Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 23 λεπτά

Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven



Καλή μέρα και καλό μήνα

Ελπίζω το Άγιο Πνεύμα να δώσει φώτιση σε όλους μας, αλλά κυρίως σε όλους αυτούς που ασχολούνται με τις τύχες μας, εντός και εκτός συνόρων.

Η εβδομάδα που πέρασε δεν διέφερε και πολύ από τις προηγούμενες. Κάθε μέρα είτε θα ήμασταν κοντά στην συμφωνία με τους θεσμούς είτε κοντά στην ρήξη.

Από την επικαιρότητα δεν έλειψαν και πάλι δηλώσεις και συνεντεύξεις από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Ο Υπουργός Οικονομικών είτε μιλώντας σε ραδιοφωνικούς σταθμούς είτε στην βουλή έδινε το στίγμα για την πορεία των διαπραγματεύσεων, αλλά και των μέτρων που θα εφαρμόσουμε εάν τελικά συμφωνήσουμε με τους δανειστές.

 


Δηλώσεις εισοδήματος.

Στο μέτωπο των δηλώσεων είχαμε την περασμένη εβδομάδα την συνάντηση της Αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Κας Νάντιας Βαλαβάνη με τον πρόεδρο και τους εκπροσώπους του Ο.Ε.Ε. [ Δείτε εδώ το σχετικό δελτίο τύπου του Ο.Ε.Ε. για τα αποτελέσματα της συνάντησης]

Ο Αναπληρώτρια υπουργός ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της ημερομηνίας καταβολής της πρώτης δόσης (31 Ιουλίου), για να μην επηρεαστεί η πορεία των εσόδων, αλλά και επειδή το ενδεχόμενο αυτό βρίσκει αντίθετους τους θεσμούς. Συνεπώς, η παράταση που θα δοθεί δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ξεπεράσει την ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης.

Κοιτώντας πίσω από τις λέξεις αυτό που με ανησυχεί πέρα από το μείζον θέμα των δηλώσεων, είναι ότι φαίνεται να "γυρίζουμε" στο πρότερο καθεστώς που ίσχυε μεταξύ υπ. Οικονομικών και ΤΡΟΙΚΑΣ. Το οικονομικό επιτελείο και η Γ.Γ.Δ.Ε. δεν θα μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε αλλαγή, βελτίωση, διόρθωση ή να δώσουν οποιαδήποτε παράταση εάν δεν συμφωνήσουν οι δανειστές. Και φυσικά δεν αναφέρομαι μόνο στις περιπτώσεις που οι αλλαγές έχουν επίπτωση στα δημοσιονομικά του κράτους.




Πάντως, η σκωπτική διάθεση και το χιούμορ, δεν έλειψαν αναφορικά με το θέμα (σ.σ. διαβάστε κάποιες ρίμες στο αρθράκι με τίτλο  Αχ, κυρία Βαλαβάνη μου! Γιατί; ).

Μένοντας λίγο ακόμα στο θέμα των δηλώσεων να πω ότι εκτός των άλλων προβλημάτων -με τα πρώτα εκκαθαριστικά-, έχουν έρθει στην επιφάνεια και ορισμένα ερμηνευτικά ζητήματα σε θέματα εφαρμογής τεκμηρίων και όχι μόνο. [Δηλώσεις Εισοδήματος - Χαίρε, βάθος αμέτρητον!].

Το υπ. Οικονομικών θεωρεί ότι η σχετική διάταξη της περίπτωσης ε' της παρ. 1 του άρθρου 34 του ΚΦΕ ισχύει στις περιπτώσεις που ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από τόκους ή ακίνητα, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει κανένα άλλο τεκμαρτό εισόδημα  (π.χ. αυτοκίνητο ή σπίτι). Με την ερμηνευτική αυτή προσέγγιση δημιουργούνται απίστευτες επιβαρύνσεις στις περιπτώσεις που έχει δηλωθεί έστω και ένα ελάχιστο ποσό τόκων.  

Το αποτέλεσμα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να επιβαρύνεται ο φορολογούμενος με επιπλέον 3.000 (ελάχιστη δαπάνη διαβίωσης) τεκμαρτό εισόδημα ΚΑΙ φόρο 26% για το τεκμαρτό εισόδημα αυτό, αφού οι τόκοι θεωρούνται εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Θεωρώ ότι έστω και αργά θα πρέπει το υπ. Οικονομικών να δει το θέμα και να προβεί στην ίδια νομοθετική ρύθμιση που είχε και με τον προηγούμενο Κ.Φ.Ε.

Μια ακόμα ιδιαίτερη περίπτωση είναι και η ερμηνευτική προσέγγιση που κάνει το υπ.Οικ. σχετικά με το εισόδημα από  το επίδομα τέκνων. Συγκεκριμένα, σε περιπτώσεις που φορολογούμενος δηλώνει ζημιά από επιχειρηματική δραστηριότητα, έχει προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων και ταυτόχρονα εισόδημα από επίδομα τέκνων, η εκκαθάριση του Taxis λαμβάνει το εισόδημα αυτό (επίδομα τέκνων) ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και επειδή είναι μεγαλύτερο από τις ζημιές της επιχειρηματικής δραστηριότητας (πάντα τα θετικά ποσά είναι μεγαλύτερα από τα αρνητικά), δεν υπολογίζει φόρο επί την προστιθέμενης διαφοράς τεκμηρίων με 26% όπως θα έπρεπε (σ.σ. βλέπε το άρθρο 34 παρ. 1 του ν. 4172/2013).

Ένα ακόμη ερώτημα που έρχεται στο μυαλό αυτή τη στιγμή είναι και το ακόλουθο: Τι θα γίνει στις περιπτώσεις που έχουν ήδη υποβληθεί δηλώσεις και η εκκαθάριση του taxis αποδειχθεί στην πορεία πως ήταν λανθασμένη (υπέρ ή κατά του φορολογουμένου) ή ακόμη αν αλλάξει κάτι στην υπάρχουσα νομοθεσία;  Θα γίνονται οίκοθεν διορθωτικές νέες εκκαθαρίσεις φόρου; Κανείς δεν γνωρίζει...


Δηλώσεων συνέχεια..

Να αναφέρω επίσης ότι την περασμένη Πέμπτη "ανέβηκαν" στο Taxis και τα στοιχεία των δανείων με μερικά λαθάκια βέβαια από μια συγκεκριμένη τράπεζα, τα οποία όμως διορθώθηκαν την επόμενη ημέρα.

Για το θέμα των αναπήρων η Γ.Γ.Δ.Ε. εξέδωσε δελτίο τύπου στο οποίο αναφέρει ότι θα δοθούν άμεσα οδηγίες από τη Γ.Γ.Δ.Ε., ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι βεβαιώσεις των ασφαλιστικών φορέων για την πιστοποίηση της αναπηρίας κατά ποσοστό τουλάχιστον 80%.

Σημαντική εξέλιξη είχαμε στο θέμα των βεβαιώσεων που χορηγεί ο Ο.Π.Α.Π. την περασμένη εβδομάδα. Με νέα απόφαση της επιτροπής εποπτείας ελέγχου παιγνίων, τροποποιείται η απόφαση Ε.Ε.Ε.Π.129/2/7.11.2014, και καθίσταται πλέον δυνατή η χορήγηση βεβαιώσεων για τα κέρδη από τυχερά παίγνια και πέραν των τριών πρώτων μηνών του επόμενου φορολογικού έτους.

Τέλος με αφορμή την δημοσιοποίηση των οδηγιών της δήλωσης εισοδήματος του 2014, αλλά και την επικαιροποίηση των συχνών ερωτήσεων για τα έντυπα E1,E2,E3, από το taxis , υπενθυμίζω ότι στον κόμβο μπορείτε να βρείτε μέσα στον πλήρη οδηγό δηλώσεων την μοναδική ΔΩΡΕΑΝ εφαρμογή με οδηγίες για όλες τις φετινές δηλώσεις.

Στην εφαρμογή περιέχονται αναλυτικά όλες οι οδηγίες για την συμπλήρωση των δηλώσεων Ε1, Ε3, Ν και επιπλέον ανά κωδικό και ανά πίνακα όλες τις διευκρινίσεις που έδωσε η Γ.Γ.Δ.Ε. με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους του Κ.Φ.Ε. Ταυτόχρονα υπάρχουν και οι σχετικές υπερσυνδέσεις στις περισσότερες διατάξεις νόμων και αποφάσεων, έτσι ώστε να έχετε και τις απαραίτητες πληροφορίες από το φορολογικό αρχείο του κόμβου.





← ●●●● § ●●●● →

Δηλώστε και πληρώστε.

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου του υπ. Οικονομικών για την εθελοντική αποκάλυψη μη δηλωθέντων κεφαλαίων.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου προτείνεται συντελεστής φορολόγησης 15% για τα κεφάλαια που βρίσκονται στην Ελβετία, ενώ για τα μη δηλωθέντα κεφάλαια που βρίσκονται στο εσωτερικό (σεντούκια, θυρίδες, κάτω από το μαξιλάρι, στην ντουλάπα, ή στο μπαούλο) προτείνεται συντελεστής 30%. [Δείτε εδώ σχετικά]

Υπογράφηκε επίσης στις Βρυξέλλες η «ιστορική» συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελβετίας για ανταλλαγή τραπεζικών στοιχείων, η οποία αποσκοπεί στο να θέσει τέλος στη γκρίζα μυστικότητα που παρέχουν οι ελβετικές τράπεζες, επιτρέποντας σε πελάτες τους να φοροδιαφεύγουν αποκρύπτοντας περιουσιακά στοιχεία. Με βάση τη συμφωνία, οι δυο πλευρές δεσμεύονται να ανταλλάσσουν αυτόματα τις πληροφορίες που διαθέτουν για οικονομικούς λογαριασμούς κατοίκων τους, αρχής γενομένης από το 2018. [Δείτε περισσότερα εδώ]

 


← ●●●● § ●●●● →

Η εφορία δεν μας ξεχνάει ποτέ.

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανάρτησης και χρέωσης του τέλους επιτηδεύματος νομικών προσώπων για την χρήση 2012 (οικ. 2013) στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του taxis.

Το τέλος επιτηδεύματος βεβαιώνεται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ. στα νομικά πρόσωπα που υπέβαλαν δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το οικονομικό έτος 2013 και καταβάλλεται σε οκτώ (8) ίσες μηνιαίες δόσεις. Προσοχή η πρώτη λήγει 30/6/2015.

Ωστόσο να θυμίσω ότι σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής παρέχεται έκπτωση 1,5%. [Δείτε περισσότερα εδώ ]

 

← ●●●● § ●●●● →

Νέες αντικειμενικές αξίες

27-05-2015 Ν. Βαλαβάνη: «Εντός 15ημέρου το ν/σ με τις νέες αντικειμενικές αξίες»

Μέσα στον Ιούνιο προβλέπεται το νομοσχέδιο με τις νέες αντικειμενικές αξίες όπως δήλωσε σε ρ/σ η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο η μείωση των αντικειμενικών αξιών σε ορισμένες περιοχές δεν σημαίνει αυτόματα και ελάφρυνση στον Εν.Φ.Ι.Α. για όλους του φορολογούμενους, καθώς η μείωση μπορεί να μην έχει σαν αποτέλεσμα την αλλαγή τις κλίμακας και κατά συνέπεια να ισχύει ο ίδιος βασικός φόρος.

  ← ●●●● § ●●●● →

Φορολογία αυτοκινήτων

Το υπ. Οικονομικών ανακοίνωσε την πρόθεση του για την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των φόρων που επιβαρύνουν τα αυτοκίνητα. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται :

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Οι αλλαγές που θα συζητηθούν με τους φορείς του χώρου ξεκίνησαν ήδη, και στην πρώτη από αυτές έγινε γνωστό ότι οι πρώτες αλλαγές αναμένονται το ερχόμενο Σεπτέμβριο. [Δείτε εδώ σχετικά]

 ← ●●●● § ●●●● →

Ρύθμιση οφειλών.

Σχετικά με την ρύθμιση των οφειλών σε φορολογική διοίκηση και ασφαλιστικά ταμεία, είχαμε σημαντικές εξελίξεις την  εβδομάδα που πέρασε.

Δόθηκε παράταση τόσο στην ρύθμιση των χρεών προς την φορολογική διοίκηση [ΠΟΛ.1110/26.5.2015Παράταση της προθεσμίας υποβολής αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση των άρθρων 1 και 15 του Ν. 4321/2015, όπως ισχύουν] όσο και στην ρύθμιση των χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία [Ψηφίστηκε η διάταξη για την παράταση της ρύθμισης των 100 δόσεων στα ασφαλιστικά ταμεία]

Η νέα καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της αίτησης για την ρύθμιση των οφειλών προς την φορολογική διοίκηση, είναι η 26η Ιουνίου 2015 και καταλαμβάνει και την εφάπαξ εξόφληση μέρους οφειλής με έκπτωση του άρθρου 15 του ν.4321/2013 [Δείτε εδώ σχετικά]. Η ίδια ημερομηνία ισχύει πλέον και για την υποβολή αίτησης για ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Σχετική με την ρύθμιση ήταν και η επανέκδοση της εγκυκλίου ΠΟΛ.1106/19.5.2015. Η σχετική αλλαγή που έγινε στο εδάφιο 1Β(ii)είναι η εξής :

Εάν πρόκειται για υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον των δικαστηρίων, μαζί με την αίτηση και τη δήλωση παραίτησης προσκομίζεται και βεβαίωση από το αρμόδιο δικαστήριο ότι η υπόθεση δεν έχει ακόμη συζητηθεί, προκειμένου να βεβαιωθεί η οφειλή. Διευκρινίζεται ότι ως υποθέσεις που δεν έχουν ακόμα συζητηθεί νοούνται οι υποθέσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί οριστική δικαστική απόφασηαλλά προδικαστική απόφαση και δεν έχει γίνει εκ νέου συζήτηση της υπόθεσης.

 

← ●●●● § ●●●● →

ΓΕΜΗ 

«sos» Μερικές ακόμη αποφάσεις σχετικά με τις διαδικασίες υποβολής αιτήσεων στο ΓΕΜΗ για διάφορες περιπτώσεις, όπως η μετατροπή εταιριών, η ίδρυση επιχείρησης μετά από εκκαθάριση, κλπ. Δείτε συνοπτικά τις σχετικές αποφάσεις:

1.Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 251/13.5.2015Αντιμετώπιση διαφόρων ερωτημάτων

Μετά την αποχώρηση με εξώδικη δήλωση εξόδου του ενός από τους δύο ομορρύθμους εταίρους μιας ομόρρυθμης εταιρίας και μετά την άπρακτη επέλευση του διμήνου (για είσοδο νέου εταίρου), οπότε η εταιρεία λύεται και τίθεται σε εκκαθάριση, ποιοι θα οριστούν εκκαθαριστές της εταιρίας, δεδομένου ότι, το καταστατικό της εταιρίας προβλέπει ότι «τη διάλυση της εταιρίας ακολουθεί εκκαθάριση, εκκαθαριστές διορίζονται και οι δυο εταίροι»; Δικαιούται να είναι εκκαθαριστής ο εταίρος που αποχώρησε και αν διαφωνεί για τον ορισμό του, λύνεται το θέμα δικαστικά ;

Γενικότεοα αν δεν ορίζονται στο καταστατικό οι εκκαθαριστές, πώς γίνεται ο ορισμός τους και ποιος δικαιούται να οριστεί, μετά το πέρας της δίμηνης προθεσμίας;.

Πριν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος η κατάθεση πρακτικού Γενικής Συνέλευσης Ανώνυμης Εταιρίας με μοναδικό θέμα την αναβολή της, γινόταν με σχετική αίτηση που την καταχωρούσαμε στο ΓΕΜΗ και ανεβάζαμε το πρακτικό στο «έγγραφο απόφασης οργάνου» χωρίς ανακοίνωση και λήψη ΚΑΚ, διότι δεν απαιτούνταν από τον2190/1920. Τηρούσαμε το πρακτικό και στο φυσικό φάκελο. Πως θα χειριστούμε το ανωτέρω θέμα σήμερα, μετά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος (ή και του εξωσυστημικού) όπου υποχρεωτικά οδηγούμαστε στη λήψη ΚΑΚ και στη δημιουργία ανακοίνωσης;

2.Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 250/22.5.2015Καταχώριση στο ΓΕΜΗ ιδιωτικών συμφωνητικών και τροποποιήσεων αυτών που αφορούν σε κοινωνίες, κοινοπραξίες κλπ.

χετικά με την αντιμετώπιση αιτημάτων που υποβάλλονται, για καταχώριση στο ΓΕΜΗ και απόδοση ΚΑΚ σε ιδιωτικά συμφωνητικά και τροποποιήσεις αυτών που αφορούν στο σχηματισμό κοινωνιών, κοινοπραξιών και άλλων μορφών ένωσης φυσικών ή νομικών προσώπων για τις οποίες δεν υπάρχει σαφής νομοθεσία.

Σύμφωνα με το έγγραφο του Εποπτικού Συμβουλίου Γ.Ε.ΜΗ. 250/22.5.15,οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ δεν είναι κατ' αρχήν υποχρεωμένες να καταχωρίζουν και να αποδίδουν ΚΑΚ σε ιδιωτικά συμφωνητικά που συστήνουν ή τροποποιούν ενώσεις φυσικών ή νομικών προσώπων οι οποίες δεν προβλέπονται ρητά από το ν.3419/2005.

Ωστόσο, προβλέπεται η δυνατότητα προαιρετικής εγγραφής στο ΓΕΜΗ των κοινοπραξιών, των αστικών εταιρειών που προβλέπονται στο άρθρο 784 ΑΚ και των φυσικών ή νομικών προσώπων ή ενώσεις προσώπων που ασκούν ή προτίθενται να ασκήσουν οικονομική ή επαγγελματική δραστηριότητα, χωρίς να έχουν καταστεί έμποροι από την άσκηση της δραστηριότητας αυτής, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν.3419/2005.

Συνεπώς, αν ένας από τους ανωτέρω αναφερόμενους προαιρετικά εγγραφόμενους ζητήσει να καταχωριστεί στο ΓΕΜΗ, οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ δεν μπορούν να αρνηθούν την καταχώριση.]

3.Αρ. πρωτ.: 51429/13.5.2015Ίδρυση Ατομικής Επιχείρησης μετά από εκκαθάριση ΟΕ

άν μπορεί στον ίδιο χώρο μετά την άπρακτη παρέλευση του διμήνου να λειτουργήσει ατομική επιχείρηση του εναπομείναντος εταίρου, ενώ η ΟΕ θα βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης ]

4.Αρ. πρωτ.: 49312/7.5.2015Μετατροπή Μονοπρόσωπης ΕΠΕ σε Μονοπρόσωπη ΙΚΕ

ν μπορεί να οριστεί ως διαχειριστής μονοπρόσωπης ΙΚΕ, άτομο που τελεί σε κατάσταση πτώχευσης ]

5.Αρ. πρωτ.: 49932/8.5.2015Ερώτημα σχετικό με αποχώρηση εταίρου διαχειριστή Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης

χετικά με τη δυνατότητα αποχώρησης από ΕΠΕ φορολογούμενου τόσο από την ιδιότητα του εταίρου, όσο και του διαχειριστή καταθέτοντας εξώδικη δήλωση αποχώρησης - παραίτηση στο ΓΕΜΗ ]

6.Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 254/13.5.2015Αντιμετώπιση αιτήματος καταχώρισης στο ΓΕΜΗ «Ατομικής Επιχείρησης με ΚΑΔ Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου»

χετικά με την «αντιμετώπιση αιτήματος καταχώρισης στο ΓΕΜΗ, Ατομικής Επιχείρησης με ΚΑΔ Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου ]

7.Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 252/13.5.2015Αντιμετώπιση αιτήματος καταχώρισης στο ΓΕΜΗ «Εξώδικης δήλωσης εταίρου (για μη αυτόματη παράταση και για λύση εταιρείας) που επιδόθηκε στους λοιπούς εταίρους και στην Υπηρεσία ΓΕΜΗ εκπρόθεσμα»

8.Γ.Ε.ΜΗ. αρ. πρωτ.: 253/13.5.2015Αντιμετώπιση αιτήματος καταχώρισης στο ΓΕΜΗ «της από 8-4-2015 αίτησης για λύση Εταιρείας, που συστάθηκε την 29-01-2015, χωρίς την καταβολή του τέλους τήρησης μερίδας στο ΓΕΜΗ»

9.Αρ. πρωτ.: 36397/31.3.2015Αναφορά Προβλήματος σχετικά με Εταιρεία

ναφορικά με την αναβίωση της Ετερόρρυθμης Εταιρείας με την επωνυμία «............. ΕΕ» με αριθμό Γ.Ε.ΜΗ 117905003000 και μετά από έλεγχο των καταχωρηστέων στοιχείων στην μερίδα της εταιρείας ]

10.Αρ. πρωτ.: 36391/31.3.2015Διευκρίνιση ως προς την κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης στοιχείων Α.Ε. στο ΦΕΚ

 

«sos» Σε ότι αφορά την υποβολή των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ μέχρι την 10η Ιουνίου 2015, διαβάστε το κατατοπιστικό άρθρο του κόμβου, στο οποίο περιέχονται οι απαραίτητες οδηγίες για την υποβολή της αίτησης. Ωστόσο πρέπει να σημειώσω εδώ ότι λόγω των γνωστών συνθηκών γίνονται διεργασίες έτσι ώστε να παραταθεί η ημερομηνία της Γενικής συνέλευσης (από 30 Ιουνίου σε 31 Ιουλίου) έτσι ώστε οι οικονομικές καταστάσεις να μπορούν να υποβληθούν μέχρι την 10η Ιουλίου και όχι μέχρι την 10η Ιουνίου που ισχύει με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Μέσα στην εβδομάδα πιστεύω ότι θα έχουμε νεώτερα σχετικά με το θέμα. [Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ]


← ●●●● § ●●●● →

«sos» Γραφειοκρατία vs κράτος : 2 - 1

Μια ιδιαιτέρως σημαντική απόφαση που αφορά τις συναλλαγές μας με το δημόσιο αλλά και την αέναη προσπάθεια για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, δημοσιεύθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε.

Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση ΔΙΑΔΙΠΥΔ/ΤΣΠΕΑΔ/Φ. 18/οικ.16414/27.5.15 διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής διατάξεων του «Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας» - Ν.2690/1999, που ρυθμίζουν θέματα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στις σχέσεις Κράτους -Πολίτη, και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) του Κεφαλαίου Α' του Ν.3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., εντός ή εκτός της Γενικής Κυβέρνησης. Οι κανόνες που καθορίζουν τη διοικητική δράση, καθώς και οι όροι που έχουν τεθεί για την επικοινωνία και τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών, στη βάση των αρχών της χρηστής διοίκησης, της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης, της αμεροληψίας και του σεβασμού της προσωπικότητας του πολίτη εφαρμόζονται εφεξής και από τους προαναφερόμενους φορείς.

Η πλήρης εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων, άρχεται με την πάροδο έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του ν.4325/2015, ήτοι από 11-5-2015 και θα ισχύουν τα ακόλουθα:

Έκαστη αρμόδια υπηρεσία θα αναζητεί αυτεπαγγέλτως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πληρούν τις προϋποθέσεις της διάταξης, δηλαδή αυτά που εκδίδονται από το δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, εφόσον δεν συνυποβάλλονται από τον αιτούντα και δεν απαιτείται για την έκδοσή τους σύμπραξη του διοικούμενου.

Η αυτεπάγγελτη αναζήτηση θα γίνεται πλέον με κάθε πρόσφορο τρόπο και όχι μόνο μέσω τηλεομοιοτυπίας.

Σχετική εξουσιοδότηση τεκμαίρεται ότι παρέχεται από τον ενδιαφερόμενο, με την κατάθεση της αίτησής του είτε αυτό είναι φυσικό πρόσωπο που αιτείται για λογαριασμό του, είτε είναι νόμιμος εκπρόσωπος νομικού προσώπου (πχ. εταιρείας, κλπ.).

Συναφώς επισημαίνεται ότι διατηρείται σε ισχύ η δυνατότητα του ενδιαφερόμενου, εφόσον το επιθυμεί, να υποβάλλει τα δικαιολογητικά που ζητούνται με την κατάθεση της σχετικής αίτησης.

Δείτε ολόκληρη την απόφαση και τις λοιπές λεπτομέρειες εδώ

 

← ●●●● § ●●●● →

«sos» Φορολογικές υποχρεώσεις και όχι μόνο

Στις φορολογικές υποχρεώσεις της εβδομάδας που έρχεται, εκτός των δηλώσεων από παρακρατούμενους φόρους, δεν υπάρχει κάτι άλλο σημαντικό που να χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς .

Δείτε εδώ τις φορολογικές υποχρεώσεις του Ιουνίου [Σημαντικές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις Ιουνίου 2015] και σημειώστε ότι εκτός από τις δηλώσεις εισοδήματος, μέσα στον Ιούνιο έχουμε και τις εξής σημαντικές υποχρεώσεις:

 

← ●●●● § ●●●● →

Φόρος διαφήμισης

Αριθ. πρωτ.: Δ14Β 1071786 ΕΞ 2015/25.5.2015Φορολογική μεταχείριση των διαφημίσεων που προβάλλονται από την τηλεόραση.

Με εκπλήσσει που ορισμένες φορές το υπ. Οικονομικών εκδίδει εγκυκλίους για τα αυτονόητα ενώ αντίθετα σε άλλες "δύσκολες" περιπτώσεις δεν δείχνει την ίδια ευαισθησία.

Μια από τις αποφάσεις που περιγράφει τα αυτονόητα είναι και η Δ14Β 1071786 ΕΞ 2015/25.5.2015 που δόθηκε στην δημοσιότητα την περασμένη τετάρτη.

Με την εν λόγω απόφαση ορίζεται ότι στην φορολογητέα αξία των υπηρεσιών διαφήμισης συμπεριλαμβάνεται και ο φόρος 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων (του νόμου 3845/2010), ο οποίος καταβάλλεται μέχρι τις 20 Ιανουαρίου κάθε έτους για τις διαφημίσεις του προηγούμενου έτους. Να θυμίσω εδώ ότι ο φόρος αυτό παρ' ότι θεσπίστηκε το 2010 μετά από τις σχετικές τροποποιήσεις θα ισχύσει για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του 2015 και μετά.

← ●●●● § ●●●● →

«sos» Αποζημιώσεις εκτός έδρας

Το ΚΕΜΕΠ με την υπ αριθμ. 13280/26.5.2015 απόφασή του, απάντησε σε ερώτηση επιχείρησης σχετικά με την έκπτωση των ποσών για τις εκτός έδρας αποζημιώσεις που δίνονται στους υπαλλήλους της.

Ο σωστός τίτλος βέβαια θα έπρεπε να είναι :Φορολογική μεταχείριση ποσών εκτός έδρας αποζημίωσης που δίνονται στο προσωπικό χωρίς νόμιμα παραστατικά.

Το ΚΕΜΕΠ ορθά κατά την άποψή μου απάντησε ότι στην προκειμένη περίπτωση, εφόσον τα ποσά των αποζημιώσεων εκτός έδρας δεν τεκμηριώνονται με νόμιμα παραστατικά, η επιχείρηση δεν έχει την δυνατότητα να εκπέσει τις εν λόγω δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδά της ( άρθρο 22 ΚΦΕ), ενώ επιπλέον οι δαπάνες αυτές πρέπει να προστεθούν στο φορολογητέο εισόδημα των υπαλλήλων που τις έλαβαν, εφόσον βέβαια υπερβαίνουν τα 300 ευρώ ετησίως (άρθρο 13 παρ 1 ΚΦΕ). [Δείτε την απόφαση εδώ]

Προσοχή λοιπόν. Οι υπάλληλοι που μετακινούνται εκτός έδρας ή που κάνουν συχνά ταξίδια για λογαριασμό της εταιρίας θα πρέπει να φροντίζουν να παίρνουν αποδείξεις ή τιμολόγια για όλα τα έξοδα τους. Το εξοδολόγιο από μόνο του δεν φτάνει εφόσον τα αναγραφόμενα ποσά δεν τεκμηριώνονται με τα ανάλογα παραστατικά.

 ← ●●●● § ●●●● →

Αρθρογραφία

 ← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές ειδήσεις εν τάχει

← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές αποφάσεις εν τάχει

ΠΟΛ.1111/28.5.2015Κοινοποίηση της ΠΟΛ.1020/19.01.2015 απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε.

Με την εν λόγω απόφαση κοινοποιείται η απόφαση ΠΟΛ.1020/2015 η σχετικά με την διαδικασία απαλλαγής από το ΦΠΑ:

α. μη κοινοτικών εμπορευμάτων που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (ενεργητικής τελειοποίησης),

β. μη κοινοτικών και εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών) που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή,

γ. εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών) που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης (μεταποίησης) με σκοπό να αποτελέσουν αντικείμενο εξαγωγής ή παράδοσης σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε.

---

Αρ. πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Δ 5011604 ΕΞ 2015/26.5.2015Παροχή πληροφοριών σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση από πλευράς ΦΠΑ αρχαιολογικών αντικειμένων

[Σε κάθε περίπτωση που εισάγονται αντικείμενα πολιτιστικού χαρακτήρα τα οποία επαναπατρίζονται στη χώρα μας πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες διατυπώσεις και να υποβάλλονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ειδικότερα προκειμένου να παρέχεται η δυνατότητα απαλλαγής από ΦΠΑ για επαναπατρισθέντα αρχαιολογικά αντικείμενα που πρόκειται να εισαχθούν και να παραμείνουν σε μουσεία, απαιτείται η τήρηση των προβλεπόμενων διατυπώσεων από τα δικαιούχα ατέλειας πρόσωπα (μουσεία κλπ) δηλαδή η υποβολή τελωνειακού παραστατικού και των προβλεπομένων δικαιολογητικών μεταξύ των οποίων και η έγκριση του αρμοδίου Υπουργείου για την παραλαβή των αντικειμένων αυτών.]

---

Γ5/οικ. 38937/25.5.2015Τροποποίηση της με αριθμ. Γ5/οικ.6931/2014 (ΦΕΚ 3676/Β΄/31−12−2014) υπουργικής απόφασης, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Για Φαρμακεία : [Από 1.1.2016 θα ισχύσει η διάταξη για την κάλυψη από τον ασθενή του επιπλέον ποσού στην διαφορά μεταξύ των γενοσήμων φαρμάκων]

---

Αριθ. πρωτ.: ΔΔΠ 0007849 ΕΞ 2015/26.5.2015Υπολογισμός ανταλλάγματος που καταβάλλεται στο Δημόσιο, για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας σε όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

---

Αρ. πρωτ.: 53402/18.5.2015Σχετικά με την εφαρμογή της ΥΑ 33749/26.03.2015 (ΦΕΚ 623/Β/2015) «Αντικατάσταση των παρ. 4 και 5 του άρθρου 115: Σήμανση και τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και πεπιεσμένου αερίου (CNG) (πρατήρια) της ΥΑ Α2-718/2014 (ΦΕΚ 2090/Β/2014)»

---

ΣτΕ 1741/2015 Σύμφωνη με το Σύνταγμα η πρόβλεψη του Τελωνειακού κώδικος περί επιβολής πολλαπλών τελών (διοικητική κύρωση) και ποινής από τα ποινικά δικαστήρια στα διαπράξαντα λαθρεμπορία

---

Αριθμ. 9299/8.5.2015 Κατάργηση της υπ’ αριθ. 27283/29−12−2014 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3684) «Διαδικασία έκδοσης αυτοκόλλητου νόμιμης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 6 του Ν.4276/2014 (Α΄ 155)»

---

Αρ. πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Γ 5011545 ΕΞ 2015/22.5.2015Παροχή οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή της αρ. πρωτ. Φ.1208/662/31.07.2006 Ε.Δ.Υ.Ο.Ο.-άμεση παραλαβή επιβατικών αυτοκινήτων

---

ΣτΕ 1858/2015 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών για νομιμοποίηση αυθαιρέτων Ν. 4178/2013

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos»«sos» Χρηστικά 1

Το σύνηθες ερώτημα των τελευταίων μηνών. Ποιο είναι το ποσοστό δαπανών που εκπίπτει για κοινές δαπάνες που ο παλαιός Κ.Φ.Ε. αντιμετώπιζε με ποσοστά ή άλλες μεθόδους (π.χ. οχήματα, τηλέφωνα, κ.λπ.);

Είχα αναφέρει σε παλιότερο σχόλιο τι θα κάνω εγώ στην προσωπική μου περίπτωση και πως θα υπολογίζω το ποσοστό που θα εκπέσω από τις δαπάνες του αυτοκινήτου. Ωστόσο βλέπω ότι ο καθένας από μας προσπαθεί να το αντιμετωπίσει με διαφορετικό τρόπο. Ελεγκτική εταιρία συμβουλεύει τους υπαλλήλους της να αναμορφώνουν τις δαπάνες των Ι.Χ. οχημάτων που παρέχονται σε στελέχη ή υπαλλήλους και τα χρησιμοποιούν και πέραν του ωραρίου, με την αναλογία 2/7. Δηλαδή αναμορφώνουν περίπου το 28% των δαπανών με το σκεπτικό του διαχωρισμού αυτών στις ημέρες της εβδομάδας, θεωρώντας ότι το Σαββατοκύριακο (2/7) οι ανωτέρω χρησιμοποιούν το όχημα για προσωπικές τους δαπάνες. Φαντάζομαι ότι για τις επιχειρήσεις που έχουν εξαήμερη απασχόληση έχουν δώσει άλλη αναλογία.

Τέλος πάντων επειδή η απόφαση για την ερμηνεία των άρθρων 22 και 23 του ΚΦΕ θα δοθεί αύριο, άντε το πολύ μεθαύριο στην δημοσιότητα, επαναλαμβάνω ότι δεν υπάρχει και ούτε πρέπει να υπάρξει σταθερή αναλογία για την έκπτωση τέτοιου είδους δαπανών, η οποία να είναι ίδια για όλους του φορολογούμενους. Αφενός θα πρέπει να γίνεται κάποιου είδους διαχωρισμός των ποσών που δεν εκπίπτουν από τέτοιου είδους κοινές δαπάνες, αφετέρου αυτός θα πρέπει να γίνεται με βάση τα πραγματικά δεδομένα, που δεν είναι ποτέ τα ίδια για κάθε φορολογούμενο και για κάθε δαπάνη.


 

Χρηστικά 2

«sos»«sos» Καταληκτικές προθεσμίες απόδοσης φόρου μερισμάτων 10% για το φορολογικό έτος 2014

Μπορεί να καταντάω κουραστικός αλλά το φαινόμενο συνεχίζεται

Λόγω των παρερμηνειών που παρατηρούνται σε κάποιες Δ.Ο.Υ. -όπως μας ενημερώνουν συνάδελφοι-, σχετικά με το θέμα της υποβολής και απόδοσης του φόρου μερισμάτων, επικαιροποιήσαμε το σχετικό άρθρο μας που είχε αναρτηθεί στις αρχές Μαρτίου 2015. Ευελπιστούμε να καταστεί σαφές σε όσους δημιουργούν προβλήματα αναφορικά με το εν λόγω θέμα και ζητούν πρόστιμα από τους συναδέλφους, ότι έχουν κάνει λάθος ερμηνεία και να πάψει το φαινόμενο αυτό εδώ.

Ι. Σύμφωνα με την απόφαση ΠΟΛ.1011/2.1.2014 ισχύουν τα ακόλουθα :

Χρόνος καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής

Ως «καταβολή της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής» νοείται και η πίστωση των δικαιούχων με τα εισοδήματα των περιπτώσεων α', β' και γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του ν. 4172/2013.

Πέραν των ανωτέρω, ειδικά για το εισόδημα από μερίσματα, η καταβολή της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής σε κάθε περίπτωση νοείται ότι έχει διενεργηθεί μέσα σε ένα μήνα από την έγκριση του ισολογισμού από τα αρμόδια όργανα. Αν διανεμηθούν μερίσματα από κέρδη προηγούμενων χρήσεων, η καταβολή θεωρείται ότι έχει διενεργηθεί μέσα σε ένα μήνα από τη λήψη της απόφασης διανομής από τα αρμόδια όργανα. Ειδικά επί διανομής προμερισμάτων, η καταβολή θεωρείται ότι έχει διενεργηθεί σε κάθε περίπτωση μέσα σε ένα μήνα από τη λήψη της απόφασης διανομής από το αρμόδιο όργανο.

Ειδικά, για τις προσωπικές εταιρείες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία η καταβολή της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής θεωρείται ότι έχει διενεργηθεί σε κάθε περίπτωση μέσα σε ένα μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φόρου εισοδήματος.


ΙΙ. Παραθέτουμε έναν βοηθητικό πίνακα που αφορά στις προθεσμίες απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων, βασισμένο αφενός μεν, στον συνδυασμό των σχετικών διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε., αφετέρου δε, στα αναφερόμενα στις αποφάσεις ΠΟΛ.1042/26.1.2015 και ΠΟΛ.1011/2.1.2014. Υπενθυμίζουμε ότι, ο φόρος αυτός παρακρατείται και αποδίδεται μόνο στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν συντρέχει απαλλαγή παρακράτησης κατ' εφαρμογή των άρθρων 48 και 63 του ν.4172/2013 -όπως ισχύουν- και αφορούν στα μερίσματα των εταιρειών που ανήκουν σε ομίλους (βλ. σχετική απόφαση ΠΟΛ.1039/26.1.2015).

Ενδεικτικές προθεσμίες με βάση το φορολογικό έτος και τις προθεσμίες έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων από τους νόμους2190/1920 (άρθρο 25), ν. 3150/1955 (άρθρο 10) και ν.4072/2012 (άρθρο 69 παρ. 2).


Φορολογικό έτοςΗμ/νία έγκρισης οικ. καταστάσεωνΧρόνος παρακράτησης φόρουΑπόδοση παρακρατούμενου φόρου

απόΤο αργότερο έως το αργότερο μέχρι τον το αργότερο
Μερίσματα μετοχών Α.Ε. από κέρδη κλειόμενης χρήσης (2014)1/1- 31/12/1430/06/157ο 201528-9-2015
Διανομή κερδών Ε.Π.Ε. 1/1- 31/12/1431/03/154ο 201529-6-2015
Διανομή κερδών Ι.Κ.Ε.1/1- 31/12/1430/04/155ο 201528-7-2015
Διανομή κερδών Ο.Ε.-Ε.Ε. που τηρούν διπλογραφικά βιβλία1/1- 31/12/14
7ο 2015*28-9-2015

* Ανάλογα με την καταληκτική προθεσμία υποβολής της δήλωσης (σ.σ. η διανομή θεωρείται ότι έχει γίνει μέσα σε ένα μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φόρου εισοδήματος). Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα - με την επιφύλαξη τυχόν ενδεχόμενης παράτασης-, η καταληκτική ημερομηνία λήξης των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων είναι η 30η Ιουνίου 2015, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 68 του Κ.Φ.Ε.

Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που για τα κέρδη των προσωπικών εταιρειών του φορολογικού έτους 2014 δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους, ο φόρος έχει ήδη παρακρατηθεί στο σύνολο των κερδών, καθόσον αυτά θεωρούντο ως διανεμόμενα. Κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι το ειδικό έντυπο απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων θα το βρείτε συνημμένο στην απόφαση ΠΟΛ.1011/2.1.2014.

Οι παραπάνω προθεσμίες απορρέουν από τον συνδυασμό των αποφάσεων ΠΟΛ.1011/2.1.2014 και .ΠΟΛ.1012/2014

-Συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση ΠΟΛ.1012/3.1.2014 η δήλωση και ο φόρος υποβάλλονται και αποδίδονται το αργότερο τρεις (3) ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής.

-Η ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής ορίζεται από την ΠΟΛ.1011 όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, και ειδικά για το εισόδημα από μερίσματα, η καταβολή της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής σε κάθε περίπτωση νοείται ότι έχει διενεργηθεί μέσα σε ένα μήνα από την έγκριση του ισολογισμού από τα αρμόδια όργανα.


← ●●●● § ●●●● →

 

Επίλογος 

Ένα πολύ όμορφο video που έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σχετικά με την δωρεά οργάνων Χωρίς σχόλια δείτε το



Υποσημείωση:
Όλα τα σκίτσα είναι των μεγάλων σκιτσογράφων, Μητρόπουλου και του ΚΥΡ. Η δική μου παρέμβαση αφορά μόνο στα κείμενα των σκίτσων.

 



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης