Ειδήσεις Ανασκοπήσεις - Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας

Καρποδίνης Μ. Δημήτριος
Πτυχιούχος Α.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός - Α΄τάξης
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven




Καλημέρα και καλή εβδομάδα. 

Χθες επίσημα μπήκαμε στην πρώτη ημέρα της άνοιξης και δυστυχώς η εφαρμογή των δηλώσεων δεν έχει ανοίξει ακόμα. Λέω δυστυχώς όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί φοβάμαι ότι η ηγεσία του υπ. Οικονομικών δεν θα μεταθέσει την ημερομηνία λήξης υποβολής αυτών σε ικανοποιητικό χρονικό διάστημα και όσο καθυστερούμε τόσο θα συρρικνώνεται ο διαθέσιμος χρόνος υποβολής. Εάν λάβουμε υπόψη ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα μεσολαβούν και οι διακοπές του Πάσχα, τότε το πράγμα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο. Η περιβόητη τροπολογία που ουσιαστικά ήταν και ο βασικότερος λόγος που έχουμε αυτήν την καθυστέρηση, κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή [Δείτε εδώ την τροπολογία].

Ωστόσο το νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί και να ψηφισθεί αύριο, οπότε η εφαρμογή για την υποβολή θα ανοίξει εκτός απρόοπτου εντός της εβδομάδας. Όπως είναι φυσικό η καθυστέρηση αυτή έχει πυροδοτήσει αντιδράσεις από όλον το κλάδο  αλλά και από το Ο.Ε.Ε. [Έντονη αντίδραση του Ο.Ε.Ε. για δηλώσεις, Ε.Λ.Π. και φορολογία εισοδήματος]. Ο πρόεδρος του Ο.Ε.Ε. με επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομικών επιμένει (και ορθά) ότι το σύστημα πρέπει να μείνει ανοικτό τουλάχιστον για 3 μήνες για την υποβολή των δηλώσεων και με την προϋπόθεση βέβαια ότι το taxis θα λειτουργεί χωρίς προβλήματα.  Προσθέστε στις αντιδράσεις του κλάδου  και την απόφαση των συναδέλφων της Κρήτης για  αποχή από την υποβολή δηλώσεων.  Έχω την εντύπωση ότι και άλλοι σύλλογοι ετοιμάζονται να πάρουν παρόμοιες αποφάσεις.

Αντιδράσεις όμως την περασμένη εβδομάδα δημιούργησε και η φράση του κου Αλεξιάδη «Οι απλές δηλώσεις δεν θέλουν πάνω από 15-30 λεπτά χρόνο για την υποβολή τους» η οποία ειπώθηκε σε συνέντευξή του στην Ε.Ρ.Τ. την περασμένη τρίτη. Επειδή πολλά ειπώθηκαν από συναδέλφους και από φορείς για την συγκεκριμένη δήλωση του αναπληρωτή υπουργού. Εγώ θα συμφωνήσω απλά με τα ερωτήματα του Κώστα. [Το «μισάωρο» του λογιστή για την υποβολή των δηλώσεων]


Σε ό,τι αφορά στις δόσεις του φόρου που τόσο μελάνι έχει χυθεί, ο κ. Τρ. Αλεξιάδης για μια ακόμη φορά και σε μια ακόμα τηλεοπτική εμφάνιση, τόνισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να πετύχουν περισσότερες δόσεις ( πάνω από τρείς ) και σωστή κατανομή των φορολογικών υποχρεώσεων ώστε να μην υπάρχει από πλευράς του υπόχρεου αδυναμία πληρωμής.

Σε κάθε περίπτωση όσες και εάν είναι οι δόσεις ο φόρος που πρέπει να καταβληθεί θα είναι ο ίδιος και όσο συνεχίζονται τα μνημόνια και η φοροαρπαγή η ανάπτυξη θα απομακρύνεται από την χώρα μας.. 



Καμιά πράξη δεν είναι από μόνη της καλή ή κακή. Μόνο η θέση της στην τάξη των πραγμάτων την κάνει καλή ή κακή.

Μίλαν Κούντερα

 

 

Δηλώσεις εισοδήματος.

Πλησιάζοντας σιγά σιγά στην έναρξη της υποβολής των δηλώσεων θέλω να υπενθυμίσω τι ισχύει σχετικά με τους συντελεστές φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2015, αλλά και σχετικά με την προκαταβολή

 

Εισόδημα από Μισθωτές Υπηρεσίες και Συντάξεις

Εισόδημα Ποσοστό  
από 0 έως 25.000 Ευρώ 22%
από 25.000 έως 42.000 Ευρώ 32%
άνω των 42.000 Ευρώ 42%

Εισόδημα από Ενοίκια

Εισόδημα Ποσοστό  
από 0 έως 12.000 Ευρώ 11%
άνω των 12.000 Ευρώ 33%

 

Εισόδημα από Επιχειρηματική δραστηριότητα ( απλογραφικά )

Εισόδημα Ποσοστό
από 0 έως 50.000 Ευρώ 26%
άνω των 50.000 Ευρώ 33%

 

Εισόδημα από Αγροτική δραστηριότητα

Εισόδημα Ποσοστό  
Ανεξαρτήτως εισοδήματος 13%

 

Συντελεστές φορολογίας νομικών προσώπων.


Φορολογικά έτη που αρχίζουν την 1.1.2015


Τήρηση απλογραφικού λογιστικού συστήματος

Τήρηση διπλογραφικού λογιστικού συστήματος

Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε. (εκτός τραπεζών)

--

29

Τράπεζες

--

29

Προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε.,)

26/33

29

Μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα, σωματεία και ιδρύματα

29

29

Συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών

26/33

29

Κοινωνίες αστικού δικαίου, αστικές κερδοσκοπικές ή μη κερδοσκοπικές εταιρείες, συμμετοχικές ή αφανείς

26/33

29

Κοινοπραξίες προσωπικών εταιρειών

26/33

29

Λοιπές κοινοπραξίες (στις οποίες δεν συμμετέχουν μόνο προσωπικές εταιρείες)

26/33

29

Λοιπές νομικές οντότητες που δεν συμπεριλαμβάνονται ανωτέρω

26/33

29

Σημειώσεις :

  • Για απλογραφικά βιβλία ισχύει συντελεστής 26% για φορολογητέο εισόδημα <= 50.000 και 33% για φορ. εισόδημα > 50.000
  • Μέχρι 31/12/2015 ισχύει η μείωση 40% για νησιά με κατοίκους <3.100
  • Αγροτικοί συνεταιρισμοί και ομάδες παραγωγών φορολογούνται με συντελεστή 13%.
  • Ο συντελεστής παρακράτησης φόρου στα μερίσματα των νομικών προσώπων με διπλογραφικό σύστημα είναι 10%

 

Προκαταβολή φόρου για το φορολογικό έτος 2015


Νομικά πρόσωπα - οντότητες

Φορολογικά έτη



Φορολογικά έτη που αρχίζουν την 1.1.2015 έως την 31.12.2015

Φορολογικά έτη που αρχίζουν την 1.1.2016

α1

Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε. (εκτός τραπεζών)

100%

100%

α2

Τράπεζες

100%

100%

β

Προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε.,)

75%

100%

γ

Μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα, σωματεία και ιδρύματα

75%

100%

δ

Συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών

100%

100%

ε

Κοινωνίες αστικού δικαίου, αστικές κερδοσκοπικές ή μη κερδοσκοπικές εταιρείες, συμμετοχικές ή αφανείς

75%

100%

στ1

Κοινοπραξίες προσωπικών εταιρειών

75%

100%

στ2

Λοιπές κοινοπραξίες (στις οποίες δεν συμμετέχουν μόνο προσωπικές εταιρείες)

100%

100%

ζ

Λοιπές νομικές οντότητες που δεν συμπεριλαμβάνονται ανωτέρω

100%

100%

 

Μην ξεχνάτε ότι για την συμπλήρωση των δηλώσεων ή για την επαλήθευση των προ συμπληρωμένων πεδίων  θα χρειαστεί να εκτυπώσετε και να αντιπαραβάλλεται τις σχετικές βεβαιώσεις εισοδημάτων, συντάξεων κλπ, [Βεβαιώσεις για φορολογική χρήση δηλώσεων φορολογικού έτους 2015. Πλήρης οδηγός για την εκτύπωσή τους (Ενημερωμένο)]

 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

 

Ανασκόπηση εβδομάδας  14-3-2016 έως 22.3.2016

 

 

Τα briefing της περασμένης εβδομάδας

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Με τις νέες αντικειμενικές αξίες το τεκμαρτό εισόδημα από ιδιόχρηση για το 2015

Με εγκύκλιο του Υπ. Οικονομικών δίνονται επιπλέον διευκρινίσεις ως προς τον προσδιορισμό του τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοχρησιμοποίηση γης και ακινήτων νομικών προσώπων, μετά και την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών.

Συγκεκριμένα για τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων από την ιδιοχρησιμοποίηση γης και ακινήτων για το φορολογικό έτος 2015 λαμβάνονται υπόψη οι αντικειμενικές αξίες, όπως αυτές ισχύουν, κατά τον χρόνο λήξης του φορολογικού έτους των προσώπων αυτών (για παράδειγμα, 31 Δεκεμβρίου ή 30 Ιουνίου ή οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία λήγει το φορολογικό τους έτος με βάση τα όσα έχουν διευκρινισθεί με την ΠΟΛ.1223/8.10.2015 εγκύκλιο).
 

Σχετική ανάλυση έγινε στο briefing  της 17ης.03.2016 όμως σας συμβουλεύω να  διαβάσετε και  την επισήμανση σχετικά με την υποχρέωση εγγραφής στα βιβλία του τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιόχρησημοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση.

 

●●●

 

Νέα χαλάρωση στα capital controls - Επιτρέπεται η πρόωρη λήξη προθεσμιακών καταθέσεων
 

Οι βασικότερες αλλαγές είναι :

- Επιτρέπεται πλέον η πρόωρη, μερική ή πλήρης, λήξη των προθεσμιακών καταθέσεων. Επίσης στα φυσικά πρόσωπα δυνατότητα κατάθεσης στο εξωτερικό 500€/το μήνα τώρα ισχύει 1.000€/το μήνα. Τα νομικά πρόσωπα από 5.000€/το μήνα τώρα 10.000€/το μήνα 
- Απαγορεύεται η πρόωρη εξόφληση ποσοστού άνω του 50% (πριν τις αλλαγές δεν υπήρχε ποσοστό) του ανεξόφλητου κεφαλαίου του δανείου σε πιστωτικό ίδρυμα, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί στις 11/3/2016.
Τις υπόλοιπες μπορείτε να τις δείτε εδώ

 

Από τα 87 δις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο τα 30 αφορούν πρόστιμα του Κ.Β.Σ.

 

ΚΩΔ.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΦΟΡΟΥ

ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗ

1

Άμεσοι Φόροι

350.504.555,55

2

Έμμεσοι Φόροι

46.136.016,35

3

Μη φορολογικά έσοδα

471.763,76

11

Εισόδημα

15.921.908.330,36

12

Ειδικές Κατηγ. Εισοδ

1.864.981.673,83

13

Φόροι στην Περιουσία

2.809.974.755,17

15

Πρόστιμα Άμεσοι

96.337.148,75

16

Έκτακτοι Άμεσοι

338.104.000,05

17

Λοιποί έμμεσοι φόροι

40.705.535,92

19

Λοιποί Άμεσοι Φόροι

47.674.627,14

21

Φ.Π.Α.

17.286.162.035,95

22

Μεταβ.κ' Συγκ.Κεφαλ.

85.749.685,52

23

Τέλη και Χαρτόσημα

226.532.982,19

24

Φόροι Κατανάλωσης

214.952.995,28

25

Λοιπές Εισφορές

43.588.285,19

26

Ειδικοί Φόροι Καταν.

2.511.455,82

27

Έμμεσοι Υπέρ Τρίτων

56.601.169,36

28

Τέλη Κυκλοφορίας

252.826.757,82

29

Πρόστιμα Εμμέσων Φόρων

3.677.644.699,27

31

Μισθώματα

114.867.002,08

32

Υπηρεσίες

23.002.149,52

33

Δικαστικά έξοδα

1.294.983.279,97

34

Αχρεωστήτως Καταβληθέντα

113.831.363,56

35

Πρόστιμα Κ.Β.Σ.

30.794.296.467,84

36

Δάνεια

8.799.909.136,50

37

Υπέρ Διαφόρων Τρίτων

55.996.571,19

38

Λοιπά Πρόστιμα μη-φο

804.334.721,19

39

Παράβολα

221.233,52

41

Καταλογισμοί

603.571.736,53

42

Δασμοί

1.966.443,62

43

Τέλη κ' Πρόστιμα Τελών

360.140.037,28

44

Ακάλυπτες Επιταγές

4.539.293,29

49

Λοιπά μη-φορολογικά

660.320.027,68

50

Διάφοροι φόροι

7.935.400,28

 

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

87.003.283.337,33

 

ασχολίαστο...

 

4 δις πρόστιμα βεβαιώθηκαν μόνο το 2015. Μια στις δύο επιχειρήσεις που ελέγχεται φοροδιαφεύγει σύμφωνα με το Σ.Δ.Ο.Ε.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων που έγιναν από όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπ.Οικονομικών για το 2015 :

Σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο πληροφοριακό σύστημα ELENXIS, το πλήθος των καταλογιστικών πράξεων που εκδόθηκαν το 2015 ανήλθαν σε 32.693 με ποσό βεβαίωσης 3.964.676.296,51 ευρώ. Οι αντίστοιχες εισπράξεις για το 2015 ανήλθαν σε 15.727 με ποσό είσπραξης 386.701.407,82 ευρώ.

Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι : Επιπλέον 4 δις θα προστεθούν στα ληξιπρόθεσμα στο δημόσιο

 

 

Το Υπ. Οικ. εξετάζει την μη επιβολή προστίμων στις τροποποιητικές δηλώσεις αγροτών λόγω καθυστερήσεων του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.

"Το θέμα του προστίμου που επιβάλλεται στις συμπληρωματικές δηλώσεις των αγροτών, λόγω καθυστερημένης χορήγησης των βεβαιώσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, εξετάζεται από τη Φορολογική Διοίκηση."
Αυτό απάντησε με έγγραφό του προς τη Βουλή ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών κος Αλεξιάδης.
Το πρόβλημα δημιουργείται εξαιτίας της καθυστερημένης χορήγησης βεβαιώσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, οι οποίες περιέχουν ποσά επιδοτήσεων που αφορούν προηγούμενα έτη. Όσοι αγρότες υποβάλλουν τροποποιητικές δηλώσεις προηγούμενων ετών  προκειμένου να συμπεριλάβουν και αυτά τα ποσά, βρίσκονται αντιμέτωποι με τα ανάλογα πρόστιμα του Κ.Φ.Δ.

 

Εκπλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος οι εφοπλιστές!

Όπως προκύπτει από έγγραφο που κατέθεσε το υπ. Οικονομικών προς στη Βουλή στο πλαίσιο ερώτησης Βουλευτή, η Ναυτιλιακή κοινότητα έχει σχεδόν εξοφλήσει την βεβαιωμένη οικειοθελή παροχή που προβλέπεται στην διάταξη του άρθρου 42 του νόμου 4301/2014.

Αναλυτικά:

Για το 2014  Βεβαίωση φόρου 41.094.317,36 € και είσπραξη 40.514.857,05 €
Για το 2015  Βεβαίωση φόρου 46.551.039,43 € και είσπραξη 44.945.136,63 €.

 

●●●

Παράταση απόσυρσης

 

Την παράταση του μέτρου της απόσυρσης μέχρι το τέλος του Μαΐου έχουν αποδεχθεί οι Θεσμοί σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών. Είναι πολύ πιθανό το όφελος της απόσυρσης να είναι ψαλιδισμένο σε σχέση με την προηγούμενη μορφή των κινήτρων.

Σημειώνεται ότι η σχετική διάταξη για την παράταση του μέτρου της απόσυρσης καθώς και τα νέα ποσά που θα δίνονται σε όσους αποσύρουν κάποιο όχημα αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή από τα συναρμόδια υπουργεία.

Υπενθυμίζεται ότι η παράταση του μέτρου της απόσυρσης θα ισχύσει αναδρομικά από την 1/1/2016 προκειμένου να ολοκληρωθεί η πώληση περίπου 7.000 οχημάτων τα οποία ενώ έχουν τιμολογηθεί με κίνητρο απόσυρσης δεν έχουν ταξινομηθεί επειδή η απόσυρση είχε τυπικά λήξει από το τέλος του έτους.

 

← ●●●● § ●●●● →

Νομοθετικές παρεμβάσεις

 

Νέες πιο αυστηρές ρυθμίσεις για την απαλλαγή ενδοομιλικών μερισμάτων
 

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις: α) των Οδηγιών 2014/107/ΕΕ και (EE) 2015/2060, β) των Οδηγιών 2014/86/ΕΕ και 2015/121/ΕΕ , γ) της Οδηγίας 2013/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις.» το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή προβλέπονται μεταξύ άλλων και αλλαγές σε ότι αφορά την απαλλαγή από τον φόρο 10% στα ενδοομιλικά μερίσματα.

Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις της παραγράφου 1 ενσωματώνεται στο εσωτερικό δίκαιο το μέρος της Οδηγίας 2014/86/ΕΕ του Συμβουλίου της 8ης Ιουλίου 2014 αναφορικά με τη φορολογική μεταχείριση των υβριδικών δανείων μεταξύ συνδεδεμένων επιχειρήσεων (profit participating loans) με σκοπό την αποφυγή καταστάσεων διπλής μη φορολόγησης διανεμόμενων κερδών μεταξύ των κρατών μελών.
 

Δείτε το σχετικό  σχετικό θέμα εδώ

●●●

 

Ενισχύεται η ανταλλαγή φορολογικών πληροφοριών μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών για την καταπολέμηση της διασυνοριακής φοροδιαφυγής

 

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις: α) των Οδηγιών 2014/107/ΕΕ και (EE) 2015/2060, β) των Οδηγιών 2014/86/ΕΕ και 2015/121/ΕΕ , γ) της Οδηγίας 2013/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις.» το οποίο κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην βουλή προβλέπονται μεταξύ άλλων και η ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της οδηγίας  2014/107/ΕΕ , όσον αφορά την υποχρεωτική αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών στον φορολογικό τομέα, η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με τις διατάξεις των άρθρων 1-25 του ν.4170/2013, μερικά εκ των οποίων τροποποιούνται και συμπληρώνονται. Με τις διατάξεις της εν λόγω Οδηγίας οι οποίες ενσωματώνονται με τα άρθρα 1-4 του υπό ψήφιση νόμου διευρύνεται ουσιαστικά το αντικείμενο της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών στους δηλωτέους λογαριασμούς, υπό τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπονται στα δύο παραρτήματα που προστίθενται στο ν. 4170/2013.
 

Δείτε αναλυτικά όλες τις νέες ρυθμίσεις που εισάγονται .
 

●●●

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των βιώσιμων μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών αναφορικά με την ελάφρυνση και τον διακανονισμό οφειλών τους

 

Με την υπόψη τροπολογία, παρατείνεται, μέχρι την 3-5-2016 (από 31- 3-2016 που ισχύει σήμερα), η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων των βιώσιμων μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών αναφορικά με την ελάφρυνση και τον διακανονισμό οφειλών τους προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.).
 

Δείτε το σχετικό θέμα εδώ.
 

 

Οι δημόσιες υπηρεσίες είναι το μέρος όπου οι υπάλληλοι που έρχονται αργοπορημένοι συναντούν στη σκάλα αυτούς που σχολάνε νωρίτερα.

George Courteline

 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές σημαντικές ειδήσεις Εν τάχει

← ●●●● § ●●●● →

Φορολογικές αποφάσεις

 

Υπ. Οικ.: Δεν είναι αφορολόγητη η εκμίσθωση ακινήτων από ιδιώτες σε τουρίστες μετά την απελευθέρωση των τουριστικών μισθώσεων από την 1.11.2015

Σε ερώτηση  βουλευτών σχετικά με την φορολογία της εκμίσθωσης ακινήτων από ιδιώτες σε τουρίστες μετά την απελευθέρωση των τουριστικών μισθώσεων από την 1.11.2015 απάντησε το Υπ. Οικονομίας και Τουρισμού, με έγγραφο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Η Απάντηση:

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι βάσει των άρθρων 21, 39 και 40 του ν. 4172/2013 (Α' 167), καθώς και βάσει της υπ' αριθμ. ΠΟΛ.1069/23.3.2015 ερμηνευτικής εγκυκλίου, η παροχή οποιοσδήποτε υπηρεσίας από τον εκμισθωτή κατά την αστική εκμίσθωση ακινήτου (π.χ. καθαριότητα, φύλαξη κ.λπ.) καθιστά το παραγόμενο εισόδημα ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, το οποίο υπόκειται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας του Υπουργείου Οικονομικών. Η περαιτέρω διευκρίνιση των προϋποθέσεων κάτω από τις οποίες το εισόδημα που θα προκύπτει από την εκμίσθωση του ακινήτου θα φορολογείται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών) ή ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία αναμένεται να δοθεί από την καθ' ύλην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών.

Σε κάθε περίπτωση διευκρινίζεται ότι η κατάργηση του χρονικού ορίου των 30 ημερών για το χαρακτηρισμό μίας μίσθωσης ως 'τουριστικής' δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση την κατάργηση των ενοικιαζόμενων δωματίων-διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ) ως τουριστικών καταλυμάτων.
 

Συγκεκριμένα, ιδιώτης που επιθυμεί να προβεί στην εκμετάλλευση ενοικιαζόμενων δωματίων-διαμερισμάτων ως τουριστικών καταλυμάτων του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α' 155) θα αδειοδοτείται από τις κατά τόπο αρμόδιες αδειοδοτικές και ελεγκτικές αρχές, ήτοι τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.), λαμβάνοντας το προβλεπόμενο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.). Επίσης, οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες και επαύλεις που λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4179/2013 θα μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν υπό αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις.

Τέλος, επισημαίνεται ότι για την περαιτέρω διευκρίνιση των λοιπών ερωτημάτων σας που άπτονται ειδικότερων ζητημάτων φορολόγησης εισοδήματος, φορολόγησης των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων των peer-to-peer πλατφορμών αλλά και φορολογικού ελέγχου των εν λόγω δραστηριοτήτων, αρμόδιος φορέας να απαντήσει σχετικά είναι η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, δεδομένου ότι τα πάσης φύσεως ζητήματα φορολογικής πολιτικής εμπίπτουν στη ρυθμιστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών, φορέας στον οποίο επίσης απευθύνεται η παρούσα ερώτηση.

 

 

●●●

 

Τι ισχύει σχετικά με τις κατασχέσεις αγροτικών επιδοτήσεων από τραπεζικούς λογαριασμούς αγροτών

Το Υπ. Οικονομικών κατέθεσε έγγραφο στη Βουλή που αποσαφηνίζει τι ακριβώς ισχύει σχετικά με τις κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς αγροτών (στους οποίους πιστώνονται οι ενισχύσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ), μετά από επίκαιρη ερώτηση βουλευτών.

Το έγγραφο αναφέρει σχετικά:

"Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 9 του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), όπως ισχύει και του άρθρου 48 παρ. 1 του ν. 4174/2013, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. έχει την υποχρέωση να επιδιώξει την είσπραξη των ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο καθώς και τη διακοπή της παραγραφής τους, ανεξάρτητα από την αιτία προέλευσης αυτών, λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά, ποινικά και λοιπά μέτρα κατά των οφειλετών.

Επίσης, με τη διάταξη του άρθρου 30 παρ. 4 του Κ.Ε.Δ.Ε. σε συνδυασμό με την αριθμ. Δ6Α 1054391 ΕΞ 2014/1.4.2014 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης, παρέχεται η ευχέρεια στον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. μετά από σχετική αίτηση του οφειλέτη να περιορίσει με αιτιολογημένη Απόφασή του το ποσό ή ποσοστό της κατάσχεσης που του επιβλήθηκε υπό προϋποθέσεις που ορίζονται στην ΠΟΛ.1092/3.4.2014 εγκύκλιο της Διοίκησης. 

Επιπρόσθετα, στην παράγραφο 2 του άρθρου 31 του Κ.Ε.Δ.Ε. προσδιορίζεται το ακατάσχετο των καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα σε έναν και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό στα χίλια διακόσια πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα. Στην περίπτωση που ο μισθός ή η σύνταξη κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό, απαιτείται η γνωστοποίησή του με την υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης (σχετ. ΠΟΛ.1222/6.10.2015 και ΠΟΛ.1182/25.7.2014).

Περαιτέρω, με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 242 του ν. 4072/2012 (ΦΕΚ. 86Α/11-04-2012), η οποία αντικατέστησε την παράγραφο 3 του ν. 3614/2007 (ΦΕΚ. 267Α/3-12-2007), ρητά ορίζεται ότι δεν κατάσχονται οι προκαταβολές και οι ενδιάμεσες πληρωμές των δικαιούχων για την υλοποίηση των πράξεων που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης. Αντίθετα, οι τελικές πληρωμές των ανωτέρω δικαιούχων, μετά την ολοκλήρωση του έργου, δύνανται να κατάσχονται.

Επίσης, με την αρ. 465/1999 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) που έγινε αποδεκτή από τον Υφυπουργό Οικονομικών κρίθηκε ότι δεν υπόκεινται υπό προϋποθέσεις σε κατάσχεση επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή χρηματικές ενισχύσεις που αποσκοπούν στην υπό του δικαιούχου εις το μέλλον ενέργεια συγκεκριμένης επένδυσης ή στην επίτευξη συγκεκριμένου έργου ή αποτελέσματος. Το ίδιο ισχύει και για τις ενδιάμεσες καταβολές που αποσκοπούν στη διατήρηση ή συνέχιση κάποιου κοινοτικού προγράμματος, η στέρηση των οποίων με κατάσχεση ή συμψηφισμό θα οδηγούσε σε αδυναμία εκτέλεσης του οικείου κοινοτικού προγράμματος και σε άρνηση περαιτέρω χρηματοδότησης ή σε ενδεχόμενη αναζήτηση των ενδιάμεσων καταβολών.

Σε κάθε περίπτωση, όταν επιβάλλονται από το Δημόσιο κατασχέσεις σε τραπεζικές καταθέσεις εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων ως τρίτων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και ποσά κοινοτικών επιδοτήσεων, τα πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία γνωρίζουν την προέλευση της κατάθεσης και το είδος των ενισχύσεων, οφείλουν να εξετάζουν κάθε φορά, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας για το ακατάσχετο αυτών.

Περαιτέρω, με τις διατάξεις της περίπτωσης 2 της Υποπαραγράφου ΙΑ2, της παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του νόμου 4254/2014 (Α 85) και την αρ. Β/7/11711/884/10.4.2014 (Β 906) κοινή απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας συστήθηκε η υποχρέωση συμψηφισμού των εκκαθαρισμένων επιστροφών Φόρου Εισοδήματος και ΦΠΑ με οφειλές των δικαιούχων αυτών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και καθορίστηκε η σχετική διαδικασία.
Στην περίπτωση που ο δικαιούχος της επιστροφής δεν έχει οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση και τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, η επιστροφή διενεργείται και τα ποσά επιστρέφονται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. 

Η έννοια και οι προϋποθέσεις του συμψηφισμού, που αφορά στο σύνολο των φορολογουμένων, ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 83 του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύει, και συμπληρώνονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα -άρθρο 440 επόμενα (και στις οποίες παραπέμπει και το άρθρο 48 του ν. 4174/2013 (Α' 170-ΚΦΔ). Επισημαίνεται ότι με τον συμψηφισμό επέρχεται αμοιβαία απόσβεση των ανταπαιτήσεων κατά το μέρος που αλληλοκαλύπτονται και μάλιστα από τον χρόνο που αυτές συνυπήρξαν.

Τέλος, σημειώνεται ότι κατά τις διατάξεις του άρθρου 451 του Αστικού Κώδικα δεν επιτρέπεται συμψηφισμός κατά ακατάσχετης απαίτησης εκτός εάν προβλέπεται με ρητή διάταξη νόμου.

 

●●●

 

Φορολογικός χειρισμός σύμφωνα με το Ν. 4172/2013 και λογιστικός χειρισμός σύμφωνα με τα Ε.Λ.Π. (Ν. 4308/2014), των συναλλαγματικών διαφορών...

 Άρθρα Φορολογικός χειρισμός σύμφωνα με το Ν. 4172/2013 και λογιστικός χειρισμός σύμφωνα με τα Ε.Λ.Π. (Ν. 4308/2014), των συναλλαγματικών διαφορών που προκύπτουν κατά την πληρωμή ή την αποτίμηση σε ευρώ δανείων σε ξένο νόμισμα, που χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για την απόκτηση παγίων περιουσιακών στοιχείων
Δείτε ολόκληρο το άρθρο για να έχετε την συνολική εικόνα. Ωστόσο σημειώνω ένα σημαντικό τμήμα του εδώ.

Λογιστικός χειρισμός.

- Οι συναλλαγματικές διαφορές που προκύπτουν κατά την πληρωμή σε ευρώ των δανείων σε ξένο νόμισμα, καταχωρούνται στα αποτελέσματα της χρήσεως.
- Στο τέλος κάθε χρήσεως, τα δάνεια σε ξένο νόμισμα μετατρέπονται σε ευρώ με την ισοτιμία κλεισίματος της ημερομηνίας του ισολογισμού και οι συναλλαγματικές διαφορές που προκύπτουν από την αποτίμησή τους καταχωρούνται στα αποτελέσματα της χρήσεως αυτής.

Φορολογικός χειρισμός

- Οι χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές δεν είναι εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα, επειδή όπως έχει ερμηνευθεί από τη Διοίκηση με την ΠΟΛ.1113/2.6.2015, δεν αντιστοιχούν σε πραγματική συναλλαγή.
- Οι πιστωτικές συναλλαγματικές διαφορές δεν υπόκεινται σε φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, αφού η αποτίμηση, όπως έχει ερμηνευθεί από τη Διοίκηση με το έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων με Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΑΦ Β 1027291 ΕΞ 2016/17.2.2016 «….δεν αποτελεί επιχειρηματική συναλλαγή ώστε τα προερχόμενα από αυτή έσοδα να αποτελούν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα».
 

 

●●●

 

Διακοπή της σχέσης των μελών Δ.Σ Ανωνύμων Εταιρειών και διαχειριστή προσωπικών Εταιρειών, με την ένταξη των εταιρειών αυτών σε καθεστώς εκκαθάρισης

Όταν οι επιχειρήσεις μπαίνουν σε καθεστώς εκκαθάρισης, θα πρέπει τα πρόσωπα που έχουν οριστεί διαχειριστές σε προσωπικές εταιρείες, Ε.Π.Ε. ή μέλη Δ.Σ.σε Ανώνυμες Εταιρείες να δικόπτουν την σχχέση τους από το σύστημα του Μητρώου, και να μπαίνουν στην θέση τους οι Εκκαθαριστές. Τόσο απλά....
 

●●●

 

Φορολόγηση του εισοδήματος από αλιεύματα αλιευτικών σκαφών ολικής χωρητικότητας μέχρι 10 κόρους

 ΠΟΛ.1035/18.3.2016 Κοινοποίηση της 47/2015 Γνωμοδότησης της Α' Τακτικής Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ.
Σύμφωνα με τη Γνωμοδότηση αυτή, το εισόδημα από αλιεύματα αλιευτικών σκαφών, ολικής χωρητικότητας μέχρι 10 κόρους, φορολογείται βάσει των περί φορολογίας πλοίων διατάξεων του ν. 27/1975 και όχι ως εισόδημα από γεωργική επιχείρηση, κατά τις διατάξεις των άρθρων 40 και 42 του ν. 2238/1994.

Συνεπώς το εισόδημα από αλιεύματα αλιευτικών σκαφών ολικής χωρητικότητας μέχρι 10 κόρους φορολογείται βάσει των διατάξεων του ν. 27/1975 και ειδικότερα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 12 του νόμου αυτού, (Φορολογία πλοίων δεύτερης κατηγορίας) και όχι με βάσει τις διατάξεις των άρθρων 40 και 42 του ν. 2238/1994 (παλαιού ΚΦΕ) οι οποίες ίσχυαν μέχρι 31.12.2013.
 

Το ίδιο φυσικά ισχύει και σε ό,τι αφορά τον 4172/2013 και φυσικά αυτό που εγώ καταλαβαίνω είναι ότι εφόσον το άρθρο 12 του νόμου 27/1975 επιβάλει φόρο στα πλοία με χωρητικότητα άνω των 20 κόρων, τότε το εισόδημα από αλιευτικά σκάφη μέχρι χωρητικότητας μέχρι 20 κόρους μήπως ουσιαστικά είναι αφορολόγητο;

 

← ●●●● § ●●●● →

Λοιπές αποφάσεις εν τάχει

Αριθμ. Δ.ΟΡΓ. Α 1039116 ΕΞ 2016/9.3.2016 Τροποποίηση της αριθμ. Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/08-04-2014 (Β' 865, 1079 και 1846) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, ως προς την μετατροπή του Αυτοτελούς Τμήματος Νομικής Υποστήριξης και του Αυτοτελούς Γραφείου Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε Διεύθυνση Νομικής Υποστήριξης και σε Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού Μεταρρυθμιστικών Δράσεων και Επικοινωνίας, αντίστοιχα και ως προς τις Διευθύνσεις Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης και Εσωτερικού Ελέγχου
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αποφ. 13/751/24.2.2016 Αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΣΕΚΑ

 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Εργατικά ασφαλιστικά


 

 

 

 

 

  • Ι.Κ.Α. αριθμ. πρωτ.: 090/07/16.3.2016 Εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του ν.4305/2014 (ΦΕΚ237/Α/31.10.14) σχετικά με την ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημοσίου τομέα στα σύνολα εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων που κατέχει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και εμπίπτουν στη δημόσια αποστολή του

 

 

← ●●●● § ●●●● →

Χρηστικά άρθρα του κόμβου

  1. Συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για το e-παράβολο
  2. Υπερημερία εργοδότη - Πότε ένας εργοδότης καθίσταται υπερήμερος - Αποδοχές υπηρημερίας - Συμψηφισμός μισθών υπερημερίας
  3. ΥΠΕΡΕΡΓΑΣΙΑ-ΥΠΕΡΩΡΙΑ
  4. Απαλλαγή ενδοομιλικών μερισμάτων: Φορολογική μεταχείριση (απαλλαγή) των ενδοομιλικών μερισμάτων - Πρακτικά παραδείγματα
  5. Φορολογία ακινήτου ιδιοκτησίας αλλοδαπής εταιρείας
  6. Περίπτερα και φορολογικές υποχρεώσεις
  7. Παραγραφή φορολογικών υποθέσεων. Αναλυτικοί πίνακες με τα έτη παραγραφής. Τι ισχύει μετά την 1.1.2014
  8. Πιστωτικά τιμολόγια βάσει πωλήσεων
  9. Mέθοδος προσδιορισμού εσόδων με έμμεσες μεθόδους ελέγχου - Άρθρο 28 ν. 4172/2013

     

← ●●●● § ●●●● →

 

Φορολογικές υποχρεώσεις εβδομάδας - ημέρας.

 

Εύχομαι καλή και δημιουργική εβδομάδα, με λιγότερο άγχος και περισσότερο χρόνο για εσάς και τους δικούς σας ανθρώπους.

 

     

     

     





Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο