Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το σχόλιο της Δευτέρας

Το σχόλιο της Δευτέρας
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 27 λεπτά
Επιμέλεια
Κωνσταντίνος Ιωαν. Νιφορόπουλος
Ορκωτός ελεγκτής λογιστής – «ΩΡΙΩΝ Α.Ε.Ο.Ε.Λ».
Επιστημονικός Συνεργάτης Taxheaven.




Καλημέρα και Καλές Γιορτές !
Μαζί με τις δικές μου, έχετε και τις ευχές των άλλων δύο σχολιαστών (Κ. Κουλογιάννη και Κ. Γραβιά) της  ομάδας  που συντάσσει εναλλάξ, κάθε Δευτέρα στο «σχόλιο της Δευτέρας».

Σήμερα λοιπόν , κυκλοφορεί το τελευταίο «Σχόλιο » για το 2014. Σημειώνω ότι στο «Σχόλιο» αυτό υπήρξε συνεργασία με τον ανερχόμενο γελοιογράφο « argus »  ( κατά κόσμον Κώστα Κουλογιάννη / Μακρινό εξάδελφο του γνωστού Κώστα Κουλογιάννη ). Επίσης συμφωνία συνεργασίας έχω «κλείσει » και με τον  έτερο ανερχόμενο γελοιογράφο  « Karolos » ,   ( κατά κόσμον Κώστα Γραβιά  / Μακρινό εξάδελφο του γνωστού Κώστα Γραβιά ).


 

Εκτός από τα ανωτέρω τα περιεχόμενα του σημερινού «Σχολίου», έχουν ως εξής :

1.  Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2014.

2. ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.
3. ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΑ «ΦΛΕΓΟΝΤΑ» ΜΕΤΩΠΑ
[ ΕΝΦΙΑ-Ε9,
Συγκεντρωτικές, Ε.Λ.Π , Αγρότες, Ερμηνευτικές του Ν. 4172/13 ]
4. ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡOI ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ.
5. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ.
6. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ.

 

[ Μου « παραπονιούνται », κάποιοι συνάδελφοι σχετικά με την έκταση του «Σχολίου», για να βοηθήσω λοιπόν και αυτούς τους συναδέλφους, θα επισημαίνω κάθε  θέμα που θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό, με την χαρακτηριστική «διεθνή»  λέξη  « sos »   ( κώδικας Μορς  )  ]

 



1)    Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2014.

 

Λογιστής: Η «γελοιογραφία» της ημέρας… (Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς)

   

 

πρέπει να αντισταθούμε στην έντονη περιδίνηση η οποία μας τραβά ολοένα και περισσότερο προς το τέλμα, γιατί αλλιώς τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά τόσο για την σωματική, όσο και για την ψυχική μας υγεία. ... .. Οι λύσεις είναι στο χέρι μας, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε ποιοι είμαστε. Όμως, για να πετύχουν οι όποιες κινήσεις απαιτείται εγρήγορση, έντονη δραστηριότητα και ταυτόχρονα, πέταμα του μανδύα του ωχαδερφισμού που χρόνια τώρα έχουμε στους ώμους μας κι έχει γίνει ένα με το κορμί μας.

 


Η ζωή δίπλα σε έναν λογιστή-φοροτεχνικό!  (Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς)

«Χαμένοι στη μετάφραση» εκατομμύρια φορολογούμενοι.  ...

Χαμένοι στη μετάφραση, εφοριακοί, λογιστές και φορολογούμενοι που προσπαθούν, ματαίως, να ερμηνεύσουν τις διατάξεις των τελευταίων φορολογικών νόμων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα απίστευτο φορολογικό αλαλούμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κείμενα των τελευταίων φορολογικών νομοσχεδίων συντάχθηκαν στα αγγλικά. Εξαιτίας της κακής μετάφρασης του κειμένου, εισήχθησαν στη νομοθεσία ορολογίες οι οποίες είναι άγνωστες ακόμα και στους εφοριακούς και τους λογιστές.

3691/2008 NOMOΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 3691 Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και άλλες διατάξεις.

Υπόχρεα σε αναφορά πρόσωπα είναι : Αρθρο 5. Υπόχρεα πρόσωπα :  ε) Οι ορκωτοί ελεγκτές−λογιστές, οι εταιρείες ορκωτών ελεγκτών−λογιστών, οι λογιστές που δεν συνδέονται με σχέση εξηρτημένης εργασίας και οι ιδιώτες ελεγκτές. στ) Οι φορολογικοί ή φοροτεχνικοί σύμβουλοι και οι εταιρείες φορολογικών ή φοροτεχνικών συμβουλών... Αρθρο 6 . Αρμόδιες αρχές: ... «ε) Το Υπουργείο Οικονομικών (Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων) για:
- τους φορολογικούς ή φοροτεχνικούς συμβούλους και τις εταιρείες παροχής φορολογικών ή φοροτεχνικών συμβουλών, - τους λογιστές που δεν συνδέονται με σχέση εξηρτημένης εργασίας και τους ιδιώτες ελεγκτές,... ..
Αρθρο 26. Αναφορές ύποπτων συναλλαγών προς την Επιτροπή. 1. Τα υπόχρεα πρόσωπα και οι υπάλληλοί τους, στους οποίους περιλαμβάνονται τα διευθυντικά στελέχη, οφείλουν: α) να ενημερώνουν αμελλητί την Επιτροπή, με δική τους πρωτοβουλία, όταν γνωρίζουν ή έχουν σοβαρές ενδείξεις ή υποψίες ότι διαπράττεται, επιχειρείται να διαπραχθεί, έχει διαπραχθεί ή επιχειρήθηκε να διαπραχθεί νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή χρηματοδότηση της τρομοκρατίας,…. »

Δείτε επίσης :

 


2) ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.

2.1 )
22 Δεκ. 2014  Καταληκτική ημερομηνία πληρωμής δόσης Δεκεμβρίου 2014 για τους οφειλέτες ασφαλιστικών ταμείων με ρύθμιση Ν. 4305/14.

2.2 )  29/12/2014 :  Παράταση προθεσμίας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών ΟΓΑ μέχρι και τις 29/12/2014.


2.3 )  Υποβολή Δηλώσεων Ε9.

Η επίσημη ανακοίνωση για την παράταση του Ε9 :

Προβλέπεται η παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9), που λήγει στις 19-12-2014, μέχρι και την 30-12-2014.

Οι μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων, που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2014, θα δηλωθούν μέχρι και 31-03-2015.

Επίσης με την ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι η διαρκής ενημέρωση του Περιουσιολογίου ακινήτων με τις μεταβολές περιουσιακής κατάστασης θα ισχύσει από 01-01-2015.

2.4)  31.Δεκ.2014 :  Υποβολή Τιμοκαταλόγων διαφημίσεων

Ο τιμοκατάλογος, με βάση τον οποίο υπολογίζεται το αγγελιόσημο και ο ειδικός φόρος επί των διαφημίσεων των μέσων ενημέρωσης, κατά περίπτωση, (ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά) υποβάλλεται σε τρία (3) τουλάχιστον αντίτυπα από κάθε μέσο ενημέρωσης στην αρμόδια για τη φορολογία του, Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) κάθε έτος, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε έτους και ισχύει για το επόμενο έτος. Με πράξη της αρμόδιας ΔΟΥ επί των αντιτύπων αυτών πιστοποιείται η ημερομηνία κατάθεσης.
Ενα (1) αντίτυπο του τιμοκαταλόγου παραμένει στην αρμόδια ΔΟΥ και τα υπόλοιπα δύο (2) αντίτυπα παραδίδονται στον υπόχρεο. Ο υπόχρεος, εντός δέκα (10) ημερών από την παραλαβή υποχρεούται να αποστείλει ένα (1) αντίτυπο του τιμοκαταλόγου στο Ταμείο Συντάξεων Προσωπικού Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης (ΤΣΠΕΑΘ).

2.5)  31 Δεκ 2014 :  Υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών προμηθευτών έτους 2013 « sos »

 Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Κ.Φ.Α.Σ υποβάλλουν καταστάσεις, για μηχανογραφική επεξεργασία και διασταύρωση πληροφοριών, με τις συναλλαγές που πραγματοποίησαν για την επαγγελματική τους εξυπηρέτηση ή την εκπλήρωση του σκοπού τους, από αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών, από χονδρικές πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών και από καταβολή ή είσπραξη αμοιβών, αποζημιώσεων, οικονομικών ενισχύσεων και άλλων δικαιωμάτων.
Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α. υποβάλλουν καταστάσεις, μόνο για τα τιμολόγια πώλησης των προϊόντων τους, που δύνανται να εκδίδουν οι ίδιοι για το σύνολο της παραγωγής τους. ... Εξαιρετικά, δεν συμπεριλαμβάνονται στις καταστάσεις αυτές συναλλαγές, εφόσον η συνολική αξία, προ Φ.Π.Α., ενός εκάστου στοιχείου που έχει εκδοθεί γι' αυτές δεν υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ.  Προσέξτε επίσης : Για τους πελάτες των οποίων οι απαιτήσεις διεγράφησαν, η επιχείρηση συντάσσει συγκεντρωτική κατάσταση με πλήρη στοιχεία για τον καθένα, στην οποία αναγράφονται το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία, το επάγγελμα, η διεύθυνση, η δημόσια οικονομική υπηρεσία και ο αριθμός φορολογικού μητρώου του πελάτη, καθώς και το διαγραφέν ποσό. Η πιο πάνω κατάσταση υποβάλλεται στην αρμόδια για τη φορολογία της επιχείρησης Δ.Ο.Υ. σε τρία (3) αντίγραφα, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, η οποία ορίζεται από το άρθρο 10 του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών.

« sos »  Για το θέμα αυτό δείτε επίσης : Αρ. πρωτ.: Δ15 1163278 ΕΞ 2014/11.12.2014 Διευκρινίσεις για την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων για τις συναλλαγές του έτους 2013.

2.6)  31 Δεκ 2014 :  Καταληκτική ημερομηνία για την πληρωμή τελών οχημάτων  « sos »

2.7) Για τις επιχειρήσεις που κλείνουν Ισολογισμό στις 31/12/2014, ξαναθυμίζω τα εξής :

·         Μέχρι 31/12/2014, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κεφαλαιοποίηση της αναπροσαρμογής της αξίας των ακινήτων, η οποία έγινε το έτος 2012.

·         Το ποσό της πρόβλεψης που εμφανίζεται στο λογαριασμό 44.11 «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» δεν υπόκειται σε φορολογία εισοδήματος, εκτός και αν στο τέλος κάθε πενταετίας, αρχής γενομένης από τη διαχειριστική περίοδο 2005 ( άρα πρόσφατη πενταετία λήγει 31/12/2014 ), υφίσταται στον ως άνω λογαριασμό υπόλοιπο λόγω μη επαληθεύσεως των προβλέψεων με επισφαλείς απαιτήσεις. Το υπόλοιπο αυτό ποσό μεταφέρεται στα ακαθάριστα έσοδα της επόμενης διαχειριστικής περιόδου, υποκείμενο σε φορολογία με τις γενικές διατάξεις. ( Άρθρο 31, περ. θ. του Ν. 2238/1994 ) .

·         Αφορολόγητα Αποθεματικά. ( Ν. 4172/2013, άρθρο 72, παρ. 12 ). Τα μη διανεμηθέντα ή κεφαλαιοποιηθέντα αποθεματικά των νομικών προσώπων του άρθρου 45 του Κ.Φ.Ε., όπως αυτά σχηματίστηκαν μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2013, και τα οποία προέρχονται από κέρδη που δεν φορολογήθηκαν κατά το χρόνο που προέκυψαν λόγω απαλλαγής αυτών κατ' εφαρμογή διατάξεων του ν. 2238/1994, από την 1η Ιανουαρίου 2014 και εξής, τα μη διανεμηθέντα ή κεφαλαιοποιηθέντα αποθεματικά αυτού του είδους, συμψηφίζονται υποχρεωτικά στο τέλος κάθε φορολογικού έτους με δηλωθείσες φορολογικές ζημίες της επιχείρησης από οποιαδήποτε αιτία που προέκυψαν κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη μέχρι εξαντλήσεώς τους, εκτός αν διανεμηθούν ή κεφαλαιοποιηθούν οπότε υπόκεινται σε αυτοτελή φορολόγηση με συντελεστή δεκαεννέα τοις εκατό (19%).Η καταβολή του φόρου της παραγράφου αυτής γίνεται μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την απόφαση διανομής από τη γενική συνέλευση των μετόχων.  Δείτε για το θέμα αυτό το  αναλυτικό άρθρο  Αυτοτελής φορολόγηση αποθεματικών του ν. 4172/2013 .  « sos »

·         Υπολογίστε ( ένα πρώτο πρόχειρο υπολογισμό ),τις παροχές σε είδος του άρθρου 13 του ν. 4172/2013. Για βοήθεια δείτε : ΠΟΛ.1219/6.10.2014 «Φορολογική μεταχείριση παροχών σε είδος του άρθρου 13 του ν.4172/2013» και Άρθρα Η φορολόγηση της παροχής σε είδος από την παραχώρηση οχήματος .


Γενικός κανόνας:

Παροχές σε είδος που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή συγγενικό του πρόσωπο συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία, εφόσον η συνολική αξία των παροχών αυτών υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά φορολογικό έτος.

Στην έννοια των παροχών σε είδος που φορολογούνται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία εντάσσεται κάθε παροχή σε είδος που χορηγείται στο μισθωτό, με εξαίρεση τις παροχές που αποβλέπουν αποκλειστικά στην κάλυψη δαπανών ή αποκατάσταση ζημιών του φυσικού προσώπου στα πλαίσια της εργασιακής του σχέσης και κατά την εκτέλεση της εργασίας του, όπως ορίζεται στο άρθρο 12 παρ. 2 ν. 4172/2013, οι οποίες ως εκ του είδους τους, βαρύνουν τον εργοδότη, οπότε στην τελευταία αυτή περίπτωση η παροχή αυτή δεν έχει τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος. Ενδεικτικά, τέτοιες παροχές σε είδος, οι οποίες δεν θεωρούνται εισόδημα από μισθωτή εργασία, είναι η χορήγηση ειδικών στολών εργασίας, η χορήγηση γάλακτος, η παροχή τροφής στο χώρο εργασίας, η χορήγηση θέσης στάθμευσης στο χώρο εργασίας κλπ.

Παροχές που λαμβάνονται υπόψη,  χωρίς περιορισμό ποσού:

α) Παραχώρησης ενός οχήματος για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους,

β) Παροχές σε είδος με τη μορφή δανείου.  « sos »

γ) Παροχή σε είδος είναι και η ωφέλεια που λαμβάνει εργαζόμενος ή εταίρος ή μέτοχος από νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα με τη μορφή δικαιωμάτων προαίρεσης απόκτησης μετοχών.

δ) παροχή σε είδος είναι και η αγοραία αξία από την παραχώρηση κατοικίας σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους.

Παροχές που λαμβάνονται υπόψη,  άνω των 300 ευρώ ανά φορολογικό έτος :

α) η αξία των αγαθών, που αντιπροσωπεύουν οι χορηγούμενες «δωροεπιταγές», καθώς και η αξία της αγοράς αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, που αντιπροσωπεύουν τα χορηγούμενα «κουπόνια»,

β) η αξία των διατακτικών που χορηγούνται δωρεάν για την αγορά αγαθών ή τη λήψη υπηρεσιών από συμβεβλημένα καταστήματα.(άνω των 6 ευρώ ημερησίως).

γ) η παροχή της χρήσης εταιρικών πιστωτικών καρτών που δεν πραγματοποιούνται για το συμφέρον της επιχείρησης .

δ) το όφελος που προκύπτει για τους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές, μέλη διοίκησης και συνταξιούχους των εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνίας, ύδρευσης, παροχής αερίου, συνδρομητικών υπηρεσιών (π.χ. τηλεόραση) από την παροχή σε αυτούς ορισμένης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, νερού, φυσικού αερίου και συνδρομητικών καναλιών αντίστοιχα με μειωμένο τιμολόγιο ή άνευ ανταλλάγματος,

ε) οι διάφορες πληρωμές που γίνονται απευθείας από τους εργοδότες σε τρίτους, όπως αυτές που γίνονται προς φροντιστήρια, σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, κατασκηνώσεις κ.λπ. και αφορούν την κάλυψη εξόδων διδάκτρων, βρεφονηπιακών σταθμών, κ.λπ.

στ) η παροχή της χρήσης εταιρικών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας που γίνεται στους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές και μέλη διοίκησης κατά το μέρος που υπερβαίνει το κόστος των προγραμμάτων χρήσης και υπό την προϋπόθεση ότι το υπερβάλλον ποσό του προγράμματος χρήσης χρησιμοποιείται για προσωπικούς τους σκοπούς και όχι για σκοπούς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργοδότη.

 

2.8 )  Υποβολή στοιχείων των Τηλεοπτικών Σταθμών της χώρας στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Ε.Σ.Ρ. έως την 31η Ιανουαρίου 2015

Στοιχεία που υποβάλλουν :Α. Τους μετόχους (φυσικά πρόσωπα), τα μέλη του Δ.Σ. και τα διευθυντικά στελέχη, Β. Τους μετόχους νομικά πρόσωπα, Γ. Την εταιρεία.

 

Και μιας μιλάμε για Μ.Μ.Ε μην ξεχάσετε : Νέος φόρος για τα Μ.Μ.Ε. από 1.1.2015

Από 1.1.2015 τίθεται σε εφαρμογή η διάταξη του άρθρου πέμπτου του νόμου 3845/2010 "Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη-μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο" η οποία προβλέπει την καταβολή ειδικού φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων. "...12. Επιβάλλεται ειδικός φόρος στις διαφημίσεις που προβάλλονται από την τηλεόραση. Ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί της αξίας της διαφήμισης που υπολογίζουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. .. Ο φόρος βαρύνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του. Τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα.

 

 

2.9 )   Χορήγηση της άδειας μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Του Ανδρέα  Κ. Σακελλαριάδη ( Λογιστή – Φοροτέχνη ).

Συμπεραίνουμε ότι, ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να χορηγεί την άδεια στον μισθωτό, ακόμα και αν αυτός δεν δέχεται, έως 31 Δεκεμβρίου εκάστου έτους, εάν παρέλθει η προθεσμία η αξίωση μετατρέπεται σε χρηματική αφού δεν επιτρέπεται η μεταφορά σε επόμενο έτος (ΑΠ 1234/2003). Ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλει στον μισθωτό τις αποδοχές αδείας:
-απλές όταν δεν υπήρξε άρνηση χορήγησης( όταν ο μισθωτός δεν δέχεται να λάβει άδεια ΑΠ 1224/1976), -διπλές (100% αποζημίωση των αποδοχών αδείας) όταν η άδεια ζητήθηκε αλλά ο εργοδότης αρνήθηκε την χορήγηση της. (ΑΠ 1568/1999, ΑΠ 376/2006)

 

[ Θέλω δημόσια να συγχαρώ τον Ανδρέα, ( γιό ενός πολύ καλού φίλου ), για τα «αρθογραφικά» του επιτεύγματα ( στην διάρκεια του 2014 έγραψε πολλά και σημαντικά άρθρα ) και για  τον αγώνα του για την απόκτηση της  γνώσης ].

 

Και μιας μιλάμε για άδειες θυμίζω : Και τα στοιχεία των αδειών θα υποβάλλονται στην «ΕΡΓΑΝΗ» [δείτε εδώ].

3α. Κάθε εργοδότης οφείλει να τηρεί ειδικό βιβλίο, το οποίο δύναται να είναι και σε μορφή μηχανογραφημένων σελίδων. ... β. Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ IKA-ETAM, με την ονομασία «ΕΡΓΑΝΗ», εντός του μηνός Ιανουαρίου, στοιχεία των εργαζομένων που έλαβαν την ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος. Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, σε βάρος του εργοδότη, κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 3996/2011 (Α' 170) όπως ισχύει. Με υπουργική απόφαση δύναται να ρυθμίζεται κάθε όρος και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσης.

 

2.10 )   Με κ.υ.α. η παράταση για την προθεσμία υπαγωγής στο νόμο για τα αυθαίρετα.

Με την προβλεπόμενη ρύθμιση προβλέπεται ότι με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να παραταθεί η προθεσμία καταληκτικής ημερομηνίας υπαγωγής του άρθρου 28 του ν. 4178/2013. [Η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος νόμου για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 λήγει με την πάροδο δεκαοκτώ (18) μηνών από τη δημοσίευση του Νόμου( 08-08-2013 ) . ]

  

 

3) ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΑ «ΦΛΕΓΟΝΤΑ» ΜΕΤΩΠΑ


3.1 ΕΝ.Φ.Ι.Α – Ε9.

Η επίσημη ανακοίνωση για την παράταση του Ε9

Παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9), μέχρι και την 30-12-2014.]

Διευκρινίσεις σχετικά με τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. νομικών προσώπων από τη Γ.Γ.Δ.Ε. με αφορμή δημοσιεύματα

α) Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. για τα νομικά πρόσωπα υπολογίζεται βάσει των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9), ετών 2013 και 2014. Ειδικά για το έτος 2014 (έτος πρώτης εφαρμογής του ΕΝ.Φ.Ι.Α.), τα νομικά πρόσωπα τα οποία δικαιούνται της απαλλαγής του άρθρου 3 και των μειώσεων των άρθρων 4 και 5 του ν. 4223/2013, όφειλαν να υποβάλουν δήλωση, συμπληρώνοντας τις αντίστοιχες ενδείξεις, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη από το Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να εκκαθαρισθεί ορθά ο φόρος.
β) Τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου καθώς και τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, απαλλάσσονται από το φόρο για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητά τους για σκοπούς πολιτιστικούς, θρησκευτικούς, αθλητικούς, κοινωφελείς κ.λπ.
γ) Σε περίπτωση μη ορθής συμπλήρωσης των δηλώσεων από τους υπόχρεους, ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. υπολογίζεται λανθασμένα. Επειδή το 2014 ήταν η πρώτη εφαρμογή του, παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους φορολογουμένους να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις Ε9, προκειμένου να διορθώσουν τα στοιχεία των ακινήτων τους, μέχρι και την 19η  30η Δεκεμβρίου 2014. Όσα νομικά πρόσωπα δικαιούνται απαλλαγής, οφείλουν να συμπληρώσουν ορθά στις δηλώσεις τους τις προβλεπόμενες ενδείξεις, ώστε να τύχουν της ορθής εκκαθάρισης του φόρου. Μετά τη διόρθωση του Ε9 από τους φορολογούμενους, θα γίνει νέα εκκαθάριση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και θα προκύψει η ενδεχόμενη μείωση που προβλέπεται από το νόμο.

 

Δείτε επίσης :


Και μην ξεχνάτε, πάντα υπάρχει το «κουμπί» του taxheavenΕΝ.Φ.I.Α. (Φόρος Ακινήτων)


 

3.2 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ

Μετά την παράταση (όλα τα τρίμηνα του 2014, υποβάλλονται στις 2 Φεβρουαρίου 2015 ), ως συνήθως δεν υπάρχουν εξελίξεις. Δυστυχώς το θέμα θα ανακινηθεί μόνο γύρω στα μέσα Γενάρη, με κύριο αίτημα την «παράταση». Η επανεξέταση των φορολογικών προθεσμιών του 2015 σε ρεαλιστική βάση, πρέπει να είναι ένα αίτημα του σήμερα και όχι του Γενάρη του 2015.

 

3.3 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ( Ε.Λ.Π )
Το  ηλεκτρονικό περιοδικό: Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα ( τεύχος 1- Δεκ. 2014 )
 

Ο κόμβος του TAXHEAVEN, πρωτοπορώντας για μία ακόμη φορά προχώρησε στην πρώτη ηλεκτρονική έκδοση περιοδικού που αφορά στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που θα κυκλοφορεί σε μηνιαία βάση και θα διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ σε όλους τους επισκέπτες του κόμβου. Μέσα από τις σελίδες του περιοδικού θα αναλύονται όλα τα θέματα γύρω από την καθιέρωση των ελληνικών λογιστικών προτύπων και θα προβάλλονται ταυτόχρονα οι απόψεις των συναδέλφων που θα κοινοποιούνται εγγράφως στον κόμβο [ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ]. Στόχος μας είναι να υπάρχει πολυφωνία γύρω από το ζήτημα αυτό και να συνδράμουμε απ΄ τη μεριά σας στην επίλυση των όποιων προβλημάτων ανακύψουν από την εφαρμογή των Ε.Λ.Π. στην καθημερινότητά μας. Η ύλη του περιοδικού θα αποτελείται από αρθρογραφία, μελέτες, νομοθεσία, απόψεις, συνεντεύξεις, κ.λπ. καθώς και από πρακτικές αναλύσεις που θα βοηθούν στην κατανόηση των θεωρητικών προσεγγίσεων.

 

Σχετικά με τα ερωτήματα συναδέλφων για το τι πρέπει να κάνουν την 1/1/2015, η απάντηση μου είναι η εξής :

Καταρχήν ας διαχωρίσουμε τα θέματα του N. 4308 « Eλληνικά Λογιστικά Πρότυπα, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», στις εξής  κατηγορίες :

(1)    Θέματα του «παλιού Κ.Φ.Α.Σ».

  Οι αλλαγές έχουν προσανατολισμό στην απλοποίηση και άρα μία επιχείρηση ένα για κάποιο διάστημα συνεχίσει να τηρεί τα βιβλία και στοιχεία («αρχεία» πια) με το ίδιο τρόπο δεν θα έχει πρόβλημα. Αναμένεται εντός του Δεκεμβρίου «ερμηνευτική εγκύκλιος» . Δυο – τρία πράγματα επισημαίνω :

·         Δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης «βιβλίου αποθήκης»,  ανεξαρτήτως ακαθαρίστων εσόδων της οντότητας. Προσοχή όμως η επιχείρηση οφείλει σε κάθε περίπτωση να «τεκμηριώνει», τις συναλλαγές της.
« sos »


Άρθρο 5. Διασφάλιση αξιοπιστίας λογιστικού συστήματος 

Στις παραγράφους 1 έως 2 ορίζεται ότι η οντότητα έχει την ευθύνη της τήρησης κατάλληλου λογιστικού συστήματος για τη σύνταξη χρηματοοικονομικών καταστάσεων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις αυτού του νόμου. Στις παραγράφους 3 έως 5 εισάγονται πρόσθετες ρυθμίσεις για την τήρηση των λογιστικών αρχείων και ιδιαίτερα η υποχρέωση της οντότητας να τεκμηριώνει με κατάλληλα τεκμήρια τις συναλλαγές και τα γεγονότα που την αφορούν, ενώ στην παράγραφο 6 ορίζεται η ευθύνη του εκδότη παραστατικών να αποστέλλει έγκαιρα αυτά στον αντισυμβαλλόμενο είτε τα παραστατικά είτε τις σχετικές πληροφορίες. 

Περαιτέρω, στην παράγραφο 7 ορίζεται η ευθύνη της οντότητας για την εφαρμογή κατάλληλων δικλίδων προκειμένου να διασφαλίζεται η αυθεντικότητα και ακεραιότητα των τεκμηρίων, καθώς και για τη δημιουργία αξιόπιστης και ελέγξιμης αλληλουχίας τεκμηρίων (ελεγκτική αλυσίδα) με σκοπό την ευχερή συσχέτιση των συναλλαγών και άλλων γεγονότων με τα λογιστικά αρχεία και τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις. Ειδικά ρυθμίζεται στις παραγράφους 8 και 9 η ευθύνη της οντότητας για την παρακολούθηση και τεκμηρίωση των αποθεμάτων που παραλαμβάνονται ή αποστέλλονται, είτε έχουν τιμολογηθεί είτε όχι, με βάση τις διεθνείς πρακτικές. Δεν υπάρχει πλέον νομική υποχρέωση τήρησης του βιβλίου αποθήκης που επέβαλαν καταργούμενες ή καταργηθείσεις διατάξεις στο παρελθόν. Θεσπίζεται επίσης στην παράγραφο 10 η υποχρέωση της οντότητας να διασφαλίζει ότι το τηρούμενο λογιστικό σύστημα παρέχει ευχερώς, αναλυτικά και σε σύνοψη, όλα τα δεδομένα και τις πληροφορίες που απαιτούνται για να καθίσταται ευχερής η διενέργεια συμφωνιών και επαληθεύσεων κατά τη διενέργεια οποιουδήποτε ελέγχου. Για το σκοπό αυτόν λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις της εμπορικής, φορολογικής ή ασφαλιστικής νομοθεσίας ή του καταστατικού, ή άλλης ειδικής νομοθεσίας που διέπει τη λειτουργία επιμέρους οντοτήτων. ..

 

·         « sos »  Αλλάζει ο χρόνος έκδοσης του Τιμολογίου .

Άρθρο 11. Χρόνος έκδοσης τιμολογίου  

2. Ο χρόνος έκδοσης τιμολογίου καθορίζεται ως εξής: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα της παράδοσης ή αποστολής αγαθών ή της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας, κατά περίπτωση. β) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής αγαθών, υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το τιμολόγιο εκδίδεται μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής καθίσταται απαιτητό για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί.  γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού.  δ) Στην περίπτωση έκδοσης συγκεντρωτικού τιμολογίου της παρ. 3 του άρθρου 10, το συγκεντρωτικό τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η του επόμενου μήνα από το μήνα εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο γεγονός πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνεται στο συγκεντρωτικό τιμολόγιο.  ε) Ειδικά, όταν ο αγοραστής των αγαθών ή υπηρεσιών είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η παράδοση ή η αποστολή των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών ή η πιστοποίηση δημόσιων έργων ή η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή, κατά περίπτωση.

 

·         Λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών  .

Άρθρο 12 . Εκδιδόμενα στοιχεία για λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών 

Στο άρθρο αυτό ρυθμίζεται το ζήτημα έκδοσης παραστατικού πώλησης για τη λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών. Εισάγεται ως γενική αρχή η έκδοση παραστατικών λιανικής πώλησης με τη χρήση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του ν. 1809/1980. Διευκρινίζεται ότι όταν σε λιανική πώληση εκδίδεται τιμολόγιο, το σχετικό παραστατικό υπόκειται σε κάθε περίπτωση με σήμανση. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων δύναται να τίθενται σε εφαρμογή τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και πληροφοριακά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών ταμειακών μηχανών που είναι, σύμφωνα με τις βέλτιστες Ευρωπαϊκές πρακτικές, με σκοπό τη διασφάλιση της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας των εκδιδόμενων στοιχείων λιανικής πώλησης. 

 

·         Καταργείται η χρήση της μεθόδου αποτίμησης αποθεμάτων «Τελευταίο Εισαχθέν – Πρώτο Εξαχθέν» (LIFO)

 

(2)  Θέματα «Λογιστικού σχεδίου» ( Κωδικολογίου Λογαριασμών ).

Μπορεί κάποιος να διατηρήσει αυτούσιο το «παλιό» σχέδιο λογαριασμών ή μπορεί να αναπτύξει ένα καινούργιο σχέδιο λογαριασμών, σύμφωνα με τις δυνατότητες του νέου Ν. 4308/14. (Δείτε : ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ. ΣΧΕΔΙΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ).

 

(3)  Θέματα επιμέτρησης ( αποτίμησης ) και σύνταξης «Οικονομικών Καταστάσεων».

Επέρχονται σημαντικές μεταβολές, οι οποίες όμως έχουν εφαρμογή από την σύνταξη των «Οικονομικών Καταστάσεων» , χρήσεως 2015 και μετά.

 

Αρθογραφία :

- Δ. Φάκος  : Αλλαγές που επιφέρει στους κανόνες αποτίμησης (επιμέτρησης) το νέο λογιστικό σχέδιο έναντι του παλαιού (ΕΓΛΣ) - Κεφάλαιο 5 - Κανόνες επιμέτρησης (άρθρα 18-28). Περιοδικό «λογιστική prosvasis» ( τεύχος : 442 ) .

 

Και μην ξεχνάτε, πάντα υπάρχει το «κουμπί» του taxheavenΕλληνικά Λογιστικά Πρότυπα.

 

3.4 Ν. 4172/2013 – ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ

[ Τα πράγματα εδώ που έφτασαν, αντιμετωπίζονται πια μόνο με Χιούμορ ]

Σύμφωνα λοιπόν με μη εξακριβωμένες  πληροφορίες, οι  ερμηνευτικές έχουν ήδη εκδοθεί. Το taxheaven  κατόρθωσε να έχει στην κατοχή του ένα τμήμα αυτών . Δείτε το ακόλουθο δείγμα :

 

 

 

 

Προς διευκόλυνση των φορολογουμένων οι «ερμηνευτικές», μεταφράζονται στην καθομιλουμένη.

 

3.5 ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ.

Καταρχήν να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους για την τιμή που μου έκαναν να με καλέσουν στα Σεμινάρια σ’ όλη την Ελλάδα ( τελευταίος σταθμός για το 2014 ήταν η Ιεράπετρα ( Ευχαριστώ για την φιλοξενία ) ).  

Ξεκινώντας την ενασχόληση μου με τα θέματα της Φορολογίας των Αγροτών δεν πίστευα ότι θα είχαμε αυτές τις εξελίξεις. Δηλαδή από την μία η Φορολογική Διοίκηση, να αδυνατεί να εκδώσει μια «ολοκληρωμένη» εγκύκλιο για τα θέματα της Φορολογίας των Αγροτών ( αναγνωρίζω την «αφέλεια» μου να ζητώ την έκδοση «Φορολογικού Οδηγού» ) , από την άλλη οι πολιτικοί να υπόσχονται ότι θα αλλάξουν βασικά στοιχεία ( π.χ μη φορολόγηση των επιδοτήσεων κ.λ.π ) και μέσα σε αυτή την «ομίχλη», οι Λογιστές να προσπαθούν να βρουν άκρη. Επιχειρώντας λοιπόν να δώσω μια μικρή βοήθεια ( το δώρο που λέγαμε στην αρχή ), εδώ μπορείτε να βρείτε το τελευταίο «Οδηγό Φορολογίας Αγροτών», ο οποίος απετέλεσε και τις «Σημειώσεις των Σεμιναρίων ». « sos »

 

Για τα θέματα της φορολογίας των Αγροτών συνεχίζονται οι  « ζυμώσεις ».

1) Φορολογία επιδοτήσεων

Με τροπολογία που (ξανά) καταθέσαν, 17 βουλευτές της «Νέας Δημοκρατίας», κατά την συζήτηση του Νόμου για «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα-Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις»  ζήτησαν : α) Να εξαιρεθούν από την φορολογία εισοδήματος τα ημερομίσθια του αγρότη και των μελών της οικογένειας του, μέχρι του ύψους των 9.000 ευρώ. β) Να εξαιρεθούν από την φορολογία εισοδήματος, τα τεκμήρια διαβίωσης. γ) Να καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος για τους αγρότες. δ) Να μην φορολογούνται οι κοινοτικές ενισχύσεις . ε) Να μην παρακρατούνται, οι κοινοτικές ενισχύσεις στ) Οι αγρότες να εξαιρούνται της υποχρέωσης προκαταβολής φόρου. ( δείτε : Ρεκόρ τροπολογιών στο νομοσχέδιο «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα-Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» ) . Η τροπολογία δεν ψηφίστηκε.

Αν δεν υπάρξει σχετική Νομοθετική τροποποίηση , οι επιδοτήσεις φορολογούνται. Τα επιπλέον ερωτήματα, όμως που μπαίνουν είναι : (1) Θα φορολογούνται αυτές που αφορούν την χρήση, ή αυτές που εισπράχθηκαν στην χρήση ; (2) «Λογικά», δεν πρέπει να φορολογηθούν σε κάθε περίπτωση οι επιδοτήσεις, που αφορούν την χρήση 2013 και προηγούμενες , οι οποίες λήφθηκαν ή θα ληφθούν στην χρήση 2014 και επόμενες. Σχετικά με την φορολόγηση ή μη των επιδοτήσεων, υπάρχουν πιέσεις από παντού. «Αιτία πολέμου» λέει η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών ( Π.Ε.Ν.Α) ………

2) Η «πολυπόθητη» ερμηνευτική .

Μου είπε ένα «πουλάκι» ( και αυτά ψέματα λένε τελευταία ) ότι, είναι έτοιμη η ερμηνευτική εγκύκλιο για την φορολογία των Αγροτών. Να δούμε αν θα απαντάει τουλάχιστον στα κύρια εκκρεμή ζητήματα . ( Δείτε : « ΟΔΗΓΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΓΡΟΤΩΝ » / IΧ. ΟΙ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ).  Μπορεί να έχουμε «μερικές ανατροπές », π.χ απαλλαγές απογραφής, τεκμαρτός προσδιορισμός του εισοδήματος για τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος κ.λ.π .

Τα ζητήματα της φορολογίας  βέβαια «επηρεάζουν» σημαντικά τους πολιτικούς, αφού παραδοσιακά οι Αγρότες, είναι ένα μεγάλο τμήμα του εκλογικού σώματος, άρα θα έχουμε εξελίξεις…...

 

4) ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡOI ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

Αναστολή του φόρου υπεραξίας από μεταβιβάσεις ακινήτων μέχρι 31.12.2016   « sos »

 Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει ότι με διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, μετά από διαπραγμάτευση με την τρόικα, προβλέπεται η αναστολή της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016.




 

Ενημέρωση κατοίκων εξωτερικού  « sos »

Αξιέπαινη προσπάθεια από την ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ. Μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες (ανακοινώσεις, νόμους, ΦΕΚ, ΠΟΛ, κ.λπ.) που αφορούν στη φορολογία κατοίκων εξωτερικού.
1.
Φυλλάδιο φορολογίας ακίνητης περιουσίας
2.
Φυλλάδιο φορολογίας εισοδήματος
3.
Φυλλάδιο φορολογίας κεφαλαίου

Επιλογή κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία


Όπως είναι γνωστό με τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 32 του Ν.4075/2012 δόθηκε η δυνατότητα στους ασφαλισμένους του Ο.Α.Ε.Ε., με αίτησή τους, να επιλέξουν την κατάταξή τους στην αμέσως κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία ή στη δεύτερη κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία κλάδου σύνταξης του Π.Δ. 5/2007 και να παραμείνουν σε αυτή έως 31.12.2014, εφόσον κατά την υποβολή της αίτησης δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση και είναι ενήμεροι. Με πρόσφατη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 55 του Ν.4310/2014 (ΦΕΚ 258Α/8.12.2014) παρατείνεται ο χρόνος παραμονής στην επιλεγείσα κατηγορία, για δύο ακόμα έτη, έως 31.12.2016.

Διατήρηση ΑΦΜ Δημοτικών και περιφερειακών συνδυασμών


Οι δημοτικοί και περιφερειακοί συνδυασμοί, οι οποίοι συνεχίζουν να έχουν οικονομική δραστηριότητα (άρα υπόκεινται σε φορολογικό έλεγχο) καθ’ όλη τη διάρκεια της περιφερειακής και δημοτικής περιόδου, θα διατηρήσουν το χορηγηθέντα ειδικό αυτοτελή Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.). Οι δημοτικοί και περιφερειακοί συνδυασμοί μπορούν να κλείσουν τον ως άνω Α.Φ.Μ. εφόσον έχουν παύσει την οικονομική τους δραστηριότητα, δηλαδή δε θα προβούν σε δαπάνες ή δε θα έχουν κατά την ίδια χρονική περίοδο έσοδα ή ακόμη δεν πρόκειται να συμμετάσχουν στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Αριθ. πρωτ.: 54915/2014/11.12.2014 Παροχή πληροφοριών μετά την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4251/2014


Στο πλαίσιο του ν.4251/2014, «Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης» (εφεξής «Κώδικας»), προβλέφθηκε η απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η μείωση των τύπων άδειας διαμονής από 50 που προβλέπονταν στο προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, σε 19. Ειδικότερα, στην παρ.2 του άρθρου 7 του ν.4251/2014 ορίζονται οι νέες μειωμένες σε αριθμό κατηγορίες αδειών διαμονής, καθώς και οι τύποι αδειών που περιλαμβάνονται σε αυτές. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται κατωτέρω οι τύποι των αδειών διαμονής και το δικαίωμα πρόσβασης στην εργασία που παρέχει ή όχι ο κάθε τύπος της άδειας διαμονής

Εγκύκλιος Ι.Κ.Α. αρ. 67/19.12.2014
Εφαρμογή της παραγράφου 2β του άρθρου 1 του Ν. 4250/2014 για την διενέργεια δειγματοληπτικού ελέγχου.


Με το άρθρο 1 του νόμου 4250/2014 καταργήθηκε η υποχρέωση υποβολής πρωτότυπων ή επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων και πλέον το Δημόσιο υποχρεούται να αποδέχεται απλά ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα των πρωτότυπων εγγράφων που εκδόθηκαν από τις υπηρεσίες και τους φορείς αυτούς ή των ακριβών αντιγράφων τους. Προκειμένου να εξακριβωθεί η ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται στα φωτοαντίγραφα των κατατεθειμένων εγγράφων, ο νόμος (στη παράγραφο 2β του άρθρου 1) καθιέρωσε την υποχρέωση διενέργειας δειγματοληπτικού ελέγχου από τις Υπηρεσίες σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) επί του συνόλου των φωτοαντιγράφων που υποβλήθηκαν κατά το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, ή σε μεγαλύτερο ποσοστό αν αυτό κρίνεται απαραίτητο.

 

Πολύ ειδικά, αλλά χρήσιμα για κάποιους :



 

5) ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ.

 

 

6) ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ.


 

7.1 ) Νομιμοποίηση εσόδων από τυχερά παιχνίδια 2010 - 2012  « sos »

Μετά την υποβολή των στοιχείων που αφορούν τις βεβαιώσεις κέρδους για το έτος 2013, η διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. υπέβαλε στην Ε.Ε.Ε.Π., σύμφωνα με τις οδηγίες της, τα αντίστοιχα στοιχεία για τα έτη 2010, 2011 και 2012. Η ΕΕΕΠ απέστειλε το παραπάνω υλικό στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και στο ΣΔΟΕ, για τις κατά την κρίση τους και αρμοδιότητά τους ενέργειες.

 

7.2 ) Επιστολή του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου προς το Υπ. Οικονομικών για τα προβλήματα της απογραφής στα φαρμακεία.

ΠΦΣ προς Υπ.Οικ.: Απαντήστε μας υπεύθυνα για τα φορολογικά.


1. Υπάρχει κατά την 31/12/2014 , σύμφωνα με την ισχύουσα σήμερα φορολογική νομοθεσία ,
... φορολογική υποχρέωση σύνταξης πραγματικής απογραφής αποθεμάτων από τα φαρμακεία που έχουν ετήσιο τζίρο μεγαλύτερο από 150.000 € ή εξακολουθεί να υφίσταται η απαλλαγή που δόθηκε σε όλα τα φαρμακεία με την
ΠΟΛ.1134/14.12.2004;
2. Σε περίπτωση που κάποια φαρμακεία είχαν υπολογίσει κατά την 31.12.2013 απογραφή τέλους χρήσεως σε ποσοστό 10% επί των αγορών τους της χρήσης 2013, όπως ίσχυε τότε, και με δεδομένο ότι ο τρόπος αυτός υπολογισμού της απογραφής καταργήθηκε με τις διατάξεις του Ν.
4172/2013, με έναρξη ισχύος από 1.1.2014, ποία η τύχη αυτής της απογραφής; Θα προσαυξήσει το κόστος πωληθέντων της χρήσης 2014;

 

7.3 ) Εντείνει τις έρευνες για τις συμφωνίες φοροαποφυγής η Ε.Ε.


Μεγάλοι όμιλοι είχαν επί σειρά ετών τη δυνατότητα να πληρώσουν ελάχιστους φόρους έχοντας καταλήξει σε συμφωνίες ειδικής φορολόγησης με το Λουξεμβούργο. Έρευνες ήδη διεξάγονται για το καθεστώς αυτό. Στη λίστα των υπολοίπων κρατών-μελών περιλαμβάνεται η Κύπρος, η Ιρλανδία, η Μάλτα, η Ολλανδία, η Βρετανία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ουγγαρία και το Βέλγιο. Στη χθεσινή ανακοίνωση της Κομισιόν, η επίτροπος Ανταγωνισμού, Μ. Βέστανγκερ, επισημαίνει ότι «χρειαζόμαστε πλήρη εικόνα των πρακτικών φορολόγησης στην Ε.Ε. για να προσδιορίσουμε εάν και πού έχει υπάρξει αθέμιτος ανταγωνισμός με επιλεκτική μεταχείριση στη φορολόγηση», προσθέτοντας πως στόχος της Κομισιόν είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και η αντιμετώπιση της μεροληπτικής μεταχείρισης.

  Αντί σχολίου……

 

 

7.4 ) 25,5% το ποσοστό ανεργίας κατά το γ' τρίμηνο του έτους σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Κατά το Γ΄ Τρίμηνο του 2014 ο αριθμός των απασχολούμενων ανήλθε σε 3.586.885 άτομα και των ανέργων σε 1.229.370. Το ποσοστό ανεργίας ήταν 25,5%, έναντι 26,6% του προηγούμενου τριμήνου και 27,2% του αντίστοιχου τριμήνου 2013.

 

Καμιά «Κοινωνία», δεν μπορεί να διατηρήσει την συνοχή της, διατηρώντας για σημαντικό διάστημα τέτοια επίπεδα ανεργίας….

Και μιας μιλάμε για ανεργία δείτε :  Ο.Α.Ε.Δ. αρ. πρωτ.: 109416/16.12.2014
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στη δράση με αντικείμενο «Επιταγή διασύνδεσης με την αγορά εργασίας ανέργων αποφοίτων πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.»

Απευθύνεται σε:

• Ανέργους Αποφοίτους ΠΑΝ/ΜΙΩΝ και ΤΕΙ, έως 29 ετών

• Παρόχους Κατάρτισης, αδειοδοτημένα κέντρα Δια Βίου Εκπαίδευσης Επιπέδων 1 και 2 (με προϋποθέσεις)

Υποβολή Αιτήσεων: στην ιστοσελίδα http://www.voucher.gov.gr

Ημερομηνία Υποβολής αιτήσεων:

- Ωφελούμενοι άνεργοι απόφοιτοι:

από 22/12/2014 και ώρα 11:00 έως 14/01/2015 και ώρα 24:00

 

Χριστουγεννιάτικο διάλειμμα

 

Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχές το Νέο Έτος  2015……..







Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης