Ειδήσεις Ανακοινώσεις Συλλόγων

Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών για τη φορολογική πολιτική που ακολουθείται

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (Π.Ο.Λ.)
Κάνιγγος 27, Τηλ. (210) 38 10 081 - 38 02 923 - ΦΑΞ 38 01 227 - 106 82 - ΑΘΗΝΑ.
Web site: www.pol.org.gr - E-mail: [email protected]

Αθήνα, 17 Ιούνη 2015

ΠΡΟΣ:
1. κ. ΓΙΑΝΗ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ
Υπουργό οικονομικών
2. κ. ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ
Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών
3. κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΔΑ
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ

Σαν Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας για άλλη μια φορά με την όλο και αυξανόμενη φοροαφαίμαξη που υποβάλλεται το σύνολο των εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων με τη συνεχιζόμενη αντιλαϊκή, άμεση και έμμεση, φορολογία. Ο αντιλαϊκός χαρακτήρας του φορολογικού συστήματος δεν άλλαξε, ενώ δρομολογούνται νέα μέτρα, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Δηλώνουμε ότι θα παλέψουμε με άλλα σωματεία και φορείς για την πλήρη κατάργηση του ληστρικού Ν.4172, καθώς και όλων των άλλων αντιλαϊκών νόμων που από τη μια υφαρπάζουν το πενιχρό εισόδημα του μισθωτού, του συνταξιούχου, του αυτοαπασχολούμενου και φτωχού αγρότη και από την άλλη προσφέρουν φορολογική ασυλία σε μεγάλη μερίδα επιχειρηματικών ομίλων, μέσω της διατήρησης και ενίσχυσης των φοροαπαλλαγών και των διαφόρων «αναπτυξιακών κινήτρων».

Με δηλωμένη λοιπόν την αντίθεσή μας στο σύνολο του ληστρικού φορολογικού οπλοστασίου των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και της σημερινής που, σε συνδυασμό με άλλα μέτρα σε βάρος του λαού (κατάργηση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, Ασφαλιστικό, Ιδιωτικοποιήσεις στην Υγεία, Παιδεία), επιχειρείται να ξεπεράσει το κεφάλαιο την κρίση με τις λιγότερες δυνατόν απώλειες, θέλουμε να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις για ειδικότερα ζητήματα που πλήττουν και επιβαρύνουν αβάσταχτα πλέον το λαϊκό εισόδημα.

Σχετικά με τους ανέργους

Με βάση το άρθρου 34 του ΚΦΕ παρ. 1 (περ. δ), η διαφορά που προκύπτει μεταξύ του τεκμαρτού και του συνολικού εισοδήματος, η οποία προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα, φορολογείται σύμφωνα με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15, εφόσον ο φορολογούμενος είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο ανέργων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) το κρινόμενο φορολογικό έτος.

Κατά την υποβολή των δηλώσεων έχει παρατηρηθεί πολλές φορές πρόβλημα στο σύστημα, σε σχέση με τα κριτήρια με τα οποία αναγνωρίζεται φορολογικά κάποιος ως άνεργος προκειμένου να φορολογηθεί με βάση την κλίμακα των μισθωτών – συνταξιούχων, όπως π.χ. εάν είναι εγγεγραμμένος όλο το 2014 ή κάποιο μικρότερο διάστημα.

Να λυθεί άμεσα το ζήτημα, και να ενημερωθεί το Taxis με τα ορθά στοιχεία των ανέργων από τα μητρώα του ΟΑΕΔ .

Σχετικά με το επίδομα ανεργίας

Το επίδομα ανεργίας που καταβάλλει ο ΟΑΕΔ στους ανέργους απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος με τη προϋπόθεση το άθροισμα των λοιπών εισοδημάτων να μην υπερβαίνει ετησίως τις 10.000 ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση φορολογείται.

Έτσι λοιπόν εάν άνεργος έχει λοιπά εισοδήματα πραγματικά ή τεκμαρτά που υπερβαίνουν το ποσό των 10.000€, πχ 10.010 €, θα φορολογηθεί για το συνολικό του εισόδημα, και επομένως και για το επίδομα ανεργίας.

Επίσης εάν τα εισοδήματά του υπερβούν το ποσό των 12.000 ευρώ, θα κληθεί να καταβάλλει εισφορά αλληλεγγύης για το σύνολο των εισοδημάτων του (συνυπολογίζοντας και το επίδομα ανεργίας).

Να διατηρηθεί το αφορολόγητο του επιδόματος ανεργίας, τουλάχιστον για ανέργους που έχουν λοιπά εισοδήματα (πραγματικά - τεκμαρτά) που δεν υπερβαίνουν το ποσό των 20.000€ (οικογενειακό 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί).

Σχετικά με το κοινωνικό μέρισμα

Ενώ το κοινωνικό μέρισμα είχε δοθεί ως «ψίχουλο» για την αντιμετώπιση υποτίθεται της ακραίας φτώχειας και περιγραφόταν «ως αφορολόγητο, ότι δεν υπόκειται σε καμία κράτηση, είναι ακατάσχετο, δε συμψηφίζεται με χρέη κτλ» στις φετινές δηλώσεις υπάγεται στα αφορολόγητα εισοδήματα δίχως όμως να εξαιρείται από την καταβολή της εισφοράς «αλληλεγγύης».

Έτσι εάν κάποιος βρίσκεται «κοντά» στο όριο των 12.000 ευρώ και του προστεθεί στα εισοδήματα το κοινωνικό μέρισμα με αποτέλεσμα να υπερβεί το ποσό των 12.000 ευρώ, θα κληθεί να καταβάλλει εισφορά αλληλεγγύης για το σύνολο των εισοδημάτων του.

Σχετικά με τους μισθωτούς - συνταξιούχους

Ενώ η κυβέρνηση τόνιζε προεκλογικά την επαναφορά του αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ, δεν προχώρησε σε σχετική τροπολογία του φορολογικού νόμου. Αντίθετα διατηρεί και την κατάργηση της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα όλων εκείνων των δαπανών που τα προηγούμενα χρόνια αναγνωρίζονταν φορολογικά και μείωναν το φορολογητέο εισόδημα ή τον φόρο, όπως είναι οι τόκοι στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας, τα ενοίκια κύριας κατοικίας, τα ενοίκια παιδιών που σπουδάζουν, τα δίδακτρα φροντιστηρίων και ιδιαιτέρων μαθημάτων κλπ τις δαπάνες δηλαδή που αφορούν και καλύπτουν βασικές ανάγκες της λαϊκής οικογένειας.

Να αυξηθεί το αφορολόγητο όριο και να αναγνωριστεί φορολογικά το δικαίωμα έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα ή τον φόρο όλων εκείνων των δαπανών που καλύπτουν βασικές λαϊκές ανάγκες.

Σχετικά με τις ανείσπρακτες αποδοχές προηγούμενων ετών

Με το άρθρο 8 παρ. 4, του ν. 4172/2013 του ΚΦΕ ορίζεται ως χρόνος κτήσης του εισοδήματος, και επομένως ως έτος φορολόγησης, ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξης του. Στην περίπτωση όμως των ανείσπρακτων δεδουλευμένων αποδοχών από μισθούς και συντάξεις που εισπράττονται σε έτος μεταγενέστερο από αυτό που αποκτήθηκε το δικαίωμα είσπραξης, σαν χρόνος κτήσης αυτών των αποδοχών θεωρείται ο χρόνος που εισπράττονται, εφόσον αναγράφονται διακεκριμένα στην ετήσια βεβαίωση αποδοχών που χορηγείται στον δικαιούχο, το έτος που γεννήθηκε το δικαίωμα είσπραξή τους.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η μεγάλη φορολογική επιβάρυνση όσων τυχόν εισπράττουν οφειλόμενες αποδοχές προηγούμενων ετών. Αυτό συμβαίνει γιατί «χάνεται» το αφορολόγητο όριο κάθε φορολογικού έτους και αλλάζει «προς τα επάνω» ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος και ο συντελεστής εισφοράς αλληλεγγύης ανάλογα με το ύψος των εισπραττόμενων αποδοχών.
Χιλιάδες είναι οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, καθώς τα προηγούμενα χρόνια, 2012 και 2013, κατ εφαρμογή των νόμων δήλωσαν τόσο τις εισπραττόμενες αποδοχές όσο και τις ανείσπρακτες με διακριτό τρόπο. Έρχονται λοιπόν φέτος όσες από αυτές τις αποδοχές τις εισέπραξαν το 2014 να τις δηλώσουν.

Είναι επιτακτικό και αναγκαίο να υπάρξει τροποποίηση του άρθρου αυτού, ώστε ο φορολογούμενος να μπορεί να επιλέξει «το ευνοϊκότερο» για εκείνον φορολογικό καθεστώς, ανάμεσα στο έτος είσπραξης και στο έτος που ανάγονται οι αποδοχές. Σε περίπτωση που επιλέξει το δεύτερο, να μην του επιβάλλονται πρόστιμα (εκπρόθεσμης υποβολής κλπ.)

Όπως επίσης πρέπει να διατηρείται το δικαίωμα μείωσης του φόρου στο ακέραιο με την προσκόμιση των προβλεπόμενων αποδείξεων.

Σχετικά με το τέλος επιτηδεύματος

Να καταργηθεί, για μισθωτούς με μπλοκάκι και αυτοαπασχολούμενους, το τέλος επιτηδεύματός των 500 ευρώ.

Σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ

Ένας ακόμη άδικος φόρος, συνέχεια του ΕΕΤΗΔΕ ΚΑΙ ΕΤΑ, που τσάκισε στην κυριολεξία τα ελάχιστα λαϊκά εισοδήματα. Φόρος, που ενώ προεκλογικά ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ διατυμπάνιζαν τη κατάργησή του και την αντικατάστασή του με το φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, σήμερα η κατάργησή του παραπέμπεται στο απώτερο μέλλον. Έτσι και φέτος όχι μόνο θα ξαναφορολογηθεί η λαϊκή κατοικία, αλλά και κάποιοι εργαζόμενοι θα δουν αύξηση στο φόρο αυτό αφού δεν έχει προβλεφθεί, για το οικονομικό έτος 2015, η μείωση κατά 20% του ΕΝ.Φ.Ι.Α που είχε χορηγηθεί αποκλειστικά για το οικονομικό έτος 2014 και αφορούσε κενές και μη ηλεκτροδοτούμενες αποπερατωμένες κατοικίες, μονοκατοικίες, διαμερίσματα και επαγγελματικές στέγες. Συνεπώς, εάν ένας εργαζόμενος κατέχει κενό σπίτι ή ξενοίκιαστο κατάστημα το οποίο δεν ηλεκτροδοτήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2014 θα δει φέτος να αυξάνεται ο φόρος που αναλογεί στο ακίνητο αυτό.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

-Αφορολόγητο όριο στα 20.000 ευρώ, οικογενειακό στα 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί για όλους τους μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους, αγρότες.
-Αναδρομική κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης και του τέλους επιτηδεύματος στο εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ
-Κατάργηση των έμμεσων φόρων, ΦΠΑ και ΕΦΚ, στο πετρέλαιο θέρμανσης και αγροτικής κίνησης, στα αγροτικά εφόδια, στα είδη διατροφής, εκπαίδευσης, Υγείας και στα οικιακά τιμολόγια ενέργειας, ύδρευσης και τηλεπικοινωνίας.
-Αναγνώριση των λογιστικών βιβλίων ως μοναδική πηγή προσδιορισμού εισοδήματος κατάργηση κάθε είδους αντικειμενικών κριτηρίων και «περαίωσης».
-Αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45% σε διανεμόμενα και αδιανέμητα κέρδη. Κατάργηση του ειδικού φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για τους εφοπλιστές.
-Κατάργηση των νόμων 4172, 4174, 4223 και του νέου κώδικα δεοντολογίας.
-Απαγόρευση δια νόμου κάθε πλειστηριασμού κύριας και δευτερεύουσας κατοικίας και αγροτικής εκμετάλλευσης με σημερινά αντικειμενικά κριτήρια αξίας 300.000 ευρώ και μέχρι 150 τμ. για τη λαϊκή τετραμελή οικογένεια.
-Ουσιαστική κατάργηση του φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου και ουσιαστική λειτουργία του πόθεν έσχες που να καλύπτει :
→Την αγορά ομολόγων και έντοκων γραμματίων
→Αγορά μετοχών
→Κεφάλαιο ίδρυσης και αύξηση κεφαλαίου ΑΕ και ΕΠΕ
→Καθορισμός κριτηρίων πολυτελούς διαβίωσης
→Όλες τις τραπεζικές καταθέσεις, τα δάνεια και τις οικονομικές συναλλαγές.
→Διαρκή κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας και μέτρα περιορισμού της πολυνομοθεσίας .


ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο