Ειδήσεις Τεχνολογία

Παρουσιάστηκε το laptop των 100 δολαρίων

Με επιτυχία και με το σύνθημα «Ένας Υπολογιστής για Κάθε Παιδί!» πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση και επίδειξη του Μαθητικού Υπολογιστή

Ο κ. Θεόδωρος Καρούνος, ερευνητής στο ΕΜΠ και συντονιστής της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση και προώθηση του Μαθητικού Υπολογιστή στην Ελλάδα, περιέγραψε τη δημιουργία του Μαθητικού Υπολογιστή, ο οποίος σχεδιάστηκε στο εργαστήριο Media Lab του MIT από την ομάδα του ελληνικής καταγωγής καθηγητή Νίκολας Νεγκροπόντε.

Ο υπολογιστής, γνωστός και ως «λάπτοπ των παιδιών» ή «λάπτοπ των 100 δολαρίων» δεν κυκλοφορεί στην αγορά, αλλά διατίθεται αποκλειστικά σε κυβερνήσεις ώστε να μοιράζεται μαζικά στα παιδιά.

Στην Ελλάδα λειτουργεί εδώ και ένα χρόνο μια άτυπη επιτροπή πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση και προώθηση του υπολογιστή, η οποία τελεί υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Συμμετέχουν περισσότεροι από 500 εθελοντές, από τους οποίους περίπου οι μισοί είναι εκπαιδευτικοί, ενώ κάποιοι άλλοι είναι προγραμματιστές και μεταφραστές και ανήκουν στην κοινότητα του Ελεύθερου Λογισμικού.

Ο κ. Γιάννης Λάριος, σύμβουλος του Ειδικού Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού, παρουσίασε το σχέδιο εφαρμογής της χρήσης του μαθητικού υπολογιστή στην Ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Οικονομικών.

Ο κ. Μιχάλης Μπλέτσας, Chief Connectivity Officer του μη κερδοσκοπικού οργανισμού One Laptop Per Child, σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του, περιέγραψε τη δουλειά που πραγματοποιεί ο οργανισμός και τη διεθνή αποδοχή του έργου.

Οι πρώτες χώρες που θα διανέμουν τον μαθητικό υπολογιστή στη Νότια Αμερική και την Αφρική, προβλέπεται να τους παραλάβουν φέτος το καλοκαίρι, σε ποσότητες αρκετά μεγάλες ώστε να φτάσουν μαζικά στα χέρια των παιδιών. Η κάθε χώρα χρησιμοποιεί λογισμικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο προσαρμοσμένο στο δικό της εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο κ. Αλέξιος Ζάβρας, σύμβουλος πληροφορικής και συντονιστής της ομάδας εργασίας για την ανάπτυξη και προσαρμογή εφαρμογών, παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υπολογιστή. Παρά το μικρό κόστος του, ο μαθητικός υπολογιστής ενσωματώνει τεχνολογικές καινοτομίες, σε τρεις κυρίως περιοχές. Πρώτον, έχει εξαιρετικά μικρή κατανάλωση, λιγότερη από το ένα δέκατο της αντίστοιχης ενός συμβατικού φορητού υπολογιστή, κερδίζοντας έτσι πολλαπλάσια αυτονομία.

Δεύτερη καινοτομία αποτελεί η οθόνη, η οποία είναι πολύ υψηλής ανάλυσης με αποτέλεσμα η εικόνα να προσομοιάζει εκτυπωμένο χαρτί. Ταυτόχρονα, είναι ικανή να λειτουργεί και σε συνθήκες άπλετου φωτισμού, εκεί που οι οθόνες συμβατικής τεχνολογίας (ακόμα και των κινητών τηλεφώνων) αποβαίνουν συχνά άχρηστες. Τρίτη καινοτομία είναι η αυτόματη ασύρματη δικτύωση, που επιτρέπει στον υπολογιστή του κάθε μαθητή να είναι συνεχώς συνδεδεμένος με αυτούς των συμμαθητών του και με το Διαδίκτυο. Αλλά και τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται στο μαθητικό υπολογιστή είναι καινοτόμα, καθώς είναι σχεδιασμένα ειδικά για χρήση από παιδιά και δεν αποτελούν απλοποιημένες εκδόσεις συμβατικών προγραμμάτων. Βασική αρχή σχεδιασμού αποτελεί η έννοια της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και για αυτό όλες οι δραστηριότητες μπορούν να εκτελούνται και συνεργατικά.

Ο υπολογιστής χρησιμοποιεί αποκλειστικά Ελεύθερο Λογισμικό και Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ). Ο κ. Διομήδης Σπινέλλης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρουσίασε το περιβάλλον ανάπτυξης εκπαιδευτικού περιεχομένου, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και σε οποιοδήποτε προσωπικό υπολογιστή. Χαρακτηριστικό του είναι ότι στους μαθητές που το λειτουργούν παρέχονται οι ίδιες ακριβώς δυνατότητες με τους εκπαιδευτικούς και προγραμματιστές που δημιουργούν το εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Η παρουσίαση έκλεισε με επιδείξεις του υπολογιστή και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του, με τη συμμετοχή παιδιών που δήλωσαν ενθουσιασμένα.

Ανακοινώθηκε μάλιστα, και διαγωνισμός για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου, με τα πρώτα βραβεία να είναι Μαθητικοί Υπολογιστές!

   
Τέλος, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Χρηστών και Φίλων Linux Ελλάδας, κ. Παναγιώτης Κρανιδιώτης, ανακοίνωσε ότι η Ένωση διαθέτει το χώρο της ως σημείο επιμόρφωσης και συνεργασίας, τόσο για εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να ενημερωθούν όσο και για προγραμματιστές που επιθυμούν να αναπτύξουν εκπαιδευτικές εφαρμογές.

Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας απαρτίζεται αποκλειστικά από εθελοντές, είναι ανοιχτή σε όλους, και βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση νέων ενδιαφερομένων που επιθυμούν να βοηθήσουν αυτό το εγχείρημα.

Χρήσιμες πληροφορίες για τον Μαθητικό Υπολογιστή

Έχει σκληρό δίσκο;
Αντί για σκληρό δίσκο, χρησιμοποιεί μνήμη flash, κερδίζοντας έτσι: (α) ταχύτητα, (β) χαμηλότερη κατανάλωση, (γ) αξιοπιστία (χωρίς κινούμενα μηχανικά μέρη που μπορουν να πάθουν βλάβες). Φυσικά μπορεί να συνδεθούν πρόσθετοι εξωτερικοί σκληροί δίσκοι μέσω των συνδέσεων USB που διατίθενται.

Τι οθόνη έχει;
Η οθόνη είναι μικρή σε μέγεθος, αλλά η ανάλυσή της είναι υψηλότερη από τη συνηθισμένη ανάλυση φορητών υπολογιστών: εμφανίζει 1200x900 pixels, που μεταφράζεται σε διακριτότητα 200 dpi. Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι στο τυπικό περιβάλλον χρήσης του μαθητικού υπολογιστή, η εικόνα επί της οθόνης είναι απλή και λειτουργική, χωρίς να φορτώνεται με διαφορετικά οπτικά στοιχεία (αντίστοιχα των επιφανειών εργασίας, γραμμών εφαρμογών, κλπ.)

Τι δυνατότητες αναπαραγωγής ήχου και εικόνας έχει;
Τόσο ο ήχος όσο κι οι στατικές εικόνες, αλλά και οι κινούμενες (video) αναπαράγονται με εξαιρετική ευκρίνεια από το φορητό υπολογιστή. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τον κάνουν πλήρως ικανό να αναπαράγει, για παράδειγμα, full motion video σε πλήρη οθόνη. Φυσικά μπορεί να συνδεθούν εξωτερικά ηχεία ή ακουστικά για δυνατότερη αναπαραγωγή ήχου. Η ενσωματωμένη κάμερα ανάλυσης 640x480 και το μικρόφωνο του επιτρέπουν να λειτουργεί και ως σταθμός τηλεδιάσκεψης.

Έχει ενσωματωμένη συσκευή CD;
Όχι, Ισχύουν κι εδώ τα σχετικά με το σκληρό δίσκο: χαμηλότερη κατανάλωση, καθώς και αξιοπιστία. Επίσης και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να συνδεθεί με εξωτερικές μονάδες ανάγνωσης και εγγραφής CD και DVD μέσω των συνδέσεων USB που διατίθενται.

Έχει ενσωματωμένο Modem;
Η σύνδεση του υπολογιστή γίνεται με χρήση ασύρματης τεχνολογίας, οπότε οποιοσδήποτε άλλος τρόπος σύνδεσης είναι περιττός. Η ύπαρξη και χρήση modem θα προϋπέθετε επίσης την ύπαρξη και δέσμευση τηλεφωνικής γραμμής με το ανάλογο κόστος.

Τι αυτονομία έχει;
Η μπαταρία του έχει 22.8 Wh. Δεδομένου ότι ο μαθητικός υπολογιστής σε πλήρη λειτουργία καταναλώνει περίπου 2-3 W, με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να λειτουργεί συνεχώς περίπου 10 ώρες (μια που δε χρησιμοποιείται συνεχώς το σύνολο των δυνατοτήτων του). Η αυτονομία αυτή είναι μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο υπολογιστή της αγοράς.

Πώς επικοινωνεί με άλλους υπολογιστές και με το internet;
Η επικοινωνία του βασίζεται στο διεθνές πρότυπο ασύρματης δικτύωσης 802.11b/g το οποίο χρησιμοποιείται σε όλες, σχεδόν, τις σύγχρονες ασύρματες επικοινωνίες. Η δρομολόγηση βασίζεται σε ad-hoc routing σε περιβάλλον mesh network, η οποία είναι γνωστή τεχνολογία.

Υπάρχει ενδιαφέρον αγοράς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Ήδη αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν συστήσει ομάδες που εξετάζουν τρόπους ενσωμάτωσης του υπολογιστή στο εκπαιδευτικό τους σύστημα στο πλαίσιο πρωτοβουλιών όπως το http://www.g1to1.org/.

www.kathimerini.gr




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο