Ειδήσεις Ανακοινώσεις Συλλόγων

Τοποθέτηση Πανεπιστημονικής για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα «Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα»

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
http://www.dpk-o.gr/

TΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤO NOMOΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ”

Αυτές τις μέρες συζητήθηκε και υπερψηφίστηκε επί της αρχής στη Βουλή από ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ-ΑΝΕΛ το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση για τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα. ΣΥΡΙΖΑ και ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ψήφισαν «ΠΑΡΩΝ».

Η τοποθέτηση μας πάνω σε αυτό το θέμα δεν περιορίζεται στενά σε τεχνικές πλευρές ή μόνο εάν προωθούνται αναγκαίοι εκσυγχρονισμοί στη λογιστική τυποποίηση. Το ζήτημα είναι πολιτικό και αυτό που πρέπει να απαντηθεί πρώτα είναι ποιόν υπηρετεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά. Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ/ΔΠΚ-Ο είναι αντίθετη στο νομοσχέδιο (πλέον έγινε νόμος) για τα Ε.Λ.Π. γιατί δεν ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες.

Το νομοσχέδιο για τα Ε.Λ.Π. ενσωματώνει στο Ελληνικό εθνικό δίκαιο την ευρωενωσιακή οδηγία 34/2013/ΕΕ. Ενοποιεί  τους λογιστικούς κανόνες και κωδικοποιεί σε ένα ενιαίο λογιστικό σύστημα ότι ισχύει μέχρι τώρα, ενώ καταργεί παλιότερες διατάξεις που αποτελούν αναχρονισμό για το κεφάλαιο. Διευρύνουν τη χρήση μέρους των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων. Γενικεύει στα Λογιστικά πρότυπα τη μεθοδολογία που εφάρμοζαν μέχρι τώρα ένα μέρος των μονοπωλιακών ομίλων, εισηγμένων στο χρηματιστήριο.

Η εφαρμογή του νόμου για τα Ε.Λ.Π. θα δίνει τη δυνατότητα στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους να προσαρμόζουν τις λογιστικές καταστάσεις στις ανάγκες κερδοφορίας τους, στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, άλλοτε  αποκρύβοντας έσοδα και άλλοτε εμφανίζοντας πλασματικά κέρδη.

Επί της ουσίας η εφαρμογή των νέων Λογιστικών προτύπων θα εκσυγχρονίσει τη λογιστική τυποποίηση προς όφελος και διευκόλυνση της κίνησης του κεφαλαίου.

Τόσο το νομοσχέδιο όσο και η οδηγία 34/2013/ΕΕ διατείνονται ότι στοχεύουν στην ενίσχυση και στην προστασία των «μικρομεσαίων επιχειρήσεων». Τα όρια όμως που τίθενται για τον ορισμό τους άνετα μπορούν να συμπεριλάβουν μεγάλους ομίλους για τα Ελληνικά δεδομένα. Παρά το ότι η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η εφαρμογή του νόμου δεν θα επηρεάσει τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς δεν τις υποχρεώνει να αλλάξουν ή να χρησιμοποιούν τα νέα πρότυπα, η αλήθεια είναι διαφορετική. Τελικά η ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των μεγαλύτερων ομίλων επιτυγχάνεται μέσα και από τη συμπίεση των μικρότερων επιχειρηματιών.

Ανάμεσα στα άλλα που συμπεριλαμβάνει το νομοσχέδιο ως κριτήρια για την κατάταξη της επιχείρησης προκειμένου να εφαρμοστούν τα Ε.Λ.Π. σε πολύ μικρή/ μικρή/ μεσαία/μεγάλη είναι ότι εισάγει την έννοια του μέσου όρου του αριθμού των εργαζομένων μέσα σε ένα έτος. Με αυτόν τον τρόπο θα δίνεται η δυνατότητα σε μεγάλους ομίλους, για τα δεδομένα της Ελλάδας, να εμφανίζουν λιγότερο εργατικό δυναμικό από αυτό που πραγματικά απασχολούν, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία «μικρομεσαίες επιχειρήσεις», όπως προσδιορίζεται ο όρος από την Ε.Ε. Τέτοιες είναι για παράδειγμα μπορεί να είναι οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχιακά (πχ ξενοδοχεία, μεγάλες αγροτικές μονάδες κλπ).

Είναι χαρακτηριστικό ακόμα ότι στις ειδικές απαλλαγές δίνεται η δυνατότητα «σύνταξης μόνο συνοπτικής κατάστασης αποτελεσμάτων σύμφωνα με το υπόδειγμα Β.6» σε αλλοδαπές εμποροβιομηχανικές και ναυτιλιακές επιχειρήσεις με βάση τους νόμους 89/1967-378/1968, ναυτιλιακές εταιρίες εκμετάλλευσης πλοίων εσωτερικής ακτοπλοΐας μέχρι 500 κόρων-ιστιοφόρα-πλοιάρια, υποκαταστήματα αλλοδαπών αεροπορικών εταιριών (δηλαδή σε υποκλάδους του τουρισμού). Δηλαδή θα συντάσσουν κατάσταση αποτελεσμάτων όπως αυτά που θα συντάσσουν οι «πολύ μικρές οντότητες».

Η εφαρμογή των Ε.Λ.Π. και η σταδιακή ενσωμάτωση των Δ.Λ.Π. στην Ελληνική νομοθεσία θα υποχρεώσουν εφαρμοστές της λογιστικής τυποποίησης (αυτοαπασχολούμενους λογιστές, μικρά λογιστικά γραφεία…) να προσαρμόσουν τη μηχανογραφική τους οργάνωση και να δημιουργήσουν νέες υποδομές για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες της αγοράς. Αυτό θα τους επιβαρύνει με επιπλέον κόστος που για τα μικρά γραφεία είναι δυσβάσταχτο και απαγορευτικό. Οι μεγάλες δουλειές  που αποδίδουν σημαντικά κέρδη έτσι κι αλλιώς αφορούν μεγάλες εταιρίες που τηρούν τα νέα λογιστικά πρότυπα. Ωφελημένες θα βγουν μεγάλες λογιστικές και ελεγκτικές εταιρίες, που έχουν τη δυνατότητα και τα κεφάλαια να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Έτσι επιταχύνεται η τάση συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης στον κλάδο των λογιστικών και ελεγκτικών υπηρεσιών, ενώ θα δυσκολέψει η κατάσταση για τους μικρούς του κλάδου.

Επίσης για τον ελεγκτικό μηχανισμό εφαρμογής των Ε.Λ.Π. δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια ότι θα είναι αποκλειστικά στην ευθύνη του κράτους μέσω των δημόσιων υπηρεσιών. Αντίθετα σε πολλά σημεία αναβαθμίζεται ο ρόλος των ελεγκτικών εταιριών και των ορκωτών εκτιμητών.

Στην έκθεση αξιολόγησης των ρυθμίσεων που κατατέθηκε μαζί με το νομοσχέδιο τονίζεται μεταξύ άλλων ότι στόχος τους, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται, είναι η μείωση του διοικητικού βάρους και του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων. Η αλήθεια είναι ότι η εφαρμογή των Ε.Λ.Π. βραχυπρόθεσμα θα αυξήσει το κόστος για τις λογιστικές υπηρεσίες, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Εντάσσεται όμως στους γενικότερους σχεδιασμούς για τη μείωση του διοικητικού κόστους για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των μονοπωλιακών ομίλων.

Δημιουργούνται με αυτό τον τρόπο προϋποθέσεις για αύξηση της κερδοφορίας και μεγαλύτερα ποσοστά κέρδους.

Το νομοσχέδιο για τα Ε.Λ.Π. προωθεί εκσυγχρονισμούς του λογιστικού συστήματος που εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας. Όσο βαθαίνει ο κοινωνικός χαρακτήρας  της παραγωγής στην καπιταλιστική οικονομία γεννάται η ανάγκη εκσυγχρονισμού και απλοποίησης του λογιστικού συστήματος, την ενοποίηση των κανόνων και τη δημιουργία «κοινής γλώσσας», ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί νέες απαιτήσεις στο λογιστικό επάγγελμα. Ανάγκες που τελικά έρχονται σε αντίθεση με την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, την καπιταλιστική κερδοφορία και τον ανταγωνισμό μεταξύ των ξεχωριστών κεφαλαιοκρατών.

Αναδεικνύεται η αναγκαιότητα για βαθιά θεωρητική επιστημονική γνώση και ειδίκευση για να ανταπεξέλθουν οι εργαζόμενοι. Μόνο στηριγμένος σε στερεή επιστημονική γνώση, ο εργαζόμενος θα μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να έχει τη δυνατότητα ερμηνείας και πρόβλεψης των τάσεων και των κινδύνων. Αντίθετα τα πλαίσια του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, η Ε.Ε. και η κυβέρνηση απαντούν στο ζήτημα με μέτρα που υπηρετούν τα μονοπώλια και αυξάνουν το βαθμό εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Θέτουν περισσότερους φραγμούς στους εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους με τους μηχανισμούς κατάρτισης, την αποσύνδεση πτυχίου-επαγγέλματος-επαγγελματικών δικαιωμάτων, την εντατικοποίηση της εργασίας, τη μείωση των μισθών και την κατάργηση της Σ.Σ.Ε., τον εκτοπισμό, ακόμα και την καταστροφή αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών.

Η εφαρμογή των Ε.Λ.Π. δεν θα  υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα και δεν ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Μοναδική απάντηση είναι η συνολική αμφισβήτηση του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής και κατά συνέπεια της πολιτικής της Ε.Ε. και της κυβέρνησης.

Οι σύγχρονες τεχνικές και λογιστικές μέθοδοι, η αξιοποίηση πιο απλοποιημένων συστημάτων μπορούν πραγματικά να ικανοποιήσουν τις λαϊκές ανάγκες και να αποδώσουν προς όφελος των εργαζομένων μόνο στα πλαίσια της κοινωνικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής που θα βασίζεται στην κεντρικά σχεδιασμένη ανάπτυξη όλων των μέσων, της επιστήμης και της τεχνικής, με τον κεντρικό σχεδιασμό στην παραγωγή και στην κατανομή που θα βασίζεται στον εργατικό-λαϊκό έλεγχο.  Σήμερα είναι όσο ποτέ επίκαιρη η επιθετική διεκδίκηση του πλαισίου μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, στο πλαίσιο της κεντρικά σχεδιασμένης παραγωγής, της λαϊκής οικονομίας. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με ένα και μοναδικό ακαδημαϊκό τίτλο ανά πραγματικό επιστημονικό αντικείμενο, που θα διασφαλίζει τη σύνδεση της επαγγελματικής δραστηριότητας του κλάδου με το επιστημονικό της υπόβαθρο, τη σύνδεση του τίτλου σπουδών με το επάγγελμα.

Με το ίδιο πνεύμα η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ τοποθετήθηκε ξεκάθαρα αρνητικά στην προώθηση του νομοσχεδίου κατά τη συζήτηση που έγινε στην Κεντρική Διοίκηση στο Ο.Ε.Ε.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο