων.
• Αποστολή των στοιχείων των κτηματολογικών εγγραφών και πληροφοριακού υλικού στους δικαιούχους κατά την προ-ανάρτηση και την ανάρτηση με χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έμφαση στην επικοινωνία μέσω διαδικτύου.
• Έναρξη λειτουργίας του κτηματολογίου με την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών μετά την ανάρτηση και άμεση ευρεία ενημέρωση των δικαιούχων για το περιεχόμενο των πρώτων εγγραφών.
• Δρομολόγηση ενεργειών για τη θέσπιση νέας απλής διαδικασίας διόρθωσης, σε καθεστώς λειτουργίας του Κτηματολογίου, των όποιων σφαλμάτων διαπιστωθούν στις πρώτες εγγραφές. Με τον τρόπο αυτό, ο μόνος εξωγενής παράγοντας που προκαλούσε στο παρελθόν σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία κτηματογράφησης μεταφέρεται εκτός της διαδικασίας αυτής.
• Ανάπτυξη δικτύου σταθερών ή και κινητών σημείων πληροφόρησης του κοινού και παροχής οδηγιών («μονάδες ενημέρωσης»), τουλάχιστον στην έδρα όλων των καλλικρατικών δήμων και όπου αλλού απαιτηθεί.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, η διάρκεια των εργασιών κτηματογράφησης περιορίζεται στους 40 μήνες, γεγονός που καθιστά εφικτό τον στόχο της ολοκλήρωσης του έργου το 2020, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται και μείωση του κόστους του έργου.

Κατόπιν αυτών το ΔΣ της ΕΚΧΑ ΑΕ, αποφάσισε τα ακόλουθα:
1. Ανάκληση της προκήρυξης και ματαίωση του διαγωνισμού «KTIMA-13» για το σύνολο των συμβάσεων.
2. Τροποποίηση των Προδιαγραφών και του Τιμολογίου των Μελετών Κτηματογράφησης.
3. Έγκριση σχεδίων των τευχών του νέου διαγωνισμού.

Ο νέος διαγωνισμός αναφέρεται σε περίπου 16 εκ. δικαιώματα που αντιστοιχούν στο 43% του συνόλου των δικαιωμάτων της χώρας και περίπου στο 65% της έκτασης της χώρας.

Ο προϋπολογισμός του νέου διαγωνισμού ανέρχεται περίπου στα 440 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει 30 συμβάσεις.

Σημειώνεται δε, ότι νέος σχεδιασμός του έργου, έγινε δεκτός με θετικά σχόλια από τις αρμόδιες υπηρεσίες που εμπλέκονται στη συγχρηματοδότησή του, γεγονός που σηματοδοτεί και τη επίσπευση των διαδικασιών για τη συμφωνία συγχρηματοδότησης του έργου.

Με την απόφαση αυτή, τίθεται πλέον ένα στέρεο πλαίσιο για την προώθηση και ολοκλήρωση του έργου του Κτηματολογίου με όρους διαφάνειας και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.



ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ Α.Ε.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

κ. ΝΑΚΟΥ ΒΥΡΩΝ
ΠΡΟΕΔΡΟΥ Δ.Σ.
ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Γεια σας. Καλώς ήρθατε. Ο Πρόεδρος της ΕΚΧΑ θα παρουσιάσει τους βασικούς άξονες για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου της χώρας. Θα κάνει την εισήγησή του.
Από αριστερά μου κάθεται ο κ. Βεσκούκης Βασίλειος Αντιπρόεδρος της ΕΚΧΑ και η κυρία Χριστίνα Κλωνάρη η Διευθύνουσα Σύμβουλος.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης του Προέδρου, θα ακολουθήσουν ερωτήσεις.
Πρόεδρε έχετε το λόγο.

Β. ΝΑΚΟΣ: Σας ευχαριστώ πολύ. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους που ήρθατε σήμερα σε αυτή τη συνέντευξη. Είναι, όπως γνωρίζετε, η πρώτη μας επαφή. Αυτό που θέλουμε να σας πούμε είναι ότι πραγματικά από τη στιγμή που αναλάβαμε τη Διοίκηση της εταιρείας είχαμε ένα τεράστιο έργο να αντιμετωπίσουμε.
Θέλαμε η πρώτη μας επαφή να είναι έτσι μαζική και να απευθύνεται σε εσάς και προφανώς στο άμεσο μέλλον και γενικότερα οποιοδήποτε ζήτημα νομίζετε ότι αφορά την εταιρεία μας, είσαστε καλοδεχούμενοι να συνεργαστούμε, να συζητήσουμε και να λύσουμε τις οποιεσδήποτε απορίες υπάρχουν ώστε ο Έλληνας πολίτης να είναι με σαφήνεια ενημερωμένος και επίσημα ενημερωμένος από το φορέα που διαχειρίζεται αυτό το μεγάλο έργο στη χώρα μας.
Δεν θα σας παρουσιάσω μια μακροσκελή εισήγηση. Δεν είναι άλλωστε σκόπιμο αυτό. Πιστεύω ότι περισσότερο αξίζει τον κόπο να δώσουμε έμφαση στις απορίες και στις ερωτήσεις που μπορεί να εκφράζονται στην διαδικασία της συνέντευξης.
Θα ήθελα πολύ επιγραμματικά να σας παρουσιάσω ορισμένα από τα βασικά στοιχεία τα οποία μας οδήγησαν πριν από πολύ λίγες μέρες στην απόφαση να ακυρώσουμε την KTIMA13 και να επαναπροκηρύξουμε ένα νέο διαγωνισμό που να πατάει σε στέρεες βάσεις για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου της χώρας μας.
Γνωρίζετε ότι η ιστορία της KTIMA13 ξεκινάει από το τέλος περίπου του 2013. Ήταν μια ομάδα 28 συμβάσεων. Ο στόχος ήταν να υλοποιηθεί η κτηματογράφηση όσων περιοχών δεν είχαν κτηματογραφηθεί στη χώρα μέχρι τότε.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν γύρω στα 570 εκατομμύρια ευρώ και σας επισημαίνω ιδιαίτερα ένα κρίσιμο σημείο. Το χρονοδιάγραμμα όπως είχε προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση του έργου περιελάμβανε ακριβώς 70 μήνες.
Όπως ίσως γνωρίζετε, το έργο του Κτηματολογίου κυρίως είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Δηλαδή οι πόροι για να δημιουργηθεί αυτή η πολύ σημαντική υποδομή για τη χώρα, προέρχονται από τα τέλη κτηματογράφησης που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων σύμφωνα με το Ν. 2308 του 1995. Βέβαια επικουρικά υπάρχει και ένας πόρος χρηματοδότησης που στρατηγικά προβλεπόταν να προέρχεται από την Κοινότητα και σε πρώτη φάση αφορούσε το έργο του ΕΣΠΑ, το οποίο ίσχυε για την περίοδο 2007 – 2013 και προβλεπόταν να συνεχιστεί και με τη χρηματοδότηση μέσω του ΣΕΣ. Δηλαδή για την περίοδο 2014 – 2020.
Αυτό που είχαμε εμείς ως δεδομένο ήταν ότι υπήρχε μια έντονη καθυστέρηση στο να επιτευχθεί μια συμφωνία που να καλύπτει τους όρους χρηματοδότησης του έργου.
Έτσι δεν ήταν δυνατόν, έτσι όπως προκηρύχθηκε η KTIMA13, μέχρι και πολύ πρόσφατα να γίνει κατακύρωση του αποτελέσματος και να υπογραφούν έγκαιρα οι συμβάσεις.
Εμείς ουσιαστικά αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΚΧΑ σε ένα σταυροδρόμι που έπρεπε να υλοποιήσουμε αυτό το έργο μέσα σε χρονικό διάστημα 70 μηνών, κάτι το οποίο είναι νομίζω πρόδηλο σε όλους ότι ήταν αδύνατον.
Επομένως κρινόταν η επίτευξη του μνημονιακού στόχου για την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης της χώρας μέχρι το έτος 2020, ακόμη και σε περίπτωση που ήταν εφικτή η άμεση υπογραφή των συμβάσεων.
Έπρεπε να επανασχεδιάσουμε το έργο. Να το επανασχεδιάσουμε με όρους που να επιτευχθεί η σύντμηση του χρονοδιαγράμματος, αλλά με γνώμονα παράλληλα να κρατήσουμε την ποιότητα του έργου. Κάτι το οποίο είναι για μας αδιαπραγμάτευτο.
Έτσι προχωρήσαμε όλους αυτούς τους μήνες με εντατικές εργασίες και πραγματικά ευχαριστώ όλα τα στελέχη της εταιρείας που δούλεψαν άοκνα γι’ αυτό το στόχο και θα ήθελα πολύ επιγραμματικά να σας παρουσιάσω τα βασικά στοιχεία αυτού του επανασχεδιασμού, δηλαδή του επανασχεδιασμού της κτηματογράφησης του υπολοίπου της χώρας.
Δίνουμε έμφαση στην υποβολή δήλωσης μέσω του διαδικτύου. Παίρνοντας υπόψη ότι οι δικαιούχοι των ακινήτων στις περιοχές που πρόκειται να κτηματογραφηθούν, είναι περίπου σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% κάτοικοι μεγάλων αστικών κέντρων και αυτό το υλοποιούμε μέσα από μια νέα ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής ηλεκτρονικής δήλωσης, στην οποία διαφυλάσσουμε τη φιλικότητα προς το χρήστη και σχεδιάζουμε νέους τρόπους με τη βοήθεια των οποίων μπορεί να γίνεται πολύ αποτελεσματικά ο εντοπισμός των ακινήτων.
Στην επικοινωνία μας με τους πολίτες, δηλαδή η αποστολή των στοιχείων, των κτηματολογικών εγγραφών, του πληροφοριακού υλικού στους δικαιούχους, κατά την προανάρτηση ή και την ανάρτηση, θα χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρονικά μέσα και θα στηριχθούμε και στην τεχνολογία του διαδικτύου.
Ένα κομβικό στοιχείο αφορά στην έναρξη της λειτουργίας του Κτηματολογίου αφού ολοκληρωθούν όλες οι τεχνικές εργασίες μετά την ανάρτηση και θα στηριχθούμε σε μια έντονη, ευρεία ενημέρωση των δικαιούχων για το περιεχόμενο των πρώτων εγγραφών.
Σχεδιάσαμε μια νέα διαδικασία με την οποία γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες, η οποία ταυτόχρονα να είναι και απλή, για να διορθώνονται σε καθεστώς λειτουργίας Κτηματολογίου, όσα σφάλματα διαπιστωθούν στις πρώτες εγγραφές. Αυτό το σημείο είναι πολύ κομβικό, γιατί μας επιτρέπει πραγματικά να μειώσουμε το χρονοδιάγραμμα αποτελεσματικά, γιατί αυτός ήταν και ο μόνος εξωγενής παράγοντας στον παλαιό σχεδιασμό που προκαλούσε σημαντικές καθυστερήσεις στην διαδικασία κτηματογράφησης. Έτσι λοιπόν το βγάλαμε έξω από αυτή.
Τέλος, παίρνουμε όλα τα μέτρα και έχουμε εργαστεί σκληρά στο να αναπτύξουμε μια λύση που να βοηθάει τον πολίτη στη διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών σε σχέση με την υποβολή των δηλώσεων. Άρα στηριζόμαστε σε μια καινούργια ιδέα να αναπτύξουμε ένα δίκτυο σταθερών ή και κινητών σημείων πληροφόρησης του κοινού, το οποίο θα τους παρέχει οδηγίες, τα ονομάζουμε μονάδες ενημέρωσης, οι οποίες θα χωροθετηθούν τουλάχιστον σε κάθε έδρα καλλικρατικού δήμου ή και όπου αλλού απαιτηθεί.
Έτσι πετύχαμε να μειώσουμε το χρονοδιάγραμμα του έργου στους 40 μήνες, κάτι που καθιστά εφικτό σήμερα πλέον να υλοποιηθεί ο μνημονιακός στόχος του 2020.
Βέβαια παράλληλα επιτύχαμε και τη μείωση του κόστους του έργου. Όπως σας είπα και στην αρχή, πριν από λίγες μέρες, το Δ.Σ. της ΕΚΧΑ πήρε τρεις αποφάσεις. Πρώτον να ανακαλέσει την προκήρυξη και να ματαιώσει το διαγωνισμό KTIMA13 για όλες τις συμβάσεις που περιείχε.
Η δεύτερη απόφαση αναφέρεται στην τροποποίηση των προδιαγραφών και του τιμολογίου των μελετών κτηματογράφησης και η τρίτη απόφαση στην έγκριση των σχεδίων τευχών του νέου διαγωνισμού.
Ίσως το γνωρίζετε, ήδη αυτή η πληροφορία από την Παρασκευή είναι στη διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Η απόφαση των τευχών του νέου διαγωνισμού.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Έχουν τεθεί για διαβούλευση. Δεν έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός προφανώς. Έχουν τεθεί τα τεύχη για διαβούλευση.

Β. ΝΑΚΟΣ: Από την προηγούμενη Παρασκευή.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

Β. ΝΑΚΟΣ: Ο διαγωνισμός αυτός περιλαμβάνει περίπου 16 εκατομμύρια δικαιώματα. Αυτό σημαίνει ότι είναι το 43% του συνόλου των δικαιωμάτων της χώρας και αντιστοιχεί σε μια έκταση περίπου 65% της χώρας.
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται περίπου στα 440 εκατομμύρια. Και περιλαμβάνει 30 συμβάσεις. Έχει γίνει ειδική μελέτη στο να οριστούν αυτές οι συμβάσεις, ώστε να ακολουθούν το υφιστάμενο διοικητικό σχήμα διαίρεσης της χώρας, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό που δεν είχε γίνει πρόβλεψη στο παρελθόν.
Το κρίσιμο στοιχείο όμως για το νέο διαγωνισμό είναι ότι έχει γίνει δεκτός με θετικά σχόλια από τις αρμόδιες υπηρεσίες που εμπλέκονται στη συγχρηματοδότησή του, κάτι που σηματοδοτεί και την επίσπευση των διαδικασιών για να επιτευχθεί συμφωνία συγχρηματοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επομένως με την απόφαση αυτή που πήραμε, ουσιαστικά θέτουμε ένα στέρεο πλαίσιο για την προώθηση και ολοκλήρωση του έργου του Κτηματολογίου στη χώρα μας, με όρους διαφάνειας και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.
Αυτά ήταν τα στοιχεία που ήθελα να σας πω. Σας ευχαριστώ και θα ήθελα να προχωρήσουμε στη διαδικασία των ερωτήσεων.

Χ. ΤΣΑΝΑΒΑΡΑ («Εφημερίδα των Συντακτών»): Επειδή το δεδομένο όλα αυτά τα χρόνια, πέρα από τις γκρίνιες των τοπογράφων ήταν λεφτά δεν υπάρχουν, αν κατάλαβα καλά και παρακαλώ απαντήστε μου σε αυτό, εξασφαλίστηκαν λεφτά για το Κτηματολόγιο από κοινοτικά κονδύλια;
Δεδομένου ότι εδώ και πολλά χρόνια ήταν ακόμη Επίτροπος ο κ. Μπαρνιέ, το Κτηματολόγιο απεντάχθηκε από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις για λόγους που έχουν να κάνουν με ατασθαλίες στην εκπόνηση της πρώτης φάσης των κτηματογραφήσεων και έως τώρα η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτούσε μόνο υποστηρικτικές εργασίες, δηλαδή τους ενεργούς τίτλους. Εάν θα έχουμε χρηματοδότηση για το σύνολο του έργου, δηλαδή αν αυτά τα 400 εκατομμύρια έχουν εξασφαλιστεί από κοινοτικούς πόρους, πέρα από τα λεφτά που θα προκύψουν από το κτηματόσημο.
Και μιας και μιλήσαμε για κτηματόσημο μια δεύτερη υποερώτηση. Τι έχουν γίνει τα περίφημα 240 εκατομμύρια περίπου που είχαν δώσει οι ιδιοκτήτες ακινήτων κατά τη δεύτερη φάση της κτηματογράφησης, μιλάμε για το 2008-2009. Ευχαριστώ.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Με συγχωρείτε, απλά να τελειώσουμε τις ερωτήσεις που αφορούν στο συγκεκριμένο θέμα και την παρουσίασή του και αν υπάρχει …

Χ. ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ: Το θέμα αφορούν και τα δύο.

Β. ΝΑΚΟΣ: Ουσιαστικά είναι ένα ερώτημα στην πραγματικότητα άρα δεν έχουμε κανένα πρόβλημα στη διαδικασία και τα λοιπά. Κατ' αρχήν είναι σαφές ότι το έργο κυρίως χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους, όπως λέμε. Άρα ο βασικός πόρος από τον οποίο προέρχονται τα χρήματα για να υλοποιηθεί το έργο είναι τα τέλη κτηματογράφησης που πληρώνουν οι πολίτες.
Το ποσό που είπατε στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, ανήκει στον κουμπαρά από τον οποίο θα τροφοδοτήσει αυτό το έργο. Όμως έχοντας κάνει κάποιες χρηματοοικονομικές αναλύσεις η εταιρεία, οι οποίες προβάλλονται μέχρι το 2039 αν δεν κάνω λάθος, στην εξέλιξη του χρόνου υπάρχει ένα χρηματοδοτικό κενό της τάξεως των 84-85 εκατομμυρίων κυρίως άμεσα. Δηλαδή γύρω στο 2017.
Άρα είναι κρίσιμο για την υλοποίηση του έργου να εξασφαλιστούν και αυτοί οι πόροι. Αυτός είναι ο λόγος που μας οδηγεί στην ανάγκη να χρηματοδοτηθούμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχουμε κάνει όλες τις επεξεργασίες που χρειάζονται, έχει δημιουργηθεί φάκελος μεγάλου έργου, όλες οι διαδικασίες προχωρούν πολύ θετικά.
Το feedback που έχουμε και από την Commission και από άλλους φορείς είναι πολύ θετικό αυτή τη στιγμή, έτσι ώστε να έχουμε αυτούς τους πόρους στον κατάλληλο χρόνο που τους χρειαζόμαστε, για να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στη χρηματοδότηση του έργου.
Δεν έχουμε υπογράψει συμφωνία σήμερα, αλλά έχουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που μας εξασφαλίζουν ότι θα την έχουμε τη στιγμή ακριβώς που θα τη χρειαστούμε. Νομίζω ότι απάντησα και στις δυο ερωτήσεις γιατί ήταν συνδεδεμένες. Φαντάζομαι ότι καλυφθήκατε, ευχαριστώ.

κα ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ («Αυγή»): Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω πότε λογαριάζετε ότι θα σας δώσουν οι Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση, ένα. Και δεύτερον, πότε τοποθετείτε χρονικά εσείς την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού. Ευχαριστώ.

Β. ΝΑΚΟΣ: Να ξεκινήσουμε από το δεύτερο. Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού θα γίνει άμεσα. Αφού ολοκληρωθεί ο ανοιχτός διάλογος τέλος Μαρτίου

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Τα τεύχη έχουν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση δυο εβδομάδες. Στη συνέχεια θα ενσωματωθούν όποια ζητήματα προκύψουν εφόσον χρειαστεί από τη δημόσια διαβούλευση και προγραμματίζουμε την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού στο 1ο δεκαήμερο του Απριλίου.

κα ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ: Με προοπτική να δοθούν οι προσφορές;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Εντός 40 ημερών.

Β. ΝΑΚΟΣ: Έχει μείνει το πρώτο σκέλος της ερώτησής σας που αφορά πότε εκτιμούμε ότι θα έχουμε τους πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

κα ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ: Για τι ύψος ποσού μιλάμε;

Β. ΝΑΚΟΣ: Σας είπα προηγουμένως, γύρω στα 84 εκατομμύρια. Η εκτίμησή μας είναι ότι στις αρχές του επόμενου έτους το αργότερο, ή στο τέλος του 2016, θα έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση.

κα ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ: Τότε θα γίνει και η κατακύρωση;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Για να γίνει η κατακύρωση πρέπει οπωσδήποτε να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.

κα ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ: Άρα υπολογίζετε ότι η κατακύρωση αυτή θα είναι το ’17;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Τελευταίο τρίμηνο του 2016.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ καλύφθηκα εν μέρει γιατί ήθελα να ρωτήσω βασικά αυτό που δεν μου έχει απαντηθεί ακόμη είναι γιατί σας πήρε τόσο χρόνο για να αποφασίσετε να ακυρώσετε το διαγωνισμό. Γιατί ουσιαστικά εσείς που συγκροτείτε το νέο Δ.Σ. της ΕΚΧΑ είστε σε αυτή τη θέση από τον περασμένο Σεπτέμβριο αν δεν κάνω λάθος.
Γιατί χρειάστηκε να περάσουν τόσοι πολλοί μήνες και γιατί ουσιαστικά «αναλωθήκατε» και τους τελευταίους ενάμιση – δυο μήνες σε μια ατέρμονη διαπραγμάτευση και με τους μελετητές και με όλους τους εμπλεκόμενους και με το Υπουργείο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπήρχε και κάποιο παράθυρο ώστε ο διαγωνισμός να μην ακυρωθεί. Τι τελικά μεσολάβησε και πήρατε αυτή την απόφαση;

Β. ΝΑΚΟΣ: Το γεγονός κατ' αρχήν ότι εμείς πήραμε αυτή την απόφαση το γνωρίζετε σε όλη την εξέλιξη της διαδικασίας όπως έγιναν τα διάφορα γεγονότα που αναφέρεστε. Άρα εμείς δεν αμφιταλαντευτήκαμε, δεν νομίζω ότι κανείς αμφιταλαντεύτηκε.
Από την άλλη μεριά κατ' αρχήν μπορεί να είναι εκτίμησή σας αλλά θεωρώ ότι το ζήτημα αυτό που αφορούσε την KTIMA13 ήταν αρκετά σοβαρό και άλλωστε είχαμε μια εμπειρία από το παρελθόν γιατί όπως σας είπα στην αρχή ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα το τέλος του 2013, και μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα ήταν σε μια διαρκή βαλτωμένη κατάσταση.
Δεν νομίζω ότι εγκαλούμαστε εμείς ότι καθυστερήσαμε να πάρουμε κάποια απόφαση. Απλά έπρεπε η απόφασή μας να είναι ολιστική. Δηλαδή να δίνουμε λύση. Και χρειαζόμασταν κάποιο χρονικό διάστημα ακριβώς να δούμε όλα εκείνα τα στοιχεία όλες εκείνες τις παραμέτρους, ώστε η λύση που θα προτείναμε να ήταν σωστή, να ήταν δίκαιη, να ήταν στέρεη, να είχε δυνατότητα χρηματοδότησης, να ήταν αποτελεσματική και ουσιαστικά να είμαστε ειλικρινείς στον πολίτη όταν του λέμε σήμερα ότι πήραμε ό,τι ακριβώς χρειάζεται σα μέτρο, ώστε το 2020 στην χώρα μας να λειτουργεί το Κτηματολόγιο.
Αυτή είναι η δική μου απάντηση. Τώρα, αν κάποιος από τους συναδέλφους μου θέλει να προσθέσει κάτι, πολύ ευχαρίστως.

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Πολύ σύντομα κ. Πρόεδρε εμείς δεν διαπραγματευτήκαμε με το Υπουργείο, εμείς ενημερώσαμε το Υπουργείο ως οφείλαμε, αφού είχαμε κάνει πολύ συγκεκριμένες και τεχνικά …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είπα ότι διαπραγματευτήκατε, είπα ότι υπήρξε τους τελευταίους μήνες μια ατέρμονη διαπραγμάτευση μεταξύ της Διοίκησης και των μελετητών και εκπροσώπων του Υπουργείου.

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Όπως βλέπετε δεν ήταν ατέρμονη γιατί είμαστε εδώ σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας πήρε λίγο παραπάνω χρόνο πάντως.

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Και η διαδικασία ήταν, υπήρξε ένας εύλογος διάλογος και με τους εκπρόσωπους των μελετητών και με το Τεχνικό Επιμελητήριο και με το Σύλλογο Αγρονόμων Τοπογράφων, όπου παρουσιάστηκαν όλα τα επιχειρήματα από όλες τις πλευρές και στο τέλος η Διοίκηση της ΕΚΧΑ και το Υπουργείο που έχουν την ευθύνη του έργου και συνολικότερα, πήραν την απόφαση που πήραν, σύμφωνα με την ευθύνη που οφείλουν να φέρουν σε πέρας το συγκεκριμένο έργο.
Άρα δεν πήρε περισσότερο από ό,τι θα έπαιρνε ένας οποιοσδήποτε εύλογος διάλογος τον οποίο τον ξεκινήσαμε αφ' ότου είχαν γίνει από την πλευρά μας όλες οι επεξεργασίες για να στεκόμαστε με την υπευθυνότητα που πρέπει να στεκόμαστε απέναντι στο έργο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι ακόμη; Είπατε ότι το τελευταίο τρίμηνο αν δεν κάνω λάθος προβλέπεται να ανατεθούν οι μελέτες αν κατάλαβα σωστά;

Β. ΝΑΚΟΣ: Του ’16.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο χρόνο αυτό υπολογίζετε και τις πιθανές ενστάσεις που μπορεί να γίνουν από την πλευρά των μελετητών; Ή είναι χωρίς τις ενστάσεις;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Είναι χωρίς τις ενστάσεις. Θα πρέπει να προστεθεί εφόσον εξαντληθούν όλα τα ένδικα μέσα στα σημεία του διαγωνισμού που μπορούν να ασκηθούν, θα πρέπει να προστεθεί ένα εξάμηνο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή είπατε ότι μια από τις βασικές πηγές η βασικότερη ίσως είναι η αυτοχρηματοδότηση αυτού του έργου, πείτε μας πότε θα εισπράξετε το ανταποδοτικό τέλος των κτηματογραφήσεων του 1997 και ’99, το αναλογικό τέλος του 2008 και επίσης για να φανεί και η χρησιμότητα του έργου, έχετε ζητήσει στοιχεία από το Ε9 από το Υπουργείο Οικονομικών. Πείτε μας τι γίνεται και με αυτό.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Σε ό,τι αφορά το ανταποδοτικό των παλαιών των πιλοτικών προγραμμάτων είμαστε στη διαδικασία επικαιροποίησης του τρόπου με τον οποίο θα εισπραχθούν τα τέλη αυτά, δηλαδή θα γίνει η είσπραξη με αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων στους δικαιούχους και κατάθεση του τέλους στις Τράπεζες με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Δηλαδή με τον ίδιο τρόπο που πληρώνονται και τα τέλη κτηματογράφησης στις περιοχές που βρίσκεται υπό εξέλιξη η κτηματογράφηση ή που πληρώθηκαν το 2008.
Σε ό,τι αφορά το αναλογικό τέλος των κτηματογραφήσεων του 2008 που έχουν περαιωθεί, θα πρέπει να γίνει διασταύρωση των στοιχείων με τα στοιχεία τα οποία υπάρχουν στην Εφορία γιατί είναι ένα τέλος το οποίο είναι συσχετισμένο με την αντικειμενική αξία των ακινήτων.
Τέλος σε ό,τι αφορά στη διασύνδεση των βάσεων του Κτηματολογίου με τη βάση του Ε9, πρόβλεψη η οποία υπάρχει στο Ν. 4164/2013, βρισκόμαστε σε διαδικασία συνεργασίας με τις Υπηρεσίες αλλά και με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ώστε να υλοποιηθεί αυτή η πρόβλεψη προς όφελος και των δύο διαδικασιών.


Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Θα συμπληρώσω κάτι εδώ: Ειδικά το θέμα του Ε9 εντάσσεται σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο θεμάτων αυτονόητης, θα έπρεπε να είναι, συνεργασίας μεταξύ πολλών διαφορετικών Πληροφοριακών Συστημάτων στο Δημόσιο, η οποία εδώ και πάρα πολύ καιρό συζητείται αλλά δεν καταφέρνει να υλοποιηθεί.
Σήμερα κι έχουν τελειώσει τα χρονικά περιθώρια, φαίνεται ότι υπάρχει και η πολιτική και η τεχνική βούληση, αυτή η συνεργασία να υλοποιηθεί και έτσι αναφερόμαστε σε μια σημαντική επιτάχυνση της διαδικασίας κτηματογράφησης αλλά και έναν σημαντικό εξορθολογισμό και βελτίωση της ποιότητας εφ' όσον οι δυο αυτές βάσεις θα μπορέσουν κάποια στιγμή να είναι διασυνδεδεμένες ως όφειλαν από την αρχή να είναι.
Σήμερα λοιπόν είμαστε στη διαδικασία να γίνει αυτό και αυτό εμείς προσπαθούμε να γίνει και με άλλες βάσεις του Δημοσίου, όπως η βάση των προσώπων, ώστε να μην πρέπει ο πολίτης κάθε φορά που αλλάζει το δελτίο ταυτότητάς του, είτε στα μισά αρχεία στα οποία αναφέρεται να μένει ανεπίκαιρο και στη συνέχεια να δημιουργούνται ζητήματα είτε να πρέπει να τρέχει σε δεν ξέρω κι εγώ πόσες Υπηρεσίες προκειμένου να διορθώσει την εσφαλμένη αναγραφή των στοιχείων του.
Αυτά είναι αυτονόητα πράγματα τα οποία θα προχωρήσουνε, είναι στη διαδικασία να προχωρήσουν, έχουμε κάθε υποστήριξη που έχουμε ζητήσει επί του θέματος και δρομολογούνται άμεσα, όπως μιλάμε, με αυτά ασχολούμαστε.


Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Θέλω να ρωτήσω μια σειρά από πράγματα γιατί σας βρίσκουμε για πρώτη φορά μετά από πάρα πολύ καιρό κι εννοώ γενικά να μιλήσουμε για το Κτηματολόγιο.
Κατ' αρχήν για τον καινούργιο διαγωνισμό. Στον προηγούμενο διαγωνισμό όπως ξέρετε, είχαμε ένα φαινόμενο ότι υπήρχε ένα θέμα με κάποιες συγκεκριμένες μελέτες οι οποίες είχαν πολύ μεγάλες εκπτώσεις, σε σχέση με τις άλλες που είχαν πολύ χαμηλές εκπτώσεις και όλο αυτό το πράγμα δημιουργούσε ένα κλίμα για το τι συνέβη.
Πώς θα διασφαλίσετε ότι δε θα συμβεί αυτό και πάλι, ότι δε θα υπάρξει συνεννόηση ανάμεσα στα μελετητικά γραφεία για να μην έχουμε πάλι τέτοια φαινόμενα; Αυτό για τον τρέχοντα διαγωνισμό.
Θέλω λίγο να μας εξηγήσετε την ποσόστωση της χρηματοδότησης του διαγωνισμού αυτού, δηλαδή πόσα λεφτά πιστεύετε ότι θα μαζευτούν από τα τέλη κτηματογράφησης συν τα 84 συν πόσα από το αποθεματικό σας;
Θέλω να είστε λίγο ακριβής πάνω σ’ αυτό και θέλοντας να δούμε το έργο και σε μια συνέχεια, γιατί το έργο δεν είναι μόνο η «Κτήμα 13», υπάρχουν πάρα πολύ μεγάλα υπόλοιπα από τους προηγούμενους διαγωνισμού, υπάρχουν ακόμα και από το διαγωνισμό του 2008 οι τρεις μεγάλες μελέτες, η Αθήνα και η άλλη που έσπασε στις 2, που δεν έχει ακόμα κατακυρωθεί. Έχουμε μελέτες από το ’11, από τους δυο διαγωνισμούς του ’11. Τι θα γίνει με αυτές τις μελέτες; Έχουν περάσει 5 χρόνια και δεν υπάρχουν ακόμη ανάδοχοι.
Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα του πότε θα τρέξουν και οι μελέτες των παλιών, πότε δηλαδή θα έχουμε όλες τις μελέτες κτηματογράφησης να τρέχουν;

Β. ΝΑΚΟΣ: Κατ' αρχήν για το πρώτο θέμα που θίξατε, το οποίο είναι αρκετά σημαντικό, όπως ίσως γνωρίζετε, ο διαγωνισμός της KTIMA13 έγινε με αναλογικό τρόπο ας το πούμε κωδικοποιημένα. Είναι σαφές αυτό που δηλώνω ή όχι;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Κατατέθηκαν προσφορές..

Β. ΝΑΚΟΣ: Εγγράφως.

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Β. ΝΑΚΟΣ: Έτσι προκηρύχθηκε. Ο καινούργιος διαγωνισμός θα γίνει με ηλεκτρονική κατάθεση των προσφορών.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Παρ’ όλο που δεν είναι υποχρεωτικό και έχει μετατεθεί χρονικά η υποχρέωση της χώρας να κάνει ηλεκτρονικά τους διαγωνισμούς, εμείς παρ’ όλο που δεν είμαστε υποχρεωμένοι, επιλέγουμε να κάνουμε το διαγωνισμό μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, δηλαδή με ηλεκτρονική κατάθεση των προσφορών.

Β. ΝΑΚΟΣ: Να συνεχίσω με το τρίτο σας ερώτημα και μετά επανερχόμαστε στο χρηματοδοτικό. Αυτή τη στιγμή όντως είναι κάποιες μελέτες οι οποίες είναι σ’ εκκρεμότητα. Ο λόγος για τον οποίο βρίσκονται σ’ εκκρεμότητα και δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, είναι καθαρά εξωγενής σε σχέση με το φορέα μας. Δηλαδή είναι δικαστικές διενέξεις μεταξύ των αναδόχων.
Με το που θα επιλυθούν αυτές οι διαφορές, εμείς άμεσα θα τις υπογράψουμε. Εξ όσων γνωρίζω είναι και κάποιες συμβάσεις που άμεσα θα υπογραφούν τις επόμενες μέρες μεταξύ αυτών.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Για την ακρίβεια μέσα στην εβδομάδα θ’ ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για δυο ακόμη συμβάσεις που ανήκουν στο διαγωνισμό 11Α, οι δυο συμβάσεις οι οποίες απομένουν από τον 11Β και δεν έχουν υπογραφεί ακόμα…

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ: Συγνώμη, θα μπορούσατε να μας λέτε περιοχές γιατί δεν ξέρουμε εμείς τους τίτλους των συμβάσεων;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Δυστυχώς δεν είμαι έτοιμη να σας πω τις περιοχές. Από τον 11Β είναι ο μισός νομός Λαρίσης και δε θυμάμαι ποια είναι η δεύτερη. Καλύτερα είναι να σας τα στείλουμε μέσα στην ημέρα σήμερα, αυτό είναι το καλύτερο απ’ όλα για να είναι ακριβή τα στοιχεία.

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Είναι 2 συμβάσεις, από τις 14 συμβάσεις απομένουν 2 συμβάσεις. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τη μία από αυτές και πράγματι θα σταλούν τα στοιχεία στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να γίνει ο προσυμβατικός έλεγχος, για τη δε δεύτερη έχει ολοκληρωθεί πλέον και η διαδικασία εκδίκασης κάποιων αιτήσεων ακύρωσης που είχαν κατατεθεί οπότε θ’ ανοίξει ο δρόμος πλέον για να προχωρήσουμε και με αυτή τη σύμβαση.
Σε ό,τι αφορά τον 11Α που αφορούσε σε κάποιες μικρές περιαστικές κυρίως περιοχές της χώρας, έχουν υπογραφεί 6 συμβάσεις, πρόκειται ν’ ανοιχτούν όπως σας είπα οικονομικές προσφορές αυτή την εβδομάδα σε δύο ακόμη, είναι 21 οι συμβάσεις, για τις 10 από αυτές εκκρεμούν ακόμη αποφάσεις επί αιτήσεων ακύρωσης κτλ. Αλλά θα σας σταλούν τα στοιχεία μέσα στην ημέρα ώστε ν’ αναφερθείτε σε ακριβή στοιχεία.

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ: Αυτά δεν επηρεάζουν το στόχο του 2020 με δεδομένο το ότι αυτοί δεν έχουν την ίδια διαδικασία που έχει ο καινούργιος διαγωνισμός, είναι με την παλιά διαδικασία με άλλους χρόνους ολοκλήρωσης.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Οι χρόνοι ολοκλήρωσης του KTIMA13 ανέρχονταν σε 70 μήνες γιατί προβλεπόταν η υλοποίηση του έργου τμηματικά σε 3 διαδοχικά τμήματα, δηλαδή ξεκινούσαμε με το 15% των περιοχών, συνεχίζαμε με το 40% των περιοχών, ολοκληρώναμε 2 χρόνια μετά με την έναρξη του τελευταίου 45%.
Άρα δηλαδή ενώ το χρονοδιάγραμμα κάθε τμήματος ήταν 46 μήνες, αν προσθέσετε σ’ αυτό και τους 24 μήνες, τα 2 χρόνια δηλαδή έναρξης του τελευταίου τμήματος, φτάναμε στους 70 μήνες. Άρα δηλαδή στα έργα αυτά τα οποία έχουν απομείνει από τον 11Α και τον 11Β, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης είναι στους 46 μήνες.
Επομένως εφ' όσον ανατεθούν και θ’ ανατεθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, διότι πλέον έχουν εξαντληθεί τα ένδικα μέσα, έχουν εξαντληθεί τα πάντα άρα δηλαδή μέχρι το τέλος του χρόνου θα μπορέσουμε να υπογράψουμε και τις υπόλοιπες συμβάσεις, θα υπάρχει επαρκής χρόνος για να υλοποιηθούν με τις προδιαγραφές και το χρονοδιάγραμμα με το οποίο προκηρύχθηκαν.

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ: Οι τρεις συμβάσεις;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Οι τρεις συμβάσεις της β’ φάσης για την Αθήνα, σ’ αυτό αναφέρεστε, αυτές έχουν ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο είναι 38 μήνες αν δε με απατά η μνήμη μου γιατί ήδη η πρώτη φάση η οποία περιελάμβανε τη συλλογή των δηλώσεων έχει εκτελεστεί στο πλαίσιο των ενεργών τίτλων, το 2008. Άρα εκεί έχουν ένα συντομότερο χρονοδιάγραμμα..

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ: Κι αυτές μέσα στο έτος πιστεύετε ότι θα κλείσουν, οι τρεις συμβάσεις, θ’ ανατεθούν;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Εάν δεν υπάρξουν προσφυγές κατά του δεύτερου πρακτικού το οποίο έχει εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο και έχουν κατακυρωθεί οι συμβάσεις, ελπίζω ότι θα υπογραφούν όχι μέχρι το τέλος του χρόνου, άμεσα. Δηλαδή είναι μόνο ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο να γίνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Μέχρι στιγμής δεν έχουν υποβληθεί ασφαλιστικά μέτρα.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Πρέπει να κλείσουμε το λόγο για τον οποίο ήρθατε εδώ στη συνέντευξη Τύπου επειδή μας πιέζει ο χρόνος, να ξέρετε γενικά ότι είναι στη διάθεσή σας όλοι οι συνεργάτες της «Κτηματολόγιο», οι εκπρόσωποι Τύπου δηλαδή, σε οποιαδήποτε απορία έχετε να παρθεί άμεσα και μέσα στην ημέρα. Απλά να κλείσουμε το θέμα για το οποίο έχουμε έρθει.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση όπως σας ανέφερε και πριν ο Πρόεδρος, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 450 εκατομμύρια περίπου με τον προϋπολογισμό αυτό, το χρηματοδοτικό έλλειμμα το οποίο έχουμε και το οποίο θέλουμε να καλύψουμε από συγχρηματοδότηση, είναι 84 εκατομμύρια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Τα προηγούμενα καλύπτονται από τα τέλη κτηματογράφησης..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου) Δηλαδή πόσα εκτιμάτε ότι θα μαζέψετε από το τέλος κτηματογράφησης και πόσα θα χρειαστεί ναι συμπληρώσετε;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Τα ποσά είναι αυτά, τώρα μετατρέψτε τα σε ποσοστό, τι να σας πω. Τα ποσά είναι αυτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου) Η είσπραξη του τέλους πότε προβλέπετε να ξεκινήσει;

Β. ΝΑΚΟΣ: Με την υποβολή των δηλώσεων.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Για τις περιοχές του νέου διαγωνισμού; Ξεκινά η υποβολή των δηλώσεων 7-8 μήνες περίπου μετά την υπογραφή των συμβάσεων. Εκεί ξεκινά η υποβολή των δηλώσεων και επομένως ξεκινά και η υποβολή του τέλους που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι παραδεκτή η δήλωση και η πληρωμή του τέλους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Β. ΝΑΚΟΣ: Απαντήσαμε στον κ. Γρυλλάκη, νομίζω ότι έχει καλυφθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου) Λέω αν υπάρχει κάποια εκτίμηση…

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Μιλάτε για τα παλιά ή για τα καινούργια;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τα παλιά.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Σε ό,τι αφορά το ανταποδοτικό των παλιών προγραμμάτων στα οποία δεν υπάρχει αναλογικό τέλος, μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του χρόνου θα σταλούν τα πρώτα σημειώματα με ηλεκτρονικά, το πιθανότερο, για την είσπραξη των παλιών τελών, 1995-2007.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πείτε μας και κάτι τελευταίο σε σχέση με τις νέες κτηματογραφήσεις. Στις νέες κτηματογραφήσεις ο κόσμος θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει και ηλεκτρονικά τη δήλωση, και στη συνέχεια να εκτυπώνει τον κωδικό και να πηγαίνει στην Τράπεζα; Αυτή θα είναι η διαδικασία;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Ναι. Θα τυπώνεται δηλαδή ένα έντυπο..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δε θα στέκεται δηλαδή σε ουρές κτλ.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Όχι. Βέβαια θα παραμείνει η δυνατότητα υποβολής και στα Γραφεία Κτηματογράφησης των δηλώσεων με αναλογικό τρόπο όπως γινόταν μέχρι τώρα και εκτύπωση του εντύπου οφειλής από τα Γραφεία Κτηματογράφησης.


Π. ΓΙΟΓΑΚΑΣ («ΤΑ ΝΕΑ»): Ήθελα τρεις διευκρινίσεις γιατί με κάλυψαν οι συνάδελφοι με τις ερωτήσεις. Αν κατάλαβα καλά, προκειμένου να τρέξει πιο γρήγορα το πρόγραμμα, εννοώ ο νέος διαγωνισμός, θα υπάρξει διασύνδεση του Πληροφοριακού Συστήματος του Κτηματολογίου με αυτό της Γενικής Γραμματείας Εσόδων;
Δεύτερον: Ο διαγωνισμός προβλέπει 30 συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο καινούργιος διαγωνισμός θα έχει δυο μελέτες παραπάνω; Γιατί ο προηγούμενος είχε 28. Και ήθελα να σας ρωτήσω, αν κατάλαβα καλά, 440 εκατομμύρια είναι ο προϋπολογισμός ο συνολικός του έργου αλλά μας λείπουν τα 84 τα οποία μέχρι αρχές του επόμενου έτους θα καταβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κι ένα τελευταίο, ότι στα έργα κτηματογράφησης του 2008, προβλεπόταν και καταβολή του 1‰ επί των αντικειμενικών αξιών μείον 20.000 ευρώ. Αυτό πότε θα εισπραχθεί ή θα ξεκινήσει η διαδικασία; Ευχαριστώ.

Β. ΝΑΚΟΣ: Να ξεκινήσουμε από το τελευταίο, το απαντήσαμε στον κ. Γρυλλάκη. Αυτό αφορά το αναλογικό τέλος.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Και δεν αφορά τα πιλοτικά. Στα πιλοτικά δεν υπάρχει αναλογικό τέλος.

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Όσον αφορά τη διασύνδεση με το Ε9, διασύνδεση με την τεχνική σημασία του όρου δεν πρόκειται να υπάρξει και δεν είναι απαραίτητο να υπάρξει. Υπάρχει όμως το πρώτο απαραίτητο βήμα που πρέπει να γίνει, είναι τα δεδομένα από τις δηλώσεις Ε9 να μεταφέρονται ως αρχικά δεδομένα στις δηλώσεις κτηματογράφησης. Να συμπληρώνονται, να έρχονται στη δομική μορφή που έχουν οι δηλώσεις κτηματογράφησης και εν συνεχεία να υποβάλλονται οι δηλώσεις.
Οπότε μία online πραγματικού χρόνου διασύνδεση με αυτή την έννοια, μαζική μάλιστα του τύπου να μπορεί κάποιος από το Κτηματολόγιο να κάνει μια ερώτηση και να λέει «δώσε μου τα Ε9 του τάδε Δήμου», δε θα υπάρξει και ό,τι υπάρξει θα υπάρξει με συγκατάθεση του πολίτη ψηφιακή, όπως γίνεται στην πιστοποίησή του στο σύστημα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, προκειμένου να μεταφερθούν τα στοιχεία ως αρχικές τιμές.
Αυτό θα επιταχύνει από μόνο του τη διαδικασία. Το γενικότερο θέμα της διασύνδεσης των βάσεων που εμπίπτει εκεί, είναι πολύ μεγαλύτερο και από την πλευρά μας και στο μέτρο που μας αφορά ασφαλώς συνεργαζόμαστε και στη σχεδίαση και στην υλοποίηση αλλά δεν είναι δική μας η πρωτοβουλία ούτε είναι προαπαίτηση για να γίνει όλη αυτή η διαδικασία όπως την ακούσατε.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου).

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Το νομικό καθεστώς της ΕΚΧΑ είναι Ανώνυμη Εταιρεία και μία Ανώνυμη Εταιρεία δε μπορεί να ζητά και να λαμβάνει τέτοιου τύπου φορολογικά στοιχεία που κατά μία ερμηνεία είναι προσωπικά φορολογικά απόρρητα. Σε κάθε περίπτωση θωρακίζεται απ’ όλες τις πλευρές η διαδικασία αυτή και δεν είναι και τίποτε δύσκολο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στα υπόλοιπα;

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Σε τι αναφέρεστε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Θα είναι δυο επιπλέον μελέτες, σ’ αυτό το διαγωνισμό λήφθηκε υπ' όψιν το γεγονός της διοικητικής διαίρεσης, δηλαδή στον προηγούμενο διαγωνισμό υπήρχαν κάποιες μελέτες, κάποιες συμβάσεις που περιελάμβαναν περιοχές που εμπίπτουν σε δυο Περιφέρειες.
Σ’ αυτό το διαγωνισμό λοιπόν έχουμε λάβει υπ' όψιν την πλήρη αντιστοίχηση των συμβάσεων με Περιφέρειες ώστε να μην εμπλέκονται δύο Περιφέρειες στην ίδια σύμβαση, γεγονός που θα διευκολύνει στη συνέχεια και για να εξυπηρετηθεί η ολοκλήρωση της κτηματογράφησης και η ένταξη στην περιφερειακή δομή των οριστικών Κτηματολογικών Γραφείων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Η εκτίμηση είναι μέχρι το τέλος του χρόνου. Θα ξεκινήσουν, επαναλαμβάνω.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ («ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»): Ξέρουμε πόσα δικαιώματα αφορά αυτό;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Τα πιλοτικά προγράμματα είναι γύρω στα 6,7 εκατομμύρια. Αυτά της β’ φάσης που έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση, είναι γύρω στα 2 εκατομμύρια περίπου. Αυτά που έχει ολοκληρωθεί η β’ φάση, αυτά δηλαδή του 2008 που έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Ήταν γύρω στα 7 εκατομμύρια.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Αυτά είναι που χρωστάνε που δεν έχουν πληρώσει δηλαδή τα 6,7 εκατομμύρια και τα 2 εκατομμύρια είναι τα δικαιώματα που δεν έχουν πληρωθεί, τέλος κτηματογράφησης ή αναλογικό; Αυτά είναι;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Ναι, μέχρι σήμερα.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Γι’ αυτές τις ιδιοκτησίες θα πρέπει να εισπράξει..

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Ναι.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Να ρωτήσω το εξής: Αυτό που λέτε για το ότι θα ληφθούν τα στοιχεία από το Ε9 με τη συγκατάθεση του πολίτη και όλα αυτά, αυτό έχει ληφθεί υπ' όψιν του στους χρόνους που μας αναλύσατε όσον αφορά τον προγραμματισμό του διαγωνισμού; Δηλαδή αυτό το υπολογίζεται ότι θα γίνει μέσα στη διαδικασία; Το έχετε θεωρήσει δεδομένου ότι θα γίνει;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση, δεν είναι προαπαιτούμενο.

Β. ΝΑΚΟΣ: Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι οι χρόνοι μπορούν να τηρηθούν και αν δε γίνει.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Όταν μιλάμε για βελτίωση και έμφαση στη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικής δήλωσης, δήλωσης δηλαδή μέσω διαδικτύου, δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό η διασύνδεση με τα στοιχεία του Ε9. Μπορεί ο πολίτης κάνοντας χρήση της εφαρμογής που θα βρίσκεται μέσω του διαδικτύου δηλαδή από την ιστοσελίδα της «Κτηματολόγιο» να υποβάλλει δήλωση. Άρα δεν είναι συνδεδεμένα αυτά τα δύο.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Εδώ τι κερδίζουμε με το χρόνο; ο χρόνος που θα κερδίσουμε τι είναι; Δηλαδή κερδίζεται χρόνος επειδή κάποιος θα καθίσει στο γραφείο του –αμφιβάλλω αν μπορούν να το κάνουν οι περισσότεροι πολίτες, ένα μεγάλο μέρος των πολιτών μάλλον, θα καθίσει στο γραφείο του και θα περάσει τη δήλωση αντί να πάει στο Γραφείο Κτηματογράφησης;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με τις προθεσμίες υποβολής δήλωσης. Δηλαδή οι προθεσμίες παραμένουν τρίμηνη για τους κατοίκους εσωτερικού με τη δυνατότητα τρίμηνης παράτασης και εξάμηνης για το ελληνικό Δημόσιο και τους κατοίκους του εξωτερικού. Αλλού βρίσκεται το σημείο και ίσως δεν έγινε αντιληπτό το σημείο στο οποίο συντομεύουμε το χρονοδιάγραμμα.
Η κτηματογράφηση, δηλαδή οι εργασίες κτηματογράφησης θα ολοκληρώνονται αμέσως μετά την ανάρτηση, αφού δηλαδή οι αιτήσεις διόρθωσης που θα υποβληθούν στη διάρκεια της ανάρτησης, εξετασθούν και ενσωματωθούν όσες διορθώσεις απαιτηθούν στην κτηματολογική βάση. Και προχωρούμε μετά στην περαίωση της κτηματογράφησης. Εκεί λοιπόν είναι το χρονικό διάστημα το οποίο κερδίζουμε σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, ότι συντομεύουμε τη διαδικασία κτηματογράφησης. Αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων, τη διευκολύνουμε, δεν τη συντομεύουμε.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Με τον ηλεκτρονικό τρόπο..

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Έτσι ακριβώς. Δηλαδή η συντόμευση είναι ότι φέρνουμε την περαίωση της κτηματογράφησης και την έναρξη λειτουργίας του Κτηματολογίου 6 μήνες νωρίτερα. Εκεί είναι η αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου) Αυτό θα γίνεται ανά ιδιοκτησία ή ανά περιοχή;

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Αυτή τη στιγμή υπάρχει η δυνατότητα για τμηματική περαίωση, δηλαδή για τις περιοχές όπου δεν έχουν υποβληθεί ενστάσεις. Η πρόθεσή μας είναι να γίνει (η περαίωση) για ολόκληρη την περιοχή, για ολόκληρους προκαποδιστριακούς Δήμους ή ολόκληρες περιφερειακές ενότητες και τα όποια ζητήματα απομείνουν προς διόρθωση μετά τις πρώτες εγγραφές, θα θεσπίσουμε μια εύκολη διαδικασία εκτός Δικαστηρίων δηλαδή, μέσω της οποίας θα γίνουν και όποιες διορθώσεις απομείνουν.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Θέλω να ρωτήσω κι άλλα δυο τρία πράγματα. Το πρώτο είναι το εξής: Αισθάνεστε ότι πλέον έχετε την πολιτική ηγεσία μαζί σας και όλοι μαζί πάτε στο να τελειώσετε και να ολοκληρώσετε το Κτηματολόγιο; Υπάρχει σύμπνοια απόλυτη; Ψήφισαν όλοι υπέρ στο να προχωρήσει η διαδικασία έτσι; όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου; 12.36

Β. ΝΑΚΟΣ: Αισθανόμαστε ότι έχουμε αυτή τη συγκατάθεση και τη σύμπραξη.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Και δεν είναι «πλέον», πάντα ήταν μαζί μας η πολιτική ηγεσία. Γιατί χρησιμοποιήσατε τη λέξη «πλέον».

Β. ΝΑΚΟΣ: Συγκεκριμένα για το εξειδικευμένο ερώτημα που θέσατε, η απόφαση για την ακύρωση της KTIMA13 πάρθηκε με πλειοψηφία. Δηλαδή εκτός από 2 συναδέλφους στο Διοικητικό Συμβούλιο, οι οποίοι δεν ήταν αντίθετοι, ψήφισαν λευκό…
κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Ο λόγος;

Β. ΝΑΚΟΣ: Δεν αιτιολόγησαν την ψήφο τους.

κα ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ: Ωραία, τώρα κάτι άλλο: Επειδή γνωρίζουμε ότι πάρα πολλά σημεία, οι περισσότεροι διαγωνισμοί του Κτηματολογίου καθυστερούν γιατί υπάρχει αυτή όλη η διαδικασία των ενστάσεων και τα Δικαστήρια που αργούν κι όλα αυτά και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Κατ' αρχήν θέλω να ρωτήσω κάτι που δεν γνωρίζω, ο ΣΕΓΕΚ ή κάθε άλλος ενδιαφερόμενος μπορεί μέχρι το σημείο της προκήρυξης του διαγωνισμού να κάνει κάτι; Μπορεί να προσφύγει; Γιατί λέει διάφορες απειλές αλλά δεν μπορώ να καταλάβω αν όντως υπάρχουν αυτές οι απειλές μπορούν να γίνουν.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Μπορεί να κάνουν προσφυγή κατ' αρχήν και στη συνέχεια ασφαλιστικά κατά της απόφασης ακύρωσης, προφανώς ναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει γίνει αυτό; Όχι.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Όχι δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ,μπορεί να μπλοκάρουν το να ξεκινήσει άμεσα ο διαγωνισμός, μπορεί να γίνει και από εκεί δηλαδή το μπλοκάρισμα, όχι μετά με τις προσφορές.

Β. ΝΑΚΟΣ: Όχι μπλοκάρισμα. Να καθυστερήσουν για ένα χρονικό διάστημα, όσο χρειάζεται να εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας καθυστερήσουν. Δηλαδή δεν θα μπορείτε να πάτε στο επόμενο βήμα προφανώς.

Β. ΝΑΚΟΣ: Μπλοκάρισμα εννοούμε κάτι ευρύτερο φαντάζομαι.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Τα ασφαλιστικά μέτρα συνήθως δικάζονται γρήγορα, αυτό είναι και το νόημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εκτιμάτε ότι θα έχουμε τέτοιες προστριβές σαν ηγεσία το θέτω.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Δεν το ξέρω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί τώρα εδώ έτσι όπως μας λέτε το χρονοδιάγραμμα και είναι σφιχτό αλλά και πολύ αισιόδοξο, δηλαδή είπατε 1ο δεκαήμερο του Απριλίου να προκηρυχθεί, να γίνουν οι προφορές μετά από 40 μέρες και λέτε τέλος του έτους να έχουμε αναθέσεις. Αυτό είναι μάλλον λίγο εξωπραγματικό στην ιστορία που υπάρχει.

Β. ΝΑΚΟΣ: Πάντως θα σας στείλουμε όλες τις λεπτομέρειες και εκεί θα δείτε ότι πραγματικά σε σχέση κιόλας με κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν, είναι πολλές οι μελέτες και είναι κατανεμημένα τα budgets των μελετών σε μεγάλο εύρος χωρίς να υπάρχει κάποια συσσώρευση είτε στις μεγάλες μελέτες, είτε στις μεσαίες, είτε στις μικρότερες.
Δηλαδή έχουν ληφθεί οι προϋποθέσεις να μην υπάρξουν αντιρρήσεις ή οτιδήποτε άλλο. Να μην υπάρξουν αντιθέσεις δηλαδή, να υπάρξει μια βολική κατάσταση για όλους τους αναδόχους να κάνουν τις επιλογές τους.

Β. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ («Δημοκρατία»): Καλησπέρα σας. Θέλω να κάνω δυο χρηστικές ερωτήσεις. Η πρώτη είναι αν θα γίνεται η δήλωση και με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή στο γραφείο κτηματογράφησης και τα λοιπά, ή θα είναι μόνο ηλεκτρονικά.
Και η δεύτερη είναι ποιες θα είναι αυτές οι νέες δυνατότητες εντοπισμού των ακινήτων που λέτε. Τι ακριβώς θα εφαρμόσετε; Ευχαριστώ

Β. ΝΑΚΟΣ: Για την πρώτη ερώτησή σας, ναι προφανώς δεν καταργούμε την αναλογική υποβολή της δήλωσης.
Για το δεύτερο είναι μια τεχνική ερώτηση. Υπάρχουν τρόποι σήμερα εντοπισμού που μπορούμε να τους εκμεταλλευτούμε και τεχνικές. Εξετάζουμε όχι μόνο ένα αποκλειστικά τρόπο, εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί ο πολίτης να κάνει αυτό τον εντοπισμό.
Θα σας πω για παράδειγμα κάτι: όλοι έχουμε αυτές τις συσκευές οι οποίες έχουν ένα δέκτη GPS. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η συσκευή χωρίς κόστος για τον πολίτη, ο ίδιος να σταθεί στο κέντρο του οικοπέδου του και να πάρει τις συντεταγμένες στο ΕΓΣΑ87 το κρατικό σύστημα της χώρας. Γιατί να μην το αξιοποιήσουμε αυτό;
Τώρα να σας πω λεπτομέρειες για τους εναλλακτικούς τρόπους; Νομίζω ότι ξεφεύγει, είναι τεχνικό. Απλώς σας είπα σαν παράδειγμα, νομίζω ότι σας κάλυψα.

Χ. ΚΛΩΝΑΡΗ: Αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό και το έχουμε προβάλλει σαν εταιρεία και στις προηγούμενες καμπάνιες επικοινωνίας που είχαν γίνει, είναι ότι αυτοί οι οποίοι θα πάνε να δηλώσουν, πρέπει να ξέρουν που είναι τα ακίνητά τους και από εκεί και πέρα θα βρεθεί η άκρη.

Β. ΒΕΣΚΟΥΚΗΣ: Θα μου επιτρέψετε να προσθέσω κάτι εδώ. Αν γνωρίζετε τη διαδικτυακή εφαρμογή δήλωσης των αυθαιρέτων του Τεχνικού Επιμελητηρίου, έχετε ήδη μια επαφή με ένα σύγχρονο τρόπο εντοπισμού. Να σας πω ότι αυτός ο τρόπος και αυτή η υποδομή από πίσω είναι υποδομή ΕΚΧΑ και εμείς την παρέχουμε σήμερα όπως μιλάμε στο ΤΕΕ.
Αφ' ενός από την εμπειρία της χρήσης αυτής της εφαρμογής και έχουν γίνει και κάποιες παρατηρήσεις όπου θα μπορεί κάποιος αν έχει με κάποιο τρόπο τις συντεταγμένες είτε όπως είπε ο Πρόεδρος με μια αρχική τιμή από το GPS του κινητού τηλεφώνου, είτε αν ήδη τις διαθέτει από κάποιο τοπογραφικό σχέδιο σε μορφή ΕΓΣΑ87 να τις επικολλήσει σε μια θυρίδα και να γίνεται πολύ παραγωγικά και γρήγορα η όλη διαδικασία.
Άρα υπάρχουν τρόποι και είναι πάρα πολύ εφικτοί και παραγωγικοί και είναι ήδη υλοποιημένοι από την ΕΚΧΑ και τους προσφέρουμε στο ΤΕΕ στη δήλωση που βλέπετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποιο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα θα ενταχθεί η χρηματοδότηση του Κτηματολογίου;

Β. ΝΑΚΟΣ: Στο ΕΠΑΝΕΚ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή; Ανταγωνιστικότητας; Ευχαριστώ.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Αν δεν υπάρχουν ερωτήσεις, σας ευχαριστούμε πολύ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι, είναι λίγο πιο γενική δεν είναι του παρόντος, αλλά μια και σας βρήκαμε εύκαιρους να το ρωτήσω κι αυτό.
Γίνεται μια συζήτηση τα τελευταία χρόνια μαζί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την αναδιάταξη των κτηματολογικών γραφείων ώστε να μην αντιστοιχούν πια με τα Υποθηκοφυλακεία γιατί εν πάση περιπτώσει τα Υποθηκοφυλακεία ιδρύθηκαν με κάποιες συνθήκες που δεν υφίστανται πλέον.
Υπάρχει αυτή η συζήτηση; Υπάρχει κάποιο πλάνο για αναδιάταξη του δικτύου των κτηματολογικών γραφείων;

Β. ΝΑΚΟΣ: Υπάρχει αλλά δεν υπάρχει απόφαση που να μπορούμε να σας την παρουσιάσουμε επίσημα. Έχουμε δουλέψει σε αυτή την κατεύθυνση πολύ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τη μείωση μιλάμε.

Β. ΝΑΚΟΣ: Αφήστε να το κουβεντιάσουμε στην επόμενη συνέντευξη, που ελπίζω να είναι πολύ σύντομα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους δασικούς χάρτες;

Β. ΝΑΚΟΣ: Έχουμε λάβει όλα τα μέτρα που χρειάζονται ώστε η αποτύπωση των δασικών περιοχών της χώρας, οι υπολειπόμενες μελέτες με τους δασικούς χάρτες να είναι σε πλήρη συγχρονισμό με τα έργα της κτηματογράφησης. Η χρηματοδότηση αυτή τη στιγμή δεν έχει λυθεί, αλλά έχουμε προχωρήσει στο ζήτημα και μια από τις λύσεις είναι η ενεργοποίηση του Πράσινου Ταμείου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχωράει η νομοθετική ρύθμιση για το να σταματήσετε να είστε αμιγώς δημόσιο, δηλαδή να ξαναγυρίσετε στο πρώτο καθεστώς. Νομίζω ότι ήταν μνημονιακή υποχρέωση ή κάνω λάθος;

Β. ΝΑΚΟΣ: Όντως εδώ βλέπουμε και μια αυτοκριτική διάθεση των θεσμών. Οι ίδιοι οι θεσμοί έσπασαν το αυτοδιοίκητο της ΕΚΧΑ στο παρελθόν με το 1ο Μνημόνιο και οι ίδιοι τώρα θέλουν να δημιουργηθούν προϋποθέσεις αυτονομίας και όλα τα σχετικά. Εμείς είμαστε θετικοί προφανώς σε αυτή την κατεύθυνση γιατί θα μας διευκολύνει πάρα πολύ στην υλοποίηση του έργου, όμως δεν μπορώ να σας ανακοινώσω κάτι συγκεκριμένο, είναι άλλωστε άλλος ο αποδέκτης κυρίως αυτής της ερώτησης. Δεν αποφασίζουμε εμείς για τον εαυτό μας.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Ευχαριστούμε.

Β. ΝΑΚΟΣ: Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ και ελπίζω να τα πούμε σύντομα.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΚΤΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΛΠ ΑΝΤΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ
Up
Close
Close
Κλείσιμο