Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, Γκίκα Χαρδούβελη, στη Βουλή, για τροπολογίες του Υπουργείου Οικονομικών

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε τρεις τροπολογίες, όλες δικαιολογημένες.

Με την πρώτη τροπολογία κυρώνεται η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τη δίμηνη παράταση του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής.

Το Eurogroup της 8ης Δεκεμβρίου ενέκρινε το αίτημα της κυβέρνησης για δίμηνη τεχνική παράταση του Προγράμματος, ώστε να μπορέσουμε να καταλήξουμε σε συμφωνία με τους εκπροσώπους των εταίρων.

Οι διαπραγματεύσεις είναι σε καλό δρόμο. Τα τεχνικά κλιμάκια επέστρεψαν στην Αθήνα, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας σε όλα τα ζητήματα που τέθηκαν και έχουμε καταφέρει να έρθουμε σε προσέγγιση στα περισσότερα από αυτά.

Τι θα σηματοδοτήσει η επίτευξη συμφωνίας;

Πρώτον, ανοίγει ο δρόμος για την εκταμίευση των 1,8 δισ. ευρώ που είναι η τελευταία δόση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Στήριξης (EFSF) και τα 3,6 δισ. ευρώ από την διπλή δόση του ΔΝΤ.

Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας για το 2015 είναι δεδομένες. Για το επόμενο 3μηνο υπάρχει ανάγκη πληρωμής σωρευτικά στα περίπου 4,5 δισ. ευρώ. Υπάρχει και η περαιτέρω ανάγκη κάλυψης των εντόκων γραμματίων που λήγουν στο διάστημα αυτό. Αυτή η ανάγκη αναμένεται να καλυφθεί κυρίως από ξένα ταμεία και άλλους επενδυτές εφόσον υπάρξει επίτευξη συμφωνίας.

Αν δεν υπάρξει συμφωνία, όμως, είναι κατανοητό ότι οι ανάγκες χρηματοδότησης του κράτους αυξάνονται. Αναγκαστικά θα χρησιμοποιηθεί το εγχώριο τραπεζικό σύστημα, γεγονός που θα περιορίσει τις δυνατότητες της χρηματοδότηση της ιδιωτικής οικονομίας.

Δεύτερον, με την επίτευξη συμφωνίας θα ολοκληρωθεί και το Πρόγραμμα Οικονομικής Προσαρμογής. Μαζί και ο ασφυκτικός έλεγχος και τα στενά χρονοδιαγράμματα. Οι απαιτούμενες δράσεις θα περιοριστούν και θα μπούμε σε μια νέα σχέση με τους δανειστές μας.

Έτσι, Θα ξεκινήσει η συζήτηση για την επόμενη μέρα του Προγράμματος. Ήδη οι εταίροι είναι θετικά διακείμενοι ως προς την πρόθεση της κυβέρνησης να ζητήσει προληπτική πιστωτική γραμμή στήριξης (ECCL), όπως διατυπώθηκε επίσημα στο Eurogroup της 8ης Δεκεμβρίου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η χώρα βγαίνει με συνετό τρόπο στις αγορές, έχοντας εξασφαλίσει σε κάθε περίπτωση προληπτική συνδρομή χρηματοδότησης. Θα αλλάξουν οι προσδοκίες των αγορών προς το καλύτερο, θα μειωθεί το κόστος δανεισμού και θα αρθεί ο κίνδυνος και η αβεβαιότητα για τη χώρα. Σε κάθε περίπτωση, η συνετή προσφυγή στις αγορές προϋποθέτει κόστος που δεν θα απειλήσει τη βιωσιμότητα της δημοσιονομικής προσαρμογής και του δημοσίου χρέους.

Τρίτον, Θα μπορέσει-επιτέλους- να τεθεί υπό συζήτηση και το ζήτημα του χρέους.

Κύριες και κύριοι Βουλευτές

Βρισκόμαστε – το καταλαβαίνεται όλοι- σε μια κρίσιμη συγκυρία. Αυτή την περίοδο κρίνεται, περισσότερο ίσως από οποιαδήποτε άλλη στιγμή, αν η ελληνική οικονομία θα εισέλθει σε μια εμφανώς ανοδική πορεία ή αν θα σκοντάψει και θα καταδικαστεί σε στασιμότητα και οπισθοχώρηση.

Η ανάπτυξη έχει επανέλθει στη χώρα τα τελευταία τρίμηνα, μετά από έξι χρόνια ύφεσης. Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις έχουν αρχίσει να έχουν αποτέλεσμα.

Απαιτείται, όμως, και συνέχιση των μεταρρυθμίσεων. Αυτές θα εξασφαλίσουν τη δυναμική που χρειάζεται η ανάπτυξη. Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Η συνέχιση της προσπάθειας που ξεκινήσαμε προϋποθέτει ευρεία συναίνεση, τόσο μεταξύ των πολιτικών κομμάτων όσο και κοινωνικών ομάδων. Η ανάπτυξη είναι προϋπόθεση και για μια βιώσιμη κοινωνική πολιτική, ας μην το ξεχνάμε αυτό.

Θα πρυτανεύσει λοιπόν η λογική και η συναίνεση; Θα συνεχιστεί η μεταρρυθμιστική προσπάθεια; Αν ναι, ο δρόμος προς το μέλλον αναμένεται όντως αναπτυξιακός. Η διαδρομή αναμένεται να φέρει ανακούφιση και αποκατάσταση των αδικιών της κρίσης.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Η παράταση του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής κατά δύο μήνες, αλλά και η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την εποπτεία των τραπεζών, κάνει επιτακτικές και άλλες αλλαγές.

Έτσι, στο δεύτερο νομοσχέδιο, σε σχετικό άρθρο, δίνεται η δυνατότητα στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να δανειοδοτεί το σκέλος εξυγίανσης του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ), σε περίπτωση που τα διαθέσιμά του δεν επαρκούν για την κάλυψη της όποιας πιθανής ανάγκης χρηματοδότησης. Θυμίζω ότι τα διαθέσιμα του ΤΕΚΕ προκύπτουν από τις εισφορές που λαμβάνει, ενώ από την 1η Ιανουαρίου το ΤΕΚΕ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, γίνεται ο εκκαθαριστής των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Το δάνειο του ΤΧΣ θα χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση της Τράπεζας της Ελλάδος και σχετικό αίτημα από το ΤΕΚΕ. Με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε το ΤΕΚΕ, παρέχοντας του ένα κρίσιμο εργαλείο εν όψει της ανάληψης του νέου ρόλου στη διαδικασία εξυγίανσης τραπεζικών ιδρυμάτων από την 1η Ιανουαρίου 2015.

Επίσης, σε άλλο άρθρο, προβλέπεται ότι εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο του Μηχανισμού Έκτακτης Ρευστότητας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα παρέχονται έως και τις 31.12.2015. Με αυτόν τον τρόπο αναπροσαρμόζουμε τον ορίζοντα άντλησης ρευστότητας από την ΕΚΤ. Ενισχύουμε την ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας για ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα για την ανάπτυξη, όπως είναι το έτος 2015.

Με άλλο άρθρο, δίνεται η δυνατότητα στις Συνεταιριστικές Τράπεζες να εισάγουν ομόλογα και προαιρετικές μερίδες σε οργανωμένες αγορές, σύμφωνα με τους σχετικούς κανόνες, ώστε να αντλήσουν κεφάλαια από τις οργανωμένες αγορές.

Επίσης χορηγείται η δυνατότητα συγχώνευσης πιστωτικών συνεταιρισμών που λειτουργούν ως πιστωτικά ιδρύματα με άδεια της Τράπεζας της Ελλάδος, είτε με απορρόφηση είτε με σύσταση νέου συνεταιρισμού. Στόχος η παροχή ευελιξίας στις συνεταιριστικές τράπεζες. Έτσι ενισχύεται η ρευστότητα τους και ο δυνητικός αναπτυξιακός ρόλος τους.

Πέρα από τα ζητήματα που ενέκυψαν από την παράταση του Οικονομικού Προγράμματος, οι τροπολογίες του Υπουργείου Οικονομικών αποσκοπούν και στη στοχευμένη βελτίωση διάφορων εκφάνσεων της φορολογικής νομοθεσίας, καθώς και στην ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο κοινοτικών οδηγιών που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου. Συγκεκριμένα:

Ενσωματώνονται στο εσωτερικό δίκαιο οι διατάξεις του άρθρου 5 της Οδηγίας 2008/8/ΕΚ, των οποίων η εφαρμογή είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη από 1.1.2015. Αυτή είναι η τρίτη και τελευταία φάση ενσωμάτωσης της Οδηγίας. Με τις προτεινόμενες διατάξεις, τροποποιείται ο τόπος φορολόγησης των τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μη υποκείμενους στο φόρο (π.χ. ιδιώτες). Το κράτος εγγραφής της εταιρείας εισπράττει τον φόρο, και τον διανέμει στη συνέχεια σε κάθε κράτος-μέλος κατανάλωσης. Αυτή η διαδικασία θα γίνεται ανά τρίμηνο.

Με την Οδηγία καθιερώνονται δύο ειδικά καθεστώτα, με βάση τα οποία οι υποκείμενοι σε φόρο μπορούν να υποβάλουν μία ενιαία δήλωση ΦΠΑ, με την οποία θα αποδίδουν το φόρο που οφείλεται σε όλα τα κράτη-μέλη. Οι υποκείμενοι σε φόρο πλέον δεν θα είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν μεμονωμένες δηλώσεις σε κάθε κράτος μέλος στο οποίο έχουν δραστηριότητα/κατανάλωση.

Το πρώτο ειδικό καθεστώς αναφέρεται σε παρόχους μη εγκατεστημένους στην Κοινότητα υποκείμενους στο φόρο.

Το δεύτερο ειδικό καθεστώς αναφέρεται σε παρόχους εγκατεστημένους στην Κοινότητα υποκείμενους στο φόρο, αλλά μη εγκατεστημένους στο κράτος μέλος κατανάλωσης, δηλ. σε κράτος του λήπτη.

Στη συνέχεια, στο κρίσιμο κομμάτι των φορολογικών ελέγχων εξασφαλίζουμε τον απαιτούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση των ελέγχων σε υποθέσεις οι οποίες απαιτούν διενέργεια εξειδικευμένων και μεγάλης έκτασης επαληθεύσεων.

Είναι γνωστό ότι για την ολοκλήρωση των ελέγχων, που προϋποθέτουν συνεργασία περισσοτέρων αρχών και φορέων της ημεδαπής και της αλλοδαπής, απαιτούνται αναπόφευκτα χρονοβόρες διαδικασίες και ανταλλαγή πληροφοριών.

Με τις υιοθετούμενες διατάξεις επιτρέπουμε στη φορολογική διοίκηση να ολοκληρώσει ελεγκτικές διαδικασίες, οι οποίες θα συνδράμουν αποφασιστικά στα Δημόσια Έσοδα, αποδίδοντας σημαντικά ποσά φόρων.

Οι προτεινόμενες όμως διατάξεις επιφέρουν και μια σειρά από εύλογες ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους φορολογούμενους.

Δεν είχαμε το χρόνο μέχρι τώρα να δούμε συνολικά τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στην Ενέργεια, όμως σύντομα θα το αναλύσουμε και θα έρθουμε στη Βουλή γι αυτό το θέμα. Όπως, επίσης, και για τη φορολογία των αγροτών- θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Τζαμτζής νωρίτερα- πολλοί από τους οποίους κάνουν μεροκάματα και αυτή τη στιγμή φορολογούνται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες.

Τι περιέχει η τροπολογία:
Κατ’ αρχάς παρατείνεται η αναστολή της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016. Στόχος του μέτρου είναι η υποβοήθηση της ανάκαμψης της αγοράς ακινήτων, η οποία έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα λόγω της οικονομικής κρίσης.

Επιπλέον, προβλέπεται ότι δεν υπάρχει πλέον η υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ από κατασκευαστικές επιχειρήσεις για νεόδμητα ακίνητα τα οποία δεν έχουν χρησιμοποιηθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο εντός τετραετίας από την αποπεράτωσή τους. Ο φόρος θα πληρώνεται όταν το νεόδμητο πωληθεί.

Είναι άλλωστε γνωστό πως η προηγούμενη πρόβλεψη επέτεινε κατά πολύ τα ήδη μεγάλα προβλήματα που προκάλεσε η οικονομική κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς καλούνταν να καταβάλουν το ΦΠΑ χωρίς να τον έχουν εισπράξει με την παρέλευση μια τετραετίας από την αποπεράτωση του ακινήτου.

Επιπλέον, για την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων μετατίθεται η προθεσμία υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9), που λήγει στις 19-12-2014, μέχρι και την 30-12-2014.

Η υποβολή των δηλώσεων έτους 2010 που πραγματοποιείται έως και 31-12-2014 θα θεωρείται εμπρόθεσμη, όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα έτη 2011 έως 2014.

Οι μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων, που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2014, θα δηλωθούν μέχρι και 31-03-2015, ενώ η διαρκής ενημέρωση του Περιουσιολογίου ακινήτων με τις μεταβολές περιουσιακής κατάστασης θα ισχύσει από 01-01-2015.

Με το Περιουσιολόγιο έχουμε για πρώτη φορά μια μεγάλη και επικαιροποιούμενη βάση δεδομένων της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας και των εμπράγματων δικαιωμάτων των πολιτών.

Αλλά πρέπει να βλέπουμε και το μέλλον. Η βάση αυτή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη χάραξη και εκτέλεση της φορολογικής πολιτικής. Επιπλέον θα έχει και τεράστια προστιθέμενη αξία μέσω της διασύνδεσής της με άλλες δημόσιες δεξαμενές πληροφορίας, όπως το Εθνικό Κτηματολόγιο, οι Δασικοί Χάρτες αλλά και το Περιουσιολόγιο της Δημόσιας Περιουσίας, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει ξεκινήσει να υλοποιείται.

Πέραν αυτών, με τις εν λόγω διατάξεις παρατείνεται η προθεσμία απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας κατά ένα έτος, μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2015, ενώ το μέτρο επεκτείνεται και στα αυτοκίνητα για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας μέχρι 31.12.2001.

Επιπλέον, παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015 και η προθεσμία για τον τελωνισμό και την καταβολή των φορολογικών επιβαρύνσεων των οχημάτων, στο πλαίσιο της ειδικής ρύθμισης της απόσυρσης.

Με αυτό τον τρόπο συνεχίζουμε την εφαρμογή ενός επιτυχημένου μέτρου με θετική επίδραση στην αγορά και στα δημόσια έσοδα αλλά και με θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο.
Οι προτεινόμενες διατάξεις περιλαμβάνουν και ορισμένες διατάξεις για την υποβοήθηση και τη βελτίωση του έργου της φορολογικής διοίκησης.

Με την τροποποίηση των σχετικών διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας αυξάνουμε την προθεσμία για την έκδοση αποφάσεων επί των ενδικοφανών προσφυγών από την Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών κατά 30 ημέρες ώστε να καταστεί δυνατή η πλήρης και αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους.

Παράλληλα αυξάνεται κατά δέκα μέρες (από 20 σε 30) και η προθεσμία για την έκδοση αποφάσεων των αιτημάτων αναστολών που ενδεχομένως να συνοδεύουν τις ενδικοφανείς προσφυγές, με σκοπό την ευχερέστερη και ενδελεχή εξέτασή τους.

Επίσης, διατηρούμε σε ισχύ την εξουσιοδοτική βάση για τις κανονιστικές πράξεις που αφορούν την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων και στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και την παρακολούθηση των συναλλαγών των επιχειρήσεων Καζίνο. Οι αρχικές εξουσιοδοτικές διατάξεις καταργούνται από την 1η Ιανουαρίου 2015 στο πλαίσιο της βελτίωσης και περαιτέρω απλούστευσης του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών.

Επιπλέον με τις διατάξεις:

Συμπληρώνεται το πλαίσιο που αφορά στις δεσμεύσεις που επιβάλλει ο Οικονομικός Εισαγγελέας και τις περιπτώσεις ανάκλησης των δεσμεύσεων αυτών. Για λόγους αποσυμφόρησης προβλέπεται ότι με τη σύμφωνη γνώμη του εποπτεύοντος Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος μπορεί να παραγγέλλει την έκδοση διάταξης δέσμευσης στους κατά τόπο αρμόδιους Εισαγγελείς Πρωτοδικών.

Βελτιώνεται και το πλαίσιο των Αποκρατικοποιήσεων. Προβλέπεται ότι οι συμβάσεις παραχώρησης υποδομών εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ θα συνυπογράφονται και θα εγκρίνονται και από το Ελληνικό Δημόσιο με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ακριβώς λόγω της μεγάλης χρονικής διάρκειας των εν λόγω συμβάσεων, του σύνθετου πλέγματος υποχρεώσεων και δικαιωμάτων που δημιουργούν για το Ελληνικό Δημόσιο αλλά και του πλήθους των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για την παρακολούθηση και εκτέλεσή τους.

Επίσης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η επέκταση έως και την 31.12.2015 της φορολογικής της ενημερότητας.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Η κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες, παράλληλα με την εφαρμογή του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής προχώρησε μεθοδικά και κοστολογημένα σε ορισμένες πρωτοβουλίες για την ελάφρυνση των πολιτών και των επιχειρήσεων από τα βάρη που κλήθηκαν να σηκώσουν αλλά και από τις συνέπειες της κρίσης.

Αυτό είναι απτή απόδειξη ότι στο μέλλον μπορούμε να εξασφαλίσουμε για την ελληνική οικονομία ταυτόχρονα τόσο βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξής μας αλλά και αύξησης των αναδιανεμητικών μέτρων προς όφελος των αδύναμων.

Αναγκαία προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η Πολιτική να πρωταγωνιστήσει θετικά. Άλλωστε, στον πυρήνα της Πολιτικής στις σύγχρονες δημοκρατίες βρίσκεται η σύνθεση των απόψεων, η συνεχής αναζήτηση νέων προοδευτικών μεταρρυθμίσεων και η εξυπηρέτηση του συλλογικού καλού. Αν επιτελέσει σωστά το ρόλο της σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο, πιστεύω ότι στο μέλλον η χώρα μας όχι μόνο θα ανακάμψει αλλά έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει κατά πολύ τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές επιδόσεις της μεταπολίτευσης.


Ετικέτες για αναζήτηση ΦΠΑ νομοθεσία αγορές ανάπτυξη


Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο