Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 27 λεπτά
Καρποδίνης Μ. Δημήτριος
Πτυχιούχος Α.Ε.Ι. Λογιστής (Α’ τάξης) -
Φοροτεχνικός Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven
 

 


Καλημέρα και καλή εβδομάδα,

 

Φτάσαμε κιόλας στα μέσα Ιουνίου και ενώ οι προθεσμίες διαρκώς τρέχουν δεν έχω καταλάβει για πότε πέρασε ο χειμώνας και έφτασε το καλοκαίρι. Η εβδομάδα που πέρασε ήταν "ως συνήθως" πλούσια σε αποφάσεις, νόμους, τροπολογίες αλλά και πολιτικές ειδήσεις που επηρεάζουν το μέλλον μας όπως και το μέλλον των παιδιών μας. 

Πριν ξεκινήσω τον σχολιασμό της εβδομάδας θέλω να υπενθυμίσω πως σαν σήμερα 15 Ιουνίου το 1982 επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου ( πηγή www.sansimera.gr ) η δραχμή υποτιμάται κατά 15% για την σταθεροποίηση της οικονομίας. Τριάντα τρία χρόνια μετά τόσες κυβερνήσεις άλλαξαν, τόσες νομοθετικές ρυθμίσεις από διάφορους υπουργούς οικονομικών αλλά ακόμα αυτή η οικονομία δεν δείχνει να έχει σταθεί στα πόδια της. Πιστεύω θα συμφωνήσετε μαζί μου πως τα πράγματα μάλλον χειρότερα είναι και το στενάχωρο της υπόθεσης δεν διακρίνουμε ακόμα φως στην άκρη του τούνελ. Πολλές φορές διαβάζω παλιές ειδήσεις και τις συγκρίνω με τις τρέχουσες και διαπιστώνω με λύπη μου μια στασιμότητα, μια ίδια κατάσταση χωρίς ελπίδα βελτίωσης. Ακούμε για επενδύσεις σε μια χώρα που σπαράζεται ο ιδιωτικός τομέας χωρίς να υπάρχει αναπτυξιακός ορίζοντας (ο τελευταίος επενδυτικός ήταν ο Ν.4308 και πιο πριν ο Ν.3299 ), ώστε να κρατήσουμε το νέο αίμα στην χώρα μας από το να φεύγουν στο εξωτερικό. 


Δυστυχώς για άλλη μια φορά η τεχνική υποδομή του taxis δεν  μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των υπόχρεων. Το κράτος θέλει έσοδα θέλει να υποβληθούν όλες οι δηλώσεις στις προθεσμίες που έχουν οριστεί, θέλει οι λογιστές να βάλουν πλάτη δουλεύοντας μέχρι αργά την νύκτα, διεκπεραιώνοντας και τις εκκρεμότητες που δημιουργούν τα τεχνικά προβλήματα των εφαρμογών, όμως δεν μπορεί με μπαλώματα να γίνεται διαρκώς κάθε χρόνο θεσμός το μαρτύριο της σταγόνας, τα τεχνικά προβλήματα και οι καθυστερήσεις των εγκυκλίων.

Πρέπει οι αρμόδιοι να κατανοήσουν πως και οι Λογιστές είναι οικογενειάρχες με υποχρεώσεις που δεν επιθυμούν παρατάσεις αλλά θέλουν οι εφαρμογές να δουλεύουν χωρίς προβλήματα και χρονικές καθυστερήσεις ώστε να είναι συνεπείς στην τήρηση του νόμου.

Τελικά το πολυτιμότερο αγαθό μετά την υγεία μας είναι ο χρόνος. Εάν σκεφτούμε θα δούμε πως πολλές από τις επιλογές μας έχουν στόχο να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες μας σε λιγότερο χρόνο. Όταν υπάρχει ο χρόνος έχουμε την πολυτέλεια να εμβαθύνουμε στην εργασία μας διαβάζοντας περισσότερο ( όχι φωτογραφικά ) ώστε να γίνουμε παραγωγικοί και καλύτεροι επαγγελματίες. 

 

 

Επειδή όμως ο χρόνος τελειώνει και κάθε ημέρα μετράει αντίστροφα προς τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής των δηλώσεων είναι μαθηματικά βέβαιο πως σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να καταχωρηθούν περίπου 6 εκατομμύρια δηλώσεις φυσικών προσώπων και γύρω στις 200 χιλιάδες δηλώσεις από νομικά πρόσωπα. Είναι μονόδρομος το σύστημα να παραμείνει ανοικτό χωρίς πρόστιμο, καθώς τεχνικά δεν μπορούν να το υποστηρίξουν διότι εάν θα το κλείσουν θα είναι σε βάρος του προϋπολογισμού

 

 

 

 Ξεκινάμε λοιπόν την ανασκόπηση με τις παρακάτω ενότητες

  1. Θέματα δηλώσεων

  2. Θέματα φορολογικά

  3. Θέματα Ι.Κ.Α

  4. Θέματα Ο.Α.Ε.Ε.

  5. Θέματα ΕΛ.ΓΑ.

  6. Θέματα ΓΕ.Μ.Η.

  7. Λοιπά θέματα και αποφάσεις

  8. Αποφάσεις επενδύσεων και αναπτυξιακών κινήτρων

      

  9. Χρηστικά άρθρα και ειδήσεις

  10. Αποφάσεις επενδύσεων και αναπτυξιακών κινήτρων

  11. Εργασιακά θέματα

  12. Κινητοποίηση Λογιστών.

 

Θέματα δηλώσεων

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε η εφαρμογή για την υποβολή των δηλώσεων Νομικών προσώπων και νομικών Οντοτήτων στις 10.6.2015. (Δείτε εδώ σχετικά). Ωστόσο όπως προανέφερα και πιο πάνω το taxis ουσιαστικά "ακύρωσε" την έναρξη λόγω των γνωστών δυσλειτουργιών.

Για τις δόσεις των νομικών προσώπων δείτε το χρηστικό άρθρο του κόμβου εδώ (Ενημερωμένο)

Για την  εφάπαξ πληρωμή του φόρου και την έκπτωση 2% τόσο στα φυσικά αλλά και στα νομικά  πρόσωπα  διαβάστε αναλυτικά τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς σε επόμενο άρθρο του κόμβου που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα (εδώ).

Εγχειρίδιο - ερωτήσεων - απαντήσεων σε φορολογικά θέματα (Ιούνιος 2015) – Διαβάστε ένα χρήσιμο βοήθημα, που έγραψαν τα στελέχη των υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. με σκοπό την ορθή διεκπεραίωση των φορολογικών θεμάτων των φορολογουμένων. Όπως θα διαπιστώσετε καταγράφονται με ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ οδηγίες  για θέματα φορολογίας που θα βοηθήσουν τους φορολογούμενους στην κατανόηση των υποχρεώσεων τους. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αριθ. πρωτ.: ΔΕΑΦ 1077373 ΕΞ 2015/2.6.2015 – Υπάρχουν περιπτώσεις που οι Δ.Ο.Υ. πρέπει να εκδώσουν διοικητικές πράξεις (π.χ. έκδοση Α.Φ.Ε.) για φορολογούμενους, οι οποίοι δεν είναι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Σε αυτές τις περιπτώσεις  υπάρχει η δυνατότητα υποβολής υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599 ( με γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ) από τον υπόχρεο όπου θα αναγράφει προς την Δ.Ο.Υ. πως δεν είχε υποχρέωση σύμφωνα με τις διατάξεις υποβολής δήλωσης εισοδήματος. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Ειδική εισφορά αλληλεγγύης του νόμου 4093/2012.

Άρθρο για την έκπτωση της ειδικής εισφορά αλληλεγγύης του ν. 4093/2012 ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, από τα ακαθάριστα έσοδα των νομικών προσώπων από τον Κουλογιάννη Κων/νο. Σύμφωνα με το άρθρο η έκτακτη ειδική εισφορά αλληλεγγύης του ν. 4093/2012 εκπίπτει εφάπαξ από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, δεδομένου ότι αυτή επιβαλλόταν επί του τιμήματος των πωλήσεων ηλεκτρικής ενέργειας στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας από σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, και όχι επί των κερδών. Το ποσό της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης των ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ του ν. 4093/2012 των χρήσεων 2012 και 2013, για το οποίο απομένει αναπόσβεστο υπόλοιπο, με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν. 2238/1994, προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των φορολογικών ετών 2014 έως και 2017 (3/5 και 4/5, αντίστοιχα), θα εξακολουθήσει να αναγνωρίζεται ως έξοδο των αντίστοιχων φορολογικών ετών [...]».  ( δείτε αναλυτικά εδώ )

  

 

 

Θέματα Φορολογικά

ΠΟΛ.1116/10.6.2015 - Διευκρινίσεις σχετικά με τον προσδιορισμό του εισοδήματος που αποκτάται από ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα. Από 01.01.2014 καταργήθηκε ο προσδιορισμός του καθαρού γεωργικού εισοδήματος σύμφωνα με το άρθρο 42 του ν. 2238/1994 «τεκμαρτός προσδιορισμός του γεωργικού εισοδήματος», και το κέρδος που αποκτάται από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, προσδιορίζεται πλέον όπως και το κέρδος από οποιαδήποτε άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα. Δηλαδή η διαφορά εσόδων από τις επιχειρηματικές συναλλαγές ( και έσοδα από την  παραγωγή γεωργικών, πτηνοτροφικών, κτηνοτροφικών, δασοκομικών, υλοτομικών και αλιευτικών προϊόντων ) μείον των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις επί 13%.   Η εγκύκλιος καλύπτει θέματα όπως:
               

ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΕΚΜΗΡΙΑ)

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΖΗΜΙΩΝ

ΔΑΠΑΝΕΣ

ΛΟΙΠΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΟ ΑΡ. 21 ΠΑΡ.2 ΤΟΥ ν.4172/2013

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΩΣ 100 KW. ΑΡΘΡΟ 116 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4316/2014.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ

ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΖΩΙΚΟΥ - ΦΥΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

 

Ενώ για το σημαντικό το θέμα της ιδιόχρησης των αγροτών που αφορά το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς δεν αναφέρεται καθόλου στην εν λόγω απόφαση αλλά στο μίνι φορολογικό:

Iδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση αγροτικών εκτάσεων. Δεν υπολογίζεται τεκμαρτό εισόδημα για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση αγροτικών εκτάσεων προς ανιόντες/κατιόντες/συζύγους. ( δείτε αναλυτικά την ΠΟΛ εδώ )  Όσοι έχουν πελάτες αγρότες κουράγιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, στόχος είναι να αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης και να καταργηθεί ο φόρος 13% στο εισόδημα των αγροτών με ένα πιθανό σενάριο να αναφέρει ότι θα αυξηθεί στο 33%. Από το μέτρο αυτό προβλέπεται να εξοικονομηθούν περίπου 500 εκατ. ευρώ. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

---

Τέλος για τους αγρότες υπενθυμίζουμε ότι ο κόμβος διοργανώνει σεμινάριο στις 19/6/2015. [Δηλώστε συμμετοχή εδώ]

---


ΠΟΛ.1114/5.6.2015

Με τις σχετικές τροποποιήσεις της ΠΟΛ. 1114 παρέχεται πλέον η δυνατότητα της μη ακυρότητας των συμβολαίων στις περιπτώσεις που παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των 3 ημερών για την απόδοση του φόρου από τον συμβολαιογράφο, ο οποίος οφείλεται από τον πωλητή και αναγράφεται στο συμβόλαιο, όταν τα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου δεν έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν τα σχετικά παραστατικά. Η ΠΟΛ αναφέρει «εάν για την απόδοση του αναλογούντος φόρου παρέλθει άπρακτη λόγω αδυναμίας εκδόσεως των σχετικών παραστατικών από το πληροφοριακό σύστημα και μόνον για το λόγο αυτό, για την αποφυγή της ακυρότητας του συμβολαίου είναι δυνατή η χορήγηση βεβαίωσης προς τούτο από τον αρμόδιο Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. και η προσκόμιση αυτής στο φύλακα μεταγραφών και στον προϊστάμενο του κτηματολογικού γραφείου». ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Κ.Υ.Α. αριθμ. οικ. 86/9.6.2015

Τροποποίηση της υπ' αριθμ. οικ. 494/7.4.2015 (ΦΕΚ Β΄ 577/9.4.2015) υπουργικής απόφασης, ως ισχύει. Για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης τροποποιούνται με την υπ’ αριθμ. οικ. 494/7.4.2015 (Β΄ 577) υπουργική απόφαση «Καθορισμός εισοδηματικών και περιουσιακών στοιχείων των δικαιούχων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο χρόνος υποβολής τους, οι φορείς  - υπηρεσίες και οι διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

ΠΟΛ.1117/10.6.2015

Με την ΠΟΛ παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων της ρύθμισης οφειλών των άρθρων 1-17 του ν.4321/2015 -ΦΕΚ 32A, (πλην της παραγράφου 4 του άρθρου 1 που αφορά αποκλειστικά σε οφειλές βεβαιωμένες σε ΟΤΑ). Στην ουσία πρόκειται για επικαιροποίηση των οδηγιών για τη ρύθμιση οφειλών του ν. 4321/2015 και την τροποποίηση των διατάξεων περί προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής.

 

ΠΟΛ.1118/11.6.2015

 Αφορά την Εγγραφή νέων χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet. Κατά την έγκριση αίτησης στην Δ.Ο.Υ. Στην πρώτη παράγραφο της περίπτωσης 2 του άρθρου 2 της ΠΟΛ.1178/7.12.2010 (ΦΕΚ 1916 Β΄) απόφασης Υπουργού Οικονομικών οι λέξεις: «στο τμήμα Μητρώου» αντικαθίστανται με τις λέξεις: «στο τμήμα ή γραφείο Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης». ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

ΠΟΛ.1119/10.6.2015

 Εφαρμογή της απαλλακτικής διάταξης του άρθρου 27.1.δ' και ε' του Κώδικα ΦΠΑ σε σχέση με το άρθρο 14 του ίδιου Κώδικα για τον τόπο παροχής των υπηρεσιών. Γενική αρχή για την εφαρμογή των απαλλαγών που προβλέπονται στην Οδηγία ΦΠΑ είναι ότι, αρμόδια για την χορήγησή τους (εξέταση των προϋποθέσεων, καθορισμός διαδικασίας κλπ) είναι η φορολογική αρχή της χώρας εκείνης στο εσωτερικό της οποίας βρίσκεται ο τόπος παροχής της πράξης για την οποία ζητείται απαλλαγή. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αρ. πρωτ.: ΔΕΑΦ 1078315 ΕΞ 2015/5.6.2015

Φορολογική μεταχείριση επιδόματος βιβλιοθήκης που καταβάλλεται από 1.1.2014 και εφεξής. Το έγγραφο αναφέρει πως η οικονομική παροχή σε δημοσίου υπαλλήλους – λειτουργούς  ( από 01/01/2014 και μετά ) για δημιουργία και διαρκή ενημέρωση βιβλιοθήκης και για συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 
---

Νέο «μίνι» φορολογικό νομοσχέδιο - Δείτε όλο το νομοσχέδιο και την αιτιολογική όπως κατατέθηκε στη Βουλή από εδώ .

Με λίγα λόγια οι βασικότερες αλλαγές που περιέχει το νομοσχέδιο είναι

1. Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013). Ειδικότερα:
α. Δεν υπολογίζονται για τον προσδιορισμό του τεκμαρτού εισοδήματος οι αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες του άρθρου 31 του ν.4172/2013 (δαπάνες διαβίωσης) φυσικού προσώπου που έχει τη φορολογική κατοικία στην αλλοδαπή, ανεξάρτητα εάν αποκτά ή όχι εισόδημα στην Ελλάδα.
β. Ορίζεται ότι, η διαφορά μεταξύ του τεκμαρτού εισοδήματος και του εισοδήματος που αποκτά ο φορολογούμενος μόνο από κεφάλαιο ή / και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών-συνταξιούχων, υπό την προϋπόθεση ότι το τεκμαρτό εισόδημα του φορολογούμενου δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 Ευρώ.
γ. Όταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων, εξαιρουμένου του εισοδήματος από κεφάλαιο και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, κατά το φορολογικό έτος 2014, δεν υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) Ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των εννέα χιλιάδων πεντακοσίων (9.500) Ευρώ και εφόσον αυτοί δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία απαιτείται η υποβολή δήλωση έναρξης εργασιών ή ατομική αγροτική δραστηριότητα, το εισόδημα αυτό και η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών - συνταξιούχων (φορολογικός συντελεστής 22% για φορολογητέο εισόδημα κάτω των 25.000 Ευρώ και μείωση φόρου κατά 2.100 Ευρώ, αντί 26% που είναι σήμερα).
ε. Για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα δεν υπολογίζεται τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση προς ανιόντες, κατιόντες και συζύγους, αγροτικών εκτάσεων. (άρθρο 1)


2. Προστίθεται διάταξη στον Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), σύμφωνα με την οποία υπόχρεος στον σχετικό φόρο είναι ο
εγκατεστημένος στο εσωτερικό της χώρας, υποκείμενος στον φόρο με δραστηριότητα μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω αγωγών για τα αγαθά και τις υπηρεσίες, που χρησιμοποιεί αποκλειστικά για την κατασκευή των αγωγών αυτών (αντί δηλ. της επιχείρησης που παρέχει τα αγαθά και τις υπηρεσίες). (άρθρο 2)


3. Απαλλάσσεται, από 1.1.2015, από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) το φυσικό αέριο της περίπτωσης ιη', της παραγράφου 1 του άρθρου 73 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001), που παραλαμβάνεται από βιομηχανίες ή βιοτεχνίες και προορίζεται να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά ως πρώτη ύλη για την παραγωγή των προϊόντων τους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες, οι απαιτούμενοι έλεγχοι καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εν λόγω απαλλαγή. (άρθρο 3)
 

4. Απαλλάσσονται από τον φόρο δωρεάς, τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται εντός του έτους 2015 σε σύζυγο, τέκνα, γονείς και αδέλφια των προσώπων που απεβίωσαν ή αγνοούνται, λόγω του ναυαγίου του πλοίου Norman Atlantic, που έλαβε χώρα το Δεκέμβριο του 2014. (άρθρο 4)
 

5. Προβλέπεται ότι, για τον προσδιορισμό των καθαρών κερδών χρήσης 2004 των επιχειρήσεων (πρατηριούχοι χονδρικής πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων) που επανεντάχθηκαν στη Β' κατηγορία βιβλίων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ, π.δ. 186/1992), βάσει της διάταξης του άρθρου 32 παρ. 4 του ν. 3229/2004, η απογραφή της χρήσης αυτής υπολογίζεται σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 περ. γ' του άρθρου 31 του ν. 2238/1994 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος που ίσχυε τότε) και γίνεται επαναπροσδιορισμός των καθαρών κερδών και νέα εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος από την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία. Δηλαδή παρέχεται δυνατότητα πλασματικής απογραφής των πρώτων και βοηθητικών υλών που χρησιμοποιήθηκαν και λοιπών εμπορεύσιμων αγαθών η αξία των οποίων εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα και για την απογραφή έναρξης της διαχειριστικής περιόδου 2004 (10% των αγορών της περιόδου 2003), δυνατότητα που δεν αναγνωρίστηκε από τις ελεγκτικές αρχές, λόγω του γεγονότος ότι οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις για τη χρήση 2003 υποχρεούνταν στη τήρηση βιβλίων Γ' κατηγορίας και η πλασματική απογραφή ισχύει μόνο για επιχειρήσεις που τηρούσαν βιβλία Β' κατηγορίας. (άρθρο 5)
 

6. Τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 54 Α του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013), αναφορικά με τις υποχρεώσεις τρίτων για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), στα εξής κατά βάση σημεία:
Απαγορεύεται, εφεξής, κάθε υποσχετική ή εκποιητική δικαιοπραξία με την οποία συστήνονται, μεταβάλλονται, αλλοιώνονται ή μεταβιβάζονται, από οποιαδήποτε αιτία δικαιώματα επί ακινήτου ή παρέχεται δικαίωμα προσημείωσης ή υποθήκης σε αυτό, αν δεν μνημονεύεται και δεν επισυνάπτεται από το συμβολαιογράφο στο συμβόλαιο που συντάσσει το σχετικό πιστοποιητικό της Φορολογικής Διοίκησης. ( Σήμερα οι πράξεις αυτές, εφόσον δεν επισυνάπτεται το εν λόγω πιστοποιητικό, είναι αυτοδικαίως άκυρες).
Δεν απαιτείται η μνημόνευση, επισύναψη ή προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ και στις περιπτώσεις παραχώρησης υποθήκης ή προσημείωσης για εξασφάλιση δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου.
Θεωρείται έγκυρη η μνημόνευση, επισύναψη ή προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ και στην περίπτωση παράλειψης ή αναγραφής εσφαλμένων στοιχείων που δεν επηρεάζουν, όμως, την ταυτότητα του ακινήτου.
Δεν επιφέρουν ακυρότητα των πράξεων, τυχόν παραλείψεις ή σφάλματα ως προς τα στοιχεία του ακινήτου, που αναφέρονται στο πιστοποιητικό του ΕΝΦΙΑ που προσαρτάται και μνημονεύεται σε συμβολαιογραφικές πράξεις που συντάχθηκαν μέχρι την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου.
Επανακαθορίζεται το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου στους συμβολαιογράφους, φύλακες μεταγραφών και προϊσταμένους των κτηματολογικών γραφείων, που παραβαίνουν τις προβλεπόμενες υποχρεώσεις τους, οριζόμενο, εφεξής, σε ένα τοις χιλίοις (1%ο) επί της αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου ή δικαιώματος επ' αυτού, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 300 Ευρώ ούτε ανώτερο από 1.000 Ευρώ. (Σήμερα ορίζεται στο ποσό των 5.000 Ευρώ για κάθε παράβαση). Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο διπλασιάζεται. (άρθρο 6)
 

7. Ορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος του υπό ψήφιση νόμου. (άρθρο 7) (δείτε αναλυτικά εδώ την αιτιολογική έκθεση με το σχέδιο νόμου )


ΔΕΑΦ Α 1079650 EΞ 2015/10.6.2015

Σύμφωνα με την απόφαση διευκρινίζεται σε ποιους κωδικούς του εντύπου Ε1 συμπληρώνονται τα επιδόματα και βοηθήματα ανεργίας και λόγω πολλών ερωτημάτων που έχουν τεθεί τα επιδόματα ανεργίας ( δες λίστα ) που καταβάλλονται στους δικαιούχους, εφόσον το άθροισμα των λοιπών εισοδημάτων του άνεργου δεν υπερβαίνει ετησίως τις δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, είναι εισόδημα που απαλλάσσεται από το φόρο και δηλώνεται στους κωδικούς 661-662, για τον υπόχρεο και την σύζυγο αντίστοιχα, του έντυπου της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1). 

Επιδόματα - βοηθήματα ανεργίας είναι τα εξής:

1. Επίδομα τακτικής ανεργίας
2. Επίδομα μακροχρόνια ανέργων
3. Ειδικό εποχικό βοήθημα
4. Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη επιδόματος ανεργίας
5. Ειδικό βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στο μητρώο του ΟΑΕΔ, που λαμβάνουν οι επί τρεις μήνες άνεργοι, όταν δεν συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις τακτικής επιδότησης.
6. Ειδικό βοήθημα αποφυλακισμένων, το οποίο λαμβάνουν όσοι εξέτισαν ποινή στερητική της ελευθερίας τους,
7. Επιδότηση νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας - ΕΣΠΑ.
8. Βοήθημα αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων, το οποίο λαμβάνουν οι αυτοαπασχολούμενοι που αποδεδειγμένα διέκοψαν το επάγγελμά τους.

Η Ειδική Παροχή Προστασίας της Μητρότητας, η οποία καταβάλλεται από τον ΟΑΕΔ αποτελεί εισόδημα απαλλασσόμενο από το φόρο. Τα καταβληθέντα ποσά είτε εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στους κωδικούς 619-620 του εντύπου Ε1 ή τα εισάγουμε στους κωδικούς  659-660 αν δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση.  ( δείτε αναλυτικά εδώ )


Αρ. πρωτ.: ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015/2.6.2015

Φορολογική αντιμετώπιση των επιδοτήσεων, επιχορηγήσεων στα πλαίσια ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα θεωρείται το σύνολο των εσόδων από τις επιχειρηματικές συναλλαγές μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Οι επιδοτήσεις δεν εξαιρούνται από το σύνολο των εσόδων από επιχειρηματικές συναλλαγές αλλά προσμετρώνται στον υπολογισμό του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα. 

Σύμφωνα με την ΠΟΛ.1059/18.3.2015 εγκύκλιο, διευκρινίζεται ότι όσον αφορά στις επιχορηγήσεις που εισπράττονται στα πλαίσια αναπτυξιακών νόμων αυτές δεν προσαυξάνουν τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά αποτελούν μειωτικό στοιχείο του κόστους της δαπάνης που επιχορηγήθηκε (π.χ. οι επιχορηγήσεις από τον ΟΑΕΔ για την καταπολέμηση της ανεργίας αποτελούν μειωτικό στοιχείο της δαπάνης για αμοιβές προσωπικού). Τέλος τα εισπραττόμενα ποσά των  επιχορηγήσεων για αγορές παγίων δεν προσαυξάνουν τα ακαθάριστα έσοδα αλλά είναι μειωτικό στοιχείο των νέων επενδύσεων. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

 

Θέματα Ι.Κ.Α.

Την παραίτηση του Διοικητή του ΙΚΑ, κου Ροβέρτου Σπυρόπουλου είχαμε την εβδομάδα που πέρασε. [Δείτε εδώ το σχετικό άρθρο καθώς και ποιά είναι η νέα διοίκηση]

Διαβάστε επίσης την ανακοίνωση του απερχόμενου Διοικητή του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Ροβέρτου Σπυρόπουλου που έκανε μετά την αποχώρησή του από την διοίκηση του ΙΚΑ.

Οδηγός του ασφαλισμένου (Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.) - Κατεβάστε τον Οδηγό από εδώ και τον  Ασφαλιστικό Οδηγό του εργοδότη

---

Λοιπές αποφάσεις σχετικές με το ΙΚΑ

Εγκύκλιος Ι.Κ.Α. αρ. 25/8.6.2015 - Διαχείριση υποθέσεων οφειλετών ΚΕΑΟ κατά την Προπτωχευτική Διαδικασία Εξυγίανσης των αρ.99-106ια' του ΣΤ' Κεφαλαίου του Πτωχευτικού Κώδικα. ( δείτε αναλυτικά εδώ ) την Πτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης μπορείτε να την δείτε από εδώ

Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Γ99/223/4.6.2015 - αφορά συμπληρωματικές οδηγίες αναφορικά με τις διαδικασίες μετάβασης για προγραμματισμένη περίθαλψη σε κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εκτός ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Ι.Κ.Α. αριθμ. πρωτ.: 2691/3.6.2015 – αφορά ενημέρωση σχετικά με κατασκηνώσεις έτους 2015 για τα παιδιά των ασφαλισμένων του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Κ.Υ.Α. αριθμ. οικ. 24005/355/28.5.2015 - Καθορισμός αριθμού μαθητών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ κατά το σχολικό έτος 2014-2015, που θα απασχοληθούν για πρακτική άσκηση στο Δημόσιο Τομέα.  Αφορά τον καθορισμό αριθμού μαθητών ( 355 στο σύνολο )  των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ κατά το σχολικό έτος 2014-2015, οι οποίοι θα απασχοληθούν για πρακτική άσκηση στο Δημόσιο Τομέα μετά από προτάσεις των οικείων Φορέων, οι οποίες έχουν κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αριθμ. Δ23/οικ.19162/1277/27.5.2015 - Καθορισμός εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων των ωφελούμενων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD). Σύμφωνα με την απόφαση καθορίζονται τα όρια εισοδήματος ( και περιουσίας ) ανά υπόχρεο ή για το ζευγάρι με προσαύξηση του ορίου για τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειας.  ( δείτε αναλυτικά εδώ )

  

Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Ε41/104/10.6.2015 – Το έγγραφο δίνει οδηγίες για την εκκαθάριση των ιδιωτικών οικοδομικών έργων και την παρακολούθηση των ενεργειών και αποστολής των στοιχείων στα υποκαταστήματα καθώς βρέθηκαν πολλές εκκρεμότητες ιδιωτικών οικοδομικών έργων που βρίσκονται υπό εκκαθάριση και απαιτείται η διενέργεια επιτόπιων ελέγχων. Συνημμένα με το έγγραφο υπάρχει κατάσταση που πρέπει να συμπληρώνει ( για στατιστικούς λόγους ) το υποκατάστημα και να το στέλνει στην Διεύθυνση Ασφάλισης - Εσόδων της Διοίκησης , Τμήμα Ελέγχου Οικοδομοτεχνικών Έργων με το υπηρεσιακό ταχυδρομείο σε τριμηνιαία βάση. ( δείτε αναλυτικά εδώ

Aριθμ. οικ. 20857/5720/13.5.2015 - Στελέχωση, οργάνωση και διάρθρωση της Υπηρεσίας Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας. Αποφασίζεται ο προγραμματισμός των προληπτικών ελέγχων, η διαχείριση των καταγγελιών, η παρακολούθηση του έργου των Ειδικών Επιθεωρητών και γενικότερα ο συντονισμός τους.  ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Aριθμ. πρωτ.: Α2α/Γ.Π. οικ. 42875/8.6.2015 – Σύμφωνα με την απόφαση η προϋπηρεσία των επικουρικών Ιατρών που τοποθετούνται σε προβληματικές ή άγονες περιοχές ( σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας απόφασης ) υπολογίζεται εις διπλούν σε σχέση με την προϋπηρεσία στα υπόλοιπα νοσοκομεία, για την κατάληψη θέσης κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Θέματα Ο.Α.Ε.Ε.

Εγκύκλιος Ο.Α.Ε.Ε. αρ. 10/10.6.2015

Νέα παράταση προθεσμίας για την υποβολή αίτησης υπαγωγής στο καθεστώς ρύθμισης του άρθρου 28 του Ν.4321/2015. Μετά από προσαρμογές που έγιναν στο μηχανογραφικό σύστημα του ΟΑΕΕ παρέχεται παράταση της ρύθμισης έως και τις 26η Ιουνίου 2015. ( δείτε αναλυτικά εδώ ).

Εγκύκλιος Ο.Α.Ε.Ε. αρ. 9/10.6.2015 - Επιλογή κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία.

Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ μπορούν με αίτησή τους να επιλέξουν την κατάταξή τους στην αμέσως κατώτερη ή στη δεύτερη κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία κλάδου σύνταξης του Π.Δ. 5/2007. Το δικαίωμα επιλογής κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, σύμφωνα με την παρούσα ρύθμιση χορηγείται μέχρι δύο φορές. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Β' κύκλος επιμορφωτικών σεμιναρίων 2015 του Ο.Α.Ε.Ε.  τα οποία πραγματοποιούνται στην Αθήνα με θέματα ασφάλισης και πληροφορικής ( εισαγωγή στα windows ).

Θέματα ΕΛ.ΓΑ

Κ.Υ.Α. αριθμ. 2042/29553/29.5.2015 - Τροποποίηση και συμπλήρωση της αριθμ. 425/42522/ 20-5-2013 (ΦΕΚ Β' 1239) κοινής υπουργικής απόφασης, «Διαδικασία υποβολής της ετήσιας Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής, σε εφαρμογή του νόμου 3877/2010 (ΦΕΚ Α' 160), τρόποι καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς υπέρ του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.) και Ασφαλιστική Ενημερότητα» ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Θέματα ΓΕ.Μ.Η.

Αναμένοντας την ήδη εξαγγελθείσα παράταση στην υποβολή των οικονομικών καταστάσεων δείτε μερικά θέματα που αφορούν το ΓΕΜΗ.

Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 182/21.4.2015 (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ) - Επέλευση Αποτελεσμάτων α) Εξώδικης Καταγγελίας για Λύση εταιρείας β) Δήλωσης Εξόδου Εταίρου ή Παραίτησης Μέλους ΔΣ και γ) Δικαστικών Αποφάσεων, (για λύση Εταιρείας, για αποκλεισμό εταίρου και για διορισμό εκπροσώπου/ων εταιρειών κλπ).  -  Υπενθυμίζεται ότι: Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 11 του Νόμου 3419/2005 όπως ισχύει, οι καταχωρίσεις στο ΓΕΜΗ (και των δικαστικών αποφάσεων), πρέπει να γίνονται "το αργότερο μέχρι τη δεύτερη εργάσιμη ημέρα από την ημέρα παραλαβής της αίτησης και των δικαιολογητικών (χωρίς κώλυμα καταχώρησης) ή από την ημέρα που θα κοινοποιηθούν στην υπηρεσία ΓΕΜΗ, πράξεις των αρμοδίων υπηρεσιών". ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Εξετάζεται από το ΓΕΜΗ και θα υλοποιηθεί η δυνατότητα επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών - απαντώντας σε σχετική επιστολή, σχετικά με την «αντιμετώπιση αιτήματος και με την δυνατότητα για επιστροφή τελών ΓΕΜΗ, σε περίπτωση αιτιολογημένης απόρριψης αίτησης καταχώρισης στο ΓΕΜΗ», η ομόφωνη άποψη του Εποπτικού Συμβουλίου ΓΕΜΗ είναι πως θα επιστρέφονται ( π.χ. διπλό καταβολές με πιστωτική κάρτα ) εκτός αυτών που πραγματοποιούνται από υπαιτιότητα των αιτούντων ( π.χ. λανθασμένων αιτημάτων τα οποία απασχόλησαν τις υπηρεσίες ΓΕ.Μ.Η.) ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 280/3.6.2015

Δεν μπορεί να καταχωρηθεί στο ΓΕΜΗ αναβίωση ή νέα ημερομηνία λύσης εταιρείας, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάρισή της. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 276/3.6.2015

 Αντιμετώπιση αιτήματος καταχώρισης στο ΓΕΜΗ συμφωνητικού τροποποίησης ΕΠΕ (που δεν είχε καταχωρισθεί στο Πρωτοδικείο Αθήνας και η περίληψή του είχε δημοσιευθεί στο ΦΕΚ). ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 278/3.6.2015

 

Αντίθετα δεν είναι δυνατή η επιστροφή τελών τα οποία καταβλήθηκαν με την υποβολή (με υπαιτιότητα των αιτούντων) λανθασμένων αιτημάτων, για τα οποία απασχολήθηκε η εκάστοτε Υπηρεσία ΓΕΜΗ και έχουν δοθεί ηλεκτρονικές απαντήσεις. ( δείτε αναλυτικά εδώ )



Λοιπά θέματα και αποφάσεις

Ε.Ε.Τ.Τ. αριθμ. 760/3/21.5.2015 - Τροποποίηση άρθρου 23 του Κανονισμού Διαχείρισης και Εκχώρησης Ονομάτων Χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr, (ΦΕΚ 412/Β΄/2015). Η απόφαση καθορίζει πως το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης που θα αποκτηθεί με την ανανέωση των ανωτέρω ονομάτων χώρου ( domain name σε site με κατάληξη gr ) θα έχει ημερομηνία έναρξης την ημερομηνία λήξης του προηγούμενου δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης και όχι την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης ανανέωσης, εάν αυτή είναι μεταγενέστερη της ημερομηνίας λήξης. Επίσης τα ονόματα χώρου τα οποία θα διατηρηθούν σε ισχύ έως τις 31−8−2015, δεν θα υπάρξει δικαίωμα δέσμευσης δεκαπέντε ημερών (15) από την 31−8−2015, όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 9 του Νέου Κανονισμού, αλλά θα διατεθούν άμεσα σε περίπτωση μη ανανέωσής τους. Τέλος τα οφειλόμενα τέλη ορίζονται σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αριθμ. πρωτ.: ΔΗΔ/Φ. 40/ 17742/5.6.2015 - Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10Α του ν. 3861/2010, όπως προστέθηκε με το άρθρα 15 του ν. 4305/2014. Σύμφωνα με την απόφαση προβλέπεται η υποχρέωση ανάρτησης στο πρόγραμμα Διαύγεια στοιχείων εκτέλεσης των προϋπολογισμών των δημόσιων φορέων. Η ανάρτηση των στοιχείων  πρέπει να περιγράφονται αναλυτικά στο σκέλος των εσόδων τα προϋπολογισθέντα, βεβαιωθέντα και εισπραχθέντα ποσά ανά Κωδικό Αριθμό Εσόδου και στο σκέλος των εξόδων τα προϋπολογισθέντα, τα ενταλματοποιηθέντα και πληρωθέντα ποσά ανά Κωδικό Αριθμό Εξόδου. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αρ. πρωτ.: ΔΒ3Β/οικ.22987/9.6.2015 - Συμπληρωματικές οδηγίες προς τους ελεγκτές ιατρούς και τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με τα ηλεκτρονικά παραπεμπτικά που περιέχουν τον κωδικό 080000049. Λόγω των πολλών ερωτημάτων τόσο από ελεγκτές ιατρούς όσο και από επιστημονικούς υπεύθυνους των Κέντρων Αποθεραπείας-Αποκατάστασης καθορίζονται τα είδη των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών ( μηνιαία, ετήσια, ενδιάμεσης ισχύος ) και η διάρκεια ισχύος τους. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΑΦ Α 1071858 ΕΞ2015/25.5.2015 - Οδηγίες σχετικά με τη φορολογική αντιμετώπιση των αμοιβών ή της αποζημίωσης εξόδων που καταβάλλονται σε υπαλλήλους που μετακινούνται σε άλλες υπηρεσίες κατ΄ εντολή του Δημοσίου.  Μετά από ερωτήσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου οι αμοιβές (αποζημιώσεις εξόδων) που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι αποτελούν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες (σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.12 του ν.4172/2013), χωρίς να εξετάζεται εάν καταβάλλονται από την υπηρεσία τους ή από άλλη υπηρεσία και κατά την καταβολή τους ενεργείται παρακράτηση 20% σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 60 του ν.4172/2013. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αριθμ. Γ5:34043/10.6.2015 - Αντικατάσταση των παραγράφων 1 και 2 και των παραρτημάτων της υπ' αριθμ. Υ9/οικ. 53768/ΦΕΚ 1796/Β'/2014 υπουργικής απόφασης με θέμα «Καθορισμός ελάχιστων ποσοστιαίων ορίων συνταγογράφησης φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προστασίας και καθορισμός ορίου δαπάνης συνταγογράφησης φαρμάκων», που αφορά στον καθορισμό ορίου δαπάνης συνταγογράφησης φαρμάκων. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Σημαντική απόφαση . Αριθ. πρωτ.: 4105/10.6.2015 - Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Ομάδας Εργασίας στο Υπουργείο Οικονομικών για την αυτοματοποίηση της ελεγκτικής διαδικασίας προσδιορισμού προσαύξησης περιουσίας μέσω καθορισμού παραμέτρων μηχανογραφικής εφαρμογής διαχείρισης συνολικών δεδομένων Υπουργείου Οικονομικών και πιστωτικών ιδρυμάτων.

Προσοχή, ξεκινάει η υλοποίηση της εφαρμογής για τη διασταύρωση των τραπεζικών καταθέσεων με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Νέου τύπου ελέγχων και διασταυρώσεων ξεκινά το υπ.Οικονομικών για τον εντοπισμό των αδήλωτων εισοδημάτων και του μαύρου χρήματος. (δείτε αναλυτικά εδώ)

Αριθ. πρωτ.: οικ. 19845/11.6.2015 - δημιουργείται και τηρείται «Μητρώο νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» και «Μητρώο επιχειρήσεων», στα οποία καταχωρούνται ανεξαιρέτως όλα τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (εφεξής νπδδ) και οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ αντίστοιχα. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Αποφάσεις επενδύσεων και αναπτυξιακών κινήτρων

Αριθμ. 56901/26.5.2015 - Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 15729/2014 (ΦΕΚ Β΄ 944) υπουργικής απόφασης «Διαδικασία εξέτασης των αιτήσεων αναμόρφωσης του κόστους επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια» ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Αριθμ. πρωτ.: 3426/827/A2/8.6.2015 - Τροποποίηση του Οδηγού του Προγράμματος «Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου - Υπηρεσιών» ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων. Η απόφαση αφορά την τροποποίηση του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος «Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου – Υπηρεσιών ( δείτε αναλυτικά εδώ )

   

Αριθμ. πρωτ.: οικ. 63206/499/11.6.2015 - Με την παρούσα απόφαση τροποποιούνται αντίστοιχα και όλες οι αποφάσεις ένταξης και έγκρισης χρηματοδότησης έργου δικαιούχου στο πρόγραμμα «Εξωστρέφεια - Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων (ΙΙ), με ανάλογη εφαρμογή ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης των έργων, όπου αυτό απαιτείται. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Χρηστικά άρθρα και ειδήσεις

  

Η «λύση» του υπ. Οικ. για τα αγροτικά φωτοβολταϊκά - Αξίζει να διαβάσετε το  άρθρο του συνάδελφου Κώστα Γραβιά για την φορολόγηση των αγροτικών φωτοβολταϊκών  έως 100 KW. Στο άρθρο -εκτός των άλλων- στηλιτεύεται η διαφορετική αντιμετώπιση των αγροτών που έχουν φωτοβολταϊκά από τους λοιπούς "θνητούς" που επένδυσαν στον ίδιο τομέα και με τις ίδιες προϋποθέσεις. Κάτι τέτοιες αδικίες δημιουργούν στον απλό πολίτη τον ιό της φοροδιαφυγής που δεν βλέπει φορολογική δικαιοσύνη για όλους αλλά για μερικούς με δυνατές γνωριμίες. ( δείτε αναλυτικά εδώ ).

Εν ολίγοις, μετά τη δημοσίευση της απόφασης ΠΟΛ.1116/2015, διευκρινίστηκε από το υπ. Οικ. ότι, για όσες χρήσεις λήγουν από την 24η Δεκεμβρίου 2014 και μετά (π.χ. 31.12.2014, 31.12.2015 και ούτω καθεξής), θα εφαρμοστεί ο συντελεστής 13%. Εάν κάποιος αγρότης τηρούσε διπλογραφικά βιβλία και είχε χρήση που έκλεινε 30/6/2014, τότε σ΄αυτόν θα εφαρμοστεί ο συντελεστής 26%; 

Οι αποδοχές αδείας – Διαβάστε το άρθρο του συναδέλφου κ. Σακκελαριάδη όποι μεταξύ άλλων αναφέρει πως οι μισθωτοί δικαιούνται να λάβουν ως αποδοχές αδείας, τις συνήθεις αποδοχές δηλαδή συνήθεις αποδοχές νοούνται εκείνες που καταβάλλονται στον εργαζόμενο κατά τρόπο τακτικό και σταθερό ως αντάλλαγμα για την παροχή της εργασίας του, έτσι ώστε να προσδοκάται μετά βεβαιότητας ότι εάν ο εργαζόμενος παρείχε εργασία κατά το διάστημα που κάνει χρήση της ετήσιας κανονικής του άδειας θα τις ελάμβανε. Τονίζουμε πως στις αποδοχές που δικαιούται να λάβει ο μισθωτός κατά την διάρκεια της άδειας, συνυπολογίζονται οι τακτικές, πρόσθετες ή συμπληρωματικές παροχές που καταβάλλονται κατά τρόπο συνεχή, σταθερό και μόνιμο ώστε να είναι βέβαιο ότι θα καταβάλλονταν και κατά τον χρόνο της αδείας, αν ο μισθωτός εργαζόταν. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Εγχειρίδιο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. - σχετικά με τις διαδικασίες για την υποβολή της ενιαίας αίτησης ενίσχυσης έτους 2015. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

---

Ειδήσεις που δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητες.

 

 

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ Θέματα

Κ.Υ.Α. αριθμ. 24990/366/4.6.2015 - Καθορισμός ανώτατου αριθμού αδειών διαμονής για εργασία πολιτών τρίτων χωρών για τα έτη 2015 και 2016. Σύμφωνα με την απόφαση καθορίζεται το ανώτατο όριο αδειών διαμονής για εξαρτημένη εργασία, για εποχική εργασία και για αλιεργάτες για τα έτη 2015 και 2016 οι οποίες κατανέμονται ανά Περιφερειακή Ενότητα. ( δείτε αναλυτικά εδώ )


 

Κινητοποίηση Λογιστών.

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε την Τρίτη 9 Ιουνίου η Διαδικτυακή Ομάδα Παρέμβασης Λογιστών - Φοροτεχνικών προς τα ΜΜΕ. Στην συνέντευξη τύπου οι συνάδελφοι αναφέρθηκαν στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει όλος ο κλάδος στις υποβολές των δηλώσεων ( τεχνικά προβλήματα από το taxis, Καθυστερήσεις στην έκδοση των διευκρινιστικών εγκυκλίων). Επίσης αναφέρθηκαν με συγκεκριμένα παραδείγματα στην άδικη φορολογία που εφαρμόζεται από τα ψηφισθέντα νομοσχέδια. Τέλος μας ενημέρωσαν για την συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε την Παρασκευή στην Πλατεία Συντάγματος (12/06 ) για να τονίσουν με την στάση τους  στους αρμόδιους υπεύθυνους πως δεν θέλουν παρατάσεις αλλά ζητούν το αυτονόητο την τήρηση των προβλεπομένων.  (Δείτε την συνέντευξη εδώ)

Ένα ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ στους συναδέλφους της Διαδικτυακής Ομάδας Παρέμβασης που μέσα από τις κινητοποιήσεις τους προσπαθούν για το καλό όλου του κλάδου.

Στην συγκέντρωση της Παρασκευής 12.6.2015, εκατοντάδες συνάδελφοι απ΄ όλη την Ελλάδα έδωσαν το παρόν. Η πορεία ξεκίνησε από την πλατεία συντάγματος  κατέληξε στην είσοδο του υπ. Οικονομικών επί της οδού Καραγιώργη Σερβίας.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εκπροσώπων των συναδέλφων με δύο υπεύθυνους του γραφείου της Αναπληρώτριας υπ. Οικονομικών κα Νάντας Βαλαβάνη και συζητήθηκαν τα φλέγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας.

Σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία υποβολής ειπώθηκε από τους συνεργάτες της κας Βαλαβάνη ότι θα παραταθεί η υποβολή μέχρι το τέλους Ιουλίου. Οι συνάδελφοι αρχικά αντέδρασαν σ΄ αυτή την ημερομηνία και μετά από διαλογική συζήτηση αντιπρότειναν στους συνεργάτες της Αναπληρώτριας Υπουργού το εξής: Να έχουν καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 30.9.2015 όλες οι δηλώσεις των μισθωτών, συνταξιούχων, αγροτών, κ.λπ. και όλες οι υπόλοιπες δηλώσεις (επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις και Ν.Π.), να υποβληθούν μέχρι τα τέλη Ιουλίου. ( δείτε αναλυτικά εδώ )


 

Κλείνοντας θέλω να υπενθυμίσω πως πρέπει όλοι μας να σκεφτόμαστε θετικά να σεβόμαστε την ζωή μας και να διατηρούμε το χιούμορ μας το γέλιο και τον ενθουσιασμό μας ώστε να αντέξουμε τις επαγγελματικές υποχρεώσεις και το άγχος των ημερών που έρχονται.

Καλή δύναμη και καλή συνέχεια...



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης