Ειδήσεις Ανασκοπήσεις - Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας

Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven



Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Είναι γεγονός ότι ζούμε ιστορικές στιγμές. Αναμφισβήτητα το γεγονός την περασμένης εβδομάδας δεν είναι άλλο από την αιφνιδιαστική απόφαση του Πρωθυπουργού, για την διεξαγωγή δημοψηφίσματος με το ερώτημα Ναι ή Όχι στην πρόταση των θεσμών. Η απόφαση ανακοινώθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής και από εκείνη τη στιγμή και μετά, όλη η Ελλάδα είναι καρφωμένη στις οθόνες των τηλεοράσεων, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και τα γεγονότα τα οποία αλλάζουν ώρα με την ώρα. Ταυτόχρονα, στα Α.Τ.Μ. των τραπεζών σχηματίστηκαν ουρές από πολίτες που έσπευσαν να σηκώσουν όσα χρήματα μπορούσαν φοβούμενοι δυσάρεστες εξελίξεις. Ουρές σχηματίστηκαν ακόμη και σε βενζινάδικα, δείγμα του πανικού των πολιτών από τις ραγδαίες εξελίξεις που βιώνει η χώρα μας.

Δηλώσεις Ελλήνων αλλά και ξένων πολιτικών δίνουν και παίρνουν σε όλα τα Μ.Μ.Ε., με το επικοινωνιακό "παιχνίδι" να έχει φτάσει στο αποκορύφωμα του. Αναμένεται μια δύσκολη εβδομάδα -και όχι μόνο- για την οικονομία, αλλά και για εμάς τους απλούς πολίτες, που ως συνήθως δεν φαίνεται να μας υπολογίζουν και πολύ. Το δημοψήφισμα όπως ήταν φυσικό εγκρίθηκε αργά το βράδυ του Σαββάτου και θα διεξαχθεί κανονικά -με βάση όσα ισχύουν αυτή τη στιγμή- την ερχόμενη Κυριακή, 5 Ιουλίου.

Αναμένουμε βέβαια από τους αρμοδίους να ενημερώσουν με οποιονδήποτε τρόπο τον ελληνικό λαό για την πρόταση των θεσμών που είναι και το κύριο ερώτημα του δημοψηφίσματος, γιατί μέχρι τώρα στη βουλή δεν έχει αναρτηθεί κάποιο σχετικό κείμενο παρά μόνο η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου. Αντίθετα από την πλευρά της η Κομισιόν (Ευρωπαική Επιτροπή), έχει αναρτήσει στον ιστότοπό της, την τελευταία version της πρότασης που έγινε από τους θεσμούς.  Θεωρώ επίσης απαραίτητο να μας εξηγήσουν και τις ενδεχόμενες συνέπειες της όποιας απόφασης πάρουμε την ερχόμενη Κυριακή. Δηλαδή, πρέπει να μάθουμε από επίσημα χείλη -πριν την ημερομηνία διεξαγωγής του δημοψηφίσματος-, ποιες είναι οι συνέπειες του "ναι" και του "όχι" για την επόμενη μέρα της χώρας. Για να ψηφίσει ο λαός πρέπει να γνωρίζει επακριβώς τι σημαίνει το "ναι" και το "όχι".

Για την ιστορία να πούμε ότι την τελευταία φορά που διεξήχθη δημοψήφισμα στην Ελλάδα, ήταν το 1974 (δείτε όλα τα δημοψηφίσματα).




Τελευταία εξέλιξη ήταν η επιβολή περιορισμού στην κίνηση κεφαλαίων (Capital controls) στην οποία αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός στο δεύτερο διάγγελμά του χθες το βράδυ, ανακοινώνοντας μάλιστα, ότι έστειλε εκ νέου αίτημα για παράταση τους προγράμματος, στους Ευρωπαίους ηγέτες. Τις λεπτομέρειες τις μάθαμε τις πρώτες πρωινές ώρες  μετά την έκδοση του σχετικού ΠΝΠ.

Συνοπτικά για τον περιορισμό στην κίνηση κεφαλάιων θα ισχύσουν τα εξής :

-από 28 Ιουνίου έως και 6 Ιουλίου κηρύσσεται τραπεζική αργία, ενώ με απόφαση του υπουργού μπορεί να παραταθεί.
-στην διάρκεια της αργία οι τράπεζες θα είναι κλειστές για το κοινό
-η καταβολή συντάξεων εξαιρείται από τους πε ριορισμούς τραπεζικών συναλλαγών

Στην διάρκεια της αργίας πραγματοποιούνται:

α) αναλήψεις μετρητών από τις αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές, με όριο 60 ευρώ. (με απόφαση μπορε΄να τροποποιηθεί)
β) Τα ΑΤΜ  θα λειτουργήσουν εντός το πολύ δώδεκα (12) ωρών κατά την πρώτη μέρα ισχύος της παρούσας. (Η ισχύς του ΦΕΚ είναι η 28η Ιουνίου 2015)
γ) οι συναλλαγές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες είναι ανευ περιορισμού ποσού για πληρωμές στο εσωτερικό της χώρας, δηλαδή για πληρωμές σε πίστωση λογαριασμού που τηρείται στην Ελλάδα.
δ) πληρωμές με τη χρήση προπληρωμένων καρτών αποκλειστικά έως του ποσού που εμφανιζόταν ως υπόλοιπο πριν από την έναρξη της τραπεζικής αργίας.
ε) τέλος ελέυθερες και χωρίς περιορισμό είναι οι συναλλαγές από απόσταση (ηλεκτρονικής τραπεζικής − Web Banking − ή συναλλαγές διά της τηλεφωνίας), για πληρωμές στο εσωτερικό της χώρας, δηλαδή για πληρωμές σε πίστωση λογαριασμού που τηρείται στην Ελλάδα.

Δείτε περισσότερα εδώ




← ●●●● § ●●●● →

Ανασκόπηση της εβδομάδας.


«sos» Παρατάσεων το ανάγνωσμα

Την εβδομάδα που πέρασε δόθηκαν ή ανακοινώθηκαν οι εξής παρατάσεις:

-Παράταση στην υποβολή των δηλώσεων (νομικών και φυσικών προσώπων) [Δείτε εδώ σχετικά ΔΤ και ΠΟΛ.1130/25.6.2015]

-Παράταση στην ημερομηνία σύγκληση της Γενικής συνέλευσης των ΑΕ-ΕΠΕ-ΙΚΕ [Με τροπολογία που θα ψηφιστεί - Δείτε εδώ σχετικά]

-Παράταση στην υποβολή των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9 - 2015 και 2016) (Με τροπολογία που θα ψηφιστεί - Δείτε εδώ σχετικά] Σημείωση: η τροπολογία αποσύρθηκε από το νομοσχέδιο που είχε αρχικώς κατατεθεί και κατατέθηκε εκ νέου στο νομοσχέδιο «Μέτρα για την ανακούφιση των ΑμεΑ, την απλοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά ζητήματα.» με σκοπό να ψηφιστεί νωρίτερα.

-Παράταση στην Ρύθμιση των φορολογικών ληξιπρόθεσμων οφειλών [Δείτε εδώ σχετικά]

-Παράταση στην Ρύθμιση των ασφαλιστικών ληξιπρόθεσμων οφειλών [Δείτε εδώ σχετικά]

-Παράταση περιόδου υποβολής ηλεκτρονικών αρχείων Ε.Τ.Ε.Α. [Δείτε εδώ σχετικά]

-Παράταση στην καταβολή εισφορών ΤΣΜΕΔΕ Α' εξαμήνου 2015 [Δείτε εδώ σχετικά]

 

«sos» «sos» Ορισμένες από τις ως άνω παρατάσεις, επηρεάζουν -εκτός από τις σχετικές προθεσμίες που αναφέρονται σε αυτές- και άλλα σημαντικά θέματα που συναρτώνται από τις προθεσμίες αυτές. Αναλυτική παρουσίαση γίνεται στο σχετικό άρθρο του κόμβου το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.

Να αναφέρω μόνο επιγραμματικά ότι αλλάζουν ή επηρεάζονται οι ακόλουθες υποχρεώσεις:

  • Καταληκτικές ημερομηνίες φορολογικών δηλώσεων

  • Καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής καταστάσεων στο ΓΕΜΗ

  • Καταληκτικές ημερομηνίες πληρωμής δόσεων φόρου

  • Καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9)

  • Καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής δηλώσεων φόρου μερισμάτων.

Τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε στο σχετικό άρθρο.



← ●●●● § ●●●● →

 

Δηλώσεις εισοδήματος

Η παράταση της καταληκτικής ημερομηνία στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων, σε συνδυασμό με την τροπολογία που μεταβάλει σε σταθερές προθεσμίες τις δόσεις εισοδήματος, δείχνει για μια ακόμη φορά ότι θα περάσουμε το μαρτύριο της σταγόνας, ενώ από τώρα φαίνεται ότι με μαθηματική ακρίβεια αυτή η προθεσμία δεν είναι αρκετή. Ειλικρινά, δεν μπορώ να κατανοήσω πως θα μπορούν να υποβάλλονται 150.000 δηλώσεις την ημέρα όταν το πληροφοριακό μας σύστημα δεν έχει δουλέψει ούτε μια ημέρα -από το άνοιγμα των δηλώσεων- χωρίς προβλήματα.

Προσθέστε τώρα και τις νομοθετικές ρυθμίσεις που γίνονται εν μέσω διαδικασίας υποβολής δηλώσεων, καθώς και τις δεκάδες αποφάσεις που συνεχίζουν να εκδίδονται και είτε διευκρινίζουν διατάξεις που ακόμα παραμένουν θολές, είτε  προσθέτουν νέους κωδικούς στα έντυπα των δηλώσεων.

Ένα από τα θέματα που δεν έχει ακόμα λυθεί και καθυστερεί την υποβολή των δηλώσεων των νομικών προσώπων, είναι το πρόβλημα του συμψηφισμού των λογιστικών ζημιών στα διανεμόμενα κέρδη των εταιριών που τηρούν απλογραφικά βιβλία.

Την Παρασκευή, ενσωματώθηκαν στο taxis και οι μεταβολές του νόμου 4330/2015. Όσοι από τους φορολογούμενους εμπίπτουν στις διατάξεις του νόμου αυτού και έχουν ήδη υποβάλει οριστικά τη δήλωσή τους, μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση Φ.Ε.Φ.Π., αφού άνοιξε και η εφαρμογή για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων [Δείτε εδώ σχετικά].

Τέλος υπενθυμίζω ότι, μετά και τις τροποποιήσεις της τελευταίας εβδομάδας, έχουμε επικαιροποιήσει για πολλοστή φορά τον πλήρη οδηγό δηλώσεων την μοναδική ΔΩΡΕΑΝ εφαρμογή με οδηγίες για όλες τις φετινές δηλώσεις. Στην εφαρμογή περιέχονται αναλυτικά όλες οι οδηγίες για την συμπλήρωση των δηλώσεων Ε1,Ε3,Ν, περιοδική δήλωση Φ.Π.Α., κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης και επιπλέον ανά κωδικό και ανά πίνακα όλες οι διευκρινίσεις που έδωσε η Γ.Γ.Δ.Ε. με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους του Κ.Φ.Ε. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και οι σχετικές υπερσυνδέσεις στις περισσότερες διατάξεις νόμων και αποφάσεων, έτσι ώστε να έχετε και τις απαραίτητες πληροφορίες από το φορολογικό αρχείο του κόμβου.



 

← ●●●● § ●●●● →


«sos» Φορολογικό πιστοποιητικό.

Δημοσιεύθηκε με σημαντική καθυστέρηση και η απόφαση (ΠΟΛ.1124/18.6.2015) για την διενέργεια ελέγχων από τα ελεγκτικά γραφεία και τους νόμιμους ελεγκτές στις επιχειρήσεις, για την εκχώρηση του φορολογικού πιστοποιητικού που ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 65α του Κ.Φ.Δ.

Να υπενθυμίσω εδώ ότι, Ανώνυμες Εταιρίες και ΕΠΕ οι οποίες ελέγχονται υποχρεωτικά από ορκωτούς ελεγκτές (ελεγκτές του νόμου 3693/2008) και των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα δεν υπερβαίνουν το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ ετησίως, εξαιρούνται από την διάταξη του άρθρου 65α και δεν μπορούν να λάβουν φορολογικό πιστοποιητικό.

Επίσης, στην απόφαση ορίζονται τα πρόστιμα που επιβάλλονται στις εταιρίες που δεν θα λάβουν φορολογικό πιστοποιητικό ενώ είναι υπόχρεες και τα οποία κυμαίνονται από 5.000 έως 40.000 ανάλογα με τα ακαθάριστα έσοδα των εταιριών αυτών.

Το Ετήσιο Φορολογικό Πιστοποιητικό γνωστοποιείται εγγράφως στην ελεγχόμενη επιχείρηση και οριστικοποιείται με την ηλεκτρονική υποβολή της στο Υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα στη βάση δεδομένων που τηρεί η Γ.Γ.Δ.Ε., στην οποία έχουν πρόσβαση οι Νόμιμοι Ελεγκτές για την Έκθεση Φορολογικής Συμμόρφωσης που εκδίδουν και τα ελεγκτικά γραφεία μόνο για τις Εκθέσεις που εκδίδονται από τα μέλη τους, καθώς και οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις μόνο για τα στοιχεία που τις αφορούν. Η ως άνω ηλεκτρονική υποβολή πραγματοποιείται έως το τέλος του έβδομου (7ου) μήνα από τη λήξη της ελεγχόμενης διαχειριστικής περιόδου.

Ειδικά για το φορολογικό πιστοποιητικό που θα δοθεί φέτος, η ως άνω υποβολή πραγματοποιείται έως την 30/9/2015. [Δείτε την εγκύκλιο αναλυτικά εδώ]


 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Φορολογική αντιμετώπιση μισθωμάτων.

Μια άλλη σημαντική απόφαση που κοινοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, δίνει διευκρινίσεις σχετικά με την φορολογική μεταχείριση των μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρείες του ν.1665/1986 (χρηματοδοτικής μίσθωσης) στα πλαίσια σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτου που συνήφθη πριν την 1.1.2014, κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου μέχρι και την 31.12.2018.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο λοιπόν:

α) Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό μιας μίσθωσης ως χρηματοοικονομικής, οι φορολογικές αποσβέσεις των στοιχείων του ενεργητικού εκπίπτουν από τον μισθωτή, κατά τον προσδιορισμό των κερδών από επιχειρηματική δραστηριότητα, για συμβάσεις που συνάπτονται από την 1.1.2014 και μετά.

β) Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, (από 1.1.2014 μέχρι 31.12.2018) οι συμβάσεις χρηματοοικονομικής μίσθωσης που είχαν συναφθεί πριν την 1.1.2014 θα ακολουθούν τον φορολογικό χειρισμό που προβλεπόταν από τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν.2238/1994, με τις προϋποθέσεις όμως που τίθενται από τον νέο Κ.Φ.Ε. σχετικά με την έκπτωση των δαπανών. Δηλαδή, ο εκμισθωτής, ως κύριος του παγίου, θα εξακολουθεί να διενεργεί αποσβέσεις επί της αξίας αυτού, ενώ ο μισθωτής θα εκπίπτει τα μισθώματα που καταβάλλει στον εκμισθωτή (εταιρία χρηματοδοτικής μίσθωσης του ν.1665/1986).

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα μισθώματα που καταβάλλονται για ακίνητα και δεδομένου ότι με τον νέο Κ.Φ.Ε. (ν.4172/2013), δεν προβλέπεται ρητά η μη έκπτωση των μισθωμάτων κατά το μέρος που αναλογούν στην αξία του οικοπέδου, διευκρινίζεται, ότι αυτά εξακολουθούν και με τις νέες διατάξεις να εκπίπτουν με τον ως άνω περιορισμό, εφόσον βέβαια πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 22 του ν.4172/2013. Άλλωστε, και σε περίπτωση που η επιχείρηση (μισθώτρια) προέβαινε στην αγορά των υπόψη ακινήτων, δεν θα είχε δικαίωμα να διενεργήσει αποσβέσεις στην αξία του οικοπέδου.

Επομένως, για συμβάσεις χρηματοοικονομικής μίσθωσης ακινήτων που συνήφθησαν πριν την 1.1.2014 με εταιρείες του ν.1665/1986, τα μισθώματα που καταβάλλονται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν μετά την 1.1.2014 και κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, ήτοι μέχρι και την 31.12.2018, δεν αναγνωρίζονται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά το μέρος που αναλογούν στην αξία του οικοπέδου, ενώ το υπόλοιπο ποσό των μισθωμάτων εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 22 του ν.4172/2013.

[Δείτε την σχετική απόφαση εδώ].

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Πρόσθετες διευκρινίσεις σχετικά με τον προσδιορισμό του εισοδήματος νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Μια ακόμα απόφαση εν μέσω της διαδικασίας υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα. Η ΔΕΑΦΒ 1087089 ΕΞ 2015/25.6.2015 εξεδόθη με αφορμή ερωτήματα που έγιναν προς την Γ.Γ.Δ.Ε. και δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις για τον προσδιορισμό του εισοδήματος από ακίνητη περιουσία των νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της περ. γ' του άρθρου 45 του ν.4172/2013.

Με την απόφαση αυτή δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με την με την ΠΟΛ.1113/2.6.2015 εγκύκλιο διευκρινίσθηκε, μεταξύ άλλων, ότι κατά τον προσδιορισμό του εισοδήματος των πιο πάνω νομικών προσώπων και όσον αφορά στις δαπάνες που αυτά πραγματοποιούν, γίνεται διάκριση ανάλογα με το αν αυτές αφορούν στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα ή στην επιδίωξη της εκπλήρωσης του σκοπού τους. Το μέρος εκείνων των δαπανών που αφορούν σε επιχειρηματική δραστηριότητα εκπίπτει προκειμένου για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού, με την επιφύλαξη των άρθρων 22 και23. Αντίθετα, δεν εκπίπτουν δαπάνες που αφορούν έσοδα που πραγματοποιούνται κατά την επιδίωξη της εκπλήρωσης του σκοπού τους, τα οποία δεν αποτελούν αντικείμενο φόρου. Περαιτέρω, σε περίπτωση που υπάρχουν δαπάνες που είναι κοινές, δηλαδή μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία τόσο εισοδήματος υπαγόμενου σε φόρο όσο και εισοδήματος μη υπαγόμενου σε φόρο, τότε οι δαπάνες αυτές επιμερίζονται κατά την αναλογία των αντίστοιχων εσόδων.

Ενόψει των ανωτέρω και προς διευκρίνιση των πιο πάνω αναφερομένων, με την παρούσα παραθέτουμε το ακόλουθο παράδειγμα:

Έστω ότι ένα νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα έχει έσοδα από ακίνητη περιουσία 10.000 ευρώ, έσοδα από τόκους καταθέσεων 15.000 ευρώ και έσοδα πραγματοποιούμενα κατά την επιδίωξη της εκπλήρωσης του σκοπού του 5.000 ευρώ (συνδρομές, εισφορές, κλπ.), τα οποία δεν αποτελούν αντικείμενο φόρου. Παράλληλα, έχει πραγματοποιήσει δαπάνες ύψους 19.000 ευρώ μέσα στο φορολογικό έτος, εκ των οποίων 6.000 ευρώ αφορούν το ακίνητο (επισκευή, συντήρηση, ασφάλιστρα, αποσβέσεις, κλπ.), 10.000 ευρώ κοινές δαπάνες (πάγιες και λειτουργικές π.χ. μισθοδοσία) που συμβάλλουν στη δημιουργία τόσο εισοδήματος υπαγόμενου σε φόρο όσο και εισοδήματος μη υπαγόμενου σε φόρο και 3.000 ευρώ δαπάνες που πραγματοποιούνται κατά την επιδίωξη της εκπλήρωσης του σκοπού του (χορήγηση υποτροφιών και δωρεών, κλπ.).

Με βάση τα αναφερόμενα πιο πάνω, ο προσδιορισμός του εισοδήματος του εν λόγω νομικού προσώπου γίνεται ως εξής:

Όσον αφορά στις δαπάνες που αφορούν το ακίνητο, αυτές εκπίπτουν σε ποσοστό 75% από το εισόδημα από ακίνητη περιουσία, ήτοι 4.500 ευρώ (6.000 x 75%) (Πίνακας 2Α του εντύπου Ν), ενώ το υπόλοιπο ποσό των πιο πάνω δαπανών (1.500 ευρώ) δεν εκπίπτει από τα λοιπά έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα του νομικού προσώπου. Οι κοινές δαπάνες εκπίπτουν μόνο κατά το μέρος που αναλογούν στο εισόδημα που είναι υπαγόμενο σε φορολογία, ήτοι 8.333,33 ευρώ (10.000 x 25.000/30.000). Περαιτέρω, από τις εκπιπτόμενες αυτές δαπάνες, ποσό 3.333,33 ευρώ (8.333,33 x 10.000/25.000) αναλογεί στο εισόδημα από ακίνητη περιουσία (Πίνακας 2Α του εντύπου Ν), το οποίο υπόκειται στον περιορισμό του 75%, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 5.000 ευρώ αφορά στο εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (τόκους καταθέσεων) (Πίνακας 2Β του εντύπου Ν).

Με βάση τα αναφερόμενα πιο πάνω, το καθαρό φορολογητέο εισόδημα του εν λόγω νομικού προσώπου προσδιορίζεται ως ακολούθως:

καθαρό εισόδημα από ακίνητη περιουσία: 10.000 - [(6.000 + 3.333,33) x 75%] = 3.000 ευρώ και καθαρό εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα: 15.000 - 5.000 = 10.000 ευρώ.

 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Αγροτικά

Ένα χρήσιμο άρθρο δημοσιεύθηκε στον κόμβο την περασμένη εβδομάδα και αφορά στην αντιμετώπιση των αγροτικών επιδοτήσεων. Ο Συνάδελφος Γ. Παπαδημητρίου περιγράφει με απλό τρόπο πως βρίσκουμε τις επιδοτήσεις από την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ, τους κωδικούς που χρησιμοποιούμε για να δηλώσουμε με τις επιδοτήσεις, τον διαχωρισμό αυτών, καθώς και άλλες χρηστικές πληροφορίες. [Δείτε εδώ το σχετικό άρθρο]


 

← ●●●● § ●●●● →

Γ.Ε.ΜΗ. - Αποφάσεις

α) 68293/24.6.2015 Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων αναφορικά με τη διαγραφή από το Γ.Ε.ΜΗ. εταιρειών

Με αφορμή την έκδοση της ΠΟΛ.1045/10.2.2015 εγκυκλίου του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και την υποβολή στην Υπηρεσία ερωτημάτων σχετικά με τη διαδικασία διαγραφής προσωπικών και κεφαλαιουχικών εταιρειών μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας λύσης και εκκαθάρισης, καθώς και με τα δικαιολογητικά τα οποία πρέπει στη συνέχεια να κατατίθενται στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ., η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Εταιρειών και Γ.Ε.ΜΗ. κοινοποίησε οδηγίες και διευκρινίσεις αναφορικά με τη διαγραφή από το Γ.Ε.ΜΗ. εταιρειών.

Με την απόφαση αυτή δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με την Συνοψίζοντας:

Προκειμένου να διαγραφεί μία ΑΕ από το ΓΕΜΗ πρέπει να προσκομιστεί στην αρμόδια ΥΓΕΜΗ η ανωτέρω απόφαση της ΓΣ και οι εγκεκριμένες από αυτή οικονομικές καταστάσεις πέρατος εκκαθάρισης. Η εν λόγω απόφαση και οι οικονομικές καταστάσεις καταχωρίζονται στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία διαγράφεται (δηλ. αλλάζει η Κατάσταση Επιχείρησης από «λύση - εκκαθάριση» σε «διαγραφή») και εκδίδεται σχετική ανακοίνωση.

Προκειμένου να διαγραφεί μία ΕΠΕ από το ΓΕΜΗ πρέπει να προσκομιστεί στην αρμόδια ΥΓΕΜΗ η ανωτέρω απόφαση της Συνέλευσης των Εταίρων και οι εγκεκριμένες από αυτή οικονομικές καταστάσεις πέρατος εκκαθάρισης. Η εν λόγω απόφαση και οι οικονομικές καταστάσεις καταχωρίζονται στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία διαγράφεται και εκδίδεται σχετική ανακοίνωση.

Προκειμένου να διαγραφεί μία ΙΚΕ από το ΓΕΜΗ πρέπει να προσκομιστεί στην αρμόδια ΥΓΕΜΗ η ανωτέρω απόφαση της Συνέλευσης των Εταίρων και οι εγκεκριμένες από αυτή οικονομικές καταστάσεις πέρατος εκκαθάρισης. Η εν λόγω απόφαση και οι οικονομικές καταστάσεις καταχωρίζονται στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία διαγράφεται και εκδίδεται σχετική ανακοίνωση.

 

 

β) Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 277/10.6.2015 Έκδοση πιστοποιητικού ιστορικότητας από Επιμελητήριο για μέλος του που πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί

Με την απόφαση αυτή δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με τηνΓια την έκδοση πιστοποιητικού ιστορικότητας (φυσικού προσώπου) μέλους Επιμελητηρίου ή μέλους εταιρείας μέλους του επιμελητηρίου, που ζητείται από τις υπηρεσίες Μητρώου αυτού, και εκδίδεται με τη χρήση στοιχείων από τα τηρούμενα αρχεία των Επιμελητηρίων, απαιτείται η προηγούμενη εκπλήρωση των ταμειακών υποχρεώσεων σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 4 του ν.2081/1992 όπως ισχύει.

Είναι αυτονόητο ότι, λαμβανομένου υπόψη του λόγου για τον οποίο ζητείται το πιστοποιητικό (συνταξιοδότηση), θα πρέπει αφενός να διευκολύνεται ο υπόχρεος στην τακτοποίηση των οφειλών του και αφετέρου να υπάρχει ειδική αντιμετώπιση στις περιπτώσεις αποδεδειγμένης πλήρους οικονομικής αδυναμίας.

Σημειώνεται ότι στη παρούσα φάση δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικού ιστορικότητας φυσικού προσώπου και ως μέλους εταιρειών,από άλλο Μητρώο και ιδιαίτερα από το Γ.Ε.ΜΗ. στο οποίο σήμερα δεν υπάρχουν πλήρη στοιχεία.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Περιουσιολόγιο.

Στην τελική ευθεία μπαίνει το "περιουσιολόγιο" και κατά συνέπεια η κατάργηση των τεκμηρίων. Η Γ.Γ.Δ.Ε. συγκρότησε 12μελής επιτροπή της οποίας το έργο θα είναι:

i) η μελέτη και ο καθορισμός του τρόπου συγκέντρωσης και αποτύπωσης των στοιχείων, τα οποία θα αποτελέσουν το περιουσιολόγιο φυσικών προσώπων, φορολογικών κατοίκων Ελλάδας, καθώς και του τρόπου και του χρόνου υποβολής των οικονομικών στοιχείων για τη συγκρότηση και παρακολούθηση του περιουσιολογίου,

ii) ο καθορισμός του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των διαφόρων φάσεων του,

iii) ο ορισμός των προδιαγραφών για τη μηχανογραφική υλοποίησή του,

iv) η εισήγηση νομοθετικών διατάξεων καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ή διαδικασία.

Στο πλαίσιο του έργου της η Ομάδα Εργασίας δύναται να ζητά και να λαμβάνει στοιχεία από υπηρεσίες, φορείς, νομικά και φυσικά πρόσωπα καθώς και να καλεί στις συνεδριάσεις της πρόσωπα, τα οποία κρίνει ότι βοηθούν το έργο της.

Η Ομάδα Εργασίας, στο πλαίσιο των εργασιών της θα ενημερώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα για την πορεία των εργασιών της το Γραφείο του Υπουργού, της Αναπληρώτριας Υπουργού, της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων και του Γενικού Γραμματέα Πληροφορικών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης. Η συνεργασία του Συντονιστή και των μελών της Ομάδας μπορεί να γίνεται και με ηλεκτρονική αλληλογραφία, όποτε αυτό απαιτείται.

Η θητεία της ορίζεται μέχρι τις 30.10.2015. [Η απόφαση και τα μέλη της επιτροπής εδώ]


← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Διαγραφή τελών κυκλοφορίας σε ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων που δεν είναι οι φυσικοί κάτοχοί τους.

Η Γ.Γ.Δ.Ε. εξέδωσε εγκύκλιο για την επίλυση του σοβαρού προβλήματος που ταλαιπώρησε τα προηγούμενα χρόνια ένα μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών αυτοκινήτων οι οποίοι, αν και δεν ήταν φυσικοί κάτοχοι των οχημάτων, λόγω της μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας μεταβίβασής τους από τις αρμόδιες περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών, εντούτοις υποχρεούνταν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας καθώς, σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας, τυπικά ήταν κάτοχοι αυτών.

Σύμφωνα λοιπόν με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1133/25.6.2015,τα επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα που καταχωρούνται στην Εθνική Βάση Δεδομένων με «δήλωση μη μεταβίβασης οχήματος» ως «Απολεσθέντα - ανευρεθέντα - κλαπέντα αντικείμενα και αναζητήσεις προσώπων και πραγμάτων» μπορούν να τεθούν σε αναγκαστική ακινησία από τους κατά τα ως άνω ιδιοκτήτες τους, από την ημερομηνία συντέλεσης του συμβάντος όπως αυτή θα προκύπτει από τη σχετική βεβαίωση που θα χορηγείται για το σκοπό αυτό από τις κατά τόπους Αστυνομικές Υπηρεσίες που ασκούν καθήκοντα Τροχαίας, η οποία και θα υποβάλλεται ως υποχρεωτικό δικαιολογητικό στις αρμόδιες φορολογικές αρχές (Δ.Ο.Υ.), από κοινού με την σχετική αίτηση θέσης σε αναγκαστική ακινησία του κατά περίπτωση επιβατικού αυτοκινήτου [Δείτε την απόφαση εδώ].

 

← ●●●● § ●●●● →

 

ΔΕΑΦ Β 1087150 ΕΞ 2015/25.6.2015 Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που καταβάλλονται σε αλλοδαπές εταιρείες για την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης ταινιών


Με την απόφαση αυτή δίνονται οδηγίες σχετικά φορολογική μεταχείριση του ελάχιστου ποσού δικαιωμάτων (minimum guarantee), από ημεδαπές εταιρείες εκμετάλλευσης κινηματογραφικών ταινιών, προκειμένου να αποκτήσουν τα αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης μιας ταινίας στην Ελλάδα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (μεγαλύτερο του ενός έτους). Το ποσό των πιο πάνω δικαιωμάτων συνήθως καταβάλλεται στην αλλοδαπή εταιρεία και αποτελεί προϋπόθεση και όρο για την ανάληψη της εκμετάλλευσης της ταινίας στην Ελλάδα, ενώ η ταινία πρόκειται να παραδοθεί στις ημεδαπές εταιρείες για εκμετάλλευση μετά από 2-3 χρόνια. Κατά την καταβολή του εν λόγω ποσού πιστώνεται στα βιβλία ο αλλοδαπός δικαιούχος (λογ. 50 «Προμηθευτές») με χρέωση του λογαριασμού 33.93 «Προκαταβολές minimum guarantee» και κατά το χρόνο αυτό διενεργείται παρακράτηση φόρου 20% με βάση τις διατάξεις των άρθρων 38 και 64 του ν.4172/2013.

Η καταβολή των πιο πάνω ποσών δεν συνοδεύεται από αντίστοιχο έσοδο (εκμετάλλευση της ταινίας). Στη συνέχεια, όταν αρχίσει η εκμετάλλευση της ταινίας, η ημεδαπή εταιρεία εκμετάλλευσης δεσμεύεται, βάσει των πιο πάνω συμβολαίων, να αποδίδει κάθε χρόνο και δικαιώματα επί των εσόδων της στην παραγωγό εταιρεία, τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με το ποσό της εκμετάλλευσης (κινηματογράφος, video, τηλεόραση, κλπ.). Επειδή όμως τα δικαιώματα αυτά συμψηφίζονται με το καταβληθέν κατά τα ως άνω ελάχιστο δικαίωμα (minimum guarantee), οι εταιρείες προβαίνουν σε καταβολές των δικαιωμάτων αυτών, μόνο κατά το ποσό που τυχόν υπερβαίνουν το καταβληθέν πιο πάνω ποσό. Κατά συνέπεια, τα ως άνω ελάχιστα ποσά δικαιωμάτων συνιστούν κατ' ουσία εγγυημένη προκαταβολή για την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των σχετικών κινηματογραφικών ταινιών.

Για φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1.1.2014 και μετά, οι ημεδαπές εταιρείες εκμετάλλευσης κινηματογραφικών ταινιών δεν θα αποσβένουν τα ελάχιστα ποσά δικαιωμάτων (minimum guarantee) ως άυλα περιουσιακά στοιχεία, ούτε ως έξοδα πολυετούς απόσβεσης, δεδομένου ότι με την καταβολή των εν λόγω ποσών δεν μεταβιβάζεται στις εταιρείες αυτές η κυριότητα του άυλου στοιχείου, υπό την έννοια ότι οι αλλοδαπές εταιρείες δεν αποξενώνονται από το δικαίωμα των κινηματογραφικών ταινιών.

Επομένως, τα ελάχιστα ποσά δικαιωμάτων (minimum guarantee), θα εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα του φορολογικού έτους που αφορούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ΚΦΕ. Σε περίπτωση που τα προκύπτοντα δικαιώματα με βάση τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ταινίας ενός έτους είναι τελικά μεγαλύτερα από το ποσό του minimum guarantee που αφορά το συγκεκριμένο φορολογικό έτος, η διαφορά επίσης θα εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα του έτους αυτού.
[Δείτε την σχετική απόφαση]

← ●●●● § ●●●● →

 

ΠΟΛ.1128/15.6.2015 Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 29 του ν.4313/2014 (ΦΕΚ 261 Α'/17.12.2014)

Με την απόφαση αυτή δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με την φορολόγηση μεταβίβασης των αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ, τουριστικά λεωφορεία, λεωφορεία ενταγμένα σε ΚΤΕΛ, λεωφορεία που ανήκουν στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης), και την ενδεχόμενη υπεραξία που μπορεί να προκύψει από τις μεταβιβάσεις αυτές. Σύμφωνα με την εγκύκλιο οι διατάξεις τουάρθρου 10 του ν.2579/1998 κατισχύουν, ως ειδικότερες, σε σχέση με τις διατάξεις του ν.4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος), και κατα συνέπεια με την καταβολή των ποσών φόρου πριν από την μεταβίβαση με βάση τις ως άνω διατάξεις δεν έχουν περαιτέρω εφαρμογή οι διατάξεις του ν.4172/2013 στις πωλήτριες επιχειρήσεις για την υπεραξία που προκύπτει από τη μεταβίβαση της άδειας κυκλοφορίας και του οχήματος, αντίστοιχα, με την επιφύλαξη των διατάξεων του δεύτερου εδαφίου τηςπαρ. 1 του άρθρου 47 του ίδιου νόμου.

Ακολούθως η κατά τα ανωτέρω υπεραξία που προκύπτει από τα βιβλία των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν.4172/2013 κατά την πώληση αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης θα αφαιρεθεί, προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων αποτελεσμάτων τους, από τα κέρδη των εν λόγω προσώπων και θα καταχωρηθεί στον κωδικό 465 του εντύπου Ν (δήλωση φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων). Περαιτέρω, σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησης των εν λόγω ποσών (υπεραξία) έχουν εφαρμογή οι διατάξεις τουάρθρου 47 και όσα σχετικά αναφέρονται στηνΠΟΛ.1059/18.3.2015 εγκύκλιό και τα υπόψη ποσά δηλώνονται στους κωδικούς 382 ή 385, κατά περίπτωση. Είναι αυτονόητο ότι από τον οφειλόμενο κατά τα ανωτέρω φόρο εκπίπτει ο φόρος που καταβλήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις τουάρθρου 10 του ν.2579/1998 και αναλογεί στα διανεμόμενα ή κεφαλαιοποιούμενα ποσά. Το σχετικό ποσό δηλώνεται στον κωδικό 009 του εντύπου Ν.

Επιπλέον, όσον αφορά στις ατομικές επιχειρήσεις, σε όσες περιπτώσεις η υπεραξία που προκύπτει, κατά την πώληση αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης, έχει καταχωρηθεί στα βιβλία της ατομικής επιχείρησης και έχει ληφθεί υπόψη για τον προσδιορισμό του λογιστικού αποτελέσματος, αναγράφεται στον κωδ. 325 του Πίνακα Ζ' του Εντύπου Ε3, προκειμένου να αφαιρεθεί από τα λογιστικά κέρδη αυτής και να μη συμπεριληφθεί στα καθαρά φορολογητέα αποτελέσματα που θα μεταφερθούν στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1), κατ' εφαρμογή όσων αναφέρθηκαν ανωτέρω.

Μέχρι την στιγμή αυτή ο κωδικός 325 δεν έχει προστεθεί ακόμα στο έντυπο Ε3, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στην εβδομάδα που θα κυκλοφορήσει ο νέος τύπος και περιεχόμενο του έντυπου Ε3, με τις προσθήκες του κωδικού αυτού και του κωδικού σχετικά με τις επιδοτήσεις των αγροτών. [Δείτε την απόφαση εδώ]

 

 

 

← ●●●● § ●●●● →

Εργατικά - ασφαλιστικά

 

 

← ●●●● § ●●●● →

Αρθρογραφία

← ●●●● § ●●●● →

 

 

← ●●●● § ●●●● →

Ευρωπαϊκή ένωση

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές ειδήσεις εν τάχει

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές αποφάσεις εν τάχει

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Χρηστικά Νο 1

Υποβολή δήλωσης εισοδήματος νομικών προσώπων σε περίπτωσης υπερδωδεκάμηνης χρήσης.

Υπενθυμίζουμε στους συναδέλφους ότι σύμφωνα με την ΠΟΛ.1085/15.4.2015 ισχύουν τα ακόλουθα:

1. Οι προθεσμίες υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και της παραγράφου 1 του άρθρου 101 του Ν.2238/1994 με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2013 και λήξη της υπερδωδεκάμηνης χρήσης εντός του έτους 2014, παρατείνονται μέχρι την 30η Ιουνίου 2015.
2. Στην περίπτωση των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 (Ο.Ε., Ε.Ε., κ.λπ.), η δήλωση φορολογίας εισοδήματος που αφορά στην ελάσσονα περίοδο με έναρξη εντός του 2013, θα υποβάλλεται χειρόγραφα μέχρι την ως άνω ημερομηνία στη Δ.Ο.Υ.

Οι δηλώσεις των ως άνω προσώπων με έναρξη εργασιών εντός του 2013 και λήξη εντός τους 2014, θα υποβληθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2238/1994 αλλά και με την συμπλήρωση των παλαιών εντύπων (Φ.01.10. Ε5 κλπ).

Τέλος, να τονίσω ότι οι συγκεκριμένες δηλώσεις υποβάλλονται όπως προείπα μέχρι την 30η Ιουνίου, καθώς η καταληκτική ημερομηνία που ορίζεται από την ΠΟΛ.1085/2015 δεν παρατάθηκε με την ΠΟΛ.1130/25.6.2015. Ωστόσο, ψιθυρίζεται ότι κάτι θα γίνει και γι αυτές τις δηλώσεις.

 

«sos» Χρηστικά Νο 2

Σύμφωνα με την απόφαση ΠΟΛ.1113/2.6.2015 και συγκεκριμένα σχετικά με την έκπτωση των ασφαλιστικών εισφορών των μελών εταίρων ΟΕ-ΕΕ η φορολογική Διοίκηση αναφέρει σχετικά :

Ειδικά ως προς τη φορολογική μεταχείριση των ασφαλιστικών εισφορών και αμοιβών διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

α) Ως προς τη φορολογική μεταχείριση των ασφαλιστικών εισφορών των μελών προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε., Ε.Ε.) και αστικών εταιρειών:

ii) Οι ασφαλιστικές εισφορές φυσικού προσώπου, το οποίο δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και είναι μέλος προσωπικής ή αστικής εταιρείας εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα της προσωπικής ή αστικής εταιρείας, ανακαλούμενων των όσων αναφέρονται για το θέμα αυτό στο αριθ. ΔΕΑΦΑ 1064780 ΕΞ 2015/11.5.2015 έγγραφό μας.

Σε περίπτωση συμμετοχής εταίρου σε περισσότερες προσωπικές εταιρείες, οι ασφαλιστικές εισφορές εκπίπτουν από την εταιρεία από την οποία λαμβάνει το μεγαλύτερο φορολογητέο εισόδημα.


Με βάση το άρθρο 6 των ΕΛΠ (ν.4308/2014) ισχύουν τα εξής :

Αρθρο 6. Χρόνος ενημέρωσης λογιστικών αρχείων

1. Η ενημέρωση των λογιστικών αρχείων (βιβλίων) γίνεται ως εξής:
α) Όταν η οντότητα συντάσσει ισολογισμό, η ενημέρωση για τα εκδιδόμενα ή λαμβανόμενα παραστατικά του κάθε μήνα γίνεται το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα.
β) Όταν η οντότητα δεν συντάσσει ισολογισμό, η ενημέρωση για τα εκδιδόμενα ή λαμβανόμενα παραστατικά του κάθε ημερολογιακού τριμήνου γίνεται το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη λήξη του τριμήνου.
γ) Σε κάθε περίπτωση, η ενημέρωση γίνεται εντός του απαιτούμενου χρόνου για την έγκαιρη σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων.


Ενώ σύμφωνα με την ερμηνευτική του άρθρου 6 ισχύουν τα ακόλουθα:

Άρθρο 6: Χρόνος ενημέρωσης λογιστικών αρχείων

Παράγραφος 1.

6.1.1 Η ενημέρωση των βιβλίων στα χρονικά όρια που θέτει η παράγραφος αυτή αφορά την καταχώρηση των εκδιδόμενων και λαμβανόμενων παραστατικών. Η υποχρέωση του άρθρου αυτού εκπληρούται όταν η οντότητα καταχωρεί εντός των τιθέμενων χρονικών ορίων, από τη λήξη του μήνα ή τριμήνου κατά περίπτωση, είτε τη λογιστική είτε τη φορολογική βάση, κατά την παράγραφο 5 του άρθρου 3. Εξυπακούεται ότι η καταχώρηση λογιστικής και φορολογικής φάσης δύναται να πραγματοποιείται και ταυτόχρονα, εντός των χρονικών ορίων του άρθρου 6.

6.1.2 Όταν εντός των τιθέμενων χρονικών ορίων καταχωρείται, κατ’ επιλογή της οντότητας, μόνο η μία εκ των δύο βάσεων (είτε η λογιστική είτε η φορολογική), η παρακολούθηση της άλλης βάσης δύναται να γίνεται συγκεντρωτικά οποτεδήποτε και σε κάθε περίπτωση έγκαιρα για την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων και τη συμμόρφωση με τη φορολογική νομοθεσία. Για παράδειγμα, μια οντότητα που συντάσσει ισολογισμό, δύναται να επιλέξει να καταχωρεί στα βιβλία της τα εκδιδόμενα και λαμβανόμενα παραστατικά βάσει των αξιών που καθορίζονται από τα λογιστικά πρότυπα (Ελληνικά ή Δ.Π.Χ.Α., κατά περίπτωση), δηλαδή με τη λογιστική τους βάση (αξία). Στην περίπτωση αυτή πληρούται η εκ του νόμου υποχρέωση και η εν λόγω οντότητα δύναται στη συνέχεια να καταχωρήσει στο λογιστικό της σύστημα και τη φορολογική βάση.

6.1.3 Εναλλακτικά, η ίδια οντότητα δύναται να επιλέξει να καταχωρεί στα βιβλία της τα εκδιδόμενα και λαμβανόμενα παραστατικά βάσει των αξιών που καθορίζονται από τη φορολογική νομοθεσία, δηλαδή με την φορολογική τους βάση. Στην περίπτωση αυτή πληρούται η εκ του νόμου υποχρέωση και η εν λόγω οντότητα δύναται στη συνέχεια να καταχωρήσει στο λογιστικό της σύστημα και τη λογιστική βάση.

 

Συνεπώς, ο εταίρος που συμμετέχει σε παραπάνω από μια Ο Ε ή ΕΕ, (πχ σε 3 ή 4 ΟΕ) έχει την δυνατότητα να περιμένει μέχρι το τέλος του χρόνου για να αποδώσει τα παραστατικά όλης της χρονιάς (που αφορούν στο σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του) προς καταχώρηση στην εταιρία με το μεγαλύτερο φορολογητέο εισόδημα.


← ●●●● § ●●●● →

 

Επίλογος

Παρόλο που οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές, εύχομαι να έχετε πραγματικά μια καλή εβδομάδα. Στις κρίσιμες αυτές ώρες πρέπει να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας. Εύχομαι καλή ψήφο την ερχόμενη Κυριακή. Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ίσως καθορίσει πολλά για το μέλλον της χώρας μας. Ελπίζω και εύχομαι συνάμα, η τύχη της Ελλάδας να μην έχει ήδη καθοριστεί πριν ακόμα φτάσουμε στις κάλπες.

"Μόνο αυτός που χτίζει το μέλλον, έχει δικαίωμα να κρίνει το παρελθόν"

Γενικά όμως, συμβαίνει αυτός που χτίζει το μέλλον να είναι αρκετά απασχολημένος για να βγάλει κρίσεις για το παρελθόν. Από μικροί, με το να παίρνουμε στο σχολείο ελέγχους, συνηθίζουμε στο να μας βαθμολογούν και να μας αξιολογούν. Κρίνοντας το παρελθόν -μιας εποχής ή ατόμου- μας μένει ο ψευδής εφησυχασμός ότι κλείσαμε μια πόρτα.

Συγχρόνως, όμως, κάθε κρίση κρύβει την υπεροψία εκείνου που κατέχει την αλήθεια και αποκαλύπτει, επίσης, μια μεγάλη ανασφάλεια, αφού όποιοι κρίνουν δεν είθισται να ενεργούν. Από την ακίνητη θέση τους, εξυψώνονται σε ηγεμονίσκους και αναλυτές των πράξεων των άλλων.

Δεδομένου ότι η ζωή τρέχει μπροστά, είναι πολύ πιο παραγωγικό να χτίζεις αυτό που θα υπάρξει παρά να αναλύεις εκείνο που ήδη υπήρξε. Επιπλέον τα δραστήρια άτομα γλυτώνουν από τις εμμονές, που έχουν την τάση να φωλιάζουν στα κεφάλια που δεν κινούνται.

Μόνο δύο τρόποι υπάρχουν για να κοιτάξουμε τον κόσμο. Η γυρνάμε το κεφάλι προς το παρελθόν ή στρέφουμε την προσοχή μας σε αυτό που έχουμε μπροστά μας. Το μέλλον.

Νίτσε.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο