Ειδήσεις Ανακοινώσεις Συλλόγων - Ενώσεων - Ομοσπονδιών κ.ά.

Κλείσιμο καταστημάτων και συλλαλητήριο αποφάσισε το Δ.Σ. της Ε.Σ.Ε.Ε. την 4η Φεβρουαρίου 2016 - Το ασφαλιστικό στην προμετωπίδα των εμπόρων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μητροπόλεως 42, 105 63 Αθήνα • τηλ.: 210 3259200, fax: 210 3259209, email: [email protected]

Πραγματοποιήθηκε χθες, 18 τρέχοντος, η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΕΣΕΕ, στα γραφεία της Συνομοσπονδίας και με την παρουσία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.  Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης ευχήθηκε καλή χρονιά στο προσωπικό και καλή δύναμη και δουλειές για τους εμπόρους της χώρας.

Στην συνέχεια συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της Συνομοσπονδίας, το οποίο ασχολήθηκε πρωτίστως με το ασφαλιστικό σχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016 οι φορείς εκπροσώπησης των εργαζομένων της χώρας και οι επιστημονικοί φορείς προχωρούν σε 24ωρη απεργία με κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα, ενάντια στην εφαρμογή του προτεινόμενου ασφαλιστικού σχεδίου της Κυβέρνησης.

Κατ’ ακολουθία, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ, με γνώμονα ότι το ασφαλιστικό αποτελεί κορυφαίο εθνικό θέμα για εμάς τους εμπόρους, τις οικογένειές μας και το μέλλον των επιχειρήσεών μας, αποφάσισε ομόφωνα το καθολικό κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων την 4η Φεβρουαρίου 2016.

Η ΕΣΕΕ, στην συνάντηση με τον Πρωθυπουργό συνειδητά και υπεύθυνα δέχτηκε την αύξηση 1% των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών για την επικουρική ασφάλιση, προκειμένου η Κυβέρνηση να προετοιμάσει και να παρουσιάσει ένα ασφαλιστικό βιώσιμο, δίκαιο και ανταποδοτικό, χωρίς την πίεση της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος.  Ως εκ τούτου, ο εμπορικούς κόσμος αντιδρά απέναντι σε ένα ασφαλιστικό σχέδιο που δεν βγάζει πουθενά.

Παράλληλα, με το κλείσιμο των καταστημάτων, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ, ομόφωνα πήρε τις εξής αποφάσεις:

- Πραγματοποίηση πανελλαδικού πανεμπορικού συλλαλητηρίου την ίδια ημέρα, 4 Φεβρουαρίου, στην έδρα της ΕΣΕΕ, στην οδό Μητροπόλεως και κάλεσμα σε όλους τους Εμπόρους, τους Εμπορικούς Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες από όλη την επικράτεια, να συμμετάσχουν μαζικά σε αυτό.

- Άμεση ενημέρωση όλων των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα για τις θέσεις, τις παρατηρήσεις και τις τεκμηριωμένες προτάσεις της ΕΣΕΕ επί του ασφαλιστικού σχεδίου.

- Συνάντηση εντός της τρέχουσας εβδομάδος με όλους τους  πολιτικούς αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων και ενημέρωσή τους για τις θέσεις της ΕΣΕΕ και τις επιπτώσεις που θα έχει το συγκεκριμένο ασφαλιστικό σχέδιο στην κοινωνική συνοχή του εμπορικού κόσμου.  

- Συνεργασία με τους άλλους κοινωνικούς εταίρους και το πανελλαδικό όργανο των εργαζομένων στο εμπόριο, την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας για την πραγματοποίηση κοινών δράσεων στα πλαίσια του κλεισίματος των εμπορικών καταστημάτων.

Μέσα από τη συμμετοχή των εμπορικών συλλόγων και Ομοσπονδιών της ΕΣΕΕ στο κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων την 4η Φεβρουαρίου 2016, κάτι που δεν συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε ως μέσο διαμαρτυρίας, εκφράζουμε την  αγωνία μας για τους πληττόμενους συναδέλφους μας στον ΟΑΕΕ.  Πρέπει και η Κυβέρνηση αλλά και οι δανειστές να αντιληφθούν ότι εκπροσωπούμε έναν κλάδο εξαντλημένο, υπό οικονομική επίθεση και στα όρια του οριστικού λουκέτου, ανίκανο να δεχτεί υπέρμετρη «ασφαλιστική φορολογία» και έναν κόσμο αγανακτισμένο, ο οποίος, κάθε φορά που λέει «δόξα τω Θεώ, επιβίωσα και πάλι» στο τέλος κάθε μήνα, αντί για συνειδητή επιβράβευση δέχεται κατά ριπάς νέες εκπλήξεις και προβλήματα «λερναίας ύδρας» που κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την καθημερινότητά του και δραματικά αγωνιώδη την προσπάθειά του να κρατήσει το μαγαζί του ανοικτό.

Επισυνάπτονται στο παρόν, οι παρεμβάσεις κατ’ άρθρο της ΕΣΕΕ στο ασφαλιστικό σχέδιο και τα 10 σημεία που προτείνει η ΕΣΕΕ, συγκριτικοί πίνακες ασφαλιστικών εισφορών (εργαζομένων, εργοδοτών και αυτοαπασχολουμένων) σε χώρες της Ευρωζώνης για το 2014 και  προβολές ποσοτικοποίησης των προτεινόμενων αλλαγών για τους  ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ με βάση το νέο ασφαλιστικό. Πρόκειται για στοιχεία που έχουν ήδη κατατεθεί από τους ειδικούς συμβούλους της ΕΣΕΕ κ. Δ. Μπούρλο και Α. Μουζάκη που συμμετέχουν στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Εργασίας για τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου, ανταποδοτικού και δίκαιου ασφαλιστικού συστήματος.


 

Αθήνα, Ιανουάριος 2016

Παρατηρήσεις κατά άρθρο του ειδικού συμβούλου της ΕΣΕΕ κ. Μπούρλου στην Επιτροπή για το Ασφαλιστικό

Οι παρατηρήσεις και επισημάνσεις αφορούν τις ασφαλιστικές διατάξεις και δεν επεκτείνονται στις οργανωτικές.  Θεωρούμε απαραίτητη μια αναλυτική αναλογιστική μελέτη, που να καταδεικνύει με μια προβολή προς το μέλλον, την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων στην εξέλιξη του ασφαλιστικού συστήματος.  Επίσης θεωρούμε απαραίτητη την ανά τακτά χρονικά διαστήματα αναλογιστική εποπτεία-επιτήρηση του συστήματος, ώστε στο βαθμό που εμφανίζεται παρέκκλιση από τους στόχους, να γίνονται άμεσα οι απαραίτητες παρεμβάσεις.  Αναλυτικά στα άρθρα επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

Άρθρο 6
Η Εθνική Σύνταξη πρέπει να θεωρείται η βάση της συνολικής σύνταξης.  Η διατύπωση της διάταξης, της προσδίδει προνοιακά χαρακτηριστικά και είναι επίφοβο να συνδεθεί με εισοδηματικά κριτήρια.  Όσον αφορά το θέμα της ανταποδοτικής σύνταξης, θα πρέπει να τεθεί στην διάταξη «αποσκοπεί συναθροιζόμενη με την εθνική σύνταξη στην εξασφάλιση αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης ……».  Από μόνη της η ανταποδοτική σύνταξη είναι ιδιαίτερα χαμηλή και δεν μπορεί να εξασφαλίσει αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης.

Άρθρο 7
Όσον αφορά τη σύνταξη αναπηρίας, η εθνική σύνταξη θα πρέπει να καταβάλλεται πλήρης, εφ΄ όσον το ποσοστό αναπηρίας είναι 67% τουλάχιστον.
Για τη σύνταξη λόγω θανάτου θεωρούμε ότι πρέπει να τεθούν ενιαία ποσοστά σύνταξης των συνδικαιούχων, για όλους τους ασφαλιστικούς φορείς.  Δεν είναι σκόπιμο, να διατηρούνται ιδιαίτερα καθεστώτα υπολογισμού σύνταξης λόγω θανάτου.

Άρθρο 8
Στο σύνολο των μηνιαίων αποδοχών, που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών, θα πρέπει να συνυπολογίζονται και τα δώρα εορτών κ.λ.π., για τα οποία καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές.  Είναι επίσης απαραίτητο να βελτιωθούν (να αυξηθούν) οι συντελεστές αναπλήρωσης σε χρόνο ασφάλισης που υπερβαίνει τα 30 έτη, προκειμένου να δημιουργηθεί σημαντικό κίνητρο συνέχισης της ασφάλισης.  Με τους υπάρχοντες συντελεστές, οι διαφορές στα ποσά συντάξεων μετά τα 30 έτη ασφάλισης είναι αναντίστοιχες των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλονται.
Η παρ. 5 του άρθρου προβλέπει μεν, σε περίπτωση καταβολής περισσότερων εκ της αυτής αιτίας συντάξεων, την καταβολή του αθροίσματος των καταβαλλομένων.  Όσο αφορά το πλαφόν όμως, η περίπτωση αυτή κακώς εμπίπτει στην ρύθμιση της μιας σύνταξης.  Ένα σημαντικό επίσης θέμα είναι η «επικαιροποίηση» των παλαιών αποδοχών που είναι υπολογισμένες σε δραχμές και ο τρόπος μετατροπής τους σε ευρώ.
Τέλος θα πρέπει να διευκρινισθεί στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών, πως θα υπολογίζονται οι πλασματικοί χρόνοι που αναγνωρίσθηκαν με εξαγορά.

Άρθρο 9
Στις συντάξεις αναπηρίας (προβλέπεται Υπουργική Απόφαση), πρέπει να είναι απόλυτα σαφές ποιος κρίνει την ανατομοφυσιολογική βλάβη και ποιος και με ποια κριτήρια κρίνει την ασφαλιστική αναπηρία.  Αυτό πρέπει να ρυθμιστεί με ενιαίο τρόπο για τους ασφαλισμένους όλων των ασφαλιστικών φορέων.

Άρθρο 15
Ο ορθός όρος είναι ότι οι συντάξεις «επανυπολογίζονται» δεν αναπροσαρμόζονται.  Απαιτείται σαφής διατύπωση σε σχέση με το τι πρόκειται να συμβεί στις καταβαλλόμενες συντάξεις μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.  Πάντως η σχετική διάταξη (παρ. 3), την αύξηση των συντάξεων την προβλέπει μόνο για τις συντάξεις «που εκδίδονται μετά τη θέση σε ισχύ του νόμου», άρα για τις νέες και όχι τις καταβαλλόμενες συντάξεις.

Άρθρο 16
Προτείνουμε την εξής διατύπωση.
1. Χρόνος ασφάλισης στον ΕΦΚΑ είναι:
α. Ο χρόνος πραγματικής ασφάλισης, ήτοι ο χρόνος ασφαλιστέας απασχόλησης ή ιδιότητας στον ΕΦΚΑ ή στους εντασσόμενους στον ΕΦΚΑ φορείς, τομείς και κλάδους για τον οποίο έχουν καταβληθεί ή οφείλονται εισφορές.  Κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, ο ασφαλισμένος δύναται με δήλωσή του να αποποιηθεί χρόνο ασφάλισης για τον οποίο δεν έχουν καταβληθεί ασφαλιστικές εισφορές και να απαλλαγεί της υποχρέωσης για καταβολή των αναλογουσών, στον χρόνο ασφάλισης αυτόν, εισφορών.
β. ……………………………………………………………………………………………………………………
Στην παρ. 2 η δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφαλίσεως δεν πρέπει να γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 42 ν. 2084/1992, που θέτει ετήσια προθεσμία μετά τη διακοπή της εργασίας, αλλά οποτεδήποτε.  Η εν πάση περιπτώσει οποτεδήποτε, μετά τη συμπλήρωση τριών χιλιάδων ημερών ασφάλισης.
Στην παρ. 3 διευκρινίζεται μεν ότι όλος ο χρόνος ασφάλισης θεωρείται χρόνος του ΕΦΚΑ, δεν διευκρινίζεται όμως με ποιες προϋποθέσεις θα χορηγείται η σύνταξη όταν έχουμε χρόνο ΕΦΚΑ από φορείς που έχουν διαφορετικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.
Στην παρ. 4 θεωρούμε ότι κακώς, για την προσμέτρηση του χρόνου μετά τη συνταξιοδότηση, τίθεται το όριο των 10 χρόνων ασφάλισης.  Σήμερα δεν υπάρχει αντίστοιχο όριο.  Επίσης θα πρέπει να προστατευθούν και θεμελιωμένα δικαιώματα δεύτερης σύνταξης που δεν έχουν μέχρι σήμερα ασκηθεί.
Νομίζουμε ότι θα πρέπει πλέον να συνυπολογίζονται όλοι οι χρόνοι που καταβλήθησαν εισφορές χωρίς εξαιρέσεις (π.χ. ευρύτερος δημόσιος τομέας κ.λ.π.).
Στην παρ. 5α θεωρούμε ότι καλύτερα είναι να διαγραφεί η λέξη «καλόπιστα». 

Άρθρο 48
Η πρόβλεψη για χορήγηση ως προσωπικής διαφοράς του ημίσεος της διαφοράς όταν αυτή είναι μεγαλύτερη του 20% είναι άδικη, δεδομένου ότι στην περίπτωση αυτή η διαφορά περιορίζεται στο 10%, ενώ αν για παράδειγμα είναι 15%, παραμένει ως έχει.
Θεωρούμε ότι ο χρόνος παράλληλης ασφάλισης θα πρέπει να συνυπολογίζεται στην ανταποδοτική σύνταξη, ακόμη και αν υπολείπεται της 10ετίας.
Θα πρέπει να διευκρινισθεί επίσης τι εισφορές θα καταβάλει ο ασφαλισμένος που μέχρι 31-12-2016 έχει κύρια ασφάλιση σε δύο ασφαλιστικούς φορείς.  Θα καταβάλλει διπλή εισφορά ή μόνο μια και ποια.
Τέλος στην περίπτωση συνταξιούχου που αναλαμβάνει υπηρεσία (ασκεί ελεύθερο επάγγελμα) δεν μπορεί να καταβάλλονται πλέον προσαυξημένες εισφορές.  Γενικότερα η απασχόληση συνταξιούχου πρέπει να επανεξετασθεί.  Είναι θέμα αν πρέπει στην κατηγορία αυτή να καταβάλλεται εθνική σύνταξη κ.λ.π.

Άρθρο 53
Κατ΄ αρχήν θα πρέπει να διευκρινισθεί τι σημαίνει ο όρος «από την ασκούμενη δραστηριότητα».  Επίσης να διευκρινισθεί ποιο θεωρείται εισόδημα όταν αυτό προέρχεται από συμμετοχή σε Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Ανώνυμη Εταιρεία κ.λ.π.
Θα πρέπει να επανεξετασθεί επίσης το τιθέμενο όριο μέχρι του οποίου υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές, καθώς και κάποια κλιμάκωση στον προσδιορισμό των εισφορών, ανάλογη του εισοδήματος.
Για όσους ξεκινούν επαγγελματική δραστηριότητα θα πρέπει να διευκρινισθεί πως υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές.  Επίσης τι γίνεται στην περίπτωση που έχουν καταβληθεί εισφορές με το δηλωθέν εισόδημα και μετά από έλεγχο της εφορίας διαπιστώνεται απόκρυψη εισοδημάτων. Ενδεχομένως ο υπολογισμός εισφορών θα πρέπει να γίνεται στο μετά φόρο εισόδημα.
Τέλος πρέπει να ορισθεί πως θα γίνεται η μηνιαία καταβολή εισφορών, για εισόδημα προηγούμενου έτους.

Άρθρο 57
Θα πρέπει να επανεξετασθεί ο ποσοστιαίος, επί του εισοδήματος υπολογισμός εισφορών, υπέρ υγειονομικής περίθαλψης.  Θεωρούμε ορθότερο τον προσδιορισμό εφάπαξ σταθερού ποσού εισφορών, που ενδεχομένως να είναι υψηλότερο σε εισοδήματα από κάποιο ύψος και πάνω.

Άρθρο 58
Πρέπει να επανεξετασθεί η θέσπιση υποχρέωσης καταβολής εισφοράς στον απασχολούμενο συνταξιούχο τόσο επί της συντάξεως όσο και επί των αποδοχών.  Η ασφαλιστική του κάλυψη γίνεται μια φορά και θα πρέπει να καταβάλει είτε επί της συντάξεως είτε επί των αποδοχών του.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΚΤΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΛΠ ΑΝΤΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ
Up
Close
Close
Κλείσιμο