Αποτελέσματα live αναζήτησης

Τροπολογία για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων

6 Αύγουστου 2014 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

1. Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στο αρμόδιο όργανο έκδοσης απόφασης επιμερισμού ποσοστών ανά κλίμακα βαθμολόγησης. Ειδικότερα, ενισχύεται ο ρόλος των αξιολογητών, καθώς κατόπιν πρότασης αυτών πραγματοποιείται ο επιμερισμός, όταν κατά την προβλεπόμενη περίοδο έκδοσης της σχετικής απόφασης, το αρμόδιο όργανο που υπηρετούσε κατά το έτος αξιολόγησης, ελλείπει.

2. Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 προσδιορίζονται ενδεικτικώς τα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου με γνώμονα τη βελτίωση της απόδοσης τόσο του υπαλλήλου αλλά και της υπηρεσίας. Το σύστημα αξιολόγησης έχει πρωτίστως παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποβλέπει στη βελτίωση της απόδοσης των δημοσίων υπαλλήλων μέσα από έναν μηχανισμό ήπιου δικαίου. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην υποχρέωση του αξιολογητή αφ' ενός να παραθέτει ειδική αιτιολογία για τα αντίστοιχα κριτήρια αξιολόγησης και αφ' ετέρου να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου τα οποία οφείλει να του παρουσιάσει και δια ζώσης.

3. Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 προβλέπεται ρητώς ότι η αυτοαξιολόγηση των υπαλλήλων, εφόσον δεν συμπληρωθεί κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ. 1-2 του άρθρου 11 του Π.Δ. 318/1992, δεν αναστέλλει τα περαιτέρω βήματα της αξιολόγησης, προκειμένου να είναι δυνατή και απρόσκοπτη η διαδικασία αξιολόγησης.

4. Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 καθίσταται σαφές ότι η εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων δεν συνδυάζει οποιαδήποτε έννομη δυσμενή συνέπεια με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, δηλ. τη βαθμολογία του υπαλλήλου. Περαιτέρω, αποσαφηνίζεται ότι το σύστημα αυτό αποτελεί μεταβατικό σύστημα αξιολόγησης, το οποίο αφορά αποκλειστικά στο έτος 2013, καθώς για το έτος 2014 η αξιολόγηση θα διενεργηθεί βάσει του πάγιου συστήματος που θα εισαχθεί.

5. Με τις διατάξεις της παραγράφου 5 επανακαθορίζονται οι προθεσμίες σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης λαμβανομένων υπόψη και των τροποποιήσεων των σχετικών διατάξεων.

6. Με τις διατάξεις της παραγράφου 6 ρυθμίζονται θέματα που για λόγους εθνικής ασφάλειας και άρα μείζονος δημοσίου συμφέροντος, επιβάλλουν την εξαίρεση της ΕΥΠ από το σύστημα αξιολόγησης του Π.Δ. 318/1992, όπως ισχύει, και την καθιέρωση ειδικού συστήματος, προσαρμοσμένου στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της υπηρεσίας. Εξάλλου, η εν λόγω υπηρεσία έχει ήδη εξαιρεθεί από σειρά διατάξεων που αφορούν το δημόσιο τομέα (ενδεικτικά ν. 2190/1994, ν. 4093/2012, ν. 4057/2012).

7. Η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να αντιμετωπισθούν ενιαία όλες οι περιπτώσεις μετατάξεων υπαλλήλων, εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ, των Ο.Τ.Α α' και β' βαθμού και των Ν.Π.Δ.Δ αυτών.

Άρθρο...
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Π.Δ. 318/1992. Ν. 4250/2014 και άλλες διατάξεις


1. Στο άρθρο 7 του Π.Δ. 318/1992, όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 20 του κεφαλαίου Γ' του ν. 4250/2014 και συμπληρώθηκε με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 4275/2014, προστίθεται παράγραφος 10 ως εξής:
«10. Σε περίπτωση που το αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης επιμερισμού, δεν άσκησε τα καθήκοντά του στην αντίστοιχη θέση κατά το έτος αξιολόγησης, η απόφαση επιμερισμού εκδίδεται από το όργανο που υπηρετεί κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης κατόπιν πρότασης των προϊσταμένων, οι οποίοι κατά το έτος αξιολόγησης ενεργούν ως αξιολογητές.»

2. Στο τέλος του άρθρου 10 του Π.Δ. 318/1992, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 4250/2014 προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:
«6. Τα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου συνίστανται ενδεικτικά στα εξής:
α) Συμμετοχή σε συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ ή άλλου πιστοποιημένου φορέα επιμόρφωσης β) Επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές δια βίου μάθησης γ) Ανάπτυξη ορισμένης δεξιότητας δ) Βελτίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, που άπτονται της εργασίας, της συμπεριφοράς κ.ο.κ. ε) Εκούσια μετακίνηση εντός της υπηρεσίας.»

3. Στο άρθρο 18 του Π.Δ. 318/1992, όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 25 του κεφαλαίου Γ' του ν. 4250/2014 προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:
«6. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 προθεσμίας η αυτοαξιολόγηση των υπαλλήλων, η περαιτέρω διαδικασία, της εισήγησης και αξιολόγησης των υπαλλήλων, δεν αναστέλλεται. Στην περίπτωση αυτή τα στοιχεία των αξιολογούμενων (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, κατηγορία και κλάδος, βαθμός και τίτλος θέσης) καθώς και η περίοδος αξιολόγησης συμπληρώνονται επί του εντύπου αξιολόγησης από την αρμόδια υπηρεσία προσωπικού».

4. Η παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4250/2014 αντικαθίσταται ως εξής:
«5α) Οι εκθέσεις αξιολόγησης έτους 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία αποτίμησης των προσόντων των υπαλλήλων για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 90 και 91 του ν. 4172/2013 (Α' 167) και δεν θα επιφέρουν καμία άλλη δυσμενή έννομη συνέπεια, μισθολογικού, υπηρεσιακού ή άλλου χαρακτήρα για τους αξιολογούμενους υπαλλήλους, β) Το σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων του Π.Δ. 318/1992, όπως ισχύει, εφαρμόζεται αποκλειστικά για το έτος αξιολόγησης 2013.

5. Οι προθεσμίες που τίθενται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 32 του ν. 4250/2014 επανανακαθορίζονται ως εξής: Έως την 1η Σεπτεμβρίου 2014 εκδίδεται η απόφαση επιμερισμού ποσοστών. Εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου συντάσσεται η αυτοαξιολόγηση, μετά το πέρας του οποίου συντάσσονται εντός δεκαπέντε ημερών οι εισηγήσεις, εφόσον απαιτούνται, και εντός μηνός από το πέρας της προθεσμίας συμπλήρωσης της αυτοαξιολόγησης ή της εισήγησης, εφόσον απαιτείται, συντάσσονται οι εκθέσεις αξιολόγησης από τους αξιολογητές.

6. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται κατόπιν πρότασης του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθορίζεται σύστημα αξιολόγησης που εφαρμόζεται για το προσωπικό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, από το έτος 2013 και εφεξής, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της Υπηρεσίας αυτής, όπως αποτυπώνονται στον ν. 3649/2008 (Α' 39). Με το εν λόγω προεδρικό διάταγμα καθορίζονται τα όργανα αξιολόγησης, τα κριτήρια, ο τύπος, η διαδικασία, τα συναφή δικαιώματα των αξιολογούμενων ως και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

7. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 4275/2014 (Α' 149) απαλείφεται η φράση εντός της παρενθέσεως «(άρθρα 69 και 70 του Υ.Κ.)».


Αθήνα, 05 Αυγούστου 2014


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης