Ειδήσεις Ανασκοπήσεις - Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας

Καρποδίνης Μαρκ. Δημήτριος

Πτυχιούχος Α.Ε.Ι. Λογιστής (Α’ τάξης) - Φοροτεχνικός

Αναλυτής συστημάτων πληροφορικής
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven


 

Καλημέρα και καλή εβδομάδα,

Σήμερα Μεγάλη Δευτέρα ξεκινά σε ολόκληρο το Χριστιανικό κόσμο η πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η χαρά που τη διαδέχεται το βράδυ της Ανάστασης. Ως έθνος έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια ένα διαρκή Γολγοθά με αμέτρητα προβλήματα, αυξημένη ανεργία και συρρίκνωση της οικονομίας.  Όλοι μας περιμένουμε και ευχόμαστε αυτή η χώρα να αναστηθεί μέσα από τις στάχτες της ελπίζοντας να μπορούν να ζήσουν τα παιδιά μας σε ένα καλύτερο αύριο.

Ας έρθουμε όμως στο σήμερα ξεκινώντας την ανασκόπηση της εβδομάδα που πέρασε με την κοινοποίηση της λίστας μέτρων που στάλθηκε στις Βρυξέλλες και περιέχει μέτρα ύψους 3,2 έως 4 δισ. ευρώ.

Αν και η λίστα από τους εταίρους χαρακτηριστικέ ασαφής σε γενικές γραμμές αναλύεται στα παρακάτω μέτρα και η κυβέρνηση προβλέπει με την εφαρμογή τους σε πρωτογενές πλεόνασμα κοντά στο 1,2%-1,5% του ΑΕΠ.

  • 1.500.000.000 από τις ιδιωτικοποιήσεις

  • 2.000.000.000 από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής 

  • 800.000.000 από είσπραξη φόρων 

  • 350.000.000 από αδειοδότηση ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών

ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί σε:

  1. Ελέγχους τραπεζικών εμβασμάτων ( το ΣΔΟΕ συνεχίζει την έρευνα κατά της απάτης και διαφθοράς και πραγματοποίησε τον Μάρτιο του 2015 σημαντικές επιτυχίες ελέγχοντας μεταξύ των άλλων τα τραπεζικά εμβάσματα - ( δείτε αναλυτικά εδώ )

  2. Καταπολέμηση του παράνομου εμπορείου πετρελαίου και προϊόντων καπνού και αλκοόλ

  3. Ελέγχους στις ενδοομιλικές συναλλαγές

  4. Λοταρία για τις αποδείξεις ενισχύοντας την απόδοση του ΦΠΑ

  5. Καταπολέμηση της φορολογικής απάτης με την συνεργασία ενός ειδικού λογισμικού SNA

  6. Βελτίωση της είσπραξης του ΦΠΑ λόγω του μοντέλου πληρωμής σε δόσεις ηλεκτρονικά - Κίνητρα μείωσης των ποινών και προσαυξήσεων όταν υπάρχει άμεση εξόφληση της οφειλής.

  7. Επικέντρωση του κρατικού μηχανισμού στο εισπράξιμο χρέος των υπόχρεων

  8. Ενδυνάμωση της μονάδας επίλυσης των φορολογικών διαφορών ( μέσω της Γ.Γ.Δ.Ε. ) με στόχο την επίλυση φορολογικών υποθέσεων οι οποίες εκκρεμούν για εκδίκαση.

  9. Φόροι από Τηλεοπτικές διαφημίσεις, Κατόχους πολυτελών Ι.Χ.,  περιουσιολόγιο ( δείτε αναλυτικά εδώ ) με σύνδεση με το Εθνικό κτηματολόγιο.

  10. Έσοδα από αρχαιολογικούς χώρους, τυχερά παιχνίδια, τηλεοπτικές άδειες, Ιδιωτικοποιήσεις

  11. υποχρεωτικότητα συναλλαγών μέσω τραπεζών ( pos )

  12. Συνεργασία του τραπεζικού τομέα με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής.  


Πάντως μέσα στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η μετατροπή του Εν.Φ.Ι.Α. (στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους) σε Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας με ταυτόχρονες μειώσεις των αντικειμενικών αξιών αλλά και αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού. Για το αφορολόγητο δεν μπορώ να σας πω πολλά, αφού οι φήμες το ήθελαν αρχικά στις 200.000 ενώ τώρα το θέλουν στα 20.000.  Θα δούμε που θα κάτσει η μπίλια τελικά.

Η κυβέρνηση επίσης μελετά την επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000€, την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς, χωρίς ταυτόχρονα να αυξήσει τους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά. 

Στα πλαίσια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής υπάρχει η σκέψη δημιουργίας ενός τραπεζικού λογαριασμού απόδοσης του ΦΠΑ όπου με την καταβολή της αμοιβής στην εταιρεία αυτόματα θα λαμβάνει το κράτος το ΦΠΑ που αναλογεί. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Δεν ξέρω εάν τελικά αυτό το μέτρο θα αποδώσει τα αναμενόμενα ή τον τρόπο που θα εφαρμοστεί στη πράξη. Δηλαδή εάν έχεις πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ θα υπάρχει άμεση επιστροφή του ΦΠΑ ; Χωρίς έλεγχο ή με συμψηφισμό τυχόν οφειλών;

θα δούμε στην πράξη την αποτελεσματικότητα και τις λεπτομέρειες εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου.


 

Ανεξόφλητα υπόλοιπα Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. /Ε.Ε.Τ.Α. - Δύο μέρες νωρίτερα από την αρχική ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί, αναρτήθηκαν τα ανεξόφλητα υπόλοιπα του Ε.Ε.Τ.Α. 2013. στο Taxis.   ( δείτε αναλυτικά εδώ ) ή ( επιλέξτε εδώ για είσοδο στην εφαρμογή ).  

Δηλώσεις Νομικών προσώπων - Οικονομικό έτος 2015

Είμαι σίγουρος ότι όλοι ενημερωθήκατε για την απόφαση της φορολογικής διοίκησης να καταργήσει τα έντυπα νομικών οντοτήτων και να τα ενσωματώσει σε ένα νέο ενιαίο έντυπο, καταπολεμώντας έτσι την γραφειοκρατία και ενδυναμώνοντας την απλούστευση της διαδικασίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Το νέο έντυπο (Ν) που αφορά όλα τα νομικά πρόσωπα (δείτε αναλυτικά εδώ) έχει αναρτηθεί σε pdf και στον κόμβο αλλά και στην ειδική σελίδα που θέτουμε κάθε χρόνο στην διάθεσή σας, και η οποία  περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων. 




Τo (Ν) θα υποβληθεί ηλεκτρονικά για όλα τα νομικά πρόσωπα εκτός ειδικών περιπτώσεων που θα αναφέρονται στην απόφαση που θα ακολουθήσει σχετικά με τον τύπο και το περιεχόμενο της δήλωσης.

Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων για τα ως άνω πρόσωπα σύμφωνα με το άρθρο 68 του Κ.Φ.Ε., είναι η 30η Ιουνίου, ωστόσο αναμένεται να παραταθεί για λίγες ακόμα ημέρες, ειδικά εάν αργήσει να ανοίξει η ηλεκτρονική Εφαρμογή.

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι ο κόμβος έχει προγραμματίσει για την Παρασκευή 17/04 ένα χρηστικό σεμινάρια ( webinar ) για τη Φορολογία εισοδήματος Νομικών προσώπων και Νομικών οντοτήτων όπου θα αναλυθούν επάνω στα έντυπα παραδείγματα φορολόγησης νομικών οντοτήτων. Το σεμινάριο αυτό (webinars) θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο μέσω διαδικτύου σε μια νέα πρωτοποριακή διαδικτυακή πλατφόρμα τελευταίας γενιάς

Όσοι παρακολουθήσουν το σεμινάριο θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ερωτήματα, να κατεβάζουν τις σημειώσεις, να συνομιλούν μεταξύ τους (chat), να βλέπουν ταυτόχρονα τους εισηγητές αλλά και τις παρουσιάσεις. Σε όλα τα σεμινάρια που πραγματοποιεί ο κόμβος οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν άμεσα τη βεβαίωση παρακολούθησης. ( δηλώστε συμμετοχή από εδώ

Παράταση στην υποβολή του αρχείου βεβαιώσεων αποδοχών

Με δελτίο τύπου ανακοινώθηκε από την Γ.Γ.Δ.Ε., ότι η εμπρόθεσμη καταχώρηση του αρχείου βεβαιώσεων αποδοχών είναι η 27/04/2015.

Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου θα δίνεται η δυνατότητα υποβολής (διόρθωσης) συμπληρωματικών στοιχείων μέχρι την 31/12/2015. (Δείτε αναλυτικά εδώ). 

Να τονίσω σε αυτό το σημείο, ότι εάν δημιουργήσετε το JL10 μέσω της εφαρμογής που παρέχει το taxis με εισαγωγή στοιχείων από excel αρχείο, θα πρέπει να προσέξετε ώστε οι τύποι αποδοχών να είναι κείμενο σε δύο χαρακτήρες π.χ. αντί κωδικού αποδοχών 1 ( που αφορά τακτικές αποδοχές ) πρέπει να υπάρχει το 01.

Επίσης δεν αφήνουμε κενά στις αριθμητικές αξίες καθώς θα βγάλει λάθος. Πρέπει υποχρεωτικά να εισαχθεί κάποιο νούμερο έστω το μηδέν. Τέλος η ονομασία του αρχείου πριν δημιουργήσουμε το συμπιεσμένο πρέπει υποχρεωτικά να είναι JL10 και υποβάλουμε το συμπιεσμένο αρχείο στο taxis.

Πληροφοριακά και μόνο επισυνάπτω τους κωδικούς αμοιβών στις βεβαιώσεις από επιχειρηματική δραστηριότητα που πρέπει να έχει το JL10 σύμφωνα με την ΠΟΛ.1051/19.2.2015.


ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΜΟΙΒΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Κωδικός Συντ/ής παρ/σης φόρου(%) Είδος αμοιβών
1 20 Άρθρο 64§1 περ. δ' εδάφιο 1 του ν.4172/2013 αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα
2 3 Άρθρο 64§1 περ. δ' εδάφιο 2 του ν.4172/2013
3 1 Άρθρο 64§2 υποπερίπτωση αα' του ν.4172/2013
4 4 Άρθρο 64§2 υποπερίπτωση ββ' του ν.4172/2013
5 8 Άρθρο 64§2 υποπερίπτωση γγ' του ν.4172/2013
6 20 Ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα απαλλασσομένων, μη υπόχρεων σε τήρηση βιβλίων (ελεγκτές ΑΕ, εισηγητές σεμιναρίων, συγγραφείς δημόσιοι υπάλληλοι, κτλ)
7 15 Προκαταβολή φόρου στις ελάχιστες αμοιβές των δικηγόρων από τους δικηγορικούς συλλόγους Άρθρο 69§5 περ. α του ν.4172/2013
8 15 Παρακράτηση φόρου στο μέρισμα που καταβάλλεται από τους οικείους δικηγορικούς συλλόγους Άρθρο 69§5 περ. γ του ν.4172/2013
9 0 Ελάχιστες αμοιβές από συμβόλαια(π.χ. μεταβιβάσεις ακινήτων) που αναγράφονται στα γραμμάτια προείσπραξης των οικείων δικηγορικών συλλόγων.
10 0 Αμοιβή μικρότερη των 300€ άρθρου 64 §8 ν.4172/2013
11 0 Ατομική εφάπαξ καταβολή σε δικαιούχους εργαζομένους στον Ο.Τ.Ε.
12 0 Προμήθειες ασφαλιστικών εταιρειών

ΠΟΛ.1062/20.3.2015 - Τροποποίηση και συμπλήρωση της ΠΟΛ.1101/2013 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός του ειδικότερου τρόπου και της διαδικασίας βεβαίωσης, είσπραξης, απόδοσης και επιστροφής του έκτακτου ειδικού τέλους ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Α.)»  με την οποία τα τρία πρώτα εδάφια της υποπαραγράφου 2.2 της παραγράφου 2 του άρθρου 3 της ΠΟΛ.1101/13.5.2013 απόφασης του ΓΓΔΕ, τροποποιούνται καθώς η Δ.ΗΛΕ.Δ. από την επεξεργασία καταστάσεων και την διασταύρωση του αριθμού παροχής με αυτήν που αναγράφεται στις δηλώσεις εισοδήματος δημιουργούνται χρηματικοί κατάλογοι στο όνομα του κύριου ή επικαρπωτή του ακινήτου για αποστολή στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.   φορολογίας εισοδήματος των υπόχρεων. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

ΠΟΛ 1069/2015 - ΘΕΜΑ: Φορολόγηση του εισοδήματος από ακίνητη περιουσία μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε. (άρθρα 39 και 40 ν.4172/2013).

Μία ακόμα ερμηνευτική του νέο Κ.Φ.Ε. η οποία "ασχολείται" με τη φορολόγηση τους εισοδήματος από την ακίνητη περιουσία και όλα τα συναφή με αυτή θέματα. Στην απόφαση εξηγείται τι σημαίνει ο όρος «εισόδημα από ακίνητη περιουσία» και πως προκύπτει αυτό.

Αναφέρεται επίσης ότι το φυσικό πρόσωπο που αποκτά εισόδημα από εκμίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση ακινήτου, δικαιούται να εκπέσει από το εισόδημα αυτό συνολικά ποσοστό 5% επί του ακαθαρίστου εισοδήματος για δαπάνες επισκευής συντήρησης ή ανακαίνισης. Φυσικά εξαιρούνται τα κενά ακίνητα ή τα ακίνητα που δεν αποφέρουν εισόδημα.

Επίσης καθορίζονται από την απόφαση αυτή οι δαπάνες (αγορά αγαθών και παροχή υπηρεσίας) που εκπίπτουν φορολογικά με σκοπό να επαναφέρουν το ακίνητο στην αρχική του κατάσταση. Δηλαδή να το διατηρήσουν σε κατάσταση χρήσης ή να παρεμποδίσουν – αποκαταστήσουν τυχόν βλάβες που δημιουργούνται από την πάροδο του χρόνου.  

Η κλίμακα φορολόγησης του εισοδήματος από ακίνητη  περιουσία είναι λίγο πολύ σε όλους γνωστή ( μέχρι 12.000€ με συντελεστή 11% και πάνω από αυτόν με 33% ) ενώ όταν υπάρχει αλλοδαπός δικαιούχος που έχει εισόδημα από ακίνητη περιουσία χωρίς όμως να έχει την φορολογική του κατοικία στην Ελλάδα και εφόσον η Ελλάδα δεν έχει σε ισχύ σύμβαση για την αποφυγή διπλής φορολογίας, τότε ο εν λόγω αλλοδαπός αποκτά (λόγω της εκμετάλλευσης που έχει από ακίνητα) μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4172/2013 και φορολογείται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 47 και 58 του ν.4172/2013  υποβάλλοντας  δήλωση φορολογίας εισοδήματος με τις διατάξεις του άρθρου 68 του ΚΦΕ.

Σημειώστε επίσης ότι  το εισόδημα από ιδιοχρησιμοποίηση γης ή ακινήτων αποτελεί τεκμαρτό εισόδημα για τον κύριο του ακινήτου και ταυτόχρονα εκπιπτόμενη δαπάνη όταν χρησιμοποιείται για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 22 του ν.4172/2013. Τονίζεται ότι για την ιδιοκατοίκηση ακινήτου δεν προκύπτει εισόδημα από ακίνητη περιουσία, αλλά ετήσια αντικειμενική δαπάνη.

Όμως, σε περίπτωση που δεν προκύπτει ετήσιο εισόδημα σε χρήμα ή σε είδος από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας, θα τεκμαίρεται εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση αυτής.

Τέλος, στην απόφαση γίνεται και η σχετική αναφορά, ότι το εισόδημα ακίνητης περιουσίας προκύπτει ανεξάρτητα από την είσπραξή του (πχ. ενοίκια) γεγονός που ίσχυε και με τον παλιότερο Κ.Φ.Ε.. Η διαδικασία εκχώρησης προς το δημόσιο των ανείσπρακτων ενοικίων φαίνεται  πως θα θεσμοθετηθεί εκ νέου και για τον νέο Κ.Φ.Ε. |(4172/2013), όπως  ενημερωθήκαμε από το σχετικό  δελτία τύπου. (δείτε αναλυτικά εδώ)


 

ΠΟΛ.1066/18.3.2015 (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) - Διευκρινίσεις επί των διατάξεων του άρθρου 51 του ν. 4305/2014 (ΦΕΚ 237 Α /31.10.2014), όπως ισχύει. Αφορά σε διευκρινήσεις για την ρύθμιση οφειλών. Σε σχέση με την προηγούμενη καταχώρηση της ΠΟΛ στη 4η παράγραφο της ενότητα Α. Εξαίρεση από την υπαγωγή στη ρύθμιση διαγράφηκε το λεκτικό «σύμφωνα με την ενότητα Α Ι 2 ii της παρούσας εγκυκλίου» ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

ΠΟΛ 1070/2015 - Θέμα: Στατιστικά κατώφλια έτους 2015 για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Το έγγραφό όπως κοινοποιήθηκε από την Στατιστική Αρχή αναφέρει πως για το 2015 , τα στατιστικά κατώφλια που ισχύουν ( σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κανονισμού της Ε.Ε. 638/2004 ) είναι

α) 150.000€ για τις αφίξεις και

β) 90.000€ για τις αποστολές ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

ΠΟΛ.1071/31.3.2015 - Κοινοποίηση της με αριθμό 170/2014 Γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατά το μέρος που έγινε δεκτή, αναφορικά με τη δυνατότητα του λήπτη φορολογικού στοιχείου, εικονικού ως προς το πρόσωπο του εκδότη, να εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδά του τις δαπάνες που αναγράφονται σε αυτό.

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση του ΝΣΚ ο καλής πίστεως λήπτης φορολογικού στοιχείου, εικονικού ως προς το προσώπου του εκδότη (δηλαδή ο καλοπίστως αγνοών την εν λόγω εικονικότητα) δύναται να εκπέσει τη σχετική δαπάνη από τα ακαθάριστα έσοδά του, ενώ, αντιθέτως, τούτο είναι ανεπίτρεπτο για τον κακής πίστεως λήπτη του ως άνω φορολογικού στοιχείου.

Επίσης ο λήπτης φορολογικού στοιχείου, το οποίο είναι εικονικό λόγω του διαφορετικού χαρακτηρισμού της γενόμενης συναλλαγής, δεν δύναται να εκπέσει τη σχετική δαπάνη από τα ακαθάριστα έσοδά του.

Δείτε αναλυτικά την απόφαση εδώ
Και την γνωμοδότηση του ΝΣΚ εδώ


 

ΠΟΛ.1072/31.3.2015 - Οδηγίες περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 60 του ν.4172/2013 αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις.

Η εν λόγω απόφαση είναι εξαιρετικά σημαντική και θα πρέπει να μελετηθεί από όλους τους συναδέλφους.

Αναφέρω 3 σημαντικά σημεία της:

-Δεν υφίσταται πλέον η υποχρέωση (για το 2015) παρακράτησης φόρου στις παροχές σε είδος.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 1072/2015 όσον αφορά στις παροχές σε είδος του άρθρου 13 του ν.4172/2013, λόγω του ότι η αποτίμησή τους είναι δυσχερής έως και αδύνατη κατά τη στιγμή της χορήγησής τους, με την παρούσα γίνεται δεκτό ότι δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου επί των παροχών αυτών αλλά ο οφειλόμενος φόρος υπολογίζεται κατά την εκκαθάριση της δήλωσης, δεδομένου ότι η αξία τους (εφόσον αυτές φορολογούνται) προσαυξάνει το εισόδημα από μισθωτή εργασία των δικαιούχων.
 
Να τονίσουμε ότι σε περιπτώσεις που έχει ήδη διενεργηθεί παρακράτηση φόρου επί των παροχών αυτών, ο φόρος αυτός θα συμψηφισθεί κατά την εκκαθάριση, σύμφωνα με την εν λόγω εγκύκλιο.


- Επίσης διευκρινίζεται (για τις εταιρείες που δεν παρακράτησαν Φ.Μ.Υ. και δεν τον απέδωσαν στο Δημόσιο καθώς δεν κατέβαλαν τις αποδοχές στους εργαζόμενους) πως δεν επιβάλλονται πρόστιμα για τις δηλώσεις παρακρατούμενων φόρων που υποβάλλονται μέχρι την 30/04/2015 και αφορούν εισοδήματα ( από μισθωτές υπηρεσίες ) για τα οποία ο χρόνος απόδοσης, σύμφωνα με την παρούσα, έχει παρέλθει ως την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας (31-3-2015).

"Με τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 60 του ν.4172/2013 ορίζεται, ότι ο παρακρατούμενος φόρος στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις αποδίδεται το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής του υποκείμενου σε παρακράτηση εισοδήματος και περαιτέρω με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ.4 του άρθρου 8 του ίδιου νόμου ορίζεται, ότι χρόνος κτήσης του εισοδήματος (είτε από μισθωτή εργασία είτε από επιχειρηματική δραστηριότητα) θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξής του. Συνεπώς το εισόδημα από μισθωτή εργασία, προκύπτει και καθίσταται απαιτητό με την ολοκλήρωση των παρεχόμενων υπηρεσιών είτε ανά μήνα για τους παρέχοντες έμμισθη υπηρεσία είτε ανά ημέρα για το ημερομίσθιο προσωπικό, δηλαδή όταν ο δικαιούχος απέκτησε δικαίωμα είσπραξης.

Περαιτέρω, η υποχρέωση παρακράτησης φόρου αφορά αποκλειστικά τον εργοδότη, ο οποίος έχει ιδία και αυτοτελή υποχρέωση όπως προβεί στην παρακράτηση και απόδοση του παρακρατηθέντος ποσού στο Δημόσιο υποβάλλοντας σχετική δήλωση.

Επομένως θα πρέπει να αποδίδεται παρακρατούμενος φόρος εισοδήματος από μισθωτή εργασία σύμφωνα με όσα ορίζονται από τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 60 επί δεδουλευμένων αποδοχών μισθωτών ακόμα και αν αυτές δεν έχουν πραγματικά καταβληθεί στους δικαιούχους (σχετ. το με Α.Π. Δ12A 1126595 ΕΞ 2014/16.9.2014 έγγραφο). Μετά την παραπάνω αποσαφήνιση γίνεται δεκτό, ότι δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα του ΚΦΔ (ν.4174/2013), για τις δηλώσεις απόδοσης παρακρατούμενων φόρων που υποβάλλονται ως 30.04.2015 και αφορούν εισοδήματα για τα οποία ο χρόνος απόδοσης, σύμφωνα με την παρούσα, έχει παρέλθει ως την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας (31-3-2015)."

 

-Χωρίς πρόστιμο οι εκπρόθεσμες μηδενικές δηλώσεις Φ.Μ.Υ.

Δεν θα επιβάλλεται το πρόστιμο του Κ.Φ.Δ. (σ.σ. βλ. άρθρο 54 του ν. 4174/2013) σε όσες μηδενικές δηλώσεις Φ.Μ.Υ. υποβάλλονται εκπρόθεσμα.

«[...] Επισημαίνεται, ότι όπως είχε διευκρινιστεί και στην Απόφαση αυτή, εργοδότες υπόχρεοι σε υποβολή προσωρινής δήλωσης που καταβάλλουν εισόδημα για μισθωτή εργασία σε εργαζόμενους ή υπαλλήλους τους, έχουν την υποχρέωση υποβολής της δήλωσης αυτής ακόμα και στην περίπτωση που δεν προκύπτει φόρος για απόδοση. Ειδικά στην περίπτωση που οι υπόχρεοι εργοδότες παύουν να απασχολούν προσωπικό, υποχρεούνται να υποβάλλουν προσωρινή δήλωση και να συμπληρώνουν την ειδική ένδειξη που αναγράφεται επί του εντύπου. Για την υποβολή εκπρόθεσμων μηδενικών δηλώσεων ΦΜΥ δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα του ΚΦΔ (ν.4174/2013) [...]».

 

ΠΟΛ.1068/24.3.2015 - Διαδικασίες έγκρισης και ανάκλησης Φ.Η.Μ.. Υποχρεώσεις κατόχων άδειας καταλληλότητας Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.), πωλητών Φ.Η.Μ., πιστοποιημένων τεχνικών Φ.Η.Μ., κατόχων-χρηστών Φ.Η.Μ. -

Με την ΠΟΛ 1068 διευκρινίζονται λεπτομέρειες σχετικά με την άδεια καταλληλότητας των Φ.Η.Μ. ( 5 ετών ) από οντότητες και ποιες οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να μπορούν να λάβουν άδεια καταλληλότητας.  Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν την λήψη άδειας καταθέτουν φάκελο στο Τμήμα Δ' Ηλεκτρονικών Ταμειακών Μηχανών που εξετάζει επιτροπή ( 7 μελών ) και αποφασίζει για την έκδοση άδειας καταλληλότητας. Στην ενότητα Β4 περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία αντικατάστασης φορολογικής μνήμης και στο Γ και Δ παράρτημα υπάρχουν οι κωδικοί έναρξης και παύσης των Φ.Η.Μ. ( δείτε αναλυτικά εδώ )

Δώστε προσοχή στις υποχρεώσεις του κατόχου χρήστη ΦΗΜ ο οποίος :

-Διαβιβάζει τις πληροφορίες της παραγράφου 14 του άρθρου 12 του Ν. 4308/2014 στη Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών -Τμήμα Δ' Ηλεκτρονικών Ταμειακών Μηχανών. Η διαβίβαση γίνεται ηλεκτρονικά μέσω TAXISNET (έντυπο Δ13 ή Δ14) και εντός της καθορισμένης προθεσμίας από την έναρξη ή παύση χρήσης του Φ.Η.Μ.. Η ημερομηνία έναρξης ή παύσης καθορίζεται από την ημερομηνία του πρώτου ή τελευταίου Δελτίου Ημερήσιας Κίνησης Ζ αντίστοιχα.

-Είναι υπεύθυνος για την φύλαξη του Βιβλίου Συντήρησης του Φ.Η.Μ., την σφράγιση και ενημέρωση του από κάθε τεχνικό (πιστοποιημένο ή μη) που επεμβαίνει στο Hardware ή το Software του Φ.Η.Μ. καθώς και την άμεση παράδοση του στα ελεγκτικά όργανα, αν και όταν αυτό ζητηθεί.

-Επιτρέπει την αποσφράγιση της κεφαλής της βίδας ασφαλείας, μόνο από εξουσιοδοτημένους τεχνικούς.

-Είναι υπεύθυνος για την φύλαξη και την καλή λειτουργία του Φ.Η.Μ. πριν και μετά την πλήρωση της φορολογικής μνήμης και ειδικότερα για την δυνατότητα παραγωγής αναφορών ανάγνωσης φορολογικής μνήμης.

-Αντικατάσταση Φορολογικής Μνήμης Φ.Η.Μ. επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση βλάβης αυτής, εντός του χρόνου ισχύος της άδειας καταλληλότητας. Εξαιρούνται οι ΑΔΗΜΕ των ταξιμέτρων, όπου η αντικατάσταση φορολογικής μνήμης επιτρέπεται και σε περίπτωση πλήρωσης της εντός της ισχύος της άδειας καταλληλότητας.

-Εκδίδει Ζ μετά την πάροδο 24 ωρών από την πρώτη συναλλαγή μετά το τελευταίο Ζ.


ΠΟΛ 1073/2015 - ΘΕΜΑ: «Κοινοποίηση και ερμηνεία των διατάξεων περί φορολογικών αποσβέσεων των πάγιων περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεων με βάση τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν.4172/2013». 

Η ανωτέρω ερμηνευτική απόφαση του άρθρου 24 του ΚΦΕ, δημοσιεύεται σε μια περίοδο που αρκετές επιχειρήσεις έχουν ήδη προβεί στο κλείσιμο των βιβλίων τους, ενώ δεν είναι και λίγες αυτές που έχουν ήδη καταρτίσει και ισολογισμό.

Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια θα μου πείτε, όμως κάποια στιγμή στο υπ. Οικονομικών θα πρέπει να σοβαρευτούν λίγο. 

Πάμε όμως στην ουσία της εγκυκλίου. Οι φορολογικές αποσβέσεις διενεργούνται υποχρεωτικά για κάθε έτος σε ετήσια βάση και μόνο για τα πάγια που χρησιμοποιούνται παραγωγικά για την επιχείρηση δηλαδή αυτά που καλύπτουν βασικές επαγγελματικές δραστηριότητες της. Επομένως δεν διενεργούμε αποσβέσεις στα αδρανή πάγια ή εκτός εκμετάλλευσης.  

Αν δεν διενεργηθούν αποσβέσεις στην χρονιά που πρέπει τότε χάνεται το δικαίωμα να πραγματοποιήσει στο μέλλον η επιχείρηση τις αποσβέσεις που όφειλε, εάν διενεργήσει μεγαλύτερες αποσβέσεις δεν αναγνωρίζονται αυτές φορολογικά και πρέπει να αναμορφωθούν ενώ εάν διενεργήσει μικρότερες τότε χάνει η επιχείρηση το δικαίωμα να τις διενεργήσει στο μέλλον.

Από τις διατάξεις της εγκυκλίου προκύπτει πως η διενέργεια των αποσβέσεων πραγματοποιείται μόνο με την σταθερή μέθοδο απόσβεσης ενώ με την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου αναφέρει πως αποσβέσεις διενεργούνται από τον επόμενο μήνα χρήσης ή λειτουργίας στην επιχείρηση. Προσοχή όταν υπάρχει πώληση παγίου που δεν έχει ολοσχερώς αποσβεστεί τότε οι αποσβέσεις διενεργούνται από την επιχείρηση μέχρι και τον τελευταίο μήνα χωρίς να ενδιαφέρει ο αριθμός των ημερών που χρησιμοποιήθηκε τον μήνα αυτό. 

Σύμφωνα με την παράγραφο 8 της απόφασης οι νέες επιχειρήσεις (αυτές που υποβάλλουν έναρξη εργασιών από 01/01/2014 και μετά) δύνανται (δεν είναι υποχρεωτικό) να αναβάλουν τις αποσβέσεις για τα τρία πρώτα φορολογικά έτη.

Ισχύει επίσης και η εξ ολοκλήρου απόσβεση του παγίου για αξία κτήσης μικρότερη των 1500€ μέσα στο φορολογικό έτος που αποκτήθηκε.

Στην απόφαση επίσης αναλύεται η περίπτωση της χρηματοοικονομικής μίσθωσης, και τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία κρίνεται ως χρηματοοικονομική μια μίσθωση με αποτέλεσμα οι αποσβέσεις να διενεργούνται από τον μισθωτή και όχι από τον κύριο του ακινήτου.

Τέλος ερωτήματα δημιουργεί η αναφορά της απόφασης στις περιπτώσεις ανέγερσης ακινήτου σε έδαφος κυριότητας του εκμισθωτή με δαπάνες του μισθωτή.  (περίπτωση 5δ).

Σύμφωνα με την παράγραφο 5δ της εγκυκλίου, σε περιπτώσεις ανέγερσης ακινήτου σε οικόπεδο τρίτου ο ΕΚΜΙΣΘΩΤΗΣ θα διενεργεί αποσβέσεις, ενώ ο Μισθωτής (εφόσον ασκεί επιχ. δραστηριότητα) θα εκπίπτει την δαπάνη ανέγερσης.

Αν και εκ πρώτης όψεως η αντιμετώπιση αυτή φαίνεται να είναι σύμφωνη με τον νόμο (ο κύριος των παγίων δηλαδή ο εκμισθωτής διενεργεί αποσβέσεις),  ωστόσο στην πράξη θα δημιουργηθούν προβλήματα πρακτικής εφαρμογής της.

Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση 5ε της εν λόγω απόφασης, οι δαπάνες για βελτιώσεις και προσθήκες σε μισθωμένα ακίνητα, αυτές προσαυξάνουν την αξία του παγίου που αφορούν και αποσβένονται με βάση το σχετικό πίνακα από τον κύριο του παγίου (εκμισθωτή) και όχι από αυτόν που τις πραγματοποίησε. Αντίθετα, ο μισθωτής δεν θα διενεργεί πλέον αποσβέσεις επί των βελτιώσεων και προσθηκών που πραγματοποίησε σε μισθωμένα ακίνητα αλλά θα εκπίπτει τις σχετικές δαπάνες κατά το έτος πραγματοποίησής τους με την επιφύλαξη των διατάξεων των άρθρων 22 και 23 του ν.4172/2013.

Προσοχή στο παράδειγμα που ακολουθεί την περίπτωση 5ε γιατί είναι λανθασμένο αναφορικά με τα αριθμητικά δεδομένα του.
 

Δείτε την εγκύκλιο εδώ


ΠΟΛ.1076/26.3.2015 - Οδηγίες για την ορθή εφαρμογή του εναλλακτικού τρόπου υπολογισμού της ελάχιστης φορολογίας εισοδήματος (άρθρα 30-34 Ν.4172/13).

Μία ακόμη ερμηνευτική του νέου ΚΦΕ, αυτή την φορά σχετική με τα τεκμήρια, ή αν θέλετε με τον εναλλακτικό τρόπου υπολογισμού της ελάχιστης φορολογίας εισοδήματος.

Στην απόφαση αναφέρονται αναλυτικά όλες οι περιπτώσεις τεκμηρίων έτσι όπως ισχύουν με τα άρθρα 30-34 του νέου Κ.Φ.Ε.
α) Ιδιοκατοικούμενες ή μισθωμένες ή δωρεάν παραχωρηθείσες κύριες κατοικίες.
β) Ιδιοκατοικούμενες ή μισθωμένες ή δωρεάν παραχωρηθείσες δευτερεύουσες κατοικίες.
γ) Ετήσια αντικειμενική δαπάνη επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης
δ) Ετήσια αντικειμενική δαπάνη ιδιωτικών σχολείων
ε) Αντικειμενική δαπάνη οικιακών βοηθών, οδηγών αυτοκινήτων κλπ
στ) Δαπάνες σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης.
ζ) Δαπάνες αεροσκαφών, ελικοπτέρων, ανεμόπτερων
η) Δαπάνες δεξαμενών κολύμβησης
θ) Ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης

Γίνεται μνεία επίσης και στις νέες περιπτώσεις (σε σχέση με το 2013) απόκτησης δαπανών οι οποίες αποτελούν τεκμήριο και ισχύουν από 1.1.2014 και είναι

- η αγορά επιχειρήσεων ή σύσταση ή αύξηση του κεφαλαίου επιχειρήσεων που λειτουργούν ατομικώς ή με τη μορφή ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης ή ανώνυμης εταιρείας ή περιορισμένης ευθύνης εταιρίας ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας ή κοινωνίας ή κοινοπραξίας ή αστικής εταιρίας ή αγορά εταιρικών μερίδων και χρεογράφων γενικώς.

Η διατύπωση της διάταξης αυτής είναι γενική και καταλαμβάνει επομένως κάθε περίπτωση δαπάνης για συμμετοχή σε οποιασδήποτε μορφής εταιρία. Υπάγονται κατ' ακολουθία όλα τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται, ως εισφορά σε νεοϊδρυόμενο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ως κεφάλαιο για την ίδρυση ατομικής επιχείρησης καθώς και τα ποσά για αύξηση κεφαλαίου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας.
Η ίδια διάταξη ορίζει σαν τεκμαρτή δαπάνη τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται και για την αγορά χρεογράφων γενικά. Διευκρινίζεται ότι στην έννοια των χρεογράφων συμπεριλαμβάνονται οι ομολογίες, τα έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, τα ομόλογα τραπεζών, τα προθεσμιακά συμβόλαια, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, τα συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης, τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων, οι μετοχές και γενικά προϊόντα που μπορούν να διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια και στις αγορές.

- Αγορά ή χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτων ή ανέγερση οικοδομών ή κατασκευή δεξαμενής κολύμβησης.
Στην αγορά ακινήτων ως ποσό τεκμαρτής δαπάνης λαμβάνεται το ποσό της συνολικής επιβάρυνσης, όπως προκύπτει από τα οικεία πωλητήρια συμβόλαια, εκτός εάν από έλεγχο προκύπτει μεγαλύτερο ποσό, οπότε λαμβάνεται υπόψη αυτό. Στο τίμημα αυτό θα προστεθούν και τα ποσά των Φ.Μ.Α., συμβολαιογραφικά και λοιπά έξοδα και φόροι.
Η πραγματική αξία λοιπόν θα λαμβάνεται υπόψιν για τον υπολογισμό των τεκμηρίων και όχι η αντικειμενική όπως ίσχυε πριν την ψήφιση του νόμου 4305/2014 (την 31.10.2014).  Το υπ. Οικονομικών αντιμετώπισε την περίπτωση αυτή ευνοϊκά για τις περιπτώσεις που η πραγματική καταβαλλόμενη δαπάνη εκ μέρους του αγοραστή υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας, και ανεξάρτητα εάν η  διάταξη ψηφίστηκε τον Οκτώβριο του 2014, θα ισχύσει για όλες τις περιπτώσεις από 1.1.2014. 
[Δείτε σχετική ανάλυση επί του θέματος εδώ]

Υπενθυμίζω τέλος ότι η διαφορά μεταξύ του συνολικού εισοδήματος που δηλώθηκε από το φορολογούμενο, τη σύζυγο του και τα εξαρτώμενα μέλη και του τεκμαρτού εισοδήματος των άρθρων 31 και 32, όπως η διαφορά αυτή αναμορφώνεται ύστερα από την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου, φορολογείται κατά περίπτωση με

α) τη φορολογική κλίμακα της παρ. 1 άρθρου 15 του Κ.Φ.Ε. εφόσον ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από μισθωτή εργασία ή/και συντάξεις ή εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του προκύπτει από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή δεν υπάρχει εισόδημα από καμία κατηγορία.

β) τη φορολογική κλίμακα παρ. 1 άρθρου 29 του Κ.Φ.Ε. εφόσον ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από επιχειρηματική δραστηριότητα ή εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του δεν προκύπτει από μισθωτή εργασία και συντάξεις.

γ) το φορολογικό συντελεστή δέκα τρία τοις εκατό (13%) εφόσον ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από ατομική αγροτική επιχείρηση ή εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του προκύπτει από ατομική αγροτική επιχείρηση.

δ) τη φορολογική κλίμακα παρ. 1 άρθρου 15 του Κ.Φ.Ε. εφόσον ο φορολογούμενος είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ το κρινόμενο φορολογικό έτος.

Ενώ στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από περισσότερες πηγές και υπάρχει ισότητα (πράγμα σπάνιο) μεταξύ των εισοδημάτων τότε η διαφορά θα φορολογηθεί με τη κλίμακα της παρ. 1 άρθρου 15 του Κ.Φ.Ε. (Κλίμακα μισθωτών και συνταξιούχων)

ΘΕΜΑΤΑ Ο.Α.Ε.Ε.

Μην ξεχάσετε την δυνατότητα ρύθμισης οφειλών στο Ο.Α.Ε.Ε. που παρέχεται από 02/04/2015 με ελάχιστο ποσό καταβολής τα 50€ ( δείτε αναλυτικά εδώ ).

ανάλογα με τον αριθμό δόσεων χορηγείται έκπτωση επί των προσαυξήσεων και τελών :

- Έκπτωση 100% για εφάπαξ καταβολή της οφειλής
- Έκπτωση 80% για ρύθμιση έως 36 δόσεις
- Έκπτωση 70% για ρύθμιση από 37 έως 50 δόσεις
- Έκπτωση 60% για ρύθμιση από 51 έως 72 δόσεις και τέλος,
- Έκπτωση 50% για ρύθμιση από 73 έως 100 δόσεις
 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται επαρκώς για τις προϋποθέσεις, τους όρους και τη διαδικασία υπαγωγής στη νέα ρύθμιση μέσα από τις ιστοσελίδες των ασφαλιστικών φορέων.

 
• Για το ΙΚΑ μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα http://www.ika.gr.
• Για τον ΟΑΕΕ μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα https://www.oaee.gr.
• Για το ΕΤΑΑ μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα https://www.etaa.gr.
• Για τον ΟΓΑ μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα http://www.oga.gr.


Επίσης σημαντική είναι και η νέα επιλογή που έχουν οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ για ένταξη κατάταξη σε χαμηλότερη κατηγορία ασφάλισης. ( δείτε αναλυτικά εδώ ). Τη δυνατότητα αυτή μπορούν να την ασκήσουν ασφαλισμένοι που δεν το έχουν ασκήσει, ή το έχουν απολέσει ή επιθυμούν να το επεκτείνουν.




ΘΕΜΑΤΑ Ι.Κ.Α. - ΕΤΑΜ

Στο site του ΙΚΑ προστέθηκε νέα υπηρεσία "Καρτέλας Οφειλέτη" με δυνατότητα προβολής της εικόνας των οφειλών τους χωρίς την προβολή των τελών καθυστέρησης. Πιο συγκεκριμένα :

-Συγκεντρωτική και αναλυτική ανά περίοδο εικόνα των οφειλών
-Συγκεντρωτική και αναλυτική εικόνα των καταβολών
-Συγκεντρωτική εικόνα των ρυθμίσεων με ανάλυση δόσεων και οφειλών

είσοδος στην εφαρμογή από εδώ

Υποχρεωτικές αργίες οι αργίες της Δευτέρας του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς ( 13/04/2015 και 01/05/2015 ) 

Τι ισχύει; Τι ορίζεται από τον νόμο; Τι δικαιούνται να λάβουν επιπλέον; Δείτε τις χρήσιμες αναλύσεις του ηλεκτρονικού περιοδικού συνεργασία από την pim ( δείτε αναλυτικά εδώ )

 

Οι προθεσμίες στη ζωή μας

Διπλή παράταση προθεσμίας υποβολής του Ε9

θα παραταθεί με νομοθετική ρύθμιση μέχρι και την 30ή Ιουνίου 2015 η προθεσμία υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2015.

Στην ίδια προθεσμία θα υποβληθούν και οι δηλώσεις στοιχείων (έτους 2016) για τις μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης που πραγματοποιήθηκαν ή θα πραγματοποιηθούν μέχρι και την 31η Μαΐου 2015. (δείτε αναλυτικά εδώ)

Υπενθυμίζω επίσης ότι όλες τις -φορολογικές και όχι μόνο-  υποχρεώσεις μπορείτε να τις δείτε στο Ημερολόγιο του κόμβου εδώ.  Για τις υποχρεώσεις του Απριλίου δείτε αναλυτικά το σχετικό άρθρο και δώστε ιδιαίτερη  προσοχή στις ακόλουθες : 

  • 30 Απρ 2015 Υποβολή περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ από αγρότες που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα για περιόδους Ιανουαρίου  2015
  • 30 Απρ 2015 Υποβολή εντύπου Ε11 (Γνωστοποίηση στοιχείων ετήσιας κανονικής άδειας προηγούμενου ημερολογιακού έτους)
  • 30 Απρ 2015 Υποβολή Συμπληρωματικών Α.Π.Δ. υπαγόμενων στην ασφάλιση υπέρ ΤΑ.Π.Ι.Τ. (Μόνο για τους ασφαλισμένους για τους οποίους δεν έχει αποδοθεί στο Μητρώο Ασφαλισμένων ΙΚΑ/ΕΤΑΜ ορθός χαρακτηρισμός στην κατηγορία, νέος/παλιός ασφαλισμένος)
  • 30 Απρ 2015 Υποβολή συμπληρωματικών Α.Π.Δ. εισφορών υπέρ ΤΑ.Π.Ι.Τ. με μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο Υποκατάστημα χωρίς την επιβολή κυρώσεων
  • 30 Απρ 2015 Υποβολή εντύπων σε ΔΟΥ για την απαλλαγή από την παρακράτηση φόρου των ενδοομιλικών πληρωμών που έγιναν στο διάστημα 1.1.2014 έως 27.2.2015.
  • 30 Απρ 2015 Υποχρέωση κατάρτισης φακέλου τεκμηρίωσης τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών και υποβολής του συνοπτικού πίνακα πληροφοριών του άρθρου 39Α του ν.2238 στην ΓΓΠΣ.
  • 30 Απρ 2015 Καταληκτική ημερομηνία για την τακτική συνέλευσης εταίρων ΙΚΕ
  • 20 Απρ 2015 Υποβολή συμφωνητικών στο taxis που υπογράφηκαν το προηγούμενο τρίμηνο

 

 



Εν τάχει...

 

 



Χρηστικά

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε χθες η διημερίδα από την ΕΦΕΕΑ στο ξενοδοχείο NOVΟΤEL όπου ακούστηκαν πολλά χρηστικά και νέα πράγματα τόσο για τα έντυπα ( Φυσικών και Νομικών Οντοτήτων ) όσο και για τους αγρότες. Οι εισηγητές μέσα από μία μεστή περιεχομένου εισήγηση έδωσαν πολλές διευκρινίσεις και παρέθεσαν πολλά παραδείγματα. 

Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα που θεωρώ σημαντικά :

  • Για πρώτη φορά εφέτος στο έντυπο Ε1 μας ζητάνε τη συμπλήρωση του ΑΜΚΑ

  • Δεν υπάρχει πλέον έκπτωση (1,5%) στην εφάπαξ καταβολή του φόρου

  • Δεν απαλλάσσονται πλέον από την καταβολή τελών κυκλοφορίας τα οχήματα "αντίκες" με συμβατικές πινακίδες. 

  • τόσο η ακινησία του οχήματος όσο και ο υπολογισμός του τεκμηρίου προσδιορίζεται με τους μήνες ( δωδέκατα ) χρήσης ή ακινησίας.

  • Για πρώτη φορά εντάσσονται στις μισθωτές υπηρεσίες οι αμοιβές που λαμβάνουν τα μέλη Δ.Σ.

  • Κωδικός (019-020 - Πίνακας 2 Πληροφοριακά στοιχεία ) αφορά τους επιτηδευματίες "Μπλοκάκιδες" όπου ως επιτηδευματίες υπόκεινται σε τέλος επιτηδεύματος αλλά έχουν μειωμένο ( αντί για 650€ ) δηλαδή 500€ για Αθήνα και 400€ για την υπόλοιπη Ελλάδα

  • Υπάρχει πλέον κωδικός που διαχωρίζει την εμπορική ιδιότητα από την επιχειρηματική δραστηριότητα ( κωδ.027 - 028  - Πίνακας 2 Πληροφοριακά στοιχεία ) ώστε να μην καταβληθεί το τέλος επιτηδεύματος

  • Όποιος υπόχρεος έχει εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα ( είτε τηρεί είτε δεν τηρεί βιβλία είτε είναι στο κανονικό είτε στο ειδικό καθεστώς ) πρέπει να συμπληρωθεί το έντυπο Ε3 ώστε να μεταφερθεί το ποσό στους κωδικούς (461 - 462 ) του εντύπου Ε1 - πίνακας Γ1 που αφορά τα καθαρά κέρδη από άσκηση ατομικής αγροτικής δραστηριότητας. Προσοχή για να υπάρχει εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα θα πρέπει ο υπόχρεος να έχει πραγματοποιήσει συναλλαγή ( π.χ. να έχει πουλήσει ή π.χ. να έχει εισπράξει κάποια επιδότηση - ενίσχυση - αποζημίωση ) και από την στιγμή που έχει συναλλαγή συμπληρώνεται έντυπο Ε3 ( με δυνατότητα μείωσης δαπανών για τους αγρότες που ανήκουν στο ειδικό καθεστώς  ) ώστε το αποτέλεσμα του εντύπου Ε3 να μεταφερθεί στο Ε1.



Κλείνοντας το σημερινό μου σχόλιο θέλω να σας ευχαριστήσω για την υπομονή σας και να σας ευχηθώ ολόψυχα το πανάγιο πάθος να το περάσετε οικογενειακά με τους δικού σας ανθρώπους μακριά από το άγχος της καθημερινότητας. 

Για όσους φίλους και φίλες συναδέλφους γιορτάζουν σήμερα (Ευτύχιος, Ευτύχης, Ευτυχία, Ευτυχούλα, Ευτυχίτσα, Εφη) εύχομαι από καρδιάς χρόνια πολλά και με υγεία.

Καλή δύναμη ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 (Ακούστε από την Ειρήνη Παππά το "Ω ΓΛΥΚΥ ΜΟΥ ΕΑΡ"  - Επιλέξτε εδώ  -  σε διασκευή του Βαγγέλη Παπαθανασίου)






Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο