Ειδήσεις Ανακοινώσεις Συλλόγων

Οι απαντήσεις των κομμάτων στα αιτήματα της Α.ΚΙ.Ο.Ε

Ανεξάρτητη Κίνηση Οικονομολόγων Ελλάδας

Οι απαντήσεις των κομμάτων στα αιτήματα της Α.ΚΙ.Ο.Ε

Σας παραθέτουμε τις απαντήσεις που έως σήμερα 24/12/2014 έχουμε λάβει από τα παρακάτω κόμματα:

 

1.     ΣΥΡΙΖΑ  (Τρύφων Αλεξιάδης)

2.     ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ  (Χάρης Θεοχάρης)

3.     ΠΡΑΣΙΝΟΙ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (Νίκος Χρυσόγελος)

 

Επαναλαμβάνουμε στην αρχή του κειμένου τα αιτήματα και ακολουθούν οι απαντήσεις

   

Κάλεσμα της Α.ΚΙ.Ο.Ε στα οικονομικά επιτελεία των κομμάτων που συμμετέχουν στις εκλογές,  για δεσμευτική τους απάντηση στα παρακάτω αιτήματα

Αθήνα 20/01/2015

Αγαπητές/οι

            Σας παρακαλούμε, εάν επιθυμείτε όπως μας απαντήσετε για τις θέσεις σας, στα  παρακάτω αιτήματα μας με αναλυτική περιγραφή των ενεργειών σας και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των στη περίπτωση που είστε κυβέρνηση ή συμμετέχετε σε κυβερνητικό σχηματισμό. 

            Τα αιτήματά μας (άρα και οι απαντήσεις σας)   αναφέρονται ταυτόχρονα σε τρείς (3) θεματικούς  άξονες :

Α.  Απλοποίηση του Φορολογικού Συστήματος

Β. Επανεκκίνηση της οικονομίας

Γ. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και Διαφάνεια λειτουργίας της Δημόσιας    

    Διοίκησης

 

  1. Δημιουργία Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης  με  νομοθετική κατοχύρωση  βάσει του άρθρου 101Α του Συντάγματος, της  Εθνικής Επιτροπής ελέγχου του αποτελέσματος των εφαρμοζόμενων τακτικών – πρακτικών της Δημόσιας Διοίκησης ως προς την:

     απλοποίηση του φορολογικού συστήματος

     σταθερότητα του φορολογικού συστήματος

     περιορισμό της πολυνομοθεσίας

     περιορισμό της φοροδιαφυγής

     περιορισμό της παραοικονομίας

     ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας

     ανάπτυξη της οικονομίας

Η λειτουργία της Α.Δ.Α θα έχει ως αρμοδιότητα την εγγύηση της νομιμότητας ( με τις αντίστοιχες δυνατότητες επιβολής της ) και αποτελεσματικότητα δράσης της Δημόσιας Διοίκησης ως προς τους παραπάνω στόχους, με ταυτόχρονη υποβολή προτάσεων ισοδυνάμου αποτελέσματος ως προς τις εκάστοτε υιοθετούμενες πολιτικές.

            Η στελέχωσή της θα επικουρείται από εκπροσώπους του Ο.Ε.Ε, των ενώσεων Λ/Φ, γνώστες των αναγκών  λειτουργίας της πραγματικής οικονομίας.

            Η Θεσμική της κατοχύρωση αλλά και η δυνατότητα παρέμβασης με τη χρήση της υφιστάμενης νομοθεσίας για τη συμμόρφωση των εμπλεκομένων (π.χ §ιη του αρ.107 Ν.4057/2012, η του αρ.4 του Ν.2690/1990,..) η ακόμα και αυτό της επιβολής ποινών, ταυτόχρονα με τη παραπάνω στελέχωση θα είναι τα εχέγγυα της αποτελεσματικότητάς της.

                                   

 

2.  Περιορισμό στο ελάχιστο απαραίτητο, έως εξάλειψη της φυσικής παρουσίας του φορολογούμενου στις  Δ.Ο.Υ για διεκπεραίωση των φορολογικών του συναλλαγών .

Προτεινόμενες ενέργειες -  Ενδεικτικές δράσεις

     2.1  Υποβολή του συνόλου των εμπρόθεσμων – εκπρόθεσμων – τροποποιητικών   φορολογικών δηλώσεων – εντύπων για όλα τα φορολογικά αντικείμενα και  τμήματα (π.χ Μητρώο)  μέσω Taxisnet.

     2.2   Συνέχιση και επέκταση της εφαρμογής των προ-συμπληρωμένων φορολογικών δηλώσεων για όλα τα φορολογικά αντικείμενα

     2.3  Ενεργοποίηση του ελέγχου  εξ’ αποστάσεως με την δημιουργία κεντρικής μονάδος (ΧΧΧ ελεγκτές) σε Γ.Γ.Δ.Ε και δυνατότητα ψηφιακής επικοινωνίας με ταυτόχρονη μεταφορά δεδομένων ήχου - εικόνας και καταγραφή επικοινωνίας

      2.4  Δυνατότητα πρόσβασης των πιστοποιημένων Λ/Φ από το Ο.Ε.Ε  στο σύνολο των     υφιστάμενων εφαρμογών μέσα από εικονικές μηχανές  έως την  μετατροπής τους για διαδικτυακή πρόσβαση και χρήση

      2.5  Υποβολή του συνόλου των φορολογικών δηλώσεων και εντύπων των 

      επιχειρήσεων  μόνο από εξουσιοδοτημένο Λογιστή – Φοροτεχνικό - 

      εξαιρείται η  υποβολή της Φορολογίας εισοδήματος των φυσικών προσώπων - 

     ( στην  εξαίρεση δεν συμπεριλαμβάνονται οι ειδικές ομάδες φορολογούμενων

       που  απαιτείται ειδική φορολογική υποστήριξη)

       2.6  Ενεργοποίηση του φορολογικού πιστοποιητικού για τις μικρές 

       επιχειρήσεις από πιστοποιημένους  από το Ο.Ε.Ε Λογιστές Φοροτεχνικούς 

       Ειδικών Προσόντων .  

 

3.  Υιοθέτηση της αρχής ανάκτησης της φορολογικής και διοικητικής πληροφορίας τη στιγμή δημιουργίας της  οικονομικής πράξης, ή του διοικητικού γεγονότος και ταυτόχρονη διάχυσή της με αυτοματοποιημένη διαδικασία στους υπόχρεους και στα φορολογικά – ασφαλιστικά – εργασιακά ή διοικητικά αντικείμενα που αναφέρεται

                         Προτεινόμενες ενέργειες - Ενδεικτικές δράσεις

       3.1  Καθολική εφαρμογή της χρήσης των Η.Φ.Μ (Φ.Τ.Μ – ΕΑΦΔΣΣ - ...) για το σύνολο των δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων, χωρίς κανενός είδους εξαίρεση (π.χ ΝΠΔΔ,..)

      3.2    Ενοποίηση των βάσεων δεδομένων των ΟΠΣ της Δημόσιας Διοίκησης (π.χ       ΟΠΣ – ΙΚΑ, Taxisnet, Π.Σ ΕΡΓΑΝΗ, Π.Σ ΥΠ. Προστασίας του πολίτη,..)

       3.3  Παραδείγματα των 3.1 και 3.2  α) Η ενημέρωση του παρακρατούμενου φόρου Μισθωτών υπηρεσιών να γίνεται κατά την υποβολή της ΑΠΔ με ταυτόχρονη έκδοση από το Taxisnet της ταυτότητας οφειλής και προσυμπλήρωση του εντύπου Ε1 του φορολογούμενου β) Η ενημέρωση των στοιχείων άδειας εργασίας μισθωτού από τρίτη χώρα να έρχεται προσυμπληρωμένη στο Π.Σ ΕΡΓΑΝΗ.

            3.4  Συνεχής  και άμεση ενημέρωση των στατιστικών στοιχείων για τα     

       φορολογικά οικονομικά δεδομένα και την επίτευξη των στόχων της   

       φορολογικής αρχής

 

4. Επαναπροσδιορισμό του προσανατολισμού της φορολογικής διοίκησης από τον Φοροεισπρακτικό στόχο που βασίζεται  στην Τυπολατρική γραφειοκρατία,

τον αδιαφανή έλεγχο, την  ποινή, και την  συναλλαγή στον Ανταποδοτικό  στόχο που βασίζεται στην συνεχή εκπαίδευση, την υποστήριξη , την συμβουλή, την φοροδοτική ικανότητα, και την  ανάπτυξη.

Προτεινόμενες ενέργειες -  Ενδεικτικές δράσεις

 

4.1 Ενσωμάτωση της προσωποποιημένης  αντιμετώπισης του φορολογούμενου στην εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας, ως καθοριστικό στοιχείο της σχέσης φορολογούμενου – φορολογικής αρχής.

4.2 Επαναπροσδιορισμό του συνόλου  διοικητικών και φορολογικών ποινών της φορολογικής διοίκησης (π.χ ΚΦΔ) και κατ’ επέκταση της Δ.Δ με προσανατολισμό στην αρχή  της φοροδοτικής ικανότητας  αντί  της φοροεισπρακτικής.

4.3  Επαναπροσδιορισμό των  οφειλών πριν της 31/12/2013 σε συνδυασμό με την φοροδοτική – εισπρακτική δυνατότητα βιωσιμότητα  της οικονομικής μονάδας κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο Λ/Φ και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων ή δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή περιορισμού των επιβαρύνσεων

4.4 Αποδέσμευση της ταυτόχρονης πληρωμής των τρεχουσών οφειλών για την ισχύ της ρύθμισης του Ν. 4305/2014, η με τον ορισμό ποσοστιαίου ορίου εξόφλησης π.χ 40%, η με αύξηση του ορίου δόσεων της πάγιας ρύθμισης σε εξήντα (60)

 

 

5. Υιοθέτηση κατά την εφαρμογή της οικονομικής και κοινωνική πολιτικής (της αναγκαίας πλέον Νέας Συμφωνίας) των αρχών του οικονομικού κινήτρου και της ανταποδοτικότητας.

Προτεινόμενες ενέργειες - Ενδεικτικές δράσεις

 

5.1  Επαναπροσδιορισμό των  δανειακών  οφειλών των επιχειρήσεων  στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε συνδυασμό με την δυνατότητα αποπληρωμής των  κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο οικονομολόγο για την βιωσιμότητα της επιχείρησης  και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων με  δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή  των επιβαρύνσεων  .

 

    5.2 Επιβράβευση της ίδρυσης νέων επιχειρήσεων , ή της αναβίωσης παλαιών περ.4.3, ή  της αύξησης κερδοφορίας – θέσεων εργασίας – μείωσης ζημιών,  των επιχειρήσεων με ανάλογη ποσοστιαία  μείωση των υφιστάμενων συντελεστών φορολόγησης.

   5.3 Ενσωμάτωση των οικονομικών μεταναστών συμπολιτών μας  ως ενεργά και ισότιμα μέλη της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας με αντίστοιχη (εφ ‘άπαξ) συμμετοχή τους στα υφιστάμενα φορολογικά βάρη.

 

6. Διασφάλιση της μη συμμετοχής μέρους του ανθρώπινου δυναμικού της Δ.Δ και Ν.Π.Δ.Δ και Οργανισμών σε πιθανή επανάληψη της προσπάθειας για την επιθετική ανακατανομή του πλούτου της χώρας με την οικονομική εξαθλίωση και κοινωνική παρακμή του μεγαλύτερου μέρους των συμπολιτών μας.

Προτεινόμενες ενέργειες - Ενδεικτικές δράσεις

 

6.1 Ο καταλογισμός ευθυνών σε αυτά τα τμήματα της Δ.Δ που με τις πράξεις τους ή τις παραλείψεις τους εμπόδισαν την απλοποίηση του φορολογικού μας συστήματος και  ευνόησαν την φοροδιαφυγή, την παραοικονομία, και την κακοδιοίκηση.

  Ενδεικτικό παράδειγμα του παραπάνω είναι η εφαρμογή της Πολ. 1022/2014 (Μ.Υ.Φ) ως ένα μέτρου για την μή εφαρμογή της ηλεκτρονικής αποστολής μέσω ΦΗΜ των φορολογικών δεδομένων (Πολ. 1220-1/2013). Καταδικασμένο εξ’ αρχής για τη προβληματική  εφαρμογή του λόγω ελλιπούς σχεδίασης και σκοπού.  Σε  περίπτωση δε που η φορολογική διοίκηση επιμείνει στην εφαρμογή του, προτείνουμε για τη χρήση 2014 την απαλλαγή των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση των Λ/Φ  από οποιοδήποτε διοικητικό η χρηματικό πρόστιμο στη περίπτωση ασυμφωνιών, ή άλλων εγγενών αδυναμιών της εφαρμογής, και  βέβαια για την συνέχισή του την βελτίωση της εφαρμογής ως προς την  εισαγωγή των δεδομένων. Το δε σύνολο  της οικονομικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων και Λ/Φ να μεταφερθεί ως διοικητικός κολασμός στους αντίστοιχους υπεύθυνους .   

    

                                                           Με Εκτίμηση

 

Αλεβιζάκης Παναγιώτης                                                         

          Οικονομολόγος

Μέλος της Κ.Δ. του Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδος

Εκ/πος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας

 

 

 

ΣΥΡΙΖΑ

Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς

 

 

ΠΡΟΣ: ΑΚΙΟΕ

Σε απάντηση της από 20.1.15 δημόσιας επιστολής σας, ο ΣΥΡΙΖΑ σας ενημερώνει ότι :

1.            Βασική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ ήταν και παραμένει ο ουσιαστικός κοινωνικός διάλογος για τις όποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στο φορολογικό σύστημα. Σε αυτόν τον διάλογο θα κληθείτε να καταθέσετε τις προτάσεις σας και να συνδιαμορφώσουμε τις τελικές θέσεις. ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

2.    Δυστυχώς οι ανάγκες της προεκλογικής περιόδου αλλά και το σύντομο χρονικό διάστημα από την παραλαβή της επιστολής σας, δεν δίνει την δυνατότητα να υπάρχει αναλυτική καταγραφή των θέσεων μας και να απαντηθούν ουσιαστικά τα σημαντικά ερωτήματά σας. Παρόλα αυτά οι αναλυτικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι σαφείς και έχουν απεικονιστεί τόσο στις παρεμβάσεις του στη Βουλή, (τα πλήρη κείμενα ΕΔΩ) όσο και στις παρεμβάσεις του Προέδρου του πρόσφατα (απόσπασμα των οποίων σας αποστέλλουμε)

3.            Όπως γνωρίζουν τα στελέχη σας, βασικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε θέματα φορολογίας είναι:

Ø    Η απλοποίηση του φορολογικού συστήματος

Ø    Η καταπολέμηση της διαφθοράς και της διαπλοκής (αναλυτικά κείμενα ΕΔΩ

Ø    Ο σαφής διαχωρισμός του αντικειμένου των φορολογικών υπηρεσιών, τον φοροτεχνών-λογιστών και των ορκωτών ελεγκτών με στόχο τη συνεργασία , την αποδοτικότητα και κυρίως την αύξηση των εσόδων

Ø    Η ύπαρξη φορολογικών υπηρεσιών στα ευρωπαϊκά πρότυπα

Ø    Η μεταφορά του φορολογικού βάρους στα υψηλά και πολύ υψηλά εισοδήματα και περιουσίες.

Ø    Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Τρύφων Αλεξιάδης

Συντονιστής Ομάδας Φορολογίας

Τμήματος Οικονομικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ

 

 

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

 

 

Προς ΑΚΙΟΕ

Σας ευχαριστούμε πολύ για την επιστολή σας με τις ενδιαφέρουσες θέσεις. 

Βρίσκουμε πως συνάδουν σημαντικά με τις θέσεις του κινήματος μας όπως για παράδειγμα την ανεξαρτησία της γενικής γραμματείας δημοσίων εσόδων. 

Λόγω του περιορισμένου χρόνου για έναν ουσιαστικό διάλογο, που δεσμευόμαστε να γίνει μετά τις εκλογές,  τις θέσεις μας μπορείτε να τις βρείτε στο site μας http://www.topotami.gr

Η προσπάθεια μου, όπως γνωρίζεται καλά, ήταν για τάξη, οργάνωση, απλοποίηση αλλά και διάλογο με τους φορείς που έχουν την εξειδικευμένη γνώση. 

Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και από τις 26 Ιανουαρίου. 

 

Χάρης Θεοχάρης υποψήφιος βουλευτής Β´  Αθηνών με το Ποτάμι.

 

 

 

 

ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ απαντούν στα ερωτήματα της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

 Υπεύθυνος για τις απαντήσεις:

Νίκος Χρυσόγελος,

συνεπικεφαλής του συνδυασμού,

υποψήφιος στην Β’ Αθήνας

ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

www.chrysogelos.gr

www.facebook.com/nikos/chrysogelosb

nikos.chrysogelos@gmail.com

 

Η μόνη περίπτωση για να αλλάξει η πορεία της χώρας προς προοδευτική, οικολογική και δημοκρατική κατεύθυνση είναι η συνεργασία «ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» να εκπροσωπηθεί στη Βουλή με ισχυρή εκλογική δύναμη και να συμβάλει στην διαμόρφωση μιας προοδευτικής διακυβέρνησης στη βάση  προγραμματικής συμφωνίας και ενός εναλλακτικού ρεαλιστικού και ταυτόχρονα οραματικού σχεδίου.

 

Οι Πράσινοι – Δημοκρατική Αριστερά θα αγωνιστούμε για ευρύτερες συμφωνίες με στόχο λύσεις στα άμεσα προβλήματα, την ανεργία, την φτώχεια, την κατάρρευση του συστήματος υγείας, την διάλυση της οικονομίας. Πιστεύουμε ακράδαντα πως οι πολίτες θα καταλάβουν ότι η επιλογή  «ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» είναι μια λύση για να αποφύγουν το δίπολο φόβου και οργής, στο οποίο βρίσκεται παγιδευμένη η χώρα, για να στραφεί η πολιτική σε λύσεις από τα απλοϊκά – σήμερα – συνθήματα. Είμαστε μια λύση λογικής και οράματος για όσους και όσες επιδιώκουν και βαθιές αλλαγές και προοδευτική διακυβέρνηση μακράς πνοής, για να μην γίνει η υπόθεση της αλλαγής παρένθεση μερικών μηνών.

Η δική μας συμμετοχή στη Βουλή θα κάνει τη διαφορά, θα προωθήσει νέες, πράσινες οικολογικές κοινωνικές ιδέες που αλλού έχουν συμβάλλει σημαντική στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων, στην απασχόληση, σε μια υπεύθυνη οικονομία, στην προστασία του περιβάλλοντος. Η χώρα χρειάζεται μια συγκροτημένη εναλλακτική πρόταση στη Βουλή. Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε ριζικά και αποτελεσματικά την πορεία της χώρας προς το καλύτερο.

 

ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΜΕ ΡΕΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

Οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» θα συμβάλουμε στην διαπραγμάτευση και για τη μείωση του χρέους αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά εργαλεία αλλά και με βάση προτάσεις που έχουν οι Πράσινοι αλλά και άλλες δυνάμεις υποστηρίξει σε όλη την Ευρώπη και μέσα στα εθνικά τους κοινοβούλια. Η κίνηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας είναι μέρος μιας διαδικασίας αμοιβαιοποίησης του χρέους των χωρών. Για να προχωρήσει όμως η αμοιβαιοποίηση, η μετατροπή δηλαδή μέρους του χρέους των κρατών μελών σε κοινό (ευρωπαϊκό) χρέος που κατέχει η ΕΚΤ, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των δημοσιονομικών και όχι μόνο προβλημάτων που έχει κάθε χώρα. Επίσης, η αναγνώριση του ποσού που έχει δοθεί για ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ως ιδιωτικό χρέος (δηλαδή χρέος των τραπεζών και όχι του δημοσίου) θα μείωνε, επίσης,  το δημόσιο χρέος κατά μερικές δεκάδες δις. Για την Ισπανία ισχύει αυτό, στην Ελλάδα όχι. Πολλά παρόμοια εργαλεία πρέπει να αξιοποιηθούν για μείωση του χρέους ώστε να είναι βιώσιμο.

 

Το θέμα της αμοιβαιοποίησης του χρέους από ένα ποσοστό και πάνω είναι κάτι που προτείναμε οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ στο Ευρωκοινοβούλιο και είναι θέση μας ως ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ. Η λύση για τα δημοσιονομικά δεν είναι η λιτότητα, αλλά ένα διαφορετικό σχέδιο βιωσιμότητας που θα είναι κοινωνικά δίκαιο, όπως έχουν υποστηρίξει από κοινού στην κοινή διακήρυξή τους οι επικεφαλής των Πράσινων κομμάτων από την Μαδρίτη, από τον Μάιο 2013.  Χρειαζόμαστε ως χώρα ένα εναλλακτικό σχέδιο βασισμένο στην οικολογική, κοινωνική και οικονομική μεταρρύθμιση - μέσω αυτής αντιμετώπιση των δημοσιονομικών - ώστε να αντικαταστήσουμε την πολιτική λιτότητας με την πολιτική βιωσιμότητας. Οι απειλές δεν θα οδηγήσουν σε διαγραφή χρέους. Είναι αποτυχημένη στρατηγική να θέσει κάποιος ως προτεραιότητα σήμερα, με δεδομένους του συσχετισμούς, τη διαγραφή του 60% χρέους από τους εταίρους. Κανένα κοινοβούλιο στις 27 χώρες δεν θα ψήφιζε για μια τέτοια διαγραφή. Άλλο διαγραφή και άλλο ρυθμίσεις που είναι δίκαιες και εφικτές για σημαντική μείωση του χρέους. Στο Ευρωκοινοβούλιο ήδη από το 2012 οι Πράσινοι είχαμε προτείνει παρόμοιες ρυθμίσεις. Η ρύθμιση του χρέους θα απαιτήσει όμως περισσότερη διαβούλευση και χρόνο. Μέχρι τότε το επείγον για την κοινωνία είναι η επιστροφή των πολιτών στην εργασία και η αναζωογόνηση της οικονομίας.

 

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ

Στόχος μας είναι η διεκδίκηση μιας νέας συμφωνίας για την ανόρθωση της χώρας και την αποτελεσματική αναδιάρθρωση του χρέους. Και αυτό δεν μπορούμε να το πετύχουμε με μία άστοχη και άδικη υπερ-φορολόγηση ή με έναν ενιαίο συντελεστή για όλους που καταδεικνύει έναν πάγιο νεοφιλελευθερισμό. Κατ' αρχάς το φορολογικό σύστημα πρέπει να “παίζει” πολλαπλούς ρόλους. Δεν μπορεί να εξυπηρετεί μόνο εισπρακτικές ανάγκες, δεν μπορεί να είναι μόνο για να εισπράττει χρήματα. Πρέπει να είναι απλό, σταθερό σε βάθος χρόνου και να αποτελεί ένα εργαλείο κοινωνικής και οικολογικής δικαιοσύνης, που δημιουργεί θέσεις εργασίας, συμβάλει στην κοινωνική συνοχή και βοηθάει σε τομείς της οικονομίας που θέλουμε να αναπτύξουμε, ιδιαίτερα προς πράσινη και κοινωνική κατεύθυνση.

·   Η δική μας πρόταση είναι το φορολογικό σύστημα να δίνει κίνητρα για εργασία. Χρειάζεται μια σταδιακή μετατόπιση της φορολογίας από την εργασία προς το σύνολο της κινητής κι ακίνητης περιουσίας αλλά και αντιπεριβαλλοντικών και αντικοινωνικών πρακτικών. Υποστηρίζουμε μεταρρύθμιση που θα επιβάλλει φορολογία όχι στο εισόδημα εργασίας αλλά στο σύνολο κινητ  ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽αλλά στο σύνολο κινητηαρχει σπαταλη φυσικων πορων sugglisi kai enisxysh   ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽αλλά στο σύνολο κινητηαρχει σπαταλη φυσικων πορων sugglisi kai enisxysh ής και ακίνητης περιουσίας και αφορολόγητο όριο για το σύνολο της περιουσίας περίπου στις 500.000 καθώς και προοδευτικούς συντελεστές ανάλογα με το ύψος της συνολικής περιουσίας. αρχει σπαταλη φυσικων πορων sugglisi kai enisxysh

·   Συμφωνούμε με την απαίτηση των λογικών ανθρώπων για απλοποίηση του φορολογικού συστήματος, περιορισμό της πολυνομίας, καθώς και ηλεκτρονική διακυβέρνηση και διαφάνεια στη λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης.

·   Συμφωνούμε με την πρόταση της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας για δημιουργία Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης  με  νομοθετική κατοχύρωση  βάσει του άρθρου 101Α του Συντάγματος, της  Εθνικής Επιτροπής ελέγχου του αποτελέσματος των εφαρμοζόμενων τακτικών – πρακτικών της Δημόσιας Διοίκησης ως προς την:

     απλοποίηση του φορολογικού συστήματος

     σταθερότητα του φορολογικού συστήματος

     περιορισμό της πολυνομοθεσίας

     περιορισμό της φοροδιαφυγής

     περιορισμό της παραοικονομίας

     ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας

     ανάπτυξη της οικονομίας

 

Υποστηρίζουμε πλήρως τον περιορισμό  στο ελάχιστο δυνατό μέχρι να φτάσουμε στην εξάλειψη της φυσικής παρουσίας του φορολογούμενου στις  Δ.Ο.Υ για διεκπεραίωση των φορολογικών του συναλλαγών, κάτι που συνδέεται με την βελτιστοποίηση της διοικητικής οργάνωσης, συστήματα πληροφορικής φιλικά στον χρήστη και απλοποίηση του φορολογικού συστήματος. Οι προτάσεις της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι φορολογικές υπηρεσίες πρέπει να είναι εργαλείο υποστήριξης, συμβουλής προς τους φορολογουμένους αλλά και τήρησης των κανόνων, γι αυτό συμφωνούμε ότι χρειάζεται επαναπροσδιορισμός του προσανατολισμού της φορολογικής διοίκησης από τον φορο-εισπρακτικό στόχο που βασίζεται  στην Τυπολατρική γραφειοκρατία, τον αδιαφανή έλεγχο, την  ποινή, και την  συναλλαγή στον ανταποδοτικό  στόχο που βασίζεται στην συνεχή εκπαίδευση, στην υποστήριξη, στην συμβουλή, στην φοροδοτική ικανότητα, και στην  ανάπτυξη.

 

Απαιτείται, όμως, πολιτική βούληση για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής:

·   Έλεγχος των καταθέσεων στις τράπεζες που θεωρούνται φορολογικοί παράδεισοι ώστε να εντοπισθούν τυχόν φοροαποφυγή, φοροαπάτη ή γκρίζο χρήμα.

·   Εφαρμογή του Φόρου Χρηματοπιστωτικών Συναλλαγών, όπως έχει υπογράψει η Ελλάδα και έχει υποστηρίξει το Ευρωκοινοβούλιο. Υπάρχουν επιχειρήσεις που κατά την περίοδο της κρίσης έβγαλαν από το χρηματιστήριο 500 εκατομμύρια ευρώ και δεν έχουν φορολογηθεί.

Αναζωογόνηση της οικονομίας

Απαιτείται ένας ορθολογικός σχεδιασμός για να πετύχουμε της οικονομίας:

·         Προώθηση ενός ισχυρού επενδυτικού προγράμματος σε πράσινες και κοινωνικές παραγωγικές και χρήσιμες για την κοινωνία επενδύσεις, με στόχο τη μείωση της ανεργίας κατά 10% σε τρία χρόνια και παράλληλων μέτρων υποστήριξης όλων των ανέργων μέσω ειδικών προγραμμάτων (αποτελεσματική αξιοποίηση της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας “εγγύηση για την νεολαία”, ενίσχυση της δημιουργίας κοινωνικών συνεργατικών επιχειρήσεων, απαλλαγή των νέων επιχειρηματικών από φορολογική επιβάρυνση για 2 χρόνια, μειωμένοι φορολογικοί συντελεστές αν δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και για επενδύσεις που επιτυγχάνουν υψηλή περιβαλλοντική επίδοση, όπως πχ μείωση κατανάλωσης ενέργειας και φυσικών πόρων, εφαρμογές πράσινης χημείας, κα).

·         Ενίσχυση της πράσινης και κοινωνικής στροφής της οικονομίας μέσω συμβάσεων του δημοσίου που ενσωματώνουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. 

·         Έλεγχος της οικονομικής αποδοτικότητας και κοινωνικής ωφελιμότητας κάθε δημόσιας δαπάνης και προμήθειας.

·         Καθιέρωση του «βασικού εγγυημένου εισοδήματος» αξιοποιώντας την εμπειρία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διασφάλιση ποιοτικής, υγιεινής και στο πλαίσιο του εφικτού οικολογικής σίτισης των παιδιών στα σχολεία και της πρόσβασης όλων σε ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.

·         Ενεργός ρόλος της χώρας στην Τραπεζική Ένωση ώστε να μην πληρώνουν συνεχώς οι φορολογούμενοι τα λάθη ή τα προβλήματα των τραπεζών: διασφάλιση των καταθέσεων μέχρι 100.000 ευρώ, παρακολούθηση της πορείας των τραπεζών κι αποτροπή τους από κερδοσκοπικά παιχνίδα, δημιουργία θεσμών από τις ίδιες τις τράπεζες που θα διασώζουν τις τράπεζες με κεφάλαια των ίδιων των τραπεζών, χωρίς επιβάρυνση των φορολογουμένων ή των καταθετών.

·         Έλεγχος και εξάλειψη σε ευρωπαϊκό τουλάχιστον επίπεδο των offshore εταιριών και πρακτικών που εξασφαλίζουν τεράστια φοροδιαφυγή μεγάλων επιχειρήσεων.

Ειδικές ρυθμίσεις:

Συμφωνούμε με τις προτάσεις της ΑΚΙΟΕ για ενσωμάτωση της προσωποποιημένης  αντιμετώπισης του φορολογούμενου στην εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας, ως καθοριστικό στοιχείο της σχέσης φορολογούμενου – φορολογικής αρχής καθώς και επαναπροσδιορισμό του συνόλου διοικητικών και φορολογικών ποινών της φορολογικής διοίκησης (π.χ ΚΦΔ) και κατ’ επέκταση της Δ.Δ με προσανατολισμό στην αρχή  της φοροδοτικής ικανότητας  αντί  της φοροεισπρακτικής.

Υποστηρίζουμε τον καθορισμό των δόσεων οφειλών με βάση τη συνολική περιουσία του κάθε υπόχρεου και όχι με οριζόντιο τρόπο (όλοι ίδια) σε συνδυασμό με την φοροδοτική – εισπρακτική δυνατότητα κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο Λ/Φ και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων ή δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή περιορισμού των επιβαρύνσεων

Συμφωνούμε με την υιοθέτηση κατά την εφαρμογή της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής των αρχών του οικονομικού κινήτρου και της ανταποδοτικότητας μεταξύ άλλων με:

- επαναπροσδιορισμό των  δανειακών  οφειλών των επιχειρήσεων  στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε συνδυασμό με την δυνατότητα αποπληρωμής των  κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης έκθεσης από πιστοποιημένο οικονομολόγο για την βιωσιμότητα της επιχείρησης  και μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων με  δυνατότητα διαγραφής μέρους ή συνόλου των οφειλών ή  των επιβαρύνσεων  .

- παροχή κινήτρων για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων (πχ 2ετή απαλλαγή από φορολογική επιβάρυνση) και την αύξηση θέσεων εργασίας

- παροχή φορολογικών κινήτρων για  την επιστροφή στη βιωσιμότητα επιχειρήσεων  που είχαν τα τελευταία χρόνια ζημιές αλλά μπορούν να διασωθούν. Ιδιαίτερα κίνητρα σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι αναλάβουν την επαναλειτουργία των επιχειρήσεων μέσω συνεργατικών – συνεταιριστικών σχημάτων

- Ενσωμάτωση των οικονομικών μεταναστών συμπολιτών μας  ως ενεργά και ισότιμα μέλη της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας με αντίστοιχη συμμετοχή τους στα υφιστάμενα φορολογικά βάρη.

 

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ

Οι “ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ” θεωρούμε το δικαίωμα στη στέγαση ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα για τη διασφάλιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Δυστυχώς, όμως, από το 2010 ήδη, πριν την κρίση, το 6% των Ευρωπαίων πολιτών ήταν άστεγοι, ενώ το 18% ζούσε σε μη ανθρώπινες συνθήκες, ποσοστά που έκτοτε έχουν αυξηθεί ραγδαία.

Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτείται πολύπλευρη και συνεκτική προσέγγιση κι όχι αποσπασματικές ενέργειες. Δεν χρειάζεται απλώς ρύθμιση των χρεών, αλλά μία συνολική πολιτική για την κατοικία, στην οποία θα ενσωματωθεί και η πολιτική στέγασης, η ενεργειακή πολιτική και η φορολογική πολιτική και θα εξασφαλίζεται το συμφέρον όλων των μερών και όχι μόνο των τραπεζών.

Μια πρότασή μας είναι να απαλλαγούν από τον ΕΝΦΙΑ ή ένα μέρος της φορολογικής επιβάρυνσης ιδιοκτήτες κατοικιών που θα ενοικίαζαν με συμβολικό ή μηδενικό ενοίκιο κλειστά διαμερίσματα σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. Οι κατοικίες αυτές θα μπορούσαν να μπουν και σε προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας και να αποτελέσουν κύτταρα για την ανάπτυξη ενεργειακών συνεταιρισμών σε επίπεδο γειτονιάς για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Θα αναζωογονηθεί η απασχόληση στον κλάδο των οικοδομών αλλά και θα δοθεί η δυνατότητα απόκτησης και κάποιων εισοδημάτων σε άτομα που είναι άνεργα ή στα όρια της φτώχειας. Ως ευρωβουλευτής των Πράσινων με ευθύνη τα θέματα του Ευρωπαϊκού Ταμείου Συνοχής συνέβαλα στο να υπάρξουν παρόμοια εργαλεία στον Κανονισμό του ταμείου. Απαιτείται όμως πολιτική που θα προσφέρει λύσεις αξιοποιώντας τα εργαλεία αυτά.

ΟΧΙ ΔΙΠΛΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, ΟΧΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ

Κανένα κόμμα δεν μπορεί από μόνο του σήμερα να πετύχει τις βαθιές αλλαγές. Η υπόθεση της αλλαγής πολιτικής δεν μπορεί να είναι υπόθεση ενός μόνο κόμματος. Καλούμε, λοιπόν, σε μια ευρεία κοινωνική και πολιτική συνεννόηση, με στόχο τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για όλους και όλες. Αν είμαστε στη Βουλή και να προσκληθούμε να συμμετάσχουμε σε μια προοδευτική κυβέρνηση – ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι πρώτο κόμμα αλλά δεν πρέπει να έχει αυτοδυναμία – θα προτείνουμε να υπάρξει μια συμφωνία όχι μόνο μεταξύ των δυο σχημάτων ΣΥΡΙΖΑ και ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ αλλά και με τις σημαντικές κοινωνικές, επαγγελματικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις. Στη βάση αυτής της συμφωνίας θα ζητήσουμε να κινηθεί το κυβερνητικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την κοινωνία. Θα ζητήσουμε όμως και να ελέγχεται η υλοποίησή του με χρονοδιαγράμματα και με μετρήσιμους στόχους. Καμία λευκή επιταγή δεν δικαιολογείται.

Οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» θα επαναδιεκδικήσουμε τη θέση μας στην Ευρώπη και  στον κόσμο.

Έιμαστε εδώ!

 

 




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο