Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 28 λεπτά
Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης

Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven



Καλημέρα σε όλους.

Δυστυχώς για μια ακόμα φορά το σημερινό σχόλιο είναι αρκετά μεγάλο παρ' όλη την προσπάθεια που κατέβαλα ώστε να συμπυκνώσω τα ενδιαφέροντα θέματα και τις σημαντικότερες αποφάσεις που μας απασχόλησαν την περασμένη εβδομάδα. Θα χρησιμοποιήσω λοιπόν για μία ακόμη φορά το σύμβολο «sos» για να μην χάσετε τα θέματα που χρήζουν περαιτέρω προσοχής.

 

← ●●●● § ●●●● →

Ενιαίος συντελεστής

Ξεκινάω την ανασκόπηση με το θέμα που απασχόλησε περισσότερο τα μέσα ενημέρωσης την περασμένη εβδομάδα, και δεν είναι άλλο από τα σενάρια για την εφαρμογή του ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ, που είναι αντικείμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των θεσμών, [Δείτε εδώ σχετικά].

Το μόνο σχόλιο που έχω να κάνω σχετικά με το θέμα, είναι ότι δεν βλέπω πως μπορεί να ισχύσει ενιαίος συντελεστής 17% ή 18% όταν τα έσοδα από τα αγαθά και τις υπηρεσίες που εντάσσονται στο 23% αποτελούν τα 3/4 των συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ, ενώ κάθε μείωση του συντελεστή κατά μια μονάδα από το 23% και κάτω, κοστίζει στα δημόσια έσοδα περίπου 700 εκ. ευρώ.

Συνεπώς, με το φτωχό μου μυαλό μπορώ να κάνω και εγώ με την σειρά μου δύο σενάρια. Είτε θα πάμε σε ενιαίο συντελεστή ΦΠΑ 20 με 21% είτε (εφόσον αποφασισθεί μικρότερος) θα πρέπει να βρεθούν άλλα μέτρα για να καλύψουν το δημοσιονομικό κενό.



← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Κατατέθηκε την Πέμπτη η τροπολογία του υπ. Οικονομικών με τις αλλαγές που είχε υποσχεθεί η αναπληρώτρια υπουργός κα Νάντια Βαλαβάνη [Δείτε εδώ την τροπολογία καθώς και έναν χρηστικό πίνακα με τις μεταβολές]

Συνοπτικά οι μεταβολές που θα επέλθουν στον Κ.Φ.Ε. και όχι μόνο είναι:

  • Οι αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές στην αγροτική οικονομία, των οποίων προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 13%, θα παραμένουν αφορολόγητες και για το φορολογικό έτος 2014
  • Οι αγροτικές επιδοτήσεις, των οποίων επίσης προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 13%, παραμένουν αφορολόγητες έως ύψους 12.000 ευρώ. Με την πρόβλεψη αυτή καλύπτεται περισσότερο από το 90% των περιπτώσεων, επιτρέποντας έτσι να παραμείνει αφορολόγητο το σύνολο του εισοδήματος από επιδοτήσεις της μικρής και μεσαίας αγροτιάς όπως σχετικά είχε επισημάνει  η αναπληρώτρια υπουργός Κα Νάντια Βαλαβάνη
  • Η προκαταβολή φόρου για τους αγρότες περιορίζεται στο μισό, δηλαδή από το προβλεπόμενο 55%, στο 27,5% αλλά μόνο για το φορολογικό έτος 2014.
  • Ενοίκια, τα οποία έχουν παραμείνει ανείσπρακτα, δεν φορολογούνται εφόσον εκχωρηθούν στο Δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα. Η εκχώρηση πρέπει να γίνει με δήλωση η οποία πρέπει να υποβληθεί πριν την εμπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης.
  • Στις επιχειρήσεις επαγγελματιών πρακτόρων παιχνιδιών πρόγνωσης της εταιρείας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. παρέχεται η δυνατότητα ποσοστού έκπτωσης επί των πραγματοποιούμενων ακαθάριστων πωλήσεων τους ως πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων, καθώς δεν προβλέπεται η δικαιολόγηση δαπανών που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας τους.
  • Χορηγείται έκπτωση ύψους 2% επί του συνόλου των βεβαιωθέντων φόρων του εκκαθαριστικού (στα φυσικά πρόσωπα) για την εφάπαξ πληρωμή στις 31η Ιουλίου 2015 και των 3 δόσεων της οφειλής τους.
  • Χορηγείται έκπτωση ύψους 2% επί του συνόλου του φόρου νομικών προσώπων εφόσον η καταβολή γίνει εφάπαξ μέχρι την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης.
     

 


Η τροπολογία αναμένεται να ψηφισθεί αύριο μαζί με το νομοσχέδιο, ενώ αντίστοιχα οι δηλώσεις αναμένεται να ανοίξουν τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Πότε ακριβώς μην με ρωτάτε. Η μετάθεση της καταληκτικής προθεσμίας είναι πλέον καθολική απαίτηση όλου του κλάδου, ενώ την "εμφάνισή" του έκανε και το οικονομικό επιμελητήριο με επιστολή που έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα [Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος: «Ανοίξτε το TAXIS - Μεταθέστε τις προθεσμίες»]
 






← ●●●● § ●●●● →

Φοροδιαφυγή

Το κυνήγι της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να συμβάλει και αυτό στην κάλυψη του δημοσιονομικού κενού απ' ότι φαίνεται από τα αποτελέσματα που δημοσιοποιεί κάθε μήνα το ΣΔΟΕ. [Δείτε εδώ σχετικά]

Δυστυχώς όμως η μεγαλύτερη απώλεια εσόδων για τα κράτη κρύβεται καλά μέσω των πρακτικών των μεγάλων εταιριών που χρησιμοποιούν  διασυνοριακές συμφωνίες για την αποφυγή της φορολογίας (κοινώς tax ruling). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξάγει ήδη τέσσερις έρευνες για τέτοιες συμφωνίες οι οποίες αφορούν την Apple στην Ιρλανδία, τη Starbucks στην Ολλανδία, τη Fiat και την Amazon στο Λουξεμβούργο. Απ' ότι φαίνεται όμως τα κράτη δεν δείχνουν και μεγάλη διάθεση συνεργασίας.  [Δείτε εδώ σχετικά]

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Φωτοβολταικά

Τώρα γι΄αυτό το θέμα τι να γράψω; Καλύτερα να "μιλήσει" το ίδιο.  [Τα φωτοβολταϊκά των αγροτών και ο συντελεστής φορολόγησής τους] [Αγροτικά φωτοβολταϊκά: Οι απειλές του Π.Σ.Α.Φ. προς τους λογιστές]

Θα επαναλάβω μόνο την τελευταία φράση του έτερου Κώστα:

Αν η Διοίκηση του υπ. Οικ. αλλάξει θέση επί του θέματος του συντελεστή φορολογίας που θα εφαρμοστεί στα φ/β των αγροτών για το φορολογικό έτος 2014, τότε θα ακολουθήσουμε τις νέες εξελίξεις. Μέχρι τότε όμως είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε τις θέσεις του υπ. Οικ. και φυσικά τον ίδιο τον νόμο.

Αυτό κάνουμε και αυτή είναι η δουλειά μας. Να ακολουθούμε και να εφαρμόζουμε τον νόμο. Τώρα εάν κάποιοι δεν το καταλαβαίνουν και νομίζουν ότι οι λογιστές πράττουν κατά το δοκούν, τι να πω;  Δεν θεωρώ απίθανο βέβαια να αλλάξει η διάταξη για την φορολόγηση των φωτοβολταϊκών την τελευταία στιγμή, γιατί οι επιρροές του κλάδου των αγροτών/ΑΠΕ είναι μεγάλες. Το έχει αποδείξει και το πρόσφατο παρελθόν.

Να θυμίσω ότι το 2014  με το κούρεμα των φωτοβολταϊκών και την κατάργηση της ειδικής εισφοράς, έπρεπε οι επιχειρήσεις -παραγωγοί ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ να εκδώσουν πιστωτικό τιμολόγιο για να ενταχθούν στην ρύθμιση του νόμου. Κατά παρέκκλιση πολλών διατάξεων ο νόμος έδινε την δυνατότητα στους παραγωγούς ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ να χρησιμοποιήσουν τα πιστωτικά αυτά, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας έκδοσης αυτών, για τη μείωση των φορολογητέων εσόδων τους, που αφορούν την χρήση 2013. Ο νόμος όμως δεν περιείχε σχετική πρόβλεψη για την αντιμετώπιση του ΦΠΑ των πιστωτικών τιμολογίων και μετά από πιέσεις των σχετικών συνδέσμων αλλά και των μεγάλων επιχειρήσεων ΑΠΕ το τμήμα ΦΠΑ εξέδωσε την σχετική εγκύκλιο ΠΟΛ.1130/8.5.2014 στην οποία αναφέρθηκε το εξής τραγελαφικό:

........Ύστερα από τα παραπάνω, οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας για τους οποίους το δίμηνο 7.4.2014 έως 7.6.2014 βρίσκεται εντός της διαχειριστικής τους περιόδου η εν λόγω έκπτωση θα μειώσει τις εκροές της χρήσης αυτής. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι παραγωγοί έχουν την δυνατότητα ή να συμπεριλάβουν το εν λόγω πιστωτικό μειώνοντας τις εκροές στη χρήση στην οποία εκδόθηκε ή να το συμπεριλάβουν στην προηγούμενη χρήση υποβάλλοντας τις απαραίτητες τροποποιητικές δηλώσεις.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Ρυθμίσεων συνέχεια..

Η ρύθμιση του νόμου 4321/2015 φαίνεται να αποδίδει σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνονται στην δημοσιότητα τόσο  από την φορολογική Διοίκηση όσο και από το  υπ.Εργασίας.  Το Υπ. Οικονομικών εξέδωσε μάλιστα και δελτίο τύπου με το οποίο επισημαίνει τις διαφορές και τα πλεονεκτήματα που έχει η νέα ρύθμιση σε σχέση με την παλαιά του 2014.

Στην ρύθμιση όπως σχετικά δήλωσε και η διευθύντρια ηλεκτρονικής διακυβέρνησης Κα Σεχπερίδου, υπάρχει η δυνατότητα υποβολής δηλώσεων παλαιοτέρων ετών και κατά συνέπεια η ένταξη στην ρύθμιση των σχετικών προστίμων και προσαυξήσεων μαζί με το οφειλόμενο ποσό. [Δείτε σχετικά εδώ]

Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα τα οποία ανέφεραν ότι σχεδιάζεται νομοθετική ρύθμιση για την υποβολή «ξεχασμένων» φορολογικών δηλώσεων. Ποια είναι η διαφορά; Στην νέα αυτή νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με τα δημοσιεύματα θα μπορούν να υποβληθούν δηλώσεις παλαιότερων ετών είτε χρεωστικές είτε πιστωτικές, χωρίς την επιβολή των προστίμων του άρθρου 54, σε αντίθεση με την υφιστάμενη ρύθμιση του νόμου 4321/2015 η οποία προβλέπει την ρύθμιση του προστίμου αυτού και όχι την μη επιβολή του. Ελπίζουμε να μην διαψευσθούν τα εν λόγω δημοσιεύματα. [Δείτε εδώ σχετικά

Τέλος σε ότι αφορά στην ρύθμιση να αναφέρω ότι εντάσσονται και οφειλές προς τους ΟΤΑ α' και β' βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών. Ποιες ακριβώς οφειλές μπορούν να υπαχθούν αναφέρει η εγκύκλιος που δόθηκε στην δημοσιότητα την  περασμένη Τρίτη, 5.5.2014 [Δείτε την σχετική απόφαση Αριθ. πρωτ.: 15310/5.5.2015 εδώ]

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» «sos» Καταληκτικές προθεσμίες απόδοσης φόρου μερισμάτων 10% για το φορολογικό έτος 2014

Αναρτήσαμε στον κόμβο την περασμένη εβδομάδα τις καταληκτικές προθεσμίες υποβολής δήλωσης και καταβολής φόρου μερισμάτων που θα προκύψουν από τα κέρδη του φορολογικού έτους 2014. Δείτε ξανά τον πίνακα και τις προθεσμίες που ισχύουν από τον συνδυασμό των αποφάσεων ΠΟΛ.1011/2014 - ΠΟΛ.1012/2014 και των διατάξεων των άρθρων 61 και 62 του ΚΦΕ

 

Ενδεικτικές προθεσμίες με βάση το φορολογικό έτος και τις προθεσμίες έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων από τους νόμους 2190/1920 (άρθρο 25), ν. 3150/1955 (άρθρο 10) και ν. 4072/2012 (άρθρο 69 παρ. 2). 
 

 Φορολογικό έτοςΗμ/νία έγκρισης οικ. καταστάσεωνΧρόνος παρακράτησης φόρουΑπόδοση παρακρατούμενου φόρου
 απόΤο αργότερο έως το αργότερο μέχρι τον το αργότερο
Μερίσματα μετοχών Α.Ε. από κέρδη κλειόμενης χρήσης (2014)01/01/14 - 31/12/1430/06/157ο 201528-9-2015
Διανομή κερδών Ε.Π.Ε. 01/01/14 - 31/12/1431/03/154ο 201529-6-2015
Διανομή κερδών Ι.Κ.Ε.01/01/14 - 31/12/1430/04/155ο 201528-7-2015
Διανομή κερδών Ο.Ε.-Ε.Ε. που τηρούν διπλογραφικά βιβλία01/01/14 - 31/12/14 7ο 2015*28-9-2015

* Ανάλογα με την καταληκτική προθεσμία υποβολής της δήλωσης (σ.σ. η διανομή θεωρείται ότι έχει γίνει μέσα σε ένα μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φόρου εισοδήματος). Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα - με την επιφύλαξη τυχόν ενδεχόμενης παράτασης-, η καταληκτική ημερομηνία λήξης των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων είναι η 30η Ιουνίου 2015, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 68 του Κ.Φ.Ε.

Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που για τα κέρδη των προσωπικών εταιρειών του φορολογικού έτους 2014 δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους, ο φόρος έχει ήδη παρακρατηθεί στο σύνολο των κερδών, καθόσον αυτά θεωρούντο ως διανεμόμενα. Κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι το ειδικό έντυπο απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων θα το βρείτε συνημμένο στην απόφαση ΠΟΛ.1011/2.1.2014.

Παρατηρήθηκε το φαινόμενο σε κάποιες εφορίες να θεωρούν την υποβολή δήλωσης απόδοσης μερισμάτων για τις Ε.Π.Ε. εκπρόθεσμη και να απαιτούν την πληρωμή προστίμου, υποστηρίζοντας ότι η προθεσμία υποβολής της δήλωσης για τις Ε.Π.Ε. είναι ένας μήνας μετά την έγκριση του ισολογισμού (ήτοι 30.4.2015). Θα παρακαλούσαμε τους συναδέλφους που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα να απαιτούν από τους υπαλλήλους των Δ.Ο.Υ. να τους αιτιολογήσουν τον ισχυρισμό τους, καθώς η ημερομηνία αυτή δεν έχει καμία βάση και δεν προκύπτει από καμία διάταξη νόμου ή απόφασης. [Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ]

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Ειδικός φόρος επί των ακινήτων.

Σε εννιά ημέρες από σήμερα (ήτοι στις 20 Μαΐου) υποβάλλεται η δήλωση ειδικού φόρου επί των ακινήτων του νόμου 3091/2002. Η σχετική απόφαση με τον τύπο και το περιεχόμενο του εντύπου δόθηκε στην δημοσιότητα την εβδομάδα που πέρασε.

Υπενθυμίζω ότι η δήλωση ειδικού φόρου επί ακινήτων έτους 2015 υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά (όπως και το έτος 2014) μέσω διαδικτύου από το υπόχρεο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα. [Δείτε την απόφαση και το έντυπο εδώ]

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» «sos» Υποβολή τριμηνιαίων συναλλαγών

Δημοσιεύθηκε η απόφαση που τροποποιεί την ΠΟΛ.1022/7.1.2014 σχετικά με την υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση. Όπως είναι ήδη γνωστό από το Δελτίο τύπου, η υποβολή των συναλλαγών για τα 3 πρώτα τρίμηνα παρατείνεται έως την 30η Νοεμβρίου 2015.  Στην απόφαση περιέχονται και δύο σημαντικές αλλαγές σχετικά με τον τρόπο υποβολής και διασταύρωσης των στοιχείων.

α) Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται με τη χρήση φορολογικών ταμειακών μηχανών (Φ.Τ.Μ.), στις καταστάσεις πελατών καταχωρούνται με μία εγγραφή ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. ή συγκεντρωτικά με τα λοιπά στοιχεία λιανικών συναλλαγών της περίπτωσης β' η οποία προβλέπει ότι τα λοιπά μηχανογραφικά ή χειρόγραφα εκδιδόμενα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, συμψηφισμένα με τις αποδείξεις επιστροφής, με μια εγγραφή.)

β) Δεν απαιτείται η διόρθωση όσον αφορά τις αποκλείσεις, εφόσον η συνολική αξία των αποκλίσεων ανά αντισυμβαλλόμενο δεν ξεπερνά τα εκατό (100) ευρώ. Το όριο που άλλαξε ήταν 10 ευρώ.

Δείτε την ΠΟΛ.1092/17.2015 εδώ

Και την κωδικοποιημένη ΠΟΛ.1022/7.1.2014 εδώ

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» «sos» Τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής

Δημοσιεύθηκε επίσης την περασμένη Τρίτη και η απόφαση για την παράταση της υποβολής των βεβαιώσεων αποδοχών και αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα έως τις 10 Μαΐου. Δηλαδή έως σήμερα ουσιαστικά σύμφωνα με τα γνωστά και ισχύοντα του άρθρου 7 του ΚΦΔ.  [ΠΟΛ.1091/9.4.2015]

Στην απόφαση υπήρχαν και μερικές μεταβολές στους πίνακες

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 της ΠΟΛ.1051/19.2.2015 στον ΠΙΝΑΚΑ με τίτλο «Κωδικοποίηση Εισοδήματος Μισθωτής Εργασίας, Συντάξεων και Λοιπών Εισοδημάτων Πλην Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», τα Είδη Αποδοχών που αντιστοιχούν στους κωδικούς 10,11,18 και 28 μετονομάζονται αντίστοιχα


 
  ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
  Κωδικός Είδος αποδοχών
Πριν την μεταβολή 10 Εισόδημα αξιωματικών εμπορικού πλοίου με ξένη σημαία
11 Εισόδημα κατώτερου πληρώματος εμπορικού πλοίου με ξένη σημαία
18 Εισόδημα εκτός συντάξεων φορολογούμενο με ειδικό τρόπο ή αυτοτελώς
28 Αποδοχές σύνταξης φορολογούμενες με ειδικό τρόπο ή αυτοτελώς
   
   
Μετά την μεταβολή της 109110 Εισόδημα αξιωματικών εμπορικού πλοίου με ξένη σημαία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες (δρομολογημένα σε τακτικές γραμμές)
11 Εισόδημα κατώτερου πληρώματος εμπορικού πλοίου με ξένη σημαία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες (δρομολογημένα σε τακτικές γραμμές)
18 Εισόδημα εκτός συντάξεων που απαλλάσσεται ή φορολογείται με ειδικό τρόπο ή αυτοτελώς
28 Αποδοχές σύνταξης που απαλλάσσονται ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο ή αυτοτελώς

Στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2 της ΠΟΛ.1051/19.2.2015 στον ΠΙΝΑΚΑ με τίτλο «Κωδικοποίηση Αμοιβών από Επιχειρηματική Δραστηριότητα», το Είδος Αμοιβών που αντιστοιχεί στον κωδικό 10 μετονομάζεται

 
    ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΜΟΙΒΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
  Κωδικός Συντ/ής παρ/σης φόρου (%) Είδος αμοιβών
Πριν την μεταβολή 10. 0 Αμοιβή μικρότερη των 300€ άρθρου 64 §8 ν.4172/2013
Μετά την μεταβολή της 109110.0 Αμοιβή μικρότερη των 300€ της παραγράφου 8 και των 150€ της παραγράφου 2 του άρθρου 64 του ν.4172/2013


 

← ●●●● § ●●●● →

 

Εξαίρεση από την υποβολή των συμφωνητικών

Με τρείς αποφάσεις της ΓΓΔΕ δόθηκε εξαίρεση από την υποβολή συμφωνητικών που καταρτίζονται μεταξύ ορισμένων εταιριών και των πελατών-συνδρομητών της.

Αναλυτικά:

Με την ΔΕΛ Β 1049523 ΕΞ 2015/8.4.2015 - Εξαιρείται η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. με ΑΦΜ 094449128 από τις υποχρεώσεις υποβολής συμφωνητικών  και μόνο για τα συμφωνητικά που καταρτίζει με τους πελάτες − συνδρομητές της και αφορούν στη χρήση Egnatia card για την εξυπηρέτηση τους στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ και στην υποθαλάσσια αρτηρία Άκτιο−Πρέβεζα.

Με την ΔΕΛ Β 1049517 ΕΞ 2015/8.4.2015  Εξαιρείται η εταιρεία Γ.Ε.Φ.Υ.Ρ.Α. Α.Ε. με ΑΦΜ 094420461 από τις υποχρεώσεις υποβολής συμφωνητικών και μόνο για τα συμφωνητικά που καταρτίζει με τους συνδρομητές-πελάτες της.

Με την ΔΕΛ Β 1049500 ΕΞ 2015/8.4.2015 εξαιρείται η  εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. με ΑΦΜ 998380326 από τις υποχρεώσεις υποβολής συμφωνητικών και μόνο για τα συμφωνητικά που καταρτίζει με τους πελάτες - συνδρομητές της.

Και για τις τρεις ως άνω εταιρίες εξαιρετικά, οι 3μηνιαίες καταστάσεις με τα συμφωνητικά της  που καταρτίστηκαν ή θα καταρτιστούν από 1.1.2015 έως 30.6.2015 θα υποβληθούν σύμφωνα με την1065606/7222/ΔΕ-Β/18.7.2000 (ΦΕΚ 951Β') AYO μέχρι τις ημερομηνίες υποβολής των 3μηνιαίων καταστάσεων του Α' και Β' Τριμήνου 2015 αντίστοιχα.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Διευκρινίσεις σχετικά με τον υπολογισμό των δόσεων κατά την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων

Με την απόφαση ΠΟΛ.1099/5.5.2015 δόθηκαν περισσότερες διευκρινίσεις από την ΓΓΔΕ σε ό,τι αφορά την πληρωμή των δόσεων της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων.

Προσοχή, η πρώτη δόση  καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και όχι αργότερα από την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Επίσης, για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες με φορολογικό έτος 1.01.2014 - 31.12.2014 που υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος τον Μάιο του 2015, η καταβολή του φόρου γίνεται σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη (1η) καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης και οι υπόλοιπες επτά (7) μέχρι την τελευταία ημέρα των επόμενων μηνών από την υποβολή της, ήτοι η δεύτερη (2η) δόση μέχρι τις 30.06.2015, η τρίτη (3η) δόση μέχρι τις 31.07.2015, κ.ο.κ., με την τελευταία δόση να καταβάλλεται μέχρι τις 31.12.2015.
 

Για όσους καταφέρουν λοιπόν να υποβάλλουν την δήλωση μέσα στον Μάιο, η πρώτη δόση θα καταβληθεί μια μέρα μετά την υποβολή της δήλωσης και οι επόμενες 7 θα υποβληθούν στο τέλος του επόμενου μήνα.

Παράδειγμα, για οφειλόμενο φόρο εισοδήματος δήλωσης ποσού 100.000 οι δόσεις θα καταβληθούν ως εξής

Υποβολή δήλωσης τον Μάιο

Μάιος Υποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης Δόσης 12.500
Ιούνιος 2η δόση 12.500
Ιούλιος 3η δόση 12.500
Αύγουστος 4η δόση 12.500
Σεπτέμβριος 5η δόση 12.500
Οκτώβριος 6η δόση 12.500
Νοέμβριος 7η δόση 12.500
Δεκέμβριος 8η δόση 12.500

Υποβολή δήλωσης τον Ιούνιο

Ιούνιος Υποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης Δόσης 14,285.71
Ιούλιος 2η δόση 14,285.71
Αύγουστος 3η δόση 14,285.71
Σεπτέμβριος 4η δόση 14,285.71
Οκτώβριος 5η δόση 14,285.71
Νοέμβριος 6η δόση 14,285.71
Δεκέμβριος 7η δόση 14,285.74

Υποβολής δήλωσης τον Ιούλιο (μετά από ενδεχόμενη παράταση)

Ιούλιος Υποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης Δόσης 16,666.67
Αύγουστος 2η δόση 16,666.67
Σεπτέμβριος 3η δόση 16,666.67
Οκτώβριος 4η δόση 16,666.67
Νοέμβριος 5η δόση 16,666.67
Δεκέμβριος 6η δόση 16,666.67


Δείτε εδώ ολόκληρη την απόφαση ΠΟΛ.1099/5.5.2015

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Φορολόγηση αλλοδαπού φυσικού προσώπου, υπηκόου Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, αποσπασμένου στην Ελλάδα

Υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου  αμοιβές του αλλοδαπού μισθωτού, ο οποίος θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στην Ελλάδα σύμφωνα με το συμβόλαιο απόσπασης και θα αμείβεται από την Ελληνική θυγατρική εταιρία στην οποία θα επαναχρεώνεται ο μισθός του από την αλλοδαπή εταιρία.

Επίσης σύμφωνα με την περ. α' του αρ.5 του ν.4172/2013, εισόδημα που προκύπτει στην ημεδαπή είναι κάθε εισόδημα πηγής Ελλάδας και ιδίως το εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις που παρέχεται στην ημεδαπή, συνεπώς ο αλλοδαπός υπάλληλος υποχρεούται να υποβάλλει φορολογική δήλωση για το εισόδημα που αποκτά στην Ελλάδα. [Δείτε το έγγραφο εδώ Αρ. πρωτ.: ΔΕΑΦ Α 1058536 ΕΞ 2015/30.4.2015]

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Οδηγίες σχετικά με την λανθασμένη παρακράτηση φόρου τόκων υπερημερίας από νομικά πρόσωπα

Με το υπ΄ αριθμ. ΔΕΑΦ Β 1061927 ΕΞ 2015/5.5.2015 έγγραφο της Γ.Γ.Δ.Ε., δόθηκαν οδηγίες σχετικά με την αντιμετώπιση της λανθασμένης παρακράτησης φόρου από νομικά πρόσωπα, για τόκους υπερημερίας. Ειδικότερα από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη της υπηρεσίας του υπ. Οικ. προέκυψε ότι, μέχρι την έκδοση της ΠΟΛ.1042/26.1.2015, οι υπόχρεοι σε παρακράτηση, κατά την καταβολή τόκων υπερημερίας, είτε δεν διενέργησαν παρακράτηση φόρου, ιδίως στις περιπτώσεις που οι τόκοι αυτοί ενέπιπταν στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 25 του ν.2238/1994, είτε διενέργησαν παρακράτηση φόρου με χαμηλότερο συντελεστή (π.χ. με το συντελεστή 3% που επιβάλλεται στις αμοιβές για τεχνικά έργα, όταν εκτός των αμοιβών αυτών καταβλήθηκαν και τόκοι υπερημερίας).

Μετά από όλα όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω προκύπτει ότι οι πληρωμές τόκων, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι τόκοι υπερημερίας, που πραγματοποιούνται από 1.1.2014 και μετά υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου με συντελεστή 15% και η παρακράτηση αυτή δεν εξαντλεί τη φορολογική υποχρέωση του δικαιούχου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, εκτός των προσώπων που δεν έχουν τη φορολογική κατοικία τους και δεν διατηρούν μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, αλλά για το εισόδημα αυτό θα φορολογηθεί, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 3 του παρόντος.

Σύμφωνα με την εν λόγω διοικητική λύση, βάσει των ανωτέρω και δεδομένων των ερμηνευτικών αμφισβητήσεων που προέκυψαν μέχρι την έκδοση της ΠΟΛ.1042/26.1.2015, γίνεται δεκτό, προκειμένου να αποφευχθεί πρόσθετο διαχειριστικό κόστος, ότι ο φόρος που δεν παρακρατήθηκε ή η διαφορά του φόρου που προκύπτει σε περίπτωση διενέργειας παρακράτησης με χαμηλότερο συντελεστή, κατά την καταβολή ή την πίστωση τόκων υπερημερίας μέχρι την έκδοση της ΠΟΛ.1042/26.1.2015 εγκυκλίου μας, δεν οφείλεται από τους υπόχρεους σε παρακράτηση, αλλά ο δικαιούχος των εν λόγω τόκων, νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, θα φορολογηθεί για τους τόκους αυτούς με συντελεστή 26% ή 26% και 33%, κατά περίπτωση, συμψηφιζομένου μόνο του ποσού του φόρου που τυχόν παρακρατήθηκε για το εισόδημα αυτό, σύμφωνα με τα αναφερόμενα ανωτέρω.

Δείτε ολόκληρη την απόφαση εδώ

 

← ●●●● § ●●●● →

«sos» ΠΟΛ.1100/5.5.2015 Ημερομηνία μεταβολής Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε.

Με την απόφαση αυτή ξεκαθαρίζεται ότι η ημερομηνία ημερομηνία έναρξης ισχύος του Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε. είναι η ημέρα εκλογής του από τη Γενική Συνέλευση, ανεξάρτητα από το χρόνο καταχώρησης της εν λόγω πράξης στο Γ.Ε.ΜΗ.

Συνεπώς στην περίπτωση υποβολής δήλωσης μεταβολής για αλλαγή Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε., ως ημερομηνία μεταβολής, καταχωρείται στο υποσύστημα Μητρώου η ημερομηνία εκλογής του από τη Γενική Συνέλευση.
Ως ημερομηνία εκκίνησης της προθεσμίας για τον υπολογισμό του εμπροθέσμου λογίζεται η ημερομηνία έκδοσης της σχετικής ανακοίνωσης του Γ.Ε.ΜΗ.

Με αφορμή την δημοσιοποίηση της απόφασης αυτής δείτε και έναν χρηστικό πίνακα που συνέταξε η συνάδελφος και μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven,  Ρένα Λιαπάτη.

ΕΝΕΡΓΕΙΑ   ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ  
          
ΕΝΑΡΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΝΟΜ. ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜ. ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 1 ΣΤΑΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ (ΕΝΤΥΠΟ Μ3) ΕΝΤΟΣ 30 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΓΕΜΗ Ή ΣΤΟ ΟΙΚΕΙΟ ΜΗΤΡΩΟ Ή ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΚΑΤΆ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ή ΑΠΌ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ  ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΆΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ (ΠΟΛ.1006/31.12.2013)
ΑΛΛΑΓΗ ΕΠΩΝΥΜΙΑΣ , ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΕΔΡΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΣΧΕΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ (ΕΝΤΥΠΟ Μ3) ΕΝΤΟΣ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ  Ή ΑΠΌ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΜΗ ΟΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ. (ΠΟΛ.1006/31.12.2013)
ΕΞΟΔΟΣ ΕΤΑΙΡΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ (Ο.Ε. ΚΑΙ Ε.Ε.) ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ (Μ3) ΕΝΤΟΣ 30 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΣΤΟ ΓΕΜΗ  (ΠΟΛ.1199/20.8.2013)
ΜΕΤΑΒΟΛΗ Δ.Σ. Α.Ε ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ (Μ3)  ΕΝΤΟΣ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ έκδοσης της σχετικής ανακοίνωσης του Γ.Ε.ΜΗ.  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΑΠΌ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (ΠΟΛ 1100/5.5.2015) 
ΘΕΣΗ ΣΕ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ  ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ (Μ3) ΕΝΤΟΣ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΜΗ Ή ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΠΌ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ  (ΠΟΛ.1006/31.12.2013)
ΛΥΣΗ  ΔΗΛΩΣΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (Μ4) ΕΝΤΟΣ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ Ή ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΌ ΤΟ ΓΕΜΗ, ΟΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ, ΑΝ ΔΕΝ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ, ΕΝΤΟΣ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΥΣΗ Ή ΤΗΝ ΠΑΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥΣ, ΚΑΤΆ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ (ΠΟΛ.1006/31.12.2013)
ΛΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ (Ο.Ε. ΚΑΙ Ε.Ε.) ΌΤΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΕΝΕΙ ΕΝΑΣ ΜΟΝΟ ΕΤΑΙΡΟΣ ΑΝ ΜΕΣΑ ΣΕ 2 ΜΗΝΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΕΤΑΙΡΟΥ Ή  ΕΤΑΙΡΩΝ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΣΤΟ ΓΕΜΗ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΟΥ ΕΤΑΙΡΟΥ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΕΤΑΙΡΟΣ, ΤΟΤΕ ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. (Ν 4072/2012 ΑΡΘ 267). Ο ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΩΝ  2 ΜΗΝΩΝ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ (ΓΕΜΗ ΑΡ.ΠΡΩΤ. 55/18.2.2015). 

 

← ●●●● § ●●●● →

 

Λοιπές αποφάσεις εν τάχει

Με την απόφαση  Αριθμ. 3133.1/01/2015/20.4.2015Καθορισμός τρόπου υπολογισμού της ημερομηνίας από την οποία το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, οφείλει να αποδώσει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Φορολογικής ή Τελωνειακής Διοίκησης .....  καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της ημερομηνίας από την οποία το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής (πλοίο) οφείλει να αποδώσει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Φορολογικής ή Τελωνειακής Διοίκησης α) τον ΦΠΑ για την εισαγωγή ή την απόκτηση που του αναλογεί και β) τους αναλογούντες δασμούς και επιβαρύνσεις καθώς και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων, λιπαντικών και λοιπών αγαθών για τους οποίους έτυχε απαλλαγής, λόγω μη εκπλήρωσης της υποχρέωσης εκτέλεσης του ελάχιστου αριθμού ημερών ναύλωσης.

---

Με την απόφαση  Ι.Κ.Α. αριθμ. πρωτ.: Α42/4/5.5.2015 Αποτίμηση των χορηγουμένων, από τους εργοδότες, παροχών σε είδος για το έτος 2015 καθορίζεται η αποτίμηση των χορηγουμένων παροχών σε είδος στους μισθωτούς ασφαλισμένους που δεν αμείβονται με κυμαινόμενες αποδοχές από τους εργοδότες τους, για το έτος 2015.

1. Για ένα γεύμα 4,80 €
2. Για πλήρη τροφή 9,60 €
3. Για κατοικία (μηνιαία) 75,40 €
4. Για πλήρη τροφή και κατοικία (μηνιαία) 301,50 €

---

Με το έγγραφο ΔΕΑΦ Α 1061179 ΕΞ 2015/5.5.2015 ορίζεται ότι η παροχή σε είδος με τη μορφή δικαιωμάτων προαίρεσης απόκτησης μετοχών της μητρικής εταιρίας προς τους υπαλλήλους της θυγατρικής της στην Ελλάδα θεωρούνται παροχή σε είδος σύμφωνα με το άρθρο 13, παράγραφος 4 του ν.4172/2013 και θα συμπεριληφθούν στην βεβαίωση αποδοχών που θα χορηγήσει η θυγατρική στους υπαλλήλους της. Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας μετά από την εξέταση των πραγματικών περιστατικών και των αναφερομένων στην ανωτέρω επιστολή.

---

Με την απόφαση  Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Α11/ 97/29.4.2015.30 του ν.4320/2015 σχετικά με την ασφαλιστική ικανότητακοινοποιείται η διάταξη του άρθρου 30 του ν. 4320/2015 η οποία  προβλέπεται τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας και στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων με την επωνυμία «ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ» και «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ» καθώς και τα μέλη οικογένειάς τους, για την περίοδο από 1/3/2015 έως 29/2/2016, χωρίς την προϋπόθεση συμπλήρωσης ημερών ασφάλισης.

---

Με την απόφαση  Ι.Κ.Α. αρ. πρωτ.: 2204/30.4.2015 ορίζεται ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοσίου και του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι διαθέτουν ενεργή ασφαλιστική ικανότητα, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης ασθένειας (Ε.Κ.Α.Α) σε όλα τα Περιφερειακά - Τοπικά Υποκαταστήματα και τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και όχι μόνο σε όσα λειτουργούν γραφεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του πρώην ΟΠΑΔ.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» «sos» Χρηστικά νο 1

Την προσοχή σας στο επόμενο θέμα

Σύμφωνα με την ΠΟΛ.1069/23.3.2015 Φορολόγηση του εισοδήματος από ακίνητη περιουσία μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε. (άρθρα 39 και 40 ν.4172/2013) ισχύουν τα ακόλουθα:

Όσον αφορά στον προσδιορισμό του εισοδήματος από ακίνητη περιουσία που αποκτούν τα ημεδαπά νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες κερδοσκοπικού χαρακτήρα του άρθρου 45, τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες κερδοσκοπικού χαρακτήρα που χαρακτηρίζονται ως φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, καθώς και τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες κερδοσκοπικού χαρακτήρα που διατηρούν μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, έχουν επίσης εφαρμογή οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 39 και επομένως, εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στις παραγράφους 1 και 2 της παρούσας. Το εισόδημα αυτό, αν και χαρακτηρίζεται εισόδημα από ακίνητη περιουσία ιδίως για τις ανάγκες υποβολής της δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας, θεωρείται σε κάθε περίπτωση έσοδο από επιχειρηματική δραστηριότητα και επομένως, για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται και αφορούν τα ακίνητα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 22 και 23, σε συνδυασμό και με τις διατάξεις των περιπτώσεων δ΄ και στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 39.

Κατά συνέπεια, το εισόδημα που τεκμαίρεται από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση γης ή ακινήτου υπόκειται σε φορολογία στο όνομα του νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, χωρίς καμία εξαίρεση για αυτό που προκύπτει από την ιδιοχρησιμοποίηση βιομηχανοστασίων, ξενοδοχείων, κλπ., ενώ ειδικά για την περίπτωση της ιδιοχρησιμοποίησης εκπίπτει, κατά τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα των παραπάνω νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, το τεκμαρτό μίσθωμα κατά το μέτρο που δεν υπερβαίνει το τρία τοις εκατό (3%) επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου, με βάση τις διατάξεις της περίπτωσης η΄ του άρθρου 23 του ίδιου νόμου. Το αποτέλεσμα του ανωτέρω χειρισμού στην περίπτωση της ιδιοχρησιμοποίησης γης ή ακινήτου είναι φορολογικά αδιάφορο για τα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο υπολογισμός και η αναγραφή του εσόδου από ιδιοχρησιμοποίηση και του εξόδου αντιστοίχως, στα βιβλία των επιχειρήσεων είναι υποχρεωτική.

Σε αντίθετη περίπτωση ο μελλοντικός έλεγχος μπορεί να καταλογίσει το έσοδο από ιδιοχρησιμοποίηση, χωρίς ταυτόχρονα να λάβει υπόψιν του την δαπάνη αφού δεν θα έχει καταχωρηθεί στα βιβλία και δεν θα πληρεί το κριτήριο της περίπτωσης γ' του άρθρου 22 του ΚΦΕ. 

Θυμίζω ότι για να αφαιρεθούν δαπάνες  από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, εκτός των άλλων θα πρέπει και να πληρούνται και όσα αναφέρονται στην περίπτωση γ' του άρθρου 22 του ν. 4172/20103: "(γ) εγγράφονται στα τηρούμενα βιβλία απεικόνισης των συναλλαγών της περιόδου κατά την οποία πραγματοποιούνται και αποδεικνύονται με κατάλληλα δικαιολογητικά.)"

Τέλος θεωρώ ότι η καταχώρηση του εσόδου και του εξόδου μπορούν να διενεργηθούν ως λογιστικές εγγραφές ακόμα και στο τέλος της διαχειριστικής περιόδου στο ημερολόγιο εγγραφών ισολογισμού, μαζί με τις εγγραφές κλεισίματος, όπως προβλεπόταν και με τον παλαιό ΚΦΕ (Σχετική απόφαση 1084575/461/0015/7.8.2008

Όσο για το τι ίσχυε πριν την 1.1.2014 με τον παλαιό ΚΦΕ αναφέρω τα εξής:

Η Α.Ε. δεν έχει υποχρέωση να δηλώσει αυτοτελώς το ενοίκιο ή μίσθωμα που αναλογεί στην αξία του ιδιοχρησιμοποιούμενου για τις ανάγκες της ακινήτου. Κατά τις οδηγίες της Διοικήσεως (βλ. Yπ. Oικ. Εγκ. 139/1958), η εταιρεία δύναται να φέρει στα βιβλία της ως έσοδο το τεκμαρτό μίσθωμα των ιδιοχρησιμοποιουμένων ακινήτων της, αντιστοίχως δε θα εκπέσει από τα ακαθάριστα αυτής έσοδα, υπό τύπον γενικού εξόδου, το τεκμαρτό ενοίκιο των ίδιων ακινήτων, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου α' της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του Ν.Δ. 3323/55 (ήδη άρθρο 31 § 1 ν. 2238/94).

 

← ●●●● § ●●●● →

 Χρηστικά νο 2

«sos» Παρατάσεις που έχουν δοθεί

-Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών ασφαλιστικών ταμείων - έως 2 Ιουνίου 2015 με τροπολογία στον νόμο 4324/2015 άρθρο 19

-Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών έτους 2014 του τομέα ασφάλισης νομικών - 30 Ιουνίου 2015 - [δείτε εδώ]

αράταση της προθεσμίας  για εφάπαξ ή τμηματική πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δημόσιο του νόμου 4321/2015 - έως 26.5.2015 - [δείτε εδώ σχετικά]

-Προθεσμία υποβολής δήλωσης βλάβης από κατασκευάστριες εταιρείες ΦΗΜ.

-Υποβολή τριμηνιαίων συναλλαγών (ΜΥΦ) για το έτος 2014 - 30.Σεπτεμβρίου 2014 - [Δείτε εδώ σχετικά]

-Υποβολή τριμηνιαίων συναλλαγών (ΜΥΦ) για τα 2 πρώτα τρίμηνα του 2015 - 30.Νοεμβρίου 2015 - [Δείτε εδώ σχετικά]

-Υποβολή στοιχείων ακινήτων Ε9 2015 (μεταβολές που έχουν γίνει από 1.1.2014 έως 31.12.2014)  - 30 Ιουνίου 2015 - [Δείτε εδώ σχετικά]

-Υποβολή στοιχείων ακινήτων Ε9 2016 (μεταβολές που έχουν γίνει από 1.1.2015 έως 31.5.2015)  - 30 Ιουνίου 2015 - [Δείτε εδώ σχετικά]

 

← ●●●● § ●●●● →

«sos» Χρηστικά νο 3

Ποιος είναι υπόχρεος στην χορήγηση βεβαίωσης αποδοχών των εργαζομένων με εργόσημο.

Σύμφωνα με την ΠΟΛ.1051/19.2.2015 ισχύουν τα εξής:

Όσοι παρακρατούν φόρο σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 59 και 62 του ν.4172/2013, πλην των συμβολαιογράφων κατά την υπογραφή του συμβολαίου μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας, έχουν υποχρέωση να χορηγούν σε αυτούς από τους οποίους έγινε παρακράτηση, μοναδική βεβαίωση στην οποία αναγράφουν το σύνολο των αμοιβών που τους κατέβαλαν στο φορολογικό έτος και το φόρο που παρακρατήθηκε. Ίδια υποχρέωση υπάρχει και στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση.

Περαιτέρω, οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα δεν παρακρατούν φόρο από τους εργαζομένους που αμείβονται με εργόσημο, συνεπώς δεν είναι υπόχρεοι για την χορήγηση βεβαιώσεων. Υπόχρεοι στις περιπτώσεις αυτές είναι οι εκάστοτε φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΙΚΑ-ΟΓΑ κλπ)

 

← ●●●● § ●●●● →

«sos» Χρηστικά νο 4

Δεν αποτελεί τεκμήριο η αγορά πάγιου εξοπλισμού επαγγελματικής χρήσης από πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.

Σύμφωνα με την περίπτωση ε του άρθρου 33 του ΚΦΕ (ν.4172/2013) η ετήσια αντικειμενική δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων δεν εφαρμόζεται προκειμένου για αγορά πάγιου εξοπλισμού επαγγελματικής χρήσης από πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.

Στην έννοια του πάγιου εξοπλισμού περιλαμβάνονται μηχανήματα, υπολογιστές, έπιπλα, σκεύη, Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα, Φ.Ι.Χ. αυτοκίνητα, Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα, Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες, σκάφη, αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την άσκηση επιχείρησης ή ελευθέριου επαγγέλματος.

Ομοίως σύμφωνα με την ΠΟΛ.1076/26.3.2015 δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη:

-Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης εφόσον βέβαια πληρούν τις προϋποθέσεις κατάταξής τους ως επαγγελματικών.

- Τα αεροσκάφη και τα ελικόπτερα επαγγελματικής χρήσης εφόσον αυτά πληρούν τις προϋποθέσεις κατάταξής τους ως επαγγελματικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ήτοι να πληρούν τις προϋποθέσεις αδειοδότησης που ορίζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως εταιρείες παροχής αεροπορικών υπηρεσιών.

Ενώ για τους αγρότες μεταξύ άλλων στην απαλλακτική διάταξη εμπίπτει και η αγορά τρακτέρ που προορίζεται για την άσκηση της αγροτικής δραστηριότητας, καθώς και η αγορά Φωτοβολταικών πάνελ και λοιπών μηχανημάτων για την κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου.

Τα παραπάνω δεν πρέπει να συγχέονται φυσικά με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ΚΦΕ σύμφωνα με την οποία αποτελεί τεκμήριο απόκτησης περιουσιακών στοιχείων και λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου εισοδήματος η αγορά επιχειρήσεων ή σύσταση ή αύξηση του κεφαλαίου αυτών που λειτουργούν ατομικώς ή με τη μορφή ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης ή ανώνυμης εταιρείας ή περιορισμένης ευθύνης εταιρίας ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας ή κοινωνίας ή κοινοπραξίας ή αστικής εταιρίας ή αγορά εταιρικών μερίδων και χρεογράφων γενικώς.

Η διατύπωση της διάταξης αυτής είναι γενική και καταλαμβάνει επομένως κάθε περίπτωση δαπάνης για συμμετοχή σε οποιασδήποτε μορφής εταιρία. Υπάγονται κατ' ακολουθία όλα τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται, ως εισφορά σε νεοϊδρυόμενο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ως κεφάλαιο για την ίδρυση ατομικής επιχείρησης καθώς και τα ποσά για αύξηση κεφαλαίου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας.
Η ίδια διάταξη ορίζει σαν τεκμαρτή δαπάνη τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται και για την αγορά χρεογράφων γενικά. Διευκρινίζεται ότι στην έννοια των χρεογράφων συμπεριλαμβάνονται οι ομολογίες, τα έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, τα ομόλογα τραπεζών, τα προθεσμιακά συμβόλαια, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, τα συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης, τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων, οι μετοχές και γενικά προϊόντα που μπορούν να διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια και στις αγορές.

 

← ●●●● § ●●●● →

 

«sos» Χρηστικά νο 5

Πότε γίνεται η απόδοση του τέλους χαρτοσήμου 1,2% στις περιπτώσεις ταμειακής διευκόλυνσης από εταίρο ή μέτοχο προς την επιχείρησή του.

Το ποσοστό 1,2% του τέλους που οφείλεται στις  "ταμειακές διευκολύνσεις" ορίζεται στην  παράγραφο 5 του άρθρου 15 του κώδικα τελών χαρτοσήμου.

Πάσα εν γένει εγγραφή εις τα βιβλία περί καταθέσεως ή αναλήψεως χρημάτων υπό εταίρων ή μετόχων ή άλλων προσώπων προς ή από εμπορικάς εν γένει εταιρείας ή επιχειρήσεις, ήτις δεν ανάγεται εις σύμβασιν, πράξιν κ.λπ., υποβληθείσαν εις τα οικεία τέλη χαρτοσήμου ή απαλλαγείσαν νομίμως των τελών τούτων, υπόκεινται εις αναλογικόν τέλος χαρτοσήμου εν επί τοις εκατόν (1%). Eις ην περίπτωσιν, εκ της εγγραφής ή εξ ετέρου εγγράφου, αποδεικνύεται ότι η κατάθεσις ή ανάληψις αφορά σύμβασιν, πράξιν κ.λπ. υποκειμένην εις μεγαλύτερον ή μικρότερον τέλος χαρτοσήμου, οφείλεται το διά την σύμβασιν, πράξιν κ.λπ. προβλεπόμενον τέλος.
Eξαιρετικώς, αι προς τον σκοπόν της ταμιακής διευκολύνσεως των ομορρύθμων και ετερορρύθμων εταιρειών προσωριναί εις τρεχούμενον λογαριασμόν καταθέσεις των ομορρύθμων εταίρων, ως και αι αναλήψεις τούτων, απαλλάσσονται των τελών χαρτοσήμου, εφόσον το εκάστοτε πιστωτικόν υπόλοιπον των καταθέσεων τούτων δεν υπερβαίνει εν συνόλω το ποσόν των ευρώ 73,37. Πιστωτικά υπόλοιπα του τρεχουμένου τούτου λογαριασμού υπερβαίνοντα το ποσόν τούτο υπόκεινται εξ ολοκλήρου εις το οικείον τέλος.

Η υποβολή σχετικού εντύπου καθώς και η καταβολή του χαρτοσήμου των "ταμειακών διευκολύνσεων" γίνεται εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του μηνός του επομένου της εις τα λογιστικά βιβλία εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ΚΤΧ. (Υπ. Οικ. Σ. 6107/385/ΠΟΛ. 185/1980,
Εγκ. 11/ 1981).

Για την απόδοση του τέλους δεν υφίσταται συγκεκριμένο έντυπο, ωστόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε κάποια επιστολή της επιχείρησης η οποιοδήποτε άλλο έγγραφο το οποίο να περιέχει τις απαραίτητες πληροφορίες. Ενδεικτικά:

ΔΗΛΩΣΗ
ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΕΛΩΝ ΧΑΡΤΟΣΗΜΟΥ


-Συναλλαγή – πράξη υποκείμενη σε  τέλος χαρτοσήμου  ....
-Χρηματική αξία συναλλαγής πράξης   ...............
-Ημερομηνία συναλλαγής πράξης ..................
-Συντελεστής τέλους χαρτοσήμου ...................
-Οφειλόμενο τέλος χαρτοσήμου .................
-Εισφορά ΟΓΑ 20% επί του τέλους χαρτοσήμου ...........
-Σύνολο οφειλής .............
-Προσαύξηση επί χαρτοσήμου και ΟΓΑ …..
-Γενικό σύνολο οφειλής  .....................

Αθήνα


Η καταβάλλουσα εταιρία,

 

← ●●●● § ●●●● →


Ειπώθηκε σε σεμινάριο και με έχει προβληματίσει η αλήθεια είναι.

Εφόσον μέλος ΔΣ δεν αμείβεται από την επιχείρηση δεν θεωρείται ότι έχει εργασιακή σχέση, συνεπώς δεν ισχύουν για αυτό οι διατάξεις περί παροχής σε είδος του άρθρου 13 του ΚΦΕ.

Έχουμε και λέμε.

Κατά την γραμματική ερμηνεία του άρθρου 12 του νόμου 4172/2013 :

 2. Για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε., εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες:

....

δ) ως διευθυντής ή μέλος του ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας,

 

Οι παροχές σε είδος του άρθρου 13 ως γνωστόν καταλαμβάνουν και τα πρόσωπα των περιπτώσεων του άρθρου 12 σύμφωνα με την ΠΟΛ.1219/6.10.2014, για τις οποίες θεωρείτε ότι υφίσταται εργασιακή σχέση.

Συνεπώς θεωρώ ότι ο εισηγητής στέκεται στην φράση "όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες"  και θεωρεί ότι εφόσον δεν αμείβεται, τότε δεν παρέχει και υπηρεσίες. Αποτέλεσμα να μην εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 12 και κατά συνέπεια στις διατάξεις του άρθρου 13.

Η ερμηνεία αυτή είναι λίγο "τραβηγμένη" θα έλεγα, ωστόσο δεν μπορώ να πω ότι δεν έχει καμία βάση. Εν αναμονή λοιπών νέων διευκρινίσεων.

 

Αφιερωμένο στην γιορτή της Μητέρας

Μάνα, είναι μια λέξη που γεμίζει το στόμα σου και μόνο που θα την πεις. Μάνα, είναι η γυναίκα που πάνω από όλα και όλους θα βάλει το παιδί της. Μάνα, είναι αυτή που θα θυσιαστεί για το παιδί της.

Αυτό σκεφτόταν και ο Ανδρέας Πάγκαλος όταν δημιούργησε το παρακάτω βίντεο για τις μανούλες όλου του κόσμου.


Πηγή: sugklonistiko.gr


Καλή εβδομάδα σε όλους με την ελπίδα να δούμε φως στο Taxis.

 



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης