Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Περιουσιολόγιο - Γεώργιος Σταματίου (Σ.Ο.Λ.)


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
ΟΡΚΩΤΟΣ ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΣΟΛ


Παρουσίαση στο 12 ATHENS TAX FORUM ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ

Εισαγωγή


Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Γ.Γ.Δ.Ε, προκύπτει ότι από την ανάλυση των δηλωθέντων εισοδημάτων το έτος 2015 (εισοδήματα 2014), το 3% των φορολογουμένων πλήρωσαν το 42% του συνολικού φόρου εισοδήματος.

Παραθέτω ορισμένα στοιχεία που έχουν αντληθεί από το εβδομαδιαίο δελτίο του ΣΕΒ για την οικονομία:

Στοιχεία δηλώσεων εισοδήματος 2015 φυσικών προσώπων


Κλιμάκιο, €

Φορολογούμενοι, χιλιάδες

Δηλωμένα εισοδήματα, € εκατ.

Φόρος και εισφορά, € εκατ.

Μέσος φορ. Συντελεστής

Εισόδημα / κεφαλή €

Φόρος / κεφαλή €

0

1.176

0

22

0

18

0 - 1.000

1.305

249

68

27,20%

191

52

1.001 - 5.000

1.503

4.617

232

5,00%

3.071

155

5.001 - 10.000

1.758

12.674

334

2,60%

7.209

190

10.001 - 15.000

1.116

13.831

875

6,30%

12.393

784

15.001 - 20.000

849

14.726

1.557

10,60%

17.348

1.834

20.001 - 30.000

542

12.789

1.917

15,00%

23.577

3.535

30.001 - 100.000

249

11.013

2.597

23,60%

44.159

10.413

100.001 και άνω

18

4.036

1.093

27,10%

223.022

60.396

Σύνολο

8.517

73.934

8.694

11,80%

8.681

1.021


Από τα ανωτέρω στοιχεία προκύπτει ότι 5.742 εκατ φορολογούμενοι επί συνόλου 8.517 εκατ δηλώνουν εισόδημα από 0-12.000 ευρώ ετησίως, 267 χιλ, φορολογούμενοι επί συνόλου 8.517 εκατ δηλώνουν εισόδημα από 0-12.000 ευρώ ετησίως. Αυτά τα στοιχεία πρέπει να τα διερευνήσει το Υπουργείο Οικονομικών και να προβληματιστεί για την ύπαρξη σημαντικής φοροδιαφυγής σε συγκεκριμένα εισοδηματικά κλιμάκια.

Δηλωμένα εισοδήματα φυσικών προσώπων εκτός μισθών και συντάξεων 2015 κατά πηγή



Από την παράθεση των στοιχειών αυτών διαπιστώνεται υπερφορολόγηση των συνεπών φορολογουμένων και όσων δεν έχουν την δυνατότητα να αποκρύψουν εισοδήματα με τα σχετικά υψηλότερα εισοδήματα.

Προκειμένου να μειωθούν τα ελλείμματα, σύμφωνα με τους στόχους που τίθενται κάθε φορά, θα πρέπει να μειωθούν οι δαπάνες ή να αυξηθούν τα έσοδα ή και συνδυασμός των δύο. Τα τελευταία έτη, οι πολιτικές αποφάσεις, έχουν μετατοπίσει το κέντρο βάρους στην αύξηση των δημοσίων εσόδων και κυρίως στην επιβολή νέων φόρων και στην αύξηση υφιστάμενων φόρων. Αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνονται συνεχώς οι ίδιοι φορολογούμενοι με μεγαλύτερους φόρους.

Το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά στα Μ.Μ.Ε, προτίθεται να αυξήσει περαιτέρω την φορολογία των μεσαίων και μεγαλύτερων εισοδηματικών στρωμάτων, και να διαμορφωθεί ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής, της φορολογίας εισοδήματος σε 50% και της εισφοράς αλληλεγγύης, σε 10%, δηλαδή συνολικά στο 60%.

Επίσης έχει τεθεί και το θέμα της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών των μη μισθωτών σε ποσοστό 20% επί του εισοδήματος, δηλαδή αντιμετωπίζονται σαν φόρος.

Ποιο το αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας των φορολογούμενων;

Είναι αναπτυξιακή αυτή η πολιτική ;

Βοηθάει στο να παραμείνουν επιχειρήσεις στην χώρα μας;

Υπάρχει κίνητρο για να δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις;

Είναι κίνητρο για να μην φοροδιαφύγει ο φορολογούμενος;

Είναι γνωστό ότι όσο αυξάνεται η φορολογία τόσο μεγαλύτερο κίνητρο έχουν οι πολίτες να φοροδιαφύγουν ή και να φοροαποφύγουν.

Κατά δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, τα έσοδα που χάνει το ελληνικό δημόσιο κάθε χρόνο από την φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο είναι της τάξης των 15-20 δισ. Ευρώ.

Αφού προκρίνεται αυτή η πολιτική, της αύξησης των φόρων, για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος, θα πρέπει το κράτος να ακολουθήσει μεθόδους τέτοιες που να διευρύνει την φορολογική βάση με τον εντοπισμό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης που δεν συλλαμβάνεται.

Ανάμεσα στον συνδυασμό των πρωτοβουλιών που πρέπει να αναλάβει το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της φοροδιαφυγής είναι και η καθιέρωση του περιουσιολογίου, που θα οδηγήσει, αν εφαρμοστεί ορθά, σε σύλληψη, όχι μόνο του φόρου εισοδήματος, αλλά και του ΦΠΑ.

Υποχρέωση για σύνταξη περιουσιολογίου και σύντομο ιστορικό

Στις διατάξεις του νόμου 4336/2015, που αφορά στην εφαρμογή του τρίτου μνημονίου, μεταξύ των μέτρων που θα πρέπει να αναληφθούν για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, είναι και η καθιέρωση περιουσιολογίου.

Ανάλογη νομοθετική πρωτοβουλία είχε αναληφθεί και το έτος 1992, με το άρθρο 10 του νόμου 2019/1992, που έδινε την δυνατότητα δήλωσης περιουσιακών στοιχείων, περιλαμβανομένων των καταθέσεων και των μετρητών των φορολογουμένων κατά την 31.12.1991. Ένα από τα αρνητικά της ρύθμισης αυτής ήταν η δήλωση μετρητών, για τα οποία δεν ζητήθηκε η απόδειξη ύπαρξής τους, και τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να καλύψουν τεκμήρια στο επόμενο έτος, αν και είχαν απαλλαγεί από κάθε φορολόγηση, δηλαδή είχε χορηγηθεί πλήρης αμνηστία.

Επίσης το άρθρο 83 του νόμου 3842/2010, προέβλεπε να συγκροτηθεί στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, περιουσιολόγιο όλων των φυσικών προσώπων φορολογικών κατοίκων Ελλάδας στο οποίο θα περιλαμβάνονταν κυρίως:
• ακίνητα,
• αυτοκίνητα, σκάφη ,εναέρια μέσα μεταφοράς,
• κατοχή μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων και εταιρικών μεριδίων.

Δεν θα περιλαμβάνονταν
• οι τραπεζικές καταθέσεις,
• τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου
• τα αμοιβαία κεφάλαια εσωτερικού και οι μετοχές σε εταιρείες που έχουν συσταθεί και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 2687/1953 (Α΄ 317) και του ν. 27/1975 (Α΄ 77) .

Οι ανωτέρω διατάξεις δεν εφαρμόσθηκαν τελικά.

Πιθανό περιεχόμενο του περιουσιολογίου

Το περιουσιολόγιο θα αναφέρεται στο σύνολο της ακίνητης και κινητής περιουσίας στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό.

→ Μια εικόνα του τι πιθανόν να περιλαμβάνει, μπορούμε να λάβουμε από τα ζητούμενα στοιχεία τα οποία προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 2 του Ν. 3213/2003, «Δήλωση και έλεγχος περιουσιακής κατάστασης βουλευτών, δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων, ιδιοκτητών μέσων μαζικής ενημέρωσης και άλλων κατηγοριών προσώπων» και ειδικότερα:

α. Η αρχική δήλωση περιουσιακής κατάστασης περιέχει, λεπτομερώς, τα υφιστάμενα κατά τις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους περιουσιακά στοιχεία στην ημεδαπή και την αλλοδαπή:
- ακίνητα, καθώς και τα εμπράγματα δικαιώματα σε αυτά, με ακριβή προσδιορισμό τους.
- μετοχές ημεδαπών και αλλοδαπών εταιρειών, τα ομόλογα και ομολογίες κάθε είδους, τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων κάθε είδους και τα παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα κάθε είδους.
- καταθέσεις σε τράπεζες, ταμιευτήρια και άλλα πιστωτικά ιδρύματα, καθώς και τα κάθε είδους χρηματιστηριακά ή ασφαλιστικά προϊόντα και συμμετοχές σε κεφάλαια επιχειρηματικών ή επενδυτικών συμμετοχών (funds) και καταπιστεύματα (trusts).
- τα φυλασσόμενα εκτός πιστωτικών ιδρυμάτων ή εντός θυρίδων και ιδίως:
μετρητά, όταν το συνολικό ποσό τους υπερβαίνει τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ
τιμαλφή, πολύτιμα είδη, πολύτιμα μέταλλα, πολύτιμοι λίθοι, όταν η συνολική αξία τους υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ.
- μεταφορικά μέσα, πλωτά και εναέρια μεταφορικά μέσα και τα κάθε χρήσης οχήματα.
- συμμετοχή σε κάθε είδους επιχείρηση.
- Απαιτήσεις από τρίτους
- Υποχρεώσεις προς τρίτους

β. Σε περίπτωση απόκτησης νέου περιουσιακού στοιχείου ή επαύξησης υφιστάμενου,
στη δήλωση περιλαμβάνεται, υποχρεωτικά, το ύψος της σχετικής δαπάνης, καθώς και αναλυτική παράθεση της πηγής προέλευσης των σχετικών πόρων.

γ. Σε περίπτωση εκποίησης μνημονεύεται το εισπραχθέν τίμημα.

Μετά την αρχική δήλωση, στην ετήσια δήλωσή τους οι υπόχρεοι δηλώνουν μόνον τις μεταβολές που επήλθαν στην περιουσιακή τους κατάσταση κατά το χρονικό διάστημα που αφορά η δήλωση.

→ Με ποιο τρόπο θα καταρτιστεί το περιουσιολόγιο είναι θέμα τεχνικό. Η Γ.Γ.Δ.Ε, έχει τα περισσότερα από τα στοιχεία που απαιτούνται και προφανώς θα ζητηθεί να συμπληρωθούν τα υπόλοιπα στοιχεία.

Αυτά που είναι γνωστά αναφέρονται κατωτέρω:

• Τα ακίνητα έχουν δηλωθεί .
• τα οχήματα, τα σκάφη αναψυχής , οι πισίνες , κλπ είναι δηλωμένα.
• μετοχές, εταιρειών εισηγμένων στο χρηματιστήριο, αλλά και μη εισηγμένων είναι επίσης γνωστές από στοιχεία του χρηματιστηρίου, από βεβαιώσεις για μερίσματα κλπ.
• καταθέσεις στο εσωτερικό για τις οποίες ήδη υπάρχουν στοιχεία, στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος, από τις τράπεζες.
• καταθέσεις στο εξωτερικό είναι γνωστές, αν έχουν προκύψει από μεταφορές χρημάτων από λογαριασμούς ελληνικών τραπεζών, ενώ αν προέρχονται από άλλα εισοδήματα αυτές δεν είναι γνωστές.

Ζήτημα γεννάται από τα πρόσθετα περιουσιακά στοιχεία που δεν έχει στην διάθεσή της η Γ.Γ.Δ.Ε.

Όπως έχει δηλώσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, όσα περιουσιακά στοιχεία δεν δηλωθούν, θα δεσμεύονται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, οποτεδήποτε και οπουδήποτε εντοπιστούν και θα αποδεσμεύονται, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του ελέγχου. Επίσης, θα επιβάλλεται χρηματική ποινή, ανάλογη με την αξία του στοιχείου.

Περαιτέρω στον νόμο 4336/2015 προβλέπεται η λήψη μέτρων για
• τον εντοπισμό των μη δηλωμένων καταθέσεων, μέσω ελέγχων των τραπεζικών συναλλαγών σε τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό και
• την θέσπιση προγράμματος εθελοντικής γνωστοποίησης με κατάλληλες κυρώσεις, κατάλληλα κίνητρα και διαδικασίες επαλήθευσης, σύμφωνα με τη διεθνή βέλτιστη πρακτική και χωρίς καμία αμνηστευτική διάταξη.

Προκειμένου να υλοποιηθούν τα ανωτέρω θα πρέπει :
• να δοθεί η δυνατότητα για εθελοντική γνωστοποίηση αδήλωτων περιουσιακών στοιχείων,
• να φορολογηθούν με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές (π.χ 10-15%) κατά παρέκκλιση των διατάξεων για την προσαύξηση της περιουσίας (άρθρο 21 παρ 44172/2013 ΚΦΕ και άρθρο 15 παρ 3 του ν 3888/2010).
• να αποδεικνύεται η ύπαρξη τους π.χ. τα μετρητά θα πρέπει να είναι κατατεθειμένα σε τραπεζικό λογαριασμό σε συγκεκριμένη ημερομηνία 31.12.2016.

Η σκέψη να φορολογηθούν με ισχύοντες φορολογικούς συντελεστές
• δεν θα αποτελέσει κίνητρο αλλά ισχυρό αντικίνητρο, για την δήλωσή τους
• όσο και αν υπάρχει δυνατότητα στο μέλλον να εντοπιστούν από τις φορολογικές αρχές, τα ποσά των φόρων είναι απαραίτητα να εισρεύσουν σήμερα στα ταμεία του κράτους.
• Επίσης, θα πρέπει να τραβηχτεί μια διαχωριστική γραμμή και να αρχίσει ο φορολογικός έλεγχος να λειτουργεί σε άλλη βάση.

Συμβολή στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής – φοροαποφυγής.


Με την εφαρμογή του περιουσιολογίου θα παρέχεται η δυνατότητα:

• Προσδιορισμού της μεταβολής της περιουσίας του φορολογουμένου.

• Διενέργειας στοχευμένων έλεγχων στις περιπτώσεις που διαπιστώνονται αδικαιολόγητες αποκλίσεις .

• Αξιοποίησης των στοιχείων για την εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου.
- Τεχνική της ανάλυσης ρευστότητας του φορολογούμενου
- Τεχνική της καθαρής θέσης
- Τεχνική των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά

Και οι τρεις τεχνικές, προκειμένου να εφαρμοστούν απαιτούν να λαμβάνουν υπόψη τους στοιχεία, που θα βρίσκονται στο περιουσιολόγιο προκειμένου να αξιοποιηθούν, ώστε να προσδιοριστεί το εισόδημα με αυτές.
• Κατάργησης των τεκμηρίων που προσδιορίζουν το εισόδημα κατά αυθαίρετο τρόπο και προσδιορισμό αυτού, βάσει πραγματικών δεδομένων.

• Αύξησης της φορολογικής συμμόρφωσης επειδή γίνεται αντιληπτό από τους πολίτες, ότι η φορολογική διοίκηση έχει όλη την πληροφόρηση, ώστε να διαπιστώνει έγκαιρα σημαντικές αποκλίσεις των δηλωθέντων εισοδημάτων και να διενεργεί πρόσθετες ελεγκτικές διαδικασίες.

• Συνέργεια και στην απόδοση των έμμεσων φόρων κυρίως του ΦΠΑ, λόγω της φορολογικής συμμόρφωσης.

Προβληματισμοί που σχετίζονται με την εφαρμογή του περιουσιολογίου.

Προβληματισμοί που έχουν τεθεί σχετικά με την εφαρμογή του, είναι οι εξής:

• Δεν έχει αποσαφηνιστεί πως θα αξιοποιηθούν τα δεδομένα του περιουσιολογίου,
- θα αποτελέσει την βάση για επιβολή φόρου επί του συνόλου της περιουσίας με κατάργηση του ΕΝΦΙΑ;.
- θα χρησιμοποιηθούν για τον προσδιορισμό και φορολόγηση μη δηλωθέντων εισοδημάτων του παρελθόντος;
→ αν ναι θα καταστρατηγηθούν παλαιότερες διατάξεις για τη μη εφαρμογή τεκμηρίου, σε ορισμένες συναλλαγές π.χ. αγορά πρώτης κατοικίας, μετοχών, κ.λπ.
→ Σε πολλές περιπτώσεις, θα υπάρχει αδυναμία συλλογής στοιχείων του παρελθόντος για να δικαιολογηθούν τα τεκμαρτά εισοδήματα.
→ Εισοδήματα τα οποία ο φορολογούμενος δεν ήταν υποχρεωμένος να δηλώσει, αλλά μόνο εφόσον ήθελε να τα επικαλεστεί για κάλυψη τεκμηρίων.
→ Επισημαίνεται ότι η τακτική αυτή δεν οδηγεί στην αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης και στην εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών.

• Η ασφάλεια των δεδομένων που θα περιλαμβάνονται στο περιουσιολόγιο για την αποφυγή διαρροής τους και την κακόβουλη χρήση τους.

Γίνεται πολύ συζήτηση σχετικά με το θέμα αυτό, αν και πολλά από τα στοιχεία των φορολογουμένων υπάρχουν και σήμερα κυρίως στις εφορίες, και στις τράπεζες.

Επισημαίνεται ότι, υφίστανται οι διατάξεις του νόμου 2472/1997 «ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ» και θα πρέπει να κριθεί αν είναι επαρκείς, για να διαφυλάξουν την ασφάλεια των δεδομένων ή θα πρέπει να νομοθετηθούν και πρόσθετες διατάξεις.

Επίσης διατυπώνονται και ορισμένοι προβληματισμοί οι όποιοι αφορούν κυρίως τεχνικά ζητήματα σχετικά με την κατάρτιση του, όπως:

• Ποια θα είναι η δηλωθείσα αξία της περιουσίας που θα καταχωρισθεί στο περιουσιολόγιο;
- Η τιμή κτήσεως ή
- Η τρέχουσα
• Πώς θα προσδιορισθεί η τρέχουσα αξία;
- για τα ακίνητα οι εμπορικές ή οι αντικειμενικές αξίες;
- για μετοχές, συμμέτοχες σε λοιπές επιχειρήσεις και λοιπές κινητές αξίες που δεν είναι εισηγμένες σε χρηματιστήριο.
- σκάφη, αυτοκίνητα
- τα τιμαλφή
-οι πίνακες

Θα μπορούσαν, πολλά από αυτά τα στοιχεία να παρακολουθούνται μόνο ποσοτικά,ώστε να διαπιστώνεται η μεταβολή τους και να χρησιμοποιούνται οι αξίες μόνο κατά την πώληση προς κάλυψη άλλων αγορών.

Τελικά, ο τρόπος με τον οποίο θα δηλωθούν, έχει σχέση με τις επιδιώξεις του Υπουργείου, σχετικά με την χρήση του περιουσιολογίου.

• Αν η πρόθεση του είναι να το χρησιμοποιήσει για την καταγραφή των μεταβολών της περιουσιακής κατάστασης, τότε είναι αδιάφορο με ποια αξία θα καταχωρισθούν, κατά την αρχική τους ένταξη, στο περιουσιολόγιο.

• Αν η πρόθεση του είναι να φορολογήσει αναδρομικά ή να επιβάλλει φόρο επί του συνόλου της περιουσίας, τότε είναι σημαντικό ποιες αξίες θα ληφθούν υπόψη.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο