Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Στον Πειραιά επεκτείνεται το «κύμα» των λουκέτων στις επιχειρήσεις

Στον Πειραιά επεκτείνεται το «κύμα» των λουκέτων στις επιχειρήσεις

Ερευνα της ΕΣΕΕ δείχνει υψηλά ποσοστά και στην Αθήνα
Περιορίστηκε ο αριθμός των κλειστών εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας. Αυτή είναι η «καλή» είδηση. Η κακή είναι πως αυξάνεται ο αριθμός τους στην περιοχή του Πειραια, που ως τώρα εμφανιζόταν πιο ανθεκτικός. Ετσι λοιπόν, σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου (ΕΣΕΕ) το ένα στα τέσσερα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας είναι κλειστά, ενώ αντιθέτως στον Πειραιά περισσότερα από ένα στα τρία, έχει βάλει «λουκέτο».    


Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα που γνωστοποίησε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης στο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας τον περασμένο Σεπτέμβριο το 27% των καταστημάτων ήταν κλειστά. Συγκεκριμένα στο σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων που είναι 6.126 τα 1.657 έχουν κλείσει. Τον Μάρτιο του 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,1%, τον Σεπτέμβριο του 2013 32,5% και τον περσινό Μάρτιο 28,8%.


Στην Αθήνα τα υψηλότερα ποσοστά κλειστών καταστημάτων βρίσκονται στις οδούς:

·      Σταδίου 39,8%

·      Χαρ. Τρικούπη 38,4%

·      Πανεπιστημίου 37,1%

·      Ιπποκράτους 36,3%

·      Βουλής: 34,5%


Στον Πειραιά από τις 2.463 εμπορικές επιχειρήσεις του εμπορικού κέντρου οι 860, δηλαδή το 34,92% ήταν κλειστές. Τον Μάρτιο του 2014 είχε κλείσει το 31,95%, τον Σεπτέμβριο του 2013 το 32,31% και τον Μάρτιο του 2013 το 28,5%.


Οι οδοί με τα περισσότερα κλειστά καταστήματα στον Πειραιά είναι:

·      Νοταρά 56,34%

·      Αλκιβιάδου 55,38%

·      Κουντουριώτου 46,27%

·      Πραξιτέλους 45,68%

·      Φίλωνος 41,06%

·      Κολοκοτρώνη 41,05%

·      Υψηλάντου 39,51%

·      Ανδρούτσου 37,21%.


Όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ «καθοριστικοί παράγοντες που συντελούν στη διαιώνιση του φαινομένου των λουκέτων είναι: πρώτον, η σε μεγάλο βαθμό αδυναμία των επιχειρηματιών να αντεπεξέλθουν στα υψηλά λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων και δεύτερον, οι τεράστιες δυσκολίες πληρωμής των υπέρογκων φόρων και εξόφλησης των οφειλών στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία που έχουν συσσωρευτεί από τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης.

Επισημαίνεται εδώ ότι το υψηλό λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων επιβαρύνεται από το ύψος των δαπανών της επαγγελματικής στέγης. Επιπλέον, παρά τη σημαντική πτώση των ενοικίων που καταβάλλονται, οι υπόλοιπες δαπάνες που αφορούν μία επιχείρηση, δεν έχουν ακόμα σταθεροποιηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα που να επιτρέπουν τον ικανό περιορισμό του λειτουργικού της κόστους».


Ενώ σύμφωνα και με προηγούμενη έρευνα του ΙΝ.ΕΜ.Υ.-Ε.Σ.Ε.Ε., «η συνεχής πτώση των τιμών (αποπληθωρισμός), σε συνδυασμό με την αύξηση των εκπτωτικών περιόδων και τη παρουσία προσφορών διαρκείας στην αγορά, δεν λειτουργεί τελικά ως αγοραστικό κίνητρο για τους καταναλωτές. Αντιθέτως, αναβάλλει την αγοραστική απόφαση, γεγονός που επιφέρει περαιτέρω μείωση του κύκλου εργασιών των εμπορικών επιχειρήσεων και επιτείνει την αδυναμία τους να αντεπεξέλθουν σε τρέχουσες οικονομικές υποχρεώσεις και ληξιπρόθεσμες οφειλές».


Σε δήλωση του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Κορκίδης σημειώνει ότι «Όπως φαίνεται στις περιοδικές έρευνες, οι πολλαπλές και συνεχείς κεντρικές παρεμβάσεις στην αγορά, όχι μόνο απέτυχαν στο να τονώσουν τον κύκλο εργασιών, αλλά στην πραγματικότητα συνετέλεσαν στη συρρίκνωση του αριθμού και του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων.

Οι "πιάτσες λουκέτων" που δημιουργήθηκαν στην κρίση εξακολουθούν να υπάρχουν, αφού μέσα στο 2014, λίγα μαγαζιά έκλεισαν, αλλά και λίγα άνοιξαν. Επιπλέον, η δήθεν "απελευθέρωση" των προσφορών και η διαμόρφωση ενός ανεξέλεγκτου πλαισίου λειτουργίας της αγοράς, σε περίοδο επίμονου αποπληθωρισμού κρίνουμε ότι όχι μόνο θα δυσχεραίνει το ίδιο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, αλλά θα οδηγήσει σε επιδείνωση της αγοράς.  


Ο κώδικας δεοντολογίας και οι κανόνες στην αγορά ανάλογα βέβαια με το σκοπό τους δεν περιορίζουν, αλλά βάζουν μια τάξη στην αυθαιρεσία. Έχει αλήθεια αναρωτηθεί κανείς το λόγο για τον οποίον οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εντός των μεγάλων εμπορικών κέντρων, πολυχώρων και εκπτωτικών χωριών, υπόκεινται σε πλήθος υποχρεώσεων, περιορισμών και αυστηρών κανόνων λειτουργίας;


Μήπως, λοιπόν, πρέπει να υπάρχει μια ομοιομορφία λειτουργίας σε κάθε εμπορικό χώρο και βεβαίως στις κεντρικές αγορές των πόλεών μας, αντί το άσχημο "μωσαϊκό" λειτουργίας που έχουμε δημιουργήσει σε κάθε τοπική αγορά με τις μέχρι σήμερα εκατέρωθεν ενέργειες;


Μήπως η τελευταία Κυριακή του Δεκεμβρίου είναι φέτος πιο παραγωγική για όλη την αγορά και περισσότερο χρήσιμη στους καταναλωτές από αυτή της 14ης Δεκεμβρίου, αλλά και από τις υπόλοιπες επτά θεσμοθετημένες; Οι μικρομεσαίοι έμποροι δεν έχουμε παρωπίδες, ούτε φοβόμαστε τις αλλαγές, όταν πρόκειται για κάτι καλύτερο και για όλους. Ας συνεννοηθούμε».   




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο