Απόπειρα δωροδοκίας από Microsoft;

Τεχνολογία

8 Ιανουάριος 2007
Η κίνηση της Microsoft να δωρίσει ακριβούς υπολογιστές με προεγκατεστημένα τα Windows Vista σε «επώνυμους»... αρθρογράφους του Internet, έχει εγείρει ποικίλα σχόλια, τα περισσότερα εκ των οποίων αρνητικά. Πάντως οι παραλήπτες των δώρων αυτών δε φάνηκε να ενοχλούνται ... Taxheaven.gr

Η κίνηση της Microsoft να δωρίσει ακριβούς υπολογιστές με προεγκατεστημένα τα Windows Vista σε «επώνυμους»... αρθρογράφους του Internet, έχει εγείρει ποικίλα σχόλια, τα περισσότερα εκ των οποίων αρνητικά. Πάντως οι παραλήπτες των δώρων αυτών δε φάνηκε να ενοχλούνται ιδιαίτερα.

Η δωρεά της Microsoft έγινε σε συνεργασία με την AMD, μαζί με την οποία έχει προχωρήσει σε μια καμπάνια διαφήμισης του νέου της λειτουργικού συστήματος. Συνολικά μοιράστηκαν 90 PCs σε συγγραφείς ιδιαίτερα πολυδιαβασμένων blogs όπως η Mary Jo Foley, ο Om Malik, ο Michael Arrington, ο Ed Bott και άλλοι. Τα συστήματα είχαν προεγκατεστημένη την έκδοση Windows Vista 64-bit Ultimate Edition και πρόκειται για ακριβά notebooks Acer Ferrari αλλά και desktop media PCs από τη Velocity Micro με κόστος μέχρι και $2.400.

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Microsoft, η εταιρεία ήταν ανέκαθεν «πολύ ανοικτή και διαφανής» και ότι σε καμία περίπτωση η εταιρεία δεν περιμένει συντακτική ανταπόδοση με τη μορφή ευνοϊκών άρθρων. Παρόλα αυτά, η κίνηση αυτή της Microsoft προκάλεσε ποικίλα σχόλια, εκ των οποίων πολλά ήταν αρνητικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα σχόλια του Jason Calacanis, ιδρυτή του δικτύου blogs Weblogs Inc., ο οποίος αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι «οι bloggers που επιλέγουν την οδό των δωρεάν προϊόντων θα μάθουν συν τω χρόνω, ότι η αξιοπιστία τους θα υποστεί μεγάλο πλήγμα.

Αλλωστε σε τελική ανάλυση, η υπόληψη είναι όλα όσα έχει κανείς και η ζωή είναι πολύ μικρή για να τη χαραμίσει σε δωρεάν πράγματα». Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η άποψη, όπως διατυπώνεται από τον Ed Bott, ότι πολλοί αρθογράφοι δεν είναι επαγγελματίες και γράφουν για να εξοικονομήσουν κάποια έσοδα για να τελειώσουν τις σπουδές τους. Σε αυτήν την περίπτωση, κινήσεις όπως αυτή της Microsoft είναι θεμιτές, καθώς από τη μια πλευρά επιτρέπουν σε αυτούς τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε hardware και software τελευταίας τεχνολογίας, ενώ παράλληλα ίσως είναι πιο έξυπνος τρόπος προβολής από τη διαφήμιση σε ένα έντυπο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Microsoft συχνά προσκαλεί bloggers σε ταξίδια πληρώνοντας τα έξοδα, προκειμένου να παρευρεθούν σε εκθέσεις και εκδηλώσεις της εταιρείας.
 
Πηγή e-portal.gr