Ειδήσεις Ανασκοπήσεις - Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας

Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης

Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven



Καλημέρα.

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν για πολλοστή φορά,  μία ακόμη εβδομάδα με αρκετά μεγάλο φορολογικό ενδιαφέρον. Δυσκολεύτηκα είναι αλήθεια να συγκεντρώσω τα σημαντικότερα θέματα της εβδομάδας έτσι ώστε το σημερινό σχόλιο να μην ξεπεράσει σε σελίδες της οδηγία της ΕΛΤΕ για τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα. Το αν τα κατάφερα ή όχι θα το δείτε στην συνέχεια...

"Ψηλά" στη λίστα του σημερινού  σχολίου -μεταφορικά και κυριολεκτικά- βρίσκεται η ιστορία της αποπομπής της -πρώην πλέον- γενικής γραμματέως κας Αικατερίνης Σαββαίδου. Και πως να μην βρίσκεται άλλωστε αφού μετά τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, η γενική Γραμματέας και οι αποφάσεις της, είναι αυτές που επηρεάζουν (για να μην πω καθορίζουν) πολλά από τα θέματα που μας αφορούν.

Η αρχή του τέλους για την πρώην Γενική Γραμματέα έγινε την περασμένη Τετάρτη μετά και την ανακοίνωσή της με την οποία έδινε εξηγήσεις ως προς τα γεγονότα, αλλά και λεπτομέρειες σχετικά με τις κατηγορίες τις οποίες τις προσάπτει η κυβέρνηση. Την Πέμπτη ακολούθησε η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για την  αποπομπή της, η οποία έγινε πράξη με την Π.Υ.Σ. 26 της 22/10/2015 (Λήξη της θητείας του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.). Η απόφαση δημοσιεύθηκε την Παρασκευή στο Φ.Ε.Κ., ενώ την  ίδια ημέρα με την  ΥΠ.ΟΙΚ.0003412 ΕΞ 2015/22.10.2015 Ορισμός Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. απόφαση ορίστηκε και ο προσωρινός  Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κος Μπάκας Ιωάννης. Η πρώην Γ.Γ.Δ.Ε. γνωρίζοντας τι θα ακολουθήσει μετά την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου εξέδωσε νέα ανακοίνωση, στην οποία άφηνε αιχμές κατά της κυβέρνησης, ενώ φαίνεται καθαρά η διάθεσή της να προχωρήσει και σε περαιτέρω ενέργειες «για την προστασία της τιμής και της αξιοπρέπειάς της», όπως η ίδια σχετικά αναφέρει.

Στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να υπεισέλθω καθότι τις λεπτομέρειες δεν μπορώ να τις γνωρίζω. Ωστόσο, αυτό που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι μέσα σε λιγότερο από  3 χρόνια έχουμε δοκιμάσει 2 διαφορετικούς ανθρώπους στην -5ετή θυμίζω- θέση του επικεφαλής της "ανεξάρτητης" Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Ο τρόπος με τον οποίο έληξε πρόωρα η θητεία και των δύο, υπονομεύει τη θέση, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνει ικανά άτομα που ίσως να είχαν τη διάθεση να αναλάβουν τα ηνία της Γ.Γ.Δ.Ε. Για μια ακόμη φορά δείχνουμε σε αυτή την χώρα ότι δεν είμαστε και πολύ διατεθειμένοι να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει.

 

Αν οι Έλληνες θέλουν να έχουν αυτά που δεν έχουν, πρέπει να κάνουν αυτά που δεν κάνουν... - Χάρρυ Κλύν

 


← ●●●● § ●●●● →

 

Μ.Υ.Φ.

Τα νεώτερα σχετικά με την υποβολή των ΜΥΦ 4 ημέρες πριν την λήξη της προθεσμίας για την υποβολή του 2014, έρχονται από την ΠΟΦΕΕ, η οποία με ανακοίνωσή της μας ενημέρωσε σχετικά με την επερχόμενη παράταση. [Δείτε την ανακοίνωση : Π.Ο.Φ.Ε.Ε.: Αναμένεται η ανακοίνωση παράτασης των ΜΥΦ]
 

← ●●●● § ●●●● →

 

Αλλαγές δόσεων ρύθμισης

Την περασμένη Δευτέρα αναρτήθηκαν/αναπροσαρμόστηκαν οι δόσεις της ρύθμισης των 100 δόσεων για όσους οφειλέτες είχαν ενταχθεί σε αυτήν. Οι τρεις αλλαγές που έγιναν παρουσιάζονται αναλυτικά στο άρθρο του κόμβου εδώ. Φυσικά οι τροποποιήσεις δεν σταματάνε εδώ καθώς εκκρεμούν 2 ακόμα ρυθμίσεις. Η πρώτη αφορά την μετατροπή των άτοκων δόσεων σε έντοκες για τους οφειλέτες που δεν  πληρούν το κριτήριο του ύψους της ακίνητης περιουσίας όπως προσδιορίζεται στην περίπτωση ββ' της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του νόμου 4321/2015, και η δεύτερη την μείωση των δόσεων που προβλέπει η νέα διάταξη του νόμου 4337/2015, και για την οποία ακόμα δεν έχουμε λεπτομέρειες.

Η Δ.ΗΛΕ.Δ σύμφωνα με πληροφορίες είχε ετοιμάσει την εξής ανακοίνωση την οποία όμως δεν ανέβασε ποτέ στο taxis.


Αξιότιμε κε......

Σας ενημερώνουμε ότι έχουν αναπροσαρμοστεί οι δόσεις της ρύθμισης που υποβάλλατε την ......

Παρακαλούμε όπως εισέλθετε εις την προσωποποιημένη πληροφόρηση για να δείτε τις νέες δόσεις σας (και να κλάψετε φυσικά).

Α! Και για να μην το ξεχάσουμε ξαναμπείτε σε δυο τρεις μέρες γιατί εκκαθαρίζουμε και τον Εν.Φ.Ι.Α.

Α! Επίσης μην ξεχάσετε να μπείτε και σε μερικές μέρες ακόμα για να δείτε τους νέες προκαταβολές των νομικών προσώπων.

Α! και κάτι τελευταίο. Μην ξεχάσετε τον Νοέμβριο να μπείτε για να δείτε τα τέλη διαφήμισης. Συγνώμη, "τέλη κυκλοφορίας" θέλαμε να πούμε.


Σχετικά με την απώλεια της ρύθμισης μετά και τις νέες τροποποιήσεις του νόμου 4337/2015, δείτε το σχετικό άρθρο του κόμβου και δώστε προσοχή στις νέες προθεσμίες. [Η απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων και η τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών]

Παραθέτω μόνο μερικές επισημάνσεις :

α) Ο φορολογούμενος, προκειμένου να μη χάσει τη ρύθμιση των 100 δόσεων θα πρέπει να φροντίσει να τακτοποιήσει όχι μόνο τις δικές του (ατομικές) ληξιπρόθεσμες οφειλές του, αλλά και αυτές για τις οποίες έχει ευθύνη. Τα πρόσωπα τα οποία ευθύνονται και η σχέση που έχουν με τα νομικά πρόσωπα αναφέρεται στο άρθρο 50 του ΚΦΔ (ν. 4174/2013).

β) Οι ενταγμένοι στη ρύθμιση φορολογούμενοι, για να μην απολέσουν τη ρύθμιση θα πρέπει να τακτοποιήσουν εντός των ως άνω προθεσμιών, όχι όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που τυχόν έχουν προς τη φορολογική διοίκηση, αλλά αυτές που γεννώνται από την ένταξη του προσώπου στη ρύθμιση και μετά.

γ) Η προθεσμία των 30 ημερών που απορρέει πλέον από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 47 του Κ.Φ.Δ. και  του άρθρου 7 του Κ.Ε.Δ.Ε. για την ειδοποίηση του οφειλέτη περί των ληξιπρόθεσμων οφειλών του, εκκινεί από την ημερομηνία κοινοποίησης της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής προς αυτόν.

δ) Αναλόγως με τον τρόπο που θα κοινοποιηθεί η ειδοποίηση προκύπτει διαφορετικός χρόνος από τον οποίο θα εκκινήσει η προθεσμία των 30 ημερών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 5 του Κ.Φ.Δ. Δηλαδή, έχουμε να διακρίνουμε τις ακόλουθες περιπτώσεις:

-Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η επιστολή κοινοποιηθεί με συστημένη επιστολή θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση δεκαπέντε (15) ημερών από την ημέρα αποστολής, εάν η ταχυδρομική διεύθυνση του παραλήπτη κατά τα ανωτέρω βρίσκεται στην Ελλάδα.

-Σε περίπτωση που η ταχυδρομική διεύθυνση είναι εκτός Ελλάδας, η πράξη θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί νομίμως μετά την παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημέρα αποστολής της συστημένης επιστολής.

-Στις περιπτώσεις της ηλεκτρονικής κοινοποίησης στο λογαριασμό φυσικού, νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5, η πράξη θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση (10) δέκα ημερών από την ανάρτησή της στο λογαριασμό του προσώπου. Σχετικά με την ειδοποίηση αυτή, τους τρόπους αποστολής και τον τύπο αυτής, έχουν εκδοθεί κατ΄ εξουσιοδότηση των σχετικών άρθρων και ορισμένες σχετικές εγκύκλιοι [σ.σ. βλ. ΠΟΛ.1280/30.12.2013 Καθορισμός τύπου και περιεχομένου της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής - υπερημερίας κατά τις διατάξεις των άρθρων 47 του ν.4174/2013 και 7 του ν.δ. 356/1974 (ΚΕΔΕ), όπως ισχύουν, ΠΟΛ.1125/16.4.2014 Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου 6 του άρθρου 5 του Ν. 4174/2013 (Α΄ 170), για την ηλεκτρονική κοινοποίηση πράξεων της Φορολογικής Διοίκησης και ΠΟΛ.1249/1.12.2014 Παροχή οδηγιών σχετικά με την τήρηση νομότυπων διαδικασιών κοινοποίησης α) των πράξεων προσδιορισμού φόρου και των λοιπών εγγράφων και πράξεων που άπτονται των διαδικασιών ελέγχου, β) της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής - υπερημερίας των άρθρων 47 του ν. 4174/2013 και 7 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.), γ) της ατομικής ειδοποίησης του άρθρου 4 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.)].
 

 


← ●●●● § ●●●● →

 

Εν.Φ.Ι.Α.

Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε και η ανάρτηση των εκκαθαριστικών Εν.Φ.Ι.Α. η οποία είχε ξεκινήσει από τα μεσάνυχτα της τετάρτης. Ο αναπληρωτής υπουργός κος Τρ. Αλεξιάδης προανήγγειλε ουσιαστικά την έναρξη της διαδικασίας μέσω του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ. Η εκκαθάριση του Εν.Φ.Ι.Α. δυστυχώς δημιούργησε πολλά προβλήματα στο Taxis, με αποτέλεσμα να υπολειτουργήσουν αρκετές από τις εφαρμογές του. Στελέχη και υπάλληλοι της Δ.ΗΛΕ.Δ. ζήτημα είναι να συμπλήρωσαν πάνω από 5 ώρες ύπνου κατά την διάρκεια των ημερών αυτών, έτσι ώστε να φέρουν εις πέρας την ανάρτηση των εκκαθαριστικών. Βέβαια αν είχαν και σύμμαχο τα συστήματα της Γ.Γ.Π.Σ., πιθανών τα πράγματα να πήγαιναν καλύτερα για όλους μας.

Σε ό,τι αφορά τώρα τον Εν.Φ.Ι.Α, και τα τυχόν λάθη που μπορεί να ανακαλύφθηκαν εκ των υστέρων μετά την έκδοση των εκκαθαριστικών, σας συμβουλεύω να δείτε το σχετικό άρθρο του κόμβου που περιγράφει τα βήματα, τις διαδικασίες, και τους τρόπου διόρθωσης των σφαλμάτων, όπως ισχύουν μέχρι σήμερα. [Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ]
 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Πρόστιμα

Μετά και τις αλλαγές που επέφερε ο νόμος  4337/2015  στον Κ.Φ.Δ., ο σχετικός πίνακας των προστίμων διαμορφώνεται ως εξής :

  Άρθρο54

Παραβάσεις

Φορολογούμενος ο οποίος δεν είναι υπόχρεος στην τήρηση λογιστικός βιβλίων

Φορολογούμενος που τηρεί βιβλία με απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (Απλογραφικά)

Φορολογούμενος που τηρεί βιβλία με πλήρη λογιστικά πρότυπα (Διπλογραφικά)

α) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα ή υποβάλει ελλιπή δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογική δήλωση από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου,

100

100

100

β) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα φορολογική δήλωση,

100

250

500

γ) δεν υποβάλλει ή υποβάλει εκπρόθεσμα δήλωση παρακράτησης φόρου,

100

250

500

δ) δεν ανταποκριθεί σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων,

100

250

500

ε) δεν συνεργαστεί στη διάρκεια φορολογικού ελέγχου,

2.500,00

2.500,00

2.500,00

στ) δεν γνωστοποιήσει στη Φορολογική Διοίκηση το διορισμό του φορολογικού εκπροσώπου του,

-

250

500

ζ) δεν προβαίνει σε εγγραφή στο φορολογικό μητρώο ή εγγράφεται στο φορολογικό μητρώο περισσότερες φορές,

2.500,00

2.500,00

2.500,00

η) δεν συμμορφώνεται με τις κατά το άρθρο 13 υποχρεώσεις του.

2.500,00

2.500,00

2.500,00

Υπενθυμίζω ότι για την μη έκδοση αποδείξεων πλέον, εκτός των λοιπών κυρώσεων που επιβάλλονται κατά περίπτωση (άρθρα 58α, άρθρα 59) και λοιπές κυρώσεις περί φορολογικών εγκλημάτων, επιβάλλεται και το διαδικαστικό πρόστιμο 2.500,00 της περίπτωσης η' του άρθρου 54.

Η σχετική αιτιολογική έκθεση για την μεταβολή της περίπτωσης η με τον νόμο 4337/2015, είναι σαφής.

 

Αιτιολογική έκθεση :

Με τις προτεινόμενες διατάξεις της περίπτωσης γ' καταργείται η περίπτωση θ' της παρ. 1 του άρθρου 54, με την οποία προβλέπεται πρόστιμο για την διαδικαστική παράβαση της μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης αποδείξεων λιανικής πώλησης ή επαγγελματικών στοιχείων, με στόχο οι παραβάσεις της μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης επαγγελματικών στοιχείων να αντιμετωπίζονται πλέον ως μία ενιαία διαδικαστική παράβαση, κατ' εφαρμογή της περίπτωσης η' της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου, η οποία σχετίζεται με την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη λογιστική νομοθεσία. Εξάλλου, η μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση στοιχείων έχει, στις περισσότερες περιπτώσεις, ως άμεση συνέπεια τη φοροδιαφυγή, και συνεπώς καταλήγει σε ουσιαστικές και όχι διαδικαστικές παραβάσεις, τιμωρούμενες κατά τα άρθρα 58, 58Α και 59. Έτσι, το ύψος του προστίμου συνδέεται με τη ουσιαστική φοροδιαφυγή και όχι με τον αριθμό των μη εκδοθέντων στοιχείων.
 

Συνοπτικά, όλες οι αλλαγές του Κ.Φ.Δ. περιέχονται στο σχετικό άρθρο του Γ.Χριστόπουλου που δημοσιεύθηκε στον κόμβο την περασμένη εβδομάδα. [Δείτε το άρθρο εδώ]
 



← ●●●● § ●●●● →

 

 

Ληξιπρόθεσμα

Τα στοιχεία παρακολούθησης της φορολογικής διοίκησης δημοσίευσε η Γ.Γ.Δ.Ε. την περασμένη εβδομάδα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα στατιστικά στοιχεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες ξεπέρασαν τα 80 δις. Το υπ. οικονομικών με την σειρά του, δημοσίευσε συνολικά στοιχεία τριετίας σχετικά με την πορεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ στο ίδιο δελτίο τύπου κάνει και ορισμένες ενδιαφέρουσες επισημάνσεις.

 



← ●●●● § ●●●● →

 

Δεν ισχύει η αναδρομική κατάργηση συμβιβασμού για φορολογικά αδικήματα πριν την 1.1.2014

Συμπληρωματική γνωμοδότηση εξέδωσε η εισαγγελία του Αρείου Πάγου σχετικά με το θέμα της άμεσης δίωξης στην οποία πρέπει να προχωρούν οι αρμόδιες φορολογικές αρχές υποβάλλοντας μηνυτήρια αναφορά σε βάρος όσων διαπράττουν φορολογικά αδικήματα.

Υπενθυμίζεται, ότι πρόσφατα ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ν.Παντελής σε γνωμοδότηση που είχε εκδώσει, ανέφερε ότι με τον Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) έχει καταργηθεί σιωπηρά η δυνατότητα διοικητικού και δικαστικού συμβιβασμού, με αποτέλεσμα οι φορολογικές αρχές να οφείλουν να υποβάλλουν άμεσα μηνυτήριες αναφορές σε περίπτωση φοροδιαφυγής.

Τώρα, στη συμπληρωματική γνωμοδότηση της εισαγγελίας του Ανωτάτου Δικαστηρίου, διευκρινίζεται ότι η κατάργηση της δυνατότητας φορολογικού και διοικητικού συμβιβασμού δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναδρομικά για φορολογικά αδικήματα που τελέστηκαν πριν την 1.1.2014, οπότε και άρχισε να ισχύει ο Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας.

Σύμφωνα με τη συμπληρωματική γνωμοδότηση για τις πράξεις προ την έναρξη ισχύος του ΚΦΔ εξακολουθεί να εφαρμόζεται ως επιεικέστερος ο νόμος 2523/1997 όπως συμπληρώθηκε με το Ν.3842/2010 που επιτρέπει τη δυνατότητα συμβιβασμού και εξάλειψης του αξιοποίνου για αδικήματα τελεσθέντα έως 31.12.2013 ανεξαρτήτως του πότε αυτά διαπιστώνονται ή οριστικοποιούνται.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Φορολογικές αποφάσεις - Οδηγίες

Circular control («περιορισμό στην κίνηση εγκυκλίων») πρέπει να επιβάλει το οικονομικό επιτελείο στις υπηρεσίες του. Η βιομηχανία παραγωγής εγκυκλίων καλά κρατεί. Μόνο μέσα στην εβδομάδα που πέρασε, δόθηκαν στην δημοσιότητα περισσότερες από 40 αποφάσεις - οδηγίες - έγγραφα απαντήσεις και μάλιστα οι περισσότερες με σημαντικές φορολογικές επισημάνσεις/διευκρινίσεις.

Συνολικά από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερες από 1800 αποφάσεις, για φορολογικά, ασφαλιστικά, εργατικά θέματα.

Προτείνω λοιπόν την επέκταση των "capital controls" και στην έκδοση εγκυκλίων, και μάλιστα με το πλέον αυστηρό όριο που μπορεί να επιβληθεί. Στο εξής δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στις υπηρεσίες της  Γ.Γ.Δ.Ε. να εκδίδουν πάνω από 5 αποφάσεις ανά εβδομάδα, με την ένδειξη «εγκύκλιος». Μπορούν φυσικά να εξαιρούνται του περιορισμού στην "κίνηση εγκυκλίων", αποφάσεις που αφορούν μεταθέσεις προσωπικού, έγκριση δαπανών, και γενικά αποφάσεις που αφορούν την οργάνωση και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της ΓΓΔΕ.

Βαθιά ανάσα...Ξεκινάμε.

●●●

 

Ενδοομιλικές συναλλαγές 1

ΠΟΛ.1227/1.10.2015

Αν, για την αναζήτηση συγκριτικών στοιχείων, χρησιμοποιούνται τράπεζες πληροφοριών, η αναζήτηση θα γίνεται στις εκδόσεις που είναι διαθέσιμες κατά το διάστημα από τους δύο τελευταίους μήνες του εξεταζόμενου φορολογικού έτους και μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής του συνοπτικού πίνακα πληροφοριών του άρθρου 21 παρ.3 του ν.4174/2013 και όχι με προγενέστερες ή μεταγενέστερες εκδόσεις.

Εφόσον ο φορολογούμενος χρησιμοποιήσει έκδοση από τις προβλεπόμενες στο προηγούμενο εδάφιο, οποιαδήποτε έρευνα της φορολογικής διοίκησης θα πραγματοποιείται με βάση την ίδια έκδοση.
 

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1227/1.10.2015

●●●

 

Ενδοομιλικές συναλλαγές 2

ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015/21.10.2015

Δεν χρειάζεται να διαβάσετε καθόλου την εν λόγω απόφαση αφού όλη η ουσία κρύβεται στο τέλος αυτής.

"Μετά από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω και δεδομένου του ειδικού τρόπου φορολόγησης που επιβάλλεται στις Α.Ε.Ε.Α.Π. με βάση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 31 του ν.2778/1999, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των ν. 4172/2013 και ν. 4174/2013, αναφορικά με την τεκμηρίωση τιμών των ενδοομιλικών συναλλαγών των εταιρειών αυτών."

Δείτε την απόφαση  ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015/21.10.2015

●●●

 

Θέματα σχετικά με τα μισθωτήρια και την υποβολή αυτών στο Taxis  

ΠΟΛ.1230/14.10.2015

Οδηγίες για ορισμένα θέματα που αφορούν την υποβολή των πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης, καθώς και για τις κυρώσεις - πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις μη υποβολής αυτών δίνει με νέα απόφασή της η ΓΓΔΕ. Οι περιπτώσεις και τα παραδείγματα είναι πολλά οπότε καλό θα ήταν να διαβάσετε την απόφαση. Σημειώνω μόνο το πιο σημαντικό κατά την άποψή μου.

α)Τα συμφωνητικά μίσθωσης που εκ παραδρομής έχουν υποβληθεί στις Δ.Ο.Υ (εμπρόθεσμα) καταχωρούνται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά χωρίς κυρώσεις μέχρι 30/4/2016.

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1230/14.10.2015


●●●

 

Φορολογικός χειρισμός υπεραξίας από την πώληση και επαναμίσθωση (sales and lease back)

ΠΟΛ.1235/21.10.2015

Καλώς την να και ας άργησε. Το φορολογικό χειρισμό της υπεραξίας που αποκτά ένα νομικό πρόσωπο από την πώληση και επαναμίσθωση ακινήτου, διευκρινίζει η ΓΓΔΕ με την ως άνω εγκύκλιο. Για το 2014 η φορολογική αντιμετώπιση ήταν ήδη γνωστή με βάση τις μεταβατικές διατάξεις του Κ.Φ.Ε. (και ευτυχώς που δεν μας είπε η εγκύκλιος και διαφορετικό). Για το 2015 θα ισχύσουν τα εξής :

Η φορολογική μεταχείριση της εν λόγω υπεραξίας δεν διαφέρει από τη λογιστική μεταχείρισή της, όπως αυτή υπαγορεύεται από τις διατάξεις του ν. 4308/2014 (άρθρο 18 παρ. 5 και 6). Επισημαίνεται ότι για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες που δυνάμει των διατάξεων της περ. ι' της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4308/2014 αντιμετωπίζουν όλες τις συμβάσεις μίσθωσης, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and lease back), σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία, ήτοι για τις πολύ μικρές οντότητες της περ. γ' της παρ. 2 του άρθρου 1 του ίδιου νόμου, η εν λόγω υπεραξία αναγνωρίζεται και φορολογείται ως έσοδο από επιχειρηματική δραστηριότητα στα αποτελέσματα του έτους που προέκυψε, ελλείψει ρητής διάταξης με την οποία να ορίζεται διαφορετική φορολογική μεταχείριση.

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1235/21.10.2015

●●●

 

Ι.Μ.Ε.

ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015/21.10.2015

Με την απόφαση γίνεται δεκτό ότι οι εν λόγω νομικές οντότητες εκπίπτουν -αυτό έλειπε- από το ακαθάριστο εισόδημά της όχι μόνο οι δαπάνες και τα έξοδα λειτουργίας της, αλλά και οι δαπάνες συντήρησης των αυτοκινήτων των οποίων έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης. Όσο για τα μερίσματα των εταίρων αυτά αποτελούν εισόδημα του άρθρου 36 του ν.4172/2013 και φορολογούνται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 40, 61, 62 και 64 του ίδιου νόμου.

Και αυτή η εγκύκλιος σαν να μου φαίνεται ότι άργησε λίγο να δημοσιευθεί..

Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015/21.10.2015



●●●

 

Φορολογία Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων

Δύο ξεχωριστά έγγραφα  κοινοποίησε η ΓΓΔΕ για να διευκρινίσει θέματα που αφορούν τις Κοιν.Σ.Επ., και μάλιστα με υπογραφή την ίδια ακριβώς ημέρα.

ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 2015/21.10.2015

Δεδομένου ότι αντικείμενο φόρου στους αστικούς συνεταιρισμούς αποτελούν τα πάσης φύσεως έσοδα που αυτοί αποκτούν, συνάγεται ότι όλα τα έσοδα που αποκτούν οι Κοιν.Σ.Επ., συμπεριλαμβανομένων τόσο των συνδρομών που τυχόν εισπράττουν από τα μέλη τους εφόσον δεν εισφέρονται για κάλυψη του κεφαλαίου της επιχείρησης, όσο και των δωρεών και χορηγιών που πραγματοποιούνται προς αυτές, λογίζονται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και φορολογούνται με βάση τις διατάξεις του ν.4172/2013. 

Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 2015/21.10.2015



ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015/21.10.2015

Δεδομένου ότι μετά την κατάργηση των υποκειμενικών απαλλαγών με το άρθρο 12 του ν. 3842/2010, η απαλλαγή του ν. 2716/1999 δεν ισχύει πια, αφού δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτές που διατηρήθηκαν σε ισχύ, προκύπτει ότι οι Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) που ρυθμίζονται από το άρθρο 12 του ν. 2716/1999, αντιμετωπίζονται πλέον, μετά την υπαγωγή τους στις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4019/2011, για φορολογικούς σκοπούς ως αστικοί συνεταιρισμοί.

Επομένως, και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013 και ελλείψει άλλης αντίθετης διάταξης, οι Κοι.Σ.Π.Ε. αποτελούν υποκείμενο φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων της περ. δ' του άρθρου 45 του ν. 4172/2013, εφαρμοζομένων, ως προς τα εισοδήματα που αποκτούν, των διατάξεων των άρθρων 62 και 64 του ν.4172/2013 σχετικά με την παρακράτηση φόρου και όσων ειδικότερα έχουν διευκρινιστεί με τις ΠΟΛ.1120/25.4.2015 [Σημ.: ΠΟΛ.1120/25.4.2014] και ΠΟΛ.1042/26.1.2015 εγκυκλίους μας.

Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015/21.10.2015

●●●

 

Χωρίς κυρώσεις μέχρι 31/12, η τροποποιητική δήλωση για το εισόδημα από εκμίσθωση του δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου.

ΠΟΛ.1229/15.10.2015

Μετά την έκδοση της απόφαση ΠΟΛ.1213/22.9.2015 με την οποία το υπ. Οικονομικών χαρακτήρισε το εισόδημα από την εκμίσθωση περιπτέρου ως εισόδημα από δικαιώματα και αντιλαμβανόμενο επίσης ότι υπάρχει πιθανότητα αρκετοί φορολογούμενοι να έχουν δηλώσει λάθος το εν λόγο εισόδημα στις φορολογικές δηλώσεις του έτους 2014, δίνει την δυνατότητα  στους εκμισθωτές να υποβάλλουν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015 τροποποιητική δήλωση στην Δ.Ο.Υ. και να συμπληρώσουν τον κωδικό 671-672 του Πίνακα Δ1, χωρίς πρόστιμα και κυρώσεις.

Επίσης απαλλάσσει ουσιαστικά για το 2014, (εφόσον βέβαια ο εκμισθωτής έχει δηλώσει το εισόδημα αυτό) αλλά και για το πρώτο εννεάμηνο του 2015 τον μισθωτή από την παρακράτηση 20% επί των δικαιωμάτων (μισθωμάτων) που ήταν υποχρεωμένος να παρακρατεί και να αποδίδει στην φορολογική διοίκηση.
 

Αναλυτικά :

Στις περιπτώσεις που κατά το φορολογικό έτος 2014, ο εκμισθωτής δεν δήλωσε στην δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων (έντυπο Ε1) ορθώς το εισόδημα αυτό, οφείλει να υποβάλλει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015 τροποποιητική δήλωση στην Δ.Ο.Υ. που υπάγεται και να συμπληρώσει τον κωδικό 671-672 του Πίνακα Δ1, χωρίς να επιβληθούν από την Φορολογική Διοίκηση κυρώσεις.

Εάν δεν έγινε από τον μισθωτή, κατά το φορολογικό έτος 2014 η παρακράτηση που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις, δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής παρακρατούμενου φόρου με υποβολή σχετικής δήλωσης. Ομοίως, το ίδιο ισχύει και για τις πληρωμές που ήδη έγιναν μέχρι την 30/09/2015, κατά τις οποίες δεν πραγματοποιήθηκε παρακράτηση.

Επισημαίνεται όμως ότι, για όσες πληρωμές γίνουν από την 01/10/2015 και στο εξής, υπάρχει η υποχρέωση παρακράτησης και απόδοσης φόρου μέσα στις προθεσμίες που ορίζει ο νόμος με την παρ. 7 του άρθρ. 64 του ΚΦΕ, δηλαδή μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής του δικαιώματος. Μετά το πέρας της προθεσμίας, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΦΔ κυρώσεις.
 

 

Υπενθυμίζω ότι, για το θέμα της εκμίσθωσης περιπτέρου σημαντική είναι και η αναφορά που κάνει η ΠΟΛ.1230/14.10.2015:

Το συμφωνητικό που συντάσσεται για την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου, δεν αποτελεί συμφωνητικό εκμίσθωσης ή δωρεάν παραχώρησης ακίνητου και συνεπώς δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας που υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην παρούσα εφαρμογή.

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1229/15.10.2015


●●●

 

Προσωρινή εισαγωγή  στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας.

ΔΔΘΤΟΚ Δ 5021934 ΕΞ 2015/16.10.2015

Με την απόφαση αυτή δίνονται διευκρινίσεις  για τη διαδικασία εφαρμογής του καθεστώτος της προσωρινής εισαγωγής στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με σημαία Τρίτης χώρας τα οποία εφοδιάζονται από την αρμόδια Τελωνειακή αρχή με «Δελτίο Κίνησης», ισχύος δεκαοχτώ (18) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης του.

Δείτε την απόφαση  ΔΔΘΤΟΚ Δ 5021934 ΕΞ 2015/16.10.2015


●●●

 

Προκαταβολή φόρου μηχανικών οι οποίοι είναι και μισθωτοί

ΔΕΑΦ Α 1133403 ΕΞ 2015/12.10.2015

Μια ακόμα αυτονόητη απάντηση της ΓΓΔΕ, δόθηκε με την ως άνω απόφαση.

Συνεπώς, μηχανικοί οι οποίοι υπογράφουν τις μελέτες και τις επιβλέψεις για την έκδοση των Αδειών Δόμησης των έργων εταιριών και οι οποίοι είναι μισθωτοί υπάλληλοι αυτών των εταιριών, δεν υπόκεινται στις διατάξεις περί προκαταβλητέου φόρου της παρ.4 του άρθρου 69 του ν. 4172/2013. Στις τακτικές αποδοχές και στις τυχόν πρόσθετες αμοιβές των μηχανικών αυτών, διενεργείται παρακράτηση φόρου σύμφωνα με τα οριζόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 60 του Κ.Φ.Ε. (σύμφωνα με την παρακράτηση φόρου που ισχύει για τις μισθωτές υπηρεσίες δηλαδή).

Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Α 1133403 ΕΞ 2015/12.10.2015

●●●

 

Προθεσμία υποβολής δήλωσης νομικών προσώπων που μετασχηματίζονται με τον 2166

ΠΟΛ.1231/21.10.2015

Η δήλωση φορολογίας εισοδήματος των μετατρεπόμενων ή συγχωνευόμενων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων για το χρονικό διάστημα μέχρι το χρόνο σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού υποβάλλεται χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέχρι και την τελευταία ημέρα του έκτου μήνα από την ημερομηνία σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού και όχι μέσα σε ένα (1) μήνα που ισχύει σε περίπτωση διάλυσης ή λήξης της εκκαθάρισης των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, καθώς στις περιπτώσεις αυτές ως τέλος του φορολογικού έτους λαμβάνεται η ημερομηνία σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού.

Τέλος, επισημαίνεται ότι τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1130/25.6.2015 Α.Υ.Ο., περί παράτασης μέχρι τις 31.8.2015 της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, δεν καταλαμβάνουν τις πιο πάνω δηλώσεις των μετατρεπόμενων ή συγχωνευόμενων επιχειρήσεων στις περιπτώσεις που στις 25.6.2015 είχε λήξει η εξάμηνη προθεσμία υποβολής τους.

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1231/21.10.2015

●●●

 

Φορολογική μεταχείριση μερισμάτων ημεδαπής μητρικής εταιρείας από αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ.

ΠΟΛ.1232/21.10.2015

Στις περιπτώσεις που τα εισπραττόμενα μερίσματα αποκτώνται από αλλοδαπή θυγατρική εταιρεία με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (Σ.Α.Δ.Φ.), τα αναφερόμενα στην ΠΟΛ.1039/26.1.2015 εγκύκλιό μας αναφορικά με τη μη έκπτωση του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, τελούν υπό την επιφύλαξη των αναφερομένων στη σχετική Σ.Α.Δ.Φ, οι οποίες υπερισχύουν.
Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που με βάση τη σχετική Σ.Α.Δ.Φ επιτρέπεται η έκπτωση του ποσού του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, θα συμπληρώνεται από το ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ο αντίστοιχος πίνακας 3Α1β του εντύπου Ν «Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Νομικών Προσώπων και Νομικών Οντοτήτων».

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1232/21.10.2015


●●●

 

Φορολογικό χειρισμό του υπόλοιπου του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν. 2238/1994

ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ 2015/21.10.2015
 

Νέες οδηγίες δόθηκαν από την ΓΓΔΕ  την περασμένη εβδομάδα σχετικά με τον φορολογικό χειρισμό του υπόλοιπου του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν. 2238/1994
 

Σε περίπτωση που μία επιχείρηση κλείνει ισολογισμό με ημερομηνία διαφορετική εκείνης της 31ης Δεκεμβρίου, το υπόλοιπο του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» (44.11) που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν.2238/1994, όπως αυτό εμφανίζεται στα βιβλία της επιχείρησης την τελευταία διαχειριστική περίοδο για την οποία ίσχυε ο ν.2238/1994 (έναρξη έως και εντός του 2013), θα μεταφερθεί αυτούσιο στα φορολογητέα έσοδα του φορολογικού έτους που ακολουθεί την πενταετία μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα έως και το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Για παράδειγμα, ανώνυμη εταιρεία που κλείνει τη διαχειριστική της περίοδο στις 30 Ιουνίου, θα μεταφέρει το υπόλοιπο του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις», όπως αυτό εμφανίζεται στις 30.06.2014 και αφορά τις χρήσεις που έληξαν στις 30.06.2011, 30.06.2012, 30.06.2013 και 30.06.2104, στο φορολογικό έτος που λήγει στις 30.06.2016, συναθροιζόμενο με τα λοιπά φορολογητέα έσοδα του έτους αυτού, καθόσον τότε συμπληρώνεται η πενταετία με βάση τις προαναφερθείσες διατάξεις του ν.2238/1994. Είναι αυτονόητο, ότι το πιο πάνω ποσό θα είναι μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα εντός του φορολογικού έτους που έληξε στις 30.6.2015.

Τέλος, επισημαίνεται ότι στην περίπτωση εταιρείας που έχει κάνει έναρξη εργασιών από το 2006 και μετά, δεδομένου ότι η οριζόμενη πενταετία αρχίζει να μετράει από την έναρξη εργασιών και όχι από το 2005, το υπόλοιπο θα μεταφερθεί αυτούσιο στα φορολογητέα έσοδα του φορολογικού έτους που ακολουθεί την πενταετία μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα έως και το προηγούμενο φορολογικό έτος. Επομένως, επιχείρηση με πρώτη διαχειριστική περίοδο 1.1.2011 - 31.12.2011, θα φορολογήσει το υπόψη υπόλοιπο στο φορολογικό έτος 2016, καθόσον τότε συμπληρώνεται η οριζόμενη από το νόμο πενταετία, μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα εντός των φορολογικών ετών 2014 και 2015.
 

Δείτε την απόφαση  ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ 2015/21.10.2015

Δείτε και θυμηθείτε επίσης τα δύο άρθρα του κόμβου σχετικά με το θέμα :


●●●

 

Παραγραφόμενες υποθέσεις

ΠΟΛ.1237/21.10.2015

Με Εγκύκλιό της η ΓΓΔΕ ζητά από τις φορολογικές υπηρεσίες, να αναθέτουν επιπλέον δυο υποθέσεις Φορολογίας Κεφαλαίου, προς έλεγχο σε κάθε ελεγκτή. Οι  υπόλοιπες υποθέσεις φορολογίας κεφαλαίου, οι οποίες παραγράφονται την 31.12.2015 και οι οποίες δεν θα χρεωθούν προς έλεγχο, είτε γιατί δεν πληρούν τα κριτήρια της ΠΟΛ.1265/16.12.2013 είτε γιατί υπερβαίνουν τον αριθμό των 2 υποθέσεων ανά ελεγκτή, θα αρχειοθετηθούν (ως παραγεγραμμένες) χωρίς να θεωρηθούν ή σφραγισθούν ως περαιωθείσες.

Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1237/21.10.2015

 

← ●●●● § ●●●● →

 

 

ΟΕΕ - Ευθύνη λογιστή και θέμα ΓΕΜΗ

Μετά από την έντονη διαμαρτυρία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος σχετικά με την τροποποίηση του άρθρου 67 του Ν.4174/2013 που προέβλεπε ως άμεσους συνεργούς των εγκλημάτων φοροδιαφυγής τους προϊσταμένους (υπεύθυνους) του λογιστηρίου, η διάταξη όπως έχει ψηφισθεί στη Βουλή και δημοσιευθεί στο Ν.4337/2015 (ΦΕΚ129/Α/17-10-2015) αντικαταστάθηκε ως εξής:
 
«Ο εν γνώσει υπογράφων ανακριβή φορολογική δήλωση ως πληρεξούσιος, καθώς και όποιος με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εν γνώσει συμπράττει ή προσφέρει άμεση συνδρομή στην τέλεση των παραπάνω εγκλημάτων τιμωρείται ως άμεσος συνεργός».
 
Σε ό,τι αφορά στο Γ.Ε.ΜΗ. και συγκεκριμένα για τη διάταξη του άρθρου 5 της Κ.Υ.Α. 79752/30.12.2014 (ΦΕΚ 3623/Β/31-12-2014), όπου προβλέπεται η ηλεκτρονική καταχώρηση στο Γ.Ε.ΜΗ. του αποδεικτικού υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για τις ΟΕ, ΕΕ, κ.λπ. και τις ατομικές επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ., το ΟΕΕ ζήτησε, δεδομένου του μεγάλου όγκου εργασιών των λογιστών -η οποία σημειωτέον είναι και πέραν των υποχρεώσεων τους-, να προβλεφθεί η τροποποίηση της παραπάνω Κ.Υ.Α., ώστε να γίνεται ηλεκτρονικά η ανάκτηση του σχετικού αποδεικτικού από το TAXISNET.
 
Το είχα σχολιάσει και παλιότερα, είναι απαράδεκτο το Γ.Ε.ΜΗ να ζητάει από τους λογιστές-φοροτεχνικούς στοιχεία τα οποία μπορεί να πάρει μέσα σε λίγα λεπτά από το taxis. Και πιστέψτε με, γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι μπορεί να το κάνει.

 

 


← ●●●● § ●●●● →

 

Κατάργηση υποβολής επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων

Το συγκεκριμένο θέμα μας έχει απασχολήσει αρκετές φορές στο παρελθόν. Το υπουργείο δημοσίευσε έναν οδηγό  με απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:

1. Ποιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση;
2. Πότε άρχισε να ισχύει η ρύθμιση;
3. Σε ποιες συναλλαγές αφορά η ρύθμιση;
4. Η νέα ρύθμιση εφαρμόζεται στις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές;
5. Πώς υποβάλλονται πλέον τα αντίγραφα εγγράφων στους υπόχρεους φορείς;
6. Ποια έγγραφα δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 και συνεπώς εξακολουθούν να υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο στο πρωτότυπο ή σε επικυρωμένα αντίγραφα;
7.  Σε ποιες περιπτώσεις οι διοικητικές αρχές και τα ΚΕΠ εξακολουθούν να επικυρώνουν αντίγραφα εγγράφων;
8. Ενέργειες αρχών και Υπηρεσιών που επικυρώνουν αντίγραφα εγγράφων.
9. Επικυρώνεται αντίγραφο εγγράφου όταν ο ενδιαφερόμενος δηλώσει ότι το θέλει για το αρχείο του;
10. Διακίνηση εγγράφων με τηλεομοιοτυπία.  

11. Η νέα ρύθμιση τροποποιεί τις διαδικασίες χορήγησης της επισημείωσης (Apostille) της Σύμβασης της Χάγης ή της προξενικής θεώρησης;
12. Σε ποιες ενέργειες οφείλει  να προβεί κάθε Υπηρεσία στις περιπτώσεις που διαπιστώνει, κατά τον διενεργηθέντα δειγματοληπτικό έλεγχο επί των κατατεθειμένων φωτοαντιγράφων, πλαστό έγγραφο;
 

Δείτε εδώ τις ερωτήσεις μαζί με τις απαντήσεις τους.
 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Αποφάσεις ΣΛΟΤ

Σ.Λ.Ο.Τ. αριθ. πρωτ.: 1811 ΕΞ 19.10.2015
 

Το ΣΛΟΤ απαντάει στο ερώτημα : Δύναται ένα λογιστήριο που παρακολουθεί επιχείρηση-πελάτη του, με διπλογραφικά βιβλία, να ενημερώνει με μία συγκεντρωτική εγγραφή τις μηνιαίες πωλήσεις, εφόσον ο πελάτης στέλνει μηνιαία ανάλυση των πωλήσεων σε αρχείο (excel);
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το αρχείο excel στο οποίο υπάρχει η ανάλυση των τιμολογίων (αποδείξεων λιανικής), είναι ισοδύναμο από πλευράς ισχύος με τα λοιπά αρχεία (βιβλία) της επιχείρησης και συνεπώς μπορεί η ενημέρωση να γίνεται με μία συγκεντρωτική εγγραφή στο τέλος του μήνα, και με την προϋπόθεση ότι ενημερώνονται ορθά οι σχετικοί λογαριασμοί.

Δείτε την απόφαση Σ.Λ.Ο.Τ. αριθ. πρωτ.: 1811 ΕΞ 19.10.2015  εδώ.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Αποφάσεις ΓΕΜΗ

Αριθμ. πρωτ.: 108817/23.10.2015

Με την απόφαση αυτή το ΓΕΜΗ διευκρινίζει τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν και τα στοιχεία που πρέπει να καταχωρηθούν στις υπηρεσίες του στις περιπτώσεις :

α) Καταγγελία της εταιρικής σύμβασης προσωπικής εταιρείας από έναν από τους εταίρους
β) Λύση της εταιρείας λόγω θανάτου εταίρου

Δείτε την απόφαση 108817/23.10.2015.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Εξαιρέσεις από την υποβολή καταστάσεων συμφωνητικών

Αριθμ. ΔΕΛ Β 1130056 ΕΞ 2015/6.10.2015 Εξαίρεση από την υποβολή, σύμφωνα με την 1065606/7222/ΔΕ−Β/18.7.2000 (ΦΕΚ 951 Β΄) AYO όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, συμφωνητικών που καταρτίζονται μεταξύ της εταιρείας «CARDLINK A.E.» με Α.Φ.Μ. 999265069 και των πελατών της στους οποίους διαθέτει τερματικά αποδοχής χρεωστικών και πιστωτικών καρτών (POS)

Υπενθυμίζω ότι κατά καιρούς έχουν εξαιρεθεί και άλλες εταιρίες από την υποβολή καταστάσεων συμφωνητικών. Οι αποφάσεις αυτές είναι όλες μαζεμένες στην θεματική κατηγορία "Συμφωνητικά - Εξαιρέσεις από την υποβολή καταστάσεων συμφωνητικών στις Δ.Ο.Υ." την οποία οι συνδρομητές του κόμβου μπορούν να δουν στην "θεματική" αναζήτηση του κόμβου.

 

 

← ●●●● § ●●●● →


 

Εργατικά - ασφαλιστικά

 

Παράταση χρόνου ισχύος της ΓΕΣΣΕΕ 2015  

Π.Κ. 7/29.9.2015

Κατ' εφαρμογή τής διάταξης του εδαφίου β' του άρθρου 6 της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. 2014 (Π.Κ. 3/26-3-2014) παρατείνεται, με τους ίδιους, στο σύνολο τους, όρους, η ισχύς της ΕΓΣΣΕ 2014 από τη λήξη της συμβατικής ισχύος της μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015.

Δείτε την απόφαση Π.Κ. 7/29.9.2015 εδώ

 

●●●

 

Παράταση στην υποβολή πίνακα προσωπικού

Αριθμ. οικ. 46454/Δ9.12694/20.10.15

Με απόφαση του υπ.Εργασάις που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα παρατάθηκε για το έτος 2015, η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4) της περ. 1.ii., στοιχείο γ) του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ. 29502/85/1.9.2014 απόφασης του Υπουργού Εργασίας όπως ισχύει, έως και την 31 Οκτωβρίου 2015.


Δείτε την απόφαση 46454/Δ9.12694/20.10.15 εδώ

 

  ← ●●●● § ●●●● →

 

Ενημέρωση Εφοριακών


   

← ●●●● § ●●●● →


Λοιπές αποφάσεις εν τάχει

 Φορολογικά και λοιπά

Εργατικά - ασφαλιστικά

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές ειδήσεις εν τάχει

Φορολογικά και λοιπά

Εργατικά - ασφαλιστικά

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Υποχρεώσεις εβδομάδας

26 Οκτ 2015

  1. 26 Οκτ 2015  Υποβολή δήλωσης και απόδοσης του ειδικού φόρου πολυτελείας.
  2. 26 Οκτ 2015  Υποβολή Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Ενδοκοινοτικών αποκτήσεων και παραδόσεων αγαθών, καθώς και παροχής και λήψης υπηρεσιών μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet, για συναλλαγές που αφορούν τον προηγούμενο μήνα, ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ

29 Οκτ 2015

  1.   Υποβολή δήλωσης απόδοσης Παρακρατούμενων φόρων από Μερίσματα - Τόκους - Δικαιώματα (Περιόδου Αυγούστου)

30 Οκτ 2015

  1.  Τριμηνιαίες συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών - προμηθευτών Περιόδου - Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2014

30 Οκτ 2015

  1. Ηλεκτρονική υποβολή του Ετήσιου Φορολογικού Πιστοποιητικού που εκδίδεται από Νόμιμους Ελεγκτές και ελεγκτικά γραφεία
  2. Υποβολή περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. - Χρεωστικής - Μηδενικής - Πιστωτικής - για επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία μηνός Σεπτεμβρίου
  3. Υποβολή περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. - Χρεωστικής - Μηδενικής - Πιστωτικής - για επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία ημερολογιακού τριμήνου Ιουλίου-Αυγούστου-Σεπτεμβρίου
  4. Τελευταία ημέρα υποβολής INTRASTAT ΟΝ LINE

31 Οκτ 2015

  1. Υποβολή ετήσιου πίνακα προσωπικού στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ»

 

 

Επίλογος

Συγχαρητήρια σε όσους κατάφεραν και έφτασαν μέχρι εδώ, αλλά συνάμα διάβασαν και ολόκληρο το σχόλιο.

Καλή εβδομάδα εύχομαι σε όλους.

To video της εβδομάδας. Η φύση εκπλήσσει. Ένα υπέροχο ταξίδι σε κάθε γωνιά του πλανήτη μέσα σε 1,5 λεπτό παρουσίασε η WWF.

 




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο