Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

695 δημόσιοι υπάλληλοι απολύθηκαν το 2014 λόγω πειθαρχικών παραπτωμάτων

Στοιχεία Πειθαρχικών Συμβουλίων Γ” τετραμήνου 2014 και συγκεντρωτικά 18μήνου (Ιούλιος 2013 – Δεκέμβριος 2014)

Η ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης στη Δημόσια Διοίκηση και η επιτάχυνση των πειθαρχικών διαδικασιών αποδεικνύονται και από τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει πλέον σε τετράμηνη βάση το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Πριν από ενάμιση χρόνο το ΥΔΜΗΔ έθεσε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενίσχυσης της διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς στη Δημόσια Διοίκηση. Με πληθώρα οριζόντιων ελέγχων, θεσμικά μέτρα, σωστό συντονισμό και πλήρη εποπτεία, το πρόγραμμα έφερε σημαντικά αποτελέσματα και εδραίωσε την αντίληψη ότι η εποχή της ατιμωρησίας παρήλθε ανεπιστρεπτί.

Συγκεκριμένα, το τελευταίο τετράμηνο (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος) του 2014, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, απολύθηκαν από το Δημόσιο, για ποινικούς και πειθαρχικούς λόγους, 133 υπάλληλοι.

Συνολικά, το 2014, μέσα από την ποινική και πειθαρχική διαδικασία, απομακρύνθηκαν 695 δημόσιοι υπάλληλοι. Τα τρία προηγούμενα έτη είχαν απομακρυνθεί για τους ίδιους λόγους, συνολικά 428 υπάλληλοι.

Συγκεκριμένα:

• 77 το 2011
• 133 το 2012
• 218 το 2013

Εξέλιξη απολύσεων για ποινικούς και πειθαρχικούς λόγους 2011-2014



Οι συστηματικές προσπάθειες που καταβλήθηκαν τους τελευταίους 18 μήνες (Ιούλιος 2013 – Δεκέμβριος 2014), οδήγησαν εκτός Δημοσίου, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, για ποινικούς και πειθαρχικούς λόγους, συνολικά 828 υπαλλήλους, όταν από τις αρχές του 2012 έως και τον Ιούνιο του 2013, το αμέσως προηγούμενο δηλαδή παρόμοιο χρονικό διάστημα, απολύθηκαν για τους ίδιους λόγους μόλις 160 υπάλληλοι.

Εξέλιξη πειθαρχικών και ποινικών απολύσεων Ιαν. 2012 / Ιουν. 2013 —Ιούλ. 2014 / Δεκ. 2014




Με αφορμή την παρουσίαση των ανωτέρω συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε σχετικά:

«Υλοποιούμε, συστηματικά και μεθοδικά, ένα σχέδιο ενίσχυσης της πειθαρχικής ευθύνης στη Δημόσια Διοίκηση το οποίο μας επιτρέπει να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι για το μέλλον.

Όταν υπάρχει βούληση και σχέδιο δράσης μπορούμε να πετύχουμε σημαντικές νίκες κατά της διαφθοράς και της κακοδιοίκησης.

Αποδείξαμε ότι αυτό που έλειπε από τη Δημόσια Διοίκηση ήταν η πολιτική βούληση, η οργάνωση και η εισαγωγή δομών και διαδικασιών που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα των οργάνων ελέγχου.

Αυτή τη μάχη, με τη στήριξη των πολιτών, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε, καθώς έχουμε σύμμαχο τη σιωπηλή, αλλά συντριπτική, πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων, που στήριξαν έμπρακτα το σχέδιο αυτό και συνέβαλλαν καθοριστικά στην επίτευξη των στόχων του.

Η Δημόσια Διοίκηση δεν αντέχει να γυρίσει σε νοοτροπίες και πρακτικές του παρελθόντος, που θα τη βυθίσουν στην ανυποληψία».




ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ενδεικτικές περιπτώσεις υπαλλήλων που έχουν απολυθεί από το Δημόσιο από τις αρχές του έτους:

1.    Υπάλληλος Δήμου, ο οποίος έλαβε χρηματικό ποσό - “φακελάκι” προκειμένου να μην βεβαιώσει και επιβάλλει πρόστιμο λόγω αναληθούς βεβαιώσεως ύψους.
2.    Ιατρός του πρώην ΙΚΑ, ο οποίος ανέγραψε σε ασφαλισμένους ορθοπεδικά είδη πρόσθετης περίθαλψης που δεν ήταν αναγκαία με αποτέλεσμα να ζημιώσει το φορέα ασφάλισης τους.
3.    Υπάλληλος πολεοδομίας λόγω υποβολής ανακριβούς δηλώσεως περιουσιακών στοιχείων.
4.    Δόκιμος υπάλληλος περιφερειακής υπηρεσίας υπουργείου που υπέπεσε στο πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την υπηρεσία του για πάνω από 22 ημέρες. Συγκεκριμένα ο εν λόγω υπάλληλος έκανε συστηματική χρήση αναρρωτικών αδειών άνω του επιτρεπτού ορίου.
5.    Εκπαιδευτικός που αρνήθηκε να προσέλθει σε εξέταση στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή και ο οποίος απουσίαζε για χρονικό διάστημα 120 ημερών από τα καθήκοντα του, άνευ αδείας.
6.    Εκπαιδευτικός διευθυντής Σχολικής μονάδας ο οποίος δυσχέρανε τον έλεγχο πλαστών πιστοποιητικών αγγλικής, εκπαιδευτών της περιφέρειας του.
7.    Εφοριακός για κατ’ εξακολούθηση απιστία κατά του δημοσίου με ιδιαίτερα τεχνάσματα, εκδίδοντας πλαστές φορολογικές ενημερότητες και αλλοίωσε ατομικά δελτία χρεών εταιρίας.
8.    Προϊσταμένη οικονομικής υπηρεσίας για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς υπεξαίρεσε χρήματα και πλαστογράφησε υπογραφές.
9.    Εκπαιδευτικός για χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπή ή ανάξια υπαλλήλου διαγωγής εντός υπηρεσίας και παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς βρέθηκε στην κατοχή της μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών ουσιών.
10.    Υπάλληλος Δήμου που λόγω αμέλειας και ατελούς τέλεσης των υπηρεσιακών του καθηκόντων, άσκηση εργασίας ή έργου χωρίς προηγούμενη άδεια της αρχής και φθοράς υλικών της υπηρεσίας του.
11.    Υπάλληλος κεντρικής υπηρεσίες υπουργείου για αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση καθηκόντων για 169 ημέρες.
12.    Υπάλληλος Δήμου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα καθώς που επί δύο και πλέον έτη εξέδιδε βεβαιώσεις στις οποίες ανέγραφε ψευδώς ότι αλλοδαποί υπέβαλλαν εμπροθέσμως αιτήσεις για ανανέωση άδειας παραμονής και σχετικά πλήρη δικαιολογητικά με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του παράνομο περιουσιακό όφελος λαμβάνοντας χρηματικά ωφελήματα για την έκδοση των εν λόγω βεβαιώσεων ύψους 500.000 ευρώ.
13.    Υπάλληλος υπουργείου που υπέπεσε σε σειρά σοβαρών ποινικών αδικημάτων (πλαστογραφία, υπεξαίρεση, παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος, απόκτηση παράνομου οικονομικού οφέλους του ιδίου) και υπεξαίρεσε 22.000 ευρώ από συλλογικά όργανα.
14.    Εκπαιδευτικός ο οποίος παρέδιδε ιδιαίτερα μαθήματα επ’ αμοιβή και προέβη σε ασέλγεια επί μαθητή που παρέδιδε ιδιαίτερο μάθημα.
15.    Υπάλληλος υπουργείου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα και αναξιοπρεπή συμπεριφορά, για εκποίηση ακινήτων που άνηκαν στο δημόσιο, σε ιδιώτες.
16.    Υπάλληλος υπουργείου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα και αναξιοπρεπή συμπεριφορά καθώς έλαβε το ποσό των 30.000 ευρώ από ιδιωτική εταιρία προκειμένου να επισπεύσουν την επιστροφή ΦΠΑ, ποσού 473.270 ευρώ.
17.    Υπάλληλος υπουργείου, για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, αναξιοπρεπή συμπεριφορά, αποδοχή υλικής εύνοιας ή ανταλλάγματος για το χειρισμό υπόθεσης καθώς χρηματίστηκε με μεγάλο ποσό προκειμένου να προβεί σε πράξη λύσης εξώδικης διαφοράς, μειώνοντας το προβλεπόμενο πρόστιμο της εταιρίας.
18.    Υπάλληλος υπουργείου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, αναξιοπρεπή συμπεριφορά, καθώς χρηματίστηκε με 50.000 ευρώ από επιχειρηματία απειλώντας τον ότι εάν δεν του κατέβαλλε το ποσό θα επέβαλλε στην επιχείρηση του πρόστιμο ύψους 700.000 ευρώ.
19.    Υπάλληλος υπουργείου, για αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων για 944 ημέρες.
20.    Υπάλληλος Δήμου για παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, καθώς δεν απέδωσε στο Δήμο που υπηρετούσε ποσό ύψους 45.000 ευρώ, τα οποία παρακράτησε.
21.    Προϊστάμενος Δασονομείου που αμέλησε να εκπληρώσει εγκαίρως τα καθήκοντα του, αρνήθηκε να εκτελέσει την υπηρεσία του και παραβίασε την αρχή της αμεροληψίας, καθώς αν και είχε την ιδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου, δεν συνέταξε τις σχετικές εκθέσεις, δεν πραγματοποίησε αυτοψία και δεν υπέβαλλε στο Δασαρχείο την προβλεπόμενη αναφορά για να διαβιβασθεί στον Εισαγγελέα, ενώ γνώριζε ότι υπήρχαν δασικές παραβάσεις, και παρέλειπε συστηματικά σε μεγάλο αριθμό υποθέσεων να προβεί στις επιβαλλόμενες ενέργειες του.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο