Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ο Χ. Σπίρτζης για την τιμολογιακή πολιτική στα ΜΜΕ και τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων με τα δημόσια ΜΜΕ

21 Οκτώβριου 2015 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 9 λεπτά

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ΑΝΤ1

Συνέντευξη παραχώρησε σήμερα το πρωί ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και τους δημοσιογράφους κ. Γ. Παπαδάκη και κ. Γ. Κουτσούκο.

Ο υπουργός έδωσε απαντήσεις μεταξύ άλλων, σε ερωτήματα που αφορούσαν την καταληκτική προθεσμία για τον Τεχνικό Έλεγχο των οχημάτων που λήγει σήμερα, την τιμολογιακή πολιτική στα ΜΜΕ και τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων με τα δημόσια ΜΜΕ. Τέλος αναφέρθηκε στις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης, όσον αφορά τα οχήματα της VW που κυκλοφορούν στη χώρα μας και διαθέτουν το πειραγμένο σύστημα εκπομπής ρύπων.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Δημοσιογράφος: Είναι ο υπουργός, ο Χ. Σπίρτζης, ο υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων. Καλημέρα κύριε υπουργέ.

Υπουργός: Καλημέρα σε όλους σας.

Δημοσιογράφος: Σήμερα λήγει η προθεσμία που είχατε δώσει με την παράταση για τα ΚΤΕΟ. Θα δοθεί άλλη παράταση ;

Υπουργός: Όχι κύριε Παπαδάκη, δυστυχώς δεν έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε άλλη παράταση, είναι η δεύτερη παράταση.

Δημοσιογράφος: Έχει περάσει μικρός αριθμός. Ούτε το 40% λένε τα στοιχεία από τα ΚΤΕΟ ότι δεν έχουν περάσει. Τώρα θα μου πείτε δεν φταίτε εσείς, αλλά λέμε τώρα.

Υπουργός: Κύριε Παπαδάκη για πολλά χρόνια αυτό ισχύει και για τον εαυτό μου. Δεν είχαμε δώσει τη δέουσα βαρύτητα για τα αυτοκίνητά μας σε σχέση με τους ελέγχους που πρέπει να γίνουν. Θεωρώ ότι μετά από δύο παρατάσεις που δόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια και τους τελευταίους μήνες και μάλιστα σε αντίξοες συνθήκες, δηλαδή ήταν δέσμευση της χώρας η προηγούμενη ημερομηνία.

Δημοσιογράφος: Τι θα γίνει όμως με όλους αυτούς. Ξέρετε κύριε υπουργέ έχει περάσει μόλις το 35 – 40%, είναι μεγάλος αριθμός των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει. Τα πρόστιμα δεν είναι χαμηλά. Είναι 150 ευρώ και 65 πάμε στα 215. Ακριβώς, είναι μεγάλα τα πρόστιμα.

Υπουργός: Το γνωρίζω κύριε Παπαδάκη αλλά αυτό το πρόστιμο ξέρετε το βρήκαμε.

Δημοσιογράφος: Ναι το ξέρω, το ξέρω.

Υπουργός: Και είναι επίσης δέσμευση τα πρόστιμα που υπάρχουν. Δεν είναι τιμές που έβαλε η ελληνική κυβέρνηση, είναι σε μία διαπραγμάτευση με τους θεσμούς από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Δημοσιογράφος: Ρωτάει τώρα ο κ. Πετρόπουλος, πήγαινε πέρασέ το. Να εδώ τώρα έχουμε συνάδελφό μας. Ο Α. Πετρόπουλος δεν έχει περάσει και θα πληρώσει 215 ευρώ. Εισιτήρια τώρα. Εισιτήρια τι θα γίνει κύριε υπουργέ ; Ο ΦΠΑ στα εισιτήρια ανεβαίνει, θα αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου ;

Υπουργός: Κύριε Παπαδάκη οι τιμές των εισιτηρίων και πολλών άλλων προϊόντων μετά τη συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι πήγαν από την κλίμακα του ΦΠΑ τη μικρή στη μεγάλη, στο 23%. Έχουμε μία διαφορά λοιπόν της τάξης του 10% όπου επί της ουσίας έχει μπει από το καλοκαίρι στα εισιτήρια και στα μέσα μεταφοράς, απλά έχει απορροφηθεί από την υπάρχουσα τιμή χωρίς να γίνουν αυξήσεις. Στη διαπραγμάτευση που κάναμε έγινε μία πρόταση, να γίνει μία σοβαρή μελέτη από τις υπηρεσίες του υπουργείου σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ προκειμένου, αυτή είναι η πολιτική κατεύθυνση που έχουμε, να μείνουν σταθερές οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών στις αστικές συγκοινωνίες και να μπει το ΦΠΑ μόνο στα εισιτήρια. Αυτό σημαίνει ότι περιμένουμε από τις υπηρεσίες τη μελέτη για να δούμε ακριβώς πόσο θα αυξηθεί το εισιτήριο, αν βγαίνει αυτό το μοντέλο και από που στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών που ψηφίστηκε στη βουλή την περασμένη εβδομάδα θα εξοικονομήσουμε πόρους από πάρα πολλές.

Δημοσιογράφος: Θα μείνει σταθερή η τιμή στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών κύριε υπουργέ ;

Υπουργός: Αυτό παλεύουμε. Αυτό παλεύουμε γιατί αυτή είναι η πολιτική που προωθεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς και που απευθύνεται στον εργαζόμενο που τα χρησιμοποιεί καθημερινά.

Δημοσιογράφος: Όπως επίσης με τους ανέργους, ΑμΕΑ, άνεργοι, θα έχουν ατέλεια;

Υπουργός: Βεβαίως, αυτό το έχουμε πετύχει, το πετύχαμε το καλοκαίρι, συνεχίζεται και πιστεύω.

Δημοσιογράφος: Θα συνεχιστεί. Έχουμε μήνυμα από τη Θεσσαλονίκη κύριε υπουργέ. Λένε ότι δεν εφαρμόζεται αυτό στον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.

Υπουργός: Ναι, ναι θα πούμε για τη Θεσσαλονίκη, θα πούμε για την υπόλοιπη Ελλάδα. Λοιπόν, μιλάμε για τις αστικές συγκοινωνίες, τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα, εκεί ισχύουν και πιστεύω ότι είναι και μία δίκαιη πολιτική και για τα εισιτήρια και για όλα ότι δεν πρέπει να έχουμε οριζόντιες πολιτικές, πρέπει ειδικές ομάδες που έχουν ανάγκες όπως είναι οι άνεργοι, όπως είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες και όταν με το καλό ολοκληρωθεί και το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ελπίζω μέσα στον επόμενο χρόνο να μπορούμε να ασκήσουμε συγκεκριμένες πολιτικές και σε άλλες κατηγορίες πληθυσμού ανάλογα με το εισόδημά τους.

Δημοσιογράφος: Δεν έχουν μοιραστεί οι κάρτες στους ανέργους ακόμα κύριε υπουργέ. Διαμαρτύρονται ότι δεν, βέβαια αυτό είναι από τον ΟΑΕΔ να την πάρουν ή από τις υπηρεσίες τις δικές σας του υπουργείου ;

Υπουργός: Αυτό έχει να κάνει με τον ΟΑΕΔ αλλά για να προλάβουμε τις πιθανές γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες και σήμερα όποιος θέλει μπορεί να κινηθεί με την επίδειξη της ταυτότητας και της κάρτας ανεργίας του.

Δημοσιογράφος: Μισό λεπτό γιατί διευκρινίζετε τώρα. Αυτοί που επιδοτούνται ή όσοι είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ ;

Υπουργός: Όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανεργίας του ΟΑΕΔ.

Δημοσιογράφος: Όσοι είναι εγγεγραμμένοι και έχουν την κάρτα, άρα 800 χιλιάδες και όχι 100 χιλιάδες να το διευκρινίσουμε αυτό και έχουν την κάρτα ως αποδεικτικό στοιχείο. Δεν έχουν το πάσο ας πούμε. Το υπουργείο εργασίας πάντως δεν έχει δώσει τα χρήματα που αναλογούν σε αυτό το μεταφορικό έργο. Δεν τα έχουν δώσει. Αυτό είναι μία διαδικασία αλλά ο άνεργος όμως μπορεί να μπαίνει μέσα στο λεωφορείο. Και αν το υπουργείο δεν δώσει τα χρήματα θα διακόπτεται το μεταφορικό έργο. Τώρα, όμως μπορεί να μπει ο άνθρωπος. Έτσι, ένας άνθρωπος μπαίνει μέσα στο λεωφορείο και δεν πληρώνει εισιτήριο.

Υπουργός : Με ακούτε λίγο ; Έχει δίκιο ο κ. Κουτσούκος αν ακούω καλά τη φωνή. Υπάρχει μία εκκρεμότητα από το υπουργείο εργασίας προς τον ΟΑΣΑ και για αυτό γίνεται μία πολύ σκληρή διαπραγμάτευση αρκετούς μήνες τώρα.

Δημοσιογράφος: Αλλά δεν αφορά αυτή τη στιγμή τους άνεργους. Συγνώμη που σας διακόπτω αλλά αυτό που λέτε κ. Κουτσούκο και αυτό που λέει και ο κ. Σπίρτζης μπορεί να είναι μία διαδικασία που αφορά τους οργανισμούς και τα υπουργεία αλλά ο άνεργος όμως τώρα που το ακούει λέει δηλαδή εγώ θα μπαίνω στο λεωφορείο ; Ναι, αλλά ξέρετε τι καταλαβαίνει τώρα ο άνεργος ; Ο άνεργος ξέρετε τι λέει ; Εγώ βρε παιδιά άμα μπω μέσα στο λεωφορείο θα πληρώνω ή δεν θα πληρώνω εισιτήριο;

Υπουργός : Όχι δεν θα πληρώνει ο άνεργος.

Δημοσιογράφος: Αλλά όμως έχει δίκιο ο κ. Κουτσούκος που λέει ότι αν συνεχιστεί η ασυνέπεια της μη πληρωμής μπορεί να πει ο ΟΑΣΑ εγώ κύριε δεν δέχομαι τον άνεργο.

Υπουργός : Κύριε Παπαδάκη αυτό είναι μία ακόμη από τις διαδικασίες τρέλας που ζούμε διότι οι αστικές συγκοινωνίες και οι ιδιωτικές και οι δημόσιες επιδοτούνται από το κράτος. Αν η επιδότηση αυτή είναι από το υπουργείο μεταφορών ή είναι μέσω συμβάσεων με άλλους δημόσιους φορείς, το ίδιο κρατικό ταμείο είναι, δεν είναι άλλο. Είναι περίπου σχήμα λόγου αυτό που συζητάμε.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα. Κύριε υπουργέ για τα τέλη κυκλοφορίας τι θα κάνουμε;

Υπουργός: Μην πάμε στα τέλη κυκλοφορίας που είναι και αρμοδιότητα του υπουργείου οικονομικών. Το υπουργείο προτίθεται να συζητήσει.

Δημοσιογράφος: Να σας πω γιατί το λέω. Επειδή είπε για το δακτύλιο κύριε υπουργέ, συνδέεστε και εσείς.

Υπουργός : Θα πω.

Δημοσιογράφος: Μήπως υπάρχει τέλος δακτυλίου ; Δηλαδή διόδια για το κέντρο της Αθήνας ;

Υπουργός: Είπατε κάτι για τη Θεσσαλονίκη και εκεί και όχι μόνο εκεί, σε όλα τα ιδιωτικά μέσα μαζικής μεταφοράς έχουμε μία σπατάλη δεκάδων χρόνων, εκατοντάδων εκατομμυρίων. Και αυτό δεν πρόκειται να συνεχιστεί. Δεν μπορεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας που είναι δημόσια, που δεν είναι τα καλύτερα όπως ξέρουμε όλοι, που είναι στο επίπεδο που είναι και που ασκούν και κοινωνικό έργο να επιδοτούνται από το ελληνικό δημόσιο στο ένα πέμπτο από ότι επιδοτούνται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που είναι ιδιωτικές. Και εκεί πέρα πρέπει να γίνει μία κουβέντα και με τους φορείς της πόλης και σε όλη την Ελλάδα και με όλα τα κόμματα γιατί δεν είναι να πούμε οι λάτρεις του νεοφιλελευθερισμού λέμε ότι πρέπει και οι αστικές συγκοινωνίες να είναι ιδιωτικές και στην Αθήνα, να μας εξηγήσουν πως γίνεται οι συμβάσεις που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης που είναι και μία σύμβαση που κατά τη γνώμη μου δεν τηρείται από τον ΟΑΣΘ να κοστίζει στο ελληνικό δημόσιο πέντε φορές περισσότερο.

Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ αυτό που ακούστηκε και γράφτηκε στις πρώτες σελίδες κάποιων εφημερίδων ότι θα πληρώνουμε διόδια και για το κέντρο της Αθήνας δηλαδή ένα ειδικό τέλος, ένα ρυπόσημο, τι είναι αυτό ;

Υπουργός: Αυτά είναι στη φαντασία όσων και στο παρελθόν τα είχαν προτείνει. Εμείς παλεύουμε να μην υπάρχουν διόδια ή να υπάρχουν για την ακρίβεια χαμηλότερα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους, δεν θα πάμε να βάλουμε διόδια στο κέντρο της Αθήνας.

Δημοσιογράφος: Άρα το διαψεύδετε. Δεν θα υπάρχει.

Υπουργός: Βεβαίως, είναι άλλες οι πολιτικές που θα .. για να μειωθεί η χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων, είναι άλλες οι πολιτικές.

Δημοσιογράφος: Ναι, αλλά προσέξτε τώρα, υπάρχει μία ασυνέπεια κύριε υπουργέ. Αυτοκίνητα τα οποία διαφημίστηκαν, αγοράστηκαν από πολίτες, ότι ξέρετε κάτι, αγοράστε αυτό το αυτοκίνητο που δεν ρυπαίνει και δεν θα πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας, τώρα μελετάται από την κυβέρνηση να πληρώνουν και αυτά. Αυτό δεν είναι απαράδεκτο ;

Υπουργός: Με συγχωρείτε, με κανονικές πιστοποιήσεις ή με μαϊμού πιστοποιήσεις ;

Δημοσιογράφος: Αυτό δεν φταίει ο πολίτης. Τώρα αν η VW ή όποιος άλλος αυτό είναι.

Υπουργός: Προφανώς δεν φταίει ο αγοραστής. Αυτό αναδεικνύει ότι πρέπει να πάμε σε άλλες λογικές.

Δημοσιογράφος: Άρα δεν ήταν σωστός ο έλεγχος που γινόταν από το κράτος γιατί όταν το κράτος επιτρέπει την κυκλοφορία και πώληση αυτοκινήτων που με πλαστά πιστοποιητικά λένε ότι δεν ρυπαίνουν, δεν ευθύνεται ο πολίτης.

Υπουργός: Θέλω να είμαι δίκαιος. Δεν φταίνε οι προηγούμενες κυβερνήσεις αν η VW έκανε.

Δημοσιογράφος : Δεν φταίει και ο πολίτης όμως.

Υπουργός: Προφανώς δεν φταίει και ο πολίτης. Άρα αυτό που θέλω να αναδείξω είναι ότι δεν μπορεί με πολιτικές που έχουν προκάλυμμα το περιβάλλον και το μεταφορικό έργο να συνεχίζουμε να ... τον κόσμο.

Δημοσιογράφος: Άρα θα αυξηθούν. Με άλλα λόγια αυτό θα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη εταιρία ή όλα τα αντιρρυπαντικά αυτοκίνητα ; Γιατί αν είναι μία συγκεκριμένη εταιρία που εξαπάτησε είναι όλες εξαπάτησαν ;

Υπουργός: Όποια εταιρία έχει εξαπατήσει είμαστε στη φάση της επεξεργασίας για το τι ποινές θα έχει απέναντι και στο κράτος και στους πολίτες που εξαπάτησε.

Δημοσιογράφος: Άρα δεν θα αφορά όλα τα αυτοκίνητα αλλά μόνο τις εταιρίες που εξαπάτησαν.

Υπουργός: Προφανώς, προφανώς και από εκεί έχουμε και απώλειες δημόσιων εσόδων, έχουμε και περιβαλλοντική επιβάρυνση και έχουμε και απατεωνιά που πρέπει να πληρωθεί από όλους. Όπως ζητάμε από κάθε πολίτη που δεν είναι συνεπής, έτσι πρέπει και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν είναι συνεπείς.

Δημοσιογράφος: Άρα λοιπόν η αύξηση θα αφορά των τελών κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα εκείνα τα οποία δεν έχουν πραγματικές προδιαγραφές αντιρρυπαντικές, έτσι ;

Υπουργός: Κύριε Παπαδάκη δεν ξέρω για τα τέλη κυκλοφορίας, είναι κάτι που επεξεργάζεται το υπουργείο οικονομικών, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής. Άλλο λέω εγώ, λέω ότι δεν είμαστε σε μία λογική που με άλλοθι το περιβάλλον ή το μεταφορικό και το συγκοινωνιακό έργο να πηγαίνουμε να συνεχίζουμε μία στρεβλή πολιτική. Σαν κι αυτή που κύκλοι διέρρευσαν ότι πρέπει να μπουν διόδια για το κέντρο της Αθήνας, πρέπει να έχουμε άλλη λογική.

Δημοσιογράφος : Μάλιστα, γίνατε σαφής.

Υπουργός: Αυτά που εμείς έχουμε συνεννοηθεί σαν υπουργείο και προχωράμε και συζητάμε και με το ΥΠΕΚΑ, με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ είναι σε τελείως άλλη λογική.

Δημοσιογράφος: Άρα λοιπόν δεν δίνετε παράταση στα ΚΤΕΟ, το λέμε αυτό σε αυτούς που έχει λήξει η προθεσμία για να περάσουν, 150 ευρώ θα είναι το πρόστιμο συν 65, 215. Να ευχαριστήσουμε τον κύριο Σπίρτζη τον υπουργό μεταφορών.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης